Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TK

K perspektivě dieselu by se snad ani neměl vyjadřovat ten, kdo ho neměl a nezná. Jezdím benzín, plyn i naftu a jednoznačně to u mě z hlediska jízdních i užitných vlastností vyhrává VW nafta.

13 3
možnosti

M65i33r42e58k 18Ř59í24h36a

19. 10. 2018 11:15

V Breselu sedí parta ho..d. Ale ještě není pozdě se proto těmhle zelenejm nesmyslům vzbouřit. Má elekromobil budoucnost? Samozřejmě. Až bude ekonomicky dostupný, bude mít stejný dojezd jako jeho "fosilní" předchůdci, bude dobře fungovat i za nižších teplot než jsou v Kalifornii, bude dostatek dobíjecích míst (i pro lidi co nebydlí v rodinnem domku s vlastní garáží) a hlavě bude dostatek čisté energie, připravená přenesovoá soustava. Jinak je direktivní nařizování elektromobilty jen další neobolševický pokus jak ovládat masy.

46 6
možnosti
FD

Mám el. koloběžku.Po pěti letech baterie zničená.Nová stojí jako nová koloběžka.Nehledě na klesající kapacitu baterie.Tedy el. jen pro bohaté!!!

26 3
možnosti
PD

P25e78t72r 51D17r50a64p80a66l

19. 10. 2018 11:28

celkem logicky bude cena baterky skoro rovna ceně celého zařízení...ten zbytek je pár naohýbaných plechů a trubek a motorek z pračky

2 0
možnosti
Foto

Končím dnes ,,šichtu"(nikoli však svou, neb digisvětem až tak nežiji) v této diskuzi. A lidičkové, nezapomeńte žít R^:-)

1 0
možnosti
Foto

Nelze tvrdit, že nemáte kus pravdy, jen mi vadí zaměňování vox populi za technologické možnosti.

7 2
možnosti
Foto

Tak. Ovšem jde především toliko o blog, nikoli o vědec. studii, či tak;-)

2 0
možnosti
LB

Základní problém je spalovací motor versus elektromotor. Je jasné, že spalovací motor pořád bude potřebovat to palivo vyrobené z ropy, že bude stále produkovat nějaké emise a z principu i vyšší hluk, že státy, které se na ekologické normy vybodnou budou mít ekonomickou výhodu.

Elektromobily udělaly za posledních dvacet let obrovský krok kupředu a v současné době jejich většímu rozšíření brání v zásadě jen cena vysokokapacitních baterií, které používají. Technologicky je tento problém už vyřešen. Elektřina se dá vyrobit v jaderných elektrárnách, stejně jako jsou kamna na levnější noční proud, můžou si majítelé elektromobilů dobíjet vozy v noci, kdy většina elektráren "mele na prázdno".

Problémy jsou v dostatečně dimenzované elektrické rozvodné síti a dalších prvcích infrastruktury. A zde bych proti podpoře elektromobilů nějakými rozumnými investicemi vůbec nebyl. Elektromobily se prosadí tak jako tak, ale můžeme tomuto ekologičtějšímu způsobu dopravy pomoci.

Abych nezapomněl na to zásadní: Debata jakým typem vozu se přemisťovat je jen podružná. Zásadní problém spočívá v neekologičnosti samotného konceptu individuální dopravy, je to stejné jako neekologičnost jakékoli přehnané spotřeby. Problém by to nebyl, kdyby na Zemi žila miliarda lidí, ale se sedmi a půl miliardami a populační explozí to problém je.

19 4
možnosti
ZJ

Problém není v konstrukci el. motoru. To je dávno vyřešené. Ale v bateriích a jejích nabíjení.

Zeleňoučský názor:

pojedu a vidím, že svítí kontrolka. Baterie je skoro vybitá. Zastavím u motorestu, zastrčím kabel, dám si kafe a za chvíli pojedu dál.

S takovým geniem nemá cenu diskutovat.

1. dobití baterie není otázkou několika minut, jako u natankování nafty. Tam nebude stačit několik nabíjecích stanic.

3. představme si dobíjení doma. Za každým panelákem trafostanice, u každého sídliště elektrárna.

9 3
možnosti
DK

Jistě..za vším jsou peníze..jak je z lidí vytahat. Jen skromný dotaz: a tu lektřinu vyrobí kdo a hlavně za co a z čeho. Sídliště budou vypadat jako v Japonsku...1 nabíječka a tlupa kabelů na zemi k nabíjení.;-O;-O;-O

7 2
možnosti
LV

Zaujalo mne toto:

Z pohledu vzdělání o dieselu nejvíc pochybují vysokoškoláci: 42 % z nich čeká brzký konec dieselů, mezi lidmi se základním vzděláním si totéž myslí jen 25 % lidí.

Zdroj: https://sichtarova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=683825&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Jenom to dokládá fakt, že dnešní vysoké školství produkuje absolventy, kteří nemají páru o fungování hmotných věcí. A asi nejen u nás, ale v celé Evropě.

Diesel je účinnější než benzín, a dnešní downsizované benzínové motory jsou z hlediska zplodin horší než diesely.

40 6
možnosti
Foto

Není vysokoškolá jako vysokoškolák, což výzkumy nezohledňují. Mezi absolventy humanitních, uměleckých a technických oborů je propastný rozdíl.

16 0
možnosti
JZ

Ať je to jak chce, ty zlolajné europoslance, kteří pracují výhradně proti vůli lidu, ty jsme si tam nezvolili sami? Co si vzpomínám, volby byly. Pouhých 20 % voličů to tehdy zajímalo, čili 80 % dosplěých lidí má teď držet ústa i krok, maximálně se tlouct do vlastní hlavy.

V jiných zemích jsou procenta lepší, ale pořád tragická.

13 0
možnosti
Foto

Znáte toto pořekadlo? Dej oslovi stůl, vymyslí lejstro, a razítko, a za chvíli má i své oddělení. To platí obecně, tedy i v politice. Jinak, čím výše je vrchol jakékoli instituce, tím širší je její základna. Přesněji i mocnější ,,fundament". Základna voličská v tom pak nehraje už žádnou roli. Ta PAK ZAS jen čumí, co instituce plodí a plodit ,,umí";-D

2 0
možnosti
  • Počet článků 685
  • Celková karma 43,48
  • Průměrná čtenost 20184x
Markéta Šichtařová,

ředitelka společnosti Next Finance s.r.o., ekonomka,

spoluautorka několika bestsellerů o aktuální ekonomicko-politické realitě.

V roce 2016 vydala knihu Jak to vidí Šichtařová, aneb Co nám neřekli o imigraci, důchodech a naší budoucnosti.

Seznam rubrik

Oblíbené články