Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F46i80l70i39p 60T41y31k80a72l 3625878983664

Paní Šichtářová zde demonstrovala par excellence nejen to, že je totální analphabet pokud se týká techniky a physiky ale zároveň i tu skutečnost, že je ignorant, který popírá výsledky mnoholetých, celosvětových výzkumů odborníků klimatologie, medicíny, ekologie, urbanistiky a konec konců i ekonomie. Zdá se, že myslí jinou částí těla než mozkem. Není vyloučeno, že nemyslí vůbec.

Individua à la pí. Šichtářová prokáží této planetě dobré služby, když se budou věnovat jen kuchyni a praní prádla a nebudou strkat nos do věcí, kterým nerozumí.

0/0
2.1.2019 4:06

M33a48r33t74i43n 53L53e36p52k16a 2138255420358

Vážená paní Šichtařová, to jak hluboce se mýlíte v oblasti elektromobilů vs dieselů Vám vysvětlím na jednoduchém příkladu: pokud budete obyvatelkou středověkého města bez kanalizace a běžný postup je vylití kyblíku, který sloužil jako záchod přímo na ulici, pak je zřejmé, že kdyby někdo za vámi přišel s tím, že bude vybudována kanalizace, která bude splašky odvádět z domů, tak začnete vyčíslovat, jak to bude nevýhodné, kolik to bude stát a budete poukazovat na to, že ekologická zátěž bude stejná, protože ta kanalizace to přece neřeší a budete chtít nadále splašky v ulicích. Ale dnešní realita dokazuje, že kanalizace funguje a přestože i dnes by bylo levnější postavit nový dům bez ní, máme legislativu a hlavně nikdo by to dnes logicky neřešil. To je stejná situace s dieselovým motorem v budoucnu - nikdo by nepoužíval technologii, která je prokazatelně škodlivá. Spalování nafty mimo jedovatých oxidů dusíku NOx produkuje především rakovinotvorné saze a zatěžuje tak celou populaci. A klidně by mohla fungovat elektrárna spalující naftu na výrobu elektřiny, protože filtrace spalin by tak byla na zcela jiné úrovni než předvádí Potěmkinovy filtry v osobních autech.

Zkuste se nad tím zamyslet. Na závěr parafráze Vašeho titulku:

Nechte si svou kanalizaci, já jdu na kyblík.

+1/0
14.12.2018 17:54

F32r63a69n21t19i90š62e87k 31P38á24p24a72y 2182479667887

Elektroautomobil bude vtedy lacný, keď sa bude vyrábať masovo. A je 50 tisíc za kvartál(Tesla3) masová výroba? Každá z automobiliek na miniatúrnom Slovensku vyrobí viac. Teda podpora, hlavne infraštruktúry, na začiatok je krok správnym smerom.

Kto pochybuje o tom, že je to čistejší spôsob, asi ani nevie o čom hovorí... Argumentovať tým, že elektrina sa nevyrába "čistým" spôsobom? Aj to treba zmeniť! To nemá s autami nič spoločné, tak ako to nemá nič spoločné s tým, aký spotrebič v domácnosti máme.

Schizofrénia predstaviteľov automobilového priemyslu a ich zákazníkov je signifikantná ale pochopiteľna, pokroku sa bráni každý. Nedávno šéf VW jeden deň vypočítaval všetky argumenty proti a na druhý deň oznámil investíciu 40 miliárd eur do elektromobility...

0/0
11.12.2018 10:59

J15i84r74k32a 82T37r32u40h80l52á87ř 8937740671

Zajisté všichni ti zazobaní paprdove kteří ovlivňují životy lidem svými nařízeními jezdí v elektronické krabici, chtěl bych se podívat před ten barák v tom Bruselu co tam parkuje za auta, určitě ne dvoulitr jeden vedle druhého.

+1/0
6.12.2018 13:46

P24e28t15r 98S26t12e50j78s17k13a45l 3279938604286

Zajimave, tak uz i financni manazerka je odbornici na fyziku a spalovaci motory. Spis to ale vypada jako typicka ceska vlastnost. Rozumim vsemu, vsechno umim nejlip, jsem mistrem v stezovani a EU je spatna vec, tam nikdo nicemu nerozumi, chteji porucit desti,...

+2/−6
3.12.2018 11:55
Foto

J79i44r88i 84B27i96l39i66n13a 5488360477

Naprosto presne. R^ Hlavne ze slecinka umi opisovat nesmysly odjinud. Rv

0/−1
7.12.2018 22:06
Foto

M80i37l48o73s92l55a70v 98D95o66u19b30r64a47v36a 1761709855644

není nejvíc ekologické jezdit s autem 20let? Za tu dobu "ekolog" koupí 3 nová auta, která by se jinak nemusela vyrobit, a elektromobilista 3x vymění baterku. Ale je pravda, že nevím jak velká je ekologická zátěž na výrobu 1ks auta v porovnáním s rozdílem ekolog. zátěže vzniklé za 7 let mezi autem se standardem EURO 4 a EURO 6. ?

+4/−1
27.11.2018 13:49

P42a70t21r11i18k 98Š19e56b69e83s60t12a 4593892646695

kdybyste šla do benzíňáka, tak to dovedu, aještě pochopit, ale do diesela...... to fakt ne. Diesel v osobních autech je zlo od samého počátku. Již normy, které vesele diesely porušují, jsou úhrnkem 10x vyšší, než benzíny... tedy 10 benzínů nadělá stejný nepořádek, jako jeden diesel.

+6/−6
26.11.2018 8:42
Foto

M50a68r39t52i70n 33K60o32k22e34š 3688304781700

10x? RTFM @ https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

+3/0
26.11.2018 15:38

I62v95o 27J82a93n76á68č36e39k 8743833981102

Možná by stálo za to si přečíst normy a nebo v opačném případě navštívit lékaře.

+3/0
26.11.2018 15:41

P25a44v64e59l 40C98h77a84l17u40p43a 1924188208876

Velmi výstižně řečeno, není co dodat - naprostý souhlas. A jen tak mimo téma textu - autorka toho textu velmi krásnou a sympatickou ženou.

+2/−3
24.11.2018 22:48

V87í82t 39O87ž77a97n31a 1648838755954

Ten kdo neví, zda nejsou BEV jen slepou vývojovou uličkou a uvažuje o vodíku dokazuje, že o tom neví vůbec nic.

+3/−2
23.11.2018 8:09
Foto

J87i10r23i 39B64i68l71i32n45a 5878560747

Elektrina se nevyrabi jen v uhelnych elektrarnach. Ale i kdyby - spravne odsirene elektrarny poskozuji zivotni prostredi mene nez miliony dieselu. Autorka ve sve zabednenosti jen opisuje nesmysly jinych. Rv

+3/−9
23.11.2018 8:08
Foto

M38a30r11t85i54n 64K83o88k84e65š 3798484551440

Diesely snad žádné sirné emise též neprodukují, nebo? Snad někde ve Venezuele nebo na Sibiři...

+2/0
26.11.2018 15:39

P94a30t12r93i79k 80S82v44o21b76o70d77a 3759731316855

OK, řekněme, že nemorální je dotovat bohaté, kteří chtějí elektroauta. Chudí jezdí ve starých dieselech, tak je nemorální je sankcionovat. Máte cestu ven? Ať se chudí stanou bohatými a budou kupovat vyspělejší techniku v autech a budou méně smrdět? Já jsem vděčný za každý krok směrem k elektromobilitě, "výfuk v elektrárně" taky chápu, ale ve městech se nedá dýchat hlavně kvůli dieselům. Špatným dieselům, ale není na ně bič.

+1/−8
21.11.2018 11:52

R73o10b40i18n 11Ž67i75ž22k76a 2988104856206

Řešení je naprosto jednoduché a funguje samo - nechat bohaté, ať si z nadšení (a bez dotací) kupují elektromobily (přesně jak to funguje u Tesly, jejíž poměr cena / užitná hodnota je tragický, ale stejně nestíhá vyrábět), čímž zafinancují vývoj a tím zlevní technologie natolik, že se stanou dostupné i pro ekonomicky slabší skupiny.

Největší bordel v (našich) městech dělají staré diesly s vykuchaným DPF filtrem - (5% aut dělá 50% znečištění).

To je NELEGÁLNÍ už dnes, takže bič na ně je, chybí akorát zapráskat bičem na policajty, aby s tím něco dělali, a dát jim na to do ruky dostatečně velký klacek - pro začátek technologii, která to změří.

Pokud bychom chtěli být drsní, tak můžeme zařadit užívání auta bez DPF třeba mezi trestné činy obecného ohrožení.

+10/0
21.11.2018 15:36

O31n30d74ř82e29j 72Š51i30m51e17k 1751902932180

Úvaha plná polopravd. Elektromobily budou drahé a poruchové. Proč? Protože jsou přece plné supermodernícj technologií, to je jasné každé ekonomické komentátorce. Skutečnost je úplně opačná, soustava baterie - regulátor - elektromotor je ve skutečnosti proti posledním dieslům prmitivní..

+4/−4
20.11.2018 14:52

P34a24t75r87i19k 67S98v90o79b17o47d42a 3379531896265

souhlas, porovnejte si jen elektrickou sekačku na trávu s benzinovou. Primitivní, jen s sebou musíte tahat kabel, ale nemá se tam co po.....

+2/−2
21.11.2018 11:54
Foto

M79i79c96h33a89e56l 95D94o55s11t79a64l 8323911637265

Myslel jsem že po 89 bude možno se svobodně rozhodnout co a jak si budu dělat pokud to nebude trestné,ale když to tu tak vidím a čtu co EU už dokázala zavést a na lajnovat a zakazovat,tak mi stále více interesuje doba před 89 kde sice byla jistá nesvoboda ale když člověk neprudil a šel svou stopou tak měl klid.Tu i když jde člověk svou stopou tak stále do něj někdo kope a podráží mu nohy a vnucuje pravidla které mnohdy nemají logiku a hlavně pro ně nejsou podmínky.Lid je pak naštván a není divu že se cítí nesvoboden.Je třeba nejdříve pro ekologii vytovořit podminky a potom ji zvolna zavádět a ne jenom od stolu vymyslet ekopípovinu a pak at se lidi potento...Hned už budou mít zpracované sankce a postihy ale řešení pro naplňování to ne.EURvRv

+3/−1
19.11.2018 13:35

P17a58t51r97i10k 21S89v27o21b39o49d67a 3449861446965

než vytvoříme ekologii podmínky, planeta skončí :)

+1/−2
21.11.2018 11:55

P39e34t37r 94H93a69r27i77p27r80a42s17a87d 43H67a86j52i30č 5351776123900

Paní Šichtařová, ta vaše neekologie se řádně prodražuje v nemocích a podepisuje se i na kvalitě života. Pokud bydete jezdit s perfektně seřízený a udržovaným dieselem, tak proč ne. Ale budou muset být mnohem přísnější a častější konroly, stejně tak jak citelnější postihy. Například i odebrání vozidla a sešrotování na náklady majitele.

+4/−3
17.11.2018 11:33

A26r68n89o78š22t 60P16á38t59e68k 4657826345977

Oblíbený argument proti elektromobilům "elektromobil má výfuk v elektrárně" přesně vystihuje point protože, když už to musí smrdět, tak proč nám pod nosem? Ve městě kde žijeme? S bobkem taky jdete na záchod a ne v obyváku vedle sedačky... Druhá věc je, že elektřinu si vyrobíme sami. Nemusíme posílat naše peníze rusům nebo arabům. Jedni za to vyrábějí zbraně proti nám, druzí si za to v písku stavěj věže do nebe...

+5/−4
15.11.2018 17:18

O63t68o 32N46o41v73ý 7798291785819

1.v jednom litru objemu nejlepší elektrické baterie je jen pětina energie z benzínu nebo nafty

2. jak píše MŠ, jsou za tím dotace, v případě dieselgate lobování výrobců aut u politiků, (zakažme diesely, lidi budou muset kupovat nová auta)

3. zrušme dotace, náklaďáky nebudou vozit jogurty po evropě tak dlouho, dokud neprojde doba spotřeby a prodají se za třetinu ceny

4. kolik nafty e spálí v náklaďácích a kolik v osobácích?

5. a kolik velmi nekvalitního mazutu vyletí do vzduchu a do moře z obrovských přepravních lodí? jen proto, že někde dají dotace aby mohli prodávat pod cenou?

+7/0
14.11.2018 15:23

P39a76t70r62i24k 23S60v66o93b48o17d68a 3159241576665

většině z toho co píšete se říká argumentační faul.

+1/−3
21.11.2018 11:56

P71a88v30e72l 51R15i18e69d32l 4834977881469

Ozdrojované fakty o EV, které si autorka měla zjistit dřív, než se takto shodila.

Auta na elektriku jsou nesmysl!

https://www.xpari.cz/2018/01/auta-na-elektriku-jsou-nesmysl.html

+1/0
13.11.2018 20:01

J38a21n 96N89o17v49á44k 9898529241466

U elektro auta je z pohledu jeho uživatele aktuální pouze jedna otázka - jestli ho chce nebo ne (většinu potencionálních kupců ale odradí cena, která je stále ekonomicky nesmyslná, ti co na cenu nehledí pak koupí něco jiného a tak zbývá je procento nadšenců). Z pohledu státu je ekologie platný argument pouze pro země, kde jsou buď čisté elektrárny (ne spalovací), má problém s znečištěním velkoměst (Čína - kde se znečištění přesune z města někom jinam, i když aktuálně jdou tvrdě do jádra). Ten poslední důvod je mocenský zájem. Snížením spotřeby nafty je možné zahýbat s ekonomikou zemí, které aktuálně nemusí být "chtěné". Vše ostatní jsou technické detaily nebo kecy, stejně jako u všeho nového (před lety si taky všichni ťukali na čelo, když někdo chtěl místo koní kupovat auta).

+5/0
12.11.2018 13:55

J18i98ř87í 85S90c94h62w17a87c73h 8128904978156

je vidět, že si autorka udělala "výcuc" z diskuzí pod články o elektromobilitě samozřejmě z těch od elektro-skepiků....ale sama o problematice moc netuší.....

+3/−5
10.11.2018 21:34

H40o34n68z11a 39F39á25t71o29r 2649375204780

Musí být super mít tolik ekologicky vytěžených surovin na spousty baterií...

+4/0
10.11.2018 12:57

D97a74n23i75e28l 74T83s64c51h26e31r78n37a30y 2895102719362

tak hlavne kobalt, ze ? kde a za jakych podminek se tezi ?!?

+1/0
13.11.2018 16:53
Foto

M29i97c83h75a24e75l 88D23o83s31t45a78l 8323581797255

a k tomu i lithium.Pak se není čemu divit že tu byl takový humbuk kolem jeho těžby a průzkumu.;-D

+1/0
19.11.2018 13:38

V64í42t 74O97ž82a26n24a 1508878175464

Myslíte, že se těží na jediném místě na světě (dětská práce v DRK)?

Množství kobaltu i lithia v bateriích je minoritní. A obsah kobaltu se daří snižovat, v budoucnu se dostaneme možná až k nule.

0/0
23.11.2018 8:14

M12i19r34o70s56l38a17v 22L94i31n59d47a 1864154900625

Ja si pamatuji jak lide nadavali kdyz se zakazaly klasicke zarovky, ze je to technicky nemozne nahradit levnym a uspornym zdrojem. Myslim, ze tomu nebude ani deset let. Ostatni zeme budou nasledovat co se tyka aut a emisi. Takova Cina to aktualne ve velkych aglomeracich take resi. I kdyz jsou pozadu tak v tomto zapad nasleduji. Napriklad v nekterych provinciich mohou na silnice jen auta se sudym cislem, jinde maji zvyhodneni ve forme specialniho pruhu pro auta s vice pasazery. To co pisete pisete dobre. Za aktualni situace nelze vice snizit emise, jenze vyvoj jde rychle dopredu.

+1/−8
8.11.2018 19:18

D28a72n92i72e97l 21T65s57c35h73e52r13n82a43y 2865172389662

A cim se nahradi oci, kterym ty usporne zarovky casto skodi?

+3/−2
13.11.2018 16:52

R20a73d95o74v31a93n 51S67ý30k42o81r36a 6204775354610

Paní Šichtařovou si rád přečtu, ale v obávám se, že v této problematice trochu přeceňuje šíři svých znalostí :-)

+8/−4
3.11.2018 20:16

J31i25ř23í 73S33c90h52w75a45c82h 8848134388606

ano, vypadá to jako rešerše z diskuse pod články o "omezení emisí" anebo o "nějakém elektromobilu".

+1/0
10.11.2018 21:36

D44a52n18i30e93l 26P65a53n50e98k 6302391892330

Teda slecno ci pani Sichtarova, nestacim se divit.

Jedine v cem s vami souhlasim jsou dotace. Dotace pro me at jakakoliv jsou trznim zlem.

Ale psat o elektromobilite timto zpusobem je vic nez usmevne. Vy jste zapomela, ze do tech zelenych aut patri i hybridni vozy. Do kterych stale budete tankovat benzin, ale ktere diky elektromotoru ty pozadovane emise prave plni. Rozhodne to nejsou kdo vi jak draha auta. Hybrid dnes stoji stejne jako bezne auto.

S tou poruchovosti jste me pobavila asi nejvice. Na elektroaute se vam de fakto nema co porouchat. Ano mohou byt prvotni neduhy v prvnich modelech, ale dnesni auta ktera sjizdeji z linek automobilek uz tim netrpi. Naopak elektromobily ty ciste jsou prave mene nachylna na poruchovost diky minimu soucastek.

Navic by jste si mela uvedomit v zakladu, ze automobilismus neni pravo. Ale moznost. Pokud na tu moznost nemam penize, tak je to ciste muj problem. Ne problem bohatsich lidi. A rikat jsem chudy a proto mam pravo otravovat vzduch vsem kolem sebe, protoze nemam na nove auto je zcela smesne. Az vam bude pod vasimi okny v lete rano startovat starej diesel co ma vykuchany DPF (protoze majitel je chudy a na novy nebo jeho opravu nema) a vsechny ty smrady vam zatahne do bytu budete na to koukat asi trochu jinak. Stejne tak s hlukem. Stary vyklepany diesel v 6-7 rano na ulici je opravdu idealni zpusob jak se rano probudit.

*Na dotaz, zda očekávají, že se v dohledné budoucnosti přestanou používat dieselové motory, odpověděli ve 48 %, že se dieselové motory budou používat i ve vzdálenější budoucnosti.

Tento dotaz byl myslen i pro nakladni dopravu asi ano, ze? No samozrejme, ze v nakladni doprave bude diesel i nadale, takze z teto otazky se clovek vlastne nic kloudneho nedozvedel.

* 59% vs 41% je dvakrat tolik? 11% bylo pro, 30% s tim souhlasi, 39% nesouhlasi a 20% je proti. Takze ono je to skoro pul na pul z toho maleho vzorku nez dvakrat tolik.

Tovarnici taky regulaci splodin nebrali za sve a museli se podridit.

+5/−19
31.10.2018 14:06

P75e97t63r 73V77l31a21d70i92m64í42r 28Č31e30r38m48á18k 8473387685964

Já se zase nestačím divit tomu, jak diletantsky a asociálně argumentuje svůj odlišný názor Vy.

.

Nevím odkud berete dojem, že hybridní auta nejsou drahá a stojí jako běžné auto. Opak je pravdou. Navíc díky dvojitému systému pohonu jsou daleko složitější a jen technicky nevzdělaný jedinec si může myslet, že složitější systém při stejné úrovni výroby bude spolehlivější a jeho údržba levnější.

Elektromobil se od automobilu poháněného spalovacím motorem bude lišit jen tou pohonnou jednotkou. Všechny ostatní komponenty budou buď identické nebo velmi podobné a tak budou stejně náchylné k závadám jako u stávajících aut. Naopak možná přibydou problémy s bateriemi a složitějším a dražším elektronickým systémem. Navíc vzniká problém s vytápěním interiéru. Kdo někdy dojížděl poslední kilometry v bundě a kulichu na zbytek energie v baterii ví své. Ostatní si to teprve musí zažít.

Úvahu o tom, že se stávajícím principem dotací na elektromobilitu v principu podporují lidé bohatší na úkor sociálně slabších, jste prostě nepochopil, což je u zeleně orientovaně myslícího jedince celkem překvapivé. Většinou jsou v principu "melouni". Já jsem za to pí. Šichtařovou ocenil, protože mě tento úhel pohledu nenapadl.

Případ "vykuchaného" DPF Vašeho chudého souseda je naopak argument podporující úvahu autorky. On na cenu "levného elektroauta" ani s dotací nedosáhne a bude čadit dál, dokud projde na STK. A to by neměl projít ani dnes, to s novými nesmyslnými emisními normami vůbec nesouvisí.

Dovolím si nekorektně připomenout, že právě diesely se léta tlačily ekologickými argumenty, které mi vždy připadaly účelové. V USA ta lež řadě lidí ležela v žaludku, a proto tu taky nakonec narazily nejdříve, protože i slepý vidí, co jde z výfuku dieselu, který před vámi akceleruje.

Abych Vám ušetřil otázku - už 20 let jezdím jen na LPG.

+4/−2
11.11.2018 13:33

P39e27t89r 82V18l95a77d74i24m52í92r 10Č29e10r46m29á20k 8353177495724

přidám jeden odkaz:

0/0
12.11.2018 17:36

P58e53t87r 75V94l45a24d11i89m82í10r 30Č35e46r80m72á89k 8683347425954

https://1url.cz/2MWIT

0/0
12.11.2018 17:38

D77a21n48i28e11l 30P91a29n97e21k 6312291342790

;-D

0/0
3.12.2018 9:46

D72a12n17i23e60l 63P72a34n69e91k 6792931622650

Jestli tomu co jste napsal fakt verite, tak se vubec nedivim, proc je ceska spolecnost tak omezena v oblasti elektromobility. Snuzka kecu.

Pro me je bezne auto auto v cene kolem 500tisic a za to hybrida sezenete. I kdyby mel byt ojety. Nove sezenete v castce kolem 700tisic. Jestli je pro Vas bezne auto ojeta Skodovka za cenu 150tisic, tak se nema smysl vubec o tom dohadovat.

Elektromobil nema prevodovku, nepotrebuje oleje, nepotrebuje filtr motoru, nepotrebuje turbo, nepotrebuje vyfukovy system. Videl jste nekdy elektromobil? Dost pochybuju a kdyz uz, tak na obrazku co?

Bezte se podivat osobne at vidite jaky rozdil je pod kapotou.

Problem s vytapenim interieru? ;-D;-D;-D Tvl... no to fakt ne. Ja prijdu rano ke svemu elektromobilu a mam v nem navolenou teplotu. V zime rano nemusim skrabat ani slozite vyhrivat. Elektromobil se nepotrebuje zahrivat jako spalovak. Sednete a jedete. Mate hned k dispozici plny vykon a na prvnich 10Km nez se prohreje system nevypousti nespaleny sajrajt.

Jaka podpora? Rozpocital jste si nekdy nejakou dotaci? Vite vy vybec jake mame dotace v CR na elektromobilitu? Jestli to nevite, tak se ani nesnazte argumentovat. Jinak z vas padaji takovehle nesmysly.

On ani na zadnou dotaci nemuze dosahnout, protoze zadne dotace na nakup elektromobilu pro FO v CR neexistuji.

0/0
3.12.2018 9:44

M55a29r66t81i16n 76H80a42r48t57i92g 9249314812906

Slušně vybavené nové auto nižší střední koupíte za nějakých 400.000 Kč. Hybrida stejné třídy od těch 700. To vážně není malý rozdíl.

0/0
3.12.2018 11:58

D70a78n11i11e66l 17P70a82n54e73k 6782321522500

A to je pro Vas bezne? Co je pro Vas slusne vybavene auto? Vyhrivany volant, sedacky, zpetna zrcatka, zadni sklo, predni ofuk nebo vyhrev predniho skla, parkovaci asistent nebo kamera, led svetla, prisviceni do zatacek, predni mlhovky, adaptivni tempomat, asistent drzeni v jizdnich pruzich, bezdratove nabijeni, navigace, motor alespon 1,5-1,6 a alespon 88kW, lita kola. bezklicove startovani, automaticka prevodovka? Jestli tohle sezenete za 400k tak ok. Ale predpokladam, ze pro vas slusne vybavene auto bude asi v jine vybave, nizsi ze? Pro me je slusne vybavene auto minimalne s timhle. A treba u Skodovky za to dostanete co? Auto v zakladu s radiem a tempomatem (beznym).

+1/0
6.12.2018 21:20
Foto

M55i47c16h66a36e73l 77D54o48s23t56a97l 8403621597295

Abych trochu uvedl pocit k té Vaší důvěře v bezporuchovost.Když jsem začal jezdit s kamionem byla to Liazka objel jsem s ni skoro pul světa když se něco pokazilo stačili mě kleště vázací drát a kladivo a pajsr.Vždy jsem to dokázal zaimprovizovat abych domu dojel bez cizí pomoci.Dnes jsou auta prošpikovaná elektronikou která je achylovou patou a stačí špatně zavřít dveře a auto nejede.Bez opravny s počítačem jste v háji.Tudíž to není o součástkách mechanických ale právě elektronice které tyto elektomobili budou prošpikované skrz na skrz.Někde vypadne drátek a nejedete.Když u starých aut unikalo palivo,olej,uchází vzduch že někde praskla trubka,tak to zjistíte vizuálně nebo poslechem ale už vidím ty snobské "inženýry" jak hledají v chytrých knížkách kde se co pokazilo. Odtahovky a opravny pak budou mít žně.To pak ušetřené nasypete těmto co vám to budou opravovat a oni si jistě pěkně nechají zaplatit.

0/−1
19.11.2018 13:57

E45d41u90a42r98d 23D77r92á95b57e83k 7467213179369

jsou lidé kteří když praskne trubka tak jsou v háji a musí volat servis... a jsou lidé kteří důvod proč auto nejeden při otevřených dveřích jsou schopní vygooglovat a vyřešit sami... to máte různý

+1/0
27.11.2018 12:09

D54a37n90i91e19l 86P57a94n18e23k 6262391872530

Ze umite s klestema, dratem a kladivem opravit kde co je super. Ale pak jsou tu lide, kteri stejne tak dokazi bezproblemu opravit tu elektroniku a jedou dal. Ze neco neumite neznamena, ze si s tim nikdo jiny neporadi.

0/0
3.12.2018 9:48

M67a76r18t32i35n 38K47a40r19á51s42e69k 9238703778888

Clanek trochu na urovni hospodskych odborniku na vsechno......

+4/−5
31.10.2018 8:09

P40a42v41e85l 11K70y48n69č50i42l 4860454826292

Ropa není nevyčerpatelná. Než dojde bude nutno vymyslet něco, čím se dá nahradit. Když se má vymyslet něco nového, chvílemi se tápe. Pokud se tápe dělají se chyby. To je lidské. Někdo vymýšlí elektrické vozy, někdo vozy na vodík a někdo možná přemýšlí nad atomovým pohonem.

Neupřednostňuji nic z toho. Nejlépe se mi ale zatím jeví pohon na vodík. Poněkud výbušné sice, ale v podstatě prý nejjednodušší řešení dle odborníků. Kdo bude mí pravdu se ukáže. Ukáže se to tím dříve, čím se budou blížit zásoby ropy k nule.

Někdy mi ty tahanice připadají tak hloupé, jako když se dvě blechy hádají, čí je pes na kterém parazitují.;-D;-D;-D

+3/−1
30.10.2018 19:21
Foto

L81e82o89n48t38ý80n75a 24C85h78v88á24t27a49l59o48v72á 1863265286

Ropa není nevyčerpatelná, ale neustále se zlepšují způsoby těžby, takže dnes už se těží i tam, kde se nám ani nesnilo. Další zásoby jsou na místech, kde by dnes byla těžba drahá, ale postupem času zlevní.

Také neupřednostňuji žádnou současnou možnost, časem se uvidí, nicméně nutit násilím výrobce, aby přešli na možná slepou větev, je opravdu hloupost.

+7/−2
30.10.2018 23:05

J81o82s97e11f 52Š95o38l47t80e91s 8504118560893

Jako ekonomka byste měla vědět, že EU do elektromobility nešlape kvůli tomu, že by chtěla zásadně zlepšit životní prostředí. To ostatně elektromobily stejně nezlepší, rozhodně ne rychle a v dostatečné míře. EU dupe na automobilky, protože ty naprosto zaspaly technologický nástup v USA (Tesla) nebo v Číně (CATL, BYD a spousta dalších). Pokud by to takto šlo dál, tak by se z Evropy zanedlouho stal skanzen, kde si skomírající automobilky dál prodávají to svoje a lobují za cla na čínské a americké elektromobily. Tady nikdy nešlo o to, jestli budeme jezdit na elektřinu, vodík nebo třeba stlačený vzduch. Tady jde o to, jak donutit obor ke zrychlení inovací. EU není USA, kde se na cenu auta nesmí sáhnout. V EU velká část obyvatelstva jezdí MHD.

+2/−8
30.10.2018 15:00

BLOGER 2018

BR17

Finále je tu! Hlasujte pro svého favorita a vyhrajte.

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz