Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15o34s25e20f 65Š79o35l97t85e73s 8424128120243

Parametricky dle známých hodnot byly důchody dávno vyčísleny. Nejméně únosné to bude kolem let 2030–2050, kdy bude poměr pracujících vs důchodci nejhorší. Tohle jsou fakta a není to projekce do zásadní budoucnosti. Je to projekce 12–32 let dopředu, to není ani GENERACE. V podstatě je dnes jasné, že aby bylo možné důchody udržet ve výši 40 % průměrné mzdy, bude se muset do důchodu odcházet v 70 letech.

+1/0
7.11.2018 22:51

J86o34s79e48f 56H50l95i95n79o79m68a37z 3510854133318

Důchody zcela jistě porostou.

0/0
7.11.2018 11:05

J31o82s55e77f 33N33o50v51á52k 8964566572295

Souhlasim, myslim, ze az my pujdeme do duchodu, tak prumerny duchod bude kolem 50 000 Kc.

Jen se tak nejak obavam toho, ze v te dobe zaroven bude stat napr bochnik chleba 400 Kc.

0/0
8.11.2018 19:26
Foto

I89v78o 24P58a85t19t41a 9672680772390

Slepota ekonomů se projevila i v rodině paní Šichtařové. Sama dělá maximum pro to aby průběžně financovaný státní důchodový systém přežil. Porodila houf dětí a hodlá je nepochybně řádně vychovat. Přitom s manželem tvrdí, že jsou jen tři možnosti řešení (zvýšit daně, zvýšit věk odchodu do důchodu, nebo snížit důchody). Jediné skutečné řešení je dostatek dětí v domácí pracující populaci. Dětí jako budoucích plátců sociálního "pojištění", ze kterého jsou přímo financovány starobní důchody.

+2/−4
5.11.2018 22:10

J24i19r53k44a 51K37u37z49e93l64k52a 9591565348902

Jste jen hlupák, který ještě nepochopil, že mít děti není rozhodnutí vlády, zatímco článek se zabývá tím, co by mohli udělat politici. Jestli si myslíte, že politik přes nějaké sociální inženýrství dokáže zvýšit porodnost, tak jen potvrzujeme tvrzení z první věty. Nejsou 70. léta, jestli jste si nevšiml, a lidi mají i jiné způsoby vyžití. Což je ostatně důvod, proč se nerodi děti.

0/−1
7.11.2018 6:22

J62i82ř37í 95Ř59e93z47n75í88k 4112532783655

Takže je nutné se vrátit k oněm plodným podmínkám v 70. letech? Co neudělat pro záchranu populace Čechů ?!

0/0
7.11.2018 6:48
Foto

I75v70o 62P61a14t26t62a 9242780162100

Dobrá otázka. Bohužel ty plodné podmínky se týkaly jen přílivu peněz rodinám. Kupování dětí má jen dočasný vliv na zvýšení porodnosti. Efekt se vytratil do 10 let. Od roku 1981 jsme opět vymírali, i když pomalu. Od roku 1993 stát neponechá rodičům peníze na výchovu dětí (peníze, které si sami vydělali), navíc se prakticky vytratil časový bonus pro matky dětí co se týká věku odchodu do důchodu. Od roku 1994 vymíráme hromadně. Efekt se projevil s časovým odstupem jedné generace na zdevastovaném pracovním trhu.

+1/0
7.11.2018 8:20
Foto

I24v68o 16P62a64t47t29a 9662330942550

Hlupák je ten, kdo si myslí že ví o čem je řeč, ačkoliv opak je pravdou. Demografický propad nastal s přijetím daňových a sociálních zákonů (č. 586/1992 Sb., 589/1992 Sb.), převzatých z hromadně vymírajících zemí EU (Klausova vláda v roce 1992, platnost od 1. 1. 1993). Aktuálně, tj. v roce 2017 Němci vymírají tempem jedno nenarozené dítě do vyrovnané populační bilance za minutu. My jsme vymírali v roce 2017 tempem 1 dítě/13 minut. Důvodem je státní rozpočet. Ten má v roce 2018 na třech účtech celkem 103,94 miliard korun určených na potlačování porodnosti u pracující populace. Z toho 44 miliard nadměrné daně z mezd rodičů, 43,44 miliardový tunel od důchodců kteří vychovali děti k bezdětným důchodcům. Stejný tunel ve zdravotnictví, ve výši 16,5 miliard korun. Zde je relevantní otázka: Proč vychovávat děti z peněz, které mají bezdětní pro osobní spotřebu, když mi důchod a zdravotní ošetření ve stáří zaplatí cizí děti ze svého odvodu SP a ZP?

+2/−1
7.11.2018 8:07

P57e40t71r 27K44o76v42a63ř43í96k 1581713729327

Už jsem to jednou psal - to přeci není žádné řešení! Dočasně problém vyřešíte, odsunute jej o generaci dál. Ale co další generace? Bude plodit další hromady dětí? Systém přeci nemůže fungovat tím, že neustále poroste - to je neudržitelné, nelze to aplikovat donekonečna. Na hranici narazíte velmi brzy, a pak ta poslední generace bude mít řádově větší problémy - jak uživit sebe v takovém možství a jak ještě k tomu uživit důchodce. Rv

Je nutné změnit systém takovým způsobem, aby fungoval při konstatním počtu obyvatel. Což jinak, než zmíněnými 3 způsoby nelze.

+1/−1
7.11.2018 8:21
Foto

I11v89o 54P39a71t75t82a 9762360812890

Máte problém v argumentaci. Tady není řeč o hromadách dětí. Jde naopak o deficit porodnosti v průměrné výši 60 000 nenarozených dětí ročně v letech 1994 až 2005. Tam ty Vámi vzpomínaná řešení na záchranu důchodů nepomohou (zvýšit daně, zvýšit věk odchodu do důchodu, nebo snížit důchody). Neřeší totiž demografický deficit více než jednoho milionu nenarozených dětí v posledních 25 letech!

0/0
7.11.2018 8:43

P86e83t21r 51K80o86v54a70ř29í23k 1321893869817

Populace je stále stejně početná. Je jedno, jestli se rodí děti, nebo přichází mladí imigranti.

0/0
7.11.2018 14:24
Foto

I85v81o 25P72a13t64t96a 9432400632570

https://www.youtube.com/watch?v=FcXzw2ky1Vc

0/0
7.11.2018 19:48

J36o61s28e72f 80Š13o89l37t56e91s 8304228610203

Na to už je pozdě.

0/0
7.11.2018 22:47
Foto

I13v10o 52P19a78t10t67a 9572840932670

Nikdy neříkej nikdy. Není problém zde mít nejen dostatek dětí do tří let + 9 měsíců od potřebné změny daňové a sociální legislativy! Není dokonce problém zde mít TRVALE dostatek dětí v rodinách PRACUJÍCÍCH RODIČŮ.

0/0
8.11.2018 0:13

P14e33t26r 91D53v53o57ř93á17k 9594927512560

Ale my už jsme dávno v problému. Podíl obyvatel v produktivním věku klesá s tím, jak odchází do důchodu silné poválečné ročníky. Jakýkoliv ekonomický pokles bude znamenat odliv pracujících z ciziny a deficit důchodového systému. Jediná možnost, jak to do budoucna zvrátit, je razantní nárůst porodnosti, který by za 20 let vyvážil silné ročníky ze 70. let. To znamená ASPOŇ 130 tis. narozených za rok. Jenže tolik se tu od roku 1990, 1991 nenarodilo. Dále je otázka, jak by takový nápor zvládly porodnice a později školy, které prošly výraznou redukcí.

+1/0
5.11.2018 18:19
Foto

I41v29o 98P58a34t93t60a 9132200912600

Tolik dětí, abychom nevymírali, se nenarodilo od roku 1981 (minimum deseti milionové populace je porodnost 154 000 živě narozených dětí ročně, za podmínky nízké dětské úmrtnosti). Od roku 1994, díky daňové a sociální válce vyhlášené státem rodinám v podobě zákonů o dani fyzických osob a o sociálním pojištění, vymíráme hromadně.

0/0
7.11.2018 8:26

J95a89n 30V83y57s15k78o75č34i14l 6762780736444

Demografická projekce na 50 let je stejně důvěryhodná jako přepověď ČHMÚ na 10 dní. Ovšem jako nástroj sociálního inženýrství je to dokonalé.

+1/0
5.11.2018 16:44

V12l48a72d27i53m60í20r 57H94r76u59b10ý 4197333904439

Já to říkám pořád. Neplánujme! A na základě toho nic nebudujme (třeba další byty - bůhví co bude za 30 let), rychle se zadlužujme a asi ani ty děti nemějme - co když bude válka, nebo i u nás zemětřesení a erupce.

Mimochodem: demografická projekce plátci daně/důchodci je na pětadvacet až třicet let prakticky přesná, takže určitá nejistota je až těch posledních dvacet let. A když tvrdíme, že chceme udržet poměr důchod/mzda, tak tu rozpočtovou katastrofu není až tak těžké odhadnout.

Já vím, přijde mor a neštovice a všechno bude jinak.

Vy doma plánujete tak na půl roku dopředu. Neboť dál by to bylo jak prognóza počasí? To snad byste si neměl ani kupovat kanape, o nové televizi nemluvě.

Na okraj: Stejné řeči měli chytří, když bylo navrhováno prodloužení odchodu věku do důchodu. Kdybychom ty chytráky poslechli, měli bychom dnes o cca 420 tisíc důchodců víc a schodek rok co rok o 60 mld. vyšší! (Ale schodek nevadí, stejně nevíme, co bude, že?)

0/0
5.11.2018 19:58

J64a92n 40V64y94s62k32o72č46i12l 6802260276524

Jestli jste si nevšiml, tak schodek máme pořád. A pokud mne paměť neklame, vláda si kdysi z důchodového účtu pár set miliard "půjčila", nenávratně. Takže tudy cesta zjevně nevede.

0/0
5.11.2018 21:13

V64l49a35d24i31m54í86r 84H66r41u50b48ý 4947523344569

Všiml jsem si. A poznamenal jsem, že by v uváděném případě byl o cca 60 mld. vyšší. Vyšší, pane Vyskočile. Nebo mám Vaší poznámce rozumnět tak, že když je 40 mld., může být i sto?

Nevím jak paměť, ale znalosti Vás klamou určitě. Žádný důchodový účet nikdy neexistoval, neboť:

- v předrevoluční době by nebylo z čeho sanovat (žádné sociální pojištění se neplatilo);

- zákon o sociálním pojištění (tuším 1992, od 1.1. 1993) od počátku ve svém druhém paragrafu konstatoval, že příjmy ze sociálního pojištění, včetně penále jsou příjmem státního rozpočtu; žádný zvláštní účet tedy tímto zákonem nebyl vytvořen (a nevím, na základě čeho jiného jeho vytvoření předpokládáte;

- i kdyby takový účet vznikl, netuším, jak by v něm vznikl za tři či čtyři roky ("vykrást" ho měla Klausova vláda, že) přebytek "pár set miliard". Pokud řekneme tři stovky, musel by být roční přebytek tohoto účtu ve výši cca jedné třetiny tehdejšího rozpočtu; to fakt myslíte vážně?

Doporučuji nejdřív znát a pak teprve psát.

+4/0
5.11.2018 23:27

J95o54s84e89f 49N82o47v18á48k 8494256102795

Presne tak, byl to jen hoax vymysleny k ocerneni vlad

0/0
6.11.2018 19:05

M51a79r92e40k 52V22e19s74e93l11ý 8453553787367

Podle mě je zbytečné takto "strašit". Nikdo neví, co nás čeká. Neustále se omýlá, jak roste střední délka života, přitom v zemích, kde je nejvyšší, v posledních letech stagnuje - tzn. je možné, že pomalu v tomto směru narážíme na limit.

Osobně preferuji průběžný systém jako nejbezpečnější a nejstabilnější - v případě problémů ho lze parametricky upravovat (průběžný systém je "cílem útoků" různých odborníků, přitom důvod je jediný - nezajišťuje zisky penzijním fondům).

Souhlasím přitom s autorkou v tom, že nejlepší důchodová reforma je podpora rodin s dětmi - tím, že se stát bude snažit zajistit "servis" v podobě školek, možností pro sportovní a vzdělávací aktivity atd.

+10/−1
3.11.2018 22:06

V98l24a56d67i79m47í89r 16H35r41u36b13ý 4817113274749

Ale ten problém přece není především v rostoucí délc dožití. Je v demografickém vývoji. A ten je pro nejbližších 30 let zcela jasný, pro čtyřicet let poměrně přesně odhadnutelný. (Pomiňme nečekané katastrofy či války.)

0/0
4.11.2018 10:19

J81i39ř85í 14Ř25e61z56n17í51k 4402252813115

Zpřesňují poznámka: věk dožití a jeho změny je z jedním faktorů demografické struktury a její změny.

0/0
4.11.2018 12:01

M53a48r44e69k 55V48e92s90e80l44ý 8623893447537

Jak napsal kolega diskutující - věk dožití je jedním z parametrů demografického vývoje. Uvidíme, jak se bude měnit střední délka života (a tím pádem doba "strávená" v důchodu) - každopádně zvýšení věku odchodu do důchodu je poměrně účinný nástroj - zvýšením o jeden rok "uberete" jeden ročník lidí v důchodu a současně "přidáte" jeden ročník lidí v produktivním věku.

Já osobně jsem ale přesvědčený, že výraznější změnou bude robotizace. Dřív naprostá většina lidí pracovala v zemědělství aby se celá populace uživila. Dnes ve vyspělých zemích dokáže "uživit" populaci 3-5% pracujících v zemědělství. A dá se očekávát, že v budoucnu se situace změní i v průmyslu a dalších odvětvích - zjednodušeně - méně pracujících lidí bude schopných zajistit "provoz" pro celoup populaci.

+2/0
4.11.2018 21:35

V61l13a49d40i17m57í28r 28H15r68u74b21ý 4467663494269

To jistě. Děje se tak nejméně dvě století. A již tenkrát se lidé báli o práci (viz například krásný Arbesův román Štrajchpudlíci).

0/0
5.11.2018 20:00

J49i32r18k15a 81K91u91z42e35l62k33a 9831115938332

Takže sice nevíte, co nás čeká, ale pro jistotu nebudete dělat raději nic. Místo prevence víra. Skvělá volba. Jinak pro vaši informaci. Rušení prvního pilire nikdo neplánuje, takže nechápu tu potřebu ho pořád obhajovat. Celý problém je o tom, jak ho doplnit tak, aby za dvacet třicet a více let důchodci nemuseli řešit stravování pastvou. Nikdo totiž neříká, že pilíř zanikne. Ale čistě pohledem na vývoj populace prostě bude víc a víc jen na přežití. Jestli to chcete zpochybňovat, tak jste mimo a nemá vůbec cenu se s vami pouštět do diskuze.

+1/0
4.11.2018 22:45

J24i79ř17í 94Ř14e11z10n17í33k 4812342433745

To je sice možné, ale musí být zaležitosti jednotlivců, jak se s tímto vývojem vyrovnají. Nemůže to být záminkou pro ukládaní dalšího daňového břemene na jednotlivce, tj. povinného penzijního spoření.

0/0
5.11.2018 3:09

P94e44t11r 36K51o64v94a40ř81í39k 1711683219167

Lidi jsou rozmazlení, sobečtí, lhostejní. Žádná zodpovědnost. Bohužel, polovina z nich je taková, že pokud je nedonutíte, pak budou žít rozhazovačně, na dluh, a na důchod ani nevzpomenout. A protože nic nemusí, dopadne to tak, že buď je necháme chcípnut, nebo tuto polovinu budoucích důchodců budeme stejně živit ze sociálních dávek a příspěvků. Jak myslíte, že to dopadne? :-/

+1/0
5.11.2018 12:14

J14i54ř33í 44Ř27e20z45n59í41k 4392702453245

Pěkně jste charakterizoval správce penzijních fondů, kteří budou spravovat Vaše peníze. Děkuji pěkně.

0/−1
5.11.2018 14:00

V49l24a83d32i56m58í27r 47H90r61u96b42ý 4457983924419

Má to drobnou vadu - ti nesvědomití, kteří si nebudou nepovinně spořit budou v důchodovém věku bez prostředků. A protože jsme stát sociální, nenecháme je ve štychu. Závěr: lemlové dostanou to, co dosud a ostatní jen, co si naspořili.

+1/0
5.11.2018 20:02

J50i44ř36í 91Ř93e94z61n98í47k 4162322383445

Ať si svědomití spoří, co si spoří, ale ne na účet procent příspěvků do průběžného systému. Tedy i na současný účet těch nesvědomitých, na níž pak leží jako na daňových soumarech tíha udržení průběžného systému.

A těch svědomitých je zatraceně málo podle počtu přihlášených do toho systému povinného penzijního systému. Kdyby se tam přihlásili občani ve velké míře, nebylo by ho technicky možné zrušit.

0/0
7.11.2018 6:55

M13a71r64t16i49n 54S25v97o16b25o20d93a 7679237922365

Jednoduchá matematika.

Důchodci nechtějí snížit důchody.

Sociálně slabí a nízkopříjmové skupiny zaměstnanců nechtějí jít do důchodu později a nechtějí snížit důchody.

Stále se zmenšující a chudnoucí střední třída nechce zvýšit daně a možná by akceptovala snížení důchodu, protože si šetří sami na důchod.

Takže, kde je nejvíc voličů. Důchodci, sociálně slabí a stále se rozšiřující skupina zaměstnanců s nízkými příjmy. Takže je průchozí maximálně navýšení daní, které jsou už nyní vysoké.

Pak ještě hrozí, že si střední třída zajistí práci na živnostenský list nebo bude pobírat výhody, které nahradí velkou část mzdy a bude odvádět nízké sociální a zdravotní pojištění. A to se děje už nyní.

0/0
3.11.2018 19:45

D12a80g21m52a28r 89P93á44t52k29o54v62á 5838842509361

Víte, že průměrný starobní důchod žen je více jako o 1000 Kč nižší než je hranice příjmové chudoby? Co jim ještě chcete snižovat? Kupní síla důchodců se od r. 1989 zvedla jen asi o 7 %, tj. 10x méně, než kupní síla průměrné mzdy. Důchodci se nemají tak skvěle, jak jste možná přesvědčen.

+2/−1
3.11.2018 21:31

P87e13t86r 89K41o35v95a53ř76í43k 1431293259977

Prosím ... průměrný důchod je něco kolem 13000. Nejsou v něm mezi lidmi velké rozdíly. Důchodci se s tímto důchodem mají velice dobře. A samozřejmě se předpokládá, že člověk v produktivním věku žil rozumným způsobem a během těch 40 let si zajistil vlastní bydlení. Je to naprosto základní věc, kterou každý člověk v civilizované Evropě ví, že musí během života splnit. Mají to tak všichni, co znám, a na nic si nestěžují. Bohužel u nás jsou mnozí lidé nesmyslně přesvědčení, že je někdo bude vodit za ručičku a starat se o ně, říkat jim, jak mají žít ...

+2/0
3.11.2018 21:52

V35l80a68d72i44m34í20r 85H26r22u76b29ý 4627293104619

Opravdu je v Evropě běžné vlastní bydlení? Vůbec o tom nejsem přesvědčen (výjimka samozřejmě Británie a možná Holandsko).

+2/0
4.11.2018 10:37

P23e31t74r 83K16o64v35a13ř93í75k 1841663749837

Ano.

0/0
5.11.2018 12:22

V56l73a28d53i93m72í93r 20H49r25u25b11ý 4867743224219

Kdy (kromě jmenovaných států), v jakém rozsahu, prameny. Díky.

+1/0
5.11.2018 20:03

D71a76g53m24a29r 21P54á41t91k70o55v64á 5778682499531

Píši o průměrném důchodu žen.

K 31. 3. 2018 byl průměrný důchod 12 347 Kč, z toho muži pobírali 13 615 Kč a ženy 11 219 Kč, tedy o 2 396 Kč méně, procenticky o 17,6 % méně. Hranice chudoby byla pro rok 2017 stanovena na 11 195 Kč a průměrný důchod žen byl ve stejném roce 10 772 Kč, tedy přesně o 1 094 Kč pod uvedenou hranicí chudoby. Hranici příjmové chudoby pro rok 2018 jsem nikde nedohledala. Když mě doplníte, budu ráda.

Za tyto peníze se singl důchodkyním bez vdovského důchodu opravdu nežije velmi dobře! Dva důchodci s průměrnými důchody vyjdou slušně, jeden ani náhodou. I když má vlastní bydlení.

+3/0
4.11.2018 20:31

V21l41a64d13i11m19í35r 37H67r12u81b58ý 4677143764609

1. Vaše námitky jsou ve srovnání s argumentem pana Svobody (jednoduchá metematika) irelevantní.

2. Práh chudoby je velice umělé číslo, nic neříkající (snad jen něco o rozvrstvení příjmů). V letošním roce vzrostou průměrné příjmy o cca 15 %, vzroste tedy o 15 % i práh chudoby. Proč, když inflace bude jen kolem tří procent. No protože je to hausnumero.

3. Nevím, kde jste vzala nárůst kupní síly důchodů od roku 1989 (mimochodem: vrostla, jsme tedy na tom lépe, než byli ti za socialismu). Já jsem tady už jednou uváděl, že můj důchod nominálně vrostl od roku 2004 do roku 2017 na 151 %, reálně (započtena inflace) o 31 %. Takto musel vrůst důchod každému, podprůměrnému o něco více.

4. Ženy povětšinou žijí s partnerem (společně nejsou pod tím zázračným prahem chudoby), případně mají vdovské důchody.

0/−1
4.11.2018 10:36

J90i81ř13í 17Ř23e59z64n44í28k 4862602323275

Ale vůbec ne, Od r. 1967 vzrosty nominální důchody deset krát, nominální platy 20 krát, ceny minimálně 15 krát.

0/0
4.11.2018 11:57

V38l42a79d74i70m88í55r 19H18r20u62b51ý 4257563264399

Údaje od roku 1967 jsem nedohledával. Musel bych mít papírové ročenky.

Nevím, k čemu píšete "Ale vůbec ne". Pokud k vývoji důchodů a cen v letech 2004 až 2017, tak nevím, kam na takové nesmysly chodíte. Jak píši - růst důchodu jsem si spočítal ze svých výměrů. Je pro všechny prakticky stejný (asi maličko vyšší pro nižší důchody, protože většina valorizací nepatrně zvýhodňovala pevnou částku). Je to tedy číslo přesné.

Inflace je stanovena z meziročních údajů o inflaci, sdělované českým statistickým úřadem.

Až mně budete zase psát "vůbec ne", uveďte laskavě k čemu se ten výkřik vztahuje a doložte. Jinak bych Vás musel považovat za planého žvanila.

0/0
5.11.2018 20:12

J95i72ř86í 93Ř93e73z94n64í41k 4402612763305

Zmínil jste se přinejmenším o roce 1989.

0/0
7.11.2018 6:58

M83a24r57t12i20n 39S69v11o83b96o25d31a 7509817712505

Obávám se, že máte špatnou kalkulačku. Kupní síla důchodců skutečně není 10x menší než kupní síla lidí s průměrnou mzdou.

Důchodci se mají u nás nejlépe jak se kdy v historii měli. Váš názor na tom nic nezmění.

+1/−1
4.11.2018 15:52

J65i96ř13í 47Ř15e32z23n72í38k 4322632463255

Nic jsem neřekl, že kupní síla důchodců je 10krát menší než kupní síla lidí s průměrnou mzdou.

Pouze jsem sdělil, že průměrný plat se od r. 1967 zvýšil z 1500 na 30 000 korun, zatímco důchod z 400 - 800 na 12 000 korun.

0/0
4.11.2018 19:56

V42l40a37d78i88m34í95r 14H48r15u26b55ý 4377213754719

Tak ze čtyř set, nebo osmi set. Ten údaj mát rozpětí 100 %!!!

0/0
5.11.2018 23:28

J72i52ř91í 33Ř24e75z42n58í38k 4242612103835

Bohužel ten údaj o nějakém průměrném důchodu nemám v tuto chvíli k dispozici, pouze výrok jednoho papaláše v r. 1967, že polovina vyplácených důchodů se pohybuje mezi 400 až 800 koronami.

0/0
7.11.2018 7:02

V73l86a75d33i85m50í65r 86H52r61u56b74ý 4457273914859

Pojďme se bavit o ČR, její politiku tu přece posuzujeme.

Důchod 1993: 2 730, současnost (konec 2017): 11 800, tedy 4,3x

Mzda 1993: 5 900, současnost (dtto): 31 650, tedy 5,4x. Takže to tak drastické není. Nesmíte dát na žvásty.

(Na okraj: v roce 2017 rostly mzdy rychlým tempem - tento růst se na důchodech projeví až v příštím roce.)

0/0
5.11.2018 23:44

J90i76ř20í 47Ř11e65z78n70í23k 4102662963785

No jo, ale vzhledem k opožďování výpočtů důchodů měl jste vzít za základ r.1992, to by vám to vyšlo ještě příznivěji.

Ale už tehdy byli důchodci více biti inflací než zaměstnaní.

0/0
7.11.2018 7:05

D49a73g71m94a29r 73P27á49t32k51o70v19á 5838292909441

Vycházela jsem z veřejně přístupných tabulek ČSÚ s názvem Vývoj indexu reálných mezd a reálného starobního důchodu, jen jsem si přepočítala meziroční růst na růst od r. 1989. V této tabulce je zohledňován spotřební koš důchodců. Podle ní se zvedl reálný důchod od r. 1989 do r. 2017 o 7,39 % a reálné mzdy o 71,92 %. Nárůst "o" vyšel skutečně 10x vyšší. Písmeno "o" jste v mém příspěvku evidentně přehlédl, přitom hraje zásadní roli.

Ano, důchodci se podle tohoto výpočtu mají o 7 % lépe jako v r. 1989, což není nijak závratné číslo a za reálným růstem mezd velmi pokulhávají. Poměr důchodu k čisté mzdě v r. 1989 byl 61 %, v r. 2016 klesl na 53,1 %, poměr k hrubé mzdě v r. 1989 - 50,4 %, v r. 2016 - 40,5 % => tedy pokles o 10 %. Opět se jedná o data převzatá z ČSÚ. Jak sám vidíte, kupní síla důchodců za kupní sílou pracujících výrazně ztrácí.

To jsou oficiální čísla, nikoliv nějaký můj názor!

+2/0
4.11.2018 20:12

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz