Sobota 4. února 2023, svátek má Jarmila
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 4. února 2023 Jarmila

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T47o25m64á71š 87K53r74á59t11k41ý 3977279609783

Nevím, jak to mají ostatní. Ale osobně si do penzijního připojištění "spořím" jednoduše kvůli příspěvku zaměstnavatele. Nejsem si vědom toho, že bych tento příspěvek mohl dostat v nějaké jiné podobě.

Konkrétně - dávám 300 Kč měsíčně (musím), zaměstnavatel 1600 Kč. Státní příspěvek je mi k ničemu - ten mi stejně seberou, protože spoření plánuji mít cca 5 let. Pak zruším, a založím nové. (Opravdu si nemyslím, že by mělo smysl tímto způsobem spořit desítky let na důchod.) Vlastních zdrojů za těch 5 let nedám moc, takže riziko je minimální. (I když státu obecně "nevěřím ani nos mezi očima".) "Zhodnocení úspor je díky příspěvku zaměstnavatele velice výhodné, i přes zdanění a předpokládané ztráty penzijních fondů.

Takže tak. Bez příspěvku zaměstnavatele bych ale penzijní připojištění v žádném případě nechtěl. To už mi popravdě přijde jistější zlato, které jinak moc "nemusím".

+2/0
29.10.2022 20:49
Foto

Z51d22e42n25ě27k 37Z74a43v44a96d65i94l 8490618234298

A už jste zkoušel svoje zlato zpeněžit, nebo ještě stále šetříte z příspěvků od zaměstnavatele a státu ?

;-D

0/0
30.10.2022 18:40
Foto

P38a35v65e33l 48M75a58k17o23v18e52c 8538905721

Dokud je tam příspěvek státu, možnost daňového odpočtu a příspěvek zaměstnavatele, tak to je relativně diody instrument. Samozřejmě jeho výhodnost paradoxně klesá s výší celkově naspořené částky. Takže to chce v pravý čas ukončit, vybrat a zainvestovat naspořenou částku a případně uzavřít znovu...:-)

0/0
27.10.2022 14:57
Foto

P17a46v56e29l 94M86a70k73o32v11e25c 8148795661

...dobrý instrument... nevím jak se tam dostaly "diody"...

0/0
27.10.2022 14:58
Foto

Z16d92e13n23ě45k 80Z13a71v61a37d40i74l 8630348124188

Lehce se říká, ale mnohem hůř se hledá jiné řešení.

Neříkám, že nejsou, ale v bankách a pojišťovnách je střadatelé nenajdou.

;-)

0/0
27.10.2022 16:50
Foto

J83a31n 51V71ě88r29n48ý 3302653360589

Tak já nevím. Krize jsou přeci přirozené. Tak je snad přirozené že spoření v nějakém fondu bude taky podléhat stejným vlivům. Nejsem si úplně jist, ale vsadil bych boty že průběžný systém Markétka z duše nenávidí.

Tak mi vlastně zbylo jediné, nikdy nejít do žádného důchodu. Což je určitě zase nějaká chyba, nakonec jenom Markétka je dokonalá.

+1/0
27.10.2022 8:48
Foto

K64a13r63e18l 44S95t90r11ž30a14n39o17v19s69k45ý 1838285875

Na nějaké penzijní fondy kašlu. Splácím vlastní nemovitost, abych v důchodu nemusel platit třicet tisíc nájem. Zbylé peníze dávám částečně do různých akcií, kryptoměn, komodit a část do nemovitostí. Jsou to jednotky tisíc, ale za ta léta se to nastřádá. Jeden rok prodělávám, jeden vydělávám. A v horizontu desítek let prodělat nejde, pokud nenastane něco jako konec světa.

+4/0
26.10.2022 20:06
Foto

Z30d33e45n70ě23k 27B92á61r18t77a 6852541827571

Do ztráty? V hodnotě do 3000 měsíčně jsou peníze na fondu zhodnoceny přece velmi dobře.Tedy pokud počítám státní peníze.Pochybuji,že si někdo ukládá více než částku, která má smysl....ve ztrátě u těchto 3000 opravdu nejsem.

+2/−1
26.10.2022 17:58
Foto

Z19d32e47n67ě96k 29Z94a78v71a33d81i13l 8530238414118

Nepochopil jste podstatu problému.

Markétka si stěžuje, že dlouhodobé zhodnocení bankou je příliš malé.

Český střadatel ale jásá, že když ne banka, tak aspoń stát na něj myslí - ale o efektivitě tohoto státního výdaje se dá s úspěchem pochybovat.

;-(;-(

+2/0
26.10.2022 18:11
Foto

Z53d44e29n41ě45k 13B22á92r89t46a 6242811877231

Tak pro mě to efektivní je a je mi celkem jedno kdo zajistí zisk z naspořené částky.Tak pochopitelně další úspory moc nezachrání spořicí úrok cca 5 procent.Tak kde jenom o peníze, stát se mohou i mnohem horší věci...

+2/0
26.10.2022 21:17
Foto

Z24d74e31n80ě97k 86Z31a76v86a97d92i50l 8600218874198

Hlavně že stát cáluje spořivcům peníze z rozpočtu.

Takový jste podporovatel úspor státu, ale když vám měsíčně posílá korunky na penzijní spoření, tak vám to vůbec nevadí - a penzijní fondy ať vás dál v klidu obírají.

:-P

+1/0
27.10.2022 21:59
Foto

J72a79n30a 16S33t51e34h51l21í15k19o53v77á 6608151235898

Já dám 1000,- zaměstnavatel 1500,- stát 230,- opravdu tratím?

0/0
26.10.2022 15:23
Foto

Z19d16e81n71ě25k 53Z78a75v57a30d48i93l 8510108154798

Ano i takto se to dá říct !

Tratí maximálně samotný stát, ale získávají rozhodně banky - a to od samotného počátku existence tohoto produktu !!!

;-(

+1/0
26.10.2022 15:47
Foto

J72a44n 61R80á88ž 1729503794680

Na těch 230 příspěvku od státu se skládají všichni. Nevím proč bych se jako standardní faňovy poplatník měl podílet na zvýhodňování vašich úspor. To je nemravnost!

+5/0
26.10.2022 16:23
Foto

Z91d76e76n98ě35k 92Z79a60v12a12d80i37l 8100638754368

Já s vámi souhlasím a tvrdím, že tratí samotný stát, který to z vašich daní sanuje.

Já jsem tento systém nevymyslel, pouze konstatuji, že se nedivím těm účastníkům, kteří ze státu ( potažmo i od vás ) vytáhnou aspoň něco, ale ze samotné banky ani ň.

To jaksi autorka blogu přehlédla.

;-)

+2/0
26.10.2022 16:39
Foto

J57a92n 13R12á27ž 1639183484960

Pardón! To byla reakce na pí. Stehlíkovou.

0/0
26.10.2022 17:40
Foto

O86t70o 60S18t68r46á65n11s13k32ý 1761110768315

Zrovna tak se podílíte na všech benefitech daňových i nedaňových. Tento bych zrovna až tak moc nehaněl. Zkuste svoji pozornost zaměřit na takové nemravnosti jako poskytování příspěvku na bydlení v ubytovnách obchodníků s chudobou a podobné benefity. Tam to opravdu smrdí.

No jo, ale když ty ubytovny tak často vlastní právě ti, co sedí ve sněmovně a v senátu nebo jejich kamarádi, že.

0/0
1.11.2022 10:48
Foto

Z37d68e43n48ě97k 33Z51a71v79a85d53i41l 8780468764518

V ubytovnách příspěvek na bydlení nedostanou - ledaže by tam ubytovaný měl nahlášený trvalé bydliště - pak by měl na něho ubytovaný nárok. Ovšem dá se to udělat tak, že majitel vypálí na smlouvu dvojnásobný nájem - ubytovaný dostane např. od státu jen 5 tis / měsíc a po roce vyleze z ubytovny totálně zadlužený.

Mnohem víc dostanou od státu ti, kterým ubytování zajišťují specializované neziskovky. Pro ně je to celé uznatelný náklad - ale o tom se nemluví. Podívejte se před úřad práce na skladbu čekajících na dávky - pak jasně uvidíte kdo je nejčastějším žadatelem.

;-(

0/0
1.11.2022 16:35
Foto

J38a68r38o11s48l32a28v 51H43a64l25u35z96a 2416984359808

Dnes dáte do fondu pěkně zdaněných 2500 + 230, inflace je 18% a na účtu máte třeba 200 tisíc, které vám nepřinesou nic. Takže za rok vložíte 32 tisíc a inflaci nakrmite 36 tisíci a to se vyplatí Hornste.

+1/0
27.10.2022 13:07
Foto

P70a75v43e83l 24M19a25k55o24v90e73c 8648375661

Pokud má někdo naspořeno 200 000 kč a více, tak se vyplatí spoření ukončit, peníze vybrat a zainvestovat a založit si nové penzijní spoření, abych mohl uplatnit daňový odpočet a státní příspěvek plus případný příspěvek zaměstnavatele...

0/0
27.10.2022 14:54
Foto

Z92d17e72n74ě82k 14Z49a90v15a43d17i25l 8740478864288

;-DR^

To jsou ale bohužel jen hraběcí rady, které neřeší podstatu tohoto problému.

+1/0
27.10.2022 16:52
Foto

P59a18v69e43l 66M23a58k22o55v33e41c 8548865161

A podstata problému spočívá v čem? Já jsem se domníval, že podstata problému je v neschopnosti správců penzijních fondů dosahovat kladného reálného zhodnocení investovaných prostředků v prostředí vysoké inflace a nastupující recese.

0/0
27.10.2022 20:49
Foto

Z97d95e12n45ě47k 90Z61a15v86a71d92i91l 8190758174398

....... se vyplatí spoření ukončit, peníze vybrat a zainvestovat a založit si nové penzijní spoření ....... - tedy opět stejné spoření se státním příspěvkem, který jako jediný tvoří zisk střadatele.

O tom, že penzijní fondy nedosahují prakticky žádného zhodnocení - prakticky od samého počátku existence fondů jste neřekl ani slovo a státní dohled to vůbec netrápí.

To je už opravdu lepší, aby stát přidával důchodcům a ne střadatelům !!!

;-(

+1/0
27.10.2022 21:51
Foto

P49a52v86e45l 76M57a57k89o92v78e58c 8608285591

To, že penzijní fondy nedosahují prakticky žádného zhodnocení od svého založení a to, že státní dohled je plně nefunkční je všeobecně známá věc a opakovaně jsem o tom psal. Podstata penzijního spoření je vlastně "spoření pro důchodce se státním příspěvkem" a dokud se bude důchodcům vyplácet, tak je budou využívat. A komu by měl stát přidávat je čistě politické rozhodnutí...

0/0
28.10.2022 11:58
Foto

Z72d94e14n98ě44k 21Z23a38v98a95d65i53l 8310978504748

Trochu bych polemizoval.

Není to spoření pro důchodce, ale je to jediné spoření s přídavkem státu, pro každého šetřílka.

;-)

0/0
28.10.2022 20:13
Foto

P14a81v14e26l 83M87a66k50o38v49e47c 8218525671

Není jediné... ještě stavební spoření, které mělo být dle mého názoru dávno zrušeno. Je to jen podpora bezrizikového byznysu zahraničních bank...

0/0
28.10.2022 23:40
Foto

Z41d11e86n37ě97k 96Z87a20v40a95d25i20l 8520898794328

Souhlas, to měla tato vláda už dávno zrušit.

Místo toho jen slova, slova, slova ...... , ale skutek utek.

;-(

0/0
29.10.2022 18:15
Foto

J36i58ř49í 28V74o76b55e12c74k83ý 1376630695942

Člověk už neví, co má dělat. V době Klausových balíčků se dal dát do banky termínovaný vklad na 18%, běžný účet vynášel peníze, tak se vyplatilo posílat výplatu do banky. Teď se člověk musí podřídit diktátu bank, aby aspoň nemusel za vedení účtu platit tisíce ročně. Děsím se výpisu z účtu cenných papírů, v době ekonomické krize v roce 2010 klesla jejich hodnota na polovinu, až teprve za sedm let se jejich hodnota vrátila na původní úroveň. Investovat do nemovitostí? Jejich hodnota klesá. Investovat do mincí? I jejich hodnota klesá, protože sběratelé nemají peníze... Ve třicátých letech byl na Moravsko-ostravské spořitelně neonový nápis "Pracuj a spoř". A tak předkové pracovali a spořili, pak přišel Protektorát, vázané vklady a socialismus, měnová reforma a kde byly všechny investice a úspory? Neměl nakonec pravdu Francois Villon? "Ač falešně znáš v kostky hráti, či odpustky-li prodáváš... padělej minci, špatně važ, či lupičem buď sakramentským. Kam přijde to, co vyděláš? Všechno jen do putyk a ženským!" Ale je jedno procento populace, které si vždycky ví rady, protože umí odírat těch ostatních 99%. Jen do doby, kdy lidem zase dojde trpělivost. I když roky 1419, 1789 nebo 1917 stejně nepřinesly nic dobrého. Zase jenom miliony zmařených životů a přerozdělení majetku.

+6/0
26.10.2022 14:22
Foto

J72i11ř85í 40K64o63n66d92r10á52t 4865931508

Příspěvek zaměstnavatele.......

+1/0
26.10.2022 13:39
Foto

Z17d10e72n44ě76k 70Z16a22v88a71d33i92l 8640558834618

Že penzijní fondy jsou dlouhodobě ztrátovou záležitostí, je obecně známou věcí. Podezřívám banky, že tyto fondy používají jako záchranu pro své vlastní nezdařené investice, které do těchto fondů ukrývají.

Střadatelé už nečekají, že jim banka zhodnotí jejich úložky, ale očekávají, že jim je zhodnotí stát - a do loňského roku tomu tak bylo, protože státní příspěvek byl dlouhodobě prakticky jediným zhodnocením těchto fondů v měsíční výši 90 - 300 Kč a státnímu dohledu to nikdy nijak nevadilo.

Daňové úlevy se od roku 2017 zvýšily z 12 000 na 24 000 Kč ročně, což odpovídá měsíční úložce 3 000 Kč.

Navíc zejména TOP management měl možnost využít toho, že přispěvky zaměstnavatele na smlouvu penzijního připojištění i DPS je pro zaměstnavatele zvýhodněno až do výše 50 000 Kč za rok/1 zaměstnance (úspora 34 % na odvodech soc. a zdrav. pojištění, daňově uznatelný náklad v plné výši).

No není to žádný závratný výnos, ale každá koruna se počítá, protože banky obecně nabízí pouze nevýhodná zhodnocování peněžních prostředků svých klientů, takže klientům, kteří nemají čas a odvahu do vlastních investic, nic jiného nezbývá.

Takže já bych ani tak nevinil občany, ale spíš státní dohled, který toleruje tunelování státní kasy bankami nejen na toto penzijní spoření, ale i na tkzv. stavební spoření.

Dnes má stát možnost s tím něco udělat, ale jak to tak vidím neudělá - a dál bude bankám tlačit příspěvky ze státní kasy horem, dolem s odůvodněním, že je to pro jejich klienty.

;-(

+6/0
26.10.2022 9:53
Foto

J23a69n 33R50á45ž 1339233344210

V naprosté většině všechny vlády našeho civilizačního okruhu v posledních letech nalily do veřejného prostoru bilióny korun, euro, dolarů , jen aby udržely sociální smír a občané se nebouřili. Byly to jen a pouze inflační peníze, bez jakékoliv skutečné hodnoty a je to zcela standardní sebezáchovný postup všech vlád už od dob Římských. Samozřejmě tohle rozhazování, nikoliv válka na Ukrajině, je příčinou inflace. Kdo to svádí na Putina, jen kecá! No a když je inflace, je důležité moc neprodělat. Jen velmi málo lidí umí i během inflace vydělat, ti chytřejší neprodělají moc a ti kdo i v této době spoléhají na vládu v konečném důsledku prodělají hodně.

Banky bych do toho moc netahal, ty jen využívají prostor, který jim vlády vytvořily

+2/0
26.10.2022 16:43
Foto

Z35d25e64n43ě58k 95Z41a80v35a47d11i12l 8480608914638

Banky dělají přesně to, co jim stát a jeho dohled dovolí - od počátku existence těchto fondů - a místo toho aby náš dohled zasáhl, tak raději bez reptání platí.

Ta inflace má ale také zvláštní chování.

Státy, které neuplatňují žádné sankce mají nejnižší inflaci ( Švýcarsko 3,5 % ) Státy které o sankcích spíš jen mluví ( Francie 6 % ) a státy které příkladně odmítají jakékoliv dodávky ruského plynu ( pobaltské státy a ČR - víc jak 20 % )

:-/

+2/−3
26.10.2022 19:50
Foto

A82n83t39o61n47í10n 18T82i40c85h81e62r53a 6156838863476

Žijete v sociální a profesní bublině, jinak si nedovedu vysvětlit váš údiv nad "špatnou" investicí občanů. Pro jejich velkou část je obtížné vůbec pochopit pojmy jako investice, výnos, inflace nedejbože je spojit do souvislostí. K tomu přičtěme krachy bank a fondů od devadesátek, příběhy lidí, kteří prodrbali životní úspory v "zaručených" investicích a máte před sebou obraz nedůvěry k čemukoliv.

+9/0
26.10.2022 9:19
Foto

O32t50o 54S50t78r39á74n90s22k38ý 1171810598735

Jj. Ale ve škole se furt učí kdy byla bitva na Bílé Hoře.

0/0
1.11.2022 11:06
Foto

Z18d40e85n61ě49k 83Z71a73v35a16d80i12l 8710248784378

Stávající inflace a výsledky fondů naopak ukazují, že samotné spoření nepřináší žádný efekt a ostatní formy dostupného investování jsou příliš riskantní.

;-(

0/0
1.11.2022 19:58
Foto

I29v63a24n 63P26r19a47v22d14a 4531634693359

Ale co dělat, když z toho bez velké ztráty nelze vystoupit (kromě tedy té jedné možnosti po 15 letech 1/2 naspořených prostředků)

+2/0
26.10.2022 9:15
Foto

R70i11c11h79a21r73d 31N66e53u44g12e75b58a25u48e68r 6758669606222

Jistě máte pravdu, že:

1) penzijní fondy jsou těžkopádné, zneužívají silného postavení vůči zákazníkovi (je nákladné nebo zdlouhavé vystoupit). Dohled nad nimi vůbec nefunguje. Jako ostatně žádný úřední dohled a

2) obyvatelé jsou zoufale nevzdělaní a hlavně pohodlní přemýšlet.

Oni všk dořbe vědí, že se stát o ně nějak postará. A to jim stačí. Neměli bychom si o homo sapiens dělat žádné iluze.

+2/−5
26.10.2022 8:23
Foto

Z84d18e53n66ě95k 57Z97a92v73a57d94i29l 8110488634158

Nesvádějte vyložené okrádání zákazníků bank na jejich blbost a nevzdělanost. Banky se svým právním aparátem dobře vědí, jak vytáhnout z klientů peníze. Proti nim je běžný klient naprosto bezbranný a státní dohled nekoná, ač by měl už nejméně 15 let konat !!!

+11/−1
26.10.2022 9:57

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS