Pátek 13. prosince 2019, svátek má Lucie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 13. prosince 2019 Lucie

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K49a73r17e28l 98M66a57r98h49o68u37l 2257603686776

Paní redaktorko, díky. V současné společnosti, a to i v České republice takové názory "zelených" bují jako rakovina. Těží z toho, že životní prostředí a jeho ochrana se přece týká každého a všichni by měli něco dělat. S tím lze určitě souhlasit, ale zelenými nastoupené cesty vedou do pekel, určitě ne k ozdravění planety. Třeba biopaliva jsou nesmysl, což se už konečně ví. Za chvíli to budou soláry a následovat je bude elektromobilita. Lidé probuďte se, dokud je ještě čas. EU v čele s Německem nás potáhne ke dnu. Ekonomicky i ideologicky. Na to ostatně němci mají talent, že...?

+1/0
16.8.2019 13:41
Foto

M23i45l95o37š 43K72o49r51o28t61v68i92č49k41a 5604759142863

jste dobrá ale je to nuda. tož nazdar

0/0
14.8.2019 22:48

D70a46n47i73e13l 46M66a25g71n80u31s 4663975384167

Navrhuju vymlátit všechny termity. Protože termiti produkují víc metanu, než všechen přežvýkavý dobytek na planetě. Všechen, ne jen ten chovaný lidmi v zajetí kvůli potravě a mléku.

0/0
13.8.2019 18:01

B16ě31l84a 20H49o78r31á98k32o88v65á 1398732179660

Jediná cesta k záchraně udržitelnosti života na Zemi je snížení počtu obyvatel. Trochu se to pořeší bojem o zdroje, ale bude ještě dlouhá cesta než se pochopí, že podporou množení kobylek obyvatelnost planety nezachráníme.

Chce to trochu počítat a když nakrmím 100 milionů hladových a za pár let mám 400 milionů natažených rukou, tak jak dlouho to může fungovat?

+2/0
13.8.2019 9:30

V88e91n33d38u88l31a 39S49z41l58a70u27e11r68o29v60á 7622406867438

"Tabák dnes konzumuje jen „opovrhovaná“ část společnosti, takže mezi „slušné“ lidi do restaurací nepatří."

To není ten důvod. Důvod je, že pasivní kouření škodí zdraví...

+2/0
12.8.2019 19:46

V19e75n65d63u18l49a 46S25z84l47a16u91e18r14o90v39á 7432696497838

"A vůbec, když to tak beru kolem a kolem, není problémem taky rýže? To je hlavní potravina Asie a přitom při jejím pěstování vzniká mnoho emisí metanu, což je taky skleníkový plyn. Vzdá se Asie hlavní potraviny?"

Boha jeho! Tady nejde o celkové emise, ale o emise vyrobené dejme tomu "na porci". Čili maso není problém, protože z celkové produkce vzniká moc moc emisí (z celkové produkce skoro čehokoli vzniká moc moc emisí), ale proto, že OPROTI vegetariánské stravě z něj vzniká moc moc emisí.

0/−4
12.8.2019 19:42
Foto

P75e80t52r 61J78o60h30n 3396137370131

za chvíli budou i emisní povolenky na ten "dotovaný kotel" ;-D

+1/0
11.8.2019 0:43

J98o86s72e56f 23P35r69o29c49h84á24z64k93a 3510775184955

Povrchní tlachy bez argumentů, které na většinovou a ke všemu negativisticky laděnou českou populaci určitě zaberou.

+1/−6
10.8.2019 23:58
Foto

P76a89v27e91l 90D12v67o38ř32á14k 5849565294160

Jak to všechno řešit jsem uvedl pod blogem paní Krusic, která s tímto blogem polemizuje.

0/0
10.8.2019 15:49

M22a56r44c17e15l 44S56u77p 6139735498980

Skvělý blog ! Děkuji za něj ! Naprosto souhlasím !

+3/0
10.8.2019 9:55

V98l60a26d58i19m10i52r 33M62e22r20t20a18n 8835158286909

Hovädzi dobytok produkuje pri trávení metán. Ten má spôsobovať podľa skleníkovej teorie oteplenie planéty. Málokto s klimatologov si pri tom uvedomuje pozitíva chovu HD. Pre poľnohospodárstvo je nesmierne dôležitá produkcia maštaľného hnoja. Maštaľný hnoj vylepšuje pôdnu štrukturu a vracia živiny naspať do pôdy. Ak prestaneme chovať kravy, pôda bude degradovať a bude náchylnejšia na vysychanie alebo naopak pri záplavách nebude voda vsakovať do pôdy. Ak sa dobytok pasie vonku pomáha udržiavať lúky a tým vytvára životný priestor pre hmyz, ktorý tak rapídne mizne z prírody.

+9/0
10.8.2019 8:57
Foto

L31u84d72m30i77l12a 17B59u44l72v72o48v98á 9856523518904

no ted jste užasně popsal, jací jsou ti stoupenc likvidace skotu, a to tom , že časem někomu dojde, že vlastně i my produkujeme metan.... to se píše v článku pí Šichtářové.....jenže my neprodukujeme tu chlévskou mrvu, která by se dávala na pole ( n u nás téměř nedává, protože máme , kde bychom ji vzali , že jo ???? , když se skot pase navolno :-) .. z toho mi výjde, že ten skot , bude nakonec užitečnější :-)

+1/0
12.8.2019 15:24

A13d16a21m 73J93a83k14e94š 2536985466330

Ta psychická porucha už má svůj název... greténismus.

+13/0
10.8.2019 7:43

O97l30g39a 38P86a81v88l76í78k30o57v18á 6974748377782

Některé ekologické návrhy na řešení globálního oteplování jsou zajisté diskutabilní, nicméně realita je, že lidská činnost tuto planetu ničí a hubí. Trvat na současném trendu a hájit zbytnou spotřebu (např. dovolenkové lety jsou neskutečná nenažranost) je jen o tom, že až ke katastrofě dojde, lidé nebudou připravení

+4/−9
10.8.2019 0:23

M84a62r36c66e67l 27S80u98p 6179275368100

Beďte v klidu ! Člověk GO svoji činností ovlivní velmi minimálně. Mnohem tepleji a s podstatně vyššími hodnotami CO2 již na planetě bylo (např v druhohorách), přírodě i živočichům se dařilo velmi dobře a katastrofa nastala až s následným ochlazením - vždy zaviněné erupcí sopky. Je prakticky vyloučeno, aby to i nyní bylo jinak. Drzost ekologických alarmistů je považovat teploty z osmnáctého století "za ty správné".

+8/0
10.8.2019 9:42

J68a34n 33V13a70i35s45h51a43r 1206221145638

Nejde o to, jestli bylo v minulosti tepleji, nebo jaká má být ta "správná" teplota. Jde o to, co se stane, pokud se teď teplota začne relativně prudce měnit.

Vzhledem k velikosti populace a jejího rozmístění se obávám, že to může vést k přesunům obrovského množství lidí.

0/0
14.8.2019 12:16

V74l21a81d57i12m74í29r 55M35a19l89ý

Vykázání cigaret do říše opovržení je jeden z mála chvályhodných kroků, co se v poslední době povedl.

+3/−2
9.8.2019 22:15

J71a79r65o80s49l39a30v 68K54o87t18l54a96b54a 3470727

A to je správně. Proč vlastně lidi ten tabák kouří, když se s ním nedá sjet?

+1/0
12.8.2019 0:59

J39a85n 44S74i50n31n12r91e15i97c50h 6143515170541

Svata Greta, ktera odmita letat letadlem (uhlikova stopa) se dostavi na podzimni klimaticky sumit v New Yorku pesky. Jde to, pokud neroztaje led v Beringove uzine. Dobra zprava: na konferenci v Lausanne ovsem pripustila, ze svetova katastrofa nenastane behem10 let, ale o neco pozdeji. Bodem zvratu je nyni urcen rok 2030.

+12/0
9.8.2019 22:11

V43l24a42d40i89m69í63r 11M14a88l52ý

Tak přes Beringovu se dá jet v plachetnicí.

+1/0
9.8.2019 22:17

Z58d75e66n66k84a 13S64v12o88b68o89d44o49v49á 2762728754503

Nadšenci mohou i přeplavat.

+3/0
11.8.2019 22:02

J88i26ř27í 47Ř42e73z39n63í23k 4562132743835

Ö kolik stupňů musí stoupnout teplota, abyste souhlasila s emisními povolenkami?

0/−17
9.8.2019 15:13

M40a84r97t71i36n 35K47l23í46m49e49k 1279847521792

...když si koupím emisní povolenku čoudím dál a prachy se stejně rozkradou,buďet soudný

+22/0
9.8.2019 15:47

J92i89ř23í 95Ř87e59z24n72í35k 4212422913375

Emisní povolenky se přeprodávají mezi soukromými subjekty, případně snad i státy. Zkrátka Řezník nebude topit a prodá právo čoudit v určitém rozsahu Klímkovi. Existuje jistý celkový objem emisí, který nesmí být překročen. A část toho objemu si jednotlivý znečišťovatelé přeprodávají mezi sebou, když sami ještě uspoří ve větší míře. Ten postup navrhli í ekonomové jako alternativu ke zdanění produkce emisí. A zdá se, že funguje.

0/−5
10.8.2019 1:48

M30i89c17h98a24l 83S59v58o51b77o50d47a 5378378516751

Emisní povolenky jsou obyčejná zlodějina a nic víc. Zajímavé, že dotace od znečišťovatelů nejdou na inovaci jejich zařízení, aby v budoucnu mohli znečišťovat méně, ale na kotle majitelům RD a dalším parazitům. Zajímavé je, že zlodějský program zelená úsporám jde i na žadatele z jiných krajů, kteří nejsou poškození uhelným prachem. Hlavně, že obyvatelé paneláků si musí vše hradit sami.Rv

+3/0
12.8.2019 15:27

V76l29a57d31i59m70í32r 43H16r85u34b25ý 4227713604929

Teplota - Vaše?

Emisní povolenky jsou srandou, kterou si zaplatím. To je vše! Nic se nezmění.

+9/0
9.8.2019 16:23

J42i20ř91í 56Ř42e50z13n10í91k 4302502223715

Myslel jsem jenom tytéž, jak je má na mysli autorka, tedy na děti.

0/0
10.8.2019 1:40

P58a60v32l72a 95K58o91z84á70k77o59v67á 1721910370595

Ty se Evropy vlastně týkat nebudou, jelikož bílá Evropa vymírá. V Evropě je méně než 2 děti na rodinu. A ostatní kontinenty si nějakými povolenkami na děti vytřou ..., víte co, že?

0/0
14.8.2019 15:29

P44a45v78e26l 56V14é26b44r 5949432352251

Stačil by důkaz, že stoupání teplot je škodlivé a že za ně může produkce CO2 člověkem.

+8/0
9.8.2019 20:41

J56i38ř38í 29Ř19e71z56n35í11k 4522262233675

Jde o to, že to vlastně jedno. V 60. letech taky začali s globálním oteplováním šílet při 30 stupních a jako příčinu kromě jiného určili smog. Dnes je běžná teplota v létě 38 stupnů.

A fakt vypadá, že jediné řešení je rozšířit lesní plochy. Tak při jaké teplotě půjdeme sázet stromečky?

0/0
10.8.2019 1:39

M18a71r42c42e88l 68S58u75p 6509575838710

Sázet stromy a chránit lesy a zadržovat vodu v krajině je určitě správná cesta. To můžeme dělat již nyní a určitě budeme dělat dobře.

Jinak v druhohorách bylo mnohem tepleji než dnes (hodnota CO2 v ovzduší byla pětinásobná) a vegetaci i živočichům se dařilo báječně - tedy až do ochlazení zaviněné sopkou.;-)

+4/0
10.8.2019 9:48

Z94d24e54n43ě87k 76B61e32r75á38n41e48k 2398575116442

Á tentokrát se autorka článku opět vrátila k tomu rozumnému, co psala v minulosti. Konečně má článek obsah, hlavu a patu a také smysl. Článek vede k zamyšlení, a to je ta správná cesta. Lidé by se měli rychle zamyslet, aby neudělali nějakou hloupost. Dnes svět (hlavně Evropu) řídí různé menšiny (zelení, homosexuálové, vítači, aj.), a předkládají nám katastrofické scénáře. Takže pokud podle nich neuděláme to a to, pak jistě brzy lidstvo skončí katastrofou. Planeta Země si nezaslouží takové hlupáky a ničitele, jako jsme my lidi a jistě si s námi poradí. Pro začátelk by se měly stanovit tvrdé zákony jak zacházet s přírodou. Tím by mělo lidstvo začít.

+6/−3
9.8.2019 12:41

T11o58m91á28š 64T58a48t41í83č11e16k 5730762490168

To má být ironie? :-/

+2/0
9.8.2019 14:14

I80v54a57n 23B56u12b90l23a 3742635905904

-...řídí Evropu různí...". Tam ovšem byli zvoleni "normálními" lidmi. Byli tedy jejich voliči v tak hojném počtu opravdu normální? Nejsme naopak nenormální my, kterým se jejich šílenosti nelíbí?

0/0
30.8.2019 21:05

M79i40c92h12a40l 67P23a73u90l64í64č16e46k 2753225595855

Já bych řekl, že paní Šichtařová celkem trefně ukazuje na nesmyslnosti, kam až se ta fanatická snaha chránit zeměkouli dostala. Myslím, že většina lidí chápe, že se to se znečišťováním nesmí přehánět a je třeba to řešit. Zároveň ale lidé vidí, že se řeší "kraviny" a ne skutečné příčiny. Tuny plastů v oceánech tam nejsou proto, že my používáme v obchodech plastové pytlíky, ale protože někdo ty plasty do toho moře sype (resp. do řek, které tam tečou) a my to nejsme. Že někdo kácí ve velkém deštné pralesy, ale to my tady taky nejsme. Když chránit ovzduší, tak je třeba začít u zákazů pro velké zaoceánské lodě, potom má přijít na řadu omezení letecké dopravy a pak pozemní nákladní (kamiony). A to má příčinu zase v tom, že se jednak zboží a suroviny vozí po celém světě tam a zpátky, místo aby se podporovala lokální výroba (tady by měli Zelení vlastně chválit Trumpa za to, že chce vrátit americkou výrobu z Číny zpátky do USA), a jednak v bezuzdném turismu, který zase extrémizuje leteckou dopravu. Tohle se má řešit. A ne brčka, pytlíky nebo maso, to opravdu nejsou ty klíčové problémy.

+48/0
9.8.2019 11:24

J70a86n 55V36a31i59s93h81a43r 1546421205448

Nakládání s odpady je problém toho, kdo spotřebovává, ne toho kdo je likviduje (ať už ekologicky, či neekologicky). Takže my jako spotřebitelé jsme zodpovědní za to, jak je odpad zlikvidován, my musíme tlačit na to, aby byl zlikvidován ekologicky a pokud to bude nutné, tak my musíme tu likvidaci zaplatit.

+1/−7
9.8.2019 12:05

M26i64c73h66a67l 11P89a97u74l16í62č75e24k 2253885515755

Takhle - obecně ano, ale ne v tomto případě. Pokud zaplatíte rozvojové zemi za to, že Váš odpad ekologicky zlikviduje, ona slíbí, že ho ekologicky zlikviduje (nebo zrecykluje), ale místo toho ten odpad vysype do moře, tak je problém u nich, ne u nás. Potom samozřejmě musí přijít z naší strany reakce - buď ty země přimět k tomu, aby to skutečně likvidovaly, a pokud to nejsme schopni zajistit, že to skutečně udělají, tak potom si to musíme opravdu zajistit sami. A já jsem osobně určitě pro to, abychom si svůj odpad likvidovali sami. Jedna k opravdu uvidíme, co produkujeme za odpady, uvidíme i případnou úsporu, pokud něco změníme v naší spotřebě, zároveň nás nebude moci nikdo obviňovat z toho, že znečišťujeme světové oceány apod.

+22/0
9.8.2019 12:17
Foto

L79u88d41m36i13l76a 44B64u57l79v98o30v95á 9226803628554

jen mám malou připomínku, mělo by se začít vyrábět kvalitně, a ne zboží na 2 leté použití a šup na skládku.., když jsem si koupila před 8 roky Pc nebyl drahý... 8,5 tis. píšu na něm do teď ..před 7 měsíci jsem koupila nový...již 5 krát byl v opravě stále padá neumí to opravit a tak mi tvrdí, že mu nic není i před doložené video a fotodokumentaci vady !!!! ... neskutečná bída.....

+1/0
12.8.2019 15:31
Foto

J47i10ř41í 79K18r21á68t86k94ý 3800912604

Až na ty lodě, což je dnes již vyvrácený mýtus, máte pravdu..

+2/0
9.8.2019 12:14

M17a44r15t40i67n 74R52o78h18o23v86s38k11ý 6197305903776

Výborný nápad. Námořní doprava přispívá cca. 2,5% k lidmi vytvořeným emisím CO2. Sice přepraví asi 80% celkové tonáže zboží, ale to nic, to se nějak vyřeší. A ještě, přeprava lehkými automobily ( do 3500kg) spotřebuje celosvětově více paliva než všechny ostatní druhy dopravy dohromady. Není od toho vzít záchranu planety za správný konec. Doufám, že svůj příspěvek jste napsal na zařízení vyrobeném v Evropě, na nohou máte obuv vyrobenou v Evropě a na sobě oblečení vyrobené v Evropě. Samozřejmě vše k Vám dopravené nějakou vhodnou formou ekologické dopravy - tedy třeba vozidlem co váží 2000kg a uveze 1500kg včetně řidiče a paliva.

+1/0
9.8.2019 14:59

M78i93c81h22a67l 76P87a19u95l70í77č71e49k 2173955525145

Tak to byl jen nástřel, odkud začít. Velké nákladní lodě produkují více oxidů síry a sazí, než všechna auta na světě dohromady. Ano, produkce CO2 je menší, ta je zhruba na úrovni toho, co vyprodukují auta v Německu. Ale je to koncentrované - usadíte 200 lodí a máte výsledek mnohem rychleji, než usadit několik milionů osobních aut.

Jinak samozřejmě vše co mám a na čem pracuji je z největší části z Asie, ale je mi jasné, že by přírodě prospělo, kdyby se to vyrábělo u nás, nebo aspoň v Evropě a nejelo to sem přes půl světa. Nejsem ekofanatik, já jen konstatuji, že když to chce někdo řešit, tak má začít u tohoto, a ne řešit brčka nebo maso...

+5/0
9.8.2019 16:24

M50a44r93t88i38n 47R38o83h47o34v22s12k77ý 6977895763196

Lodí nad 1000brt je cca. 40 000 takže pokud Vám jde o 200 kusů tak jste mne uklidnil. Stejně se dá říci, že jedno auto vyprodukuje mnohem více otěru z pneumatik než všechny lodě světa dohromady.

Teď ale vážně, oxidy síry jsou samozřejmě problém v obydlených oblastech, mnohem méně na oceánech ( v atmosféře jsou tuším zastoupeny 1ppm). I proto zůstávají těžká lodní paliva vysokosirnatá. To samé platí o pevných částicích. Pokud bude legislativní tlak narůstat, tak je již dnes možné vyrobit těžká paliva s minimem síry a lodě je mohou třeba v blízkosti pobřeží používat. Dávno se již chystá vstřikování močoviny a jiné výrazně pokročilejší technologie jako třeba diesel - parní cyklus. Zatím jsou ale nejekonomičtější stávající řešení. A máte samozřejmě pravdu - brčka, štourátka do uší a tuny sóje dovezené přes půl světa tento svět nespasí. Pokud jsme tedy ochotni věřit tvrzení, že na jeho spásu zbývá posledních 12 let.

0/0
9.8.2019 17:14

J26a85n 19V47a48i66s26h30a70r 1136731165688

Položme si jednoduchou otázku. Co se stane, pokud budou všichni lidé na Zemi spotřebovávat tolik jako průměrný Evropan? Má na to tahle planeta zdroje? Podle mě ne.

+3/−13
9.8.2019 10:58

J15a90n 85R96i68c84h96t87e49r 5562532373305

Průměrný Evropan má jen tolik potomků, kolik jich uživí.

Ovšem jsou jiné země, kde se rodí děti lidem, které téměř nezajímá, jak a zda vůbec jsou schopni zajistit jim alespoň základní potraviny a střechu nad hlavou. A v okamžiku, kdy toho schopni nejsou, tak natáhnou ruku k těm, kdo na to díky historickému vývoji, práci a především vlastní odpovědnosti mají.

Řeči o koloniích jsou totiž dávno bezpředmětné. Je spousta afrických zemí, odkud bílé farmáře vyhnali, půdu rozdělili a co se stalo? Přišel hladomor, protože nikdo nebyl sám od sebe schopen pracovat. Zkrátka to neuměl.

Když jim humanitární organizace vyhloubí studnu a ukáže, jak ji čistit, po roce ji najde zasypanou, protože lidé ve vesnici se nedokázali dohodnout, kdo ji bude udržovat nebo jak se budou střídat. Když jim dají krávu, namísto čekání na tele (a vlastnictví dvou krav) ji obratem zabijí a snědí. A to si nevymýšlím, to jsou konkrétní příklady.

Je to o odpovědnosti za sebe sama.

+32/0
9.8.2019 11:23

J51a74n 17V27a71i86s94h39a89r 1196421655118

A co když se na naši úroveň spotřeby dostanou vlastní pílí a prací? Třeba Čína? Rozvíjející se společnost si určitě část zdrojů dokáže vytvořit, ale některé zdroje jsou globální a v omezeném množství.

I kdyby se všichni lidé dostali na evropskou úroveň vlastním přičiněním, tak nebudou zdroje.

+1/−6
9.8.2019 11:58

T77o76m67á66š 43T63a77t78í29č30e26k 5800392140798

Mám takový dojem, že v Evropě máme - např. díky vysoce rozvinutému systému hromadné dopravy, podpoře dopravní (ne sportovní) cyklistiky v mnoha zemích, stavbě a výrobě nízkoenergetických staveb a zařízení, no prostě díky zákonům určeným k ochraně ŽP - dobře nakročeno k modelu, jak žít vysoce komfortně a "udržitelně". Nějaké vracení se ke "skromnosti" aneb chudobě je nesmysl - lidé ve starověku a středověku rozhodně nežili ekologicky, ač to třeba tak vypadá, ale to jen proto, že jich bylo málo. Ovšem stopy ekologických hříchů po nich zůstaly: po antice vymýcené Středomoří, po středověku vymýcený jeho zbytek - Iberský pol. - a Velká Británie.

Romantizující ohlížení do minulosti je a) nesmysl a b) projev kulturního pesimismu aneb nihilismu.

+12/0
9.8.2019 14:13

M30i76r39o65s20l28a24v 50M23u53d40r86a 6219387240812

Domnívám se, že tento blog je až příliš demagogický a nepřispívá k lepšímu pochopení celého problému ve všech souvislostech

A proto Rv

+4/−29
9.8.2019 10:42

P52a40v66e17l 29V30é81b22r 5889582502321

Myslím, že jediná demagogie tady je názor, že názory prezentované autorkou jsou demagogické.

+21/−1
9.8.2019 11:45

M53i90r46o42s82l24a19v 23M78u75d55r82a 6629357540232

?8-o

0/−2
9.8.2019 11:52

P12a76v66e50l 14V48é72b49r 5719952592981

!

+7/0
9.8.2019 12:28

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz