Účet iDNES+
Nefunkční přihlášení?
Správné fungování účtu iDNES+ je garantováno pouze bez prostředků blokujících reklamu. Než budete kontaktovat naše odborníky, prosím zkontrolujte vypnutí nástrojů AdBlock, Adblock Plus, uBlock nebo podobných funkcí v antivirových programech.
![]() |
P93e37t56r 46Š86i64r32o96k50ý 4341683607Ano, o fyzikálních zákonech se hlasuje Komunisté s větrem, deštěm byli slabým odvarem proti tomu, co předvádějí tihle. |
![]() |
J89a91n 31S75i72n41n62r50e33i61c59h 6973345650881Tech poslancu se zeptejte, zda ve fyzice probirali zakony termodynamiky. Asi ne, protoze pri urychlenem studiu prav se to nestiha. |
![]() |
L96e35o62n61t41ý46n21a 16C52h33v15á75t25a87l36o28v44á 1443235306Buďme rádi, že se europoslanci zaobírají auty, až se začnou zaobírat rohlíky, umřeme hlady. Rohlík bude jen pro vyvolené, po koupi rohlíku bude třeba žádat o dotaci, dotace bude poskytnuta v ČR z FM EHP, koupi rohlíku bude možné realizovat výhradně podle zákona o veřejných zakázkách a jako bonus bude u koupě rohlíku přenesená daňová povinnost a místo plnění bude kdovíkde, současně bude každý prodejce nebo výrobce rohlíků "zakleknut" hned v zárodku a kdyby mu to bylo málo, tak se u něj jistě najde pekař ve švarcsystému, nedodržení povinných lékařských prohlídek, případně málo pisoárů v dámských šatnách. Ale s jídlem roste chuť, takže za chvíli nepochybně bruselští Brouci Pytlíci zamíří na něco, co nás bezprostředně ohrozí. |
![]() |
S35t70a87n71d36a 23N78o84v77á51k 8669653476624
Žádnému nevadí kolony kamionů, které jsou pokud se týká zplodin jisstě "super" a někdy převáží vzduch z jednoho konce světa na druhý. Mám přece také železnici i když v dnešní uspěchané době, kdy se vozí rajčata ze Španělska a brambory z Egypta, by železnice asi nevyhověla. Už roky jezdím s diesly, bez nejmenšího problému. Nová auta dostatečně výkonná se vejdou při rozumné jízdě do spotřeby 5 lt/100 km. |
![]() |
J95i43r24i 63T20i45c42h98y 2856259802417Podobne je to s falesnymi zelenymi v Kanade. Nejradeji by zastavili veskerou produkci ropy, aby prys nizili oteplovani. Mezitim ropu dodaji jini (na priklad Arabove do Indie), budou na tom ekonomicky lepe, zatimco Kanadane budou chudnout. Na oteplovani se nic nezmeni. |
![]() |
M51i55r74e74k 75Ř92í54h48a 8625641405713V Breselu sedí parta ho..d. Ale ještě není pozdě se proto těmhle zelenejm nesmyslům vzbouřit. Má elekromobil budoucnost? Samozřejmě. Až bude ekonomicky dostupný, bude mít stejný dojezd jako jeho "fosilní" předchůdci, bude dobře fungovat i za nižších teplot než jsou v Kalifornii, bude dostatek dobíjecích míst (i pro lidi co nebydlí v rodinnem domku s vlastní garáží) a hlavě bude dostatek čisté energie, připravená přenesovoá soustava. Jinak je direktivní nařizování elektromobilty jen další neobolševický pokus jak ovládat masy. |
![]() |
L17u10m51í70r 29V96i79t25h61a 2417677976622Zaujalo mne toto: Z pohledu vzdělání o dieselu nejvíc pochybují vysokoškoláci: 42 % z nich čeká brzký konec dieselů, mezi lidmi se základním vzděláním si totéž myslí jen 25 % lidí. Zdroj: https://sichtarova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=683825&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku Jenom to dokládá fakt, že dnešní vysoké školství produkuje absolventy, kteří nemají páru o fungování hmotných věcí. A asi nejen u nás, ale v celé Evropě. Diesel je účinnější než benzín, a dnešní downsizované benzínové motory jsou z hlediska zplodin horší než diesely. |
![]() |
P93e11t85r 43S35k84ř71i90v94a71n 3323208138Urážka strany zelených to je -12, zpochybňování rozhodnutí EU to je -27, opětovné stížnosti na dotace -5, přirovnání EU k RVHP to máme -16. Vážená paní Šichtářová po odečtení výše uvedených bodů vám zbývá posledních 45 bodů osobního indexu poslušnosti. Upozorňujeme, že při ztrátě všech bodů musíte absolvovat redoučovací kurz pro euroskeptiky vedený panem Junckerem. Též vás upozorňujeme, že nově se za přestupek považuje i použití slova sirotek a to i v případě pokud se o sirotka opravdu jedná. PS: Seriál futurama se ke straně zelených vyjadřuje asi takto. Poté co byla země napadena byl všem obyvatelům drasticky snížen intelekt. A v tom přišel nápad dát se ke straně zelených. https://www.youtube.com/watch?v=B7gPdWk2Wds |
![]() |
F75r73a20n97t10i40š12e51k 55D20v92o70ř79á87k 3456656795199Mám el. koloběžku.Po pěti letech baterie zničená.Nová stojí jako nová koloběžka.Nehledě na klesající kapacitu baterie.Tedy el. jen pro bohaté!!! |
![]() |
J87i75ř21í 80J90i68r15o36u79d67e80k 8226379284594
|
![]() |
K25a31r15e14l 62S41t37r94ž20a48n89o91v71s55k95ý 1368355255Klidně budu jezdit v elektroautech, nic proti nim nemám. Akorát bych chtěl na jedno nabití ujet alespoň sedm set kilometrů, nenabíjet déle než patnáct minut a nevypláznout milion za auto v základní verzi. |
![]() |
M61i44r44e90k 93N81e51s91r73s59t44a 9703432816749Litr benzinu je teď v SR za 1.45 ojro, litr LPG za 0.7 ojro, spotřeba LPG v litrech je jen asi o 15% vyšší než u benzinu, z výfuku jde míň nečistot jako u benzínu. Proč se na variantu pohonu s LPG zapomíná ? |
![]() |
J64a66k39u60b 26Z77e60m79á11n42e11k 2754433791838Ať je to jak chce, ty zlolajné europoslance, kteří pracují výhradně proti vůli lidu, ty jsme si tam nezvolili sami? Co si vzpomínám, volby byly. Pouhých 20 % voličů to tehdy zajímalo, čili 80 % dosplěých lidí má teď držet ústa i krok, maximálně se tlouct do vlastní hlavy. V jiných zemích jsou procenta lepší, ale pořád tragická. |
![]() |
A41r55n95o75l83d 25L33i36č33k62a 7696675764600Za svůj měsíc starý Land Rover Range Rover 4.4 SDV8 LWB Autobiography budu bojovat do poslední kapky nafty! Karma.
|
![]() |
A49n14t18o27n60í90n 38K95o73u97n82o83v63s89k61ý 9808740588928V čekárně u zubaře ve Wiensbergu, kam jsem tehdy přišel bez sjednané schůzky s bolestí zubu a musel čekat, jsem si četl časopis a v něm článek 10 nejčastějších ekologických lží. Týkal se německých reálií a v podstatě se shodl na tom, že podstata těch lží je polopravda, tedy to, že nám ekologové vždy řeknou jen půl pravdy a zbytek zamlčí. Jedna z těch lží se týkala elektromobilů. Článek popisoval, že při nahrazení spalovacích motorů aut elektrickými motory by (mj. kvůli ohromným ztrátám při přenosu elektřiny) emise škodlivin vzrostly o 40 % ve srovnání se současností (tehdejší současností, tj. cca před 4 roky). Jen by ty škodliviny byly rozmístěny jinak. Vycházel z předpokladu zachování struktury výroby elektřiny (z jádra, vody, větru, plynu atd.). |
![]() |
D75u12š24a46n 16M89a94t40o40u16š97e55k 7203820280615Dnes ze s názorem autorky zcela ztotožňuji.... |
![]() |
L38u92k58á82š 88B55u44r80g96e91t 4104605420742Základní problém je spalovací motor versus elektromotor. Je jasné, že spalovací motor pořád bude potřebovat to palivo vyrobené z ropy, že bude stále produkovat nějaké emise a z principu i vyšší hluk, že státy, které se na ekologické normy vybodnou budou mít ekonomickou výhodu. Elektromobily udělaly za posledních dvacet let obrovský krok kupředu a v současné době jejich většímu rozšíření brání v zásadě jen cena vysokokapacitních baterií, které používají. Technologicky je tento problém už vyřešen. Elektřina se dá vyrobit v jaderných elektrárnách, stejně jako jsou kamna na levnější noční proud, můžou si majítelé elektromobilů dobíjet vozy v noci, kdy většina elektráren "mele na prázdno". Problémy jsou v dostatečně dimenzované elektrické rozvodné síti a dalších prvcích infrastruktury. A zde bych proti podpoře elektromobilů nějakými rozumnými investicemi vůbec nebyl. Elektromobily se prosadí tak jako tak, ale můžeme tomuto ekologičtějšímu způsobu dopravy pomoci. Abych nezapomněl na to zásadní: Debata jakým typem vozu se přemisťovat je jen podružná. Zásadní problém spočívá v neekologičnosti samotného konceptu individuální dopravy, je to stejné jako neekologičnost jakékoli přehnané spotřeby. Problém by to nebyl, kdyby na Zemi žila miliarda lidí, ale se sedmi a půl miliardami a populační explozí to problém je. |
![]() |
J51a86n 21A73d10a57m34e66c 3110368647590Pořád si kladu otázku, proč se tak tlačí na vývoj a výrobu elektromobilů, když všichni víme, že mají velké mínusy, které zatím převažují nad plusy. Proč se nikdo nezamýšlí nad tím, jak využít stávající technologii tak, aby emise byly co nejmenší? Proč se třeba netlačí na rozvoj aut poháněných CNG? Tam není třeba nic vyvíjet, spalovací motor to s menšími úpravami zvládne spalovat, instalace nádrže taky není problém a emise CO2 i sazí jsou mnohonásobně nižší oproti naftě a benzínu. To by byla schůdná alternativa pro nejbližší desetiletí, než se vyvine technologie elektromobilů (hlavně baterií) a rozvodná síť tak, aby to zvládla. Spíš za tím vidím lobby výrobců elektromobilů a jejich komponent, protože v tom vidí obrovský byznys. Paní Šichtařová má pravdu v tom, že pokud technologie nezlevní tak, aby byla dostupná i pro střední a nižší vrstvu, tak tento koníček bohatých stejně nic neřeší. Za vším je třeba vidět skryté zájmy různých lobby. A to vůbec nemluvím o tom, že největším znečišťovatelem není automobilová doprava (cca 6 - 8%), ale lodní a letecká doprava a s tou zatím nedělá nikdo nic - velmi zajímavé, že? |
![]() |
M96i89r74o51s72l10a44v 38S33t87e26i74n13e30r 2676420480246Já jezdím od r. 1972 výhradně v dieslech, do 2013 to byla značka Mercedes. Teď mám vůz s motorem VW a jiný už nechci. Elektřinu opustili autokonstruktéři už 1910, akumulátory sice máme o něco lepší, ale žádný senzační pokrok. Výroba akumulátorů je ničení životního prostředí, nevydrží dlouho a celé to je předčasný výron zelených zelenáčů. Elektřinu je do auta třeba dodávat, někde vyrobit, zkrátka vše nedovařené. |
![]() |
T88o43m97á65š 64K21u44c45h82a69ř 3367701908311K perspektivě dieselu by se snad ani neměl vyjadřovat ten, kdo ho neměl a nezná. Jezdím benzín, plyn i naftu a jednoznačně to u mě z hlediska jízdních i užitných vlastností vyhrává VW nafta. |
![]() |
O27t38o 57N53o16v54ý 72881012651491.v jednom litru objemu nejlepší elektrické baterie je jen pětina energie z benzínu nebo nafty 2. jak píše MŠ, jsou za tím dotace, v případě dieselgate lobování výrobců aut u politiků, (zakažme diesely, lidi budou muset kupovat nová auta) 3. zrušme dotace, náklaďáky nebudou vozit jogurty po evropě tak dlouho, dokud neprojde doba spotřeby a prodají se za třetinu ceny 4. kolik nafty e spálí v náklaďácích a kolik v osobácích? 5. a kolik velmi nekvalitního mazutu vyletí do vzduchu a do moře z obrovských přepravních lodí? jen proto, že někde dají dotace aby mohli prodávat pod cenou? |
![]() |
J51a63n 69N45o69v79á89k 9908289861476U elektro auta je z pohledu jeho uživatele aktuální pouze jedna otázka - jestli ho chce nebo ne (většinu potencionálních kupců ale odradí cena, která je stále ekonomicky nesmyslná, ti co na cenu nehledí pak koupí něco jiného a tak zbývá je procento nadšenců). Z pohledu státu je ekologie platný argument pouze pro země, kde jsou buď čisté elektrárny (ne spalovací), má problém s znečištěním velkoměst (Čína - kde se znečištění přesune z města někom jinam, i když aktuálně jdou tvrdě do jádra). Ten poslední důvod je mocenský zájem. Snížením spotřeby nafty je možné zahýbat s ekonomikou zemí, které aktuálně nemusí být "chtěné". Vše ostatní jsou technické detaily nebo kecy, stejně jako u všeho nového (před lety si taky všichni ťukali na čelo, když někdo chtěl místo koní kupovat auta). |
![]() |
J30a61n 41K35u63d17e36r26a 4733116613952Asi něco jiného v Americe, kde víc než polovina lidí žije v RD s trávníčkem a můžou si zaparkovat pod okny a nabíjet třeba i šnečím tempem z běžného rozvodu, oproti situaci u nás, kde si sotva ze 4. patra paneláku natáhnete šňůru k vlastněnému elektromobilu. A taky druhá věc, kdo bydlí v paneláku zrovna finančně nedosáhne někam ke dvěma milionům. |
![]() |
P94a56v74e72l 23M36a92c94h88a27č92e24k 5101512973Nelze tvrdit, že nemáte kus pravdy, jen mi vadí zaměňování vox populi za technologické možnosti. |
![]() |
D74a12n79u45š52e 14K83r96a76m25o28l51i47š91o82v51á 3122887668749Jistě..za vším jsou peníze..jak je z lidí vytahat. Jen skromný dotaz: a tu lektřinu vyrobí kdo a hlavně za co a z čeho. Sídliště budou vypadat jako v Japonsku...1 nabíječka a tlupa kabelů na zemi k nabíjení. |
Žebříčky
- Markéta Šichtařová
Poláci bojují za vlastní děti. My za Venezuelu.
- Jiří Ručka
Další absurdní a zbytečné nařízení Bruselu vzejde v platnost 20. května 2019.
- Olga Pavlíková
Morální rozpad české společnosti podle Josefa Mašína
- David Vlk
Předsedo, nežvaň!
- David Vlk
Tak to máme dvakrát análek , líbání a roztržená podprda. Chcete účtenku?
- Jan Paroubek
Jak máme vychovávat děti, když nevíme, co mají mezi nohama. "Viďte, paní učitelko."
- Jiří Turner
Kdo nemá rád Lucii Vondráčkovou, ať se někam podepíše.
- Lucie Tykalová
Dycky Most! Aneb ČT stvořila nekorektní seriál. Nebo ne?
- Tomáš Zdechovský
Reportéři ČT objevili dalšího českého řidiče „pašeráka“. Hrozilo mu 14 let
- Lumír Vitha
Může být známkování žáků pro některé stresující? Jistěže ano. A proč by nemělo být?
- Markéta Šichtařová
Poláci bojují za vlastní děti. My za Venezuelu.
- Olga Pavlíková
Morální rozpad české společnosti podle Josefa Mašína
- David Vlk
Předsedo, nežvaň!
- Jiří Ručka
Další absurdní a zbytečné nařízení Bruselu vzejde v platnost 20. května 2019.
- David Vlk
Tak to máme dvakrát análek , líbání a roztržená podprda. Chcete účtenku?
- Lumír Vitha
Může být známkování žáků pro některé stresující? Jistěže ano. A proč by nemělo být?
- Pavla Golasowská
Nechci být rodič č. 1, 2 či 3, chci být máma
- Filip Humplík
Dneska jsi sice žena a chodíš v sukni, ale já tě znám jako Karla
- Jan Paroubek
Jak máme vychovávat děti, když nevíme, co mají mezi nohama. "Viďte, paní učitelko."
- Pavel Opl
Má být trest smrti pro lidské zrůdy ?