Neděle 4. prosince 2022, svátek má Barbora
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 4. prosince 2022 Barbora

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P76e75t42r 29D95o63s94t17á50l 2349385318

Píšete: "Pokud uvalíme na cenu strop, producenti za uměle sníženou cenu budou schopni nabídnout nižší množství energie, než kolik jí spotřebitelé za uměle sníženou cenu budou poptávat." Tak to neplatí pro ČR, kde se více elektrické energie vyrobí, než spotřebuje; jen se odstaví drahé zdroje (např. plynové elektrárny) a bude snaha maximálně využívat levnější zdroje, tedy uhlené, vodní a jaderné. Když se zastropuje cena elektrické cena, tak se hraje na to, za čím nižší náklady vyrobí, tím má vyšší zisk do zastropované ceny. Tak ano, nemusíme stropovat cenu, ale zdanit výrobu z JE např. 200 % (nějaká taková vyšší spotřební daň, jako je např. u benzínu a nafty) - lepčí bude, když dojde k dohodě o zastropování ceny mezi ČEZem a státem (uvalená daň by klidně mohla v celkové sumě za rok být vyšší, než dohoda na nějaké zastropované ceně a zisk tza rok z toho, pak ani minoritáři by u soudu neuspěli, protože na management ČZEZu vybral tu pro ČEZ výhodnější variantu). Je otázka, jestli na to má vláda gule, Fiala je zatím dost impotentní v řešení problémů a práci ve prospěch lidu v ČR. Co se týká plynu, tlačit na rychlé mírové ukončení konfliktu na Uklrajině a domluvit s RF dlouhodobé kontrakty na dodávky zemního plynu do ČR.

0/0
31.8.2022 11:53
Foto

J38o94s63e12f 83B88á45r57t96a 7580832478546

Mám dotaz: V rámci úspory a odříznutí od ruského plynu se bude dál v našich krematoriích spalovat, nebo jen udit?

+1/0
30.8.2022 18:15
Foto

J21i34ř74í 65K37u56č83e26r44a 5478491564736

To víte, zadara si v kremáči už nic nevyudíte. ;-)

Po tomhle přiznání asi těžko od vás někdo přijme pozvání na oběd. ;-)

0/0
31.8.2022 7:11
Foto

Z79d25e47n95ě88k 11Z59a83v85a25d45i77l 8530968134538

Odpověď hodná houpacího koně !

;-(

0/0
31.8.2022 9:07
Foto

J38i91ř38í 86K17u70č88e39r79a 5938491214866

Děkuji za pochvalu.;-)

0/0
31.8.2022 9:11
Foto

Z89d54e16n37ě14k 73Z96a61v18a56d33i62l 8680958884958

;-DR^

0/0
31.8.2022 9:07
Foto

M22o39j53m40í86r 51R19o62d49e13n 6906845675127

Jak za jedno století přijde velké povodeň, tak přišla i energetická krize, jež vlastně dnes už je souběh více faktorů a vlastně i jiná doba než byla v počátcích energetické burzy. Jeden významný faktor jde za green deal, zde je to faktor Německa a jeho snahy přejít na větrné a solární zdroje a nestabilní výkon pokrýt paroplynovými elektrárnami a je to vlastně i byznys bývalého kancléře Gerharda Schrödera, který "nechtěně" pomohl Putinovi v jeho cestě k ovládnutí bývalých teritorii SSSR. Zde se stavěl plynovod Nord Stream. To byl vlastně počátek krize. Další faktor jde za mediálním humbukem a věkem odborníků i na smeták paní uklízečky, co je zvláštní, že nemáme odborníky na právní, ústavní, zákonné, smluvní, mezinárodně smluvní a další možnosti vlády. Tak že tzv. knížecí rady by přinesly mezinárodní arbitráže, a smrště žalob a nároků na odškodnění. Další faktor je horké léto a snížení hladin a řek, i možnost chladit jaderné elektrárny, což opět snižuje výkon vodních i jaderných elektráren. Další faktor je na straně Francie a to problémy s provozem jaderných elektráren, kde údajně v jejich až polovina je v odstávce. Další faktor je navázání elektřiny na plyn, zde se údajně výše ceny určuje podle "závětrné" elektrárny, jež má největší náklady a zde to jsou paroplynové elektrárny, jež vlastně slouží k zvládnutí výkyvů v dodávek elektřiny. Další faktor je v samotném prodeji elektřiny kde prodejce musí jistit dodávku elektřiny tzv. jistinou, jež musí složit, tuším nedávno ČEZ, měl mít pomoc od vlády 74 miliard, jako zálohy na burze. To je asi pomyslný hřebíček do rakve tohoto systému, neboť nelze do nekonečna požadovat aby se zvyšovaly složené zálohy a tím pádem ustává obchodování na burze. Pak tu je i faktor mobilního trhu u nás, postačí se podívat jak u nás funguje, kde jsou tři hlavní operátoři a máme nejdražší volání v Evropě. ... Pak tu je i faktor, to že část odběratelů má fixované smluvní ceny od dodavatelů elektřiny.

0/0
30.8.2022 13:45
Foto

M48o88j72m93í40r 18R17o72d78e98n 6516445815687

Co je v této době citelné, je vlastně nepochopení a neschopnost pracovat s právním, zákonným, ústavním, mezinárodním, politickým prostředí vlády, zvláště na straně medií a odborníků. Zvláště je to citelné u některých politiků a moderátorů televizních novin, jež pak eskalují a rozdělují společnost a její nálady. Jim o nic nejde, mohou vyvolat další krizi a to v podaných arbitráží na stát a vlně žalob. Je to složitý ekosystém jež má velkou setrvačnost, neboť je zde více účastníků ...

0/0
30.8.2022 13:52
Foto

J74o28s20e80f 91H27o49l50e18č34e44k 8791916664341

Pani Sichtarova, jak mi zduvodnite co se stalo pred lety? Zdrazime vam vodu, jeji vyroba je draha. Pokud nechcete tolik platit, tak trochu setrete.

Za nejaky cas:

zdrazime vam vodu, moc setrite.

Jak nam zarucite, ze to same se nestane i zde:

je to prirozeny vyvoj cen, dobre, tak ja usetrim polovinu. Aha, no tak my vam to zdrazime jeste jednou, proste ty prachy z vas dostaneme...

Prirozeny vyvoj: valna hromadna akcionaru proste rekla, ze chce ty a ty dividendy. Zdimejte je....

+1/0
30.8.2022 10:22
Foto

Z23d87e39n58ě68k 67Z59a68v37a87d81i33l 8420408114958

R^

0/0
31.8.2022 10:38
Foto

K15a81r43e44l 38W31á97g66n27e61r 4397645379237

Podle energetické studie německého Spolkového institutu pro vědy o Zemi a přírodní zdroje (z německého Bundesanstalt für Geowissenschaften und Rohstoffe) z roku 2013 dosahují technicky vytěžitelné zásoby evropského břidlicového plynu 14 bilionů m3 a převyšují tak konvenční zásoby zemního plynu, které se odhadují na 5,2 bilionů m3. Tedy Evropa sedí na zásobách plynu, kterého se jí nedostává. EU

0/0
30.8.2022 7:33
Foto

P47e50t82r 59D90o68s91t74á23l 2189155898

Tak si k té těžbě břidlicového plynu zjistěte i tu ekologkou zátěž z toho, to už je ekologičtejší těžit klasicky více uhlí a spalovat jej. Ekonomicky ta těžba je také šíleně nákladná, od které ceny plynu dává smysl nevím, ale celková cena břidlicového plynu za m3 těženého v Evropě by vycházela na násobky ceny m3 zemního plynu z RF.

0/0
31.8.2022 12:03
Foto

J98i68ř84í 19K48u22č29e61r45a 5578371124246

Tentokrát s vámi musím bez výhrad souhlasit, zároveň je jasné, že v tomto formátu nejde podrobněji popsat celé fungování trhu s elektřinou.

Elektřina se vyrábí kontinuálně a také se kontinuálně spotřebovává s tím, že existuje systém řízení a podpory výroby, prostě se přidává nebo ubírá na výkonu výroby podle momentální spotřeby. Protože změna spotřeby bývá rychlejší než možnosti elektráren reagovat změnou výroby je důležité mít co největší síť a co nejvíce zdrojů, tím se eliminují skokové nárůsty nebo poklesy spotřeby. Z toho pak vychází ČR jako přebytkový výrobce, prostě naše uhelky dokáží reagovat mnohem rychleji, než jiné zdroje, s výjimkou plynových elektráren, které jsou ale nyní ze hry kuli ceně plynu. Také funguje systém vyrovnávaní napětí s síti, kdy je u zdrojů rezervována kapacita na vyrovnávání výkyvů, je to jakási pohotovost kterou si platíme i když výroba elektřiny nejede.

Proč to všechno? Protože lidé v celé vyspělé Evropě požadují nepřetržitou dodávku elektřiny. Výpadek, který se neopraví v řádu hodin je tragédie a výpadek v řádu dní může způsobit paniku a kolaps společnosti, jak ji známe.

Jediné co přichází v úvahu, je zastropování marží, resp. místo procent z obratu zavést nominální maximální marže. To ovšem naráží na akcionáře, proto dohoda o cenách musí být na evropské úrovni, tak aby zákonná úprava byla všude stejná. Pokud státy nyní regulují cenu musí rozdíl kompenzovat z rozpočtu, nebo dohodou jiným způsobem. Ovšem takovou díru do státní kasy si dovolit nemůžeme, resp. museli bychom si na to pučit a dluh státu by se mol stát neudržitelný.

0/0
30.8.2022 7:05
Foto

J22i96ř38í 12F32l55o88r46i97á72n 1508702188300

Je třeba rozlišit vlivy na cenu energie - což je nyní v této neočekávané a turbuletní době jinak poklidného budování liberální tržní ekonomiky postavené jinak na centralizovaných zdrojích naprosto nepředvídatelné !! ... je zde poté vliv jeden a to pseudo tržní jako jsou tržní státem zprivatizované doly ke svým věrným oligarchům - v liberální demokracii věrných samožřejmě liberální demokracii a v Rusku Putinovi a vliv druhý pro změnu opět pseudo tržní kdy i oligarchové v liberální demokracii i v neliberálním Rusku chápou, že nakonec lidi musí ochránit jak před demokracií tak trhem a je potřeba zastropovat ceny energii na pseudo trhu s centralizovanými energiemi.

Řešením je snad jen to, že necháme vše vyřešit pseudo trh v liberální demokracii a energetika se zcela samovolně postaví třeba na malých jaderných reaktorech do každé rodiny místo na nespolehlivých OZE!!;-D

0/0
29.8.2022 22:04
Foto

M90a73r38k53é16t32a 38B80e18r22n27a45t74o76v89á 3228803456685

Hlavně že víte, co nedělat. Asi tak jako všichni odborníci u nás. A zde je výsledek. https://echo24.cz/a/SJ7jK/cesi-maji-nejdrazsi-elektrinu-v evrope.

+2/0
29.8.2022 22:03
Foto

J56a93n 45V21i85k59l10i84c11k95ý 6433473390913

Energie (elektřina, plyn, voda) tyto strategické komodity nikdy neměly být privatizovány!!

+1/−1
29.8.2022 20:48
Foto

F37r87a17n13t31i78š84e49k 13K84š21í66r 2569776985

Naopak, stát by tyto komodity neměl nijak regulovat a nevytvářet překážky podnikatelům a firmám, aby na tento trh vstupovali a navzájem si konkurovali.

Zestátnění těchto komodit je nejrychlejší cesta do vazalství a beznadějné závislosti na státu.

+2/−2
29.8.2022 21:11
Foto

A34n27t36o81n24í24n 83K79o87u77n53o31v31s42k47ý 9708810348178

Jak to, že můžete považovat současné ceny za "přirozeně vysoké"?

Na tak zdeformovaném a přeregulovaném trhu jako je trh s energiemi?

To je naprostý nesmysl.

A že by měli Francouzi nebo Slováci nedostatek elektřiny?

To jsem se zatím nedočetl nikde, vy ano?

+3/−2
29.8.2022 20:10
Foto

P86a68v86e90l 11K59u29c52h19t33a 4536381807114

Francie se změnila z vývozce na dovozce - opravy atomek, málo vody na chlazení-sucho atd.

+1/0
29.8.2022 20:35
Foto

M59i83c68h61a32l 25S17v57o10b39o59d10a 5578518126421

Paní Ekonomka to krásně vysvětlila tak, že si odkopala svoje vlastní slova: "Pokud bychom odešli z německé burzy, vůbec bychom si nepomohli; v podstatě bychom jen ztratili možnost s našimi přebytky obchodovat.

Odejití z jakékoliv burzy prostě neznamená odpojení od evropské elektrické sítě. Ta síť existovala ještě před existencí burzy a bude existovat, i pokud z nějakého amatérského politického rozhodnutí z burzy odejdeme.

Zdroj: https://sichtarova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=791205

Sice nikdo nenavrhuje odpojení od evropské elektrické sítě, ale to nevadí, protože ta tu je bez ohledu na existenci burzy a bude dál, což autorka v textu přiznala. Čili EEX je naprosto irelevantní a PXE se může v klidu vyvázat z EEX jako to bylo před rokem 2017 a místo "satelitu" by PXE opět byla samostatnou jednotkou, kde se v pohodě od roku 2008 do roku 2017 čile obchodovalo a ČEZ nezkrachoval. Teď si musel od občanů půjčit 74 mld, aby nezkrachoval kvůli EEX.

Jak prosté.

0/−1
29.8.2022 19:58
Foto

A12n85t58o69n19í21n 43K25o76u61n70o15v60s35k58ý 9968510708478

Také není třeba odcházet z jakékoli burzy.

Stačí přes ni prodávat jen přebytky vyrobené elektřiny (loni 11 TWh).

A vlastní spotřebu (61 TWh) distribuovat za ceny stanovené u nás.

Třeba i se 100%-ním ziskem pro výrobce - aby mohl plánovat opravy a investice.

0/−1
29.8.2022 20:14
Foto

M73i84c47h66a27l 59S85v39o37b90o53d17a 5278208166461

Pokud chcete 95% prodat za ceny stanovené u nás, tak se odejití PXE z EEX stejně nevyhnete. To je napsané správně, že v současnosti je PXE satelit. Ovšem až od roku 2017. Do té doby to byla samostatná jednotka, kde se normálně obchodovalo s Maďary a Slováky. Klidně můžou obchodovat další za podmínek stanovených na PXE, nemluvě o tom, že spousta kontraktů se uzavře i mimo burzu. Čili oddělení PXE a EEX je jen papírová záležitost.

0/0
29.8.2022 20:45
Foto

J94i67ř71í 88K26u67č91e98r61a 5198561324506

Absolutní nepochopení trhu s elektřinou. Nemáme nikde v regálu připravený přebytek elektřiny, abychom čekali na zákazníka až si ho koupí. Prostě jen umíme rychleji vykrýt dočasný nedostatek na trhu a protože jsme rychlejší tak prodáme víc. Zastavení výroby elektřiny i když ji trh zrovna požaduje je pitomost jak vrata. Když zase naše kapacita nestačí tak elektřinu dovážíme, zastavíme i dovoz? Proč by nám měl někdo dodávat, když se na něj vyprdneme, v případě, že on má málo. Takže až bude nějaká naše větší elektrárna provádět generálku, tak nebudete doma dva tři měsíce svítit, asi teprve pak vám to dojde.

0/0
30.8.2022 7:16
Foto

A41n17t38o20n77í26n 93M44a68h98o82v78s83k52ý 5716681447595

Tentokrát silný nesouhlas.

+1/−1
29.8.2022 19:43
Foto

K97a23r40e89l 34T61r54č78á81l84e85k 2568708360446

Co to, co to, pane Mahovský?

Nesouhlas, dokonce silný!

Kdo nechce zastropovat cenu eletřiny, jde proti nám!

+2/0
29.8.2022 19:49
Foto

A96n29t61o42n39í11n 25M70a77h94o84v92s15k73ý 5956321647115

Sebestřední pisálci a blogeři el. energii opravdu nepotřebují. Těm stačí ten svetr a svíčka.

+1/0
29.8.2022 22:46
Foto

Z21d42e91n60ě17k 54Z83a40v95a40d18i86l 8960728474808

Jsou mnohem jednodušší způsoby a nic by ČR nestály - jen by byl zisk takový, jako v minulých letech.

To ovšem Fiala a jeho rádci dosud nepochopili.

;-(

0/−4
29.8.2022 18:58
Foto

Z64d89e38n38ě43k 43Z37a44v44a15d41i56l 8800828584308

Jirko, představ si, že ČEZ už na burze prodal svoji výrobu na celý rok 2022 i 2023 - víš to ?

;-)

0/−1
29.8.2022 20:50
Foto

L83u45m37í44r 83V89i74t77h12a 2427697176822

Když už btak někomu tykáš, Zdeňku, tak si nastuduj, jakým způsobem ČEZ prodává. 95 % celkové výroby elektrické energie prodá mimo burzu. A víš, proč? Protože pracuje se strukturou zdrojů vytvořenou ještě za ČSSR, kdy jsme tady tavili rudu dováženou ze SSSR a odlévali ocelové ingoty. Tahle výroba potřebovala stálé zdroje a představovala pro ně stálý odběr. Česko nemá strukturu, která by byla schopna podporovat spotřebu domácností, která během dne kolísá. Nemá na to odpovídající rychle připojitelné a odpojitelné zdroje. Proto ČEZ prodává elektřinu průmyslovým podnikům, které mají nepřetržitý a rovnoměrný odběr. A těch pár procent, co mu zbude, na burze prodá.

A ještě abys nezapomněl na Tykače a jeho čtvrtinu výroby za předválečné ceny. To je taky moc pěkná pohádka.

0/−1
29.8.2022 22:20
Foto

Z80d32e46n21ě49k 82Z67a93v31a66d82i97l 8560548754968

Tykám Jiříkovi - o on ví proč. Tak proč se do našich vzájemných vztahů mícháte ?

Proč tedy ČR půjčilo ČEZu 75 miliard Kč na jistinu k obchodování na burze ? Nelže tady někdo ?

;-D

Prodej naší energie za burzovní ceny je opravdu vítanou pomocí našim firmám. jestliže provozy platí za energii dnes 10 x tolik, než před rokem, při dodržování sjednaných odběrů a maxim.

:-P

0/0
30.8.2022 15:09
Foto

J13i57ř47í 19K34u51č68e37r62a 5908891224366

Existují způsoby jak se zbavit diskutéra Zavadila a bylo by to zase jako v minulých letech. Ovšem admini to ani na rady nepochopili. ;-)

Nic osobního, jen parafrázuji ne příliš chytrý příspěvek. ;-)

0/0
30.8.2022 7:32
Foto

P95a72v36e53l 63K22u68c29h17t96a 4246641977264

Stropování není ideální, ale co navrhujete? Očekávanými "tržními" cenami položíte ekonomiku. Situace se může za rok dva zklidnit a tak nárůst dluhu může být tím nejmenším zlem

0/0
29.8.2022 18:54
Foto

P62a39v86e39l 23K76u74c53h94t59a 4816411217934

Já pětinásobné zvýšení ustojím - místo tisícovky to bude pět, pravda omezím "požitky", ale např. moje organizace nikoliv.

+2/−1
29.8.2022 18:58
Foto

J82u30r59a 70D41o96l58e40ž39e44l 4443853564894

Ono jde nyní právě o ty organizace.

+1/0
29.8.2022 19:22
Foto

A15n42t82o21n18í87n 39M49a33h76o22v46s81k10ý 5226541217515

A kolik firem podržíš nad vodou ?

+1/0
29.8.2022 19:44
Foto

J27u84r97a 56D36o82l66e49ž85e32l 4933523524664

Mám vyjmenovávat všechny?

Už se začíná psát o zavírání malých pekáren.

A co teprve průmysl.

0/0
29.8.2022 20:03
Foto

M85i68c20h22a48l 73K52a80n54d58a 7530477333585

Stropování rovná se nedostatek energie. S tímto výrokem jednoznačný souhlas.

A my si ten nedostatek za svou naivitu minulých let zasloužíme a přeju nám ho. Jedině tak se totiž otevřou očí i těm nejhloupějším a pak snad pošleme Green Deal na smetiště dějin. Je to jedinečná šance se ho zbavit a to za trochu nepohodlí stojí.

+4/−2
29.8.2022 18:09
Foto

P84e27t91r 26K10o57r43e77c59k26y 2703317653451

Bohužel je to tak, EE je málo a to je kardinální důvod její stávající ceny, pak následuje dotaz proč tomu tak je a tam si myslím, že hodně tuto skutečnost ovlivnila Energiewende a dnes nechuť Němců uvést do provozu třeba své dvě JE odstavené vloni,

Frantíci například neprovozují všechny jaderky , bo nejsou schopni díky suchu je chladit, no a není plyn a to je další mínus.

Vaší poslední větu bych podepsal, ale kolik podnikatelů a lidiček to těžce odnese ....

0/0
29.8.2022 19:03
Foto

R95a79d19e35k 76P70o87l72i79c67k70ý 6721363531194

Green deal je jedinou cestou jak elektřinu řešit.

0/−5
29.8.2022 22:57
Foto

R13o34s68t13i10s14l11a36v 51J18e52z90e60k 4949770512864

;-D To je konec konců vidět.

+4/0
30.8.2022 0:05
Foto

A44n57t77o43n21í55n 86K18o73u15n58o31v53s73k13ý 9348740348568

New Green Deal je jako návazný na Energiewende zcela zodpovědný za současný stav..

Pokud vypínám stabilní zdroje elektřiny a nahrazuji je zdroji závislými na počasí, musím ty nestabilní zdroje zálohovat.

K tomu jsou vybudované a používané plynové elektrárny.

Výsledek vidíme:

- nemám dost elektřiny

- jsem závislý na ruském plynu

+1/−1
30.8.2022 7:05
Foto

R67a31d60e43k 69P38o10l82i85c20k91ý 6931373801354

Nesmysl. Vyrovnává i sítě nemusí být z plynu a samozřejmě green deal teprve začal. Podstatou je nebýt závislý na fosilních palivech tedy ani na plynu

0/−1
30.8.2022 11:33
Foto

A35n48t20o30n35í11n 86K49o43u37n68o76v25s78k76ý 9778940378268

Kéž by Green Deal zase rychle skončil.

Jeho vzor - Energiewende ovšem běží už 20 let a zahrnuje i odstoupení od atomové energie.

Takže nesmysl to je, souhlasím.

Když nebudu mít jádro, uhlí, plyn ani ropu, co mi zbyde?

Oči pro pláč a nestabilní zdroje...

0/−1
30.8.2022 22:47
Foto

M36i27c86h95a38l 36K15a63n86d59a 7940647703835

Ne. Green Deal je stav, kdy máme plná ústa obnovitelných zdrojů a ve skutečnosti potichu vyrábíme elektřinu z levného ruského plynu. Tuto strategii uplatňovali zejména Němci a snažili se jí vnutit všem okolo. A ve chvíli, kdy je levný ruský plyn minulostí, tato strategie krachuje. Se šetřením to nemá vůbec nic společného.

+2/−1
30.8.2022 9:35
Foto

J17a54r34o37s17l75a69v 87C69h44u60d27á76č83e54k 7614215906975

Celý finanční trh minimálně v Evropě je nyní absolutně posednutý tím stejným, čím je (velmi logicky) posednutá i veřejnost:

Zdroj: https://sichtarova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=791205

Nepíše se posehttps://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=posedl%C3%BDdnutý, ale posedlý, viz

https://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=posedl%C3%BD

To "posednutý" mne tahá za uši.

+1/0
29.8.2022 17:44
Foto

J97a91r70o93s69l33a70v 10C18h27u65d38á27č60e76k 7194375796425

Jinak s článkem v podstatě souhlasím. R^

+2/0
29.8.2022 17:49
Foto

T97o83m72á72š 45H11y12n23e33k 2866378278378

Karma 15 co to?

+1/0
29.8.2022 17:38
Foto

P96a89v76e72l 65M57a53c22h54a52č93e35k 5681302903

Tak jsem si přečetl jakýsi nástin energetické oblasti, graf pomíjím, neboť je nesmyslný. Čekal jsem, že se poučím o způsobech a variantách zajištění cenového stropu, protože to je podstatné pro hodnocení průběhu a dopadů.

Zase nic.

+4/−1
29.8.2022 17:16
Foto

J14i84ř91í 66K66u90č63e98r34a 5568681904566

Když budete pomíjet vše co se vám nehodí, tak se nikdy nedočkáte. ;-)

0/0
30.8.2022 7:19
Foto

P98a82v71e89l 88M68a48c49h86a21č60e83k 5661862543

Nezabývám se nesmysly.

0/0
31.8.2022 0:43

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS