Čtvrtek 8. června 2023, svátek má Medard
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 8. června 2023 Medard

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A37n26t18o40n60í18n 88T28i86c78h79e43r28a 6716298173406

nejsem tak ekonomicky vzdělaný jako vy, ale odpustit daně z energií za cenu ztráty příjmů do rozpočtu - není to totéž jako dotovat ze státního rozpočtu ceny energií?

0/0
20.9.2022 7:31
Foto

M56a15r92t97i93n 42B61o35k49ů71v37k82a 6419419191

Vy chcete po levicové vládě, aby snížila daně? To je odvážné a novátorské :)

Akorát si dovolím otázku, co je adekvátní množství OZE? OZE jsou z principu nespolehlivé, takže je jedno, kolik jich je, pokud nesvítí nebo nefouká.

0/0
19.9.2022 11:43
Foto

O49t25o 55K23a22d70ě43r91k96a 4425323249837

Je to mix gree dealu a ideálu těch co obchodují na pseudoburze s něčím co nelze skladovat a musí se hned spotřebovat. Zajímalo by mne jak by se to vyvíjelo, kdyby společného trhu nebylo. Polsko ve společném terhu není a spotová energie je u nich nyní na úrovni 130 EUR za MWh a u nás za cca 500 EUR a to jsme větší producenti jak konzumenti. To mi hlava nebere.

0/0
18.9.2022 14:54
Foto

J87a16n 72M68a16l27ý 7883342770791

Zelenou ideologii bohužel EU neopustí, nýbrž ještě posílí. Reakce Němců je zřejmá, budou stavět další větrné parky. Další nestabilní zdroje. Cesta do pekel.

0/0
18.9.2022 10:59
Foto

R42o83b55e14r21t 46Š61i44m54e47č69e92k 4122254158945

Jistě mi dohledáte nějaký svůj blog z minulých let, kde varujete před levným plynem z Ruska a jeho závislostí na něm a potřebě diverzifikovat i za vyšší cenu...

0/0
17.9.2022 17:24
Foto

P69e23t23r 95H64a71n28n76i47g 5426984675764

Naprosto s článkem souhlasím.

+1/0
16.9.2022 8:28
Foto

J51o84s70e45f 22B39á65r66t31a 7550452968766

Pokud budou ve vedoucích pozicích EU lidé jako Timmermans, tak zelená ideologie nezmizí. Asi není síla, která by je postavila před soud za zničení životních potřeb běžných lidí.

+4/−1
15.9.2022 10:17
Foto

J75a24n 93V13ě57r62n21ý 3572753200819

Jaké životní potřeby vám zničila zelená ideologie, bych si asi rád poslechl.

0/−3
15.9.2022 13:30
Foto

M24a70r64t77i66n 77L46ö93w 8674415957832

Uhli dojde, Uran dovazime. Cim pozdeji se zbavime zavislosti na dovozu energie a naucime se zit s tim co mame v co nejvetsi mire, tim drim muzeme prestat okradat svet pres EUR. Cekat az se to sesype a resit to az pak je sebevrazda.

0/0
15.9.2022 9:19
Foto

S32t66a12n75i38s13l90a66v 60J66e93l51e62n 8522395516

Uhlí je u nás prozatím vytěžena zhruba polovina známých zásob. Zbytek je sice úředně odepsán, ale to neznamená, že neexistuje.

Uran sice dovážíme, ale dost ho máme i pod nohama. Takže jeho využití se nijak nevylučuje s žitím s tím, co máme. Kromě toho lze recyklovat a znovu použít to, co zatím považujeme za jaderný odpad.

+5/0
15.9.2022 9:31
Foto

J14a64n 64M75a73l88ý 7303512740861

Uranu v ČR ročně i dnes při pouhé sanaci těžby vytěžíme tolik, kolik by bylo potřeba pro naše dvě JE. Nemáme však infrastrukturu na jeho zpracování. Zásoby uranuv ČR máme pro nás na více jak 1000 let provozu stávajících bloků.

+2/0
18.9.2022 10:58
Foto

J98o53z18e51f 39K45a79s40e71n45č54á86k 1813549836538

Mám obavy Green deal ještě zrychli . Kotlikove dotace nebudou?:-).

0/−1
15.9.2022 5:20
Foto

J31a57n 75R22i25c23h48t94e88r 5122762293195

Poslanci Evropského parlamentu ve středu podpořili zvýšení podílu obnovitelných zdrojů na výrobě energie v EU na 45 procent do roku 2030. Zákonodárci odhlasovali také přísnější cíle pro energetickou účinnost, když chtějí snížit konečnou spotřebu energie o 40 procent proti projekcím z roku 2007.

Takže asi tak...

+1/0
15.9.2022 8:37
Foto

S43t46a60n11i51s13l47a57v 19J37e58l71e31n 8802925956

Možná by někdo mohl přinést statistiku, jak hlasovali čeští poslanci. Budou volby, kde zase můžeme hlasovat my.

+3/0
15.9.2022 9:32
Foto

J26i82r20k90a 30N66o72v74á61k 6702855145239

No vidíte, než to do píšete tak už zas windfall tax nebude :)

0/0
14.9.2022 19:19
Foto

V61á36c68l59a30v 38Z97e93l85i39n51k45a 2942220293272

Jeden nestačí zírat. Musí opravdu dojít ke zbídačení statisíců či milionů lídí? Musí dojít ke krachu desítek tisíc živnostníků a firem? Musí dojít k vážným společenským otřesům nebo v horším případě rozpadu společnosti a pádu do anarchie? Musí tohle všechno nastat, aby tržním blouznivcům došlo, že jsou obory, kde trh není všespasný a že elektroenergetika je už z principu daného velice specifikou komoditou jedním z jasných příkladů?

Je to zhruba 20 let co v USA narazili s přístupem, že nechali energtiku řídit ekonomy a nikoliv techniky. Zaplatili za to sérií rozsáhlých blackoutů, které postihly desítky milionů lidí, způsobily obrovské finanční a materiální škody, a bohužel i ztráty na životech. Proč? Protože se k tomu přistupovalo tvržním způsobem maximalizace zisku. Jedna z věcí, která to odnesla, byla přenosová vedení, do kterých se nikomu nechtělo cpát peníze. Protože to prostě ekonomicky nevycházelo. Jenže pak stačila i na poměry naší soustavy poměrně malá událost a rozvodná soustava na severovýchodě USA se složila jak domeček z karet. Další výpadky už naštětí nebyly tak katastrofální, ale přesto tehdy tuším ministr energetiky prohlásil, že díky tržnímu chování v tomto oboru jsou technologická a jaderná velmoc, ale s rozvodnou soustavou na úrovni rozvojové země.

Management jaderné elektrárny Fukušima se taky v dané chvíli choval dle ekonomických pouček správně, když u stárnoucího zdroje odmítal investovat miliony dolarů do zvýšení vnějšího vlnolamu anebo alespoň změny struktury havarijního elektrockého napájení, aby v případě zaplavení lokality mohla alespoň od někud jít elektřina. Události z 11.3.2011 ukázaly, že to byla sázka na koně, který místo do cíle běžel rovnou do pekla.

A tady to bude se sázkou na trh nemlich to samé. A to tím spíše, že se nejedná o skutečný trh, ale o "trh" v hodně velkých uvozovkách, který se v případě krizí může totálně vymknout kontrole.

+4/0
14.9.2022 17:09
Foto

P50a92v42e54l 98D72v29o65ř38á88k 5759735844480

Neviditelná ruka trhu se poněkud utrhla ze řetězu a nikdo neví, jak ji zkrotit. Jsou obory, kde by se měla uplatňovat minimálně, a jinde zase naplno. Nějak mám dojem že je to dost často naopak.

Máte velkou pravdu v to, že do životně důležitých provozů kecají ekonomové a politici. Tuším, že v předminulém čísle Praktické elektroniky vyšel na tohle téma článek. :-)

0/0
14.9.2022 18:36
Foto

J79a27n 43P44a56v11e89l21e11c 5516936128392

Podle mého názoru spočívá řešení v tom, že se cena elektrické energie (jakožto nezbytného nehmotného statku v 21. století) nebude tvořit jakoby šlo o nějaký investiční nástroj. Koncoví spotřebitelé elektřiny (domácnosti, firmy) nejsou žádní investoři, kterým jde při nákupu cenných papírů na peněžní burze o to, aby šla jeho cena na burze nahoru a dosahovali zhodnocení své investice. Zájmem odběratelů elektřiny je to, aby byly ceny nakupované elektřiny naopak co nejnižší, což ovšem (jak se ukazuje) není jejím obchodováním na komoditní burze zajištěno. Kromě toho o žádném nedostatku elektrické energie nemůže být řeč – výrobci v ČR mají přebytky, které prodávají zahraničním obchodníkům. Normální tržní prostředí by mělo v situaci přebytků ve výrobě vést k poklesu cen (jde o převis nabídky nad poptávkou). Na pokřiveném trhu s elektřinou se však děje opak. Převis drahé nabídky nad poptávkou by bez zásahu státu vedl jen k dalšímu růstu cen, potažmo k omezení poptávky, potažmo ke kolapsu hospodářství. Ve skutečném konkurenčním prostředí profitují z konkurenčního boje spotřebitelé, kterým se v důsledku konkurenčního boje výrobců snižuje cena. Na pokřiveném trhu naopak profitují z „konkurence“ pouze výrobci, neboť prodejní cena je určována cenou toho výrobce, který ji vyrobí nejdráž.

K Vašemu tvrzení, že „Ve skutečnosti tak bude tato dotace hrazena navýšením státního dluhu.“, uvádím následující: Pokud by vláda postupovala podle toho, co jí umožňuje platný právní řád, tj. podle zákona o cenách, a nikoliv dle názorů zlovolných poradců, o žádných kompenzacích by nemusela být řeč. Zákon č. 526/1990 Sb., o cenách v souvislosti s regulací cen pochopitelně žádné kompenzace nepředpokládá. Ani historický zákonodárce totiž nepředpokládal, že tady budeme mít vládu, která bude chtít regulovat cenu až na konci dodavatelského řetězce, tj. až u koncového odběratele. Pokud by byl cenový strop rozumně nastaven už pro výrobce, odpadla by jakákoliv povinnost státu cokoliv komukoliv kompenzovat.

+3/−1
14.9.2022 16:16
Foto

J52i67r54i 34D54o52b57r20ý 9768529583

Putin nam jen pridrzel vidle, na ktere jsme si nabehli samy.

Sami jsme si ochotne budovali zavislost na ruskem plynu, on ji jen zakerne vyuzil. Dokonce otevrene poprve uz pred rokem v rijnu.

Prosta pravda je, ze levnych zdroju elektriny neni (v kazdy okamzik, protoze omezene skladovani elektriny) dost na pokryti potreby. Narust ceny je jen dusledek.

+1/0
14.9.2022 15:04
Foto

Z24d88e16n12ě31k 41B62e34r18á46n59e33k 2128595646282

Smekám, pěkný článek! Tentokrát musím pisatelku pochválit! A pochopitelně karma!

+1/−1
14.9.2022 13:13
Foto

L36i38b91o89r 60J95a42n76e97č82e63k 7307310374370

Clanek jsem necetl ale titulek je pravdivy.

+1/−1
14.9.2022 13:10
Foto

J12i73ř83í 30K67u93č87e89r68a 5888691924926

Za drahé energie může Putin a jeho krvavá válka, rozhodně neubylo zdrojů energie, aby jí byl nedostatek, žádné nové zdroje nenajeli a pořád máme elektřiny dost. Důvodem byla cena, cena elektřiny byla tak nízko, že se ani v uhelkách nevyplatilo vyrábět. Proč? Dovodem byla cena plynu, plyn nám Putin dával téměř zadarmo, budoval naši fatální závislost a chystal se vyhladit Ukrajince a pak střední a východní Evropu. Trh dorazilo stažení části emisních povolenek, výroba elektřiny byla ztrátová a hrozil nedostatek, cena mírně vzrostla a bezpáteřní obchodníci vydělávající na trvalém poklesu ceny začali mít potíže. Nějaký vlčák na trhu ucítil krev a začal elektřinu kupovat, když se přidali další, vylétla cena a energošmejdi zkrachovali, hned na to začala Putinova válka, ceny komodit, hlavně plynu, vrostly, to popohnalo i cenu elektřiny. Uhelky i jiné zdroje už rozjely výrobu a od té doby jedou na plný výkon. Měla by tedy cena aspoň stagnovat, nebo klesat, ale ono je to naopak. Putin zastavil dodávky plynu, trh je nervózní, ale to by nestačilo, koneční dodavatelé elektřinu přestali kupovat a výroba zase spadla, přesto v srpnu vyletěli ceny do oblak, proč to opravdu nevím, jedině do nákupu musel někdo nalít ohromné miliardy. Trh přestal fungovat s iracionální cenou nelze obchodovat a trh hrozil zhroucením. Národní řešení některých zemí neřešila nic, až když se EU dohodla na řešení, také díky vládě ČR, tak ceny znatelně popadaly. Bublina splaskla tím, že se jí ustřihl zdroj pro nafukování a strop cen praštil po prstech spekulanty.

Takže úkol zní vypořádat se s Putinem, odstřihnout pupeční šňůru a všemi prostředky pomoci Ukrajině vyhrát putinovu válku. To je cesta k nové prosperitě.

+2/−16
14.9.2022 13:03
Foto

V92l44a51d74i89m34í30r 80Š84ť62a97s27t55n39ý 1141476775413

;-D;-D;-D

+5/−2
14.9.2022 13:05
Foto

Z13d80e19n56ě58k 28B39e95r33á48n48e33k 2108905126492

Omlouvám se, mělo být plus!

0/0
14.9.2022 13:15
Foto

L82i62b41o88r 39J95a17n55e27č21e85k 7137210644830

To myslite vazne?8-o

+1/−1
14.9.2022 13:11
Foto

J52i90ř56í 65K22u83č45e84r33a 5448921114806

Jak to víte, článek jste nečetl.;-)

0/−1
14.9.2022 13:33
Foto

Z42d61e61n17ě25k 16B55e50r15á88n12e16k 2738625386472

Kučero, raději nic nepište!

+3/0
14.9.2022 13:14
Foto

J42i35ř83í 67K64u95č41e52r34a 5888651474776

Bohudík nejsem vy a vaši kámoši, zmůžete se jen na výkřiky trollů.

0/−3
14.9.2022 13:32
Foto

J17a53r45o94m35í23r 65K59r78á87l 4140189424469

Jen ho nechte, ať se znemožní sám. ;-)

+3/0
14.9.2022 20:03
Foto

L12u54b59o48š 30K16v47o90c19h 9183426260465

8-o8-o Svatá prostoto

+1/0
15.9.2022 15:33
Foto

J29a18n 81S35v50a18t72e97k 4443657213

<<Jenomže vláda klidně mohla úplně odbourat daně po celém výrobně – distribučním řetězci spojené s výrobou i rozvodem energií, aby energie zlevnily, mohla zrušit emisní povolenky, zrušit poplatky za obnovitelné zdroje – prostě zrušit jakékoliv platby státu s energiemi spojené. A pokud by to nestačilo, ještě mohla snižovat daně další. Až do takové míry, že by ulevila domácnostem i firmám natolik, že by jim zbylo víc peněz na drahé energie, takže by byly finančně na tom stejně jako po zastropování. >>

Zdroj: https://sichtarova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=791819

Dovolím si poznamenat, že snížení jakýchkoli daní by bylo přínosem pro ty, kdo daně platí (jistě, zdánlivě je to v pořádku). Jenže největší problém s platbami za energie (světe div se!) nebudeme mít my, kterým by snížení daní pomohlo (vím, že jde o snížení daní na straně distributorů, takže toto by mělo dopad na všechny, reaguji zejména na část <<A pokud by to nestačilo, ještě mohla snižovat daně další.>>), ale ti, kteří již tak (kromě spotřebních daní a DPH v ceně zboží) daně neplatí.

Takže bychom navrhovaným snížením daní pomohli zejména těm, kteří tu pomoc zas až tak nepotřebují (čtyřnásobné zvýšení ceny je sice nemilé, ale naši rodinu neohrozí, nicméně samoživitelky nebo vdovy, bydlící osamoceně v bytě prázdném po manželovi, ano). No a ti pravdu potřební budou jen zoufale sledovat, jak pomoc směřuje (plošně) všem, tedy i těm, kteří ji nepotřebují.

Podobně to bylo se snížením daní, které prosadila ODS s ANO loni na podzim - nám to udělalo radost (na účtu přistálo víc peněz), kdybychom však patřili mezi nízkopříjmové, asi bychom se na to tak radostně nedívali.

Základním předpokladem úspěšného vládnutí není totiž uspokojení přání (svých) voličů. ale udržení sociálního smíru... bez něho může dojít na nepokoje takového rázu, že na ně doplatíme zejména my (příslušníci střední třídy), zatímco ti opravdu bohatí budou spokojeně "chrochtat za zdmi svých vil a paláců" nebo se prostě "přesunou do nějakého daňového ráje".

+1/−3
14.9.2022 12:12
Foto

M47a48r72t86i62n47a 79M58o31u58d39r96á 7740503446409

U elektřiny bych na trh nesázela. Elektřinu nelze v masivní míře skladovat.

+1/−2
14.9.2022 10:52
Foto

J39i26ř44í 36K61u18č76e46r50a 5958611634106

Hluboké, a jak se to stane, že ji je pořád dost?

+1/−1
14.9.2022 13:35
Foto

P69a48v66e88l 47D10v81o42ř59á37k 2703388829944

Chápu, že je velice jednoduché vše svádět na tu zlou EU a GreenDeal, ale trochu jste zapomněla na takovou drobnost, že kousek od našich hranic zuří válka a že její agresor je jedním z hlavních dodavatelů plynu a ropy do Evropy - v některých státech takřka stoprocentní. A on tento agresor, o kterém nechcete z nějakého důvodu mluvit, jaksi přestal plnit smlouvy a přestal tyto suroviny dodávat (nebo jen v malém množství) a raději je pálí kousek od hranic.

Tedy polopatě - kdyby Rusák nenapadl Ukrajinu, pak tento problém není, nebo alespoň zdaleka ne v tak velkém měřítku. Tím GreenDeal neobhajuji, je fajn, že ho to potopilo také, ale zavírat oči před skutečným viníkem je trochu chucpe. I když chápu, že v trikolóře to je asi jinak.

+4/−21
14.9.2022 10:33
Foto

O86l88d20ř17i84c16h 76V42a81š10í38č58e39k 2715360468662

Bohužel jste mimo. (Ne s napadením Ukrajiny a zlým agresorem) Energetická krize začala loni na podzim (dlouho před válkou), kdy se zbláznil trh (a padlo několik distributorů - Bohemia Energy, apod.).

To, že jsme energeticky závislí na plynu z ruska je jen blbost propagátorů Green Dealu. Nahradit stabilní zdroje nestabilními a zálohovat je plynem je technologický, ekologický a ekonomický nesmysl.

Válka jen akcelerovala příčinu. Odstavením JE v Německu vznikl silný nedostatek stabilních zdrojů a není ani v možnostech plynových elektráren jej nahradit. I kdyby měli dostatek plynu.

Skutečný viník není Rusko a ani Putin. Někdo s ním musel dohodnout dodávky a podepsat smlouvy. Následně na to samé vyhlásit sankce. To může jen úplný .... Buď jedno nebo druhé. Současně to nejde. Hlavně, když jsem neřešil náhradu.

+20/0
14.9.2022 11:27
Foto

P84e25t58r 60S20k72ř18i36v49a61n 3963798878

A víte že už v roce 2018 měla EU na stole zprávu o tom že greendeal neúnosně prohlubuje závislost na rusku? Jinak řečeno varování bylo na stole jen ho EU ignorovala. Takže když to hezky seřadíme zase vám jako hlavní viník vychází opět greendeal. Ono nejvíce napoví když si uvědomíme fakt že krize energií začala v polovině roku 2021 vrcholilo to pádem bohemia energy v žáří 2021. Rusák napadl Ukrajinu 24 února 2022.

Válka je tu jen akcelerátor/urychlovač.

+8/0
14.9.2022 11:32
Foto

S72t97a77n23i88s56l39a87v 76J56e32l37e65n 8662605876

Můžete jít i dál do minulosti. Před plynem, jehož zdrojem jsou nestabilní regiony (Rusko, střední východ) varovala ve své zprávě Pačesova komise naši vládu už před 10 lety.

0/0
14.9.2022 13:12
Foto

V70i19l16é23m 69B84a22r34á43k 4756267129806

Paní Šichtařová, jste již trapná. To co se děje, je výsledek přípravy Rusácka na válku a také jejího zahájení. GD má naprosto marginální dopad.

+4/−26
14.9.2022 10:30
Foto

P44e53t78r 62S92k36ř40i79v26a81n 3793168788

Kdo zavřel naše lokální spolehlivé energetické zdroje tedy uhelné elektrárny? No jistě byl to putin.

Kdo pomocí emisních povolenek uměle navyšuje cenu ze zbývajících uhelek? No jasně putin.

Kdo uměle snížil výrobu elektřiny (zavření jaderných v Německu). Zase putin.

Opravdu jednou bych chtěl žít v tomto jednoduchém světě

+14/−1
14.9.2022 11:40
Foto

V18i68l35é33m 53B16a56r47á78k 4526907669286

Já ve vašem jednoduchém světě bych žít nechtěl.

0/−9
14.9.2022 11:45
Foto

P86e84t53r 78S23k39ř37i16v41a13n 3523738728

Bravurní argumentace. Taková jednoduchá nic neříkající nic nevysvětlující. V mém světě pokud oponujete musíte předložit argumenty.

+8/0
14.9.2022 11:49
Foto

S39t30a18n54i36s36l16a90v 76J53e97l19e31n 8202545426

Putin nic z toho přímo neudělal. Ale k nasměrování greendealu tak, aby zajistil větší závislost na ruském plynu, si Rusko samozřejmě své lidi v Evropě platilo.

+2/0
14.9.2022 12:37
Foto

L65i11b87o95r 74J49a54n36e46č68e49k 7777710754650

Ale to nijak nesnizuje odpovednost vlad za zelenou ideologii.

+3/0
14.9.2022 13:14
Foto

P82e59t80e75r 36S39t33u25d63e59n36í20k 4405556699906

Obavam se, ze kdyby se snizili dane energetickym firma tak to nepovede ke snizeni ceny energii, ale jenom ke zvyseni jejich zisku. Protoze maximalizace zisku je cil soukromnych firem. Vid pocinani CEZu posledniho pul roku. Dalsi vec, je, ze za sebe jsem proti stropovani energii, ale co lidi, kteri jiz ted zili od vyplaty k vyplate, treba matky samozivitelky, nebo vetcina duchodcu?

+3/−1
14.9.2022 8:53
Foto

J29i81r73i 74V11r63a77b97e89c 3743812185679

Za všechno může ten záchod PUTIN !

+3/−1
14.9.2022 8:52
Foto

J86a37n 28J10í87c25h59a 8490430288131

"Aktuálně je burzovní cena elektřiny (bez DPH) u 200 EUR/MWh"...

Na které burze?? Aktuálně je 13.9. Cal23 na PXE za 458eur/MWh..

0/0
14.9.2022 7:34
Foto

P42e85t34r 45H47o38r23a 9795757760293

Green Deal. - EU a svět to asi dělají špatně, ale základní myšlenka snížit emise CO2 je dobrá. Pokud se ty emise nesníží, skleníkový efekt na Zemi bude neústále narůstat, což povede k fatálním změnám klimatu na Zemi, které povedou patrně k velkému poškození ekosystému až do stavu neslučitelným s životem lidsta.

Já osobně se toho tedy nebojím. Věřím, že do 50 let bude lidstvo nahrazeno umělou inteligencí a ta dokáže přežít i z pohledu biologického života značně nehostinných podmínkách. Těch 50 let snad náš ekosystém ještě vydrží. Takže já se těch katastrofálních ekologických škod nebojím. Pokud ale někdo scénář budoucnosti vyhubení lidstva umělou inteligencí nevítá a chtěl by aby lidstvo přežilo ještě trochu delší dobu, neměl by myšlenky jako je Green Deal odmítat.

+4/−18
14.9.2022 6:54
Foto

J95a97n 11Š63i28k 1802820858609

Souhlasím. Davu pisatelů sbírajících laciné body, to ale nevysvětlíte. Přesně jak píšete, myšlenka je dobrá, to že systém je špatný, no a co? Ten jde v budoucnu změnit. Myšlenka by se ale měnit neměla a už vůbec by neměla umřít.

+2/−5
14.9.2022 7:26
Foto

L57a25d56i76s31l18a19v 52S40l19o50u84p 4632697425252

Nesouhlasím. Dalo by se parafrázovat: " Mysleli jsme to dobře, dopadlo to jako vždycky".

+6/0
14.9.2022 11:34
Foto

J39a42n 59P60a60v11e41l 8893662418296

První věta je správně. Zbytek už s největší pravděpodobností ne.

Co chápu, globální oteplování ani omylem neohrozí život na Zemi. Jeho největším problémem by měla být migrace lidí kvůli změnám podmínek. To dříve nebyl problém, protože zvířata neměla státy a hranice.

I odpůrci Green Dealu souhlasí s tím, že bychom měli chránit přírodu. Ale teď jen zakazujeme, rozkrádáme a rozhazujeme prostředky, necílíme na to co bychom měli a vytváříme šíleně korupční prostředí. Což mnoho racionálních lidí prostě nedokáže podporovat.

+6/0
14.9.2022 9:25

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS