Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J13a59n 18N85o51v50á73k

15. 1. 2020 10:18

To je přeci nesmysl. Záleží na škole a oboru. A říkat, že studovaný sociolog je debil, co nedokáže pochopit větu je trošku hysterie, ne? To by měl dát absolvent základní školy, pokud je to něco náročnějšího, tak střední škola. Naopak tvrdé obory jsou většinou skoupé na nějakou sociální inteligenci. Mimochodem, ekonomie je taky ten tvrdý obor? ;-D Jinak máte pravdu, že české školství je tragické ale určitě bych začal od začátku, ne od posuzování toho jaký diplom je lepší než jiný.

1 1
možnosti

Ať si každý studuje co chce. Spíš je potřeba žádané obory adekvátně zaplatit. Pracuji v oblasti automatizace a platově to žádná velká hitparáda není. Proč by se tam tedy lidí hrnuli?

Na druhou stranu: člověk není živ jen chlebem. Jde o seberealizaci, svobodu rozhodování atd. Měli bychom sledovat taky svou duši, ne jen peněženku. Pokud to někoho naplňuje, ať si studuje cokoliv.

2 1
možnosti

To se Putin asi hodně našňupnul, že kdosi mluví za Rusko a není to on, až dotyčné vypátrá tak bude vše uvedeno na pravou míru. ;-)

Podobná srandovní oznámení z Ruska jsou jen nahozením udičky, schválně, kdo se chytne, s realitou to nemá nic společného, snad jen ta pšenice vyšší jak dům, to je pravda, asi. ;-)

Současná vláda orientovaná na maximální nasměrování dotací do Agroholdingu nepotřebuje chytrolíny co budou do všeho kecat, potřebuje jednokanálového dělňase naladěného na příjem jednoho správného signálu. Základem je udělat z maturity téměř nepřekonatelné síto, bez ohledu co se kde a jak učí. Důkazem, že ministerstvu nezáleží na kvalitě výuky, je změna financování z množstevního na hodinovku, no to je nápad, která hlava na to přišla. Školy budou honit hodiny i kdyby tam měl sedět jeden žáček, možná zavedou třísměnný provoz, to bude panečku hodin. Kvalita výuky je každému putna, snaživců samouků co přes všechny klacky prolezou maturitou bude dost a zbytek prostě půjde makat na pole, do lesa, do chemičky, nebo jiné premiérovi fabriky.

1 2
možnosti

Kritizovat jisté vysokoškolské obory možné je. Dokonce je to mnohdy i důvodná kritika.

Ale je strašně dobře poznat rozdíl mezi rozumnou, podloženou kritikou, a hloupým výlevem na téma "zbytečného" vzdělání, který má za cíl jen a pouze polechtat ego lidem, kteří taky neví o čem mluví, ale rádi kritizují to, co nechápou.

Mimo jiné mezi poznávací znaky takového výlevu patří neopomenout genderová studia, naprosto marginální obor, který v popisovaném ohledu nemá vliv absolutně na nic a školy od něj upouští pro nezájem studentů (v jiných oborech, například ekologii, vám zveličování marginálních věcí vadí, zvláštní). A taky to, že je autor začasté absolventem onoho vyššího gymnázia nad nádražím.

3 2
možnosti

No to jsme vazne vdecni, ze je porad mozne kritizovat.

Taky inzenyry pres diverzitu

1 0
možnosti
Foto

když přidáme na platu státním úředníkům, tito úředníci odvedou víc na daních, tudíž státní rozpočet bude stále bohatší

Zdroj: https://sichtarova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=741916

Ale to má logiku, jak příjmy státního rozpočtu vzrostou (daň), tak i soustava veřejných rozpočtů (sociální a zdravotní pojištění). Kdežto kdyby státní úředníci byli nezaměstnaní, tak by naopak dostávali podporu v nezaměstnanosti.

0 5
možnosti

M69a77r59c81e15l 38S29u27p

12. 1. 2020 11:55

Proč by měli být nezaměstnaní ? Proč by nemohli jít dělat něco užitečného do soukromé sféry ? Nemuseli by rabovat výdajovou stránku rozpočtu České republiky svým platem (z kterého něco odvedou nazpět), ale naopak by mohli přispět do příjmové části.;-)

6 0
možnosti

V ČR je procento populace s VŠ vzděláním hluboce pod průměrem EU.

0 2
možnosti

J96a64n 90R90á84ž

12. 1. 2020 18:10

Ovšem to se netýká lidí s absolutoriem magisterského a doktorandského studia, kterých je v jiných zemí relativně oproti nám velmi málo.. A nevím, zda je společenským přínosem absolvent VŠ, který vydává hamburgery v "Mekáči" , či postává ve frontě na pracáku, což je standard dnešních dnů ve většině zení EU. Mimochodem: Určitě jste zaznamenal, že většina lidí, patřící k nejúspěšnější vrstvě obyvatel zeměkoule, nemá ukončeno vysokoškolské vzdělání a ti co ho ukončeno mají, tak max, na úrovni našeho bakalářského.

PS. Podle Eurostatu nemá většina současných absolventů universit žádnou šanci na uplatnění v oboru, který vystudovali a 25% na žádnou. Velmi špatná je situace je v Řecku, kde je 60% absolventů nezaměstnaných, v Itálii 55,2 % , v Chorvatsku 45,9 %, na Kypru 71,5 % a ve Španělsku 71,9 % Příznačný pro situaci absolventů universit v EU je příběh Španěla Julio Guinea, zaznamenaný v Blesku, který má dva magisterské tituly, a to z evropských studií a mezinárodních vztahů. Přesto nedostal šanci získat ani práci ve skladu v obchodním řetězci, neb neprokázal požadované vlastnosti pro tuto práci.

Zatím má u nás většina absolventů universit dost velkou šanci získat přiměřené místo ke svému vzdělání, ale to se u absolventů, zejména sociálních studií, velmi rychle změní

6 0
možnosti

Ať si genderová studia studuje každý, kdo chce. Problém je, že je vystudují i ti, co na to nemají.

2 1
možnosti

J70a62n 30R73á55ž

12. 1. 2020 18:15

Nebyl by to problém, kdyby nestudovali zadarmo na státních universitách, které si zaváděním podobných obskurních studijních programů jen udržují vysoký počet studentů a tím i vysokou zaměstnanost vyučujících za peníze daňových poplatníků.

7 0
možnosti

Ach bože...proč do toho zase montujete Rusko? S první částí článku naprostý souhlas...ale druhá část je zas jen politická propaganda a Vaše adorace Ruské federace.

6 8
možnosti

taky mi to z tohohle duvodu prislo nejake nesourode.

0 1
možnosti

Problém školství je v tom , že je masové. To znamená, že cca 60 % mladé generace dosáhne na diplom (a přitom navíc studováním za státní peníze).

60 % mladé generace znamená, že diplom doslova vyfasují i lidi s průměrnou inteligencí kolem 100 IQ bodů a z velké části i lidi s podprůměrnou inteligencí s IQ kolem 95 bodů.

Jenomže co s takovými lidmi? Takové lidi, s takovým IQ kolem stovky bychom nutně potřeboval i na řemeslech, ale i na výrobních manuálních pozicích, kde je a bude hlavní manuální práce, ale v době Průmyslu 4.0 taky s velkým podílem méně náročné duševní práce.

Jenomže jak mají "mlaďoši" "vyfasován" diplom, tak na takové pozice dobrovolně nepůjdou. Půjdou třeba do státní správy na úřednické pozice. Proto taky naše státní správa tak katastrofálně bobtná, vysokoškolský diplom je obvykle nutná podmínka, práce náročná není, takže ji zvládně i člověk s podprůměrným IQ 95 a ty nízké úřednické platy se nějak překousnou....Kde je nabídka takových pracovníků, je i poptávka.

Ve firmách je problém v tom, že tito lidí nemají na náročnější "bílolímečkové" pracovní pozice, technické i manažerské a odmítat je v době dnešního "nedostatku lidí" si firmy nemohou moc dovolit. To si mohou dovolit třeba u starších 40+ a 50+, kde je veřejné mínění smířlivější, ale u mladých a absolventů ne.

Proto takové lidi dávají na pozice, kde zdánlivě škodí nejméně, třeba na pozice personalistů. A kruh se uzavírá, takový personalista nedokáže odlišit spolehlivého pracovníka a odborníka na danou práci od nespolehlivého mluvky ovládajícícho hlavně vstupní pohovor a ne vlastní odbornost, nové lidi tak vybírá spíš náhodně, schopný neprochází a je vyřazován a neschopný, který brzo odchází, protože se po něm na pracovní pozici vyžaduje skutečná práce, bývá přijímán.

Vedení firmy žvaní o nedostatku lidí a po nich to opakují i sdělovací prostředky a populističtí politici chtějí dál nalévat další peníze do školství, aby vysoké školy dělaly ještě víc vysokoškoláků.

9 0
možnosti

Můžete prosím uvést zdroj podle kterého má 60 procent absolventů VŠ vzdělání? (předpokládám, že "mít diplom" znamená absolutorium VŠ)

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS