Úterý 21. března 2023, svátek má Radek
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 21. března 2023 Radek

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J82o44s10e42f 70P82r13o38c16h93á23z22k37a 3100135884675

Jsem fascinován novými "pravičáky", pro které je Západ socialismus. Znají všechno nejlíp a vzali by to pěkně tvrdě a radikálně do ruky. Takto se přestavovali i Klausovci, ale nakonec vše skončilo fiaskem (česká cesta privatizace...) nebo rozkrádačkou. Nakonec se z mnoha z nich vyklubali Putinovi příznivci...Jsem již pamětník. Ale k tématu. Tvrdý čistý kapitalismus tu nikdy nebyl, ve vyspělé společnosti se bez regulací neobejdeme, v otázkách životního prostředí a veřejného zájmu už vůbec ne. I když bych také chtěl co nejméně regulací a přerozdělování a co nejvíce kapitalismu. Nové zaklínadlo Green deal ještě nebyl ani definován natož spuštěn.

+2/−9
14.12.2022 20:00
Foto

M77a87r64c62e90l 57S16u86p 6359985528370

Když se podíváte na Vaše nové zálohy pro ČEZ, tak Vám možná dojde, že si toto mohou dovolit pouze proto, že němci si Green dealem zmrzačili svoji energetiku a s chutí od ČEZu koupí el.energii za velmi přemrštěný peníz. Ten pak může touto cenou šermovat při jednání s odběrateli, zvedat jim cenu a hrabat pod sebe mnohasetprocentní zisk.

+1/0
14.12.2022 23:39
Foto

M41a13r49t30i30n 75Ř74e50z47á82č 7169873798502

Kéž by tomu tak bylo. To by totiž vláda mohla tou přemrštěnou cenou elektřiny vytvořený zisk ČEZu odebrat, ať už ve formě dividend nebo mimořádné daně. ČEZ ale svou produkci prodal ještě před válkou na roky dopředu za tehdejší cenu kolem 1 Kč/kWh. Říkáte si, tak ať zdaní toho, komu ji prodal, a kdo si na tom coby překupník mastí kapsu. To by šlo, kdyby šlo o české dodavatele. Ti ji ale nekoupili a nakupují za současné ceny. Kdo ji tedy koupil? Spekulanti, kteří sázeli na oživení po covidu a růstu ceny. Počítli s desítkami haléřů, ale pak jim do klína spadla válka na Ukrajině. Spekulanti prodají dříve zakoupenou energii z ČEZu tomu, kdo dá víc. Kdo jsou ti spekulanti? Pravděpodobně západní banky a bankovní investiční fondy. Ty vláda zdanit nemůže. Nedaní totiž u nás.Teda může, ale ne ta naše. Nečekaný zisk jim můžou odebrat jejich vlády, německá, belgická... S tím nic nenaděláme. Nasmlouvané dodávky dodržet musíme. Jsme totiž závislí na dodávkách plynu ze zemí, jejichž banky vlastní produkci ČEZu na roky dopředu.

+2/0
15.12.2022 7:52
Foto

D39u66š94a49n 13M87a57t76o39u20š28e81k 7183840640955

Ježíš vy ale melete víte co.cez drtivou většinu výroby prodává na domácím trhu přes svoji dceřinou společnost vy zahraniční banko.banky fakt elektřinu nakupuji mudrlante. Přebytky pak umisťuje na lipske burza cca 9 %...

0/0
15.12.2022 20:56
Foto

J39i62ř66í 80M19a87c79h 5812225929

Evropa pod vedením fanatických takzvaně zelených ideologů páchá postupnou ale jistou existenční sebevraždu. A Čínu bolí břicho od smíchu.

+15/−1
14.12.2022 19:25
Foto

Z14d40e93n81ě75k 81Z50a27v48a91d85i94l 8630788644728

R^

0/0
30.12.2022 11:14
Foto

I12g47o67r 89P84a51u16l75e34n22k69a 7298782257663

Myšlenka GD je správná, možná kulhá některé opatření, ale v cílem GD je vymanit Evropu ze závislosti na fosilních palivech, které Evropa nemá, takže je závislá jak na Rusku, případně na jiných zemích, pokud krátkodobě vlivem války, která vše urychluje, stoupne nějaké znečištění, je to prostě daň za válku. Řekněte mi nějakou jinou cestu, jak zabezpečit nezavislost Evropy na energiích, kromě toho, že se vrátíme do jeskyní

+2/−9
14.12.2022 17:56
Foto

F89r94a53n45t45i38š51e98k 66K66š25í13r 2909436985

Jinou cestou je návrat k poctivému neregulovanému kapitalismu.

+2/−3
14.12.2022 19:55
Foto

D87u26š46a58n 76M43a54t13o28u88š87e15k 7513690800965

Nereálná utopie,stejně jako komunismus a skoro nikdo to nechce, bez sociálního smíru bude chudina zas revoltovat a podrezavat krky prachacum

+2/0
14.12.2022 20:49
Foto

Z69d75e28n15ě68k 34Z28a37v10a59d48i10l 8320698474248

Jediné řešení je jádro.

Bez plynu se ale ještě dlouho neobejdeme.

Výměnu Ruska za Katar, či Saudskou Arábii, či USA si nepomůžeme.

Tady by měla být jednoznačně dána přednost volné soutěži !

;-)

+5/0
14.12.2022 20:04
Foto

D42u35š34a53n 82M29a47t33o45u90š35e55k 7563330980395

Jenže nez postavíte jaderku, to chvilku trvá, do té doby proste plyn k výrobě elektřiny sloužit bude. Uhli fakt ne..,znovu , běžte se bydlet ba sever Čech a pak pejte ody na ten brajgl

+2/−1
14.12.2022 20:54
Foto

H85o68n54z36a 71V37r39á62n96a 5191577264941

Na severu Čech bydlím a co? Brajgl tu už dávno není, pominu-li brajgl co tu na severu provádí jedno nejmenované etnikum...

+2/0
15.12.2022 6:17
Foto

Z53d79e57n51ě72k 72Z25a44v37a24d49i38l 8940698764988

Navíc pan Matoušek napsal vlastně totéž co já, jenže jaksi z principu musí být v opozici.

;-D

0/0
15.12.2022 9:19
Foto

D71u79š76a59n 18M23a63t24o20u52š14e94k 7703550730715

Nejsem v opozici, jen vám vysvětluji ze vaše řešení jaksi nic aktuálně neřeší a řeší až v hodně dlouhodobém horizontu

0/0
15.12.2022 20:53
Foto

D37u90š21a76n 14M82a59t83o93u58š53e15k 7973760670615

No Mostecko to asi nebude, od klášterce po Teplice jedna velká tragédie ...

0/0
15.12.2022 20:52
Foto

I63v34o 38K80u66b85e39s 6256430401308

Není. Jaderná energie je nejdražší ze všech zdrojů. Např.

Energie-Professor: Atomkraft "teuerster Strom aller Zeiten" | BR24

0/−1
18.12.2022 21:45
Foto

M67a29r72c80e50l 77S17u67p 6789655318670

Není pravda, že Evropa nemá ložiska fosilních paliv ! Například ložiska plynu pro štěpení jsou dle odhadů bohatější než v USA. Není jenom vůle těžit a dělat průzkum. Nechávají se dokonce ležet ladem již objevená velmi bohatá ložiska v Holandsku. V Japonsku zase dokázali zatočit s plastovým odpadem tím, že na ně postavili specialní bezemisní spalovny, které většinou napojili na teplárny. Není problém postavit elektrárnu, která produkuje el.energii za zlomek toho co nám účtuje ČEZ. Jediné co chybí je vůle tento problém skutečně řešit.

+2/−1
14.12.2022 23:27
Foto

J95i26r75i 23T64i19c19h22y 2756469432167

I kdyz socialisticke prvky tam jsou, socialismus to neni. Je to diktatura nejruznejsich zhoubnyc ideologii - snad je nemusim vyjmenovavat - ktere je tezko nazvat spravnym slovem. Hlavni je to, ze je rizena a propagovana radikalni leviciv bolsevicko-nacistickem stylu.

+10/−1
14.12.2022 15:48
Foto

Z30d44e90n63ě50k 60Z94a43v73a62d91i63l 8310778134378

R^

0/−1
14.12.2022 16:56
Foto

J89a19r87o94s42l66a41v 63H89a72l74u15z34a 2286544319858

Chybí jenom Závěry 15-tého ekosjezdu splníme na 105% a Cíle třetí pětiletky splníme do roku ...

+8/−1
14.12.2022 13:25
Foto

M65a59r15c86e53l 26S28u70p 6879935438340

Perfektně napsáno !R^

Ještě bych dodal, že mnoho politiků (našich i v dalších členských státech) se již velmi dobře zorientovalo v "krizové situaci" a zneužívá ideologický boj proti CO2 ve svůj prospěch. Energetika je silně zmonopolizovaná a skoro všichni silní hráči jsou polostátní podniky napojené na státní orgány. Tyto podniky produkují nyní mnohasetprocentní zisky, ale jsou extrémně závislé na politických rozhodnutích.

To otvírá velký prostor pro korupci, silnější propojení státních aparátů s vedením těchto firem a lukrativního přerozdělení těchto velkých zisků.

To vše je samozřejmě na velký úkor podniků, které ztratí konkurenceschopnost a občanů, kteří velký díl svého výdělku pošlou energetickým firmám.

Nemyslím si, že se situace v budoucnu nějak zlepší, protože politici nepřipustí, aby tyto velké energetické podniky měly nějakou skutečnou konkurenci, která by ohrožovala jejich zisky. "Soláry na střeše" budou univerzální pokryteckou odpovědí na všechny otázky, které se budou týkat budoucího ekonomického úpadku.

+13/−1
14.12.2022 12:20
Foto

Z22d91e85n16e80k 31B66e57d47n73a62r 7137366737779

Green dealu nefandím, ale tvářit se, že je hlavním důvodem zdražení energii je úlet. A absolutně ignoruje Putinovu válku.

Ano Green deal uškodil, ale bez obchodní války s Ruskem by k výraznému zdražení nevedl. Přechod na tuhá paliva je důsledkem nedostatku plynu a jeho ceny, který zase z velké části souvisí s Putinovou válkou.

+3/−16
14.12.2022 12:19
Foto

M84a88r18c54e18l 69S76u64p 6279965498460

Green deal je falešně pokrytecký, protože od začátku předpokládal, že se budu pálit mnoho levného plynu z Ruska, ale ve statistikách se to pak zkreslí a bude se velká část tohoto výkonu vydávat za vyrobené z alternativních zdrojů.

Nyní při zdražení ruského plynu je již hra u konce, ale propaganda jede dál na plné obrátky a snaží se tento fakt zamaskovat.

+14/0
14.12.2022 12:27
Foto

P91a69v34e54l 72V97e39r76n79e88r 1983523952877

A taky nejak zapomela zminit spekulanty na burze, zpusobujici nahle vykyvy, nicmene je jasne proc.

+5/−3
14.12.2022 12:28
Foto

L73u47k91á95š 12C59v78r48č42e81k 1786484357

Ach ano, ti zlí spekulanti, ti nám zhatili báječný socialistický plán.;-D Když je něčeho málo, je to drahé. Kvůli Putinovi je méně plynu, ale jiné zdroje byly uzavřeny jenom kvůli rudozelené ideologii.

+7/−2
14.12.2022 12:47
Foto

M63i44c37h68a19l 41P84r73o86k23š 6291894152962

Ano, vrazi z "volstrytu" za vsechno muzou :)

+1/0
14.12.2022 16:13
Foto

Z95b96y95š89e65k 58H29l95i39n71k30a 3941893660533

Já mám za to, že hlavním viníkem vysokých cen energií je právě GD a že Putin s tou jeho nesmyslnou válkou nás od škod GD naopak zachraňuje. Toto je třeba vysvětlit.

Pod pláštíkem boje proti CO2 se zavíraly nejen uhelné, ale i jaderné elektrárny. A to uspěchaně, aniž by existovala spolehlivá a bezpečná náhrada. Jako dočasnou možností pro vykrytí výkyvů byl uznán "ekologicky lepší" plyn, což zvyšuje naši závislost na Rusku. Pokud by Putin ještě pár let (5-10) počkal, škody způsobené zavřením spolehlivých zdrojů by byly už nevratné a položil by Evropu na kolena raz dva. Jenže je dost možné, že buďto už tolik let nemá, nebo byl prostě stejně uspěchaný.

Teď se po Evropě znovu otevírají některé zavřené elektrárny, protože je to ještě možné. Než se zbavíme závislosti na Rusku, budeme mít drahé energie, ale ta jeho nesmyslná válka může být ponaučením, že spolehlivé zdroje se zavírají až tehdy, existuje-li stejně spolehlivá náhrada. Ta ještě dlouho nebude, proto mám za to, že nás Putin (určitě v rozporu se svými zájmy) zachraňuje před námi samými.

+9/−1
14.12.2022 13:12
Foto

Z37d52e74n34e71k 74B41e52d29n88a21r 7207236867339

Zavření jaderných elektráren v Německu není výsledkem GD.

+5/−4
14.12.2022 13:54
Foto

Z71b16y95š62e81k 50H46l91i22n88k15a 3661153640473

Není to tak dávno, kdy byly pro ekoteroristy fuj nejen uhelné, ale i jaderné elektrárny. Jaká je tedy příčina zavírání JE v Německu a také Francii? Mám na mysli ty elektrárny, jejichž životnost je možné ještě prodloužit.

+3/−2
14.12.2022 13:59
Foto

R24u50d28o30l59f 70K53i64t42l31e64r 4543753100542

Ve Francii nikdo jaderné elektrárny nezavírá.

+3/0
14.12.2022 14:07
Foto

D47u16š19a15n 10M23a97t36o83u12š89e59k 7613440660175

Němci se po fukusime jádra boji, Francie nic nezavírá ale i reaktor po par desetiletích potřebuje renovaci...

0/0
15.12.2022 21:16
Foto

M35i86l80a74n 69S91m92u36t62n28ý 9502638411272

Jste zcela mimo realitu. Od roku 1992 růst ceny elektřiny v Německu velmi koreluje s růstem instalovaného objemu solárů a větrníků, jejichž nefunkčnost - jako například od listopadu doteď - měly dohánět paroplynové elektrárny z většiny na ruský plyn. Toho Putin jen využil, ale nezavinil. Zemní plyn a o to více LNG dopravovaný zaoceánskými loděmi je kvůli unikům metanu při těžbě prakticky stejně emisní jako spalované uhlí v místě těžby. Putin nezavinil energetickou krizi, tu zavinil Brusel a státy EU vyhlášením války stabilním zdrojům energie. Z toho pramení deficit potrestaný dle zákonů trhu (umocňovaných i válečnými emocemi) vysokými cenami. Bude-li zločinný Green Deal pokračovat, cena energie dále poroste a vymístí průmysl za hranice EU. Sbohem prosperito!

+9/−1
14.12.2022 14:50
Foto

I95v70o 90K67u51b98e57s 6106640331258

Fantasmagorie a realita. Ceny energie v roce 2021: onshore větrné turbíny 8,8 ct/kWh, offshore 18,5 ct/kWh, solár 22,8 ct/kWh. Uhelné elekrárny: 23-25,5 ct/kWh. Jaderná energie 37,8 ct/kWh. Prognoza na rok 2040, pokud bude zločinný Green Deal pokračovat: např. větrná energie onshore 3,40 - 6,97 ct/kWh. V cenách energie jsou zahrnuty dotace, nejvíc vyplácí stát dotace na uhelné a jaderné elektrárny. Nově postavená jaderná elektrárna by vyšla na 46,4 ct/kWh.

2021-09_FOES_Factsheet_Kostenvergleich_Kohle_EE.pdf

Korelovat cenu elektřiny od roku 1992 s růstem instalovaného objemu solárů a větrníků je stejně tak informativní jako říct, že čím víc se prodá zmrzliny, tím více lidí se utopí. Je to samozřejmě tím, že se zmrzlina prodává nejvíc v létě, kdy se také mnozí vypraví na koupaliště. V těchto korelacích prostě chybí příčinná souvislost.

0/−3
18.12.2022 17:12
Foto

M24i43l28a69n 20S90m30u74t23n38ý 9662938341832

Nepapouškujte pro prosťáčky argumenty zelených ideologů. Soláry fungují 12 % z ročního času, německé onshore 20 % a offshory v optimu 40 % času. A co ten převažující zbytek? Takže pak musí jet naplno stabilní zdroje z uhlí a plynu, v DE ještě poslední 3 JE. Proč mají Němci tedy nyní státem dotovanou cenu 0,40 eura? Takže vážený pane, podívejte se na metodiku VLCOE a zjistíte, že do nákladů na FVE a VTE musíte započítat také záložní zdroje a úložiště. A protože občasné zdroje energie mají přednost v síti, když náhodou fungují, tak se násilně utlumují, technicky poškozují stabilní turbínové zdroje. Ve výsledku obrovská kapacita německých OZE v určitě době má nadprodukci a kanibalizuje se až do záporných cen, v době největší potřeby energie v zimě OZE nefungují skoro vůbec (podívejte se na německé weby agora a elekctricity map) a musí spustit výroba z uhlí a plynu.. I když Němci ztrojnásobí kapacitu OZE, budou muset zajistit stabilitu obří kapacitou z plynu, který bude velmi drahý a s dovozem LNG přes oceán skoro emisní jako uhlí. Proto mají 22 let německé OZE dotace a dotace berou "záložní" stabilní zdroje s kapacitními platbami. Tohle se dělo už 1,5 roku před ruskou válkou a bude se dít dále. Takže já očekávám v roce 2030 německou cenu 1 kWh na úrovni nejméně 0,80 eura v dnešních cenách. A to nemluvím o produkci CO2 z Německa větší než z Česka. A o čem ta celá taškařice je? No přece o boji s CO2. Tohle si někam uložte a za 7 let vytáhněte, abyste se přesvědčil o své neiformovanosti a zelené naivitě. Bohužel to zabije i českou energetiku a ekonomiku.

+3/0
19.12.2022 2:12
Foto

I55v22o 81K52u80b71e43s 6946650151288

Ve vašem příspěvku je tolik zásadních chyb, takže se můžu zde omezit jen na ty nejdůležitější. Pletete si výkon a provozní dobu. Například trvdíte, že onshore turbína je v provozu jen 20% času a proto musí být zálohována ze zbývajících 80% klasickými zdroji. Ve skutečnosti je větrná turbína v provozu 85% hodin v roce. Těch dvacet procent se vztahuje na výkon, tedy jedna turbína běží v průměru jen na pětinu možné kapacity. Jednoduchá aritmetika vám prozradí, že potřebujete 5 turbín, abyste pokryl 80-90% roku. Je to tedy přesně naopak, než tvrdíte. Jestli si myslíte, že je to neekonomické, tak považte, že každá uhelná elektrárna musí být zálohovaná jinou uhelnou elektrárnou (údržba, opravy). U atomových elektráren pořebujete mít tři takové, aby byla dodávka proudu z nich zajištěna. Proto jsou dnes Francouzi v energetické tísni, protože vyrábí 70% elektrické energie z jádra a polovina jejich elektráren momentálně stojí kvůli opravám.

Nevím jak je k vaší argumentaci prospěšné urážet lidi, kteří s vámi nesouhlasí. Dá se z toho vyvodit, že se pokládáte za chytrého. Když jednou sociologové při veřejném průzkumu požádali dotazované, aby se sami ohodnotili jakou mají inteligenci, 80% procent odpovědělo, že mají minimálně průměrnou, nebo vyšší inteligenci než průměr. Že je to matematicky nemožné vám nemusím vysvětlovat. Tak se nad tím, nad osatními a hlavně sám nad sebou trochu zamyslete.

0/−3
19.12.2022 11:06
Foto

D68u93š92a67n 59M35a31t57o58u55š57e74k 7663510360305

Jasne ze není, je to jen část , hlavním problémem je rostoucí světová spotřeba, sichtarova se zas veze na populismu a vcelku primitivně- na ekonomku - hledá unikátního viníka - což je většinově doména lidi málo vzdělaných nebo neznalych

+2/−3
14.12.2022 20:52
Foto

J87i28n88d38ř76i66š83k94a 85V74e57r82n61e81r28o77v22á 3506512967364

Pardon, mělo být plus.

0/0
15.12.2022 0:29
Foto

J17a62n 13M45a46r74i38k 2979474240104

vy zase ignorujete informaci,ze zelenostni hnuti pominulo uhli ve prospech plynu s relativne novou info o tom,ze tento pohyb byl velmi podporovan rf, aby nam svuj plyn mohla prodavat:(takze valka muze jen zato,ze v eu uz nebudou zachvili zadne naboje:(ne za cenu plynu

0/0
15.12.2022 10:11
Foto

J54a50r55m76i76l76a 51P12í20c97h80o83v76á 5472947764363

Green Deal je od počátku neskutečně pokrytecký. Budeme přeprodávat emisní povolenky, které způsobí jen jedno: špinavá výroba se přesune do zemí, které žádný GD neprovozují a my to od nich budeme dovážet. Německo si zavře uhelné i jaderné elektrárny, ale my je rozšíříme a budeme do Německa levně dodávat naši elektřinu. Zavřeme v Evropě doly a hutě, ale potřebné uhlí a železo dovezeme z Číny nebo Austrálie. už Greendealisté spočítali, jak ekologická je doprava českého kůrovcového dřeva do Číny, přeprava uhlí z Austrálie do Čech a přeprava kdečeho z Číny do Evropy? Hlavně že všichni kolem dokola melou cosi o ekologii. Jedni se tváří děsně zeleně a co je za humny, je absolutně nezajímá. Do nebe volající pokrytectví rádobyzelené Evropy dosahuje opravdu nadoblačných výšin.

+20/−1
14.12.2022 11:37
Foto

P79a61v26e10l 39S93e79n64d84l92e39r 5904545963476

Vidíte, také by mě zajímalo jakou zanechávají uhlíkovou stopu FVE panely vyrobené v Číně (95% na celkové trhu s panely). To nám ekoteroristé asi taky neřeknou.

+1/0
15.12.2022 16:38
Foto

J59a56n 38Š20i35k 1512100448979

Za boj proti Greendealu lehce získávají politické body u voličů, čtenářů či posluchačů. Tváříte se jak moc bojujete proti proudu, ale je to přesně naopak. Zařadila jste se do davu, který stále omílá totéž: Greendal je špatný, stojí moc peněz, ničí nám životy, zlá EU a blá, blá,. blá. Argumenty se stále opakují, jsou bez obsahu a o ničem. Jsem přesvědčen, že většina rudých bojovníků proti zeleným, nemá o ani páru o čem píše. Zakouřené vesnice tu byly před dvaceti lety nebo před deseti stejně jako teď, zajímavé, že nepíšete o smradu ze stále přibývajících aut, ani o počasí, které se chová tak jak nikdy předtím. Pohybujete se ve finanční sféře, tak si projděte zprávy světových majetkových zajišťoven a možná budete překvapená, jak raketově rostou náklady na škody v důsledku nepředvídatelných výkyvů. Co nového nám vlastně chcete říct, když stále dokola omíláte totéž, navíc to, co už tady naplácalo x politiků, diskutérů a blogerů před Vámi? Přinesete někdy nové argumenty nebo je budete jen papouškovat pořád dokola? Hezký den

+7/−19
14.12.2022 11:07
Foto

A49n86t38o35n78í35n 96P50o97l11i27c84k97ý 9100252561747

A) "počasí, které se chová tak jak nikdy předtím.". To je hodně odvážné/lživé tvrzení, byly tu už etapy, kdy bylo na zemi i tepleji, kdy byly výkyvy počasí mnohem větší, než dnes.

B) ano GD je špatně a stojí moc peněz. A v současnosti je to vidět ještě víc, když nám kvůli GD tak vystřelily ceny energií

C) argumenty se opakují, protože jsou správné/ověřené. Jen ideologie hledá/vymýšlí si pořád nové a nové argumenty... Pořád nové argumenty přinášejí právě ti papoušci, kteří mají potřebu opakovat každou blbost... jako vy?

+12/−3
14.12.2022 11:20
Foto

J22a91n 83Š22i20k 1642100438339

Něco nového by nebylo? Opsal jste všechno z článku, ba i ode mě? Kdo je tedy tady ten proletář řadící se k davu? ;-D

+2/−13
14.12.2022 11:27
Foto

R29a19d84e50k 84H78a27m28p59l 3516651541851

No, a co nového jste sdělil vy? Jen k těm vesnicím, poslední dobou právě takových zakouřených zásadním způsobem ubylo. Ale budou se vracet, hádejte proč. Víte, za jakou část celkového světového znečištění může Evropa? Víte, jaká část vzácných kovů, tolik potřebných pro GD, je v Číně a v Africe? Víte, kolik musí elektromobil ujet, aby byl skutečně ekologičtějčí, než moderní diesel? Víte, co se bude dělat se desítkami miliónů baterií do elektroautomobilů, až budou staré? Víte, jakou budou mít kapacitu baterie v autech za 5 let reálného provozu (tedy nikoliv ideálního laboratorního)? Víte, jak dlouho vydrží baterie pro střešní FVE systémy RD? Víte, jak se bude vyrovnávat volatilita výroby el. energie z nestálých přírodních zdrojů? Víte, co se bude dít s trhem ojetých aut, až nebudou lidé mít na elektrická (jsme stát s průměrným stářím auta cca 15 let)? Atd.

+9/−1
14.12.2022 15:51
Foto

Z59d95e88n91ě52k 78Z62a61v56a23d62i60l 8390188604858

Kam chodíte na politické školení pane Šik ?

;-D

0/0
15.12.2022 18:16
Foto

J38a32n 37M91a54r15i86k 2649574260484

ano, letos je zima jako byvala a leto take, libi se mi, jak si politik predsevzal,ze pocasi se nesmi menit...snaha jako zastavit zemekouli:)porucime vetru, desti uz taky znam

+1/0
15.12.2022 10:13
Foto

Z67b79y49š72e90k 30H36l41i86n32k28a 3211303790713

Argumenty proti komunismu se také stále opakovaly a opakují, ale komouši o nich že prý jen blá blá, primitivní antikomunismus. Nyní je komunistická ideologie vyvrácená i experimentálně.

Co se týče pojišťoven, pak úhrada škod souvisí také(!!!) s počtem lidí. Čím víc lidí, tím víc majetku, tím víc škod. Čím víc lidí, tím víc se obydlují i místa, která jsou k trvalému bydlení nevhodná a tím víc případných škod. Čím víc lidí, tím větší spotřeba a s tím související dopady na životní prostředí a případně i klima. Napadla vás i tato souvislost?

A jaký časový rámec má to vaše "jako nikdy před tím"? Sto let?

+1/0
14.12.2022 12:25
Foto

Z72d94e32n88e55k 70B65e42d31n29a37r 7617406537189

Vesnice se nám díky dotacím na kotlíky posledních 30 let neustále čistily. Jen poslední rok se to zase horší.

Vliv smogu z dopravy je díky stále ekologičtějším vozům stále klesající. Což je dobře. A bude to pokračovat. Současná auta fakticky vůbec nesmrdí a zatěžují prostředí daleko méně než ty starší a tak ani stálý růst najetých osobo km nevede k zhoršení situace.

Počasí tady bylo vždy. Nárůst škod souvisí s inflací i s větším počtem obyvatel, rozvojem infrastruktůry a v neposlední řadě i větším procentem pojištěnosti.

+5/−3
14.12.2022 12:34
Foto

V33l44a36d40i93m81i17r 49T71ů40m13a 3753721624

Mělo být plus, omlouvám se.

0/0
14.12.2022 20:32
Foto

J20a20r17o21s82l42a90v 42H67a70l77u12z46a 2286534629688

Green deal není ekologie. Benzínové auto donutíte jezdit za 8 litrů a po 5 letech mu zakážete jezdit, přesto, že je stále funkční a nahradíte jej baterií s životním cyklem 5 let. Kde je ekologie? Ekologické je jezdit málo a ekonomicky = ekologicky. Dotujeme tepelná čerpadla, čím větší, tím větší dotace a potom se topí i v garáži. Zakazují se brčka, ale jednorázový kyblík plný jídla, které váží méně než přidaný papír? Plná schránka letáků a nikomu to nevadí. Plechovka a petka se zálohují, to se jako potom umejou a dají znovu do oběhu. ...

+3/−1
14.12.2022 13:22

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS