Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M39a14r52t87i27n 93S23v37o21b77o26d52a 7889577592835

Paradoxní je, že ANO v čele s Babišem se dostalo téměř k neomezené vládě díky slibům o zlepšení výběru dání, snížení korupce a snížení nákladů na chod státu (např. sdružením nákupů pro stát). Státní aparát bobtná, požírá stále větší prostředky, penzisté se uplácejí navyšováním důchodů, ten kdo nejvíc křičí, dostane přidáno. Státní byrokracie vysává potenciální zaměstnance pro soukromý sektor.

Infrastruktura (silnice, dálnice, železnice, přenos dat páteřní sítí) vzhledem k příjmům státu je na tom bídně.

Volič vidí krátkodobý prospěch a tím se řídí. Většina lidí v ČR žije z výplaty na výplatu nebo z důchodu na důchod. Co bude za 5 let nebo dokonce za 30 let je jim jedno.

Obávám se, že bude ještě hůř. Babiš přes svá média ovlivňuje veřejné mínění a získává téměř online informace o názorech lidí na aktuální témata (přes diskuzní fóra jako je Idnes a pod.). Podle toho upravuje svojí rétoriku.

+4/0
16.9.2018 21:59
Foto

Š57t68ě20p36á73n 12B36i16c96e65r43a 6699782118536

Za vlády ministra financí Babiše se přestalo žít na dluh a výsledek byl, dá se říci, vyrovnaný. Je nesmysl přetřásat plánovaný schodek 40 mld. Lepší bude počkat si na výsledek a teprve potom kritizovat. Podle mne jde o psychologii. Je lepší měkkou normu překročit, než tvrdou nesplnit.

0/−4
19.9.2018 19:54

D69a47n65i96e34l 48M52a81g19n42u65s 4693145924627

Cože? Tuhle moudrost jste někde četl, nebo jste to vymyslel sám? Jak se přestalo žít na dluh? Loňský rozpočet (tedy loni schválený) byl vylepšen o několik desítek miliard penězi z EU, a investice klesly na méně než polovinu! A přesto byl ve schodku i přes nevídaný růst ekonomiky! Na tohle stačí trojčlenka, nemusíte být žádný ekonom nebo matematik či statistik.

+1/0
20.9.2018 17:41

K25r88y60š83t16o39f 65L82a98n13í96k 1559320825335

podle me uz davno o zadne rozumne sestavovani rozpoctu a kvalifikovane ekonomicke odhady nejde. zodpovedne ministry vubec nezajima, kde na co vzit, ale jak se zalibit (duchodcum, policistum, ucitelum, urednikum, lekarum, cestujicim, lidem bez prace, na nemocenske, proste kazdy za svuj resort) a nejaky deficit je jim ukradeny, protoze nejhorsi co se jim muze stat je, ze neobhaji sve posty a pujdou pracovat jinam, coz se jim stejne dobre muze stat po nevyhranych volbach, takze to vyjde skoro nastejno.

+2/0
16.9.2018 17:15

J43i35ř66í 18Ř78e86z91n32í20k 4402752583775

A kdy v historii tomu tak nebylo? A jinak ani být nemohlo. Viz teorie veřejných financí.

0/0
16.9.2018 19:31

M69a13r96t42i53n 80S75v82o85b72o71d87a 7859487612985

Podívejte se vedle do Německa na jejich veřejný rozpočet....

+1/0
16.9.2018 22:00

J78i25ř68í 58Ř74e17z98n61í35k 4162692913775

A je podíl veřejného dluhu k HDP lepší nebo horší v Německu, než v Česku?

0/0
17.9.2018 8:41

D29a18n56i61e95l 78M11a69g53n74u56s 4983465704637

Veřejný dluh není státání dluh. Němci mají už roky přebytkové rozpočty, těm státní dluh fakt neroste.

0/0
20.9.2018 17:42
Foto

Š78t31ě40p34á92n 53B94i70c26e83r70a 6709502718366

Proč Německo a ne USA?

0/0
19.9.2018 19:56

M83a87r96t63i76n 25S19v91o17b46o91d54a 7139687682215

Možná proto, že Evropa? Závislost naší ekonomiky?

0/0
21.9.2018 22:35

L14u52d29m40i93l80a 76B48u82l57v90o72v90á 9346373388434

..jen dodám, že mě po pravdě překvapilo, že se k tomuto nechal dohnat i Babiš...

nějak bych o d něho očekávala rozumnější státní rozpočet.. než takový jaký vídám v obcích... bohužel mám pocit, že obce dostávají příliš mnoho peněz a pak je rozhazují .... , taky vidím , jak lidé co melou o politice, co pořád nadávají... na Babiše, Zemna a další.. jak nedokáží zveřejnit program své politické strany v obci... prostě jen kecy kecy.. pak s e díví, kdo vládne a jak....

0/0
15.9.2018 19:50

J68o86s58e45f 69Š54i53l86h24a92n 8424470493355

Ale vždyť lidé podporují posledního barda tunelářské éry - a chtějí ho na pražském hradě. Tak proč by obce nerozhazovaly?

+1/0
16.9.2018 10:25
Foto

P12e15t79r 27P50a20v76l54í17č48e24k 5159853525270

Jednoduše a trefně popsané. Celosvětová krize dozajista dříve nebo později bude, a to pak bude opravdu mazec. Ale - jak se zdá - ani vrcholní politici, ani my, obyčejní občané, to vesměs moc neřešíme. Žijeme současností a v budoucnosti to nějak dopadne . . . P.S.: Nabijeme si drž-u! :-(8-o

+9/0
15.9.2018 6:59

P66a78v17e57l 85S26z19i33r51o58t98n42ý 3262114484380

Dobrý večer paní Markéto, s vašimi názory nelze nesouhlasit, ale ... předvolební období by mělo být zahrnuto do ekonomických výpočtů. Protože všechny vlády v minulosti, současnosti a obávám se že i v budoucnosti se budou chovat stejně. Bohužel. Tedy rozhazovačně. Některé možná o něco méně, některé víc, ale trend se podle mě nikdy nezmění. A vlastně je to pochopitelné. Chci být znovu zvolen, tak "nasypu" miliardy sem i tam (nejde to koneckonců z mých vlastních peněz). Jedinou možností by podle mě bylo neobsazovat post ministra financí podle výsledku voleb. Zvolit ho na dobu přesahující volební období - např. na 9 let. A dát mu do vínku "neodvolatelnost" - podobně jako prezidentovi, vedení NKÚ či předsedům soudů. Takový ministr financí by získal obrovskou svobodu a mohl by se rozhodovat pouze podle ekonomických kritérií. A jednotliví ministři by museli hospodařit s tím, co do resortu dostanou. Tím by se zvýšil tlak na úspory a odbory by byly konečně "odstřižené" od rozhodování o věcech, ke kterým nemají mandát. Protože reprezentují jen malou množinu obyvatel. Tak by to bylo ideální. Ale právě proto k tomu nikdy nedojde.

+2/−1
14.9.2018 21:51

J97i56r55k85a 92L73i83b27e60ň87s61k47ý 4442401834129

No, co dodat, politici prostě chtějí vyhrát volby, to Babiš pochopil zcela správně, jak to dělat, Kalouskové a spol ho to naučili... Jsem rád, že mi stát zvýší důchod, díky ó veliký a úžasný Státe, snad už nebudu v mínusu a ušetřím nějakou pětku a občas si dám v hospodě guláš. V

+1/−1
14.9.2018 19:03

K35a29r44e85l 83T61r32č25á77l63e31k 2288178920756

A co s těmi pěnězi dělat jiného, než je hezky prožrat?

Jíst, nebo-li žrát, se musí (pokud není člověk pránista, samozřejmě), marná sláva.

+3/−2
14.9.2018 17:51

J16i77r50k66a 58L98i59b53e82ň60s55k69ý 4332781744919

Jde o to, zda je většina občanů spokojena, asi jo. Neslyšel jsem, že by někdo chystal revoluci.

0/0
14.9.2018 19:04

J66o55s72e23f 80Š24i63l76h74a40n 8764310713555

Spokojená je i paní Šichtařová, tohle PR pro její spisky funguje skvěle.

0/0
17.9.2018 7:53

O75l34g83a 81P83a96v76l80í83k52o81v46á 6834398247382

Nadpis "prožrané daně" a závěr, že se jedná o pernanetní prožírání před volbami je oprávněný poznatek. Mně by proto stačily dva řádky textu k tomuto tématu

0/0
14.9.2018 16:08

V53l50a85d95i74m54í93r 22H61r51u10b74ý 4367813774879

Vám možná. A těm, kteří to nechápou?

+1/0
14.9.2018 17:43

J97i16ř36í 70Ř86e48z81n97í21k 4822132893765

Chápeme jediné, že se neustále hodně voličů cítí být materiálně neuspokojeno, a to by se mohlo odrazit v růstu hlasů pro různé extremisty, kteří by ty daně prožírali ještě rychleji. Po tom toužíte?

0/0
14.9.2018 19:50

I95v83a49n48a 31V89í90t35k95o10v81á 8217327398824

Rychleji už to snad ani nejde. Jednoho obrovského populistu máme totiž v čele vlády.

+4/0
15.9.2018 13:52

Z31d50e98n15e63k 82J39i57r68o36u88š70e51k 8740222704630

Nikdo Vám nemůže dát tolik, co vám JÁ mohu slíbit.

(pod JÁ doplňte vhodné)

+7/0
14.9.2018 14:11

P27e25t76r 12B61u52r45i90a51n 4901976344248

Souhlas, karma.

0/0
14.9.2018 13:11
Foto

F48r57a64n59t57i22š76e48k 17K46š48í25r 2229596595

Je třeba začít střízlivět a pravidelně snižovat příjmovou a výdajovou část rozpočtu.

+5/0
14.9.2018 12:30

J47i26ř22í 34Ř45e63z95n54í36k 4312772143175

A roste snad státní rozpočet rychleji než národní produkt?

0/0
14.9.2018 12:35

D62a72n84i14e42l 29M77a33g21n93u61s 4443325564797

Problém je v tom, že valnou většinu výdajové stránky tvoří mandatorní výdaje. A neexistuje vláda, která řekne, že sníží nemocenskou, sociální dávky, mateřskou, rodičovskou, důchody atd. Naopak – před každými volbami tam korýtkáři natlačí další mandatorní výdaje, protože se chtějí zalíbit jednoduchým voličům. Takže je to stále horší a horší, a těžko se to změní.

+1/0
20.9.2018 17:46

K75a60r89e12l 92S97t73r39ž65a61n69o27v92s31k43ý 1818525145

To je sice moc pěkné, ale já teď můžu jet z Prahy do Ostravy za padesát korun. A to je pro mě důležitější než nějakých imaginárních padesát miliard, které chybí v nějaké imaginární kase.

Takhle přemýšlí hodně lidí.

0/−2
14.9.2018 12:11
Foto

I23v75a31n 41V16e94s43e35l48ý 4526638764127

Bohužel tak myslí mnoho lidí, i těch, co nikdy z Prahy do Ostravy nepojedou a ani nikam jinam nebo na ty nové slevy nárok nemají. Proč, to je asi otázka pro psychology.

+6/0
14.9.2018 12:30

J87i83ř30í 93Ř46e29z84n16í43k 4332162323445

Všichni jsme šťastni, že se alespoň někdo poměje.

+1/−1
14.9.2018 12:37

J25i36ř56í 89Ř39e51z57n30í55k 4352472693655

Tak například zatímco v roce 2009 směřovalo na investice 11,4 % výdajů státního rozpočtu, loni představovaly investice jen 6,4 %. Stát tedy utrácí čím dál víc, ale nově postavených dálnic, nakoupeného vybavení pro armádu či třeba počinů k vyřešení důchodové reformy je za ním vidět čím dál míň.

Zdroj: https://sichtarova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=679001

Abychom tyto údaje mohli porovnat, potřebujeme je mít v absolutních číslech, případně očištěných o inflaci.

+1/−5
14.9.2018 11:10

V55l75a54d54i20m61í63r 73H85r96u98b83ý 4247953454709

Jak si každé malé dítě vygoogluje, byly v roce 2009 plánovány příjmy st. rozpočtu ve výši 1 167 mld. Kč. Z toho 11,4 % je 133 mld. Kč na investice.

V roce 2017 byly plánovány příjmy st. rozpočtu ve výši 1 309 mld. Kč, z čehož snadno spočteme, že 6,4 % na investice činí 84 Kč, čili necelé dvě třetiny (63,0_%) z částky roku 2009. Nominálně. Protože upozorňujete správně na inflaci (mezi roky 2009 a 2017 cca 48 %), poznamenám že reálná hodnota investic je (63 % / 1,48) na úrovni jen o málo vyšší, než 40%.

Stačí??

+8/0
14.9.2018 11:35

V89l69a98d96i89m68í85r 45H19r11u16b55ý 4557623454599

SORRY: 6,4 % na investice činí 84 mld. Kč, (nikoliv 84 Kč).

Díky za pochopení.

0/0
14.9.2018 11:37

R37a89d52i39m 60K32a71l51a58s 2570276372711

Jestli je to správně (neověřoval jsem), tak je to děsivé...

+1/0
14.9.2018 12:03

V75l42a15d86i40m85í36r 50H78r96u68b40ý 4457533144159

Pro úplnost: nekontroloval jsem údaje paní Šichtařové (11,4 % a 6,4 %). Ale při totální neschopnosti pana Ťóka zajistit cokoliv (tím méně investice) je považuji za důvěryhodné.

0/0
14.9.2018 15:08

J17i21ř50í 46Ř70e93z70n66í83k 4472282273505

Je jasné, že v éře konjuktury úroveň veřejných investic může být nižší, neboť ekonomika nepotřebuje keynesiánské impulsy typu vyhloubení a zasypání díry do země s cílem udržet zaměstnanost. Takže to je více než v pořádku.

0/−8
14.9.2018 12:34

V49l72a40d23i69m75í94r 28H25r69u36b94ý 4807403304229

Já myslím, že by se tedy vlastně nemělo v konjunktuře investovat vůbec - zabránilo by se přehřívání ekonomiky. Zastavme rekonstrukce a výstavby dálnic, neopravujme silnice nižších tříd, přestaňme s rekonstrukcí koridorů.

Vše ponechme na dobu krize - to si na to půjčíme dráž, ale povzbudíme cosi.

Že Vy jste, pane Řezníku, ochoten napsat jakoukoliv blbost, jen abyste mohl lpět na tom, jak je za Babiše krásně.

+6/0
14.9.2018 15:05

J93i17ř28í 65Ř44e46z17n80í66k 4772142753305

Ve své první větě máte pravdu. Jinak vám doporučují ke studiu tento materiál https://www.vlada.cz/assets/urad-vlady/vydavatelstvi/vydane-publikace/Analyza-podpory-ekonomickeho-rustu-prostrednictvim-stimulace-investic.pdf

A v něm alespoň tuto větičku: Investice v ČR tvoří větší podíl HDP než je tomu ve většině států Evropské unie ́,

0/0
14.9.2018 16:37

V48l22a68d85i10m16í65r 54H69r68u57b84ý 4897473844559

No vidíte, jak zde investoři investují. Nevím, jestli jste si všiml, tak Vámi citovaná věta je o celkových investicích v ČR. A celé toto vlákno je o vládních investicích.

Ale budiž - kde je tedy těch 50 mld., o které je vládou investováno méně?

0/0
14.9.2018 17:48

J64i39ř72í 57Ř71e76z28n61í81k 4132422903735

Dejme tomu, že třeba v platech lékařů, kteří ten majlant investují v podílových fondech.

Pokud je celkový objem investic nadprůměrný, tak jako politik byl bych velmi opatrný ve snaze nějakým způsobem zvyšovat vládní investice, protože už nemá kdo realizovat. Jediným výsledkem bude zvýšení reposazby ČNB, prodražení všech investic.

0/0
14.9.2018 19:21

V45l64a10d73i78m12í10r 50H93r74u74b74ý 4517343584439

Jsem rád, že správně říkáte: převážně prožráno.

Mimochodem: lékaři by mněli být placeni pojišťovnami, ne?

K druhému odstavci: Vždyť to říkám, nechme rozpadlou a zastaralou infrastrukturu. Dáme se do ní až za krize - půjčíme se a draho!! Už toho nechte, prosím Vás.

0/0
14.9.2018 22:47

J75i96ř61í 60Ř25e36z14n56í13k 4532292603855

Je to sice možné, že lékaři budou placeni lépe pojišťovnami, ale právě značnou část jejich příjmů tvoří odvody za státní pojištěnce

O jaké infrastruktuře mluvíte? Dálniční je financována z fondu dopravní infrastruktury, železniční z evropských fondů, silniční z krajských rozpočtů.

0/0
15.9.2018 11:42

V81l67a24d90i19m15í68r 83H15r86u46b43ý 4607893634979

A ještě jedna poznámka: Když tedy nepotřebujeme veřejné investice - kde je těch 50 mld., kterými jsme žádné díry nezasypávaly? A to se neptám, kde jsou další desítky miliard že zvýšených sazeb DPH ( nižší 15% místo 10% a vyšší 21% místo 20%).

+2/0
14.9.2018 15:13

D15a46n27i84e85l 84M50a80g75n46u41s 4183955304587

Teda vy tu vršíte jednu perlu za druhou. Pak se nedivím, že to po volbách vypadá tak, jak to vypadá, když takoví duševní giganti, jako vy, jdou a hodí to tam.

+1/0
20.9.2018 17:47

R51a24d67i36m 60K82a65l46a65s 2740376872591

Svůj příspěvek píši s lehkou nadsázkou, ale musím říci, že se už vyloženě těším, až aktuální pseudo konjunktura skončí. Agenda poslední doby se scvrkává jen na zvyšování platů a MHD zdarma, ale na zadní kolečka a na budoucí prosperitu se zapomíná. V ekonomice chybí lidé, některé služby začínají být hůře dostupné, prodlužují se čekací doby. Všichni jsou busy a zajímá je především peníze vaše nebo cizí. Míra ochoty a toho, co by za ony peníze mělo být odvedeno, klesá. Zákazníků a zájemců o cokoliv je spousta. Nějaká menší krize by nás snad zase vrátila do normálu, k zdravému rozumu a vedla by k ozdravění zbytnosti a nezbytnosti výdajů.

+4/0
14.9.2018 10:35

M27i10l35o72š 16D50v65o35ř44á74č10e41k 2855478540774

Z teto republiky odtekaji miliardy a miliardy ktere tu mohli zustat a nekdo tu nekde par starym lidem, kteri tu cely zivot pracovali a odvadeli dane, vycita par stovek k uz tam bidnym duchodum. Smutne.

+2/−3
14.9.2018 9:40

O95n71d62ř55e45j 31F75i34l39i80p42c68z79y52k 8574963358321

Peníze z malé privatizace jsem prožrali, stejně jako Poláci půjčky za Gierka

a velká privatizace se nám nezdařila. Já si myslím, že prožereme ještě Pražský hrad, Český Krumlov a polovinu Bruntálu.

+6/0
14.9.2018 10:13

V79l50a73d35i67m39í93r 24H75r24u36b49ý 4227383874499

Jsem úplně vyžrení. Proto je tady přezaměstnanost. V těch neexistujících fabrikách.

+3/0
14.9.2018 10:26

M93i21r80e51k 37T51u75r95e90č73e81k 4853822850762

Ale to uz nam tvrdil Kalousek v 2012:

https://zpravy.idnes.cz/prozrali-jsme-to-proflakali-zlate-casy-v-evrope-skoncily-rekl-kalousek-13h-/domaci.aspx?c=A120920_113209_domaci_kop

+1/0
14.9.2018 13:10

V74l18a15d96i80m51í38r 41H68r40u69b17ý 4497833264529

Které odtékající miliardy tady mohly zůstat? Jinými slovy: co by z těch odtékajících (a dalších neodtékajících) existovalo bez předchozích zahraničních investic?

Nechci vyšší důchod na úkor vnuků. Že to nechápete není problém finančních analytiků.

+8/0
14.9.2018 10:25

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz