Neděle 28. listopadu 2021, svátek má René
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 28. listopadu 2021 René

Diskuse

Pyramidová hra

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J72o48z19e60f 58K25a21s50e63n33č47á51k 1533309226848

€uro má slabší krytí než dolar . Ješté že koruna ho kryje,jinak jsou s celým €urem v trubce.:-).

0/0
16.7.2021 12:17
Foto

S98t35a25n77i18s89l38a68v 69Š32e16v34e57č29e44k 7518911310330

nehaňte RVHP.

0/0
16.7.2021 7:44
Foto

J39a44n 97R58á94ž 1559353854350

Dnes vyšla zpráva o zahájení přípravných prací na centrální převzetí totální kontroly nad měnou, to jest nad pohybem peněz, bankovními účty i úsporami občanů. ECB se rozhodla, že do pár let, Lagardeová uvažuje o pěti, zavede digitální euro. Ať si paní L. říká co chce, ale je to zahájení procesu k odstranění hotovosti z oběhu.

To bude mít dalekosáhlé následky, jejíchž dopad na život občanů si dnes může představit jen ten, kdo o světě financí něco ví a má velkou představivost.

0/0
15.7.2021 16:57
Foto

T48o41m25á38š 27K12u85c21h44a55ř 3237921158771

Ale vzdyť i reálný kapitalismus funguje jako letadlo, nedokáže udržitelně fungovat ve stabilním uzavřeném prostředí, potřebuje růst, potřebuje nové trhy, nové zdroje, potřebuje přísun levné pracovní síly z méně rozvinutých zemí. Bez toho přichází stagnace, krize a rozpad. Kapitalismus je systém vhodný k rozvoji a budování, ne k udržitelnému stabilnímu životu.

0/−4
15.7.2021 14:45
Foto

T19o34m46á61š 14R31ů54ž56i96č68k90a 8275285224446

Bububu

+3/0
15.7.2021 10:50
Foto

T12o82m44á39š 89Z84a25p13i15o34r 1885443220365

USA má armádu a velkou... Kdyz budou mít hlad, vyjedou a mají se...

Pokud bude v EU hlad, pošleme jídlo mimo EU - mají se hůř a je to naše povinnost...

Řekl bych, že tyto 2 myšlenky říkají více než euro/dolar...

+2/−1
15.7.2021 3:11
Foto

Z25d50e91n79e85k 30S88e33k30e70r71a 1902443567471

Tak tyto predpovedi ctu jiz 10 let. A hadejte co. No nic. Marketa je zase na omylu.

+1/−3
15.7.2021 0:43
Foto

J10a82n 72R75á42ž 1719773634250

Není a podvědomě víte, že se její předpovědi začínají naplňovat. Bohužel!

+1/0
15.7.2021 15:58
Foto

V68l27a93s79t56i67m33i15l 70D45o93r73o47t86í75k 3876916107579

Jj. Kapitalismus je principiálně jako letadlo, které po čase musí zákonitě spadnout.

Tj., když drancování a zotročení rozšiřující se základny pyramidy jejím užším a užším vrcholem se stane neúnosné, neudržitelné, přičemž není cesty zpátky a nějaká záchranná brzda také nefunguje, protože není. Poznání paní Šichtařové postupně pěkně roste článek od článku.

-------------

Srovnávat EU a USA je poněkud zvláštní.

EU zjevně není žádný projekt nějakých nezávislých "Evropanů" - nejsou tady žádní nezapomenutelní lídři - otcové zakladatelé, jejichž obrazy a sochy dekorují parlamenty po celé Evropě.

EU by zjevně nemohla vzniknout bez souhlasu a požehnání USA.

A jelikož i samotné Německo dodnes prakticky není samostatné a od války je pod kuratelou USA, tak i EU je zjevně určitý koloniální projekt USA, který je stejně tak i kontrolovaný a ovládaný (NATO s dominancí USA to jistí).

-------------

Jinak dluhopisy USA přece skupují Číňani, čímž jejich mocenská pozice ve světě i vůči USA roste, ne?

:-)

+3/−3
14.7.2021 20:42
Foto

T28o22m63á93š 96K97u23c73h72a14ř 3187251958361

Ty mínusy nechápejte, jako že nemáte pravdu, ale ze ta pravda je pro mnoho lidí nepřijatelná.

0/0
15.7.2021 14:50
Foto

V15a61v58ř59i44n23e64c 64K18a84r88s32t 4951526693571

Paní Šichtářová, jaký máte názor na bitcoin. Mám pravdu, když si myslím, že je to obrovské letadlo podobné pyramidovým hrám? Díky za odpověď.

+7/0
14.7.2021 19:06
Foto

F69r34a82n74t60i82š92e77k 88K77š35í84r 2899966685

Nemáte pravdu.

+1/−1
14.7.2021 21:09
Foto

J55o47s89e23f 60K34o32š68í79č69e65k 7861795733200

Tak je to "letadlo", ale ne to klasické (Ponziho schéma). Momentálně to není nic seriózního, je to spíše v rovině zábavné hry, hlavní motor je adrenalin. Samozřejmě, pokud by se to převedlo do fiat měny, bude to platidlo jako každé jiné /samozřejmě u bitcoinu je problém energetická náročnost, ale to je řešitelné/. - - - - - Zatím je to opravdu na úrovni hry, ovšem je vysoce pravděpodobné, že princip ukazuje správným směrem.

+3/−2
14.7.2021 22:11
Foto

J56a87n 97R53á34ž 1419843324430

T.zv. "letadlo" jsou systémy pracující na principu Ponziho schématu, ale jen ty. Proto není dobře takto nazývat systém, který s Ponziho schematem nemá nic, ale opravdu vůbec nic společného. To byste musel napsat, že i burzovní operace fungují podle Ponziho. Což rozhodně pravda není, stejně jako není pravdou, na tomto principu je založeno fungování kryptoměn.

PS. O BTC by se měli vyjadřovat autoritativně jen ti, kdo systému jak funguje opravdu rozumí. Jinak to vnáší do myslí nezasvěcených zmatky.

+1/0
15.7.2021 16:15
Foto

J21o13s36e82f 69K23o60š15í81č44e58k 7771285823720

To je slovíčkaření. Já za "letadlo" považuji jakékoliv počínání, kde k udržení chodu potřebujete neustálý příliv nových vstupů, které jsou z většiny neproduktivně spotřebovány. Burza jako taková této definici plně vyhovuje, BTC jakbysmet. 98% spekulantů, co se toho zúčastní, těžce prodělá nebo zlikviduje účet. Samozřejmě, pár dlouhodobých držitelů pozic a organizátoři trhu vydělají. A to u ponziho schématu platí taky. - - - Asi bych to nepovažoval za nic negativního, je to jen forma zábavné hry. Pro mne pořád přijatelnější než válka, což je ovšem tady jen hra pro velké kluky.

0/0
16.7.2021 20:09
Foto

J75a75n 45R24á45ž 1619823834440

A to jsem si myslel, že funkci finančních trhů a

rozumíte.

Howgh!

0/0
17.7.2021 12:15
Foto

J70o85s80e37f 28K90o88š17í37č41e38k 7141305953200

Každý účastník má na trhu svoji funkci, drtivá většina prodělá, a z této většiny převážná část smaže účet. Z jejich pohledu - jednoznačné letadlo. Na funkci to nemá vliv - podstatný je účel. A tím je distribuce a alokace kapitálu. Tomuto účelu vše slouží, i těch 95% transakcí, které se navenek jeví jako letadlo. A je jedno, jestli se obchoduje dluh, podíly nebo budoucí dodávky. Burza není spravedlivá, je to ryzí kapitalismus a nejlepší hra pod sluncem. Taky jsem se dost nahrál..... s láskou na to vzpomínám.

0/0
18.7.2021 10:58
Foto

T43o51m79á89š 35K67u40c79h85a54ř 3827541338801

Samozřejmě, že to je klasickě letadlo řízlé paděláním, či neoprávněným tiskem peněz.

Jde o to, že u klasického letadla dochází pouze k přesunu peněz od těch nově naverbovaných k zakladatelům. Nic nevzniká, nic nezaniká, peněz je v oběhu stále stejně. Ovšem u bitcoinu jsou fakticky "tištěny" peníze, které tím, že z nuly získají nějakou tržní hodnotu a vlastně zvýší objem existujících měn, devalvují národní měny úplně stejně, jako vytištění velkého množství falešných bankovek. V zásadě to má podobný efekt, jako operace Bernhard, při které nacisté tiskli falešné libry a dolary s cílem poškodit tyto národní měny. Je otázka, proč se této devalvaci národních měn vlády nebrání, skoro se naopak zdá, že ji potichu podporují.

+1/−1
15.7.2021 15:07
Foto

Z93d97e30n27e90k 80B97e21d12n14a95r 7137286737529

Ve skutečnosti je dolar krytý silou armady USA. Euro ochotou politiků v Eurozoně spolu souhlasit.

Proto nějaké krytí dolaru je. Euro se rozpadne, až se pohádá Francie s Německem.

+3/0
14.7.2021 18:13
Foto

I40v83o 12S14c38h49l32ä49g75e93l 9310489667362

Důvěra k dolaru je navázána na důvěru v americkou ekonomiku, technologii a schopnost konkurovat. Ovšem standardní kapitalismus pomalu zaniká i v USA.

+1/0
14.7.2021 19:06
Foto

J92o46s28e27f 44K19o21š98í62č56e88k 7351955683380

Dobrý článek jako vždy o ničem, až je to úlevné, mít nějaké jistoty na tomto světě. Spíše než tyhle platonické úvahy by mne zajímal nějaký kvantitativní rozbor kde je inflačně-úroková hranice (re)financovatelnosti hypoték v ČR, protože už bych se potřeboval nějak teoreticky odpíchnout ohledně dalšího vývoje nemovitostně-hypotečního boomu u nás.....

+1/−1
14.7.2021 14:09
Foto

I95v61o 29L72y36č22k18a 3150598989497

Pokud chcete nějaký rozbor, nechoďte na média typu idnes, lidovky atd, ale hledejte v odborných médiích.

+3/0
14.7.2021 15:58
Foto

J12o52s62e21f 78K42o11š74í39č23e83k 7401675273930

Hmmm jakože by mne Kovanda nebo Pelc z Cyrrusu poučili že voda teče z kopce...... a že si na to mám dát veliký pozor? Ano to by mi fantasticky pomohlo...... nicméně vážně - to oč se jedná je spíše sociologický rozbor, vytvoření hromady dat a pokus o rozbor toho všeho. Jednoduše, jestli ti, co dnes mají hypotéku 20 tis. měsíčně na 25 let zvládnou po refinancování platit 45 tis. měsíčně po 35 let s výhledem na default nebo zda to vzdají hned a kolik jich takhle bude, bo kdyby jich bylo dost, tak stát zasáhne + co by tak přicházelo do úvahy - státní bytový fond atd. + samozřejmě co podnikatelské hypotéky, to může být obdobné, v bledě modrým

0/−2
14.7.2021 17:35
Foto

I80v87o 59L44y95č95k85a 3310528399467

Samozřejmě máte pravdu. Já jen kostatoval, že na běžném bulváru nemůžete očekávat hluboké a odborné rozbory :-)

+2/0
14.7.2021 17:56
Foto

A87l58e61x 73G95r30e97g53o75r 9554632392469

Zasáhne stát a to o dost dříve, než by docházelo k dramatickému propadu hypoték. V klidu nedovolí navýšení úroků z hypoték na bydlení a tím fakticky zafixuje jejich výši bez ohledu na inflaci nebo dramatickou výši nezaměstnanosti. Stejně jako vyhlásil v loni splátkové prázdniny.

+1/0
14.7.2021 18:23
Foto

J97o83s56e33f 60K71o46š86í68č45e15k 7851455373590

Jenže výsledná otázka je ne ta, co se udělá se stávajícími hypotékami /to je jasné, stát přidotuje úrokovou sazbu, něco se restrukturalizuje atd., navíc se každoročně refinancuje jen cca 1/5 hypoték, což problém relativně zmenšuje/, ale zda umožní za těchto defaultních podmínek další expanzi hypotečního trhu - protože pokud ne, tak ceny nemovitostí začnou klesat. Jakmile na trh nebude proudit další dluh, tak se ten mělký trh s rezidenčními nemovitostmi sesype, a to vytvoří tlak na vytváření opravných položek v rozvahách bank. Dá se toho hodně tolerovat, ale nemůže to být celé potěmkinova vesnička, protože pak je otázkou času, než bude run na banky. Samozřejmě by se to asi toto riziko dalo obejít tím, že by se zakázala hotovost. Což si myslím, že asi napadlo nejen mne a k tomu to směřuje. - - - - - Čekám zajímavou /10 - 40% p.a./ inflaci.

0/0
14.7.2021 19:29
Foto

A27l58e22x 53G39r73e42g21o80r 9424262482299

Jak může hypotéční trh expandovat bez peněz?

Dnes je to jen nafouklá bublina, která pro mnoho investorů může a bude zřejmě znamenat ztrátu jejich investic právě kolem těch 40%. A krach bank asi nebude ale obával bych se o investiční fondy, které investovaly do nemovitostí.

+2/0
15.7.2021 4:00
Foto

J61o16s14e85f 60K91o87š83í24č46e67k 7781905333500

Ano souhlas

0/0
15.7.2021 14:35
Foto

I45v52o 28S55c97h66l49ä66g88e87l 9680819677552

O ničem? Nikoliv, článek je o všem podstatném. A kvantitativní rozbor ekonomických zákonitostí, které se vyvíjejí v nepřirozeném/netržním prostředí díky politicky motivovaným zásahům, je Vám v této situaci absolutně k ničemu.

+2/0
14.7.2021 19:09
Foto

J56o28s84e31f 50K62o85š59í29č54e21k 7221495243960

Nene, ty zásahy /nákup dluhu cedulovými bankami/ ovlivňují ekonomiku naprosto zřetelně a dokonce kvantifikovatelně a já dokonce nejsem proti. Myslím si, že tato politika se může uplatňovat dalších několik desítek let. Problémem dlouhodobé udržitelnosti té politiky je stagnace populace /dá se to eliminovat vysátím produktivních pracovních sil např. z Asie - takto to ostatně dělá kromě Číny např. Saudská Arábie atd./ a dalším, nyní aktuálním problém, je vyčerpání sil globalizace. - - - - Evropu popraví zelené běsnění, né kvantitativní uvolňování.

0/−1
14.7.2021 19:35
Foto

M91i19r30o38s36l65a29v 77K40y21s23l39i57n47g31e47r 2318448349422

Dokud se budou rozhazovat peníze z vrtulníku a sanovat každá firmička před bankrotem, tak bude hůř a hůř a peníze budou jen bezcené papírky.

+10/0
14.7.2021 11:19
Foto

R39a16d77e75k 37K50n53ě20ž36í33n37e22k 4965177883769

Nechodil bych tak daleko.

Na hospodářskou politiku naší vlády se vlastně můžeme dívat jako na klasický systém pyramidové hry....

+4/−3
14.7.2021 10:35
Foto

R24a65d58e14k 28K39o50h88u67t 8583329717187

USA - náš vzor! I se zhruba 110 % státního dluhu vůči HDP... Kam se hrabou na našich 36 %, že ano...

+1/0
14.7.2021 10:25
Foto

P61a98v10e85l 76P63o88k98o74r21n65ý 2776194780172

Přečtěte si znovu článek. Kdyby zrušilo USA nějak státní dluh vydáním dluhopisů, tak je prodá. Kdyby to udělalo Řecko, tak je neprodá. S Českem by to bylo asi napůl. Nebo mít dluh 36 % u Franty, co dluhy nikdy neplatí, a 110 % u Pepíka, co je platí včas, který dluh je horší?

+3/−1
14.7.2021 13:17
Foto

J23o77s61e39f 80K82o41š88í64č38e91k 7781525803540

Já jsem si teda myslel že státní dluh má výhradně formu emise dluhopisů aby to šlo zaúčtovat do rozvahy takže mi hlava nebere jak ten dluh lze zrušit emisí dluhopisů. Asi jsem fakt hloupej že nechápu tyhle triviální věci. To je ta nová ekonomika, jsem zvědavý, za jak dlouho to dorazí i ke mně, když se teďkonc živím jako účetní...... těším se na ty moderní kejkle......

+1/0
14.7.2021 14:04
Foto

R40a59d10e56k 22K91o91h98u54t 8453299197447

Franta ale ten dluh platí dle mého laického názoru úplně stejně jako Pepík. A zatím Franta neřeší to co Pepík téměř každý rok.

0/0
14.7.2021 18:46
Foto

J86i78ř73í 94D90o60u34b46r78a11v85s18k55ý 6902692346200

Poměrně zajímavý pohled na věc který jste bohužel shodila ne příliš příhodným srovnáním v závěru ... přesto že sama tvrdíte že tento systém precedent v podobném rozsahu nemá, najednou ho v poslední větě jaksi vynuceně nacházíte v RVHP, což zní jako facka veškeré logice v jejímž duchu se jinak článek do té chvíle nesl :-)

0/0
14.7.2021 10:07
Foto

S76t93a82n25i64s97l47a17v 75Š35e97v60e10č79e16k 7898901510160

popekonomka 2.0

0/0
16.7.2021 7:45
Foto

H72o98n19z85a 28H40r31u85š27k95a 1526410170837

A jéje západ už zase stojí nad propastí...

+1/−1
14.7.2021 9:58
Foto

J35a76n 48R36á87ž 1299423594340

Už se nad ní kymácí a stačí opravdu jen málo..... a padá... a padá!

0/0
15.7.2021 16:23

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz