Sobota 4. února 2023, svátek má Jarmila
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 4. února 2023 Jarmila

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

F81r49a27n23t90i62š49e17k 54K47š44í23r 2529756545

Vyrovnaný rozpočet je základ řešení problému a k jeho vyrovnání je důležité snížit pouze výdajovou stranu. Po jeho vyrovnání lze pak každý rok dále snižovat příjmovou a výdajovou stranu, tak aby zůstal stále vyrovnaný.

+5/−1
5.11.2022 14:25
Foto

Z18d22e24n95ě16k 73Z68a45v74a44d19i67l 8120358644398

Jak k tomu příjde Ukrajina ?

Té těch 10 mld Kč, které jsme jí slíbili, nedáme ?

:-P

0/−3
5.11.2022 15:29
Foto

F78r58a28n92t13i88š64e94k 98K79š69í33r 2369906455

Nevím, tak podrobně to nesleduji. Zde by hodně pomohla konsignace daní. Myslím si, že lze bez problémů snížit státní výdaje na jeho vlastní činnost o 10 miliard.

+2/0
6.11.2022 15:10
Foto

Z28d74e27n32ě42k 40Z40a82v24a17d79i81l 8470558534818

;-D;-D;-D

Třeba snížením penzí ?

0/−3
6.11.2022 17:20
Foto

Z14d28e81n14ě44k 92Z57a60v14a32d58i11l 8160928984218

Pane Makovče - speciálně pro vás - ano stát uvažuje o úsporách zejména snížením penzí - přitom výdaje na obranu chce dát 2 % HDP a Ukrajině už poskytl půjčku 10 mld. Kč.

:-P

0/0
8.11.2022 9:29
Foto

T48o53m72á49š 36S18m42o95l48í27k 3451782946193

Chudoba dává práci...doživotní....

0/0
3.11.2022 7:02
Foto

J82a56n 53L36n87ě29n17i18č41k82a 2816691718388

Módní policie hodnotí: už jste měla na fotografii u článku lepší účes.

+3/0
2.11.2022 23:48
Foto

K17a80r80i17n23a 80J70a98n12á79k41o76v20á 9490184954747

Příjmy státního rozpočtu jsou dány stavem ekonomiky a daňovou sazbou. Jsou dvě mezní situace:

-Když stát nevybírá daně, není příjem do rozpočtu.

-Když stát vybírá 100% daně ze všeho, nikomu se nic nevyplatí dělat (HDP=0) a stát také nevybere ani kč.

Někde mezi tím je optimum: většina prosperuje a platí z toho rozumné daně. Stát v tom případě vybere do rozpočtu nejvíce.

Každé snížení, ale i zvýšení daně z tohoto optima snižuje příjem rozpočtu. Smůla je, že nikdo ještě nedokázal ekonomům poradit, kde to optimum je.

Je jasné, že maximální příjem rozpočtu je dán stavem ekonomiky. Je na státu, aby nastavoval optimální sazbu daně.

Celkově je zřejmé, že příjmy státního rozpočtu jsou omezené.

Výdaje státního rozpočtu jsou omezeny, nemůžou být větší, než příjmy (uvažujme vyrovnaný rozpočet).

Je na vládě, aby rozdělila výdaje rozumně.

+4/0
2.11.2022 22:28
Foto

K22a81r19i23n75a 54J62a66n20á90k41o45v41á 9650544484697

Důchodový systém je založen na samofinancování. Výdělečně činní odvádějí část výdělku do důchodového systému. To jsou peníze, rozdělené důchodcům.

Když tyto peníze nestačí, musí se změnit nastavení systému, jsou tři možnosti:

- do důchodového systému se bude odvádět více peněz ze mzdy,

- pozdější odchod do důchodu,

- nižší vyplácené důchody.

Např. když ročně chybí 12 procent, zvýší se odvody o 4%, odchod do důchodu se opozdí o rok a vyplácené důchody se sníží o 4%. Celkově by se bilance důchodového účtu měla takto vyrovnat.

V případě přebytku se postupuje obráceně.

+3/−1
2.11.2022 22:23
Foto

Z67d40e45n63ě70k 80Z37a22v56a51d55i55l 8510958674328

To je ale jen teorie. Stát má důležitější náklady než penze.

Jak vidíme, tak stát raději upřednostní nákup nové vojenské techniky, než aby se pustil do boje s neproduktivními náklady, nebo dokonce připravil reformu daní a odvodů.

;-(

+1/0
7.11.2022 8:55
Foto

P86a17v56e89l 28M92a15k35o53v56e70c 8788665661

Máme průběžný důchodový systém a je jen politické rozhodnutí, kolik z peněz vybraných na daních rozdělíme mezi důchodce. Žádný "důchodový účet" nemáme!

+2/0
7.11.2022 17:43
Foto

Z48d74e32n71ě79k 50Z64a38v57a20d37i85l 8630968214218

Vidíte - to mi v textu Karin uniklo - nicméně jakýmsi vodítkem pro další vývoj to být může.

;-)

0/0
7.11.2022 18:04
Foto

Z63d49e44n76ě18k 77Z47a90v79a48d47i40l 8380278344668

Vidíte - to mi v textu Karin uniklo - nicméně jakýmsi vodítkem pro další vývoj to být může.

;-)

0/0
7.11.2022 18:04
Foto

K43a89r84i17n79a 29J34a87n81á32k77o97v79á 9890164514377

Tisk peněz. Základní představa je taková: V ekonomice je určité množství peněz a určité množství statků, které za ně lze koupit. Za všechny peníze lze koupit vše, co je k prodeji.

Část peněz mám já. Když stát vytiskne další peníze, nezvýší množství statků k prodeji. Všechno je náhle dražší a já si můžu za své peníze koupit méně. Stát mně "legálně" okradl.

+3/0
2.11.2022 22:21
Foto

A42n45t16o38n31í88n 39K96o83u79n10o11v26s96k29ý 9918130288308

Mluvíte o poptávkové inflaci, ale u nás je dominantní inflace nákladová, která je dovezená ze zahraničí.

Nebo si myslíte, že když během několika týdnů vzroste cena benzínu ze 35 na 45 korun, že tak rychle někdo vytiskl tolik peněz?

A mimochodem - většina peněz v oběhu vzniká úvěrovou emisí komerčních bank.

Pouhých necelých 10% jsou bankovky a mince - tedy to, co se dá považovat za "tisk".

+1/−1
2.11.2022 22:47
Foto

A17n36t14o82n29í19n 88K36o55u68n92o98v57s40k88ý 9108830888608

Správně ukazujete, že rozpočet má jak příjmovou, tak výdajovou stránku.

A ne že by na výdajové straně nebyly problémy, ale je naprostý nesmysl tvrdit, že na příjmové straně problém není.

Vzpomene si ještě někdo, že v nejvyšším daňovém pásmu platily fyzické osoby 47% a že zdravotní a sociální daně zastropovány nebyly?

Že právnické osoby platily 55% daně ze zisku.

Pokud jsem přímé daně fyzickým osobám snížil o polovinu a právnickým osobám takřka o 2/3, můžu snadno tvrdit, že na tohle nebo něco jiného nemám.

Aby ne, když jsem si ořezal příjmy, že?

+1/0
2.11.2022 22:11
Foto

Z14d67e94n76ě82k 45Z54a87v80a15d79i77l 8860868874308

Ano - to si pamatuji.

Takže stát musí zvýšit své příjmy a osekat své výdaje - zejména ty, které si sám způsobil nejen sobě, ale výrobcům a domácnostem tím, že odmítá levné suroviny.

:-/

0/−1
5.11.2022 15:32
Foto

J30a16n 41R32á19ž 1219103124500

K výdaji, který zatěžuje nejvíce rozpočet, kterým jsou důchody:

Že se něco musí udělat s důchody nebo systém zkolabuje, slyšíme už od devadesátých let, ale skutek utek. Vhodný čas, kdy mohla transformace státních důchodů proběhnout bez nějakých velkých sociálních otřesů, byl právě v těch devadesátkách, kdy se mělo říci, že občané do ročníku narození dejme tomu 1970 neměli možnost si na důchod spořit a tak jim pro výpočet důchodu zůstane dosavadní metodika, ale pro další ročníky musíme vymyslet něco jiného a dát to do zákona nejpozději s účinností od roku 1995. To by lidé pochopili, ale nestalo se díky zbabělosti tehdejších politiků a tak se vhodná doba prošvihla. V současnosti už do systému razantně sáhnout nebude mít nikdo odvahu, protože by to byla jeho politická smrt. Bude se o tom s vážnou tváří hodně hovořit, možná se změní systém valorizací, ale to je tak asi vše.

Danit vyšší důchody, jak navrhuje pan Šik níže, je systémový nesmysl, protože by se do rozpočtu jen zpětně vracelo část z toho, co se z něj na důchody před tím vzalo. Účinnějším opatřením, které by bylo i sociálně průchodné, je stanovit strop pro státem vyplácené důchody. Stropovým parametrem by mohlo být např. vyšší procento mediánu průměrné mzdy.

PS. O zavedení vyšší spoluúčasti ve zdravotnictví spojené se zásadní revizí systému zdravotního pojištění netřeba hovořit, protože bez toho nebude mít stát na zajištění vysokého standardu zdravotní péče pro každého v blízké budoucnosti prostředky, což musí každý, kdo má mozek v hlavě pochopit

Ovšem úhelným kamenem rozpočtových problémů jsou vysoké finanční nároky na zajištění běžného chodu státu, kde stát přímo rozhazuje a sociální populismus všech vlád, co jsme tady měli a stále máme. Heslo současné vlády: "Nenecháme nikoho padnout", popřípadě slova Fialy "Tato vláda zvýšila počet občanů s nárokem na sociální dávky" i trvalý nárůst počtu státní byrokracie jsou toho neklamným důkazem.

+8/0
2.11.2022 19:44
Foto

J24o85s10e52f 85S18t29a18ň24u67r26a 2483405366988

Dnes už jsme v situaci, že vláda se bojí říct lidem něco nepopulárního. Hned se na ní oboří média a opozice. Okamura slibuje brambory za 2kč, levné bydlení, zdravotnictví zcela zdarma atd. NERV má pravdu ale oni o nic nepříjdou, nešli do voleb, nic neslíbili a do přištích voleb taky nepůjdou.

+1/0
2.11.2022 22:05
Foto

Z83d64e11n55ě49k 88Z24a22v70a52d67i79l 8770578374938

Kde jste přišel na to, že Okamura slibuje brambory za 2kč, levné bydlení, zdravotnictví zcela zdarma atd. ?

Můžete uvést zdroj vašich informací ?

Jinak máte pravdu v tom, že dnešní vláda svým voličům lhala už před volbami !

;-(;-(

0/0
8.11.2022 20:18
Foto

M55i94r73o41s30l67a86v 37K29y71s58l78i72n29g14e80r 2748148329342

Přátelé, když čtu Vaše příspěvky, tak se nikdo nezamýšlí nad tím proč to došlo tak daleko. Podívejte se do vlády jaké odbornosti mají jednotlivý ministři a co řídí včetně sebestředného Fialy. To fakt nemůže dopadnout dobře. Vzdyť oni tomu co řídí ani rozumět nemohou. A to po nich chceme, aby provedli ozdravná opatření, kterých se od začátku bojí a bláhově si myslí, že to vyhnije. Prostě nemají tam co dělat a musí nastoupit odborníci co se toho nebudou bát, jinak jedeme nezadržitelně do Řecka.

+2/0
2.11.2022 19:36
Foto

J56o98s56e11f 35S71t86a80ň42u50r49a 2393665406318

Odbornicí nejdou do voleb. Stačí když ministři se budou řidít radami odborníků. Ale to jim média a národ nedovolí.

+1/0
2.11.2022 22:11
Foto

J92a45r61o67s63l95a23v 27L29i26m64a 1435977331

Pane Kislingere. Reseni predkladam jiz od "PATU" Topolanka s Paroubkem. To, na co mame se podivat, co nas privedlo tak daleko, je moznost KAZDE KOALICE si delat s penezi CR co chce. - o je prvni chyba.

Pridate-li moznost vlade volit ve Snemovne, je zniceno rozdeleni MOCI a to je dalsim cinitelem ceskeho fiaska a to je druha chyba.

Treti chybou je nekontrolovatelna cinnosti vlady. Senat nema silu odvratit ujednani ve Snemovne.

System "Checks and Balances" vubec nezname. To je vnitrni kontrola celeho vedeni statu.

Reseni!

Nas zakladni zakon musi byt upraven. Ten je postaven s moznosti delat ty chyby. To je zaklad. Vse ostatni zapadne tam, kde se spolecnost domluvi. Potom zadna VLADA nebude moci nic zmenit bez souhlasu obcanu.

0/0
3.11.2022 18:02
Foto

M62a97r13e52k 14K69o98l95m26a40n 5936954107561

Souhlas. Stát je jako loď, do které teče a místo abychom nejdřív zacpali tu díru, tak se budeme snažit vylejvat nekonečné množství vody, až se to stejně celé potopí.

+5/0
2.11.2022 18:37
Foto

Z85d30e19n48ě15k 87B82e87r38á51n64e70k 2598845396802

Největším nebezpečím pro ČR a jeho obyvatele je současná Fialova nekompetentní vláda. Inflaci spustil green deal, zrušení uhelných a jaderných elektráren, výroba předražených a neekonomických elektrických aut špatná energetická politika celé EU. EU vlastně páchá ekonomickou sebevraždu a ještě si tleská. Fiala a spol. nejsou schopni vyřešit ani ty nejjednodušší problémy, natož energetickou krizi. Fialovci si zvykli vše svádět na Babiše, to jim baští někteří jejich voliči, ale nic to neřeší! Vláda musí jednat a nejen si ze všeho vyvinit a vylhat!

+5/−5
2.11.2022 16:18
Foto

J18o16s53e82f 19S86t50a36ň23u35r60a 2923495456368

Já tam nevidím rozdíl mezi Babišem a Fialou co se týče hospodaření státu.

+1/0
2.11.2022 22:14
Foto

I69v10o 23S69p42á95l55e94n91ý 5440783200738

Za Babiše se jezdilo do Bruselu nesmysly plánovat. A za Fialy je ministři jezdí schvalovat. Je úplně jedno, kdo tam je. Nikdo není kompetentní. Oni nemají dost elektřiny teď a v roce 2035 chtějí nové dopravní prostředky plně elektrifikovat. Jenže to je už za 12 let. A všichni víme, že velká elektrárna se staví desetiletí. Zato jich každý rok desítky zavírají po celé EU. Dopadne to jistě nad očekávání výborně.

+1/0
3.11.2022 0:36
Foto

J11a49n 98Š48i20k 1862580848889

Za zásadní problém rozpočtu považuji mandatorní výdaje. I kdyby se nakrásně ušetřilo ze zbývajících peněz 50%, nestačí to. Abychom zajistili vyrovnanost rozpočtu a tím pádem i lepší budoucnost musí se udělat především něco s výdaji mandatorními. Tzn. například: nenavyšovat důchody automaticky podle inflace, zdanit důchody od určité výše, zavést spoluúčast nebo alespoň poplatky ve zdravotnictví, zavést školné na vysokých školách, zrušit slevy na jízdném, podporu stavebního spoření, zrušit příspěvky na obědy a spoustu hloupých podobných příspěvků a nahradit je jednou cílenou sociální dávkou, atd.. K tomu ovšem nikdo nemá politickou odvahu, takže je to jednoduché: čeká nás temná budoucnost. Ale to je taky cesta. Pořádně dopadnout na zem, bouchnout se do hlavy a potom se možná vzchopit. Jenom omezit výdaje je hezké, ale v praxi to znamená, že i kdyby se snížily platy ve státní správě o 20%, zrušily investice a propustily stovky úředníků, je to nic ve srovnání s výdaji na důchody. Hezký den

+11/−2
2.11.2022 14:45
Foto

J55u72r76a 42D67o22l91e62ž32e93l 4873163374114

Z velké části pane Šiku souhlasím. R^R^R^R^R^

Kde jsou ty pravicové strany, které měly v programech zavedení školného na VŠ?

Kde jsou návrhy na zavedení nadstandardu ve zdravotnictví?

Nejsou!!!

+2/0
2.11.2022 17:32
Foto

I59v71o 68S47p22á59l57e89n73ý 5180403610228

Když jsem pod podobný článek napsal, že nelze dál pokračovat ve vyplácení plných průběžných důchodů bezdětným, protože hrozí každoroční sekera rozpočtu půl bilionu korun, tak tomu nikdo nevěřil. Pochopitelně lze postupně zvednout věk odchodu do důchodu na 90 let a neplatit nic. Potíž je, že ti lidé zaplatili miliony do průběžného systému a tak si nemohli uspořit na důchod sami. Většina nechápe, že průběžný systém žije z nové generace obyvatel a radostný úpadek populace nepodporuje.

0/0
3.11.2022 0:26
Foto

J85a61n 54P39r58i77b83y20l 1668966656629

Hrůza co všechno může zavinit pár b@bu, kteří by měli mit k ruce vykvět ekonomických poradců ČR.

+2/0
2.11.2022 14:29
Foto

P86e82t98r 81P56o25l84á93k 1217975876488

Zasadím ten článek do širšího kontextu. Čím víc peněz budeme pumpovat do ekonomiky, tím větší bude inflace. Jenže přesně to děláme už od toku 2008 přes různé nástroje! Nulové nebo záporné úroky centrálních bank, tištění (nekrytých) peněz, subvence, dotace atd. Politici napříč západním světem problémy neřeší, jen je odsouvají, nebo dokonce eskalují! Místo řešení jen povyk pro média a exhibování na sociálních sítích. A lidi tomu ještě tleskají, protože jenich životní úroveň (uměle!!!) roste. Jenže pak nás dožene inflace, zbytnění státu (tím i růst jeho nákladů) a zadušení soukromého sektoru (viz. automobilový průmysl). To všechno v součtu je cesta do pekel a my všichni se na jejím konci šeredně spálíme. Miroslav Bárta popisuje ve svých knihách o kolapsu civilizací, že zbytnění státu je jedním z významných průbodních jevů pádu každé vyspělé civilizace. Také kdysi v jednom rozhovoru říkal, že jsme dneska dostatečně rozumní, že takovému kolapsu můžeme zabránit. Myslím, když sleduji, jak politici dnes opět “řeší” energetickou krizi, že se zmýlil.

+14/0
2.11.2022 12:28
Foto

R27a20d71i38m 96P82o12l34á37š59e79k 9756693499589

Jaká tedy autorka navrhuje opatření? Která by fungovala.

Aby spousta lidí kvůli drahým energiím neupadla do exekucí a potom doživotně nebyli zadlužení a tudíž pracovali jen tak, aby si vydělali jen na nezabavitelné minimum a o cokoliv navíc neměli zájem.

Aby spousta firem kvůli drahým energiím nekrachovala a nestěhovala se z republiky třeba do USA ze levným plynem a elektřinou a ti propuštění zaměstnanci neskončili na pracáku bez možnosti najít jinou práci a potom po nějaké době taky neskončili v exekucích?

Když lidi, kteří skončí v našem českém systému exekucí, jsou pro ekonomiku doživotně ztraceni, protože pracovat a vydělávat víc než na nezabavitelné minimum pro ně nemá smysl a protože díky předepsanému úroku z prodlení se jejich dluh každý rok může až zdvojnásobit.

+4/0
2.11.2022 11:59
Foto

J57a59n 26P49r14i71b81y59l 1728746896919

Plyn z Ruska a elektřina z ČEZu přímý prodej v ČR bez burzy v Lipsku. Pokud ne tak chybějící peníze (krachujici firmy, vysoke životní náklady, nezamestnanost, dávky) budou přispívat ke kolapsu statu jak ho známe. A věru nechtějme žít životy zemí třetího světa. Vím o čem mluvím.

+2/−1
2.11.2022 14:34
Foto

J60a24n 75Š27i74k 1632650898409

Nezlobte se, ale píšete trochu nesmysly. Pokud někdo upadne do exekuce nebo firma zkrachuje, neznamená to automaticky, že je doživotně vyřízený. Jsou i úspěšní podnikatelé, kteří mají za sebou krachů několik. Naopak: zkrachovat a znova začít má svá pozitiva. To platí ve vztazích ekonomických i soukromých. Z rozvodu se někteří nikdy nevzpamatují, ale jiní najdou lepší a šťastnější vztah. Pro mnohé je krize dokonce výzva a krach impulz pro další práci. Zatím na tom nejsme tak špatně, abychom si tady vykládali zkazky o doživotních prohrách.

+4/−4
2.11.2022 15:08
Foto

J66a21r80m68i23l62a 38P59í32c29h15o86v75á 5362467604803

Krach jsme zažili v širší rodině. Pro dotyčného to znamená celoživotní chudobu a dluhy, hlavně pro stát, můžou splácet ještě vnukové. Kdo to neviděl zblízka, může tu plácat cosi o tom, že to je možné víckrát za život. V Čechách fakt ne.

+1/0
3.11.2022 9:08
Foto

Z48d43e54n38ě22k 65Z32a91v19a72d23i82l 8620118164828

O pana Šika se každý měsíc stará stát - ten takové problémy mít nemůže.

:-/

0/0
7.11.2022 10:47
Foto

J67a26k92u14b 67M45u57l28l31e23r 6529700861739

Poslední věta platí a také platí méně peněz z rozpočtu = méně služeb pro lidi. Dokud budou lidé hromadit majetek tedy těch horních dejme tomu 100 000 lidí tak je tržní ekonomika nesmysl . nedávno jsem mluvil s jedním mladým soudcem a ten říkal že se stydí když jde na oběd a zapisovatelka vyndá krabičku z domova. Oba chytrý jeden po gymplu na práva a ona po ekonomce na mateřkou teď oboum cca 40 ona cca 30 000 hrubého on 120000 hrubého to mu se říká tržní ekonomika:) a to že chtějí lidé? to nechtějí ani ty soudci . kdyby té zapisovatelce bylo 20 tak má 22 hrubého:))

navrhuji zrušit soudy stejně jsou jen pro horních deset tisíc zbytek je tendenčně zneužívám podle toho jak dobrého advokáta si můžete dovolit:)))

0/−7
2.11.2022 10:39
Foto

L48u49k79á23š 81H27i56n85t37e98r24b46u31c53h64n46e49r 6665136797923

Likvidací těch horních x tisíc vážně nikoho nenakrmíte, nedokázal to Stalin, Gottwald ani Chávez.

+9/0
2.11.2022 10:58
Foto

O67t30o 67S76t80r97á96n20s90k52ý 1781300318975

Není problém nakrmit chudé. Je problém nakrmit bohaté. (matka Tereza)

+1/0
4.11.2022 6:54
Foto

M73a43r81t87i33n 65Š21r40e64j14m52a 7979354747651

myslite treba platit si policii aby vam po mesici od kradeze poslala dopis ze ani nehnuli prstem? Po dopisu neprahnu, policii ozelim. PS: policii mame jednu z nejpocetnejsich - setrit muzem napr. tam ;-)

+7/0
2.11.2022 11:19
Foto

R76i13c14h83a92r55d 81N58e55u14g45e57b87a27u17e71r 6668119316652

To právě není tržní ekonomika. Tržní ekonomika je, když ti, kdo riskují, zodpovídají celým svým majetkem, často nemají roky volno a neomezenou pracovní dobu, vydělávají potom více než ten soudce. Soudce je přeplacený státní úředník.

+14/0
2.11.2022 11:21
Foto

O71t15o 83S25t56r36á55n89s12k71ý 1381980708445

Když bude politik i soudce hmotně odpovědný za svá rozhodnutí, bude to krůček k lepším zítřkům.

0/0
4.11.2022 6:56
Foto

M34a75r75e25k 47B14u28r61s32a 8423287299620

S autorkou často úplně nesouhlasím, tady bych ale souhlasil do posledního písmene ... R^

+18/0
2.11.2022 9:28
Foto

R51o47s95t80i41s34l53a98v 14C96a30h68a 6463287357681

Drobny detail - pokud poklesne HDP (coz se stalo v roce 2020 a ted zase), tak rust vydaju v procentech neznamena zas tak striktne to, ze vydaje nekontrolovane rostou. Staci, kdyz HDP zase naroste.

0/0
2.11.2022 9:26
Foto

J52a42n 17V57ě27r81n81ý 3942893840829

Mě neuvěřitelně už nebaví neustále poslouchat jak stát musí víc šetřit. Já si ty příjmy a výdaje do rozpočtu najít umím. A ušetřit v něm lze jen jednou cestou, zrušíme policii, hasiče, školství, důchody a zdravotnictví, no a konečně bude v téhle zemi bohatství podle Markétky. Všichny tyto náklady se sice stejně přenesou na běžnou populaci, ale díky všemocnému trhu si je prostě mnozí nebudou moct dovolit a bude jim tak lépe.

0/−25
2.11.2022 8:54
Foto

A60n52t53o60n81í37n 16T91i47c64h74e57r67a 6456908353706

Snažíte se o třaskavou satiru, ale jen dokazujete, že jste vůbec, ale opravdu vůbec nepochopil, o čem je řeč.

+15/−1
2.11.2022 9:12
Foto

J78a94n 78V67ě10r36n63ý 3882853220159

Nejde o žádnou satiru, ale reálnou analýzu stavu naší republiky. Nekonečné kecy o úřednících a soc. dávkách, které ale v našem rozpočtu hrají absolutně nevýznamnou roli jsou sice populární, ale úplně nesmyslné.

0/0
2.11.2022 10:10
Foto

L33u64k23á84š 50H49i69n47t61e52r69b85u19c21h42n31e86r 6665596897813

Tvrdit, že není možné ušetřit absolutně nic ze státních výdajů není reálná analýza, ale nemoc.

+6/0
2.11.2022 11:00
Foto

R89i56c33h21a88r13d 92N51e27u96g91e50b93a86u24e10r 6608719276952

Milý pane Věrný, nikdo si nemůže dovolit dlouhodobě utrácet víc, než si vydělá. Ani stát. Nikdo nechce rušit ani policii, ani hasiče (Na důchody si stejně vyděláváme každý sám a zdraví si také musíme zaplatit). Ale třeba všichni ti zaměstnanci státu prostě nemohou vydělávat tolik. Oni sice hrozí, že odejdou, ale kam by šli? Jiná situace je ve zdravotnictví. Zdraví stojí peníze. Pokud je třeba v péči o zuby vysoká poptávka a neexistuje nabídka, není jiné cesty, že všichni zaplatíme za zubaře víc. Vždyť se to stejně děje: Obce jim dávají miliony, zdarma ordinace, pojišťovny redukují výkony a ponechávají peníze. To všechno je jen skrytá forma, jak tam dostat více peněz. Lidem se prostě jen nesmí říct, že musejí zapaltit víc. To je to celé pokrytectví.

+5/0
2.11.2022 11:19

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS