Úterý 26. května 2020, svátek má Filip
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 26. května 2020 Filip
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J48a68n 16R81á63ž 1319363954180

Dopady koronakrize na ekonomiku jednotlivých zemí se ukáží až v druhé polovině roku. Jakékoliv závěry ze statistických údajů za březen/duben 2020 mají nulovou vypovídající hodnotu.

Osobně jsem hodně zvědavý na to, jak se s dalším vynuceným mohutným zadlužováním vypořádají země jako je Itálie, Španělsko, či Francie. Je zřejmé, že dotování "slabších" zemí eurozóny ztrácí podporu veřejnosti zejména v Německu a Nizozemsku, takže naděje např. Macrona na vydání eurobondů s nízkými úroky vyprchává. Takže bude pro některé země velký problém, jak sehnat peníze na krytí koronavirových rozpočtových děr s relativně nízkým úročením. Pak se teprve ukáže, jaké dopady bude mít globální krize, která svým rozsahem nemá v moderní historii obdobu na jednotlivé evropské státy, a budeme moci srovnávat její důsledky pro jednotlivé země eurozóny a pro ty členy EU, které si svou měnu ponechaly.

+23/0
doporučit
22.5.2020 11:39

B89ě34l78a 27H77o34r92á27k46o51v32á 1288382539530

Problém koruny je ten, že když má euro problém, tak koruna padá násobně více a když by se mohlo dařit, tak zasáhne ČNB:-/

+32/−2
doporučit
22.5.2020 11:33

M11a63r62t67i85n 94B40r54e43z54i86n40a 3653560191593

Ale vždyť účty za koronavirus v ekonomikách ještě teprve přijdou. Data za první čtvrtletí roku nevypovídají skoro o ničem.

+26/−1
doporučit
22.5.2020 10:54
Foto

M60i19r14o54s76l63a16v 54M96a48c25e39k 6269536411199

kdybychom měli euro, nemohla by jej ČNB darebácky ničit a ožebračovat obyvatele

+14/0
doporučit
22.5.2020 22:45

J61a79r98o68s67l20a23v 58B79á45r71t89a 5920378706379

Ano, slovenská ekonomika nerostla díky euru, ale spíš euru navzdory. Taky si kladu otázku, když tam mají takový euroráj, jak se nám neustále podsouvá, proč tolik Slováků pracuje tady, kde máme jen tu naší "bídnou" korunu?

+24/−5
doporučit
22.5.2020 19:18

J90o71s18e34f 98L76e47i57n18e70r 8467799107372

Když koruna padá. Přejte si něco.

+11/0
doporučit
22.5.2020 15:39

P88e22t76r 25N13o75v20o89t91ň98á89k 4940958283440

Nejdřív říkáte že proti koruně někdo použil manipulativní čísla, bez širšího kontextu a poté uděláte to stejné vy sama. Pokud tedy růst či pokles ekonomiky nezávisel na euro před tím, pak na něm nezávisel ani teď. Můžeme říct, ano koruna v krizi mírně pomohla našim vývozcům, protože se proti euru propadla a zlevnila naši českou pracovní sílu, takže montovny mají výhodu. Na druhé straně propad korunu pro českého spotřebitele všechno v obchodech dost zdražil. Takže se lidé kvůli koruně dost pohoršili oproti třeba Slovákům. To jsou ovšem krátkodobé výkyvy, dlouhodobě musí naše podniky platit zahraničním bankám miliony, celkově miliardy za zajištění kurzového rizika a to úplně zbytečně kvůli koruně a o to méně pak mohou dát zaměstnancům na mzdy. Když chcete kamkoliv vycestovat platíte daleko častěji nesmyslné směnárenské poplatky. Krom toho vůbec nechápu proč platíme korunou po vzoru rakouského mocnářství a neplatíme dolarem, když jsme zemí která tolar dala světu, ale to už je mimo diskusi, jenom žebychom na korunu zase nemuseli být tak hrdí, nic zvláštního neznamená, je to jenom výraz našeho podřízení "něčí královské koruně"

+11/−1
doporučit
23.5.2020 8:07

L63u13b21o53š 12U34l81r33i84c25h 2844425516603

Keby že má Slovensko korunu, už dávno by ekonomicky predbehlo nielen Česko a Nemecko ale aj USA.;-D;-D;-D

+14/−3
doporučit
22.5.2020 13:22

K95a72r42e57l 51S55t58r23ž76a33n94o26v11s78k18ý 1438145795

Jestli je euro tak zlé, tak je mi s podivem, proč ho má tolik zemí, které jsou na tom lépe než my a nezdá se mi, že bychom je doháněli. Ale jinak stejně všude platím kartou, tak je mi úplně šumák, v čem je cenovka.

+11/−2
doporučit
23.5.2020 16:00

M29i23l53a66n 35N35e97t13r17h 6885907102284

Blábolení nabubřelé paní Šichtařové z obýváku je až úsměvné. Jen ta zlatá, poctivá, flastenecká česká koruna už atakuje hranici 28 Kč/EURO. Ale věřím, že ty miliardové škody paní Šichtařová se svojí partou hravě zaplatí. Celý úspěch české ekonomiky je dán tím, že máme za kopcem Německo. A Litevci, Slovinci apod. by si na našem místě vedli podstatně lépe. Ale zřejmě se potřebuje zavděčit vládě.

+14/−4
doporučit
24.5.2020 10:39
Foto

M42i68r39k94a 36P57a46n54t71l84í50k35o86v58á 1847333128243

Karma. R^

+24/−12
doporučit
22.5.2020 8:24

L51a21d14i23s38l16a39v 46D17v59o47ř48á69k 6310764155612

Hloupoučké. Paní analytička si vybrala jako vždy pro ni vhodná čísla. Když Slovensko rostlo několik let rychleji než my, tak to bylo pár automobilek, když teď čtvrt roku kleslo o něco více, než my, tak za to může euro. Že máme o 10% znehodnocení měnu proti tomu slabému euru, že náš pokles je kromě Slovenska ze všech sousedních zemi nejvyšší, to je přece fajn. Hlavně, že máme vlastní měnu, ta nám dost podle autorky pomáhá. Zatím je ale tajné, jak, protože propad ekonomiky je u nás nejhlubší. Pro nechápavé - i když Slovákům klesla ekonomika o procento více, tak jejich úspory a majetek vzrostly pro Česku o 10%, o tolik je jejich měna dnes proti koruně silnější. Paní autorka totiž nepíše analýzy, ale populistické a hloupoučké častušky.

+21/−10
doporučit
22.5.2020 22:27
Foto

K57a70r82e81l 85Á66b34e56l37o13v40s48k75ý 7229790153742

Tak hlavně ty neziskovky, ty mohou úplně za všechno (to už je obsese, nebo ne?);-D, zřejmě to byly taky ony, kdo minimálně napomohl finanční krizi 2008, a ne ty různé ratingové společnosti;-)

+22/−11
doporučit
22.5.2020 15:32

J48o88s23e29f 39P32r65o89c49h86á16z33k24a 3280585804965

Jen aby...Pokud to říká paní Šichtařová, mám o tom vážné pochyby, protože její "prognózy" publikované mnoho let zde na blogu (třeba zánik EURA) nikdy nevyšly. Dle mého názoru vycházejícího z práce ve výrobní sféře jsme měli mít EURO už dávno a ušetřili bychom si spoustu problémů a výdajů. Ale pár lidí by přišlo o svá korýtka.

+17/−8
doporučit
22.5.2020 23:37

K37a61r28e41l 65S53t78r66ž10a13n97o96v40s47k67ý 1428945815

Mě by euro ulehčilo život.

+6/0
doporučit
23.5.2020 14:13

P87e91t42r 27T47o27m91e45k 1796282320231

R^R^R^

+12/−5
doporučit
22.5.2020 8:26

A83n81t67o77n84í27n 85M42a82h44o43v62s39k29ý 5676911197485

Jako vždy jasné a přesnéR^[>-].

+20/−14
doporučit
22.5.2020 8:31

D47a89n29i45e69l 87K64r19a24u11s 4491303722604

Jako nekritičtí obhájci přijetí EURa, tak i paní Šichtarová jako neobjektivní odpíračka a ekonomický medvěd neustále předpovídající krizi, se na problematiku zachování koruny nebo přijetí EURa neumí podívat čistě pragmaticky. Tedy skrze porovnání čistě ekonomických parametrů mnoha různých scénářů.

A to bych u rýže ekonomické otázky, jakou v důsledku používání konkrétní měny v ekonomice je, mělo nakonec rozhodnout. Emoce, hra na nacionální nebo naopak internacionální strunu, nebo politika, to vše by mělo jít do pozadí.

+5/0
doporučit
22.5.2020 22:23

L43i86b29o25r 39Č61e61r50n56í62n 3981521582795

Včera na ČT1 argumentoval i pan Prouza, že koronavirus prý spor rozsekl, dle jeho názoru ovšem ve prospěch eura.;-)

+6/−1
doporučit
24.5.2020 13:37

L87u28b58o10m36í40r 79K42a93m47e21n78s23k75ý 3120848913626

Mě osobně pokles kurzu koruny taky vyhovuje, ale vykládat to jako vítězství koruny nad eurem bych si netroufl.

+6/−1
doporučit
22.5.2020 16:39

V71i81l28é52m 10B52a61r56á86k 4956437669466

Balamutíte vy. Jak vyplývá z vašeho textu, pokles ekonomiky Slovenska nebyl spojen s eurem, ale právě s automobilkami. Což dopadne na Česko také (jako na Detroit).

Proč by měl mít stát možnost manipulovat s měnou? Je to jenom útěk před realitou. Při tzv. intervencích šlo o falšování peněz a bohužel hloupí kravaťáci si ty koruny koupili.

Když už podvod, tak dotáhnout do konce a nakoupit za tzv. rezervy něho hmatatelného, třeba zlato a rozdat lidem.

Seberme centrální bance část rezerv

4. 12. 2019 11:21:27

Stačí rozhodnutím Parlamentu odebrat centrální bance třeba 2 biliony korun (a ještě dost zbyde) a nakoupit za ně zlato. Každý občan může obdržet pět krásných velkých lesklých zlaťáků o hmotnosti 1 OZ (trojské unce, 31,1 g).

Zdroj: https://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=737936

+7/−2
doporučit
23.5.2020 14:50

F27r39a84n30t95i51š49e92k 41B79ě10l91o80v13s59k48ý 6852485700694

Já znám tedy jediný graf a to je kurz ČNB, ten ukazuje propad koruny z 25,80 na 27,8. Ono to chce asi trávit méně času na Facebooku a vrátit se do reality, madam.

+10/−5
doporučit
23.5.2020 9:56
Foto

S46t80a75n60i44s27l16a47v 78K53r83u97p36k11a 6933486387540

Nejde o to zda je někdo odpůrcem či není. K přijetí jsme se zavázali a teď se chováme jak malé děti, co argumentují že si uklidí pokojíček, ale neřekli kdy. Co se koruny týká, je samozřejmě vládami u nás posilováno vědomí, jak je skvělá a každý ji chce. Jen nikdy není řečeno B, což je to, že v době jakékoli krize je investory brána ve stejném koši jako forint nebo rubl a každý se ji zbavuje. Proto samozřejmě hned oslabuje. Většina investorů si chrání v takových časech tím, že se koruny zbaví a přesunou svoji investici do dolaru, Eura a zlata.

+12/−7
doporučit
23.5.2020 15:36

Z16d42e52n68e39k 12D28a59n28k48o 3114185100576

Trochu odbočím, ale poviem vám moju skúsenosť s eurom, keď som bol pred rokmi v Chorvátsku na dovolenke, tak som tam všade platil eurom, nepotreboval som žiadne Kuny, pekne bez starostí som si sedel na pivku a pozeral sa po českých turistoch, jak zúfalo hľadali bankomat, a ešte je úplne fajn, že keď cestujem po Európe, tak hneď viem, že či je daný produkt drahý, lacný, oplatí sa, neoplatí - žiadne prepočítavanie, pre mňa je euro fajn :))

+6/−2
doporučit
23.5.2020 12:04

T72o95m10á46š 63H34o85l77i45č 5118244871958

Ten prepad koruny a schudnutia všetkých o niekolkopercent pani ekonómka nezaznamenala?A nemoznost dostat sa k pol bilionovej pomoci z EU je tiež výhoda?

+6/−2
doporučit
23.5.2020 9:00

J11i65ř79í 18S21o20c41h41o37r 1262762503731

Jen máme díky tomu nejvyší inflaci v Evropě a ti zodpovědní přicházejí o úspory.

+6/−2
doporučit
22.5.2020 20:12
Foto

P42e84t97r 66H45a70n52n35i35g 5396104575834

Jinak samozřejmě s článkem naprosto souhlasím. Česká koruna je polštářem pro české firmy a hlavně pro zaměstnanost, to jest pro možnost ovlivnit volností stanovení úrokových sazeb nasměrovat ekonomiku tam, kam si to momentální situace vyžaduje. Navíc, proč riskovat znovu kolkování měny. Koruna je jistota

+15/−13
doporučit
22.5.2020 16:58

V14l67a37d96i50m54í51r 15H26r93u48b39ý 4897963674259

S první částí článku plně souhlasím. Jsem rád, že všechny relevantní argumenty zazněly.

V závěru článku se ovšem autorka argumenty přiblížila k těm, které kritizuje. Vyšší nezaměstnanost a hlubší propad HDP (a následné sníženi ratingu) nenastalo na Slovensku proto, že má EURO. Nastalo z důvodu, který v první části uvádíte: Mnohem vyšší podíl automobilového průmyslu na HDP.

+4/0
doporučit
22.5.2020 17:22

F44r79a32n94t89i90š10e78k 77L65u52f44t 2703758358

Takže zpochybněny argumenty těch, co agitovali za prospěšnost eura. A jaké jsou argumenty za prospěšnost koruny? Lze nějak doložit, skutečnou výhodnost jejího oslabení, onoho "polštáře"?

+8/−5
doporučit
22.5.2020 10:47
Foto

R78i60c36h15a72r14d 39N74e32u98g67e25b89a59u37e54r 6728839196892

Články M. Šichtářové doprovází vždy jen její portrét. Sex sales. Výborný marketing. Jinak blábol ke kávě, pivu, či koňaku (Nechať se vám líbí). Jinak bychom tady přece četli rozumné návhy na reformu EU, kritiku naší české administrativy (aha, to ona nemůže), nebo komparace s konurenčními ekonomickými systémy v kontinentální Číně nebo v Indonésii.

+6/−3
doporučit
23.5.2020 7:49

J59i76r62i 93C22i67z 6574298840117

;-DDocela zabavne cteni. Rekl bych, ze autorka blogu ma zde fan-klub skladajici se pravdepodobne ze vsech budoucich volicu "Trikolory", ktera ma podle pruzkumu 2% a na vic se asi nezmuze. A korunu obhajuje nejakymi grafy. Ti, co to vidi jinak jsou proste "hloupi" v ocich autorky. Jen pripomenu, ze vcera zde byl clanek o cenach aut v CR, ktere i pres krizi neklesaji. To je logicke, jestlize € ma v prepoctu o 10% vyssi hodnotu, nez pred krizi, tak zakaznik pri stejne cene auta v € zaplati v Kc o tech 10% vic (grafy negrafy). Stejne je to u kazdeho dovozoveho zbozi. Sleduji pravidelne zpravy ZDF nebo ORF a neni tam zadna zminka o inflaci. Osobne autorciny vyplody nectu, ale nadpis me zaujal a malem jsem smichy nedojedl obed. Ve vetsine civilizovane Evropy si € pochvaluji, patri totiz k dvema svetovym obchodnim menam (€ a $) a to je klicove.

+23/−26
doporučit
22.5.2020 13:19
Foto

R16a44d49e68k 68P78o63l90i94c21k14ý 6151103941324

Autorka tak nějak zapoměla, že sice Slovensko přijalo euro v roce 2009, ale již dávno předtím měla navazanou SK na euro (minimálně 3 roky a nějakou dobu před tím navázáním padlo to rozhodnutí, že euro příjmou (tedy někdy kolem roku 2005 se vědělo, že Slovensko bue mít euro).

Ty automobilky tam ale nestavěly před rokem 2005, tedy její úvaha je naprosto zcestná. To euro naopak bylo jedním ze základních stimulů proč se Slovensko stalo pro automobilky a nejen pro ně lukrativní.

+8/−7
doporučit
22.5.2020 22:34
Foto

R75i20c29h50a21r78d 59N60e84u74g11e96b42a92u15e55r 6208899306922

Monetární unie (jejímž jsme ovšem více méně také členem, protože koruna se nemůže od eura významně vzdalovat) má za primární cíl úsporu transačních nákladů, a eliminaci kurzového rizika, snížení frikcí a usnadnění transakcí. Teprve sekundárně tento proces může přispět k růstu.

+3/0
doporučit
23.5.2020 10:38

V33l75a31d89i57m90i80r 88M97r84a54z 5764672717468

Hmm .. pámbu to nezaplatí, zaplatíme to my, jako vždy .. Kursovní rozdíly jsou obrovský byznys, jen se naskýtá otázka pro koho .. :-P

+3/0
doporučit
23.5.2020 10:11

M56i37l77a73n 32Š56ť82a64s92t66n80ý 8308972885647

Já tedy nejsem žádný zastánce eura, ale to, co níže pan Mahovský považuje za "jasné a přesné" (:-)), podle mne zhola nic nevypovídá o tom, jak by slovenská ekonomika dopadla, kdyby zůstala u koruny, když podle všeho je tam hlavním hybatelem automobilový průmysl.

+3/0
doporučit
22.5.2020 11:05

S93t24a78n12i97s98l87a39v 91Š29e96v69e62č98e30k 7348391700560

tentokrát super extra, paní Šichtařová !

+7/−7
doporučit
22.5.2020 23:50

P57e28t41e26r 96G46e49r20l37i32c75h 3693821102

Včera jsem zaslechl, že inflace v ČR je nejvyšší v EU. Řekl bych, že kdybychom měli Euro, tak by inflace nejvyšší nebyla. Byli jste v obchodě koupit květák? Místo zeleniny jím maso, příjde to levněji. Tak asi tak. Měli jsme přejít na Euro, dokud to šlo. A pár drobných korun založím vnukům na památku mezi marky, liry a franky...

+4/−2
doporučit
25.5.2020 0:50

V42i90t 39O96t64a72h46a67l 5975840539354

Hlavní "výhody" CZK.

- Destabilizovat naši měnu, kterou platí 10 mil lidí (jsou města, která mají víc obyvatel), může klidně jeden bohatší spekulant. Příjem některých arabských šejků je větší než celé naše HDP.

- Nejsme surovinově soběstační. V CZK si naše firmy zvenku nenakoupí ani ingot železa ani sud ropy. Díky tomu jsme pod tlakem velmi značného kurzového rizika. Česká firma má nasmlouvanou cenu 1mil eur nebo USD za zásilku, ale nemá absolutně ponětí, zda to bude 25mil CZK nebo 30mil CZK. Nicméně účetnictví vede v CZK, výplaty dává v CZK. Bude muset logicky počítat s "horší variantou".

- Představte si, že máte nákup surovin, 1000 EUR 1000 EUR náklad na práci a výrobek prodáváte za 2200 EUR. Myslíte si, jasný výdělek, 200 eur.

Omyl. Musíte přepočítat do CZK. A pokud při nákupu surovin a pracovní síly byl kurz (v době její splatnosti) 30Kč/EUR - nakoupili jste za 2000*30 = 60tis CZK.

A pokud při prodeji finálního výrobku (opět až ve chvíli splatnosti) byl kurz 25Kč/EUR - prodali jste za 2200 * 25 = 55tis CZK.

Takže nakoupíte za 2000 EUR, prodáte 2200 EUR a proděláte 5000,-

Tohle jsou příklady z reálného obchodování.

- O našem kurzu může rozhodnout 7 jednotlivců (členové ˇbankovní rady ČNB) a pohnout si s kurzem, jak se jim to zrovna hodí. (nebo podle toho jak a kam investovali jejich kamarádi). Krásný prostor pro manipulaci s měnou v banánových republikách. Přechodem na Euro by tito lidé o tyhle možnosti přišli. Sedmička, co rozhoduje o hodnotě vašich výplat v globální civilizaci kolem vás. Ne jen, když jedete na dovolenou ale když si chcete koupit cokoli, co nebylo vyrobeno u nás, i toho, co bylo vyrobeno u nás, ale vlastníkem je zahraniční majitel. Takže suma sumárum nějakých 90% produktů.

Něco jiného by bylo, kdybychom byli surovinově plně soběstační. Nejsme. Proto je CZK je možná ne zjevnou nevýhodou (někdy se to "zhoupne" správně, ale hlavně velkým rizikem). Sázkou na fotbalový zápas, ve které vyhraje ten, kdo má pravomoc zmanipulovat výsledek.

+4/−2
doporučit
23.5.2020 11:01

Z85d30e64n72ě42k 51B59e50r40á46n61e97k 2808645586872

No, jak může někdo propadu české koruny ještě tleskat? Inflace v Česku roste raketově a zelenina a ovoce zdražily dokonce trojnásobně. Porovnávat Slovensko s Českem je jako porovnávat Česko s Bavorskem. Tedy to porovnání neobstojí! A to nejsem zastánce EURa, tedy určitě ne v této době. Doby kdy jsme jej měli přijmout, jsou dávno pryč, tak to bylo v dobách velkorozkrádače Klause.

+4/−2
doporučit
23.5.2020 10:05

J60a17n 26P58a23v69l29i18c90a 3367738961207

A kdybychom ho tady měli už před deseti lety, tak by to bylo jedno. EuroR^EU

+8/−10
doporučit
22.5.2020 15:22

J88a29n 55F71r71a59u29e55n64b89e34r20g 7415684957380

Jojo a v létě bude to "hnusný" Euro za 32,- korun, takže Češi nevyjedou ani na Slovensko a splní Babišův sen. Budou sedět na Mácháči a cpát do sebe dobroty z Agrofertích chemiček.

+3/−1
doporučit
23.5.2020 12:36

J40a26n98a 24D57a17v90i68d94o21v25á 3102565806154

na pristupu koruny k euro v takovem nerealnem kursu by opet prodelali predevsim stradatele Cesi a to je vazna vec

+3/−1
doporučit
23.5.2020 10:05

J76o61s40e50f 26S15t36a18ň14u38r42a 2943265906488

Věřím, paní Šichtařová že Vy jste si pro jistotu dala úspory do eura.

+4/−3
doporučit
22.5.2020 22:40

V80a11c32l78a60v 20N73a82v61r81a38t86i75l 7601449281988

Jestli Kc nekomu vyhovuje tak jsou to banky a CNB. Ostatni jsou pouze okradani neustalymi poplatky za prevody a ztratou hdnoty vuci Euru.

Je to jen legalizovana statni zlodejna

+4/−4
doporučit
24.5.2020 15:41

M82i83r57e57k 11K27o79u33ř13i17l 8934847244211

Ať žije česká koruna? Za kolik je 1 EUR? 30, 40, 50?

A co inflace? Máme ji nejlepší v EU, proč se tím vláda nechlubí?

Průměr je 0,3%, ale my máme 3,3%.

Ó my se máme, má máme korunu.

Stále častěji si říkám, že by se měly brát diplomy i za šíření podobných "bludů".

+5/−7
doporučit
24.5.2020 17:40

R73o77s56t39i23s76l76a30v 94C12a77h77a 6683867287591

Zaplatpanbuh za korunu.... skoda, ze jste ferove nenapsala, ze ta korun aod 1.3. oslabila o 7%. Coz ma napriklad vliv na cenu importovanych potravin a ze jich neni malo. Je to velmi podobne oslabeni jako pri tolik kritizovanych intervencich.

+2/0
doporučit
23.5.2020 8:41
Foto

P57e69t19r 43H22a42n43n89i79g 5836524555564

Rád vidím, že už se neexperimentuje, že čtenost u Ing. Markéty Šichtařové stoupá jako obvykle. Zajímavé porovnání čtenosti minulého článku a tohoto článku. Je v těch článcích tak velký rozdíl a atraktivitě námětu?

+2/0
doporučit
22.5.2020 16:52

O12l78i97n 46S69u64k19u29p 3304307508310

Řeči jsou to krásné ale výsledek je, že momentálně naše kupní síla klesla cca o 10% a v zahraničí jsme ještě větší žebráci než před tím. K čemu je měna, která neoráží ekonomickou prosperitu země, která s ní platí? Kdykoliv ji srazí parta pár lidí z |ČNB natištěním bilionů nekrytých korun. Připomínám, že ČNB natiskla na každého obyvatele 200.000 nekrytých Kč. Vážení, realita je taková, že pokud bude Euro v háji, my s českou korunou už tam budeme 10x....

+2/−1
doporučit
25.5.2020 10:00

K62a87r55e79l 32S57t91r14ž52a58n34o74v80s98k40ý 1448665595

Zaplaťpámbu za korunu, konečně kde co zdraží. Je třeba si uvědomit, že zdraží všechno. I to, co nedovážíme, protože to převážíme a ropa se za koruny nekupuje. Navíc spousta firem mezi sebou obchoduje v eurech a koruny používá jen pro výplatu zaměstnanců. Být součástí největšího hospodářského prostoru na světě a zároveň se z něj vydělovat jinou měnou je dost nebezpečné a na nic. Nebo snad euro ublížilo jiným zemím kromě pochybných ekonomik typu Řecka a Itálie? Co Litva? Co Estonsko? Co Finsko? Co Belgie?

+2/−1
doporučit
25.5.2020 8:40

M39i34r31o72s91l32a79v 41Š98u32r19g40o37t 6489678220582

OK.

Teď ještě potřebuji vysvětlit, jako naprostý ekonomický analfabet a pouhopouhý spotřebitel, proč mi při úžasné koruně zdrahla zelenina v krámě o více jak 60% během jednoho měsíce a začíná být dražší i jiné zboží z dovozu.

A k tomu bych rád slyšel, jestli by mi zelenina zdrahla o oněch 60% i v Eurech a z jakého důvodu.

Děkuji předem.

+2/−1
doporučit
23.5.2020 12:56

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz