Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Já jezdím od r. 1972 výhradně v dieslech, do 2013 to byla značka Mercedes. Teď mám vůz s motorem VW a jiný už nechci.

Elektřinu opustili autokonstruktéři už 1910, akumulátory sice máme o něco lepší, ale žádný senzační pokrok. Výroba akumulátorů je ničení životního prostředí, nevydrží dlouho a celé to je předčasný výron zelených zelenáčů. Elektřinu je do auta třeba dodávat, někde vyrobit, zkrátka vše nedovařené.

15 4
možnosti
Foto

Pane Steinere a Vy ostatní, kteří máte o elektromobilitě slabé, špatné a nebo žádné informace. Na http://www.e-salon.cz Vás svezeme a vše uvedeme na správnou míru. Dozvíte se jak auta jezdí, jak se nabíjejí a zodpovíme všechny Vaše otázky. Dozvíte se, že nukleární elektrárna vzdálená 150 milionů km nám všem dodává o několik řádů více energie, než potřebujeme (a to zdarma a to je možná jeden z problémů), že elektromobily umožňují stabilizovat OZE , že dokáží i po ujetí 300 000 km ujet pořád více, než 600 km, a další zajímavosti. Dokonce si budete moci i některé elektromobily zakoupit.

3 13
možnosti
JP

J84i59r52i 11P73r71a78j11z

22. 10. 2018 21:36

Prostě elektroauta není špatná myšlenka, ale to se musí nejdříve RAPIDNĚ změnit baterie. A za druhý musí na tom pracovat v celý svět a ne jen pidi Evropa.

2 1
možnosti
JK

Obávám se, že to nepomůže. Elektropohon má velké výhody, ale získání té elektřiny je problém. A zdá se, že baterka je slepá cesta.

0 2
možnosti
Foto

J63o54s74e98f 48K50o62u24b15a

22. 10. 2018 20:23

Děti narozené dnes, uvidí auta poháněná benzínem již jen v muzeu. Pokrok nelze zastavit. :-)

2 9
možnosti
Foto

Benzin patřil do musea ve chvíli, kdy byl vymyšlen diesel. Nejdřív vyráběl olovnaté emise, dnes emituje ředidla a chemikálie potřebné na oktany. Diesel spaluje čisté přírodní fosilie.

3 1
možnosti
TR

Podepsána Markéta Šichtařová, expertka na všechno, dne 19.10.2018 právě na rozvoj elektromobility.

Jinak blog ničím nevyniká ze standardu. Prostě nás čeká již brzy smrt hladem, jako vždy.

4 11
možnosti
JA

J59a39n 85A21d11a47m58e65c

22. 10. 2018 15:41

Pořád si kladu otázku, proč se tak tlačí na vývoj a výrobu elektromobilů, když všichni víme, že mají velké mínusy, které zatím převažují nad plusy. Proč se nikdo nezamýšlí nad tím, jak využít stávající technologii tak, aby emise byly co nejmenší? Proč se třeba netlačí na rozvoj aut poháněných CNG? Tam není třeba nic vyvíjet, spalovací motor to s menšími úpravami zvládne spalovat, instalace nádrže taky není problém a emise CO2 i sazí jsou mnohonásobně nižší oproti naftě a benzínu. To by byla schůdná alternativa pro nejbližší desetiletí, než se vyvine technologie elektromobilů (hlavně baterií) a rozvodná síť tak, aby to zvládla. Spíš za tím vidím lobby výrobců elektromobilů a jejich komponent, protože v tom vidí obrovský byznys. Paní Šichtařová má pravdu v tom, že pokud technologie nezlevní tak, aby byla dostupná i pro střední a nižší vrstvu, tak tento koníček bohatých stejně nic neřeší. Za vším je třeba vidět skryté zájmy různých lobby. A to vůbec nemluvím o tom, že největším znečišťovatelem není automobilová doprava (cca 6 - 8%), ale lodní a letecká doprava a s tou zatím nedělá nikdo nic - velmi zajímavé, že?

12 2
možnosti
OM

Na vývoj elektroat nikdo extra netlačí, pro výrobce to bude ale nejjednodušší cesta, jak splnit emisní limity. VW bude někde v Číně vyrábět e-auta, o které je tam velký zájem, což mu zároveň podstatně sníží průměrné flotilové emise. Úkol splněn. Vývoj hybridů by byl složitější a výsledek nejistý - cena by musela být podobná jako u dieselu, což koncern neumí.

Zatím je to spíš jinak takové nejisté vyčkávání, běžný trh není na e-auta připravený, ale žádná automobilka zase nechce zmeškat šanci. Jinak se mi nijak zvlášť nezdá, že by e-auta někdo dramaticky prosazoval. Výhody jsou většinou společné pro e-auta i full hybridy.

S CNG máte pravdu, je kolem toho dost ticho, natož pak kolem LPG, což je přitom nejrozřířenější alternativní palivo.

Co se týče letadel a lodí - máte pravdu, ale těch moc po městě nejezdí.

1 0
možnosti
EL

taky vox populi clanok - vzhladom na to, ze je plny blbosti a bezny citatel sichtarovej ma doma smradlavu naftovu skodovku, tak citanost bude 100%. akosi neviem najst ziadny rozdiel medzi sichtarovou a tym ostravskym pablbom.

0 9
možnosti
DM

No, já zas marně hledám rozdíl mezi "pablbom-dráteníkom" a vámi...

0 1
možnosti
JK

Zdůvodnění: Vzhledem k tomu že se velká část EE vyrábí z neobnovitelných zdrojů, je potřeba do každého elektroauta namontovat ještě agregát na dřevoplyn.

0 2
možnosti
OM

No, ona je u elektroaut zatím větším problém baterie než zdroj té energie. Li-ion baterie je extrémně drahá, zatím velmi obtížně recyklovatelná, o těžbě a přepravě surovin nemluvě.

3 1
možnosti
OM

Paní Šichtářová píše, obávám se, o něčem, čemu tak úplně nerozumí. Dieselgate rozhodně nevznikla kvůli nysmyslným požadavkům EU. Vznikla v USA, kde VW rozhodl protlačit na trh diesely se sloganem "clean TDI". Jenže si zapomněl přečíst, že narozdíl od EU musí v Americe plnit auta emisní limity nejen na papíře. Tvrzení, že tyto emise nebylo možné technicky splnit, je s prominutím blábol. Poslední emisní testy v reálném provozu ukazují, že jsou koncernové diesely po všech úpravách naprosto v pořádku, takže to evidentně šlo.

U elektromobilů je vynechána elektřina z jaderných elektráren, ale budiž.

Diesely a města - no, potíž je v tom, že všechny filtry a ostatní emisní fičury začínají dobře fungovat, až když je motor dobře zahřátý. Nafťák výborně funguje při dlouhé jízdě po dálnici, tam je zatím nepřekonatelný, ale ve městě popravdě moc ne. Tam je asi zatím nejlepší nějaký japonský hybrid s atmosférickým benzínem. Jenže ten zas není tak dobrý na dálnici (logicky).

Co se týče emisí jinde - ono to už taky tak úplně neplatí. V Indii se připravují emisní limity velmi blízké evropským, v Číně je vůbec problém si diesel přihlásit a USA si jde trochu svou cestou - neřeší se tolik CO2, spíše NOx.

Je jasné, že nové požadavky na pokles spotřeby o desítky procent jsou velmi diskutabilní, zvláště ta první fáze. Podle všeho to povede ke značnému zvýšení počtu hybridních aut v nabídce, která mají v testech papírově úžasné hodnoty. Jenže VW s hybridy totálně zaspal, elektroauta zatím pořád ještě nejsou pro každého (a rovnou si řekněme, že ještě hodně dlouho bez nějakých velkých dotací ani nebudou). Takže teď bude muset něco vymyslet. Moc času nemá.

1 0
možnosti
JK

No moment, to že to jde dnes neznamená že to šlo rozumně před 9 lety

To stejné o zahřátí platí i o benzínu. A pokud si někdo koupí diesel na trasy dlouhé 2km tak je to blázen a není to problém dieselu

Co se týče emisí jinde, to pochopitelně platí - až to v Indonesii zavedou, tak to platit přestane

Diesely se v USA normálně prodávají, jen v jiné kategorii (velké trucky na tahání přívěsu), než v evropě

1 0
možnosti
KR

Dobrý nesmysl. Spalovací motor má stále účinnost v desítkách procent (ca 20%), s turbem se možná u těch nejmodernějších bavíme o 35%. Takže mluvit o fyzikálním nesmyslu může jen hlupák. 40% navíc znamená fyzikální účinnost kolem 50%.

Zase pokud o PR článek pro Škoda auto. Rv

1 0
možnosti
JK

Pokud se v nejbližší době nestane technologický zázrak, tedy se vyřeší jak elektrickou energii (EE) dlouhodobě efektivně skladovat a přepravovat, nebo jak ji vyrobit přímo v místě spotřeby, tak masový nástup elektromobility je zhola nemožný, nehledě na nutnost razantního nárůstu výroby EE. Dnes se totiž armáda techniků a inženýrů stará o to, aby se EE vyrobila přesně ve stanovený čas a aby se tato přepravila na místo její spotřeby. Dnes se místa s výraznou spotřebou EE nehýbou, jde zejména o výrobní podniky a pod., ale co bude až se najednou sjede na jedno místo 50 tisíc i více lidí (koncert, sportovní utkání) ve svých elektromobilech a najednou se připojí k odběru, zatím nikdo netuší, jak to technicky zvládnout. Nespolehlivé zdroje ze slunce nebo větru jsou tady absolutně k ničemu.

Otázkou je, co vede politiky k tak razantním rozhodnutím? Vědí něco víc? Jaký zájem mají globální hráči, kteří těmto politikům našeptávají? Proč se tak moc tlačí na energetickou soběstačnost? Dochází zásoby fosilních paliv? Hrozí globální konflikt? Může nastat ekologický kolaps? Nebo jde jen o peníze a moc? Logické a uvěřitelné zdůvodnění oficiálně nikdo neřekne, aspoň o žádném nevím.

1 2
možnosti
MS

M46a31r27c83e24l 51S43u71p

22. 10. 2018 10:51

Naprostý souhlas !

Zlí jazykové tvrdí, že celý "boj" proti GO a CO2 je pohádkově lukrativní bussines, který je velmi neprůhledný ! Na jedné straně jsou zákazy, pokuty a emisní povolenky a nově přibude taková nová daň z auta za každy překročený gram CO2/km a na straně druhé jsou štědré dotace do mnohdy pochybných projektů. Tím skutečným cílem není snaha o zlepšení životního prostředí, ale o maximalizaci přerozdělovacího procesu hlavně v této oblasti. Vznikají Ekobanky,které naproti vkladům (vybrané pokuty a daně) dokáží tyto vklady znásobit (do budoucna více zadlužit) a poskytnout úvěry na "ekologické projekty".

3 2
možnosti
  • Počet článků 685
  • Celková karma 43,35
  • Průměrná čtenost 20184x
Markéta Šichtařová,

ředitelka společnosti Next Finance s.r.o., ekonomka,

spoluautorka několika bestsellerů o aktuální ekonomicko-politické realitě.

V roce 2016 vydala knihu Jak to vidí Šichtařová, aneb Co nám neřekli o imigraci, důchodech a naší budoucnosti.

Seznam rubrik

Oblíbené články