Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PS

OK, řekněme, že nemorální je dotovat bohaté, kteří chtějí elektroauta. Chudí jezdí ve starých dieselech, tak je nemorální je sankcionovat. Máte cestu ven? Ať se chudí stanou bohatými a budou kupovat vyspělejší techniku v autech a budou méně smrdět? Já jsem vděčný za každý krok směrem k elektromobilitě, "výfuk v elektrárně" taky chápu, ale ve městech se nedá dýchat hlavně kvůli dieselům. Špatným dieselům, ale není na ně bič.

1 8
možnosti

R19o40b79i79n 67Ž46i41ž18k91a

21. 11. 2018 15:36

Řešení je naprosto jednoduché a funguje samo - nechat bohaté, ať si z nadšení (a bez dotací) kupují elektromobily (přesně jak to funguje u Tesly, jejíž poměr cena / užitná hodnota je tragický, ale stejně nestíhá vyrábět), čímž zafinancují vývoj a tím zlevní technologie natolik, že se stanou dostupné i pro ekonomicky slabší skupiny.

Největší bordel v (našich) městech dělají staré diesly s vykuchaným DPF filtrem - (5% aut dělá 50% znečištění).

To je NELEGÁLNÍ už dnes, takže bič na ně je, chybí akorát zapráskat bičem na policajty, aby s tím něco dělali, a dát jim na to do ruky dostatečně velký klacek - pro začátek technologii, která to změří.

Pokud bychom chtěli být drsní, tak můžeme zařadit užívání auta bez DPF třeba mezi trestné činy obecného ohrožení.

10 0
možnosti

Úvaha plná polopravd. Elektromobily budou drahé a poruchové. Proč? Protože jsou přece plné supermodernícj technologií, to je jasné každé ekonomické komentátorce. Skutečnost je úplně opačná, soustava baterie - regulátor - elektromotor je ve skutečnosti proti posledním dieslům prmitivní..

4 4
možnosti
PS

souhlas, porovnejte si jen elektrickou sekačku na trávu s benzinovou. Primitivní, jen s sebou musíte tahat kabel, ale nemá se tam co po.....

2 2
možnosti
Foto

Myslel jsem že po 89 bude možno se svobodně rozhodnout co a jak si budu dělat pokud to nebude trestné,ale když to tu tak vidím a čtu co EU už dokázala zavést a na lajnovat a zakazovat,tak mi stále více interesuje doba před 89 kde sice byla jistá nesvoboda ale když člověk neprudil a šel svou stopou tak měl klid.Tu i když jde člověk svou stopou tak stále do něj někdo kope a podráží mu nohy a vnucuje pravidla které mnohdy nemají logiku a hlavně pro ně nejsou podmínky.Lid je pak naštván a není divu že se cítí nesvoboden.Je třeba nejdříve pro ekologii vytovořit podminky a potom ji zvolna zavádět a ne jenom od stolu vymyslet ekopípovinu a pak at se lidi potento...Hned už budou mít zpracované sankce a postihy ale řešení pro naplňování to ne.EURvRv

3 1
možnosti
PS

než vytvoříme ekologii podmínky, planeta skončí :)

1 2
možnosti
PHH

Paní Šichtařová, ta vaše neekologie se řádně prodražuje v nemocích a podepisuje se i na kvalitě života. Pokud bydete jezdit s perfektně seřízený a udržovaným dieselem, tak proč ne. Ale budou muset být mnohem přísnější a častější konroly, stejně tak jak citelnější postihy. Například i odebrání vozidla a sešrotování na náklady majitele.

4 3
možnosti
AP

Oblíbený argument proti elektromobilům "elektromobil má výfuk v elektrárně" přesně vystihuje point protože, když už to musí smrdět, tak proč nám pod nosem? Ve městě kde žijeme? S bobkem taky jdete na záchod a ne v obyváku vedle sedačky... Druhá věc je, že elektřinu si vyrobíme sami. Nemusíme posílat naše peníze rusům nebo arabům. Jedni za to vyrábějí zbraně proti nám, druzí si za to v písku stavěj věže do nebe...

5 4
možnosti
ON

O26t74o 39N91o80v46ý

14. 11. 2018 15:23

1.v jednom litru objemu nejlepší elektrické baterie je jen pětina energie z benzínu nebo nafty

2. jak píše MŠ, jsou za tím dotace, v případě dieselgate lobování výrobců aut u politiků, (zakažme diesely, lidi budou muset kupovat nová auta)

3. zrušme dotace, náklaďáky nebudou vozit jogurty po evropě tak dlouho, dokud neprojde doba spotřeby a prodají se za třetinu ceny

4. kolik nafty e spálí v náklaďácích a kolik v osobácích?

5. a kolik velmi nekvalitního mazutu vyletí do vzduchu a do moře z obrovských přepravních lodí? jen proto, že někde dají dotace aby mohli prodávat pod cenou?

7 0
možnosti
PS

většině z toho co píšete se říká argumentační faul.

1 3
možnosti
PR

P65a84v16e43l 46R34i31e55d55l

13. 11. 2018 20:01

Ozdrojované fakty o EV, které si autorka měla zjistit dřív, než se takto shodila.

Auta na elektriku jsou nesmysl!

https://www.xpari.cz/2018/01/auta-na-elektriku-jsou-nesmysl.html

1 0
možnosti
JN

J36a35n 26N44o60v11á62k

12. 11. 2018 13:55

U elektro auta je z pohledu jeho uživatele aktuální pouze jedna otázka - jestli ho chce nebo ne (většinu potencionálních kupců ale odradí cena, která je stále ekonomicky nesmyslná, ti co na cenu nehledí pak koupí něco jiného a tak zbývá je procento nadšenců). Z pohledu státu je ekologie platný argument pouze pro země, kde jsou buď čisté elektrárny (ne spalovací), má problém s znečištěním velkoměst (Čína - kde se znečištění přesune z města někom jinam, i když aktuálně jdou tvrdě do jádra). Ten poslední důvod je mocenský zájem. Snížením spotřeby nafty je možné zahýbat s ekonomikou zemí, které aktuálně nemusí být "chtěné". Vše ostatní jsou technické detaily nebo kecy, stejně jako u všeho nového (před lety si taky všichni ťukali na čelo, když někdo chtěl místo koní kupovat auta).

5 0
možnosti
JS

je vidět, že si autorka udělala "výcuc" z diskuzí pod články o elektromobilitě samozřejmě z těch od elektro-skepiků....ale sama o problematice moc netuší.....

3 5
možnosti
HF

H28o58n94z65a 36F83á50t63o88r

10. 11. 2018 12:57

Musí být super mít tolik ekologicky vytěžených surovin na spousty baterií...

4 0
možnosti
DT

tak hlavne kobalt, ze ? kde a za jakych podminek se tezi ?!?

1 0
možnosti
  • Počet článků 685
  • Celková karma 43,35
  • Průměrná čtenost 20184x
Markéta Šichtařová,

ředitelka společnosti Next Finance s.r.o., ekonomka,

spoluautorka několika bestsellerů o aktuální ekonomicko-politické realitě.

V roce 2016 vydala knihu Jak to vidí Šichtařová, aneb Co nám neřekli o imigraci, důchodech a naší budoucnosti.

Seznam rubrik

Oblíbené články