Neděle 26. ledna 2020, svátek má Zora
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 26. ledna 2020 Zora

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R68i12c91h27a27r40d 71M42i95k50l13á32n57e23k 4851239841253

A co Mitsubishi? Tam jsou rovnou tři!

+1/0
31.10.2019 18:18

A65l36e58š 51W89o41l33k95e39r 6399879584889

Úplně pravdu nemáte. Pro firmu bych si taky radši vybral muže: ani "kancelářská krysa" nemá (většinou) v případě potřeby problém odnést něco těžkého, vylézt na konstrukci, použít vrtačku atd.

Ale nižší platové ohodnocení žen se přenáší i tam, kde oba = muž / žena, odvádějí zcela stejnou práci. Je to věc (chyba?) zaměstnavatele. Ale ten samozřejmě s radostí "ušetří".

0/0
31.10.2019 7:33

J48a52n 12N18o40v66á24k 9218949491786

Tohle je docela k tématu:

https://videacesky.cz/video/jordan-peterson-o-feminismu-patriarchatu-a-rovnosti-pohlavi

0/0
30.10.2019 13:48

R90a25d39e54k 20K94o34h62u59t 8393719377527

Tak nevím. Znám celkem dobře jednu, co na městském úřadě po 5 letech vydělávala za rok o dost víc jako já coby strojař, konstruktér, po 30 letech praxe. Přitom je z ní výstavní feministka...

0/0
29.10.2019 14:46

J46a64n67a 75S49t39e19h10l21í72k43o98v33á 6478691815168

tak teď tu o Karkulce ;-)

0/0
30.10.2019 17:01

R34a69d44e40k 94K91o53h82u47t 8243589147787

To byla jednou holčička...

To co jsem napsal je pravda. Měsíční plat měla podobný jako já mzdu, ale 13, 14 plat, čtvrtletní odměny jí to celkem dost navýšily. A na muže je vysazená stále. I když dle mého nemá důvod, tak jedině ve své hlavě.

0/0
31.10.2019 17:26

J53a28r48m58i11l94a 85P67í58c84h21o46v51á 5842297534983

Ale abychom nebyli tak jednoznační, tak u nás jsou diskriminováni i muži. Ještě dnes, když jde žena žádat o důchod, předkládá rodné listy dětí a ještě jde o několik let dřív do důchodu (i proto mají ženy nižší důchody, odcházely a ještě odcházejí do důchodu dříve než muži). Do důchodu jde dřív podle počtu vychovaných dětí. Pokud ale děti vychoval MUŹ (protože se rozvedli a žena děti do péče nechtěla, nebo byl vdovec a děti vychoval sám), tak žádný odpočet let na děti NEDOSTANE! To je naprosto jasná diskriminace mužů a žádný zákon na podobnou situaci nepamatuje.

PS: až budou muži i ženy do důchodu odcházet ve stejném věku, tento rozdíl nebude. Lidé se tedy budou moci zcela svobodně rozhodnout, zda chtějí být mužem nebo ženou nebo třeba troglodytem ;-D;-D

+4/0
27.10.2019 12:48

P32e89t63r 35S91k11á55c45e21l 6934339449

T.G.Masaryk prohlásil, že máme kolem sebe jen metr svobody. Vždyť narážíme v okolí na všechno, na všechny věci a lidi kolem nás. Zkuste někdo se svobodně rozhodnout, že neposunete hodiny o 60 minut zpět. Neobstojíte. I tohle je žalovatelné, neboť se naše vlády od roku 1979 trvale (!) zaštiťují zákonem č.54/1946 Sb. Podepsal jej E.Beneš aj. A my 40 let trváme na nesmyslu zvaném "letní čas", který ničí zdraví především našich dětí a mládaže školou povinných.

0/0
28.10.2019 19:56

J53a47r65m26i72l57a 84P94í53c92h51o42v57á 5332747574713

Vám letní čas vadí? Mně ne.

A prosím, jakou souvislost má posun času s diskriminací mužů?

+1/0
29.10.2019 7:52

M46i16l41a46n 95H39l38a59d79k31ý 8372848320

Paní Šichtařová, klobouk dolů, ... Souhlasím s Vámi. Vlastně skoro pořád.

+8/−2
26.10.2019 21:24

P18a92v40e31l 46I89n87d11r96s46t 6625371356

Výborný článek, ostatně jako vždy.

+7/−1
26.10.2019 16:36
Foto

M73i15l68u81š97e 59O22n87d87r29e74j72á17t41o33v78á 3763288557455

Jednou z překážek jsou domácí práce - pokud budou napůl rozděleny, pak se podmínky mohou vyrovnat (ženám se zlepší, mužům zhorší). Tomu ale často neodpovídá realita; žena si musí dopředu zvolit protějšek, se kterým se na tomto dá dohodnout; těžko mohou dělat kariéru oba, když se jim doma nemá kdo postarat o děti a domácnost. Další překážkou je pak narození dítěte - pokud žena nenastoupí do práce hned po jeho narození, ztrácí svou hodnotu na trhu, opět by řešením bylo rozdělení péče napůl, aby se podmínky více vyrovnaly. To, že ženu v mnoha případech živí manžel, se neprojeví v jejím důchodu (muž bude mít vyšší důchod, domácí práce nejsou finančně ohodnoceny).

Diskriminace na trhu práce z hlediska pohlaví je považována za reálný ekonomický problém (př. Samuelson-Nordhaus, str. 687-695, určené pro 1. ročníky VŠ). Ty rozdíly se sice postupně snižují - jakmile se zjistí, že ženy jsou pro danou pozici stejně schopné, ale to neznamená, že žádné neexistují. Zákon pomůže odstranit nejhorší dikriminační praktiky, ale určité bariéry (nevědomé postoje, přesudky apod.) přetrvávají při obsahování vysokých pozic.

+2/−11
26.10.2019 16:15

T73o71m24á57š 34T24a81t26í49č10e25k 5530452970928

Krindypindy o tom, že domácnost zaobstarávají nebohé, diskriminované ženy, jsou stejná pohádka jako krindypindy například o tom, že muži hůře snáší nemoce. Běžte s tím někam do femi Bravíčka.

+4/−2
26.10.2019 17:27

J74a31r53m57i31l25a 50P19í43c28h43o57v70á 5222377884153

Paní Miluše, jak si to doma uděláte, takové to doma máte. Doba, kdy se žena starala o domácnost a muž v lese kácel stromy, aby bylo v zimě čím topit, nebo oral na poli, jsou na valné většině tohoto státu definitivně minulostí. Důchod nedostáváte za práci doma, ta práce se bohužel dělá ZADARMO. Důchod máte za placenou práci, kterou vykonáváte mimo rámec vlastní domácnosti.

+2/−1
26.10.2019 17:59

P39e57t58r 54S59k33á17c36e44l 6644639739

Ano, jak si to doma uděláte, tak si i ve stáří ulehnete. Znal jsem dvě ženy, každá přivedla na svět 8 a více dětí. Obě jsem nikdy neviděl mrzuté, na stáří byly obklopeny láskyplnou rodinou. Synci si pomáhali stavět rodinné domky, jejich sestry a manželky přitom zajišťovali zázemí (výchova dětí, stravování, úklid).Jen se změnili formy činnosti ve funkčních rodinách, ale tíha odpovědnosti je stále na dvou lidech, na otci a mámě. Rodina je základ státu, v tom se jistě shodneme. Takže proto je i stát na tom nyní tak jak je...

+3/0
28.10.2019 20:01

M47i57c32h17a25e79l43a 77Š35e79b23e29s24t91o41v82á 9140473976

A muž doma nic nedělá?

+2/0
26.10.2019 19:24

M16a51r54t40i17n 19H86o45l73y 7943128715915

Žena si dopředu musí zvolit protějšek... A muž si jako nevolí dopředu svůj protějšek? Pokud je pro vás překážkou narození dítěte, péče o něj a váš důchod, tak se prosím nevdávejte, dělejte si kariéru, nestěžujte si na muže a neřešte diskriminaci na trhu práce podle učebnice Samuelsona. Takovou ženu, která se neumí postarat o děti a domácnost bych doma opravdu nechtěl. Přeji hodně štěstí vaší kariéře, ale co po vás jednou zbude, vydělané peníze místo spokojených a vychovaných dětí?

+3/−3
27.10.2019 0:42

J42a82r97m62i79l83a 32P63í14c81h88o59v24á 5802297784193

Pardon, kolik dětí jste vychoval Vy? A byly to děti Vaše, nebo jenom Vaší manželky? Byl jste s nimi v době nemoci doma Vy, nebo manželka? Já bych zas nechtěla doma chlapa, který by veškerou péči o domácnost přesunul jenom na mně a on jen "vydělával peníze". Neb peníze jsou peníze, ale péče o domácnost je jaxi neplacená a zadarmo.

+2/−1
27.10.2019 12:51

P87e21t52r 32S79k68á98c59e26l 6654699489

A o tom to celé je - peníze jsou peníze. Od roku 1990 se nám jaksi vkradla doba, kdy vše je na penězích až na prvním místě. Dříve taky byly potřeba peníze, ale nenahradily vše. Matky, které na svět přivedly 6 a více dětí, vůbec neměly starost s tím, zda a jak jsou placené. Pro ně bylo cílem vychovat slušně jejich děti, být svému manželovi oporou v časech zlých. Příklad ze života - manžel jedné paní byl pověřen řízením firmy čítající 600 zaměstnanců. Objel všechny provozy a večer doma u stolu si dal hlavu do dlaní a váhal, zda do takového srabu mám jít. Manželka nelenila a přinesla 0,5 l lahev s domácí slivovicí, kterou ten večer vypil. Ráno s jasnou hlavou šel do toho a dožil se úspěchu, kdy většina z uvedeného počtu jej respektovala. Není ten, aby se zavděčil lidem všem...R^

0/0
28.10.2019 20:09

J35a68r47m44i49l33a 21P29í48c50h30o49v44á 5362667314753

Peníze - ty byly důležité vždycky. Akorát doba, o které tak nadšeně mluvíte, byla ještě za 1.republiky, kdy ženy do práce nechodily a jejich jedinou prací byla péče o domácnost. Pochopitelně neplacená. Výhradním živitelem rodiny byl muž. Žena taky nepotřebovala žádné vzdělání, stačila jí základní škola. A stačilo, když žena udělala něco, co se muži nelíbilo, on jí peníze nedal (nebo je třeba taky propil v hospodě) - a bylo zle, protože rázem nebylo tu domácnost ZA CO vést! Ani v těch dobách nebyli všichni zodpovědní, víte?

No, a když už si teda ženy vybojovaly možnost vzdělávání, tak se nedivte, že nechtěly sedět doma na zadku, ale chtěly to nabyté vzdělání taky využít. Což bylo možno jen prací mimo rodinu a za peníze, ale zároveň taky přenesením čísti prací v domácnoti na muže. A tady jsme narazily, protože pánové tvorstva se svého postavení nechtěli vzdát. To by tak hrálo, aby se pán tvorstva staral o děti nebo dokonce vařil! To byla přece odjakživa ŽENSKÁ PRÁCE!

A s tím souvisí ještě jedna věc, vážený, a sice zavedení všeobecných penzijních systémů po 2.sv.válce. Jistě Vám neuniklo, že v dnešní době dostává starý člověk důchod. Z čeho by ho tak asi dostávaly ženy, když by se celý život staraly o rodinu a nepracovaly? Dokázal byste svou ženu zabezpečit tak, aby po Vaší případné smrti ve stáří dostávala důchod a nemusely ji živit Vaše děti? Za 1.republiky ještě všeobecný penzijní systém neexistoval a byli i staří lidé, o které se jejich děti nepostaraly. Ne že by třeba nechtěli,, ale třeba jim to jejich partner nedovolil. Ti pak taky končili v obecním chudobinci, přestože vychovali několik dětí.

A jsme přesně u toho: jaké důchody by dneska ve stáří dostávaly ženy, které NIKDY nepracovaly? Z čeho by asi tak žily? A máte dojem, že třeba vystudovaná lékařka by chtěla zůstat celý život jen v domácnosti, aby se starala o děti a milujícího manžílka? Zkuste si být sám s miminy doma půl roku, a zjistíte, že Vám z toho začne hrabat a že práce je pro Vás vlastně odpočinek.

+2/0
29.10.2019 8:23

J12a36r97m85i58l24a 82P91í82c54h71o55v40á 5102257334143

Pokračování: Prostě svět se změnil. Ženy už nechtějí být závislé na mužích, ale chtějí být samostatné, mít svůj příjem, chtějí také cestovat, poznávat, studovat. Je na mužích, jak se s těmito změnami vyrovnají. Víte, ono na jednu stranu plácat pindy o rovnoprávnosti a na druhé straně očekávat doma full servis jaxi nejde, žena není otrokyně ani služka rodiny. Jak pravil už Darwin: organismus, který se nedokáže přizpůsobit změně, musí vyhynout ;-D;-D

+2/0
29.10.2019 8:31
Foto

M87i26l28u20š87e 21O80n44d69r63e98j32á83t38o47v59á 3243898977485

Je to tak, že každému vyhovuje něco jiného.

Z mého pohledu - tím, že se i muž podílí na výchově dětí odmala, prožije neopakovatelné chvíle, které se nikdy nevrátí, děti si k němu navážou krásný vztah. Pokud by byl pouze v práci, o mnoho těchto momentů by přišel. Vycházím ze zkušeností u svých dvou dcer, které vychováváme oba společně.

Pokud jsou doma rozdělené práce vč. péče o děti, oba si váží práce toho druhého, protože vědí, co ta práce doma obnáší. Financování rodiny neleží primárně na příjmu muže (na kterého pak padá i poměrně velká odpovědnost), zkrátka realizují se oba, podle svých možností a ten vztah je vyvážený.

Ale rozumím, tohle není pro každého a také to má svá úskalí.

To, že autorka diskriminaci popírá, mi přijde naivní (každý si umíme přestavit výběrové řízení, které se obsadí, jak je potřeba a pravý důvod se odmítnutá uchazečka nikdy nedozví), svět není o žádné spravedlnosti.

Zde na blogu si autorka může psát, co chce, nemusí se zdržovat s nějakou ekonomickou teorií, udělá si "zápočet diskriminací", prostě je to její názor, který ze své pozice ve vlastní společnosti zastává, a který nemusí nikomu obhajovat a jakkoli dokazovat (nakonec jako my všichni zde - píšící blogy nebo v diskuzích), čímž bych to také uzavřela.

Všem děkuji za příspěvky a přeji, ať se daří jak doma, tak v práci :-)

0/0
28.10.2019 22:43

O72t32o 41S49t57r89á19n38s36k65ý 1951580938145

Nesouhlasím. Už v tom "dělení" domácích prací vidím, že je docela zaděláno na malér. Já v klidu umeju nádobí nebo schody, případně vyperu i VYŽEHLÍM prádlo. Ale nedovolím ženské, aby tahala plný kolečka betonu nebo nosila čtyřmetrový fošny na stavbě letního posezení. To se na mě paní Miluše můžete zlobit jak chcete. Řešení "napůl" je z principu v případě pohlaví naprosto zcestné. Tím nevylučuju existenci mužatek, které si hodí 50kg cementu na rameno a odnesou ho po žebříku do druhého patra. Asi existujou. Dvouhlavý tele taky.

+1/0
29.10.2019 11:32

B36ě51l97a 70H24o20r78á75k70o12v11á 1578222899710

Co je to za blábol?

Kolik let si užívá průměrně důchodu žena a kolik muž?

Kolik vdovců s důchodem po manželce a kolik vdov s tučnějším po manželovi:-P

Život nejde rozdělit přesně napůl pro muže a ženu. Jinak komu se to dnes nelíbí, tak se jednoduše přihlásí k opačnému pohlaví nebo si vymyslí další a další a všichni ostatní ať skáčou podle nich...

+1/−1
30.10.2019 8:31

A32n56d70r76e73a 89Č97i27e79r46n65a 4793412851790

Ženy diskriminovány jsou a ne že ne. Paní Šichtařová zřejmě žije v nějaké akademické bublině, podobně jako úvahy kavárny a migrantech... chce to mít taky praktickou zkušenost.

+1/−12
26.10.2019 11:50

P54a70v94e27l 42I88n65d19r63s56t 6505111186

Ano? Kým a kde?

+4/−1
26.10.2019 16:37

T31o69m81á29š 16T36a78t52í15č86e70k 5570642740348

Já ženy diskriminuji. Vždycky, když vytáhnou svoji emanckou femi kartu "Jsme diskriminovány".

+2/−1
26.10.2019 17:28

V80e25n91d97u38l14a 32S69z70l42a45u11e37r38o37v87á 7182796447708

"Měla bych nyní pokrokářsky-liberálně manželovi nakoupit vložky, když jsem se dozvěděla, že ne všichni menstruující jsou ženy?"

Základní výroková logika. Z výroku, že "ne všichni menstruující jsou ženy", nijak nevyplývá, že byste měla manželovi nakoupit vložky.

Je to podobný princip jako kdyby někdo řekl "ne každý, kdo nosí sukni, je žena" a vy jste kvůli tomu cpala manželovi sukni.

+3/−3
26.10.2019 11:35

J39a45r56m57i70l14a 60P47í43c26h73o37v11á 5932617974813

Kašlete na vložky, kupte mu podprsenku!

0/0
27.10.2019 12:52
Foto

M25i29l91o38š 70F53. 24P82e66c17h20a69r 3853421280375

„Mami, můžu nosit podprsenku, když už je mi 15?“

„Ne, Karle!“

+1/0
30.10.2019 11:01
Foto

J85i26ř11í 79Š31r68á91m56e73k 3978667819961

Paní Šichtařová, Vaše slova tesat do mramoru.

+16/−1
25.10.2019 22:43

T66o21m63á10š 85R23o27m46a88n23č25í64k 2292989603458

Výborné! R^

A je to něco úplně jiného, když to napíše pani Šichtařová, nežli já .. ;-)

+3/0
25.10.2019 22:10

T63o76m18á63š 66T25a60t43í69č94e98k 5280212170128

Přesně tak. Chlap by si takové řeči dneska dovolit nemohl. :-)

+4/0
26.10.2019 17:29

M60i66l19a67n 50Š37ť71a28s31t63n37ý 8108122825437

Ale no tak. Proč by nemohl? Tak daleko ještě nejsme.:-)

0/0
26.10.2019 18:28

P41e54t75r 91B54u98r15i45a43n 4881136104428

Nejhorší bylo, když žena uvedla, že vyhrála ženský pohár v šachu.

Zdroj: https://sichtarova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=732891

Jen podotknu, že ve většině šachových turnajů v mužských kategoriích mohou startovat i ženy, obráceně to však nejde.

+9/0
25.10.2019 21:44

P69a61v83e75l 93S23o96b52o22t95k98a 5780544

R^

jj, diskriminace žen není nic než levicová propaganda.

+7/−2
25.10.2019 19:38

A19d66a35m 94J95a39k78e42š 2946955446770

Pojďme tu myšlenku LGBT liberálně demokratických pokrokářů rozvinout: Je nepřeberná řada zboží, služeb, která směřuje na děti, ženy, muže. To je špatně. Namátkou:

Dámské boty, dámské oblečení. ŠPATNĚ! Nejen ženy chodí v lodičkách a večerních šatech. ZRUŠIT! Proč má být bambilión pohlaví diskriminován vývěsním štítem už při vstupu do obchodu.

Dámské spodní prádlo? ŠPATNĚ! Cítí-li se být někdo ženou, tak si přece musí být schopen koupit v libovolném obchodě kalhotky, které budou ušity tak, aby se tam vešel i penis. Dámské prádlo ZRUŠIT!

Ženský lékař, gynekolog? ŠPATNĚ. Cítí-li se někdo ženou, pak gynekolog musí být odborně vzdělán i pro vyšetření varlat. Všechny lékařské obory, jejichž specializace zohledňuje jen dvě pohlaví ZRUŠIT!

Mužská antikoncepce? ŠPATNĚ. Lesbická žena v mužském těle přece nemůže kupovat prezervativ deklarovaný jako pánská ochrana. ZRUŠIT!

A úplně nejhorší jsou nemocnice a lékaři vůbec. Považte, rozdělují pacienty dle věku (pediatrie, gerontologie) a dospělé, které ještě škatulkují jen do dvou přihrádek, dle pohlaví, někdy jen na úrovni pokojů. ŠPATNĚ! ZRUŠIT! Jak na to přijde osmdesátník cítí se být v kondici jako v patnácti!

Dokud si společnost neuvědomí, že každý neoliberál je jen převlečeným extrémním anarchistou, jehož cílem nejsou vznešené ideály, ale jen a pouze destrukce společnosti, řešení neexistuje.

Nesmutněme, anarchismus v té původní podobě (z 19. stol.) je dnes vnímán jako extremismus. Stejně bude vnímán v budoucnosti i neoliberalismus.

PS.: Jedním z těch, kteří se prohlásili za anarchistu, byl i Karl Marx. Tedy odhalení jeho novodobé sochy za účasti Jean Claude Junckera, neoliberála každým coulem, dává smysl.

+36/0
25.10.2019 18:41
Foto

L74a56d83i73s63l67a44v 91S38t39r28n63a93d 7394501984678

R^ Hezky jste to napsal.

+2/0
26.10.2019 14:08

I47v40a77n 49M42i12n16á65ř 7872794457731

Nezbývá, než věřit - že falešná korektnost, zvrácená lidská práva a servilita ke všem myslitelným menšinám - neohrozí myšlení těch, kteří si dokáží udržet .. zdravý selský rozum.

+15/0
25.10.2019 17:20

Z47d72e32n14ě42k 97Š26m62e74r46d49a 6240151891500

A jak se postaví k tomuto problému firma Renault? ;-)

+25/0
25.10.2019 17:15
Foto

Z31b42y65n66ě21k 25B47a64r55t44h 2200360257162

Přidá svislou čárku...;-D

+3/0
25.10.2019 21:23
Foto

L33a31d65i38s36l50a59v 81S88t56r65n28a93d 7344481244258

;-DR^

+2/0
26.10.2019 14:08

J74a94n62a 90B59l96a38ž24k41o80v16á 4209883949432

Symbol ženy může transgenderům způsobovat "nepříjemné pocity“. Co bude následovat? Co až jim začne způsobovat "nepříjemné pocity“ to, že někdo vypadá a chová se jako žena (případně muž), na rozdíl od nich?

+19/0
25.10.2019 16:09
Foto

P70a27v64e20l 33D18v80o68ř83á91k 5169255174380

Chytrá firma by za příplatek přidávala nálepku se symbolem, který by danému zákazníku vyhovoval.

+3/0
25.10.2019 18:36

P36e89t98r 36B50u84r86i11a89n 4581356134478

;-D třeba nálepku nealko na rum.

+1/0
25.10.2019 21:45
Foto

J75i52ř30í 67Š57r75á58m17e15k 3398157529971

A na kelímek se škvarkovou pomazánkou "fat free"

+2/0
25.10.2019 22:49

J20a84r38m81i78l38a 53P31í34c64h98o81v62á 5142447434753

"Například některé segmenty hereček a modelek jsou lépe honorovány než muži" - to není zrovna správný příklad. Proč se na fotkách aut nepromenádují chlapi v plavečkách? Proč jsou tam pouze fotky lepých děv? Nejsou tam dokonce ani babičky nebo dědečkové. Teda ono už to bylo kritizováno jakožto sexistické a lze s tím docela souhlasit.

Ale pořád to nevysvětluje, proč mají ženy menší platy, a to i na linkách ve fabrice. Nebo proč jsou ženy diskriminovány při příjmání do práce s tím, že by mohly mít děti.

Milá paní Šichtařová, ženy diskriminovány zatím ještě JSOU. Ale už jsme ušli dlouhou cestu k tomu, aby pokud možno NEBYLY. Za mého mládí byly diskriminovány daleko víc, než je tomu v současnosti. A víte proč je to dneska lepší? No protože jsme na to upozorňovaly a nedržely ústa ani krok.

+3/−29
25.10.2019 15:44

P78e32t31r 28B32u42r80i54a40n 4721856704788

Ženy u nás diskriminovány nejsou. Ze zákona to není ani možné.

+9/−1
25.10.2019 21:47

J24a49r29m45i55l81a 57P91í48c50h73o64v95á 5232757454323

Ženy u nás diskriminovány nejsou. Řekl chlap. Vážený, jako žena jsem se setkala s diskriminací docela dost. Jistě, vždycky zabalenou do jiných keců, protože u nás přece diskriminace neexistuje. Od platové, kdy za stejnou práci žena dostane méně než muž, protože muž je tú

+3/−4
26.10.2019 9:28

J20a59r35m51i35l70a 19P31í41c62h17o63v56á 5952727764923

Pardon, nějak mi to uletělo: muž je přece živitelem rodiny a za takový plat by muž ani ráno nevstal z postele. Dále diskriminací ve společnosti, kdy pouze žena má na starosti děti a rodinu, má uklízet, prát a stát u plotny, protože to jsou přece výhradně ženské práce a jak by k tomu chlap přišel, kdyby měl vzít do ruky hadr a vytřít podlahu nebo dokonce uvařit krupicovou kaši pro dítě, no to by mu snad upadly i ruce. A konče diskriminací v práci, kdy vedoucím se stal opět muž, protože žena přece nemůže vést chlapy, jak by to vypadalo a mužské ego by utrpělo pořádný šrám. Toto bylo ještě před nějakými 20 roky NAPROSTO BĚŽNÉ (ono je to běžné i dneska, ale je to skrytější)!

Ale jak píšu výše: společnost se postupně mění, taky třeba díky tomu, že ženy jako jsem třeba já, jsme si to už prostě nenechaly líbit. Proto se už dneska chlapi starají o děti (v době mého dětství na vesnici naprosto nemyslitelné. Chlap domů donesl výplatu a děti byly výhradně ženskou záležitostí), uvaří, pomůžou v domácnosti. Apropó, pomůžou - jednou jsem vyletěla s tím, že pomoc muže v domácnosti nesnáším. A prý, jak to, copak by chlap neměl doma pomáhat? NE, NEMĚL!! Protože ta domácnost je stejně tak jeho jako moje. On ve SVÉ VLASTNÍ domácnosti POMÁHÁ? Vidíte a cítíte ten nesmysl? Copak žena ve své domácnosti POMÁHÁ? Ne, domácnost se VEDE a v domácnosti se pracuje, pomáhahjí maximálně děti, protože ty ještě potřebují vedení a dohled. Chlap by v domácnosti pomáhat NEMĚL, měl by v ní zajišťovat její chod. Pokud jsme si rovnoprávní, tak chod domácnosti zajišťujeme OBA.

PS: kamarád je voják z povolání, dneska už v důchodu. V době, kdy měl malé děti (cca 1980 - 1985) bylo NEMYSLITELNÉ!!! aby voják v uniformě tlačil kočárek s dítětem! Byli za to i drbáni od nadřízených. Jemu to v té době taky neskutečně vadilo, protože když vyrazil s manželkou na procházku, tak on ten kočárek tlačil NESMĚL! Co kdyby potkal nadřízeného, jak by pak salutoval, že... S jednou rukou na kočárku?

+3/−6
26.10.2019 9:46

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz