Diskuse
Škola základ stádnosti
Děkujeme za pochopení.
P41e84t75r 72L61i48š63k40a
CVUT od tretaku pohoda? Ktera fakulta a ktery obor? No, nevim, treba jsem byl pomalejsi, ale je to jedna z etap, kterou bych u sv. Petra pouzil jako polehcujici okolnost, aby me neposlal se dolu skvarit. Ze (a mozna hlavne jak) jsem absolvoval mi po 30 letech pripada jako "dost dobry". Ze by pohoda? No nevim, mne to pripadalo jako prvni opravdova (a poctiva a dobra) prace v zivote. A nedavno jsem procital soucasne diplomky z me fakulty a mel jsem dobry pocit, ze ta ma by dodnes nezapadla. Nevim, proste bych CVUT neoznacil za pohodu ani za jeji opak. Univerzita, co byla presne tim, cim mela byt. Ale treba je to jen nostalgie, no jo, no...
K42a31t63e94ř83i74n56a 36V34a30š30á71k28o26v80á
No, že je školství neefektvní bych i souhlasila. Ale rozhodně je v článku spousta nesmyslů.
Např. kdo může za to, že projektové dny děti stráví na prolézačkách? Podle mě projekt je naopak jedna z nejsmysluplnějších věcí, protože propojuje souvislosti, které jinak ve výuce nevyplynou, je praktický, je ze života, učí děti spolupracovat, řešit problémy. Tedy, za předpokladu, že je dobře vedený, samozřejmě.
Dál - nechtěla bych dítě, co si pouze stáhne poznámky někde ze serveru. Tím, že si děláte poznámky sama a ručně, zapojujete daleko větší spektrum činností a daleko lépe si je zapamatujete, než jen pasivním stažením.
Já osobně si dělám poznámky ručně pořád, i když "všechno najdu na internetu". Zajímalo by mě, jak se vám o jemnou motoriku postrají roboti? Jakože lidstvo ji nebude potřebovat? Ono by bylo spíš potřeba, než přestat psát poznámky, učit děti dělat si poznámky efektivně - tzn. ne psát diktát toho, co říká učitel, ale spíš svoje hesla, případně hned k tomu kreativní nápady, části mentálních map, atd.
Celkově mi článek přijde nekoncepční, neodborný - a malá poznámka na závěr, dnes už je na výběr mnoho jiných typů škol, včetně domácího vzdělávání, proč toho tedy nevyužít?
P93e36t81r 27L95i87š49k12a
Ne že by úroveň školství přesahovala úroveň ostatních oblastí v tuzemsku, ale situace, na které odkazujete, nejsou zrovna dobrým důkazem. Když děti na pár dní vyrazí plavat nebo lyžovat, cílem je mnohem víc než plavání a lyžování. A dobrým vedlejším efektem je, že si odpočinou od učení, což sama požadujete. Předpoklad, že všichni rodiče naučí své děti plavat, je chybný. A umět plavat je v našich končinách dost životně kritická věc - vždyť snad neexistuje rybník, kde by se někdo neutopil. Trochu podobný efekt, tedy odpočinek od stereotypu, mají projektové dny. A zejména - právě tyto dny učí kritickému myšlení. Jestli při takovém dni dominuje lezení na prolézačkách, není to projektový den. A tak si říkám, co že to vlastně chcete. Na jednu stranu kritizujete biflování a požadujete výuku jiných dovedností, na druhou stranu odmítáte většinu aktivit, které jsou na tyto dovednosti zaměřeny. Pokud vám vadí přílišný počet hodin a obsah osnov, těžko nesouhlasit. Jenže ta "moudra", která k tomu připojujete, s problémem vůbec nesouvisí.
M70i71c90h47a58l 15S44e96m53r54á31d
Tak a je to... Šichtařové již hráblo úplně...
Její potřeba být mít názor na všechno (a to ten jediný správný názor) a muset ho prezentovat davům a potom leštit ego nad karmou...
P48a46v92e18l 77D54v94o20ř23á57k
Šichtařovou mám rád, ale tento článek se moc nepovedl. Ale jo, i v r. 1980 ty šikovnější na základce brzdily slabší děti (o inkluzi nepíšu, to je totální kravina), psali jsme si zápisky a někdy ani nestihli vše z tabule opsat. Biflovali jsme se děják a chemii ... Nesnášel jsem tělák, nějak jsem neměl tu správnou konstituci na rychlý běh a šplh o tyči bez přírazu . Ale dvakrát v týdnu na kroužek až do večera, jinak s klukama pořád venku a jednou za 14 dní v pátek odpoledne na celý víkend k babičce a dědovi na vesnici. Gympl byl slušný náraz, shodneme se na tom, že základka většinu nenaučí jak se učit. Ale za pár týdnů cajk a zase víceméně pohoda. Vejška ČVUT opět chvíli hledání jak na to, ale od třeťáku opět pohoda.
Když koukám na svoje děti, tak si nemyslím, že by se nějak trápily nebo byly extra unavené. Jeden v osmičce, druhý v prváku na gymplu (nevyznám se v těch kvartách a septimách ... prostě 16 let). Netráví tolik času venku jako my, to je fakt, lákadlo digitálního světa je silné.
Každopádně paní Šichtařová má plné právo na svůj názor, asi má jinou zkušenost. Možná by neškodilo nechat dceru otestovat, za ji nekousla nějaká moucha tsetse, to by mohlo vysvětlovat únavu.
P55e80t88r 64K42a39d66l35e25c
Čtu vaše blogy docela rád, ale coby učitel s šestnáctiletou praxí jsem tímto textem plný neznalosti, paušalizace a demagogie vysloveně znechucen.
Nezapomeňte, že jednoho odborníka na všechno, i na to, o čem nic neví, už v tomhle státě máme. Teď předsedá jakémusi institutu.
J34o75s54e81f 13Š83i45l85h71a25n
Paní Šichtařová se ve svém pangalaktickém rozhledu starému mrťafovi hravě vyrovná.
Společně čůrají proti větru.
A37l31e72n35a 37K60o59u10b28o14v71á
přestože se mi vaše články líbí, zde úplně nesouhlasím. To, že toho mají hodně beru, ale úplná digitalizace všeho nenaučí děti myslet, psát si to podstatné - protože si to mohu stáhnout. Máme tak dokonalé stroje, že za chvíli nebudeme muset myslet. A to mě děsí.
J11o76s36e54f 24Š90o12l82t25e74s
Příští rok bude údajně představeno cenově dostupné přímé rozhraní člověk/stroj, které se bude implantovat přímo do mozku a bude mít poměrně velkou šířku pásma, takže nám bude moci sloužit i jako paměť, přímý vyhledávač na internetu a spousta dalších věcí. Je třeba se smířit s tím, že historické způsoby holt jdou do kelu a biflování bude k ničemu.
P76a71v38e29l 55P93o64k89o33r42n67ý
"jemnou motoriku se postarají roboti." opravdu? Necháte se operovat naprogramovaným robotem bez zásahu lékaře? Právě to psaní učí tu jemnou motoriku, bez které se některá povolání neobejdou, typicky to lékařské.
O33d93s84t35r82a54n60ě14n82ý 39U47ž31i52v33a97t27e37l
D92a42n13i56e50l 59M58a44g15n81u66s
Přesně tak. Protože můžete postupovat individuálním tempem. A to ve škole nejde. Proto je domácí vzdělávání většinou lepší, pokud se dělá zodpovědně.
L94a20d93i70s13l77a82v51a 28S41t45r51n78a41d45o38v50a
České děti tráví ve škole nejvíce času . Myšleno na ZŠ. Dva povinné jazyky od osmé třídy, semináře , nepovinně anglická konverzace. Čeština pětkrát týdně , cizí jazyky sedmkrát týdně. To mi přijde zbytečné. Devátá třída opakování učiva taky zbytečné .
M84. 95K56. 75P36i10j40á98č64e75k
Podle výsledků testů PISA (mezinárodní testy) nás ve vzdělanosti daleko předběhli Asiaté, tedy ti, které mnozí považují za zcivilizované opice. Víte, kolik hodin týdně tyto děti stráví ve škole? Máte potuchy, jaký je tam tvrdý dril? V jaké vážnosti je tam učitel? Neexistuje, že by dítě znalo Deklaraci práv dítěte a neznalo třeba vyňatá slova či násobilku. Je tam systém, který se jenom vzdáleně blíží k tomu, co se u nás zavrhuje. Ten systém je nesrovnatelně tvrdší. Proto naše školy produkují polovzdělaná indiviua, kterým se vše musí usnadnit, protože ti blbí učitelé je nic nenanučí. Dokonce někteří učitelé odmítají vychovávat nevychované fracky, protože rodiče doma na to kašlou. Proto Asiaté nás ve vzdělanosti strčí do kapsy.
- Počet článků 685
- Celková karma 43,58
- Průměrná čtenost 20184x
ředitelka společnosti Next Finance s.r.o., ekonomka,
spoluautorka několika bestsellerů o aktuální ekonomicko-politické realitě.
V roce 2016 vydala knihu Jak to vidí Šichtařová, aneb Co nám neřekli o imigraci, důchodech a naší budoucnosti.