Úterý 21. března 2023, svátek má Radek
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 21. března 2023 Radek

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K46a22r20e94l 55S28t41r61ž49a69n67o71v29s49k29ý 1928215855

Bububu

+2/−1
21.12.2022 23:23
Foto

P88a38v25e54l 29V33e57r28n13e67r 1673843182167

A kde vytištěné peníze končí? Přece se někde musí hromadit. U mě na účtu určitě ne. ;-D

+3/0
21.12.2022 11:06
Foto

J53a49n 70M25a91r45i59k 2719614110354

asi to bude na ucte staryho amazona a zizaly,ne?o vas a o me tek neslo.

+1/0
22.12.2022 8:47
Foto

Z73d29e60n80ě16k 28Z61a79v79a52d90i18l 8900928854468

To bylo to první co mě napadlo také. Stát tyto peníze přeci nijak stáhnout nedokáže - pokud by stát nevyměnil stávající bankovky za jiné v nižším kurzu.

0/−2
24.12.2022 13:13
Foto

Š36t25e73f93a63n 61F61r27i79č77a 7132118743356

Paní Šichtařová má opět, ostatně jako obvykle, pravdu. Jen dodám, emitování peněz centrálními bankami do oběhu, a opačně stahování peněz z oběhu, to je elementární učivo obecné ekonomické teorie. Znalost, kdy a jak se tak děje, musí každý student ekonomie osvědčit u státnic. Pokud se k nim ovšem vůbec dostane.

0/0
26.12.2022 20:51
Foto

L75u23d29ě54k 14P96e47l95e48š15k14a 4389622629406

Bývávaly doby, kdy se hlupáci zdrželi diskuse, aby se jim ostatní nesmáli! Jenom pro ně: pokud s autorkou blogu nesouhlasíte, sdělte nám, co s ní souhlasíme, prosím, proč nesouhlasíte. Jinak mlčte, prosím!

+8/0
21.12.2022 10:43
Foto

Z32d15e98n32ě55k 87Z16a70v22a66d42i10l 8370248604158

Kde se tedy u státu hromadí ty vytištěné inflační peníze ?!

;-D;-D

0/0
25.12.2022 10:14
Foto

Š53t35e25f93a71n 47F81r49i88č28a 7342888593336

Tesat do kamene!

0/0
26.12.2022 20:53
Foto

P64e49t97r 79P94r74a13t70e86r 5163589425468

To jsou tak neuvěřitelně hloupé řeči.. ale tváří se, jako by to bylo cool a chytrý. Asi nejhorší ekonomka současnosti.. no, ekonomka.. Důležité je, ji neposlouchat, jinak proděláte poslední kalhoty.. ;-D Docela bych se vsadil, že rok 2023 bude nakonec z hlediska výnosů aktiv úspěšný. Ale to není v módě, takový názor, lepší je strašit nesmyslama, to zní mnohem učeněji.. ;-)

+2/−15
20.12.2022 21:30
Foto

R63u46d67o34l53f 98P83e36k47á45r17e84k 9332591429373

Nevahejte a napiste blog. Rozcupujte jeji text vetu po vete svymi moudry.

Smele do toho. Hyje!

Nebo spise IA!

+11/−1
20.12.2022 21:40
Foto

L62u27k21á87š 68Š77m60a39h44e65l 2397504642374

Bohužel bych sice zvládnul napsat něco aspoň podobně erudovaného, jenže by to skoro nikdo nečetl. Šichtářová má prostě vysokou karmu už jen kvůli jménu. I když se opakuje, jelikož žije v zajetí vlastních paradigmat. To sice mnozí z nás, ale někteří jsme to ochotni aspoň uznat a zamyslet se nad tím. Ona mi přijde, že nikoliv.

+2/−2
20.12.2022 22:15
Foto

P86e22t15r 44B84u52r60i10a44n 1596490700267

Tak nám napište něco o vlastních paradigmatech (pokud tedy víte, co to je). My se nad tím rádi zamyslíme.

+2/0
21.12.2022 8:19
Foto

J13a90n 94R70i25c69h43t34e88r 5472532773845

Jsme na tom podobně. Já jsem třeba skvělý lyžař, ale nechci zahanbit všechny ty chudáky na sjezdovce, takže radši vůbec na hory nejezdím.

Ovšem umím o svých úžasných schopnostech skvěle vyprávět:-)

0/0
21.12.2022 15:51
Foto

P85a38v89l87a 68H43r71a20d58i93l79o87v73a 3897751621814

Já myslela, že Sichtarova už je z módy. Hrozný kecy.

+1/−12
20.12.2022 21:00
Foto

F60r48a96n61t56i47š48e93k 24K79š31í12r 2979746605

To, že tomu nerozumíte je váš problém. Její argumenty jsou jasné a pravdivé.

+13/−4
20.12.2022 21:05
Foto

L66u10k66á31š 20Š56m90a16h98e16l 2547954252824

Pro ultrapravičáka vašeho ražení možná.

+1/−6
20.12.2022 22:16
Foto

T50o79m66á71š 16V85e14s79e33l38ý 5895508930549

jiste, levicaci jsou uz z principu hloupi, takze sance ze to pochopi je nizka.

+3/−1
21.12.2022 8:07
Foto

P62e50t17r 59B28u28r31i73a33n 1546510350697

Tak nám vysvětli svoji verzi. Nebo si myslíš, že je všechno v pořádku a není nutné něco vysvětlovat a komentovat?

+3/0
21.12.2022 8:20
Foto

J42a97n 54R12á50ž 1339203724100

Green Deal je čistá ideologie. Každý, kdo tento zcela utopistický projekt podporuje, mi připomíná svazáky v padesátých letech, jak horovali pro komunismus . Relevantní agumenty žádné, ale věřili tomu pevně!

Dole v diskuzi tvrdí jeden z těchto "svazáků" , že dnes OZE pokrývají v Německu 40-48% elektrické energie , ale na otázku kdy to "dnes" je, odpovědět neumí. To "dnes" možná , a to jsem hodně optimistický , existuje max. 200 dní v roce. Jaké zdroje pokryjí chybějících 40-48% dodávek ve zbývajících 165 dnech kdy nefouká a nesvítí slunce už tito "svazáci" neřeší.

OZE jsou sice zdroje relativně levné energie, ale velice nespolehlivé.

+20/−1
20.12.2022 19:11
Foto

I63v40o 91K88u55b85e75s 6386410691618

Slovo "dnes" neznamená vždy jen ten den kdy je vysloveno. Má také širší význam, jako třeba ve větě "dnes má každý mobilní telefon" to neznamená, že ho včera nikdo neměl. Tak ještě jednou a pomalu: Německo za rok spotřebuje určité množství elektrické energie. V roce 2020 byla tato pořeba kryta z 45,3% obnovitelnými zdroji, pro rok 2021 ty bylo 41% a letos 48%.

Také není pravda, že by 165 dní v roce větrné elektrárny nedodávaly energii. Je to maximálně 30-40 dní. Realisticky je zde tedy potenciál zdvojnásobit výrobu elekřiny z větru výstavbou dalších větrníků nebo instalací nových výkonějších turbín.

Energetickou politiku Evropské Unie neurčuje skupina pomatenců, kteří se přilepují na silnici. Řídí se principem tkzv. MLG (multi level governance).

Někteří lidé pokládají hranici vlastních vědomostí za tu skutečnou. Říká se tomu Iluse poznání a je o tom krásná kniha. Možná byste v ní měl trochu zalistovat, než zde zase začnete něco psát o svazácích:

sloman illusion knowledge pdf - Google Suche

0/−3
21.12.2022 12:37
Foto

J46i52ř57í 97D93a77n95i61š 5761558212292

Občasné zdroje energie mají spoustu problémů, i když jejich role je důležitá. Ovšem jakožto doplňkový zdroj, jednou u nás třeba také budou pokrývat skoro polovinu spotřeby, ale hlavní budou stabilní zdroje (například jádro).

https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/komunitni-energetika-elektrarny-ekologie-obnovitelne-zdroje.A221219_181022_eko-zahranicni_albe?zdroj=patro

0/0
21.12.2022 13:23
Foto

S79t26a70n81i77s35l48a26v 82J80e61l85e76n 8672395716

Vlastnictví telefonu je dlouhodobější stav. (neřeším teď, že tvrzení o tom, že mobilní telefon má KAŽDÝ je ve skutečnosti lživé - k vyvrácení stačí poukázat na jediného nevlastníka).

Výroba elektrické energie je dynamický proces, kdy musí být v každém okamžiku v rovnováze výroba a spotřeba. U procesů nebo stavů, které jsou stabilizované a mění se v čase pomalu má proto smysl mluvit o dnešku a mínit tím delší časobé období. U systémů, jejichž parametry se o desítky procent mění z hodiny na hodinu a to každý den jinak, to smysl nemá, resp. vyjde nesmysl. Takovýmto procesem je právě výroba elektřiny.

O 165 dnech jsem v diskusi nic nepsal, takže si nejspíš vyvracíte nějakou Vámi dodanou myšlenku.

Tak ještě jednou pomalu:

Aby byla zajištěna spolehlivá dodávka alektřiny, je zcela lhostejné, jak vyjdou průměry. Důležité je pouze to, jestli v každém okamžiku (!) je dost zdrojů, schopných ve svém součtu dodat energii podle potřeb odběratelů.

Pokud přestane najednou foukat v celém Německu (ano, i to se stává), je v ten okamžik pro dodávku proudu celkem lhostejné, kolik v tu chvíli mají (stojících) větrných turbín.

Namísto hraběcích rad zkuste popsat, jak jste myslel to vzájemné zálohování větrných turbín ve chvíli, kdy zavládne nad Evropou bezvětří.

0/0
21.12.2022 13:30
Foto

I44v96o 94K23u81b73e32s 6896490561178

Odpovídáte na příspěvek, který vám nebyl určen. Pan Ráž tam má cosi o těch165 dnech

0/0
21.12.2022 13:44
Foto

J72a36n 58R95i54c51h20t21e71r 5842142973125

No, v Německu teď "pokáceli" les větrníků, aby na jejich místě mohli začít těžit hnědé uhlí. Takže to nejspíš zase taková výhra nebude;-)

0/0
21.12.2022 15:48
Foto

I91v52o 78K65u90b71e31s 6366470341268

Radio Jerevan? Les pokácených větrníků? V Severním Porýní byl odstraněn jen jeden, do roku 2025 možná ještě dalších sedm. Důvod je, že jsou již 21 staré a musely by se obnovovat. Firma RWE se rozhodla na tomto území těžit hnědé uhlí, protože to současná válečná situace v Evropě vyžaduje. V roce 2021 bylo v Porýní instalováno 70 nových větrných turbín a do pěti let jich přibyde dalších 1000.

Entsetzen über Windräder-Abriss bei Lützerath - Nachrichten - WDR

0/0
21.12.2022 16:18
Foto

I79v60o 97K47u16b93e80s 6416310271758

21 let

0/0
21.12.2022 16:20
Foto

J89a33n 83M17a43r65i55k 2679864400974

v nemecku mivaji dnes i vcera v kotextu vami navrzenem problem,ze i kdyz poslouchaji sve predaky, nevidi, kam je vedou: namatkou poslani lenina do ruska, WW1, WW2, sila dieselu nad benzinem, energiwende, je nutne pokracovat a ozebracit pritom cesko?

0/0
22.12.2022 8:51
Foto

P91a31v38e93l 66N97e77u34z80i34l 1124428267924

Pokud by Nemecky vetrny a slunecni "zazrak" nebyl podporovan z atomovych a uhelnych elektraren v Francie a CR, tak se zazrak konat nebude.

0/0
22.12.2022 8:55
Foto

I53v72o 14K77u13b71e76s 6846250621548

Za posledních dvacet let stoupl roční export elektřiny z Německa do Francie na 5000 Gigawat. Tedy 33 krát.

Deutschlands Stromexport nach Frankreich bis 2022 | Statista

Od ledna do července t.r. exportuje Německo každý měsíc více elektrické energie než importuje. Nejhůř je na energetické rovnováze Francie, kde asi polovina jaderných reaktorů je nefunkčních. To je vedle plynu ten nejdůležitější faktor, který zvyšuje ceny elektřiny po celé Evropě.

Deutschland exportiert mehr Strom als es importiert – und der Ökostromanteil steigt (orsted.de)

Letos (první pololetí) klesl import elektřiny do Německa o 9%, import z Francie dokonce o 59%

Stromerzeugung im 1. Halbjahr 2022: 17,2 % mehr Kohlestrom als im Vorjahreszeitraum - Statistisches Bundesamt (destatis.de)

0/0
22.12.2022 12:52
Foto

S80t82a37n64i79s79l46a85v 80J68e76l18e21n 8362815636

Vzhledem k tomu, že Německá energetika má celkovou kapacitu jen něco málo přes 210 GW (a to by se muselo pálit co jde a k tomu by muselo zároveň svítit i foukat ideálním způsobem), je údaj o 5000 GW zjevně nesmyslný. Nepletete si jednotky výkonu s jednotkami energie? I ve Vámi odkázaném zdroji se píše o Gigawattstunden a nikoliv o Gigawatten. A v jiných zdrojích jsem našel několokanásobně jiné údaje (vizme třeba https://energy-charts.info/charts/import_export/chart.htm?l=de&c=DE&year=2022 podle kterého je saldo letos dokonce 15 TWh).

V každém případě se jedná o podíl v řádu procent na výkonnosti energetik obou zemí. Letošní francouzský deficit výroby elektřiny proti její tamější spotřebě odpovídá zhruba jednomu Temelínu. Jenže odstávky ve Francii už pomalu končí a třeba jen teď za prosinec už francouzský vývoz do Evropy překročil dovoz o 2 TWh (2000 GWh).

Ale jinak souhlasím, že v Německu poklesla spotřeba a zvýšila se uhelná produkce, což společně snížilo import a naopak zvedlo export elektřiny.

0/0
22.12.2022 13:49
Foto

I38v90o 62K27u58b61e70s 6676230451958

Máte pravdu, nějak mi tam to "h" vypadlo. Ale reagoval jsem na tvrzení pana Neuzila, že by se Německo bez francouzského atomu neobešlo. Jaksi mu ta čísla jeho přesvědčení nepotvrzují. Chtěl bych ale připomenout, že osobně kompletní výstup z jádra v Německu nepokládám za to nejlepší rozhodnutí, jak už jsem někde jinde zdůraznil. Ale ten přímo viscerální odpor některých diskutérů proti ekologickým alternativám jde skutečně na nervy. Jaksi tady jde pořád jen o peníze. Pozitivní aspekty energetické transformace jsou zcela ignorovány.

Abych tady navázal na naši rozepři ohledně zálohování větru větrem. Zajímavý rozbor je třeba zde (myslím tím hlavně uvedené odkazy):

Dunkelflaute – Wikipedia

0/0
22.12.2022 14:28
Foto

S56t12a11n50i69s25l46a29v 36J83e56l82e50n 8882625766

Německo se bez francouzské pomoci obejde proto, že má pořád ještě velké kapacity fosilních zdrojů a zbyteček jaderných elektráren.

Máte pravdu, že jde o peníze. Ty domovědné alternativy (VE a FVE) zvyšují ceny elektrické energie (přímo i nepřímo) a potenciálně snižují bezpečnost její dostupnosti. Pozitivní aspekty myslím dostatečně zdůrazňují propagátoři těchto zdrojů, takže obecné tvrzení o ignoraci pozitivních aspektů je sprostá lež.

Odkazů je v té Wiki hodně, takže těžko říci, co konkrétně máte na mysli jako argument. V článku samém je zmíněna řada drahých a ještě dražších řešení problémů s dlouhodobým temným bezvětřím. Opět se tedy jedná o peníze - o otázku, kolik bude stát 1kWh se započtením ceny všech potřebných technologií k její výrobě, uchování a dodání podle potřeb zákazníků.

0/0
22.12.2022 16:31
Foto

I82v14o 77K50u50b94e35s 6556610181568

Vaše překrucování napsaného textu a slovíčkaření začíná být trochu únavné, ale budiž, je to váš osobitý styl a proti gustu žádný dyšputát. Uvedením statistik jsem reagoval specificky na pana Neuzila, který tvrdí, že se Německo energeticky bez Česka a Francie neobejde. To se vám nezdá jako sprostá lež? Kritizuji také specificky jen některé diskutéry, ne celý svět, že ignorují ekologii, co je na tom lživého? Odkaz z Wiki (ostatně to nebylo z Wiki ale Wikipedie, když už si chcete hrát se slovíčkami) byla reakce na vaši výzvu v jiném vlákně kde si omylem myslíte, že vám uděluji hraběcí rady. Chtěl jste vědět, jak se bude řešit bezvětří v Evropě. Tak hledejte. Kdo hledá ten najde. Děkuji vám, že jste potvrdil, že vám osobně jde také jen o finanční aspekt problému. O řešení a ochranu přírody vám evidentně nejde. Ve vašem výčtu co to všechno bude stát jste jaksi zapomněl zmínit jaký ekonomický dopad to všechno bude mít, když se klima nečinností podstatně změní. Ono se s rovnicemi o více neznámých dá vykouzlit ledacos. Přeji vám šťastné prožití nadcházejícího svátku.

0/0
23.12.2022 11:59
Foto

S16t38a54n66i77s23l38a51v 87J25e61l92e74n 8392705336

Česko a Francie poskytují Německu stabilizaci výroby a přenosovou kapacitu sítí. Německo by se bez nich asi nějak obešlo, ale za cenu výrazně větší uhlíkové stopy, než v poledních letech má. A hlavně za cenu dovozu plynu - ještě loni hlavně z Ruska a v posledním roce odevšud, odkud se dá.

Jsem rád, že uznáváte, že se klima mění i lidskou nečinností. Protože k ní současné zelené úsilí míří. Odůrci stabilních zdrojů energie obvykle kritizují naopak lidskou činnost a snaží se ji buď utlumovat a/nebo rozmělňovat na velké plochy.

Co se týče ochrany přírody: současný postup s horečným budováním nestabilních, drahýách a plošně náročných zdrojů elektrické energie považuji v tomto směru za naprosto kontraproduktivní.

Vámi odkázaná Wikipedie sice naznačuje řadu řešení problémů, jež by bez hromadného nasazovaní nestabilních zdrojů nenastaly, ale pořád není moc jasné, co z toho má ty problémy v praxi opravdu vyřeší tak, aby to ekonomiky snesly.

I já Vám přeji šťasnté přežití svátků.

0/0
23.12.2022 17:16
Foto

I51v55o 78K43u57b51e42s 6386180481968

Nikdo nepopírá důležitost (nezbytnost) co největšího propojení energetické sítě. Většina svalů v lidském těle má síťové propojení cév. Jen v srdci to příroda zpackala a proto může člověk utrpět infarkt. O infarktu v hyždích jsem ještě neslyšel.

Váš druhý odstavec nedává žádný smysl. Jednak opět překrucujete co jsem slovem "nečinnost" myslel. Zcela opomíjíte fakt, že na evropské úrovni byla letos parlamentem do zelené taxonomie přiřazena i jaderná energie jako "sustainable source of energy". Také je to nehoráznost popisovat eufemisticky uhelné chrliče svinstva do atmosféry jako stabilní zdroje - což implicitně naznačujete. Jestli se něco dá stoprocentně nahradit bez ekonomických ztrát tak to jsou právě uhelné elektrárny. Dokonce na to po velkém boji přikývlo i Polsko. Vůbec ta nálepka "nestabilní" je pustý výmysl odpůrců pokroku. Slovo nestabilní vyvolává pocit vratkosti a nespolehlivosti. Ano, větrná energie je variabilní, ale inteligentním propojením sítě se stává spolehlivýým zdrojem větší části roku. Minimálně se tímto přínosem dají odstavit uhelné zdroje energie.

Že vy osobně považujete energetickou transformaci za naprosto kontraproduktivní beru na vědomí, ale jsem tím trochu udiven. Jste bezpochyby vzdělaný člověk (předpokládám, že dokonce ovládáte starořečtinu když užíváte slova jako "domovědný") a mohl byste vidět věci z trochu širší perspektivy než je provinční charakter země, která vidí budoucnost jen jako status quo.

0/0
24.12.2022 10:03
Foto

S69t61a76n54i88s61l67a39v 90J80e26l77e68n 8212475746

1. Existuje spousta organizací, které proti stavbě přenosových sítí úspěšně bojují. Takže Vaše NIKDO považuji za nepravdu.

2. Že Vám nedává žádný smysl, s tím asi nic nenadělám.

3. Jaderné a plynové zdroje získaly dočasnou výjimku do roku 2045.

4. Stabilita zdroje je vlastnost. Stejně jako závislost na počasí.

5. Pokus je pro Vás pokrokem přechod od nezávislosti dodávek energie na počasí k závislosti na počasí, tak s tím asi nic nenadělám.

6. Inteligentním propojením se variabilita větrné energie neodstraní. Německo je celkem inteligentně (včetně obtoků přes okolní státy) propojeno a přesto celá jeho jeho propojená větrná soustava kolísá i jako celek o desítky gigawatt v řádu hodin. Jsou chvíle, kdy je schopna zásobit elekttřinou celé Německo, aby po utichnutí větru nebyla schopna jako celek zajistit energii ani pro nějaké větší město.

7. Za kontraproduktivní nepovažuji energetickou transformaci, jak se mi obmyslně snažíte vložit do klávesnice, ale její postup. Dost zřetelně jsem to ve svém příspěvku napsal. Chápal bych přechod k technologiím, které zajistí levnou a stabilní elektrickou energii za cenu stále menší produkce škodlivvých látek a menší plošné devastace krajiny. V současnosti se jde cestou implermentace drahých nespolehlivých plošně náročných technologií které vedou k ekonomické devastaci kontinentu - v důsledcích tedy ke zhoršení kvality života.

0/0
24.12.2022 14:57
Foto

Z60d30e20n13ě21k 78Z70a82v10a81d73i98l 8640958254588

Bohužel R^

0/0
26.12.2022 10:13
Foto

J39a26n 67S88v21a69t72e41k 4173987793

Enormní inflace má tři hlavní příčiny: Zaprvé tisk peněz v uplynulých letech skrze centrální banky, zadruhé <<uvolňování peněz do oběhu skrze vlády a jejich zadlužování>> a zatřetí zvyšování nákladů podniků a nedostatková energie skrze „zelenou“ politiku. ... <<Vláda nejeví ochotu snižovat schodky státního rozpočtu žádnou, a tím dál hrne další proinflační peníze do oběhu.>>

Zdroj: https://sichtarova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=795628

Problém je, že pokud vláda nebude nijak reagovat na zvýšené výdaje svých zaměstnanců nebo pokud bude masivně propouštět (jistě tak sníží výdaje, to je pravda), může dojít k tak masivní nespokojenosti širokých vrstev obyvatelstva, že po příštích volbách do Poslanecké sněmovny nezbude "úspěšnější" části obyvatel než opustit zemi, kde se k moci dostane "cosi nahnědlého, cosi programově nesystémového a protievropského".

Hlavním úkolem každé vlády tedy podle mě je nalezení vyvážené politiky, která nezavdá příčinu k nespokojenosti obyvatel (z jedné či druhé strany), mající možné negativní důsledky pro celý demokratický systém.

Pokud se půjde jedním (seškrtáním výdajů) či jen druhým (další a další zadlužování bez vize, jak dluhy splácet) směrem, dojde nakonec ke srážce Titanicu s ledovcem.

Je hezké horovat za naprosto čistý kapitalismus, avšak je třeba současně si uvědomit, že právě onen mnohými kritizovaný "sociální stát" je tím, co umožnilo evropským demokraciím po 2. světové válce přečkat kdejakou krizi a nepodlehnout (většinově) lákavým vizím (socialismu za bukem nebo autoritářství z druhé strany).

+9/0
20.12.2022 18:59
Foto

F51r34a76n20t31i19š76e80k 18K96š45í85r 2909896925

To jsou ničím nepodložené představy. Příčinou všech současných ekonomických krizí je právě přebujelost sociálního státu a šílený státní kolektivismus.

+7/−2
20.12.2022 21:07
Foto

J54o16s86e67f 74S93t64a67ň48u52r53a 2573625906568

Já vidím příčinu současných ekonomických potíží v nás, lidech. Chceme po politicích něco co nám nemůžou splnit. A média to přiživují. Když sledují zprávy tak půlka je o válce a zbytek o bídě v Česku. Já ve svém okolí neznám nikoho kdo měl bídu a nezavinil si to sám. Dnes už politici mají strach říci něco nepopularního. Podívejte na reakci na Pekarovou. A to řekla jen, že by lidé měli šetřit. Poslední politik který dokázal říci něco co se lidem nelibí byl Kalousek.

+8/0
20.12.2022 22:05
Foto

P78a94v21e98l 28N57e32u71z52i89l 1864258177614

PAne Ksire, ryzi (temer) kapitalismus je v Cine. Je to sice paradoxni, ale je to tak. No a take v Singapuru a rekl bychze i v dalsich vychodoasijskych zemich.

0/0
22.12.2022 10:01
Foto

J92a40r76o97s28l25a66v 54H49a33l85u86z66a 2386664779608

Dokážete si představit, že by vládá pro začátek přestala dělat to co nemusí, co není pro život podstatné? Proč musí být státní pošta, proč existuje deset agentur pro sportovce, proč zasahuje přemrštěně do soukromých záležitostí (nájemní vztahy, určuje kdo koho zaměstná, zásobuje lidi dotazníky, ...). Musí stát stavět byty, elektrárny, silnice, zakazovat brčka, zakazovat kouření v restauracích, zakazovat nadstandardy v nemocnicíh?

+4/0
20.12.2022 21:29
Foto

A23l89e60x 28G50r73e90g71o44r 9314442432779

Komunisti by z vás měli radost.

Sociální stát může fungoval jen pokud na to má zdroje. Pokud je nemá nemůže poskytovat štědré socialni dávky ale jen nezbytné.

0/0
21.12.2022 15:20
Foto

J87a78n 57M16a55r22i76k 2599444740894

zatim by stacilo stopnout penize neziskovkam a usetrilo by se dvakrat (trikrat-museli by jit neco delat)

0/0
22.12.2022 9:48
Foto

Z33d55e87n22ě41k 90Z93a14v74a38d72i34l 8560438524658

Myslíte, že se už nebude dotovat Centrum pro studium demokracie a kultury, o.p.s. ?

;-D;-D

0/0
27.12.2022 13:33
Foto

J84i36ř82í 92K31o20n71í45č16e38k 8603820540118

Obsahově prázdné příspěvky teto sebe obdivující se paní „ekonomky“ už začaly být natolik únavné, že jsem se zařekl už je nečíst. V podobné kategorii jsou pro mne například i paní Švihlíková, Lipovská, Schillerová a pánové Weigl, Zeman, Klaus a Kovanda, mistři bezobsažných blekotů. Žádný smysl pro humor, pouze sebeobdiv, záplava negativity a pohrdání s odlišnými názory.

Ekonomie není "Věda", je to přinejlepším "řemeslo" v podstatě sloužící jim k oblbování populace. Věda začíná třeba jako “Těleso ponořené do kapaliny je nadlehčováno silou, která se rovná váze kapaliny tělesem vytlačené.“ Lze ověřit. Nebo “Můžete lít kyselinu do vody. Nelijte vodu do kyseliny!” Lze ověřit.

"Ekonomové" všeobecně ani nejsou schopni (schopné) věrohodně vysvětlit co se stalo v minulosti, 3 přijdou se třemi názory, 8 s osmi. Natož aby dali recept do budoucnosti, který se ukáže správný. Co tak ty, kterých prognózy se nevyplní pochytat, podehtovat, obalit v peří a honit po ulicích. To by běhalo po českých zemích opeřenců.

Na finanční otázky je lepší dobry (dobrá) účetní (já ji mám).

V této souvislosti je překvapivé, kolik spoluobčanů považuje paní ekonomku Nerudovou za osobu kvalifikovanou na prezidentský úřad. Jestli už se dostala mezi kandidáty, měla by se kvalifikacemi dělit mezi sedmé a osmé místo. Ano, jistě je hodná, z cizího rozdávačná a podle svého názoru hezká. Je to dost na tuto funkci?:-/

+2/−11
20.12.2022 18:54
Foto

R11u78d24o69l93f 94P84e78k39á52r37e39k 9682481249533

Mozna je jen nad Vase schopnosti jejich textum porozumet...

+9/0
20.12.2022 21:25
Foto

J11a71r12o55s90l33a60v 81H68a23l82u52z16a 2126394209598

Kam se, dle Vás, chodí na vysokou prezidentskou školu?

+2/0
20.12.2022 21:32
Foto

R73o37m93a19n 85P49o57t80o16c95z39n64ý 5910505322305

Pokud hovoříme o důvodech ztrát, nikoliv reakcích na důvody (což je monetární politika), tak skutečné důvody jsou u nás v republice pouze dva: a) Babišův socialismus, který zde zavedl v posledních letech svého "vládnutí" pod pokličkou Covidu, kdy rozdával natištěné peníze, kterými republika reálně nedisponovala a zlikvidoval svobodný trh. b) válka na Ukrajině. Snaha otírat se o Green Deal je samozřejmě z pozice kolegyně všudypřítomná, ale Green Deal dosud nestačil napáchat reálné škody (a má-li mít současná krize i nějaké plusy, tak snad ani nenapáchá, pokud dostanou vlády v EU rozum). Naopak snaha nepřiznat přímý vliv války v takovém článku jest nemorální, protože Bohemia Energy sice zbankrotovala už loni, ale ceny paliv, energií i potravin začaly dramaticky růst až vlivem války. Kdyby (kéžby) k válce nedošlo, tak by byla inflace jen o něco větší, než obvykle (jako daň za Babišovy socialistické metody řízení státu).

+2/−9
20.12.2022 18:42
Foto

J62a37r87o79s98l19a77v 28H42a11l79u21z42a 2716374239278

Bohemia Energy zbankrotovala v důsledku růstu ceny energie na burze. Ceny začaly prudce růst už loni - a to nastartováním honu na utracení peněz skrz reality viz.:

https://www.czso.cz/csu/czso/ceny_bytu

Ti co nenakoupili začali stavět, chyběl stavební materiál a začali zdražovat výrobci stavebních materiálů a tak se to přelévalo z jednoho oboru do druhého. Jen v tom spotřebitelském košíku se to hned neprojevilo.

+3/0
20.12.2022 21:50

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS