Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P43e18t13r 42Š75i78r21o86k66ý 4861893707

Ano, o fyzikálních zákonech se hlasuje;-D.

Komunisté s větrem, deštěm byli slabým odvarem proti tomu, co předvádějí tihle.

+56/−3
doporučit
19.10.2018 8:16

J21a16n 55S79i43n48n37r24e54i51c51h 6623915490641

Tech poslancu se zeptejte, zda ve fyzice probirali zakony termodynamiky. Asi ne, protoze pri urychlenem studiu prav se to nestiha.

+48/−2
doporučit
19.10.2018 15:38
Foto

L91e27o27n30t86ý91n98a 92C76h74v39á88t20a75l30o39v53á 1793845786

Buďme rádi, že se europoslanci zaobírají auty, až se začnou zaobírat rohlíky, umřeme hlady. Rohlík bude jen pro vyvolené, po koupi rohlíku bude třeba žádat o dotaci, dotace bude poskytnuta v ČR z FM EHP, koupi rohlíku bude možné realizovat výhradně podle zákona o veřejných zakázkách a jako bonus bude u koupě rohlíku přenesená daňová povinnost a místo plnění bude kdovíkde, současně bude každý prodejce nebo výrobce rohlíků "zakleknut" hned v zárodku a kdyby mu to bylo málo, tak se u něj jistě najde pekař ve švarcsystému, nedodržení povinných lékařských prohlídek, případně málo pisoárů v dámských šatnách. Ale s jídlem roste chuť, takže za chvíli nepochybně bruselští Brouci Pytlíci zamíří na něco, co nás bezprostředně ohrozí. :-(

+29/0
doporučit
25.10.2018 1:13

S59t84a95n12d27a 59N89o12v90á66k 8499493366234

:-)......Výborně napsáno.....elekrtromobily....sci-fi! Víte, kde má elektrobobil výfuk? C Prunéřově!

Žádnému nevadí kolony kamionů, které jsou pokud se týká zplodin jisstě "super" a někdy převáží vzduch z jednoho konce světa na druhý. Mám přece také železnici i když v dnešní uspěchané době, kdy se vozí rajčata ze Španělska a brambory z Egypta, by železnice asi nevyhověla.

Už roky jezdím s diesly, bez nejmenšího problému. Nová auta dostatečně výkonná se vejdou při rozumné jízdě do spotřeby 5 lt/100 km.R^R^R^

+45/−5
doporučit
19.10.2018 8:51

J29i68r48i 66T12i78c21h23y 2786149132587

Podobne je to s falesnymi zelenymi v Kanade. Nejradeji by zastavili veskerou produkci ropy, aby prys nizili oteplovani. Mezitim ropu dodaji jini (na priklad Arabove do Indie), budou na tom ekonomicky lepe, zatimco Kanadane budou chudnout. Na oteplovani se nic nezmeni.

+30/−2
doporučit
19.10.2018 16:03

M27i47r34e22k 97Ř81í16h69a 8155171315253

V Breselu sedí parta ho..d. Ale ještě není pozdě se proto těmhle zelenejm nesmyslům vzbouřit. Má elekromobil budoucnost? Samozřejmě. Až bude ekonomicky dostupný, bude mít stejný dojezd jako jeho "fosilní" předchůdci, bude dobře fungovat i za nižších teplot než jsou v Kalifornii, bude dostatek dobíjecích míst (i pro lidi co nebydlí v rodinnem domku s vlastní garáží) a hlavě bude dostatek čisté energie, připravená přenesovoá soustava. Jinak je direktivní nařizování elektromobilty jen další neobolševický pokus jak ovládat masy.

+46/−6
doporučit
19.10.2018 11:15

L12u36m11í96r 11V20i35t88h62a 2967567606892

Zaujalo mne toto:

Z pohledu vzdělání o dieselu nejvíc pochybují vysokoškoláci: 42 % z nich čeká brzký konec dieselů, mezi lidmi se základním vzděláním si totéž myslí jen 25 % lidí.

Zdroj: https://sichtarova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=683825&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Jenom to dokládá fakt, že dnešní vysoké školství produkuje absolventy, kteří nemají páru o fungování hmotných věcí. A asi nejen u nás, ale v celé Evropě.

Diesel je účinnější než benzín, a dnešní downsizované benzínové motory jsou z hlediska zplodin horší než diesely.

+40/−6
doporučit
19.10.2018 9:51

P85e76t16r 67S45k16ř91i97v68a42n 3523778788

Urážka strany zelených to je -12, zpochybňování rozhodnutí EU to je -27, opětovné stížnosti na dotace -5, přirovnání EU k RVHP to máme -16.

Vážená paní Šichtářová po odečtení výše uvedených bodů vám zbývá posledních 45 bodů osobního indexu poslušnosti. Upozorňujeme, že při ztrátě všech bodů musíte absolvovat redoučovací kurz pro euroskeptiky vedený panem Junckerem. Též vás upozorňujeme, že nově se za přestupek považuje i použití slova sirotek a to i v případě pokud se o sirotka opravdu jedná.

PS: Seriál futurama se ke straně zelených vyjadřuje asi takto. Poté co byla země napadena byl všem obyvatelům drasticky snížen intelekt. A v tom přišel nápad dát se ke straně zelených.

https://www.youtube.com/watch?v=B7gPdWk2Wds

+25/−2
doporučit
19.10.2018 8:27

F67r67a43n65t17i21š47e33k 64D75v76o24ř21á67k 3786246955299

Mám el. koloběžku.Po pěti letech baterie zničená.Nová stojí jako nová koloběžka.Nehledě na klesající kapacitu baterie.Tedy el. jen pro bohaté!!!

+26/−3
doporučit
19.10.2018 10:55

J89i72ř31í 21J14i98r12o69u10d38e27k 8436939584284

;-) Byznys musí jít stále vpřed. A co je lepšího, než ,,nový segment na trhu. Navíc ,,podpořený" ekologií, ba i ,,uzákoněním". Že se mění podnebí, to bylo vždy, že na to má vliv i člověk, to jistě. Jak moc ho mění kde co, např. letecká doprava? Velice!. Ve velkých výškách. Kdy je kde vidět nebe jak šmolka?Jinak na jakoukoli průmysl. činnost je třeba energií. A moc.Od těžby surovin počínaje. A jak se budou ,,ekologicky" likvidovat ,,ostatky" z dosloužilého ,,pokroku". Od solar. panelů, či baterií, až po kde co:-/ O soustavném zbrojení ani nemluvě:-/

+16/0
doporučit
19.10.2018 9:28

K32a51r67e54l 96S88t44r23ž66a31n11o39v52s33k47ý 1238835715

Klidně budu jezdit v elektroautech, nic proti nim nemám. Akorát bych chtěl na jedno nabití ujet alespoň sedm set kilometrů, nenabíjet déle než patnáct minut a nevypláznout milion za auto v základní verzi.

+18/−1
doporučit
24.10.2018 11:12

M22i62r14e56k 55N62e44s62r46s21t19a 9163312806289

Litr benzinu je teď v SR za 1.45 ojro, litr LPG za 0.7 ojro, spotřeba LPG v litrech je jen asi o 15% vyšší než u benzinu, z výfuku jde míň nečistot jako u benzínu. Proč se na variantu pohonu s LPG zapomíná ?

+17/−1
doporučit
19.10.2018 21:51

J94a88k26u20b 68Z98e40m54á59n64e89k 2124693591458

Ať je to jak chce, ty zlolajné europoslance, kteří pracují výhradně proti vůli lidu, ty jsme si tam nezvolili sami? Co si vzpomínám, volby byly. Pouhých 20 % voličů to tehdy zajímalo, čili 80 % dosplěých lidí má teď držet ústa i krok, maximálně se tlouct do vlastní hlavy.

V jiných zemích jsou procenta lepší, ale pořád tragická.

+13/0
doporučit
19.10.2018 9:49

A62r25n43o70l81d 94L24i75č95k14a 7206435524330

Za svůj měsíc starý Land Rover Range Rover 4.4 SDV8 LWB Autobiography

budu bojovat do poslední kapky nafty!

Karma.

:-)

+23/−5
doporučit
19.10.2018 9:11

A13n60t98o30n20í56n 44K31o12u24n72o81v17s53k90ý 9648590748138

V čekárně u zubaře ve Wiensbergu, kam jsem tehdy přišel bez sjednané schůzky s bolestí zubu a musel čekat, jsem si četl časopis a v něm článek 10 nejčastějších ekologických lží.

Týkal se německých reálií a v podstatě se shodl na tom, že podstata těch lží je polopravda, tedy to, že nám ekologové vždy řeknou jen půl pravdy a zbytek zamlčí.

Jedna z těch lží se týkala elektromobilů.

Článek popisoval, že při nahrazení spalovacích motorů aut elektrickými motory by (mj. kvůli ohromným ztrátám při přenosu elektřiny) emise škodlivin vzrostly o 40 % ve srovnání se současností (tehdejší současností, tj. cca před 4 roky).

Jen by ty škodliviny byly rozmístěny jinak.

Vycházel z předpokladu zachování struktury výroby elektřiny (z jádra, vody, větru, plynu atd.).

+18/−3
doporučit
24.10.2018 21:36

D11u57š92a71n 60M98a32t80o22u29š16e58k 7643860300555

Dnes ze s názorem autorky zcela ztotožňuji....

+15/−2
doporučit
19.10.2018 14:45

L14u90k81á58š 12B10u41r22g28e96t 4984875690832

Základní problém je spalovací motor versus elektromotor. Je jasné, že spalovací motor pořád bude potřebovat to palivo vyrobené z ropy, že bude stále produkovat nějaké emise a z principu i vyšší hluk, že státy, které se na ekologické normy vybodnou budou mít ekonomickou výhodu.

Elektromobily udělaly za posledních dvacet let obrovský krok kupředu a v současné době jejich většímu rozšíření brání v zásadě jen cena vysokokapacitních baterií, které používají. Technologicky je tento problém už vyřešen. Elektřina se dá vyrobit v jaderných elektrárnách, stejně jako jsou kamna na levnější noční proud, můžou si majítelé elektromobilů dobíjet vozy v noci, kdy většina elektráren "mele na prázdno".

Problémy jsou v dostatečně dimenzované elektrické rozvodné síti a dalších prvcích infrastruktury. A zde bych proti podpoře elektromobilů nějakými rozumnými investicemi vůbec nebyl. Elektromobily se prosadí tak jako tak, ale můžeme tomuto ekologičtějšímu způsobu dopravy pomoci.

Abych nezapomněl na to zásadní: Debata jakým typem vozu se přemisťovat je jen podružná. Zásadní problém spočívá v neekologičnosti samotného konceptu individuální dopravy, je to stejné jako neekologičnost jakékoli přehnané spotřeby. Problém by to nebyl, kdyby na Zemi žila miliarda lidí, ale se sedmi a půl miliardami a populační explozí to problém je.

+19/−4
doporučit
19.10.2018 10:21

J40a53n 45A39d50a75m20e87c 3480308877750

Pořád si kladu otázku, proč se tak tlačí na vývoj a výrobu elektromobilů, když všichni víme, že mají velké mínusy, které zatím převažují nad plusy. Proč se nikdo nezamýšlí nad tím, jak využít stávající technologii tak, aby emise byly co nejmenší? Proč se třeba netlačí na rozvoj aut poháněných CNG? Tam není třeba nic vyvíjet, spalovací motor to s menšími úpravami zvládne spalovat, instalace nádrže taky není problém a emise CO2 i sazí jsou mnohonásobně nižší oproti naftě a benzínu. To by byla schůdná alternativa pro nejbližší desetiletí, než se vyvine technologie elektromobilů (hlavně baterií) a rozvodná síť tak, aby to zvládla. Spíš za tím vidím lobby výrobců elektromobilů a jejich komponent, protože v tom vidí obrovský byznys. Paní Šichtařová má pravdu v tom, že pokud technologie nezlevní tak, aby byla dostupná i pro střední a nižší vrstvu, tak tento koníček bohatých stejně nic neřeší. Za vším je třeba vidět skryté zájmy různých lobby. A to vůbec nemluvím o tom, že největším znečišťovatelem není automobilová doprava (cca 6 - 8%), ale lodní a letecká doprava a s tou zatím nedělá nikdo nic - velmi zajímavé, že?

+12/−2
doporučit
22.10.2018 15:41
Foto

M32i11r94o65s18l93a85v 97S86t73e77i25n10e10r 2266800530626

Já jezdím od r. 1972 výhradně v dieslech, do 2013 to byla značka Mercedes. Teď mám vůz s motorem VW a jiný už nechci.

Elektřinu opustili autokonstruktéři už 1910, akumulátory sice máme o něco lepší, ale žádný senzační pokrok. Výroba akumulátorů je ničení životního prostředí, nevydrží dlouho a celé to je předčasný výron zelených zelenáčů. Elektřinu je do auta třeba dodávat, někde vyrobit, zkrátka vše nedovařené.

+15/−4
doporučit
23.10.2018 14:40

T98o44m20á38š 88K61u22c34h46a54ř 3457251518601

K perspektivě dieselu by se snad ani neměl vyjadřovat ten, kdo ho neměl a nezná. Jezdím benzín, plyn i naftu a jednoznačně to u mě z hlediska jízdních i užitných vlastností vyhrává VW nafta.

+13/−3
doporučit
19.10.2018 11:48

O70t35o 77N40o26v62ý 7888151115719

1.v jednom litru objemu nejlepší elektrické baterie je jen pětina energie z benzínu nebo nafty

2. jak píše MŠ, jsou za tím dotace, v případě dieselgate lobování výrobců aut u politiků, (zakažme diesely, lidi budou muset kupovat nová auta)

3. zrušme dotace, náklaďáky nebudou vozit jogurty po evropě tak dlouho, dokud neprojde doba spotřeby a prodají se za třetinu ceny

4. kolik nafty e spálí v náklaďácích a kolik v osobácích?

5. a kolik velmi nekvalitního mazutu vyletí do vzduchu a do moře z obrovských přepravních lodí? jen proto, že někde dají dotace aby mohli prodávat pod cenou?

+7/0
doporučit
14.11.2018 15:23

J96a65n 75N29o38v49á59k 9388449841316

U elektro auta je z pohledu jeho uživatele aktuální pouze jedna otázka - jestli ho chce nebo ne (většinu potencionálních kupců ale odradí cena, která je stále ekonomicky nesmyslná, ti co na cenu nehledí pak koupí něco jiného a tak zbývá je procento nadšenců). Z pohledu státu je ekologie platný argument pouze pro země, kde jsou buď čisté elektrárny (ne spalovací), má problém s znečištěním velkoměst (Čína - kde se znečištění přesune z města někom jinam, i když aktuálně jdou tvrdě do jádra). Ten poslední důvod je mocenský zájem. Snížením spotřeby nafty je možné zahýbat s ekonomikou zemí, které aktuálně nemusí být "chtěné". Vše ostatní jsou technické detaily nebo kecy, stejně jako u všeho nového (před lety si taky všichni ťukali na čelo, když někdo chtěl místo koní kupovat auta).

+5/0
doporučit
12.11.2018 13:55

J53a65n 92K21u43d52e82r56a 4413616703312

Asi něco jiného v Americe, kde víc než polovina lidí žije v RD s trávníčkem a můžou si zaparkovat pod okny a nabíjet třeba i šnečím tempem z běžného rozvodu, oproti situaci u nás, kde si sotva ze 4. patra paneláku natáhnete šňůru k vlastněnému elektromobilu. A taky druhá věc, kdo bydlí v paneláku zrovna finančně nedosáhne někam ke dvěma milionům.

+6/−1
doporučit
29.10.2018 15:35
Foto

P27a54v74e32l 85M63a89c73h93a42č48e41k 5321852923

Nelze tvrdit, že nemáte kus pravdy, jen mi vadí zaměňování vox populi za technologické možnosti.

+7/−2
doporučit
19.10.2018 10:36

D94a95n94u16š80e 65K39r26a69m83o28l82i19š15o57v69á 3192357448579

Jistě..za vším jsou peníze..jak je z lidí vytahat. Jen skromný dotaz: a tu lektřinu vyrobí kdo a hlavně za co a z čeho. Sídliště budou vypadat jako v Japonsku...1 nabíječka a tlupa kabelů na zemi k nabíjení.;-O;-O;-O

+7/−2
doporučit
19.10.2018 10:21

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz