Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ML

Ja si pamatuji jak lide nadavali kdyz se zakazaly klasicke zarovky, ze je to technicky nemozne nahradit levnym a uspornym zdrojem. Myslim, ze tomu nebude ani deset let. Ostatni zeme budou nasledovat co se tyka aut a emisi. Takova Cina to aktualne ve velkych aglomeracich take resi. I kdyz jsou pozadu tak v tomto zapad nasleduji. Napriklad v nekterych provinciich mohou na silnice jen auta se sudym cislem, jinde maji zvyhodneni ve forme specialniho pruhu pro auta s vice pasazery. To co pisete pisete dobre. Za aktualni situace nelze vice snizit emise, jenze vyvoj jde rychle dopredu.

1 8
možnosti
DT

A cim se nahradi oci, kterym ty usporne zarovky casto skodi?

3 2
možnosti
RS

Paní Šichtařovou si rád přečtu, ale v obávám se, že v této problematice trochu přeceňuje šíři svých znalostí :-)

8 4
možnosti
JS

ano, vypadá to jako rešerše z diskuse pod články o "omezení emisí" anebo o "nějakém elektromobilu".

1 0
možnosti
DP

Teda slecno ci pani Sichtarova, nestacim se divit.

Jedine v cem s vami souhlasim jsou dotace. Dotace pro me at jakakoliv jsou trznim zlem.

Ale psat o elektromobilite timto zpusobem je vic nez usmevne. Vy jste zapomela, ze do tech zelenych aut patri i hybridni vozy. Do kterych stale budete tankovat benzin, ale ktere diky elektromotoru ty pozadovane emise prave plni. Rozhodne to nejsou kdo vi jak draha auta. Hybrid dnes stoji stejne jako bezne auto.

S tou poruchovosti jste me pobavila asi nejvice. Na elektroaute se vam de fakto nema co porouchat. Ano mohou byt prvotni neduhy v prvnich modelech, ale dnesni auta ktera sjizdeji z linek automobilek uz tim netrpi. Naopak elektromobily ty ciste jsou prave mene nachylna na poruchovost diky minimu soucastek.

Navic by jste si mela uvedomit v zakladu, ze automobilismus neni pravo. Ale moznost. Pokud na tu moznost nemam penize, tak je to ciste muj problem. Ne problem bohatsich lidi. A rikat jsem chudy a proto mam pravo otravovat vzduch vsem kolem sebe, protoze nemam na nove auto je zcela smesne. Az vam bude pod vasimi okny v lete rano startovat starej diesel co ma vykuchany DPF (protoze majitel je chudy a na novy nebo jeho opravu nema) a vsechny ty smrady vam zatahne do bytu budete na to koukat asi trochu jinak. Stejne tak s hlukem. Stary vyklepany diesel v 6-7 rano na ulici je opravdu idealni zpusob jak se rano probudit.

*Na dotaz, zda očekávají, že se v dohledné budoucnosti přestanou používat dieselové motory, odpověděli ve 48 %, že se dieselové motory budou používat i ve vzdálenější budoucnosti.

Tento dotaz byl myslen i pro nakladni dopravu asi ano, ze? No samozrejme, ze v nakladni doprave bude diesel i nadale, takze z teto otazky se clovek vlastne nic kloudneho nedozvedel.

* 59% vs 41% je dvakrat tolik? 11% bylo pro, 30% s tim souhlasi, 39% nesouhlasi a 20% je proti. Takze ono je to skoro pul na pul z toho maleho vzorku nez dvakrat tolik.

Tovarnici taky regulaci splodin nebrali za sve a museli se podridit.

5 19
možnosti
PVČ

Já se zase nestačím divit tomu, jak diletantsky a asociálně argumentuje svůj odlišný názor Vy.

.

Nevím odkud berete dojem, že hybridní auta nejsou drahá a stojí jako běžné auto. Opak je pravdou. Navíc díky dvojitému systému pohonu jsou daleko složitější a jen technicky nevzdělaný jedinec si může myslet, že složitější systém při stejné úrovni výroby bude spolehlivější a jeho údržba levnější.

Elektromobil se od automobilu poháněného spalovacím motorem bude lišit jen tou pohonnou jednotkou. Všechny ostatní komponenty budou buď identické nebo velmi podobné a tak budou stejně náchylné k závadám jako u stávajících aut. Naopak možná přibydou problémy s bateriemi a složitějším a dražším elektronickým systémem. Navíc vzniká problém s vytápěním interiéru. Kdo někdy dojížděl poslední kilometry v bundě a kulichu na zbytek energie v baterii ví své. Ostatní si to teprve musí zažít.

Úvahu o tom, že se stávajícím principem dotací na elektromobilitu v principu podporují lidé bohatší na úkor sociálně slabších, jste prostě nepochopil, což je u zeleně orientovaně myslícího jedince celkem překvapivé. Většinou jsou v principu "melouni". Já jsem za to pí. Šichtařovou ocenil, protože mě tento úhel pohledu nenapadl.

Případ "vykuchaného" DPF Vašeho chudého souseda je naopak argument podporující úvahu autorky. On na cenu "levného elektroauta" ani s dotací nedosáhne a bude čadit dál, dokud projde na STK. A to by neměl projít ani dnes, to s novými nesmyslnými emisními normami vůbec nesouvisí.

Dovolím si nekorektně připomenout, že právě diesely se léta tlačily ekologickými argumenty, které mi vždy připadaly účelové. V USA ta lež řadě lidí ležela v žaludku, a proto tu taky nakonec narazily nejdříve, protože i slepý vidí, co jde z výfuku dieselu, který před vámi akceleruje.

Abych Vám ušetřil otázku - už 20 let jezdím jen na LPG.

4 2
možnosti
MK

Clanek trochu na urovni hospodskych odborniku na vsechno......

4 5
možnosti
PK

Ropa není nevyčerpatelná. Než dojde bude nutno vymyslet něco, čím se dá nahradit. Když se má vymyslet něco nového, chvílemi se tápe. Pokud se tápe dělají se chyby. To je lidské. Někdo vymýšlí elektrické vozy, někdo vozy na vodík a někdo možná přemýšlí nad atomovým pohonem.

Neupřednostňuji nic z toho. Nejlépe se mi ale zatím jeví pohon na vodík. Poněkud výbušné sice, ale v podstatě prý nejjednodušší řešení dle odborníků. Kdo bude mí pravdu se ukáže. Ukáže se to tím dříve, čím se budou blížit zásoby ropy k nule.

Někdy mi ty tahanice připadají tak hloupé, jako když se dvě blechy hádají, čí je pes na kterém parazitují.;-D;-D;-D

3 1
možnosti
Foto

Ropa není nevyčerpatelná, ale neustále se zlepšují způsoby těžby, takže dnes už se těží i tam, kde se nám ani nesnilo. Další zásoby jsou na místech, kde by dnes byla těžba drahá, ale postupem času zlevní.

Také neupřednostňuji žádnou současnou možnost, časem se uvidí, nicméně nutit násilím výrobce, aby přešli na možná slepou větev, je opravdu hloupost.

7 2
možnosti

Jako ekonomka byste měla vědět, že EU do elektromobility nešlape kvůli tomu, že by chtěla zásadně zlepšit životní prostředí. To ostatně elektromobily stejně nezlepší, rozhodně ne rychle a v dostatečné míře. EU dupe na automobilky, protože ty naprosto zaspaly technologický nástup v USA (Tesla) nebo v Číně (CATL, BYD a spousta dalších). Pokud by to takto šlo dál, tak by se z Evropy zanedlouho stal skanzen, kde si skomírající automobilky dál prodávají to svoje a lobují za cla na čínské a americké elektromobily. Tady nikdy nešlo o to, jestli budeme jezdit na elektřinu, vodík nebo třeba stlačený vzduch. Tady jde o to, jak donutit obor ke zrychlení inovací. EU není USA, kde se na cenu auta nesmí sáhnout. V EU velká část obyvatelstva jezdí MHD.

2 8
možnosti
Foto

Ještě že tu EU máme, jinak by z nás byl skanzen! Jak jsme dokázali nebýt skanzenem před vstupem do EU? My jsme vlastně nebyli skanzenem dávno před EU, o západní Evropě nemluvě, ta byla ještě dál, to je záhada. ;-D

Zrychlení inovací má nějakou cenu a ta cena je pro zákazníky zatím příliš vysoká, jinak by se do toho už automobilky obuly dávno. EU je to jedno, o její peníze nejde.

4 3
možnosti
MT

Z celého článku mi není jasné, co všechno ví paní Šichtařová o elektromobilitě. Hlavně že za všechno může EU. Tak proč je v elektromobilitě Čína napřed? Proč je jeden z největších výrobců e-mobilů firma BYD z Číny? Proč jsem v Číně viděl jezdit tolik dělníků na e-bikes?

Ví paní Šichtařová, kde se bere uhlí a ropa a kdo je vyrábí? Zná paní Šichtařová německý termín "Kohlenausstieg", který vidím v německých médiích každý den?

2 1
možnosti

Čína je napřed, protože řeší dojíždění za prací a masový automobilismus tam nemá dlouhou tradici, lidé snáz přijmou novinky

V Evropě jsou už požadavky dané dlouhou tradicí spalovacích aut. A v tomhle kontextu není elektromobil plnohodnotné auto, protože není dost vytrvalý.

E bike do toho nemíchat, To je jiná kategorie. Je to plnohodnotná náhrada mopedu. Ale jak populární jsou mopedy v EU?

Mimochodem argumentace ropou či uhlím není tak jasným argumentem, jak se zdá, elektrickou energii lze ukládat jak do akumulátorů, tak do vodíku, methanu, methanolu apod. Klidně může skončit vývoj syntetickými palivy.

0 1
možnosti
JK

J56a82n 18K27u67d96e77r44a

29. 10. 2018 15:35

Asi něco jiného v Americe, kde víc než polovina lidí žije v RD s trávníčkem a můžou si zaparkovat pod okny a nabíjet třeba i šnečím tempem z běžného rozvodu, oproti situaci u nás, kde si sotva ze 4. patra paneláku natáhnete šňůru k vlastněnému elektromobilu. A taky druhá věc, kdo bydlí v paneláku zrovna finančně nedosáhne někam ke dvěma milionům.

6 1
možnosti
MK

Jn a s ohledem na to, ze od zitrka se musi sesrotovat vsechny spalovaci auta, a vsichni si budou muset teslu, tak mame velky problem.....

1 0
možnosti
JT

J63o83s82e53f 90T42r57ö31g29l

29. 10. 2018 8:23

Souhlasím s tím, že handrkovat se o procent poklesu spotřeby je nesmysl. Nicméně paní Šichtářová (jako obvykle) míchá hrušky a jablka, aby nakonec dospěla k názoru, že chyba je v EU. A jako obvykle se mýlí.Ano, elektromobily nejsou superekologické, ale u spalovacích motorů jsou nejhorší místní zplodiny. Podívejte se třeba na zdravotní statistiky obyvatel Spořilova a porovnejte to s mapou.

Životní prostředí je v EU jednou z převážně společných agend, k tomu jsme se zavázali a nadávat na Brusel jaksi nemá cenu. Cenu má snažit se tam dodat jiné odborníky. Nicméně cílem těchto opatření není jen ochrana životního prostředí, ale celkově trvale udržitelný rozvoj. V EU se k tomu přidává ještě nedostatek zdrojů. Klíčová surovina ropa v EU prakticky není a v jejím dovozu jsme závislí na arabských státech, Rusku a Íránu, ani jedno stabilní regiony. Šetřit a hledat alternativy je na místě.

Paní Šichtářová se také mílí, že podobné tlaky budou znamenat krach automobilového průmyslu. Bude to samozřejmě naopak. Bude to představovat tlak na technické inovace a v tom je evropský průmysl dobrý (i český - Škodovka je např. největší investor do výzkumu). Výsledkem bude naopak technologický náskok, podobný jako má např. dnes Německo. Ano, Čína asi bude produkovat levná a málo ekologická auta, ale nebude je moci dovážet sem, tak jí to bude k ničemu a bude muset také inovovat a přizpůsobit se. Trh EU je velký.

5 4
možnosti
Foto

Na technické inovace jsou vždy nejlepší strategická odvětví jako je například armáda. Umíte si představit fungující armádu závislou na dobíjení? Když pomineme jiné nedostatky jako kde vzít dost elektřiny, tak narazíme na problém skladování. Až bude elektřina snadno skladovatelnou komoditou, je po problému, ale zatím tomu tak není a než se to vyřeší, možná se objeví jiný způsob.

9 1
možnosti
PHH

Paní Šichtařová, ten čas už nemáme. Automobilky spaly dost dlouho a emise neřešily, když na to byl čas. Audi a BMW už před 40 roky testovaly elektomobily. Povšimněte si, že to jsou obě německé automobilky. Audi je dokonce dceřinnou společností VW. Výsledek? Nula.

Nebýt toho, že se do toho vložila v ČR nechvalně známá drzá namerická Tesla, spaly by automobilky beztrestně klidně dál a lid se dál ve městech, ale i jinde, dusil.

Ano, elektromobily jsou drahé a mají výrazně menší dojezd, ale to není argument. Ne každý si může SUV za 700 000+, a k SUV nám neméně tolik kritických poznámek, jako vy k evropské směrnici. I z fyzikálního hlediska (velká čelní plocha, špatný koeficient Cx). Takové auto nemůže mít nízkou spotřebu. Přesto se úspěšně vyrábí. Stejně tak se budou úspěšně vyrábět elektromobily a automobilky se pod tlakem evropské směrnice přizpůsobí. Kdo na motor s EURO 6, případně elektromobil nebo elektromobil s fuel cell nebude mít, tak na to prostě nebude mít. Ve městech jezdí celkem dobře MHD, a pokud vím, tak je minimálně ze 60-70% už eltrifikovaná. Autobusy se také jako BEV už začaly nasazovat. Pak se nabízí ještě sdílená mobilita.

Na závěr jednu poznámku. Jak do elektromobilu jako žena jednou vlezete, tak už z něj nevylezete. V automobilovém průmyslu genderová neutralita nefunguje. :-) To jsou praktické zkušenosti. Zeptejte se manželky nějakého elektromobilního nadšence v ČR proč. Cenu samozřejmě neřeší, to řeší chlap. ;-)

7 11
možnosti
Foto

Tak to není, automobilky nespaly, vyráběly diesely, protože nafta byla levnější a spotřeba nižší. Benzinové motory byly fuj fuj, protože měly velkou spotřebu a vyšší emise. Potíž je, že emise určuje stát. A když si nadiktuje, že tohle škodí a tamto ne bez ohledu na skutečnost, automobilky se přizpůsobí, tak to je, bylo a bude. V současné době je to ještě horší a vlastně nechápu, že to nevidíte. EU na nás dělá bububu, protože svítíme neúspornými žárovkami, dělá na nás bububu, že používáme rychlovarné konvice, dělá na nás bububu, že používáme výkonné vysavače, protože spotřebovávat moc elektřiny je fuj a jako bonus nás nutí do elektromobilů? Vy tam opravdu nevidíte rozpor? A pořád platí staré dobré, že elektromobilu se sice nekouří z výfuku, ale kouří se z komína elektrárny, takže z bláta do louže.

10 0
možnosti
  • Počet článků 685
  • Celková karma 43,34
  • Průměrná čtenost 20184x
Markéta Šichtařová,

ředitelka společnosti Next Finance s.r.o., ekonomka,

spoluautorka několika bestsellerů o aktuální ekonomicko-politické realitě.

V roce 2016 vydala knihu Jak to vidí Šichtařová, aneb Co nám neřekli o imigraci, důchodech a naší budoucnosti.

Seznam rubrik

Oblíbené články