Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37i70r20k54a 74L96i28b26e28ň11s59k95ý 4332321504919

Nevím, proč ekonomové už asi 10 let stále dokola opakují písničku o tom, že na důchody nebude, když to každý, kdo má mozek, chápe, a kdo to nechápe, asi má své důvody, proč je mu to jedno: (například s chystá umřít nebo vystěhovat na Kanárské ostrovy nebo do Dubaje). Mne by spíše zajímalo, proč se stát stále zadlužuje, vysvětlil to někdy nějaký ekonom pořádně a bez demagogie? Nejde přece o investování, které má smysl, je-li vratné, ale o pouhé vyhazování peněz. Pak tu máme hrozbu vysychání země - kdo to zaplatí? Můj názor: lidé v malém si umějí poradit-jsou přirozeně inteligentní. Ale jak se začneme pohybovat v řádech tisíců obyvatel, začne se rozhazovat. Tak například energie: už delší dobu se mlčí, jen občas probleskne zpráva, že je potřeba postavit další jadernou elektrárnu. Ale: proč se v naší obci svítí v době, kdy už je ráno světlo, proč se svítí nadměrně v době, kdy po ulicích nikdo nechodí a jedno auto jede za minutu? Asi to funguje na fotobuňky, auta snad nemají reflektory a lidi jsou slepí, elektřiny je moc a je potřeba ji nějak vyplývat, aby ČEZ měl na prémie? Kolik se takhle vyhazuje peněz celostátně? Nikdo nepoví. Možná se to jednou dozvíme, ale to už bude pozdě. Pozdě je možná už nyní.

0/0
30.4.2018 9:01

L51y72d40i62e 68E88i25s92e59l80t11o38v40á 4196950423184

Ono to asi většina lidí i chápe, že spořit si na důchod je dobré. Problém je v tom, že také většina lidí na to spoření nemá. Při dnešních platech je to ještě pořád od výplaty k výplatě.:-/

+1/0
26.4.2018 10:18

D41r76a95h84o52m32í96r 85B50o32k16r 2395746696948

Přesně tak, přes 65% ekonomicky činného obyvatelstva nedosahuje svými příjmy na průměrný plat pře 30tis. A tito lidé opravdu žijí od výplaty k výplatě. Z čeho asi mají šetřit? A na druhé straně tady stát neustále vytváří další a další "důležité" instituce a úřady, které spolknou neuvěřitelnou spoustu peněz z rozpočtu. A k tomu ještě ty neziskovky. Stát by namísto rozšiřování počtu lidí placených z rozpočtu tyto pozice měl naopak snižoval. Tím by se ušetřily miliardy. Ale to je asi z říše utopie.

+1/0
26.4.2018 14:18

J38a23r13o81m73i61r 47H55o27b93l93i94k 1895857185

S něčím souhlasím, s něčím ne.

1) stát se musí chovat efektivněji a lidem musí zbývat víc peněz na to, aby si rozhodli, za co je utratí/investují. Stav, kdy na 2 nevýdělečné (děti, důchodci, VŠICHNI státní zaměstnanci, nezaměstnaní,imigranti,....) je kdo ví jestli jeden hodnoty tvořící je dlouhodobě neudržitelný. Tím spíše, že se tenhle poměr ještě zhoršuje. Důsledkem je, že soukromý zaměstnanec rozhoduje, za co utratí vydělané, pouze u cca 30% toho, co mu zaměstnavatel chce zaplatit.

2) obecně funguje čím větší blahobyt, tím méně dětí. A děti jsou základ budoucnosti. Ten, kdo neměl/nevychoval děti by obrazně řečeno neměl mít nárok na státní důchod z průběžného systému a měl by se opravdu postarat sám o sebe i na stáří. (=nezajistil si nástupce, kteří na jeho důchod v jeho stáří budou vydělávat). A kdo jich do stavu, kdy jeho děti pracují, vychoval hodně, měl by mít státní důchod velmi slušný.

Výše uvedené se zdánlivě důchodové reformy netýká, ale jakákoliv smysluplná reforma se bez zohlednění výše uvedeného nevytvoří.

+1/0
25.4.2018 8:38

D14a27n86i97e89l 72M94a65g30n17u64s 4823485914857

Spousta lidí ten nepodmíněný příjem nechápe. To nemá být "dávka" na bezpracný život v luxusu, něco na styl Kuvajtu, ale základní příjem, který člověku umožní nebydlet pod mostem a nepojít hlady. Pokud někdo bude chtít víc, bude se muset snažit.

0/0
24.4.2018 16:11

R30o16b41e43r11t 95B92a59l44a72b93á31n 9782893582

Ale pokud to přelejvá (třeba i neexistující) peníze, tak je to pro ty potentáty dostačující. Oni dobře vědí, že nic netrvá věčně a proto kujou železo TEĎ a to jakýmkoliv způsobem, třeba i zjevnými nesmysly. Ze čtyřicetiletých vyhlídek mají stejnou srandu jako kdokoliv jiný.

0/0
24.4.2018 14:34

J37a17r98m41i27l88a 51P75í78c31h43o56v81á 5742187784983

Vážená paní Šichtařová,

normálně Vás čtu ráda, ale tentokrát jste vedle jak ta jedle. K tomu, abychom měli slušné důchody, musíme mít dobrý a prosperující průmysl. To jsme ale tzv. velkou privatizací dokonale zařízli. Za ohromného jásotu a potlesku našich nových zápaďáckých kamarádíčků jsme naše fabriky dílem zprivatizovali, dílem pozavírali, protože prý stát je nedovede řídit. Jak je dovede řídit soukromý majitel, nám předvedl naprosto dokonale Viktor Kožený a s ním další parta dobrodruhů. Montovny bohužel nejsou řešením, protože sice zaměstnají naše lidi, ale za mzdu o něco víc než minimální, ze které si lidi na důchod nenašetří, ale nic moc nedostane na odvodech ani stát, protože veškerý zisk poplyne do zahraničí. Neboť tam jsou majitelé a taky jejich vlastní důchodci, my jsme pro ně jen levnou pracovní silou. Západní kamarádíčci potřebovali nová odbytiště a likvidaci konkurence, obojí jsme jim dali plnými hrstmi, ovšem k naší škodě.

Dále: pokud budeme chtít mít v budoucnosti slušné důchody, budeme muset mít taky kvalitní školství, které by z našich dětí vychovalo odborníky. Protože naše budoucnost jaxi bohužel není v počtu dětí. Kdyby byla, byli by Afričané nejbohatší na celé planetě, u nás by byli nejbohatší romské rodiny. Víte, ale oni nejsou bohatými proto, že mají hodně dětí, ale proto, že jejich děti NIC NEUMÍ!!! Pro bohatství celé společnosti, a tedy i slušné důchody, jsou důležité děti, které NĚCO UMÍ!! Budu radši, když bude mít rodina třeba jen jedno nebo dvě děti, ale ty budou pracovité, minimálně se vyučí, případně získají vyšší vzdělání (jistě, mohou být i děti postižené, ale těch nebývá toli,abychom je jako společnost nedokázali uživit). Pokud ale budeme v rámci pseudohumanity podporovat množení lemplů, kteří už několika generacích nepracují a jen natahují pracky po sociálních dávkách, tak je něco špatně. Nejenže to snižuje zdroje pro rozumné důchody, ale neustále to zvyšuje nároky na sociální dávky.

+3/−2
24.4.2018 10:39

J62a40r72m87i62l55a 83P21í20c66h51o34v95á 5512267744703

Pokračování: No, a my jsme to ještě zkombinovali s inkluzí ve školství. Jako by nám nestačilo zpundrované učňovské školství a stále se snižující nároky ve školství středním, kdy maturitu udělá pomalu každý nesvéprávný jedinec. V takovéto společnosti nejenže za nějakých 20 let nebudou zdroje na důchody, ale budeme na úrovni tak možná té nejposlednější rozvojové země. Minimálně děláme všechno pro to, abychom se k této úrovni co nejrychleji přiblížili.

+4/0
24.4.2018 10:45

J78o56s82e16f 74Š96l78o39u62f 1219677498201

"Jako by nám nestačilo zpundrované učňovské školství a stále se snižující nároky ve školství středním, kdy maturitu udělá pomalu každý nesvéprávný jedinec."

.............................

A potom si všichni stěžují, že nejsou řemeslníci, že nejsou odborníci. Jak se naši "kapitáni průmyslu" starali o budoucí pokolení?

Za 25 let se žádní řemeslníci nevychovali (a je jedno na jaké úrovni) a ti co byli dnes mizí do důchodu. Ptejme se s klasikem "kdo na jejich místo?".

+1/0
24.4.2018 17:22
Foto

P84e36t92r 94M68o47o27s 6702745617

"To jsme ale tzv. velkou privatizací dokonale zařízli. Za ohromného jásotu a potlesku našich nových zápaďáckých kamarádíčků jsme naše fabriky dílem zprivatizovali, dílem pozavírali, protože prý stát je nedovede řídit."

Paní Píchová, jak moc byly české fabriky konkurenceschopné, jsem na začátku 90. let poznal při návštěvě podniku Avia Letňany (dnes už neexistující) a ČKD Tatry Smíchov (místo ní je dnes OC Nový Smíchov). Zaměstnance druhé jmenované firmy nebylo možné každý den zastihnout na pracovišti, nýbrž v nedaleké Restauraci U Tatrovky (aka "U Brzlickejch") a to pondělí až pátek od 6:00 do 18:00. Věřte mi nebo ne, výrobní porada, či odborářská schůze se tomu říkat nedalo, na to bylo místní osazenstvo kolem šesté hodiny večerní patřičně "upraveno";-D;-)

Mohl bych vám vyjmenovat další podniky z té doby, ale pro ilustraci to myslím postačí.;-)

0/−1
24.4.2018 15:05

J24a29r16m31i98l50a 82P79í26c80h21o94v60á 5952917874433

I já jsem znala podniky, které by bylo bývalo lepší zavřít. Ale vedle toho byly i podniky, které byly dobré a svoje zboží vyvážely i na Západ. Jenže my to vzali šmahem a pozavírali jsme je pro jistotu skoro všechny, protože "co kdyby...". U nás byla třeba malá fabrička,vyráběla infuzní sety a různé potřeby pro zdravotnictví. 90 % výroby šlo na Západ a mělo to vysokou úroveň. Tu zprivatizovali kapitalističtí soudruzi a za pár let už pro jistotu neexistovala. Kapitalističní soudruzi z ODS ji za pár let stačili přivést zu grunt. Takových fabrik tu bylo víc. Akorát se o tom nemluví, protože my přece nemůžeme říkat, že za komunismu bylo i něco dobře, ono je přece dneska moderní říkat, že VŠECHNO bylo špatně. Dneska je přece tráva zelenější a všichni lidi se mají sluníčkově.

0/0
26.4.2018 8:43
Foto

P93e57t98r 43M26o71o98s 6812255417

České podniky nemohly na začátku 90. let dlouho přežít z několika důvodů:

1. byly značně podinvestované. Na nákup kvalitního strojního vybavení nebyly devizy (protože se nevyváželo na Západ, ale většinou do zemí RVHP, kde spousta zemí platila barterem - třeba kubánskými pomeranči). Důsledkem bylo zastaralé strojní vybavení - nezřídka měly fundamenty pod mašinami vyražen hakenkreuz, nebo dokonce c&k orlici.

2. podniky trpěly značnou přezaměstnaností. 26000 zaměstnanců kladenské Poldovky je prostě příliš. Ale zákon předchozího režimu zněl "plná zaměstnanost", či "Ani muže ze závodu, ani haléř ze mzdy" a čeští privatizátoři prostě neměli koule na to rozdat tolik výpovědí a ponechat si jen ty, kteří byli pro další etapu činnost firmy perspektivní. Mít 50 svačinářek nebo 100 členou nádvorní četu na zametání špon je luxus, který si nemohou dovolit ani firmy s obratem nad miliardu USD. Bohužel to bylo za předchozího režimu realitou drtivé většiny podniků

3. české firmy neměly na Západě jméno, i když kvalitou výrobků konkurovat mohly. Prostě jsme na 40 let vypadli z důležitého trhu a heslo "sejde z očí, sejde z mysli" platí v byznysu dvojnásob. Zákazník na Západě je zmlsaný a hlavně nedůvěřivý vůči něčemu, co nezná a hlavně co přichází z Východu. Dnes už je sice v tomto ohledu situace lepší, ale na začátku 90. let to platilo beze zbytku. Jak by asi dopadly čokoládovny Orion a Zora Olomouc, kdyby se nedostaly do vlastnictví zavedené firmy Nestlé a jak by asi dopadla mladoboleslavská Škodovka, když by zůstala "neprovdána" za Volkswagen?

P.S.: můžete mi sdělit jméno té vaší fabričky na zdravotnické sety, která prodávala 90% produkce a kterou dle vašeho názoru "zařízli" soudruzi z ODS? Já to proženu gůglem a uvidíme, co vypadne...;-)

0/0
26.4.2018 23:21

K11a81r77e57l 10J14a94n67d85a 5672756781886

Kdyby to nekoupili "naši zápaďáčtí kamarádíčci" tak je tady spálená země, ani ty montovny by tu nebyly. Já znám jediný prosperující státní (národní) podnik, Budvar. A Viktor Kožený není dobrý příklad pro vaši argumentaci, protože ten žádný průmyslový podnik neřídil. A mimochodem, je to Čech, defraudant (ostatně jako mnoho dalších Čechů).

+1/−1
24.4.2018 18:07

M79a41r50t67i98n 88S74e96d12o80n13a 2325226746279

Lesy CR, CEZ - statni firmy se zisky v mld Kc.

0/0
26.4.2018 20:13

K97a57r16e48l 83J19a80n96d47a 5332206901646

To jsou akciovky, kde ma stat jen podil

0/0
27.4.2018 10:19
Foto

D37a15l30i67b25o68r 29B12a75r13t10o92š 5494430977119

bohapustý nesmysl.......USA mají jen cca 12% lidí v průmyslu..a žijí si velmi dobře...........průmysl dnes již jako zdroj práce a příjmů z práce je minimalistický.........v zemědělství je v USA dnes jen 1% lidí...........kdysi to bývalo 80%...................

je úžasné se dívat na to, jak lidé hovoří do ekonomických jevů aniž by něčemu rozuměli.....

+1/0
24.4.2018 18:14

J73i34r86k39a 77K69u38z60e36l94k78a 9971445128442

Onehda nekdo prisel nekdo s tvrzenim, ze na dustojny duchod, ktery kombinuje vlastni uspory a statni duchod po dobu 20 let, je treba mit pri odchodu do duchodu nejake 3 miliony - a ackoliv to zni jako obrovska castka, jde o 12500 Kc mesicne nezapocitavaje v to inflaci. Takze to je fajn, ale rozhodne to neni tak, ze se bude takovy duchodce valet celou zimu na Bali. Je to tak. A taky to za pravdu pekne schytal ;) Kdyz si ovsem vetsina populace neumi vynasobit dve cisla a misto toho doufaji v zazrak prezentovany socialnimi experimentatory ve vlade, je to pak s nejakou reformou tezke. Lidi proste nechteji slyset pravdu, ze by si meli urvat z kazdeho sousta kus, aby jim na duchod neco zbylo.

0/0
24.4.2018 8:44

J88o97s19e69f 95Š60l45o17u53f 1559257328531

Je třeba se zeptat kam se podělo: "vydělám tři koruny, jednu korunu splácím, za jednu korunu žiji, jednu korunu šetřím"

........................

A je úplně jedno, jestli vydělávám tři koruny a nebo třicet tisíc.

0/0
24.4.2018 17:29
Foto

J16a55k43u75b 81M94u72l97l33e60r 6869670761689

s tím bych souhlasil a když to takhle budou dělat všichni tak jde kapitalismus do háje a máme tu jiný ismus nazvěte ho jak chcete

0/0
26.4.2018 9:47

J41i29r88k30a 66L72i68b20e93ň40s73k12ý 4502381274429

Legrační představa: našetřete 3 miliony. Jeden můj syn téměř nepracuje (živí ho matka-důchodkyně pracující), druhý vydělává nadprůměrně, ale splácí hypotéku na byt: to je asi 20 let bez šetření a třetí vydělává asi 20 tisíc měsíčně - když mu řeknu, ať si šetří alespoň 1000 kč měsíčně, řekne, že to nejde a že to nemá smysl......

0/0
30.4.2018 9:06

J82i62r47k84a 53L79i61b13e25ň49s39k46ý 4652461324119

Důchodová "reforma" mi připomíná Armádu ČR, výstavbu dálnic nebo sociálních bytů: kupodivu politici to vždycky zařídili tak, aby se nic nedělo, bez ohledu na politické spektrum. Že by to byla nějaká domácí národní specialita? Mohli byto vyzkoumat třeba genetikové, proč to neumíme? Proč neumíme samozřejmě ani reformovat školství?

0/0
23.4.2018 22:46

J28a90n 14J86e64n34i57c 1594844957604

Obávám se, že snahy o důstojné přežití je jen pouhá zástěrka pro rozdělení společnosti na hrstku vládnoucích a vyvolených a zbytek přežívajících a konzumujících.

Čím dál více obdivuji např. indiány pro jejich moudrost soužití s přírodou. Jejich chování bylo racionální a ctilo osobnost člověka. Kdybychom nechvátali za "blahobytem", který je stejně nesplnitelnou fikcí, pořád bychom měli dostatek zdrojů a byli bychom šťastnější.

Dnešní snaha o "lepší" budoucnost nebo možnost mít více než druhý, či si dovolit cokoliv, je holý nesmysl. V honbě za něčím lepším, což vyplývá z našich vymytých hlav, se točíme ve spirále. V roce R je daná věc super. Kdo ji nemá, tak mu ujel vlak a kdoví co. V roce R+10 je stejná věc jen obyčejné placebo s vedlejšími účinky. Na odstanění vedeljších účinků musíme udělat 10 nových úřadů, institucí a vyškolit špičkové vědce. V roce R+20 se to vše opakuje, jen o další otáčku ve spirále dále.

A tak jsme se dostali v těchto nesmyslech tak daleko, že už se zdroje nestačí obnovovat a drancujeme to, co nám dává život na úkor budoucích generací.

Pokud je to někomu k smíchu tak se opratně zeptám: Do jaké míry můžete odporovat lékaři ve zvolené metodě léčby? Proč nám HW a SW koncerny diktuji, co musíme používat? A když by náhodou chtěl někdo používat i nadále třeba 10 let starý O.S., protože mu to vyhovuje, tak až se mu porouchá starý počítač, tak už nenajde nový HW, na který by si to nainstaloval. Definice zákazníka a poskytovatele služeb se obrátila a ze zákazníka je služebníček co škemrá. Má sice pocit, že je to opačně, ale nerozezná, že je manipulován.

Jen málo lidem dochází, že celé tohle divadlo a drancování planety je podřizeno jedinému cíli: přerozdělení majetku pro pár lidí a ovládnutí zbytku světa. Sem tam se najde někdo, kdo to přibrzdí, ale těžko se najde někdo, kdo by to zastavil či dokonce otočil...

Máme násobně víc, než kolik potřebujeme ke šťastnému životu a stejně nám to nestačí. Proč?

+2/0
23.4.2018 16:49

J12o12s79e53f 44Š80l89o77u33f 1309917258601

"Máme násobně víc, než kolik potřebujeme ke šťastnému životu a stejně nám to nestačí. Proč?"

....................................

Ptáte se proč? Protože chceme mít víc, než ten druhý.

+1/0
24.4.2018 17:33

K67a85r15e26l 43J32a54n57d18a 5712826591346

Což je tak nějak v naší přirozenosti...

0/0
24.4.2018 18:09

K39a77r58e14l 87B98a57r29t58á11k 3459943932646

Už jsem se lekl, že to nezazní - Neumím si představit, jak ti, kteří nedokáží půl roku na čtyři léta sestavit vládu, chtějí sestavit na dalších čtyřicet let důchodovou reformu.

Zdroj: https://sichtarova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=659413

Dobrý pokusR^

+1/0
23.4.2018 11:14

J74i68ř97í 80P36o74k53o29r77n29ý 4416250625503

Tak oni si přece obživu shání. Nejen prací dá se živit.

0/0
23.4.2018 11:05

K12a93m39i95l 92V20a50c21l28a29v42í91k 6674402190845

Garantovaný příjem pro ostatní nedostupné má přes sociální výhody naše národnostní menšina. Dnes někoho z nich vidět pracovat je vzácnost.

+3/0
23.4.2018 7:13

P69e30t48r 66M78a88r19t89í56š83e79k 3205105392728

A vy pracujete s rozpočtem a nebo jste tak naivní?

0/0
23.4.2018 7:09

P71e46t16r 26S63k70á48c12e83l 6234639499

Souhlasím se závěrem, že každý si musí spořit sám. Ale - sdělím sladké tajemství:

Již v roce 1993 prý prosadil pan Václav Klaus ve vládě převod přibližně 330 miliard Kč z důchodového účtu do státního rozpočtu, čímž pokryl tehdejší problémy. Důchodový účet byl prostě zrušen. Spojil důchodový fond se státním rozpočtem.

I proto bylo možné oddlužovat banky, aby se obratem ruky prodaly zahraničním společnostem. Nezávislí ekonomové jsou toho názoru, že by měl být vytvořen opět státní důchodový fond, do něhož by nesměla žádná vláda zasahovat. Sdělil Otakar Zmítko.

Můj šéf z ČKD nám sdělil, že v roce 1919 zastupoval ČKD před důchodovým úřadem v Praze. Ten začínal s kancelářemi v katakombách, stejně jako jsou ve filmu "Katakomby". Okna do chodníků apod. Za 2 (slovy:dva) roky z vlastních výnosů postavili palác, který slouží dodnes! Systém fungoval v našich krajinách celé minulé století, navzdory dvou totalitním obdobím, tedy vládám v nich. Paradoxně za vlády svobodného lidu (demokracie) po roce 1992 nastaly potíže...

V rodné obci jsem znal řadu pracovitých lidí, kteří se buďto ani první výplaty důchodu nedočkali anebo jej užili jen krátce, dva či tři roky. Koncem prosince 2011 jsem se byl rozloučit s kamarádem z dětství o dva roky mladším. Jeden rok čerpal důchod a 42 roků si na něj přispíval. Kam se poukázal rozdíl z jeho příspěvků na důchod?Je vůbec zpracována nějaká studie odpovídající na tuto otázku?

0/−1
22.4.2018 23:23
Foto

D78a48l43i17b22o19r 92B58a20r76t94o70š 5234840497499

pravděpodobně to někdo bude vědě, kam se poděly jeho peníze............ale tak je to s veškerým pojištěním.............když se pojistíte a nikdy neudělá autonehodu, kam šly ty vaše peníze???

Takže s pojištěním je to tak, že je to nejhorší investice, kterou kdo kdy udělá, ale udělat ji musí, protože nikdy nedokáže dopředu vědět, co se stane a jestli náhodou nebude to pojištění i potřebovat

A jako všechno co kdy člověk vymyslel dobrého, je možné toto vždy nějak i zneužít.......

Důchodové pojištění je pojištění a jedná se systém průběžného financování, a tak tedy vás kamarád, který 42 let platil, neplatil sobě ale někomu jinému, tak jako jemu platil někdo jiný..........také se tomu v odborné západní literatuře říkalo generační dohoda........

Takže jak váš náhle dna pojištění jako takové a i váš náhled na přispívání do systému důchodového pojištění jsou velmi nedokonalé

+1/0
23.4.2018 8:34

P19e39t40r 21S87k55á70c55e60l 6234559249

Máte pravdu, ale upozornil jsem na systém důchodového pojištění, který skoro 90 roků fungoval. Surovým náhledem, neodpovídajícím správném toku peněz, chci jen upozornit na nepsaný zákon naší funkční společnosti, totiž o sounáležitosti. Někde ležíte bez vlády nad svým tělem a zachrání vás. Domek vám hoří a spolek hasičů a profíci zakročí. A druhý neméně významný faktor funkční společnosti je regulace - takže proč po roce 1990 naši chlapci ve vedení státu místo převedení důchodového účtu do státního rozpočtu nezregulovali přispívání do důchodového fondu tak, aby později nemuseli strašit důchodce, že není na jejich výplaty, důchodové dávky?

0/0
23.4.2018 19:01
Foto

D30a28l63i52b25o48r 40B51a22r76t67o10š 5164790627939

protože republika byla v krachu.........já Klause nemám rád od června 1990 kdy jsem ho viděl poprvé v TV...to jsme ještě bydlel v Německu........ale republika neměla peníze, on by nemohl vyplácet výplaty lékařům, soudcům , politikům a tak dále.........a určitě nějaká část přistála v soukromých kapsách............

psal jste o sounáležitosti ..ta je velmi nutná.......ale je vždy nebo téměř vždy modifikována vládnoucí třídou..........a pak máme ještě jeden problém dneška a to je pocit sounáležitosti k větší skupině než jen jen ta lidská skupina , která mluví česky........a to jsou všichni Evropané sjednoceni do SPOJENÝCH STÁTŮ EVROPSKÝCH...a to musí přijít..jinak z nás nikdy nic nebude.......

Ve velikosti je síla..........proto je 50 amerických států dohromady velmi silných.......

Strach je jeden ze základních předpokladů pro manipulaci národa vládnoucí třídou........a tato praktika je známá od dob faraonů..........zhruba 5000 let...........nic nového pod sluncem........

0/0
23.4.2018 21:44

M50i45c13h78a30l 97Š91t54a82j51n60r32t 4774871562987

Naklady rostou, protoze lidi vydrzi v duchodu mnohem dele nez v devadesatych letech. Jinak mam za to, ze duchodovy system teto zeme byl vzdycky prubezny a spjaty se statnim rozpoctem. Ve skutecnosti nebyl nejaky ucet nebo fond.

+1/0
23.4.2018 14:17

J63i77r38k90a 22K52u55z74e53l97k37a 9411705398142

jdete s tim nekam - 330 mld je vyse duchodu za jediny rok. tohle by vubec nic neresilo. a vite proc ten system fungoval? protoze se rodilo vic deti a velikost populace rostla. a protoze duchodce byl zebrak. bez vlastniho pricineni bude statni duchod vzdycky jen na prezivani. zapomente na pohadky o perpetuum mobile.

0/0
24.4.2018 8:38

J18o91s75e14f 25Š20l75o92u32f 1359197698721

Pane Kuželko!

Když o tom nic nevíte, tak se k tomu nevyjadřujte.

Po 25 letech zaměstnání byl nárok na 50% průměrné hrubé mzdy za posledních 5 či deset let před nástupem do důchodu. Pokud někdo pracoval od 18 do 60 let (odchod do důchodu) odpracoval 42 let a měl nárok na dalších 15% tzn. celkem 67% průměru za posledních 5 nebo 10 let, podle toho, co bylo výhodnější.

0/0
24.4.2018 17:45

M86i17c72h33a30l 68Š46t38a51j71n80r97t 4884381342327

Na uchopeni konceptu zakladniho prijmu to chce prece jen neco vic, nez selsky rozum predvedeny v clanku.

Jako vsechno ma nejake vyhody,nejake nevyhody a predevsim nejaky ucel a pouzitelnost.

Je urceny pro opravdu bohatou spolecnost, kde by mel zajistovat socialni smir, tim, ze se lide nemusi bat, ze skonci na ulici a umrou hlady.

Rezie na toto prerozdelovani je nizka. V bohate spolecnosti je pouhe prezivani pro vetsinu lidi neprijatelne,takze masova demotivace nehrozi.

Zakladni prijem je nakladna zalezitost, ktera se vyplati jen po dosazeni urcite urovne blahobytu.

Zakladni prijem by primarne nemel slouzit jako nastroj k pacifikaci mas, protoze pak by prave vedl k rozkolu ve spolecnosti.

To jsou ramcova vychodiska pro diskusi, zda je takova vec ucelna treba i u nas.

0/−1
22.4.2018 21:54
Foto

D70a60l82i52b47o52r 39B11a83r40t87o86š 5834150647139

v případě, že 99% práce budou vykonávat roboti,a lidé nebudou mít žádný příjem z práce, pak je tedy oněch 5 000 měsíčně nesmysl..........za dnešních cenu by to muselo být cca 30 000 měsíčně na osobu minimálně včetně dětí, protože volný čas je nutné nějak naplnit...a tedy dejme tomu i zážitky, jenže jak cestování tak i vstupné do hradů a zámků něco stoji a k tomu i jídlo v restauraci je dražší než doma a tak dále...........

Pochopitelně tato změna přijde krok za krokem.........porovnejte kolik lidí vyrábělo jedno auto v roce 1918 a jak je to s výrobou aut dnes ...a kolik práce při výrově aut udělají roboti.......

Tento proces je vidět i na přesunu pracovní síly ze zemědělství do průmyslu, z průmyslu do služeb........přesun do čtvrtého sektoru není tak mohutný, protože tam je nutný minimální předpoklad a to je vysoké IQ...a to nemá každý....čísla o procentech pracovní síly v jednotlivých státech a jednotlivých sektorech leze poměrně jednoduše sehnat na internetu.........

Ano jedná se o to, že bude muset být značný blahobyt, ale ten není dán 5000 korunami měsíčně .........protože robotizace bude z počátku velmi drahá, tak jak to bylo i s počítači, až se budou roboti vyrábět na běžícím pásu, budou levnější....dokud budou roboti dost drazí , budou je nakupovat a používat jen státy velmi vyspělé s vysokou mzdovou hladinou........viz USA kde jsou již roboti používání pro jisté policejní pomocné práce......a SRN, kde se již testuje v plném provozu několik mnoho autobusů bez řidiče......atp

0/0
23.4.2018 8:44
Foto

J81i82ř86í 46L34i13b21e12r 6928750660302

Maje čtyři děti, snad jsem se k důchodovému problému postavil čelem. Za článek karma R^

+8/0
22.4.2018 21:21

J94o15s35e81f 51Š70l60o74u35f 1279347448761

Určitě jste se postavil, a nejenom čelem. To však jak jistě víte nestačí. Je potřeba potomky řádně vychovávat, dohlédnout, aby z nich byly řádní , vzdělaní a zodpovědní občané společnosti, kteří Vám Vaši péči (půjčku) budou ochotni také vrátit.

+1/0
24.4.2018 17:56
Foto

J70i48ř88í 79L59i53b45e16r 6768260150502

Máte plnou pravdu, nechtěl jsem se tak moc rozepisovat. Samozřejmě že se jim se ženou snažíme jít příkladem, oba řádně pracujeme, děti chodí do školy (ty mladší) a nerostou, jak dříví v lese. :-)

0/0
24.4.2018 18:00
Foto

J87o96s66e48f 80J58o71ž85k19a 16S78ý15k16o45r23a 3543888760640

Sociální výdaje státu na rok 2018 se plánují ve výši 650mld Kč. Což dělá bratru cca 5200,- Kč na hlavu měsíčně. To jako ZNP není zrovna moc.

Přechodnou dobu by možná pokryl výpadek platů pro státní zaměstnance a prodej, či pronájem uvolněných nemovitostí, ale stejně to pořád bude málo na to, aby se ZNP dostal na nějakou únosnou mez 10-15000,- Kč na hlavu. Za což by možná šlo žít někde "v chaloupce na samotě" (pohled pražské náplavy - je mi jasné, že nemálo lidí s tímto příjmem musí v současné době vyžít).

Nestačí tedy jen zavést ZNP. Musí se změnit celá společnost, a to se asi ze dne na den nestane.

0/0
22.4.2018 13:46

V57l52a68d62i63s32l31a43v 31B30u24r27y87š29e40k 1629732937364

takže se logicky aby ZNP mohl být vyšší musí víc vybrat, tedy vyšší daně, jiná cesta bohužel neni

0/0
22.4.2018 13:51
Foto

J54o67s62e57f 67J64o69ž83k72a 24S40ý90k26o98r61a 3573968280430

V dnešním systému asi ano.

Ale co kdyby (já vím, ryby, prdelky a rybníky ;-D) se systém změnil? Zásadně, hluboce a celkově.

Já vím, nejsme (snad) v Matrixu.

0/0
22.4.2018 13:55

E12v25ž58e25n 49C64h93r88a89p84e75k 3811481593624

Je:

1) Ušetří se na obrovských nákladech na provoz byrokracie starající se o přerozdělování. Tito úředníci začnou produkovat skutečné hodnoty a i daně.

2) I těm dnes nezaměstnaným se vyplatí třeba i legální příležitostné práce či brigády (dnes to nemůžou) a tím opět budou produkovat nějaké hodnoty a i daně.

3) Ušetří se za současné podvody. Od účelových rozvodů, přehazování si dětí babičkám, podvody zdravotně postižených až po nájmy/"obchod s chudobou" (tím se i zlevní nájemné obecně).

+2/0
22.4.2018 15:06

V32l95a94d93i11s97l93a48v 57B29u90r39y97š27e36k 1719422447394

neušetří se nic a i kdyby, stát nemůže hospodařit tak, že si nejdříve peníze půjčí a rozdá je s tím, že se mu tím rozdáním ušetří, to by vedlo ke koncům, jaké můžeme dnes vidět ve Venezuele

+2/0
22.4.2018 16:23

E90v20ž95e51n 22C92h72r74a78p97e96k 3411901403624

Stát si nic nového nemusí půjčovat. Je to nulová varianta pro stát - přečtěte si tuto diskuzi.

0/0
22.4.2018 16:48
Foto

J76a64k62u12b 27M45u18l76l10e95r 6589350951719

spíš nechat lidem víc peněz než-li vybírat daně ;-O

0/0
26.4.2018 9:59

E63v22ž42e47n 19C68h52r36a53p81e11k 3371321253494

1) Mně to vychází na 5.400,- Kč na osobu měsíčně, tedy i na dítě (pro 5ti člennou rodinu tedy 27.000,- Kč) s tím se dá na vesnici krásně přežívat. A hlavně se počítá s tím, že lidi budou něco dělat - přinejhorším brigády a příležitostné práce. Pokud ani to nezvládnou, tak alespoň chov slepic, králíků a pěstování rajčat, salátů, brambor, jablek apod.

2) Náklady na chod byrokracie přerozdělovatelů (platy, budovy, IT podpora, ...) je cca 150 mld ročně. Navíc rozprodej budov, etc. Možná jsem optimista, ale i ti propuštění úředníci by mohli přinášet nějaké smysluplné hodnoty a platit daně.

3) Někde níže jsem ale psal ohledně toho, že bych na děti dával polovinu a to ještě za splnění podmínek splnění školních povinností. (O to by se zvedl příjem dospělého, takže tak 9.000,- Kč měsíčně). Aby nějaká rodinka s 10 dětmi nežila jen paraziticky.

+1/0
22.4.2018 14:51
Foto

J60o86s98e97f 44J49o70ž19k39a 26S92ý82k43o94r55a 3633668760130

ad1) 5 členná rodina - ne každý má takovou rodinu a navíc si bodem 3 malinko odporujete, když by se na děti bralo jen polovic - od jakého počtu by se bralo jen polovic? Pokud by byl ZNP stejný pro všechny, a to být musí, pak by mohl nastat stav, kdy vysoká porodnost povede k jeho krachu.

ad2) ano, těch 150 by se mohlo sečíst s těmi 650, ale spíš by byly použity na pokrytí pojištění sociálních výdajů, které jsem ve svém příspěvků úmyslně opomenul.

ad3) už jsem to zmínil výše, ZNP musí být stejný pro všechny bez rozdílu.

Ve své podstatě bude ZNP pravděpodobně hodně krutý, neboť ne každý může mít děti, nebo partnera, aby nebyl sám na pokrytí výdajů, atp.

0/0
22.4.2018 15:15

E25v85ž64e93n 80C71h20r50a20p79e10k 3881231913364

Vícečlenné rodiny (kdysi normální stav) - Je to konečně i motivace pro pracující mít nějaké děti. Bod 3 vychází z mé jiné úvahy níže dne brzy ráno (přečtěte si, pochopíte). ZNP může ale nemusí být pro všechny stejný. Spíš bych děti řešil jinak.

Děti může rodina adoptovat. Partnera si můžete najít - stačí se domluvit s kamarádem, kamarádkou (klidně i dvěma, třema) a společně začít žít třeba na té vesnici a spolu hospodařit - prase, slepice, králící + nějaká zahrádka, ovocné stromy. Vlastní studna. Vlastní dřevo do krbu. Občas nějaká brigáda, příležitostná práce. Nebude to nakonec lepší než se stresovat a přežívat na soc. dávkách?

0/0
22.4.2018 15:35

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz