Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BP

Kolik bitcoinů stojí barel ropy ?

0 0
možnosti

Máme tu volný trh. Je podle mě jen otázkou času kdy se prosadí/pokusí prosadit jiná bezinflační měna/-y na podobném, či jiném principu. Protože bitcoin není fakticky měna, ale jen prostředek směny s cenou podloženou jen důvěrou trhu (narozdíl od národních měn není ani podložen žádnou ekonomikou), může se ona 93 dolarová investice rozplynout mnohem rychleji než by se dalo podle nadšených ohlasů čekat. A nebo také nemusí, může odolat všem vyzyvatelům a hodnotu si uchovat/zvýšit. Nicméně bych to jako moc jistou investici nebral.

0 0
možnosti
HK

Jestliže si řekneme, že Bitcoin mechanismus je něco jako M0, tak je dost otázka, zda může vzniknout další trh s M1, M2 atd., protože ty by musely mít JINÝ technický mechanismus směňování a je otázka, zda by to bylo pro držitele těchto odtržených bitcoinů důvěryhodné. Zatímco M0 mohu směňovat přímo, tak M1 atd. jen přes prostředníka, resp. síť nějakých prostředníků.

Osobně mi to přijde tak volatilní, že pochybuji, že by do toho šly i běžné banky a riskovaly svojí důvěryhodnost.

0 0
možnosti
Foto

Já si umím představit, že by se na internetu časem přešlo na jinou měnu než bitcoin. Jednak je to běžná věc, že se platí v různých měnách, ale hlavne je BTC průkopník a jako takový má jisté dětské němoci, jako třeba narůstající doba trvání transakcí, velikost transakčního logu atd. Ať nové návrhy ve volné soutěži předvedou své vnady a když se to ukáže lepší, ať BTC zmizí v propadlišti dějin a nastoupí něco lepšího. I bankovky byly ze začátku jednodušší a teď kolik mají ochranných prvků.

1 0
možnosti
JM

Hlavní výhodou bitcoinů je, že "bitcoin banka", která půjčí třetí straně bitcoiny musí, na rozdíl od banky klasické, ztrhnout onu částku i z vkladu. Oproti systému částečných rezerv tak nefungují žádné multiplikátory; bitcoinů je pořád stejně.

To celé vrací bitcoin do sféry oné bezinflačnosti, nelze vytvořit směnku z ničeho, všechny směnky jsou kryty svým vlastním počtem bitcoinů, nikoli třeba jen z 10 %.

Bitcoiny v těchto věcech fungují tak trochu jinak, než reálné peníze v makroekonomii se všemi svými multiplikátory, frakčními rezervními systémy, centrálními bankami, politikou Too big to fail apod.

A ještě odbočka, bitcoin už je v Německu uznanou měnou, nejspíše první krok ke zdanění.

0 0
možnosti
PR

P36a78v52e38l 67R43y69s

30. 8. 2013 12:15

Pro mne nová a zajímavá informace. R^

0 0
možnosti
Foto

J27a82n 97H43r46u93š12k66a

30. 8. 2013 12:10

1) Bitcoin je v ČR tak populární, protože se za něj dají kupovat drogy.

2) Jeho uživatelé nehledají likviditu, ale anonymitu.

3) Co má sakra Vaše kočka společného s P2P placením?

Rozvleklé, neinformativní, hloupé... Rv

1 7
možnosti
PR

P51a36v46e13l 91R38y58s

30. 8. 2013 12:41

ad 3) naopak jak úvod to bylo dobré oživení a vtažení do tématu

6 0
možnosti
AF

Nejsem sice kočka, ale taky bych se na Vás ve vaně vydržel dívat a dívat a ...

9 0
možnosti
PR

P81a18v72e73l 94R90y93s

30. 8. 2013 12:13

Vy byste se vydržel jen dívat? Nevěřím, že byste nepoložil aspoň jeden odborný dotaz.;-)

4 0
možnosti

Všude jsem našel jen co bitcoin umí a různé kecy, ale nenašel jsem odpověď na to co mě skutečně zajímá.

Bitcoin musím od někoho (prvotního emitenta) koupit. Od koho ho kupuji a co on dělá s danými penězi? Pokud tu bude třeba 20 ml bitcoinů a jeden stál plácnu 30 dolarů, někde mi tu visí 600 000 000 dolarů.

0 0
možnosti
OF

Specifikum Bitcoinu je v tom, že nemá jednoho emitenta. Prvním vlastníkem je ten, kdo si za pomoci výkonného počítače spočítá jeho kód. Celá částka za první prodej je jeho zisk. Celkový počet Bitcoinů je omezen matematickým algoritmem, na němž je měna založena. Riziko spočívá především v tom, že někdo systém nabourá nebo v tom, že původní autoři podlehnou pokušení a "vyrobí" si Bitcoiny pro sebe nad rámec plánovaného počtu.

3 0
možnosti
VL

Ono je spoustu podvodů, co vypadá důvěryhodně - zvášť když jsou "odborně" podány. Aktivní hromosvody. Kapanadze generátor. Eltrick (to má šetřit el. energii). A další...

0 2
možnosti
LR

Půjčování peněz není inflace přece. Mám dvě koruny. Ty půjčím Vám. Já mám stále dvě koruny, vy také. Ale pokud se na to podívám účetně, tak já mám nulu, ale pohledávku. Vy máte dvě, ale dluh. Pořád to sedí. Já si za svoje dvě koruny, které mi dlužíte, nic nekoupím, dokud mi je nevrátíte. A stejně tak je to s BTC. Ale na rozdíl od fiat měny, tady nepřijde ČNB, FED nebo nějaká jiná instituce a nepřihodí do oběhu pár fufníků. Je nepochybné, že to je letadlo, kdo u toho byl na začátku, ten vydělal nejvíc, ale pořád ještě to nedošlo k vrcholu... ten nás teprve čeká a pár bitcoinových milionářů se ještě může vyloupnout. Nenazýval bych to podvodem, spíše spekulací a tak trošku hrou.

2 0
možnosti
VL

Takže děkuji - nechci!

0 0
možnosti
  • Počet článků 689
  • Celková karma 42,84
  • Průměrná čtenost 20066x
Markéta Šichtařová,

ředitelka společnosti Next Finance s.r.o., ekonomka,

spoluautorka několika bestsellerů o aktuální ekonomicko-politické realitě.

V roce 2016 vydala knihu Jak to vidí Šichtařová, aneb Co nám neřekli o imigraci, důchodech a naší budoucnosti.

Seznam rubrik

Oblíbené články