Úterý 21. března 2023, svátek má Radek
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 21. března 2023 Radek

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R74i77c27h10a94r23d 18N81e33u10g14e76b76a97u73e66r 6648729146962

Já jsem nepodlehl, ale většina lidí kolem mě ano. Můj postoj mi tedy není nic platný.

0/0
21.11.2022 8:16
Foto

P57a75v73e48l 76K66u43d78r24n29a 2217428307881

Ja CNG mam a nemohu si stezovat. Pokud vezmu plnou 16 kg, mam palivo na 430-450km, nakladove se vejdu do 1 Kc/km. Netankuji totiz v CR za dvoj, trojnasobne predrazene ceny, ale na stanicich ARAL v Nemecku, kde je cena okolo 1€/kg (24,50Kc). Elektromobily zacinaji byt draha legrace, nabijeni zacina byt nejen drahe, ale take ve mestech typu Rotterdam i problemove, malo nabijecek, mnoho elektroaut. Potom to clovek miji na dalnici, elektrovehikly nacpane mezi kamiony v pravem pruhu jedou 80, jinak daleko nedojedou. Nicmene, ten pravy rock and roll zacne, az se na elektromobily prenese vetsina nakladu na infrastrukturu, protoze na spotrebnich danich z paliv budou staty vybirat stale mene. A protoze predstava, ze Franta Vomacka pracujici v Dolni Lhote v montovne si poridi Eniaq za 1,6 milionu Kc je mimo realitu, silnice v CR se casem uvolni, avsak naklady dopadnou na ty zbyle. Proto se da ocekavat zavedeni silnicni dane pro kazdeho majitele vozidla stejne, jako je tomu nyni v Nizozemi.

+2/0
19.11.2022 22:33
Foto

Z95d35e63n21ě33k 48Z82a96v90a68d81i24l 8340548724528

Ona ta daň je už vlastně zavedena - a říká se jí dálniční známka.

:-/

+1/0
21.11.2022 11:00
Foto

Z46d15e69n28e16k 95B40e57d62n83a94r 7637866837419

Stát jsme my. A logicky v čase měníme názory. Podle toho si vybýráme toho kdo nám vládne. Takže často jde o úplnou změnu směřování. Těžko čekat, že pak bude stát konzistentní.

Jinak zrovan zdanění elektroaut je logické. Protože se mění podmínky. Nejdříve mělo pro stát smysl je dotovat a odpustit jím silniční daň, ale jak jich přibývá, tak logicky je potřeba dál nějak financovat silniční infrastruktůru a logicky se jich silniční daň začíná týkat.

Nevím nic o tom, že by kterýkoliv stát někdy sliboval, že cokoliv bude na vždy bez daní. V principu ani nic podobného slíbit nejde.

+4/0
18.11.2022 7:14
Foto

L92u46k19á59š 16C69v29r68č64e63k 1596844147

Stát jsou politici ve volených funkcích a státní zaměstnanci. Zbytek jsou jenom občané, kteří stát živí ze svých daní.

+2/−3
18.11.2022 11:12
Foto

R42u88d16o71l81f 16P71r12o81c10h93á15z57k48a 3529289197174

prvně vyřešmě extrémní nárust populace Afriky a Asie. Pak můžeme řešit globální změny počasí.

Hladomor není změnou počasí, ale tím, že lidé v chudých oblastech žije násobně víc, než příroda zvládne/nabídne.

+12/−1
18.11.2022 5:41
Foto

T36o87m77á24š 93V65e82s27e45l14ý 5645558210359

ona by to ta příroda zvládla, přece jen tam jsou obrovské úrodné plochy, ale to by chudák afričan nejdřív musel zvednout zadek a jít makat na pole a ne zvednout zadek a jet pro dávky do Evropy.

+2/−2
18.11.2022 14:41
Foto

J90i10n51d16ř57i25š12k35a 30V43e36r59n21e63r70o29v22á 3446502767774

Ty obrovskě úrodné plochy jsou kde? Není to jediný důvod, ale víc lidí z Afriky odchází i proto, že se plocha obdělávatelné půdy kvůli klimatickým změnám zvětšuje.

0/−1
18.11.2022 19:14
Foto

O77t82o 27S93t50r87á64n69s67k46ý 1361870688245

Když se zvětšuje, proč tedy od ní utíkají do Evropy, kde se zmenšuje?;-D

+1/0
21.11.2022 10:51
Foto

J57i96ř46í 70K93o15n11í67č43e87k 8443530280568

"Nejvíc se tedy elektromobily prodávají v zemích, které jejich prodej dotují."

Paní, jako často, (řečeno jemně) se mýlí. Na největšich automobilových trzích, v Číně a USA žádné dotace nejsou.

+1/−1
17.11.2022 21:52
Foto

L91u29k15á43š 57H22i27n34t21e16r36b47u64c62h96n10e70r 6525496237323

Absolutní čísla? Nebo přepočet na obyvatele? Jen pro info.

0/0
17.11.2022 23:42
Foto

R74a72d56i71m 75P20o48l39á58š96e69k 9176533759269

Tak když k prodejnému auto stačí, že dáte do auta zjednodušeně akumulátor, motor, brzdy a nabíječku, tak i ten elektromobil může být dost levný. Co na tom, že auto třeba dlouho nevydrží nebo je nekvalitní, trh a čas neživotná řešení vyřadí.

Když ale do auta musí výrobce dávat plno asistentů, plno všelijakých úředníkem předepsaných nesmyslů, plno složitých řešení baterie atd a atuo pak stojí majlant a koupí si ho maximálně každý desátý, protože pro ostaní je drahé, tak vytvoříte špatně prodejný naleštěný nesmysl. Se kterým krachnou nakonec i automobilky.

Údajně se má do Evropy brzo dovážet víc než milión čínských elektormobilů, čínské automobilky tak expandují do Evropy. Takže brzo se to tady u nás rozsekne, jestli evropké automobilky přežijí nebo pod tlakem čínských automobilek zkrachují.

+3/0
18.11.2022 11:51
Foto

M30i54c21h11a39l 71Š35t64a66j66n46r14t 4464861732107

USA i Čína elektromobilitu dotuji.

+2/0
20.11.2022 10:02
Foto

Z77d43e92n26ě56k 58Z70a80v12a77d94i61l 8180668394208

USA - Dotace: Liší se v rámci jednotlivých států. Daňová úleva může dosahovat až 7500 $ (169 tis. Kč) a existuje plán na zvýšení této částky na 12 500 $ (282 tis. Kč). Na maximální podporu ale mají nárok jen vozy těch automobilových značek, ve kterých působí americké odbory.

Británie - Dotace: částkou 2 500 liber (75 tis. Kč) nákup vozů do 35 000 liber (1 057 000 Kč), jejichž emise jsou dle oficiálních údajů pod 50 g CO2 na km, a které mají dojezd na elektřinu alespoň 70 mil. Cílem je zpřístupnit elektrovozy i pro obyvatele s nižšími příjmy.

Francie - Dotace: 6 000 euro (152 tis. Kč) na vozy do 45 000 euro (1 145 000 Kč), které produkují emise do 20 g/km, 2 000 euro (50 tis. Kč) pro elektromobily v hodnotě 45 000–60 000 euro (1 145 000 - 1 526 000Kč) a 1000 euro (25 tis. Kč) na plug-in hybridy.

Německo - Dotace: Až 9 000 euro (230 tis. Kč) pro bateriová elektrická vozidla v hodnotě až do 40 000 euro (1 018 000 Kč) a 6 750 euro (172 tis. Kč) pro hybridní vozidla. U vozů dražších než 40 tisíc euro je podpora ve výši 7500 euro (190 tis. Kč) pro BEV a 5625 euro (143 tis. Kč) pro hybridy.

Norsko - Dotace: Norsko neposkytuje žádné granty na nákup, ale elektromobily jsou osvobozeny od DPH a daně z nákupu/dovozu.

Čína - Dotace: 13 000 CN (46 tis. Kč) pro bateriové elektrické vozy s dojezdem 186 až 248 mil, dále 18 000 CN (63 800 Kč) pro elektromobily s dojezdem více než 248 mil a 6 800 CN (24 tis. Kč) pro plug-in hybridy.

;-)

+1/0
21.11.2022 15:57
Foto

J86i79r79i 25V40r48a82b59e49c 3173882145399

No, jestli to souhlasí ? V Německu dostanou od Finanzamtu na 10 let potvrzení a neplatí daně. To se nedá zrušit. Když vůbec, tak jen pro nové kupce aut. To stejné s dotací. Měnit podmínky mohou jen pro nové smlouvy. Tak, že státu se dá uvěřit.

0/−1
17.11.2022 18:12
Foto

F15r12a51n84t95i90š73e59k 58K69š71í82r 2399986615

Z dlouhodobého hlediska se nikdy nesmí státu věřit. To je nezpochybnitelná pravda.

+5/−1
17.11.2022 21:27
Foto

Z76d72e55n98e37k 36B27e66d17n57a69r 7397606437769

Stát, také nikdy nic netvrdí.

0/0
18.11.2022 7:08
Foto

L68u65k51á95š 75C52v76r21č74e65k 1596384197

Zazo jeho představitelé ano.

0/−1
18.11.2022 11:10
Foto

Z17d41e10n49e30k 81B76e60d88n76a12r 7867446447369

To jsme všichni.

0/0
18.11.2022 14:40
Foto

O71t75o 88S57t98r25á68n89s39k60ý 1101860788885

No, občas stát a nejen on (i banky, pojišťovny a tak všelijak podobně) změní podmínky i pro stávající smlouvy. Ať už stát novou nebo vyšší daní nebo i ti druzí jinými změnami podmínek. A nejsou ty změny zpravidla ve prospěch druhé smluvní strany.

0/0
21.11.2022 10:59
Foto

L48u19k40á17š 49H84i24n51t42e56r87b15u24c22h47n44e57r 6805266647153

Populární téma je taky bydlení - poslední dobou od různých pirátoidů slýchám, jak by prý stát nebo město měly vlastnit většinu bytů a ty by měly být jen na příděl. Obvykle se dotyční narodili v Horní Dolní, přijeli si vystudovat do Prahy sociologii a pak prohlásili, že vlastnit tam byt je jejich životní potřeba.

+1/0
17.11.2022 17:29
Foto

R36e97n86é 45H21a67l70l82a 8641808426326

Třeba v našem městě vlastní většinu bytů město,jsou nájemní,nájmy se licitují a funguje to. Žádné pořadníky,komise apod.

+2/0
18.11.2022 10:34
Foto

M37i48r91o54s26l55a58v 20K29y42s41l68i92n11g55e52r 2948138299702

Je to celé jen humbuk jak zastavit Evropu v rozvoji. A ta naše pětikolka - škoda mluvit.

+9/−2
17.11.2022 17:28
Foto

P24e83t22r 20S53k70ř38i27v52a68n 3773758548

Je směšné jak si někdo myslí že člověk může ovlivnit množství CO2. Konkrétně i když teď hned přestanou jezdit všechna auta v EU tak se nic nezmění. Pokud tedy někdo záměrně ničí v EU motor ekonomiky tedy automotive tak to nedělá pro přírodu prostě chce chudou Evropu tečka.

" jak to ve světě vypadá, tak největším producentem emisí oxidu uhličitého je sama příroda, která vytváří 96–97 procent veškerých emisí CO2. Člověk se svou činností podílí zhruba čtyřmi procenty emisí. Někdo uvádí tři procenta, ale já si myslím, že v dnešní době je to spíše asi čtyři procenta emisí. Z toho 60 procent připadá energetiku, a na dopravu zhruba 27 procent, v Evropské unii se uvádí číslo 22 až 25 procent. Z toho na silniční dopravu připadá zhruba čtvrtina, a z této čtvrtiny na osobní auta přibližně 60 procent. Když to celé pokrátíme, tak nám vyjde, když zůstaneme v našem chlívečku, tedy v Evropské unii, že na auta a motorky – prostředky individuální dopravy – připadá podíl nějakých 0,14–0,15 procent emisí"

https://www.radiouniversum.cz/zak-dalibor-1d-nejvetsim-producentem-emisi-co2-je-priroda-na-auta-a-motorky-pripada-jen-015-procenta/

+14/−3
17.11.2022 16:46
Foto

J72o54s88e40f 34S67t54a84ň92u65r28a 2523205216278

Ale pokud si mám vybrát život ve smogem zamořené Indii nebo v čistém Švajcu tak volím to druhé.

0/0
17.11.2022 17:31
Foto

P61a61v71e18l 53D36v81o11ř55á27k 5419665604640

Opět omyl - životní prostředí (místní) s celkovým klimatem souvisí jen velmi okrajově.

Omezením různých exhalací U NÁS pomůže nám, ale vliv na celkové klima, resp. jeho změny, jsou těžko měřitelné.

+4/−2
17.11.2022 19:27
Foto

R65a23d21i24m 82P97o15l71á93š12e68k 9976293549359

Spíš ještě naopak, omezení emisí různých prachů a dýmů zvyšuje oteplování, protože prachy a dýmy brání přístupu slunečních paprsků k zemi a tím omezují množství tepla, které se ze slunečného záření dostane na zem.

+1/0
18.11.2022 11:44
Foto

P28a28v15e34l 79P26o23k82o73r41n46ý 2716874840172

"ničí v EU motor ekonomiky" - řekněte si "cui bono" a vyjde vám Čína. Již začala dokonce zřizovat v EU policejní stanice, aby byla připraveni na ovládnutí EU.

0/−1
18.11.2022 8:06
Foto

P35a87v34e37l 98K14u41c94h38t29a 4816881667694

Ta Vaše honba za ziskem a jeho glorifikace je přehnaná. Existují politické, bezpečnostní ale i klima a další limity, které privátní sektor nebere v úvahu nebo nedostatečně. Nejvíc ziskové je po určitý čas vše vyrobit v Číně a dovézt suroviny z Matičky R.

+4/−4
17.11.2022 14:00
Foto

J48a55n 16R36á74ž 1369983364410

Politické limity jakkoliv omezující soukromou iniciativu, jsou největší hrozbou pro jakoukoliv ekonomiku. Jediným limitem o kterém je nutno se vážně v odborných diskuzích zabývat, jsou bezpečnostní rizika. Ovšem z této diskuze musí být vyňata jakákoliv ideologická předpojatost. Například omezující neověřené klima faktory a tak zvaná Woke témata.

+7/−1
17.11.2022 15:35
Foto

L48u51k40á46š 81H45i35n27t86e85r76b80u73c90h54n30e86r 6325766157973

Však se za ziskem nehoňte, vaše věc.

0/0
17.11.2022 17:26
Foto

F37r55a22n35t85i40š45e22k 58K18š98í55r 2539886565

Je historicky prokázáno, že volný trh se o klima a čistou přírodu zajímá a stará mnohonásobně víc než stát.

+2/−4
17.11.2022 21:29
Foto

Z73d93e23n92e92k 63B11e80d91n66a80r 7247806547489

Zase nesmysl.

+1/−1
18.11.2022 7:09
Foto

T75o58m35á81š 21V94e27s21e94l15ý 5895148380769

srovnejte si osmdesátá léta ve východním bloku proti západnímu. Myslím, že to je jednoznačné.

+2/0
18.11.2022 14:46
Foto

L76u34k30á12š 97C55v92r19č82e21k 1436354747

Volný trh se s ochranou přírody může míjet úplně stejně jako státní zájmy. Záleží pouze na prioritách firem a politiků.

+1/0
18.11.2022 11:14
Foto

Z30d67e15n25ě63k 67Z19a42v49a30d70i77l 8600568824278

To je blbost !

:-/

0/0
22.11.2022 10:29

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS