Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

T77o40m30á47š 34K20u64c71h19a15ř 3407201508941

"Ten, kdo byl komunista a ještě lépe estébák, jako by dnes měl volňásek do první ligy. Je to vlastně skvělý předpoklad k dobré funkci ve státní správě."

Zaměňujete příčinu a následek. Kdo bažil po moci, kariéře, byl agilní a toužil šplhat nahoru po zádech druhých za minulého režimu, musel většinou vstoupit do strany, případně si vypomoci práskáním STB.

Není to tedy podmíněno komunismem, ale charakterem dotyčných osob. Kdyby tu nevládli komunisté, ale Strana bílých myšek, měli by tito lidé dnes za sebou kariéru ve straně bílých myšek. Na tom není nic proti ničemu (krom charakteru) a pokud vím, tak cílevědomost, osobní ambice a upřednostňování vlastních práv jednotlivce je dnes OK. ;-)

Kdo šel přes mrtvoly za svým profitem tehdy, jde za ním i dnes. Tehdy k tomu potřeboval být ve straně. Logický výraz tedy nezní: Kdo byl ve straně, je s velkou pravděpodobností bezskrupulózní prospěchář, ale naopak, tedy: Kdo byl bezskrupulózní prospěchář, byl s velkou pravděpodobností i ve straně.

To jen tak pro přesnost. :-)

+30/0
doporučit
25.1.2019 10:28
Foto

P53a59v82e72l 97K45a76l36a80b54i28s 3237718246261

Karma.

+18/−1
doporučit
25.1.2019 8:43

J35a18n 33R50y68c59h35l23i87k 9856128781693

Církve osobně nemusím, ale vím, že pokud se člověk nezastane mravnosti a zdravého rozumu, pokud schválí krádež provedenou tím, kdo má moc, dříve nebo později bude tím, kdo na to doplatí.

+16/−1
doporučit
25.1.2019 11:11

J69a59n 94R81i81c29h89t89e50r 5322322733545

Obávám se, paní Šichtařová, že pletete dohromady několik věcí:

1) - nejedná se o žádné restituce, což jistě dobře víte. Pokud by šlo o restituce, řídily by se restitučním zákonem, zejm. co se týče výše náhrad za nemovitý majetek, který nelze vydat. Pokud by totiž byl církvi nevydaný nemovitý majetek nahrazován podle stejného systému jako "řadovým restituentům", byla by výše náhrad mnohem, mnohem nižší. Proto "narovnání s církvemi"

2) - značný nemovitý majetek byl vydán již na základě tzv. "výčtového zákona" - i tehdy ovšem došlo k chybám, viz slavný příklad řádu sv. Voršily, kdy voršilkám byl omylem vydán majetek, který jim nikdy nepatřil (budova Nové scény a pozemek pod ní), který obratem "střelily" za 100 - 200 milionů (tehdejších milionů!) a stát pak obé musel vykupovat zpět. Peníze si ovšem církev ponechala

3) - neexistuje seznam nemovitého církevního majetku k 28.2.1948 a neproběhly odhady nemovitého majetku, výše náhrad je jen politická dohoda, reálný základ víceméně nemá

4) - nevěřím, že toto všechno nevíte

5) - jako zastánce právního státu ovšem s jakoukoli retroaktivitou souhlasit nemohu, tedy ani v tomto případě ne.

Přeji hezký den.

+29/−6
doporučit
25.1.2019 13:10

V10i14o49l92a 15M95o92d56r91á 5794326859985

Některé postřehy jsou docela dobré, třeba o (zcela nepochopitelné) adoraci šlechty.

Analogie, které autorka používá, ale nesedí. Církevní restituce nejsou zcela stejné jako jiné restituce, a to z několika důvodů:

1) U jiných restitucí bylo potřeba prokázat individuální nárok na konkrétní věci/pozemky atd. Zde si část parlamentních stran dohodla s církvemi, resp. církví určitou částku, která se jim zkrátka vyplatí. Odpadá tak nutnost prokazovat nárok (a možnost, že soudy nárok neuznají).

2) Právě kvůli tomu se zde uzavírala smlouva. Tak tomu u jiných restituentů nebylo, ti se mohli nároků dovolávat právní cestou, ale stát je za smluvního partnera nepovažoval.

3) Církve jsou už desítky let a ještě cca desetiletí budou placeny z prostředků státu, na jejich chod tedy přispíváme my všichni.

Osobně rozumím hněvu části politických stran nad tím, že církvím byla pokoutní dohodou prosazenou za podivných podmínek v Parlamentu, darována pěkná paušální částka. Spíše než zdanění náhrad by mi ale přišlo jako logické ukončení státní podpory. To, že v zemi s minimální podporou církvím živí církve daňoví poplatníci, mi přijde na celé situaci asi nejabsurdnější.

+19/−3
doporučit
27.1.2019 20:04

S36t92a34n68i84s22l43a97v 65V20e93l33i41c88k93ý 3358446675111

Problém je poněkud složitější. Prvním zlodějem nebyli komunisté, ale římsko-katolická církev ať už při násilné rekatolizaci v 17. století nebo v průběhu času předtím i potom.Pokud církev majetek neukradla, tak často nebyla jeho vlastníkem, nýbrž správcem, tzn. že jí nikdy nepatřil. Takže ve skutečnosti zloděj okradl zloděje a dnes už je situace tak nepřehledná, že se neví, kdo byl a je kdo, pročež nemůže být o nějaké opravdové spravedlnosti vůbec řeč.

+23/−5
doporučit
25.1.2019 17:38

O27n93d15ř34e19j 47T91o96m81e76k 7234661242593

A proč církve neodškodnili ti, kteří jim majetek ukradli, tedy komunisté? Oni jsou za všechno zodpovědní a oni mají teď tu drzost a chtějí znovu loupit. A vlastně znova vládnou. Strašné!!!!!!!!!!!!!!!!!

+12/−1
doporučit
25.1.2019 11:02

J95a29n 63Z96i25e62g47l61e20r 1121476381988

Zasloužená karma R^:-)

+12/−1
doporučit
25.1.2019 10:19
Foto

J80a64r14o61m65í45r 63P83e81t42ř87í98k 6594461299468

Pokud si církev nechala vysoce nadcenit nárokovaný majetek, tak se církev z role okradeného sama dostává do role zloděje. Že je to pravda, dokládá výše náhrad za zemědělskou půdu ve výši 44,40 Kč/m2 oproti tržním 7-15,- Kč/m2, v případě lesů 27,70 Kč/m2 oproti tržním 1 - 7,- Kč/m2, to bylo ještě horší. A jak nedávno přednesl premiér Babiš, církevní restituce byly předražené o 54miliard: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/cirkevni-restituce-jsou-podle-babise-predrazene-o-54-miliard-korun.A160411_102905_domaci_kop

+16/−4
doporučit
25.1.2019 17:31

J25i88r96i 36T19i80c92h74y 2716469522487

Tady vubec nejde o komunisty. Cirkev (katolicka) byla statni organ, veskery majetek ji byl pridelen statem (kralem), nic ji nepatrilo - i podle zakladatelu (Kristus) to nemela byt majetkova instituce, Jiz cisar Josef zrusil Jezuitsky rad, po prvni svetove valce byla pozemkova reforma, kdy se vlastnikum (slechte) odebrala puda nad 250(?) ha. Pokud cirkev neco vlastni, musi platit dane z prijmu jako kazdy jiny podnikatel ve state, kde existuje oddeleni cirkve od statu.

+8/0
doporučit
25.1.2019 16:04
Foto

L79i41b93u32š70e 19P92a25l27k72o60v10á 5781953217479

Kritici namítají, že zpráva od Ernst & Young, kterou zainteresované církve používají jako výrazný argument pro legitimitu restitucí, ve skutečnosti neposuzovala nárok jako takový, natož jeho výši, ale spíše coby kvalitativní metodický komentář. Firma Ernst & Young uvádí, že nezkoumala podklady („Neprováděli jsme účetní či statutární audit, marketingová, věcná ani jiná přezkoumání podkladů, které nám byly předány ze strany Objednatele...“) a šlo jen o posouzení kvalitativní a nikoli kvantitativní.[49]

Výsledky ČSÚ ukazují na značném nadhodnocení majetku.[50]

Naprosto v rozporu s přísliby provázejícími přijetí zákona (ostatně i samotné lobbování za církevní restituce bylo v rozporu se sliby zejména katolické církve z roku 1990, kdy katolická církev tvrdila, že majetek získaný výčtovým zákonem je jediný majetek, který budou požadovat vrátit[zdroj?]) je to, že katolická církev nezastavila soudní procesy o vydání majetku, které zahájila proti řadě obcí a soukromých osob

Facebook

Blog

Jak vidno, ač ho komunisti ukradl, zůstal majetek v zemi když je navrácen-co ale s majetkem který byl a stále je po Sametovce postupně rozprodáván do zahraničních rukou: Kolik takzvaného rodinného stříbra patří dnes Číňanům Němcům a jiným? Francouzi pomocí Veolie odvádí ze země v podobě dividend obrovské částky za vodu z kapes nás všech...tohle vše krádež za bílého dne není?8-o

+12/−3
doporučit
25.1.2019 15:38

V31l19a25d13i11m42í73r 85T57e41m71l71í82k 1215867931977

Je to jen důsledek roizdílného přístupu "různých" složení sněmovny. Zatímco první "vstřícná" sněmovna (a převahou jediného !!! hlasu) odhlasovala náhrady nadhodnocené, druhá náhrady vidí jako nadhodnocené. Byl by asi klid, ale církve se podpisem dohody o narovnání také zavázaly, že už nebudou požadovat nic více ! A protože tu jsou stovky, možná tisíce žalob církví na obce na další majetky, proto tedy ono dodatečné zdanění... Mezi námi, ano, v právním státě se mají dodržovat nejen zákony, ale také podepsané smlouvy. [>-]

+12/−3
doporučit
25.1.2019 8:41
Foto

L21i45b11u10š93e 76P87a37l35k30o97v26á 5451353397849

tohle je také dvojitý podvod Mazané voršilky: Dům ND restituovaly, prodaly a teď ho chtějí vrátit zpět

Nešťastný příběh provozní budovy Národního divadla, kterou v roce 1990 omylem v první restituční vlně získaly sestry voršilky a za tři roky ji tajně a podezřele za milióny prodaly, má nečekané pokračování.

Řád, který v 90. letech kvůli této mediálně hojně propírané kauze ztratil kus svého dobrého jména, se totiž o budovu začal letos znovu soudit. Prodej firmě Themos, s. r. o., z roku 1993 voršilky považují za neplatný a podle informací Práva chtějí budovu v nynější hodnotě sto miliónů korun získat zpět.

Podle advokátky Komunity Římské unie řádu sv. Voršily v Praze Zdeňky Nocarové si budou chtít dům ponechat pro sebe a částečně ho pronajmout divadlu. „Dům je funkčně propojen s klášterem a školou sester, takže se počítá s jeho využitím pro jejich chod, a i dobrý soused, Národní divadlo, pro jeho část má využití,“ řekla v pondělí Právu Nocarová.

Firma Themos se dostala na konci roku 2013 do insolvence a její majetek má být vydražen, aby pokryl desetimiliónové nároky věřitelů. Nejcennější položkou v seznamu je budova č. p. 1435 v katastru Nového Města v Praze, tedy provozní budova Národního divadla.

https://www.novinky.cz/domaci/348404-mazane-vorsilky-dum-nd-restituovaly-prodaly-a-ted-ho-chteji-vratit-zpet.html

+6/0
doporučit
27.1.2019 10:50

B80o36h50u37m36í45r 78Š98i29m45e22k 3771310534434

R^

Dík!

Je třeba si uvědomit podstatu věci. Komunisti se rozhodli okrást církve již podruhé!

A je dobré si do voleb podržet v hlavě, kdo s tou tuplovanou krádeží souhlasí. Jde tedy kromě komunistů o babišovce z ANO, sociální demokraty a okamurovce SPD.

Slušný člověk nemůže tuplované zloděje dále volit ve volbách, pokud chce, aby v Česku byla zachována svoboda a demokracie, a aby v Česku byl obnoven právní stát! Ten porušují nejen tyto strany, ale bohužel i hradní Pán!

:-)

+14/−7
doporučit
25.1.2019 9:45

P60e73t16r 79S83k75ř45i30v25a47n 3243728168

Komunisté se nevracejí k moci, vždy jí měli, teď jen vystupují ze stínu. Víte komunisté před revolucí řídili vše, každá vysoká pozice byla obsazena komunistou. Každý ředitel nebo vedoucí byl komunista a každý měl známosti jak zahraniční tak i domácí. Představa že tito lidé se po revoluci vypařili je úsměvná. Jsou tu stále, stále mají své známé a své páky. Vezměme komunistu například Járu, za komunistů velké zvíře. Pokud jste před revolucí potřeboval něco "zařídit"(stavební povolení v uzávěře) šel jste za Járou a Jára to zařídil. Dnes jdete na stavební úřad který vám povolení odmítne vydat, jdete za Járou(dnes už hodný důchodce krmící kachny u rybníka). A Jára vám to bez problémů zařídí, bude to něco stát, ale povolení bude. Jeho momentální moc neplyne z toho že je nebo byl komunista. I když vstoupí do jiné strany stále bude znát ty správné lidi

+5/0
doporučit
25.1.2019 9:20

K52a87t41e94ř45i41n97a 39T60y52c70o84v10á 9320101736415

článek je zcela zavádějící, až manipulativní. tato země se snažila vymanit z moci církve daleko dříve, než o komunistech kdy kdo slyšel - Josef II. a lidí, kteří neměli potřebu praktikovat žádné náboženství bylo dost i za první republiky. církev ke svému majetku přišla převážně násilně - drancování ve jménu obracení na víru a mocenským vynucením - desátky, majetek lidí, kteří se stali členy řádů, povinná práce... v momentě, kdy jiná moc umožnila se moci církevní vymknout, většina lidí to udělala. proto by bylo přirozené, ponechat majetek, který zbudovali lidé v rukou státu, který by měl zajistit, aby sloužil potomkům těch, kteří jej vytvořili. (o kvalitě politiků se nebavme) jinak s ním církev může manipulovat bez ohledu na státní hranice, protože její správní celky se se světskými nekryjí. peníze jsou moc. opravdu chceme mít kromě zmíněných politiků další vrstvu lidí, kteří budou rozhodovat o našich životech?

+8/−3
doporučit
27.1.2019 0:01
Foto

P74a58v14e75l 64H64o71l28u58b 1116149899292

No nestává se mi to ve Vašem případě opravdu často, ale dneska naprostý souhlas Markéto!

+8/−3
doporučit
25.1.2019 9:46
Foto

K22a87r30e15l 92P76l56a80c81h84ý 6226446314239

Ve Strakonicích odcizili z kasy KSČM 30 000. Nezbeda se našel a peníze byly vráceny. Jsem zvědav,jestli z toho zaplatí KSČM daň.

+5/−1
doporučit
28.1.2019 8:35

D63a19n98i75e23l 29K50o16r48o24u11s 9751334759330

Není co dodat.

+5/−1
doporučit
25.1.2019 10:23

L27e81o96n35a 69B32l58a95h78o27v17á 5960849939753

Karma R^

+5/−1
doporučit
25.1.2019 9:27

J29o63s29e43f 58P64o49t11r 6380761107709

pro Jaromíra Petříka,

pane Petříku, níže tvrdíte :"Církev drancovala ve jménu obracení na křesťanskou víru, protože součástí vojsk např. španělských dobyvatelů v Americe byli církevní preláti, kteří si přišli na tučnou kořist současně se šlechtici a vojsky".

Zde v tomto bodě neříkáte pravdu, používáte lež z dobře známých výmyslů tlustých, alkoholu propadlých, práce se štítících politruků reálného socialismu, kteří se tak snažili zachránit to hnutí.

Skutečnost je taková, že Ameriku, dobývali španělští konqistatoři, kterým šlo jen o zlato a stříbro, k domorodcům se chovali jako ke zvířatům. S křesťanstvím měli společného jen to, že z toho okruhu pocházeli. Jinak nic. V druhé linii za nimi šli kněží a misionáři, kteří naopak domorodce brali jako lidi, podporovali je a zachraňovali. Toto je skutečná historie, nikoliv vaše výmysly.

Američtí domorodci z 90% vymřeli, což ovšem byla vina neúmyslně zavlečených chorob.

+4/0
doporučit
28.1.2019 19:27

M81i81r89o90s10l33a15v 58B67u39č47e94k 6523403591124

Popsala jkste to přesně a srozumitelně. Vůbec nejde o Církev = Jde o princip podstaty Právního státu. Řadě lidí vůbec nedochází, že podporují úkrok k vlastnímu ohrožení! Toto vše se děje v citlivé době - Kdy Zeman šťárá do Soudů - Babiš má ostudy kopec a zcela pokaňkaný štít mravna! J. Soukup hlásá z čínské trouby a další tam žvaní! Kdy vrátí 1.1 mld. Kč - svému věřiteli, to se neví! Tady se buduje Lepší společnost! - Právě proto, Váš názor nemá šanci projít a nebude podpořen ... :-)

+7/−4
doporučit
25.1.2019 9:27

D96a94n21u53š30e 54K47r81a22m13o41l74i61š41o94v96á 3922327878249

Bohužel. asi tu ani jedná z nás nebude, až bude církev odloučená od státu a nastane problém, kdo jim bude platit, protože každá práce, která pro ni bude vykonávána nebude určitě zdarma a.(pobožné babky už vymřely) a údržba čehokoliv stojí zatraceně moc. Nevěřím, že naši věřící (kolik 20 %?) bude platit daň jako v Německu...a pak snad i církev zase bude (vy)prodávat...V

+7/−4
doporučit
25.1.2019 8:13

Z96d36e26n95ě60k 87Q26u61a33r81d47a 3153336883

Tady z mé strany s paní Šichtařovou velký souhlas. Odlehčím, škoda, že nikoho nenapadlo, že když daň, tak ji měli nechat zaplatit komunisty s ohledem ke skutečnosti, že oni ukradli a často zničili vrácené majetky :) a to jsem ateista. Je to spíš vtip, ta daň z vráceného majetku je opravdu populistická hloupost ...

+6/−3
doporučit
25.1.2019 14:31

J98o41s81e87f 26F60e36r52d19a 4872306722832

Fantastický článek, paní Šichtařová. Děkuji Vám.

+5/−3
doporučit
25.1.2019 13:23

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz