Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I86v64o 23P68a63t88t25a 9702590432900

Viděl bych to především jako práci sociologů. Ti selhali při analýze hnutí Hippies ...a pohřbili třígenerační rodinu. Následně v 80. letech přenesli sociální kapitál z rodiny do sociálních sítí ...a pohřbili nukleární rodinu, tj. otec + matka + děti. Výsledkem práce sociologů je podle zesnulého prof. sociologie I. Možného rodina ve složení matka + dítě + sociálka. To se zaměstná sociologů!

0/0
10.1.2019 15:04
Foto

P18e79t62r98a 12H77a83v40e12l33k90o31v37á 8143263762

Znám děti z umělého oplodnění a znám děti z běžného oplodnění a připadne mi, že ty z umělého oplodnění mají vyšší IQ, a jsou i mnoho krásnější, nežli jejich vrstevníci. Je to asi tím, že dárci spermatu musí splnit přísné podmínky. Takže já bych to proapgovala taky. Ale úplné, nejen sperma, ale i gametu, ale ne anonymně, ale na objednávku, aby už rodičové věděli, co se jim narodí za potomky. Hned se vylepší genofond, ubude dědičných nemocí, a pokud se do toho půjde za čas naplno, po světě budou chodit mladí, krásní, inteligentní, altruističtí lidé, protože tyto všechny vlastnosti lze genetickým inženýrstvím vymodelovat.

0/0
3.1.2019 18:07

M95i79l94a35n 36H90l77a61d13k38ý 8892638840

No, něco podobného propagoval už Mengele a nacisti ... Nevím, jak byste přijala výrok, že nejste vhodná na to mít vlastní dítě ... Ale pravděpodobně by tomu tak bylo. Tak nad tím zapřemýšlejte.

+3/0
4.1.2019 13:23
Foto

J90a32n21a 26M39a74j76o33v66á 4515862836693

Nebo dvoumetroví agresivní jedinci a posunutým přístupem etiky bez zábran zbavit někoho života.

Chtěla byste porodit a v vychovat takové dítě???

0/0
4.1.2019 14:04

A11l39e94x42a85n63d47r 21C29h89y64t18i64l 2274122115941

Pokud spolu lidé chtějí být, tak spolu jsou. Na to skutečně svatba potřeba není.

Rodina není manželka, manžel a děti. Rodina je táta, máma a děti.

+2/0
3.1.2019 9:51

K73a87r30l55a 21V11a79c15u96l39í48n53o38v38á 2175512657893

Pozorně jsem si přečetla diskusi a překvapujeme mě, že všichni píšou o technikáliích. Někde se vytratilo, že manželství je také o citu, partnerství, vzájemné pomoci a porozumění. Když toto funguje, to ostatní je nepodstatné. A také o tom byl blog paní Markéty. Nebo se pletu?

0/0
2.1.2019 14:40

A47l65e69x51a36n26d73r 70C41h56y18t74i56l 2744312705761

Aha, a tohle tedy v partnerství není ? :D

0/0
3.1.2019 9:28

B98ě62l24a 88H38o25r37á88k34o97v66á 1908612569650

SuperkarmaR^

+1/0
2.1.2019 14:07

J97a36r64m45i35l32a 60P13í81c49h68o33v95á 5312817734313

Bože, to je snůška keců, to se snad ani nedá číst najednou. To se nedá vysvětlit jinak, než že se Šichtařová rozvádí, nebo jí zahýbá manžel nebo si před Silvestrem šlehla opravdu kvalitní materiál.

Vážená dámo, račte si laskavě uvědomit, že ženy už nějakých 250 let bojují za svou rovnoprávnost. Nechtějí být ani mašiny na rození dětí, domácí služky, chtějí se vzdělávat (vite, kdy promovala první žena-lékařka? Ve 20.století, dřív to totiž muži nedovolili), chtějí pracovat, ale především chtějí mít svá PRÁVA! Povinnosti měly xx století, práva prakticky žádná. A dneska přijde nějaká Šichtařová a přemýšlí, zda by muži měli být v rodinách nebo jsou z nich jen dárci spermatu. Vážená, moderní ženy chtějí PARTNERA, ne namachrovaného macha, kterému budou dělat služku. A pokud to chlapi nechápou, tak holt budou z rodiny vyhozeni. Rodina není jen prostor, kde si pán domu v klídku zasouloží a odejde do hospody, rodina je ekonomická jednotka, na jejímž chodu se musejí podílet všichni její členové. Pokud tak nečiní, jsou z rodiny vyloučeni a punkt. je přitom jedno, jestli ten, kdo se na chodu rodiny podílet nehodlá, je muž nebo žena. Jen masochista si na krk uváže někoho, koho bude obsluhovat jako malé dítě.

0/−13
1.1.2019 22:08

T67o60m17á87š 51K10u18c50h42a61ř 3117271168791

"Nechtějí být ani mašiny na rození dětí, domácí služky, chtějí se vzdělávat, chtějí pracovat"

Jste si jistá, že mluvíte za všechny ženy? Nebo aspoň za většinu? Jak je asi vysoké to procento žen, které se bezmezně touží seberealizovat v práci? Ono totiž skloubit plnohodnotné zaměstnání i rodinu není legrace. Velká část z těch co znám, by se podle svých vlastních slov nutnosti otrocky makat v zaměstnání a doma pak nastoupit na druhou směnu celkem ráda vzdala a ponechala by si jen tu rodinu. Bohužel to nastavením systému,kdy se počítá s příjmem obou partnerů, není zpravidla možné, z průměrného platu muž doma ženu a děti neuživí.

+5/0
1.1.2019 23:06

J78a98r51m76i30l19a 85P45í54c47h59o42v49á 5682907404673

Pane Kuchaři, z vyprávění rodičů i prarodičů vím, že byly rodiny, kde muž chodil do práce a žena byla v domácnosti. Po výplatě zašel muž do hospody, kde výplatu roztočil a manželce doma ještě nabančil, když po něm chtěla peníze, aby rodina neměla hlad. Žena musel a držel ústa, protože muž byl jediným živitelem rodiny, když přišel třeba k úrazu a nemohl pracovat, byla to pro rodinu pohroma.

Rovněž tak žena nesměla např. po smrti manžela sama vést řemeslnou dílnu, to bylo proti dobovým konvencím. Musela se provdat a dílnu vedl manžel. Ještě v 19.stol. nesměla být žena poručníkem sirotka, to mohl být výhradně muž (doloženo na dceři K.H.Borovského Zdeňce, kdy babička nesměla být poručníkem osiřelé dívky, takže se jím stal cizí člověk, a to jen proto, že to byl muž).

A posledním argumentem je prostý fakt, že pokud žena zůstane v domácnosti a nebude pracovat za peníze (ani ve formě OSVČ), nedostane ve stáří starobní důchod.

Víte, společnost je za poslední dvě století neuvěřitelně změnila. Je třeba, abychom to vzali na vědomí a konečně začali považovat ženy na rovnoprávné partnery nejen kecama, ale i skutky. A to jak ve společnosti, tak i v rodinách.

0/−5
2.1.2019 9:24

J51o33s44e32f 11S48u77k 4555360550934

zcela s vámi souhlasím v tom, že je třeba společensky a tomu odpovídajícím způsobem i finančně více ocenit /včetně důchodu/ toho, kdo děti má a dobře vychová..Ale jak jistě víte, i v této oblasti je dnes rovnoprávnost - na tom, kdo půjde na rodičovskou dovolenou se příslušní partneři domlouvají a nemusí to být automaticky žena..

Jinak nechápu, proč uvádíte příklady, které znáte jen z vyprávění svých rodičů a jsou v naší zemi historií.

+3/0
2.1.2019 9:44

J91a70r58m84i74l68a 89P33í53c54h61o63v45á 5322167694383

Proč? Abychom si uvědomili, že třeba to, že i muž může jít na mateřskou dovolenou, není samozřejmost. A že ani rovnoprávnost žen není samozřejmost a ženy za ni hodně dlouho bojovaly. A že se třeba vědci-muži ještě v 19.století zcela vážně bavili o tom, že žena ani s muži rovnoprávná být nemůže, protože je na samostatný život příliš hloupá.

Paní Šichtařová totiž nepochopila, že současný stav singles není o boji žen proti mužům, ale o tom, že nám přibývá lidí, kteří nechtějí nést zodpovědnost za vlastní rodiny. A že ti zodpovědní se prostě odmítají starat o nezodpovědné a odmítají jim posluhovat. Je jedno, jestli jde o ženy nebo o muže. Takže nezodpovědní jsou z rodiny vyšoupnuti, ať se laskavě starají sami o sebe. Tomu zodpovědnému se uleví. Ale protože výchova dětí už jaxi netrvá jen několik málo let (ještě moje babička, * 1895, šla po ukončení povinné školní docházky po 5.třídě obecné školy, teda už ve 12 letech, sloužit k sedlákovi), ale v případě studenta vysoké školy do jeho 25-26 let, chce holt ten zodpovědný zdroje na jeho výchovu a vzdělání. Nikoli po státu, ale po rodiči dítěte. A je hanbou státu, že místo aby přitlačil na nezodpovědné, tak radši platí sociální dávky. On je teda zcela nesmyslně platí i tam, kde jsou lidi zdraví, jen v rámci údajné "dyškrymynace" "prý" nemůžou sehnat práci, a tak se radši válejí doma na sociálních dávkách.

0/−3
2.1.2019 11:41

M19i59l48a58n 11H92l59a93d71k56ý 8772598720

Stále nechápu, kdo Vám to tak ublížil. Tolik hořkosti jsem nečetl snad ani ve vážné literatuře. Omlouvám se, jestli Vás tím popudím, ale je to tak. Vše je na domluvě dvou jedinců. Pokud si žena najde muže o jakém píšete, je to přece její volba a hloupost. Já bych s takovou nebyl ani minutu, ale to neznamená, že budu sám. Ono ve dvou a případně s dětmi ve 3, 4, 5 je líp.

0/0
4.1.2019 13:31

M30i92l62a90n 52H82l87a73d66k79ý 8782678860

No vidíte a moje první žena snila o tom, že bude v domácnosti ( i když jsme neměli děti ) a já ji budu živit. Každý to vidí jinak. Znám ženy co kradou, perou se a některé sedí za vraždu. Ale to neznamená, že jsou takové všechny. Nebosnad ano ? Jsou ? Tak jako muži jsou všichni stejní ? Nebo jak mám pochopit Vaši ublíženost ?

0/0
4.1.2019 13:28

J23a89r68m98i10l94a 78P49í46c76h17o45v90á 5762987904133

Já přece necítím ublížená a nechápu, proč se Vám to tak jeví. Já jen píšu že moje představa manželství a partnerství je veskrze demokratická a že jsem chtěla, abychom si byli jako partneři rovni, a to jak v právech, tak i v povinnostech. Já ovšem nemůžu za to, že moji partneři (mým životem prošli dva) to tak nechápali. Zpočátku ano, to měli plné pochopení, ale jak přišlo dítě a starosti kolem něj, byl s pochopením konec. První na dítě žárlil (což ovšem za svobodna a bezdětna jaxi nepoznáte, že) a nechápal, že k němu musím coby ke kojenci v noci vstát, přebalit a nakojit. A to jsme měli dítě zdravé a opravdu hodné! Dítě ho v noci budilo a on se přece musí vyspat, že, zatímco já jsem na mateřské a jen se přece doma flákám, co jiného taky dělá žena na mateřské, že (že jsme v té době dostavovali dům a já natírala okna, okapy, starala se o zahradu, králíky, slepice, to byla brnkačka, to přece zvládnu levou zadní, jsem přece žena údernice, ne?).

No, a druhý začal po několika letech soužití moje dítě nenávidět. Častoval ho sprostými výrazy a doslova soptil, když bylo moje dítě přijato na VŠ, zatímco jeho syn, na kterém si velmi zakládal, s odřenýma ušima složil maturitu. Ta nenávist se tak stupňovala, že jsme se museli rozejít, to už se fakt nedalo vydržet. Dneska je z něj tvrdý podpantoflák, co demokratické pojetí rodiny vyměnil za diktaturu nové přítelkyně, a hopsá kolem ní, aby ho třeba nevyhodila na ulici. Kdo chce kam, pomozme mu tam.

PS: píšete o první ženě. A proč jste se teda vy sám rozvedl? Nebo jsou takové, co chtějí být v domácnosti a nechat se vyživovat, všechny? Já bych doma teda zůstat nechtěla. Zažila jsem to kdysi u tety, která posluhovala celé rodině a v závěru života byla odměněna doslova žebráckým důchodem. Už jen proto ne, ta zkušenost byla tehdy dost varující. Já jsem prostě chtěla chodit do práce, starat se o rodinu, a chtěla jsem, aby mi s tím partner pomáhal. Ale asi to byly pro muže nereálné požadavky.

0/0
4.1.2019 17:53

S21a22b72r79i34n68a 11D53v78o32ř80á63k51o79v69á 3906242

Ženy v naší kultuře rovnoprávné už jsou, docela dlouho. Jak s ní naloží, je věc druhá. Za každým mužem, který vyžaduje od partnerky služebný servis, hledejte jeho matku, která ho tak vychovala. Ač tedy byla rovnoprávná, dobrovolně dělala služku svému synovi/synům. Kolik těch současných emancipovaných samoživitelek vychovává své syny stejným způsobem?

+4/0
2.1.2019 7:02
Foto

J79a69n34a 72M56a82j80o33v82á 4265552556613

nevím, jestli kdy v historii bylo tolik mamánků.

0/0
2.1.2019 18:53

J16o88s81e63f 67S66u93k 4165870300674

místo demagogie a urážek bych od vás chtěl alespoň jeden příklad toho, v čem jsou ženy v Čechách diskriminovány. Jistě, pokud uvedete jako příklad to, že na rozdíl od mužů musí rodit děti, jsem na lopatkách..Na státu je zajistit zákony rovnoprávnost, což v Čechách máme. Partnerský život nechte jednotlivým dvojicím - některým vyhovuje dominantní postavení muže, jinde si na macha hraje žena a jsou muži, kteří to tak mají rádi..Ostatně z vašeho příspěvku tak nějak cítím, kam asi patříte vy..

+4/0
2.1.2019 9:34

J54a31r71m97i84l93a 95P46í54c75h95o39v66á 5392647384913

Neurážím, pouze konstatuji fakta. To, že se domníváte, že jsou ženy rovnoprávné, je jen proto, že jste muž. Já jako žena jsem na to asi citlivější, protože jsem se s tím ve svém životě setkala hodněkrát. Diskriminaci jsem zažila už jako dítě a docela mi vadila. Když jsme přišli o rodiče, byl nám přiznán sirotčí důchod. Starší brácha (je starší o 1,5 roku) dostal vyšší. na dotaz, proč tomu tak je, dostala teta odpověď, že je to proto,že je starší a je to kluk. Přiznání vyššího sirotčího důchodu, ve výši bratrova, trvalo státu celé 2 roky (slovy DVA ROKY, než mi ho taky přiznal).

O tom, že za stejnou práci dostane žena nižší odměnu, se bavit nebudu, to je známá věc. Krom toho jsem několik let pracovala jako personalistka a můžu zodpovědně říct, že to byla a stále je naprosto běžné praxe. Pokud na stejnou pozici nastoupil muž, dostal vyšší plat, než když na tutéž pozici nastoupila žena. Neskutečně mi to vadilo, bohužel jsem tomu nemohla zabránit, takové páky jsem v ruce neměla. Ze stejného ranku je přednost mužů v kariérním postupu, což je obvykle odůvodněno tím, že muž nepůjde na mateřskou a následně rodičovskou dovolenou.

Setkala jsem se i s tím, že zaměstnavatel chtěl po dívce potvrzení od gynekologa, že je zdravá a schopna vykonávat požadovanou práci (asistentka v kanceláři). Všichni jsme věděli, že chce hlavně potvrzení o tom, že holčina není těhotná, nicméně vedoucí pobočky se moc divil, že od gynekologa dostal potvrzení, že dívka je zdravá a schopná práci vykonávat (protože gynekolog nesmí napsat, že je těhotná, protože to může být okamžik, kdy žena třeba těhotná je, jen to ještě nejde na 100% zjistit).

Těch příkladů by se našlo i víc, ale tolik místa tady zase není.

0/−4
2.1.2019 12:08

J56a50r51m54i96l26a 25P91í81c87h21o13v95á 5172907484653

A ještě dodatek na vaši poslední větu: máte dojem, že jsem dominantní. Nevím, nikdy jsem nechtěla být ani šéf ani hlavou rodiny. Jen jsem se v životě musela postarat sama o sebe a o dítě. Jo, i jsem byla vdaná, posléze rozvedená a žila jsem 16 let s přítelem (a po celých 16 let jsem byla hlavním živitelem rodiny, měla jsem vyšší plat než přítel. Aspoň mi nemohl vyčítat, že mne nebo moje dítě živí). Ale já jsem chtěla mít vedĺe sebe rovnoprávného partnera a sama být v rodině partnerkou, nikoli dělat chlapovi služku. Nevím, asi jsem toho chtěla po chlapech moc.

0/0
2.1.2019 12:15

J27o34s20e82f 47S88u29k 4185110840204

jak jsem již uvedl, nemyslím si, že by náš stát diskriminoval podle pohlaví.

A to, jak a s kým vedeme svůj partnerský život je každého osobní věc a stát v něm nemá hrát žádnou roli, s výhradou stíhání trestných činů. Osobní špatná zkušenost by neměla vést k paušalizování. Přeji vám v dalším životě šťastnější ruku při volbě partnera..

0/0
2.1.2019 15:35
Foto

J58a24n33a 12M37a12j58o47v78á 4225562146563

A teď vám tedy jako ženě chybí které právo? To mne dost zajímá, mně totiž nechybí žádné a nemám důvod se po chlapech vozit. Z vašich komentářů doslova čiší poněkud podivná nenávist k věcem, které vám (ani žádné ženě) nikdo nevnucuje.

+3/0
2.1.2019 18:52

M16i13l15a84n 43H57l67a14d90k11ý 8222398280

Tak jste si toho rovnoprávného partnera měla najít. Nebo snad jste dostala partnera přiděleného od MNV ? Mně by se taky nelíbila fúrie co by na mne ječela, ať jsem zticha, že vydělává víc. Po tom, co zde čtu, mi ho je dost líto. Nedivím se mu, že od Vás utekl.

0/0
4.1.2019 13:38

J19o18s60e32f 46S95u41k 4155420670644

to, že výživné /a pravděpodobně i sirotčí důchod/ se liší s VĚKEM dítěte je standartní pochopitelný postup soudu a nemá to s pohlavím nic společného.

Platové tabulky nerozlišují pohlaví, nicméně vedoucím bez rozdílu pohlaví umožňuje dávat prémie..a je jen jejich posouzení, komu je dají či nedají - a opravdu si nemyslím, že rozhodujícím kriteriem je pohlaví, bývá jím zpravidla výkonnost..Vyjímečně se stává, že pohlaví hraje v odměnách významnou roli, ale zvýhodněny v těchto případech bývají zpravidla ženy, typicky sekretářky politiků - řada i veřejně známých případů od nás i ze světa..

Máte pravdu, že zaměstnavatelům se nechce přijímat těhotné, ale pokud zde není zdravotní omezení nesmí být těhotenství bráno jako důvod odmítnutí přijetí ženy - v opačném případě je to žalovatelné..

Takže prosím další příklady, neboť ty vámi uvedené podle mne v Česku nejsou normou, resp ve skutečnosti nejsou diskriminací žen..

+1/0
2.1.2019 15:28

J18a75r93m58i53l69a 52P69í30c63h75o44v82á 5442747524263

Diskriminací není ptát se ženy, kolik má dětí a jak má zajištěno jejich hlídání v případě nemoci? Jak to, že v případě mužů se na toto zaměstnavatel neptá? Diskriminací není požadovat po svobodné dívce informaci, jestli se hodlá vdát a mít děti a kdy to asi tak bude? Ptá se na toto někdo muže? Diskriminací není požadovat po dívce potvrzení od gynekologa, jestli náhodou není těhotná? Vyšší plat na stejném pracovním místě pro muže taky není diskriminace? Tak o čem se tu teda bavíme? Pokud toto nepovažujete za diskriminaci, pak byste měl dovzdělat, protože třeba já to za diskriminaci považuju.

Já chápu, že péče o děti je časově i finančně náročná a že zaměstnavatel, který má jen několik zaměstnnaců, nebude natřesený, když přijme ženu, třeba i samoživitelku, která bude často zůstávat doma kvůli nemoci dítěte. Ale co má proboha ta žena dělat? Sociální dávky nedostane, a pokud ano, pak v nedostatečné výši, to má zdechnout hlady? Práci shání taky obtížně, a doba, strávená na pracáku, se jí v důchodu započítá jen částečně. To má to dítě hodit z mostu do vody a jít na plný úvazek budovat rozvinutý kapitalismus?

Jak to, že muži podobné problémy nemají?

0/0
2.1.2019 18:48
Foto

J15a67n23a 20M72a18j91o49v86á 4555752596723

Prosím Vás, KDO dneska shání špatně práci? To by mne fakt zajímalo. To už fakt jen ten, kdo neví, co by chtěl. Zaměstnavatelé přijímají každého, kdo má ruce a nohy.

+1/0
3.1.2019 9:50

J50a72r44m50i75l67a 63P19í60c30h57o51v19á 5642427734763

Zrovna všera mi volal kamarád. Pracoval přes agenturu a firma ho 2 měsíce naháněla, aby pracoval u nich. když přišlo k podpisu smlouvy, nabídli mu 15.000,- Kč brutto s tím, že nemůže mít žádné přesčasy (u agentury jich měl hodně a proplacené i s kdejakými příplatky, takže si vcelku slušně vydělal. Holt agenturní pracovník nemusí dodržovat Zákoník práce). Tak se vrátil znovu k agentuře, která mu zajišťuje i ubytování.

0/0
3.1.2019 11:42

M86i71l53a24n 98H73l54a53d45k66ý 8112188650

Nějak jsem v tomto Vašem příspěvku nepostřehl diskriminaci žen.

0/0
4.1.2019 13:41

J23a75r19m57i22l13a 98P42í67c16h88o16v53á 5462647684623

To byla reakce na paní Mayovou, že "Zaměstnavatelé přijímají každého, kdo má ruce a nohy." Jak máte 50+, tak už to tak neplatí, nebo vás sice přijmou, ale za velmi podprůměrný plat.

0/0
5.1.2019 7:00
Foto

J53a59n75a 19M68a14j16o57v50á 4975892966393

No.. A kde je problém? Vybral si pro sebe lepší z možností, které měl k dispozici. O tom to je, ne?

Kdyby se mu nelíbila ani jedna, půjde hledat třetí. Pracuje? Pracuje.

To, že každá nabízená změna nemusí být k lepšímu, je jedna z vlastností života.

0/0
4.1.2019 13:57

J11o61s11e93f 17S80u41k 4615510380734

souhlasím s vámi, že postavení žen - samoživitelek je těžké..Ale i o tom je článek M.Š., který jste tak setřela..Možná si ho zkuste znovu v klidu přečíst. Žádná sociální podpora vám dobrého milujícího partnera nenahradí a děti sami vychovávat nemáme..

0/0
3.1.2019 10:03

J44a28r64m63i18l55a 37P88í83c82h22o51v41á 5552547714133

"Výživné /a pravděpodobně i sirotčí důchod/ se liší s VĚKEM dítěte je standartní pochopitelný postup soudu a nemá to s pohlavím nic společného" - to jsem si myslela taky. Když jsem ovšem dosáhla věku, ve kterém měl bratr sirotčí důchod vyšší, nebyl mi zvýšen na jeho výši. Když se teta jako zákonný zástupce byla na úřadě zeptat, proč mi nebyl zvýšen, uslyšela výmluvu, že 1) já jsem mladší a budu sirotčí důchod pobírat déle, proto ho mám nižší, a za 2) brácha je přece kluk a jako kluk má nárok na vyšší důchod. Zajímavé bylo, že když příslušné úřednici přinesla plato domácích vajíček, najednou výmluvy neplatily a sirotčí důchod mi byl zvýšen na bratrovu úroveň, a to hned od příštího měsíce. Kdyby to nebyla pravda, tak bych to tu nepsala.

0/0
3.1.2019 19:33

M10i71l15a19n 44H38l15a37d14k58ý 8382838360

To, že je nějaká uřednice "slepice" přece není diskriminace žen ze strany mužů, kterou nám zde stále otloukáte o hlavu. Měla si Vaše teta stěžovat, poradit se s právníkem ( jsou i právníci, co poradí zadarmo, třeb na odborech, nebo na pracáku ).

Jako muž Vám mohu říct, že jsem byl taky diskriminovanej. Bývalý zaměstnavatel mi přestal proplácet provize. Stále mlžil, že práce není dokončená, nejsou zaplacené všechny faktury atd.. Až mi dlužil cca 130 tisíc, tak jsem odešel. A nyní se zdá, že to z něj ani nevysoudím. Ale je to moje prohra, měl jsem mít lépe ošetřenou smlouvu. Nestěžuji si, že za to mohou kapitalisté, nebo zákonodárci, nebo právnička, co mne zastupuje. Jen moje hloupost. proto mne dost irituje žena, která se cítí ukřivděně a přitom se jako personalistka u svého zaměstnavatele na všem aktivně podílela.

0/0
4.1.2019 13:46

M11i12l30a12n 74H49l48a51d48k94ý 8702118220

Jestli to tedy chápu správně, tím, že jste neoznámila takovou diskriminaci, jste se sama dopouštěla trestného činu. A teď si tady stěžujete ? Moji předkové si "užívali" pozornosti gestapa, pak STB a Vám hrozil maximálně vyhazov z práce a následně soud o zneplatnění, který byste vyhrála, spolupodílela jste se na této diskriminaci a ještě se cítíte ukřivděná ? Fakt zírám.

0/0
4.1.2019 13:36

J56a87r19m69i48l62a 19P38í61c79h33o64v98á 5892597364133

Já jsem se na diskriminaci nepodílela, snažila jsem se proti tomu nešvaru bojovat. Leč jako kolečko v soukolí můžete leda tak prd, když jste na to sám. A jako samoživitelka jsem si nemohla dovolit přijít o práci, kdo by nás asi tak živil, vy děsně chytrej? Rodiče jsem už neměla, výživné jsem nedostávala, neb otec dítěte usoudil, že dítě vyroste i bez toho. Takže jsem se podle vás měla nechat z práce vyhodit, chroustat i s dítětem na mezi střevlíky a kojit se bláhovou nadějí, že jednoho krásného dne ten soud vyhraju? Víte, jak dlouho trvá soud v Čechách? Jen soud o zvýšení výživného trval víc než dva roky, a to jsem si mezitím stěžovala až na ministerstvo spravedlnosti, že to všechno dlouho trvá. XX let jsem si nemohla dovolit onemocnět, protože jsem jela doslova z ruky do huby (svého času jsem se v této problematice dost angažovala, byla jsem i hostem v Máte slovo u Michaely Jílkové. Můj příběh byl jedním, co zaujal i jednu z neziskových organizací, takže jsem ho jela představit i na mezinárodní konferenci do Bruselu - alespoň jsem měla poznat Brusel, tímto za tu možnost ještě jednou dodatečně děkuji, byla to velmi zajímavá zkušenost). Dneska už mne to tak nedere, dítko vyrostlo, má svou rodinu a já se snažím ve zdraví přečkat dobu, která mi ještě zbývá do důchodu.

0/0
4.1.2019 19:03

M95i97l15a57n 80H20l30a39d79k14ý 8322608600

No, jestli máte doma namachrovaného macha, je to Vaše volba, ale proč dosvé špatné volby taháte další ženy ?

0/0
4.1.2019 13:24

P75a43v17e32l 80R26u27s44ý 8209756742

Platí jedno ekonomické i sociologické pravidlo, "co se nezalévá, neroste". Takže pokud samoživitelství má obrovskou podporu z peněz "normálních" rodin, pak samoživitelství logicky roste.

Je to stejné jako s důchody, pokud stát udělá systém, kdy z něho značně profitují bezdětní, pak roste bezdětnost.

Jsou to systémové vady, které nikdo nechce řešit, protože cílem všech vládců je rozdělit a panovat. Už ne rozdělit na plebejce a patricijce, už ne na třídy a kasty, ale cílem je rozmělnit společnost na jednotlivce závislé na státu, aby se jimi dalo lépe manipulovat. Proto tento cíl sledují pravicové i levicové vlády, včetně vlády finančních oligarchů (což není ani pravice, ani levice).

Proto státní politika podporuje rozbíjení rodin, kdy z matky s dítětem dělá závisláka na státu, z otce dělá závisláka na ekonomickém výkonu, aby uplatil druhé bydlení a alimenty. Politici mají plná ústa podpory rodin, ale opatření a zákony jsou takřka bez výjimky protirodinná. A všimněte si záměru Maláčové - povinný třetí pilíř. Opět protirodinné opatření a odčeprávání peněz z rodin, tedy protipolulační opatření. Pod záminkou řešení demografické krize ji pěkně prohloubíme.

+5/−1
1.1.2019 19:13

T96o49m32á95š 46K75u58c88h25a45ř 3987711948631

Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Stěžujeme si, že už se nerodí chlapi, že dnešní kluci už často navždy zůstanou jen nespolehlivými kluky a že tedy ženy nemají z čeho vybírat. Jenže ano, toto právě zavinil sociální systém. Po mužích už není vyžadována zodpovědnost, na jejich bedrech už nevisí ekonomická situace rodiny, jejich roli přece zastoupí sociální systém a alimenty z nich dostane soud. Takže mladí muži se přizpůsobili situaci a roli, do které se narodili, tedy že jsou jen zbytnou součástkou na jedno použití. :-/

+4/0
1.1.2019 13:13

M74i76l87a39n 67H57l85a77d10k13ý 8882568760

Já se těm mladým ani nedivím. Stačí si přečíst příspěvky paní Píchové a taky bych se moc rozhodoval, zda se oženit.

0/0
4.1.2019 13:48

Z19d42e19n68ě84k 32H40r60u41b87ý 5345918141556

Zajímavě zvolená kombinace nadpisu a fotky ;-)

0/0
1.1.2019 12:06

J43o45s24e76f 71S21u67k 4155480380144

výborný článek, děkuji. Vše nejlepší k novému roku!

+4/0
1.1.2019 10:10

J52a27n87a 29R48o28h16á89č97o49v55á 6166766245491

znam spoustu manzelskych paru,kde si oba nemuzou prijit na jmeno,vpodstate spolu neziji,jen ten papir jim zustal...a znam par paru,kteri spolu ziji na psi knizku a maji krasnej vztah, deti zmakli vychovat uplne v pohode...takze spis to bude o rozhodnuti tech dvou a je to jen jejich vec a kazdy at si zamete pred vlastnim prahem, nez zacne soudit a rozumovat

+1/0
1.1.2019 9:38

A64l13o43i88s 63J47i63n12d51r41a 9850364277445

Zeny se mohou dnes o sebe postarat samy diky prumyslove revoluci, ktera byla prevazne zavedena muzi. Takze zena dnes nemusi vykonavat prakticky zadnou manualni cinnost a presto se dokaze uzivit i svoje deti. Zajde si do samosky pro rohliky, koupi si auto atd....

Z tohoto pohledu se staly zeny na muzich nezavislejsi a to diky pricineni samotnych muzu. Co z toho bude v budoucnu tezko rici. Spise to vypada na nejaky pozvolny vymiraci model (ktery jiz probiha v temer vsech bohatsich zemich), kdy muzi nemaji potrebu si vytvaret potomky, protoze zivot single je proste snazsi, flexibilnejsi (to co dned kapitalista vyzaduje) a levnejsi (z urciteho pohledu). Stat navic nikoho nemotivuje treba razatni duchodovou progresi podle poctu potomku.

+1/0
31.12.2018 21:56

I19v13o 92O79b63e42r14n51a40u91e68r 5274125157163

KARMA, paní Šichtařová! Velice trefně a výstižně popsáno. A i když vás teď chválím, je mi ze současného stavu smutno. Jen mi připadá, že chyba je na obou stranách - všichni chtějí žít, bavit se a hlavně mít co nejmíň povinností :-(

+4/0
31.12.2018 14:38

J86o39s47e62f 31P56o63t70r 6590741667889

Pro paní Palkovou,

paní Palková, výraz , který autorka zde použila: "samosprašnými-což je mimochodem špatně zvolený termín který se používá u rostlin " je básnická licence , ne biologický terminus technikus, a naprosto přesně kvalifikuje sdělenou myšlenku. Jak to, že jste to vy, jako spisovatelka nepochopila ?

Jinak vím, jako stařec, že problémy které autorka popisuje , jsou z největší části zaviněné nezvládnutím sexu. Před, řekněme 50 lety byl z láhve vypuštěn džin, sexuální svoboda. Sexuální svobody jsme dosáhli, ale platíme za to tvrdým odcizením pohlaví. K tomu ještě internetové porno a na rozpad společnosti je zaděláno.

+3/0
31.12.2018 0:30

M24i45l87a62n 91J88o54n88á45š 5611350232802

Jednička s hvězdičkou. Paní Šichtářová, vyjádřila jste to, co cítím úplně bytostně. Ještě bych chtěl vědět, kde tento názor prioritně podporují a šíří. Že by v SPD?

+2/0
30.12.2018 9:39

V44á23c71l51a30v 45V44l57č95e64k 1128480724946

R^

0/0
30.12.2018 11:25

M87i54c41h43a14l 95H53u89š15á52k 2397756385565

U medvědu tuším medvědice musí medvěda zahánět, aby otec potomky neposvačil. Takže u savců je to všelijaké a i v některých lidských kmenech není model párového manželství standardní. Ale ze skušenosti znám řadu žen vychovaných jen matkou - dost smutné a pro život těžko použitelné případy :-(.

0/0
30.12.2018 1:09

J25a69n 34K13r34á80s86e43n90s29k39ý 6385312405288

"Lidé se bojí manželství. Mají tisíc argumentů, proč nepotřebují nějaký papír na lásku."

No jo a až podepíšeme istambulskou úmluvu, budou muži potřebovat písemný souhlas před každým dotykem a sexuálním stykem.

+2/0
29.12.2018 21:10

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz