Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80i34ř58í 77S76t38r23ž58í60n36e78k 3215308986919

Poslouchat co vypouští soudružka Maláčová z úst je na první pohled úsměvné, ale při vědomí, že je ministryní se to mění na tragikomedii.

Když si dám posloupnost ministryň Marksová - Maláčová, musím si vzpomenout na název filmu "Ještě větší blbec než jsme čekali".

+2/0
15.2.2019 16:49

J47i54ř98í 26M79a28c79h 5232345359

Tak jsme si my blbouni pitomí mysleli, že nám ta kómis pomůže. Drek nám pomohla. (Jaroslav Hašek, Osudy dobrého vojáka Švejka);-)

0/0
8.2.2019 8:19

I35v28a31n 79M93i62n31á69ř 7802754297691

"Spravedlivé důchody" v souvislosti s Maláčovou, socany a genderovými neziskovkami - skutečně vzbuzují hrůzu.

+4/0
6.2.2019 23:16

M71i96c44h98a55l 57Š84v72á21b31í18k 6774454238956

Chtěl bych je upozornit, že zatím co rodiče uživí deset dětí, deset dětí neuživí jedny rodiče.

Ovšem z hlediska průběžného systému by deset dětí na rodinu bodlo :-)

0/0
5.2.2019 10:57
Foto

P93a22v31e11l 20P34o52k50o20r90n78ý 2666724570512

Proč by nemohly děti část svých daní (sociální pojištění) odvádět na důchodové konto svých rodičů?

Proč by lidé neměli mít možnost si snížit daňový základ podle počtu dětí?

Lidé by byli motivováni mít hodně vzdělaných dětí. Tak tomu tisíce let bylo a není.

+3/0
4.2.2019 14:14
Foto

P48a33v72e76l 82P11o81k80o71r31n37ý 2606234140192

"fluidní jedinec bude platit na důchod jako muž a pak v rámci „genderového narovnání“ se na důchod rozhodne býti ženou a dostane víc?" - no, to nebude špatný nápad se nechat na důchod prohlásit ženou? A jak to bude v registrovaném partnerství mužů, když jeden bude doma s dítětem a tím bude mít nižší příjmy a pak se rozejdou? Bude to také "genderově" narovnáno?

+1/0
4.2.2019 14:12

J52i43ř79í 66K36u56č59e73r18a 5458281564336

Vážené a milé Husákovi děti, vy které nejste zazobané, již řádku let si nespoříte, nečekáte velké dědictví, či značnou výhru v loterii, tak jste to vy co jste pěkně v díře. Tuhle bombu si vlády přehazují a doufají, že právě u nich nebouchne. No doutnák se krátí, uvidíme kdo bude ten politický sebevrah.

0/0
4.2.2019 12:23

M17i76r90o21s25l69a81v 83K15o67l39á94č22e41k 8593782819736

Murphyho zákony: Komise o X členech je entita, mající jeden mozek a X žaludků.

+1/0
4.2.2019 11:51

V39l45a10d47i44m85í16r 31Z93e88m59a63n 3415640530570

Nevím, co je na tom pořád za problém. Je potřeba stanovit zákonem, že průměr starobního důchodu musí být 60% průměrné mzdy - mediánu. Ten je teď asi 27000,- Kč, tedy průměrný důchod by měl být 16200,- Kč. Samozřejmě stanovit strop tj. nejvyšší možný důchod, aby se zabránilo důchodům vyšším než třeba 50000,- . Jinak výpočet stejný jako dosud, třetí pilíř samozřejmě ano, důchod od 65 let. A státe snaž se, aby na to státní rozpočet měl.

0/−5
4.2.2019 9:57

J72a93r40o26m44i52r 31H35o47b75l49i71k 1235257105

Pokud se bavíme o průměru, tak to absolutně nic neříká o tom, kolik kdo ten důchod mít bude. Současný problém je, že důchodci s dětmi sponzorují důchody bezdětných. A to tak, že bezdětným se neinvestice do dětí nijak do výše důchodu nepromítne. V důsledku to silně podporuje nemít děti a tedy vymírat a mít na důchody čím dál míň.

A vznikem jakési komise, ke které můžu mít všelijaké výhrady, se stát snaží, aby na ty důchody měl i v budoucnu.

+1/0
4.2.2019 10:09

M93a35r71t87i21n 33S68v42o14b15o92d74a 7929337502365

To jsou právě přesně ty socialistický omyly, které se tady šíří. Počet lidí, pobírajících důchod je téměř 3 mil. Starobní 2,6 mil. Počet nestátních zaměstnanců je necelých 4,5 mil. Počet stáních zaměstnanců je cca 0,5 mil. Hrubá mzda je cca 30 tis

. Kč a odvody na sociálním. Zaměstnavatel odvede 25% a zaměstnanec 6,5%. A to je ještě v soukromé sféře nižší mzda než je průměrná.

0/0
4.2.2019 10:29

K74r50y64š67t64o48f 65L38a85n23í73k 1109680455445

kdo je to ten stat, co se ma snazit? presiden? premier? ministr financi? ČNB? Jan Tleskač?

+4/0
5.2.2019 0:39

J18a78r88o64m38í69r 75K42r33á13l 4600359204519

Nejvyšší možný důchod je cca 30 tisíc (podle let) a to i pro toho, kdo před rokem 2008 odváděl na pojistném třeba sto tisíc měsíčně.

0/0
7.2.2019 8:55

J76a38r11o95m48i74r 30H57o56b44l55i68k 1425117965

Už dlouho tvrdím, že volební právo má mít jen ten, kdo tenhle stát platí (takže ani prezident, ani poslední rom na dávkách). Ano, vím, je tam ta poučka o kaprech a vypouštění rybníka.

A pokud jde o důchody: všichni jednotný důchod (na přežití) a významné (násobné) přilepšení za každé, ekonomicky aktivní, do státu přispívající dítě. Aby se důchodce, za kterým stojí 3 pracující děti, měl násobně lépe než vysoce vydělávající singl bez dětí. Ten si eventuálně k důchodu může našetřit přilepšení sám.

+3/0
4.2.2019 9:38

A58l68e73š 68W69o84l94k13e68r 6229669974179

Dalo by se celkem souhlasit, ale trochu příliš černobílé vidění. Např.:

- co ti, co nemohou mít děti? (Zdravotní důvody. Mají prostě smůlu?)

- co "hrdý" otec 5 dětí, o které se vůbec nezajímá, snad občas zaplatí opožděně nějaké alimenty?

- co ti s postiženými dětmi atd.

+1/0
4.2.2019 9:52

J41a63r13o22m55i86r 18H84o72b13l29i69k 1235607325

ano, je to o rozpracování nastíněného principu. V auditu důchodového systému (je tu někde níž odkaz) je toto zmiňované.

0/0
4.2.2019 9:59

J54a18n 68R36i73c45h73t44e86r 5662492663805

Já bych navrhl udělat na to nějakou parlamentní komisi, výbor, podvýbor... nebo prostě nějakou jinou partu, vždyť asi čtyři poslanci nemají žádný přivýdělek bokem!

+1/0
5.2.2019 12:18

V34í42t83ě81z76s22l25a91v 40K43o23š55ť91á22l 9858644548

Ti, co nemohou mít děti, mohou nějaké adoptovat.

0/−1
7.2.2019 10:39
Foto

P97e56t34r 72J58o59h52n 3406337710661

Tak není nad další partu odborníků ;-D

0/0
3.2.2019 22:55
Foto

I29v26o 54P15a30t36t59a 9392290462920

Máte pravdu. Pokud se chcete přesvědčit o pravdivosti svého tvrzení, stačí té partičce položit dvě jednoduché otázky: 1/ Co je to starobní důchod? 2/ Jak jsou ve státním důchodovém systému starobní důchody financovány, průběžně nebo fondově? Pokud chcete znát odpovědi, zde je odkaz na audit státního důchodového systému: slideplayer.cz/slide/13563954/

0/0
3.2.2019 23:14
Foto

P11e44t39r 23J74o55h80n 3816337870781

Je to přeci přeneseno ve slova smyslu. Jde především o to, aby si stát stanovil jasné dlouhodobé priority! Méně úředníků, papírování, pomoc v nouzi opravdu jen těm potřebným, udržet zdravotnictví na úrovni co máme dnes, jasnou vizi poděkování formou důchodu těm se na tvorbě státu řádně podíleli a hlavně investovat do vědy a nových technologií. Ale to by jsme museli říznout do všech zákoníků např. vše od základu zrušit a nahradit jednoduchými a věcnými zákony!

0/0
18.2.2019 7:30
Foto

I42v68o 92P41a18t74t81a 9412510522500

Starobní důchody z I. důchodového pilíře jsou výnosy z vkladů do výchovy dětí (definice). Takže paní Šichtařová investuje a ještě dlouho bude investovat do výchovy zatím pěti dětí. Jedno dítě do 18 let stojí rodiče 1,5 milionu korun, vysokoškolák 2,5 milionu korun. Pani Šichtařová na svůj starobní důchod a důchod svého manžela tak investuje prostřednictvím výchovy dětí 7,5 - 12,5 milionu korun. Uvedená suma se dokonce promítne záporně do výpočtu výše důchodu paní Šichtařové (náhradní doby). Přitom většinu výnosů ze svých investic na vlastní důchod manželé Pikora a Šichtařová, po odchodu do důchodu, přenechají bezdětným důchodcům. Proč? Protože těm nemá kdo ze svého odvodu sociálního "pojištění" přímo financovat jejich starobní důchody (slideplayer.cz/slide/13563954/). Přitom paní Šichtařová v článku píše mimo jiné o potřebě prodlužovat věk odchodu do důchodu pro všechny. Už je jasné, proč ekonomové nemohou mluvit do důchodové reformy?

+1/−1
3.2.2019 22:44

V58í72t24ě88z18s35l64a61v 55K45o17š14ť55á89l 9438454848

Copak si myslíte, že by byl průchozí odchod do důchodu podle počtu dětí, neřkuli návrh bezdětným důchodcům dávat pouze životní minimum, protože na ně nemá kdo vydělávat?

Já i pan Pikora s Paní Šichtařovou bychom asi byli pro, ale realita bude poněkud jiná.

0/0
7.2.2019 10:45
Foto

I96v59o 51P48a78t49t83a 9842210872280

Odchod do důchodu podle počtu vychovaných dětí (netýká se to sociálně nepřizpůsobivých, protože neplní podmínku 35 odpracovaných let), je stabilizujícím faktorem státního důchodového systému. Když vychováte dvě děti, tak investujete na svůj důchod zhruba tolik, kolik v průměru jako důchodce dostanete, tj. investice na 20 let důchodu. Pokud vychováte třetí dítě, tak při 4 letém časovém bonusu na odchod do důchodu třetí dítě zaplatí rodičům dohromady 8 let a nikoliv 20 let. S důchodovou reformou pro státní pokladnu beznákladovou, sociálně citlivou a řešící demografický problém mohou být bezdětní v klidu. V přechodném období jedné generace dostanou stejný důchod jako dosud, ani o korunu méně. To co si bezdětní nestačili odložit do spořícího důchodového pilíře, dostanou v přechodném období z I. důchodového pilíře. Důchodová i sociální reforma jsou, včetně důvodové zprávy, na webu ČSSD! Stačí napsat do vyhledavače dvě slova: Integrované reformy a kliknout na stránky sociální demokracie.

0/0
7.2.2019 12:26

J83a56r87d94a 50F59i84c66e98k 1846479543262

„Spravedlivé důchody“... „plošné zabezpečení na principu solidarity“ a „posílení zásluhovosti“ ... To je dost slušný oxymóron typu suchý déšť, chladivý oheň či ohlušující ticho.

To bezesporu je, ale jen na první dobrou. Vezmeme-li v úvahu dnešní „new-speak" kdy se jako „liberálně demokratický" označuje názor marxistický , nebo neomarxistický a další dnešní gender, politicko, multikulti korektní názvosloví a vyjádření, dostaneme v překladu zhruba následující:

Vysoké důchody budou ještě vyšší (zásluhovost), ty nízké zvedneme tak aby lidé na ně odkázaní nechcípali hlady (solidarita). A zaplatí to, ostatně tak jako vždy, ti uprostřed. Ať žije liberálně demokratický „kapitalismus".(S lidskou tváří [tou zadní])!

+1/0
3.2.2019 20:27

V70l41a43s34t64i47m51i74l 39H96a43l91a11š11t79a 4323398148950

K té "nepovedené" Nečasové reformě asi tolik. Kritizovali ji téměř všichni ale taky ze všech stran. I autorka se přidal. Jenže ti kritici se sami na žádné jiné variantě neshodli, ta prosazená byla z technického hlediska asi tím nejlepším průnikem různých názorů. Proč neprošla byla věc politická, tedy to, že ji socani vzali (stejně jako 30 Kč regulační poplatky) za symbol politického boje, Babiš jim k tomu kývl (i když zpětně vyjádřil názor, že to bylo špatně) a vzhledem k prosazování ve špatné fázi hospodářského cyklu tedy byl II. pilíř zrušen.

Zopakuji ale to podstatné - kritici II. pilíře, včetně autorky, se ale na žádné jiné variantě většinově neshodli a výsledkem je současný stav - NIC!!

+1/0
3.2.2019 14:16

J46i46r76i 97P57r22a63j94z 1143763467984

Česká ženská lobby, a gender studies. To je pro mě jako svrab a neštovice. Nedá se toho zbavit a stále do něčeho krafaj. A to že nemají žádnou kvalifikaci . To je jedno . Myslím si, že tam jsou jen z jednoho důvodu. Pohlídat si aby vše jelo podle jejich představy světa.

+9/0
3.2.2019 0:10

O59l14g35a 77P46a16v59l29í73k45o53v54á 6594538127482

Celá Nečasova důchodává reforma byla neúspěšná proto, že 2. pilíř měly obhospodařovat soukromé firmy (vesměs banky), takže když banka padne, úspory na důchod jdou do háje. Zároveň není vůbec mravné, aby banky vydělávaly na tom, že si někdo spoří na důchod. Celý 2. pilíř měl totiž převzít a vyplácet z něho dávky stát, už mohly být dávno řešeny jen nějaké podrobnosti.

Maláčová je další padlá (podlá?) hvězda ČSSD

+6/−2
2.2.2019 13:17

V58l15a43s68t79i50m18i78l 92H42a85l21a11š52t47a 4963928968830

To je cílená lež nebo jen neznalost?

Prostředky fondu jsou samozřejmě od provozovatele odděleny a odměny jsou striktně (zákonem) omezeny. Používám přítomný čas, protože praktický totožná pravidla a regulace platí i pro aktuálně vyzdvihovaný III. pilíř, kde to najednou nevadí :)

+2/0
3.2.2019 14:04

S87y74l33v42a 26Š79p83o31r11k91o31v48á 9136199240454

Existuje rozumné řešen:í: Snížit odvody na důchodová pojištění a zavést tzv. jednotný důchod, který zajistí jen holé přežití. Kdo chce víc - musí se postarat. Tím, že se sníží odvody, bude mít z čeho šetřit. A pokud to neudělá (ať už to procestuje nebo prochlastá), bude prostě prožívat stáří ve společné ubytovně s jídlem třikrát denně - protože na to bude stačit právš ta částka důchodu "na přežití". Tedy jsou i jiné možnosti - že si vychová své děti tak, aby se o něj ve stáří postarali - ale takových rodin je bohužel čím dál méně.

+4/−1
2.2.2019 9:23

O97n42d76ř29e18j 95M55a83r13e29k 2472287312965

Jenže tohle by nefungovalo v parlamentní demokracii. Hned by přišla na scénu strana, která by slíbila té armádě přežívajících (a že bych jich bylo), že veme bohatým a dá to jim. Garantuju že by strana měla minimálně nadpoloviční většinu v parlamentu , možná i ústavní. Jinak ale souhlas bylo by to zajímavé. :-)

+5/0
2.2.2019 10:00

S55y61l61v68a 24Š73p35o72r26k88o94v28á 9166869700934

Ale ono to trochu podobně ve světě funguje - třeba v Autrálii.

0/0
2.2.2019 10:02

P81e11t86r 16S48k63á25c77e75l 6914299489

V naší demokracii od roku 1919 do roku 1938 na důchody vždycky bylo dost peněz. Vlastně i potom problémy nebyly, až rokem 1993 se cosi pokazilo. Závadný stav je možné napravit i bez spoření si každý sám. Ale jak uvádíte, vychovat si potomky tak, aby se později postarali. V Arménii takovou starost automaticky mají potomci, ale rodiny jich čítají šest, někdy i deset dětí. U nás by určitě fungovalo, pokud se podpoří rodiny (sezdaní manželé) se čtyřmi až šesti dětmi. Není špatné se vrátit k základům, protože funkční rodina je základ fungujícího státu. Potomci s dobrou výchovou v rodině jsou zárukou, že se nebudou plnit věznice, úřady práce a psychiatrické léčebny. Zdravého rozumu je nám třeba, více o tom v dnešním Politickém spektru na ČT 24.

+3/−1
2.2.2019 21:18

O38l96g42a 65P10a13v45l69í85k43o94v50á 6204358267872

Dost krátkozraký model. Přelidněná země potřebuje redukovat populaci na rozumnou míru, a na to se 6 potomky na rodinu nedosáhnete

0/−2
2.2.2019 23:04
Foto

I33v88o 88P68a22t18t47a 9452400242580

Za posledních 24 let nám chybí plná třetina nové generace. Chybí 1 200 000 dětí! Možná speciálně Vám na důchod přispějí děti ze zemí s mírou úhrnné plodnosti na hodnotě 7 - 8 dětí/ženu (Niger, Guinea - Bissau, Mali, Somálsko). Myslete globálně, ale jednejte lokálně.

+1/0
3.2.2019 23:02

J90a45r83d92a 32F53i85c43e29k 1556399283132

Ne nezbytně. Pokud třeba volební právo omezíte na ty kteří nejsou závislí na financování systémem, ještě stále to bude parlamentní demokracie.

0/0
3.2.2019 20:31

H50e11l18e47n16a 46S95a23s47o37v54á 6856126597363

A jak to budete řešit u těch, kteří jsou před důchodem, celý život cpali nedobrovolně do státního systému nemalé sumy a už si našetřit nestihnou?

+2/0
2.2.2019 14:31

S29y58l95v34a 85Š54p53o33r12k49o72v95á 9336919960414

No to je snad samozřejmé že JAKÁKOLIV důchodová reforma musí být rozložena do 15-20 let a nabíhat postupně...

+2/0
2.2.2019 15:55

J92a70r85o27m20i10r 98H39o93b28l45i53k 1185387165

průšvih je, že reforma na 20 let znamená přítomnost minimálně 3 vlád, každou s jinými prioritami a peníze brané občanům na důchody nejsou nedotknutelné a veeeeelmi zajímavé k manipulaci.

+1/0
4.2.2019 9:32

P29e92t59r 23B69r59o14ž 8422584956774

Nejdůležitější je si uvědomit, že na důchod se každý musí zajistit sám. Jen bloud spoléhá na stát.

+3/0
1.2.2019 21:39
Foto

L16i97b42u50š71e 30P50a94l60k25o26v42á 5251293597659

na vaši otázku proč není mužská lobby-je snadná odpověď-jestliže drtivou většinu rozhodovací a nejlépe placených postů mají muži, jejich platy a důchody jsou prokazatelně vyšší než ty ženské, za co by asi lobovala mužská lobby? A kdyby to bylo opačně a naopak ženy by na tom byly ekonomicky lépe myslíte že by byla nějaká genderová otázka vůbec aktuální a potřebná?8-o

0/−16
1.2.2019 18:45

J40i66r19k10a 25K72u42z53e12l73k78a 9361805888372

Mužská lobby by měla jeden zásadní cíl - vysvětlit té ženské, že jsou BK.

+5/0
1.2.2019 19:21

O37n31d42ř93e11j 96M53a55r24e13k 2222777902125

Někdo by Vám mohl i závidět tu Vaší nesmrtelnou hlavu...

+1/0
2.2.2019 9:45

D60a43n92i19e93l 72M74a49g95n62u43s 4643885474967

;-D

Já mám paní Palkovou moc rád. Málokdo mě tak rozesměje, jako tahle babička :-)

0/0
2.2.2019 14:26

H51e23l24e70n86a 88S21a81s35o58v67á 6856216937953

"jestliže drtivou většinu rozhodovací a nejlépe placených postů mají muži," A co brání ženám, aby měly většinu rozhodovacích a nejlépe placených postů?

+12/0
2.2.2019 14:33

K12a93r51e50l 50J40a84n27d85a 5252626871346

R^R^! Hřebík na hlavičku!

0/0
3.2.2019 16:40

J79a59r46o17s15l57a71v89a 97K16a13n23i49o60k67o60v35á 7862629542987

Ona je "nějaká genderová otázka aktuální a potřebná" ???

Kristovanoho !

+1/0
3.2.2019 4:39

P59e48t22e48r 96N66e66š95v37a54r34a 8118856112747

Zapoměla jste na nejpravděpodobnější variantu. A to že stát prohlásí důchody za sociální dávku a na tu budou mít nárok jenom nemajetní. Takže celý život jste spláceli hypotéku na dům? Teď můžete dům prodat a z výnosu žít v "důchodu" a až nebudete mít nic tak možná nějaké životní minimum dostanete. To by tak hrálo, aby vaše děti hypotéku bnespláceli protože mají dům po vás.

+12/0
1.2.2019 15:53

K22a60r79e62l 31T16r14č87á48l36e10k 2788268650606

Ano, to je velmi pravděpodobné, vlastně je to zcela jisté

+1/0
1.2.2019 17:06

T38o98m42á35š 30K21u33c68h18a89ř 3157931698601

Vzhledem k tomu, že manželství je i ze zákona krom jiného ekonomickým svazkem, přijde mi logické, aby:

1. Bylo znovu obnoveno společné zdanění manželů.

2. Aby se z hlediska "důchodového účtu" přičítaly odvedené peníze oběma manželům průměrem. To proto, by partner (častěji manželka), který obětuje svoji kariéru výchově dětí a rodině a má nižší příjem, nebyl na důchodu bit.

Jaký má jinak manželský svazek ekonomický smysl, když stát nepřistupuje k oběma manželům jako k ekonomické jednotce?

+17/0
1.2.2019 13:57

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz