Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M57a42r15t49i64n84a 23M16o57u87d77r49á 7320773346499

Hyperkorektnost JE rasismus. A nejen.

+29/0
doporučit
30.8.2018 8:17

P36e10t12r 68B91u43r77i77a50n 4781446424148

Souhlas, karma.

Co by asi řekli barevní v americe na to, kdyby byl historický film o jejich občanské válce obsazen barevně naruby? Černoši by byli zlí otrokáři, otroci úpící pod bičem běloši a proti nim armáda Unie složená z indiánů a asiatů, která by bílé osvobodila? No to by byl mazec!

+28/0
doporučit
30.8.2018 21:25

J23i35ř14í 87S38v85o46b41o39d88a 9745868833786

Ještě jsem se nad tím trochu zamyslel. Představte si, že Hermionu opravdu hraje černoška. Přijde k ní Draco Malfoy a řekne Hermioně, že je "špinavá mudlovská šmejdka". To se klidně může stát, že ten, kdo vymyslel, aby Hermionu hrála černoška, se může ocitnout za katrem tak rychle, že ani nestačí říct famfrpál ;-D

+25/0
doporučit
30.8.2018 20:12
Foto

N48a71ď16a 58D94u20b54c92o44v66á 7295500234635

Velmi souhlasím s paní Šichtařovou a o to co kdo bude hrát je mi jedno, i já opovrhuji hyperkorektnost i, která nemá daleko k rasismu naruby. Podobné je to s kvótami, treba stanoveni procent žen v politice, nebo barvou pleti ve filmu...

+21/0
doporučit
30.8.2018 12:24

P37a98v84e50l 79I11n44d62r73s61t 6935911866

Záleží na tom do jaké země a do jaké historické kulisy je film zasazen. Je nesmysl např. v pohádce ze středověku mít jako velitele vojska evropského panovníka černocha. Ve středověku byli černoši v Evropě opravdu exoti a to výhradně dovezeni jako otroci. A kdo tyhle historické mantinely překračuje, manipuluje s historií a překrucuje ji. Stejně tak je nesmysl, aby například řeckého hrdinu Achillea hrál černoch s ebenovou pletí. Pravdou je, že v duchu hyperkorekce už dnes prakticky neexistuje film bez obsazení černochem

+18/0
doporučit
30.8.2018 11:07

J17i96n21d36r81a 17S64v39o15j43a29n 1487327599300

Ti multikulti genderoví šílenci by jistě řičeli blahem, kdyby znovu natočili Vinnetua a hrál by ho Denzel Washington. A Old Shatterhanda by mohl obsadit Jackie Chan. Kam jen ten svět spěje?

+21/−1
doporučit
30.8.2018 9:26

V89o47j67t86ě71c82h 14R40ů13ž33e17k 1817432854972

V knihách se taky dají najít fráze jako "Hermionin bílý obličej" (možná taková ta porucha, jako měl Jackson) nebo "Hermiona byla opálená do tmavohněda".

Takže Rowlingová buďto neví co napsala, nebo lhala.

+14/0
doporučit
30.8.2018 23:30

T53e64o12d32o46r 95B33e39z47d43ě58k 5334310658643

A to prý hodlají dělat v Hollywoodu černocha i z Jana Žižky. Ostatně asi pamatujete na "aféru" kolem Kingdom Come.

+15/−1
doporučit
30.8.2018 9:11

V12l57a51s24t71i36m93i17l 30D14o13r66o17t12í73k 3346306537179

R^, souhlas.

Předmětná korektnost je faleš, pokrytectví, propaganda a účelová manipulace s lidmi pro jejich snadnější ovládání.

Právní stát - společnost zakládá na tom, že "co není zákonem zakázáno, všechno je povoleno". Tak proč nějaké dodatečné tlaky, masírování a manipulování, co je dobré a co dobré není, co a jak má nebo musí být.

Bílý, černý nebo žlutý, chlap nebo ženská, jsou v našem pojetí právně sobě rovné lidské bytosti, se stejnými příležitostmi, ale jinak každý z nich je svou charakteristikou úplně jiný, jinak vypadá, se chová i jinak voní, ......, takže ne ke všemu se stejně hodí.

Takže jako do tlačenky se obvykle nepřidává vanilka, tak proč by z principu nějaké pochybné přihlouplé korektnosti mělo být tam a tam tolik a tolik ženských a nebo třeba naši českou Popelku měla hrát nějaká šikmooká nebo černá herečka? Už i tak trumfnout Libuši Šafránkou bude neskutečný problém, ať to bude hrát kdokoliv.

:-)

+8/0
doporučit
30.8.2018 14:20

R88a64d45i98m 22N34o66v17á29k 9530232585818

tady

https://www.csfd.cz/film/324204-suomen-marsalkka/prehled/

je film, ve kterém je finský šlechtic, politik, diplomat, vojevůdce Carl Gustav Emil Mannerheim ztvárněný černochem.

zdroj wikipedie:

Finy je ctěný jako národní hrdina a tvůrce a ochránce samostatnosti Finska, v prosinci 2004 jej Finové v televizním hlasování zvolili největším Finem všech dob.

+7/0
doporučit
30.8.2018 9:38

J74i48ř31í 58S40v29o24b71o59d56a 9815288423396

Chytré, jasné a vtipné. Jako vždy R^

+6/0
doporučit
30.8.2018 18:24
Foto

P26e37t73r18a 38H79a24v75e10l65k58o38v89á 8153283742

Co předně prohlásila Rowlingová k osazení Hermiony černou herečkou a k negativní reakci uživatelů sociálních sítí. "Se svou znalostí sociálních sítí mohu říci, že idioti zůstanou idioty. Co na to říct, svět už je takový, Nomu vybrali, protože byla na roli nejvhodnější. Když mi John sdělil, že ji obsadí, řekla jsem, to je skvělé, viděla jsem ji na zkouškách a byla úžasná." Myslím, že to mluví za všechno.

+7/−1
doporučit
31.8.2018 10:29

J17a55k31u90b 67Z79e25m93á10n39e45k 2394173631808

Nezničí. Ta hra už značnou dobu běží a žádný fenoném nezničila. Taky tu rádobykorektní změnu pokládám za hloupost, ale proč by mi mělo 1,5 hodiny nastaveného příběhu, kerý nadto uvidí zanedbatelné promile čtenářů a který nemá na původní příběh nejmenší vliv, jakkoli ničit fenomén deseti knih, zanedlouho i třinácti filmů?

Tak příhodné téma a takhle ho zazdít nesmyslem už v první půlce...

+5/0
doporučit
30.8.2018 11:56

D78a94n50i79e55l 44T83o77m67á97š 6481658108112

Možná ještě horší je obsazení afroameričana Idrise Elbi do role Rolanda Deschaina ve zfilmované Temné věži, kterou napsal Stephen King. Film jsem zatím neviděl, ale Kinga mám celkem načteného a ten popis Rolanda prostě odpovídá bělochovi. Navíc se King myslím nikdy netajil, že postavu Rolanda popsal podle Clinta Eastwooda. No, možná prostě nenašli lepšího herce a Eastwoodovi už je přece jen 88 let, ale film moc kladných ohlasů zatím nemá.

+5/0
doporučit
30.8.2018 9:36

K39a18r52e83l 92J74a71n21d47a 5572566581236

Je nesmysl, aby Mandelu hrál běloch a Karla IV. černoch. Na druhou stranu (nevím, jen fabuluji), třeba je ta hra o Potterovi adaptovaná Nigerijským národním divadlem pro jejich použití. Pak mi černá Hermiona nevadí, vždyť je to jen literární postava.

+4/0
doporučit
30.8.2018 11:40

E37v50a 77H46a91s11n76í58k94o63v48á 1294281326774

V literatuře a filmu je to asi jedno. Nemám problém s tím, že si v Africe udělají Harryho Pottera a jeho kámoše i učitelé všechny černé a kudrnaté. Ale proč cpát za každou cenu jiné rasy tam, kde jsou naprostá minorita? Jak bylo napsáno v blogu, bílí se na černou Hermionu nepoženou.

Hlavně ale nechte na pokoji historické postavy a historii vůbec. V Kingdom Come může být černoch maximálně u komediantů jako atrakce v pavilonu zrůd. Nechci ani bílého Čingischána ani černého Gándhího.

+3/0
doporučit
3.9.2018 14:02
Foto

P62a92v29e24l 24P91o70k30o91r54n24ý 2886184660562

Ta Hermína je maličkost proti divadelní hlouposti o Ježíšovi a muslimce.

https://brno.idnes.cz/martin-glaser-divadelni-svet-brno-kontroverzni-hra-jezis-znasilnuje-muslimku-19i-/brno-zpravy.aspx?c=A180418_396150_brno-zpravy_krut

+3/0
doporučit
31.8.2018 17:14

V91e32n95d31u56l36a 88S61z55l63a32u51e44r53o13v64á 7742516937588

To je tak, když někdo píše o něčem, čemu nerozumí. Nevěřím, že má paní Šichtařová pravý a nefalšovaný zájem o svět Harryho Pottera. Nevěřím, že ten svět zná a má ho ráda.

Nevím, zda to ještě nikoho netrklo (v doporučovaných to není), ale autorka se zmiňuje o chystané hře a prorokuje, že to "fenomén Harryho Pottera" zničí. Ta hra, bylo uvedena třeba před DVĚMA LETY, byla pořád plná, jakožto divadlo dobře hodnocená a fanoušky zcela jasně odsouzena za ne-kánon (cca 90% skalních fanoušků nebere události z Cursed Child jako svět Harryho Pottera, protože to knihám výrazně odporuje).

Fenomén HP zničen není - Pottermore jede, Fantastická zvířata se teprve pořádně rozjíždějí.

Tyhle výkřiky na obranu něčeho, na čem mi nikdy nezáleželo, ale zrovna si na tom chci přihřát polívčičku, protože jsem se to právě dozvěděla, jsou opravdu trapné. Kor když se s tím "spravedlivým rozhořčením" seknu o pár let.

P.S. Poslední perlička je, že filmy věrně kopírovaly knihu...

+3/−1
doporučit
4.9.2018 21:34

V53á37c41l43a31v 66P30o84l90á77k 1225672910470

Je to naprosto stejné jako by v pohádce "Dlouhý, široký a bystrozraký"

Dlouhého hrál Labuda a širokého Polívka.

+2/0
doporučit
2.9.2018 22:24

I71r25e32n96a 74V50r72á40n73o60v90á 5492352755884

Jojo, taky mi připadalo nesmyslné, že Old Shatterhanda, který je v knihách popisován jako tmavovlasý, hraje bloňdák.

+2/0
doporučit
30.8.2018 12:04
Foto

P88e48t46r 24Z18á13v64l90a62d98s89k15ý 5131703760501

R^

+2/0
doporučit
30.8.2018 10:16

D63a59n96a 81P87o42l76a76n52e84c23k62á 3806515807405

Tak u Bonda by mi černoch v zásadě nevadil, pokud bude pěknej. Nedávno dávali v televizi Sedm statečných-nějakou novou verzi, a nedalo se na to koukat. (Otázkou je, zda to bylo obsazením) Ale chtěla bych vidět toho bílýho Mandelu.;-D

+2/−1
doporučit
30.8.2018 13:00

J54o95s11e38f 75Š53i82l44h16a34n 8684960843445

Paní Rowlingová si dovolila říci, co si ona sama myslí o postavách ve svých knihách. Paní Šichtařové v tom odhalila snahu zničit český národ.

Takhle si tu žijeme.

+6/−18
doporučit
30.8.2018 11:45

J69a69n 95Z19á36t88u38r92e11c56k71ý 9693703337882

Tato úvaha mi připadá poněkud paradoxní a postrádající smysl. Paradox vidím v tom, že autorka brojí proti jakési blíže nespecifikované hyperkorektnosti, kterou pro ní ztělesňuje případ černé Hermiona. Ta totiž ve filmu byla bílá. Autoři divadelní hry se ale od filmového ztvárnění odklonili a udělali Hermionu černou. To autorka označuje za hyperkorektnost, tedy hypersprávnost, ačokli je to zcela zjevné nedodržení filmové předlohy (?!). A jak se zdá, pokud by byla Hermiona bílá, tedy taková, jako ve filmu, pak by to korektní zase nebylo a bylo by to v pořádku... Jak toto pochopit? Odklon od vzoru je korektní a proto špatný, dodržení vzoru je nekorektní a dobré? Pozoruhodné...

Ovšem, všichni asi víme, jak to autorky myslela, ačkoli poněkud nelogicky vyjádřila. Hyperkorektností nemyslí přesnou shodu a dodržení pravidla, ale zřejmě jakousi předpokládanou manipulaci a vnucování někomu jinému vlastních myšlenek, byť odlišných od vzoru. Co mě zaujalo je, podle jakého úsudku nebo algoritmu autorka uvedený záměr diagnostikovala. Co je podle ní měřítkem "hyperkorektnosti", tedy onoho úmyslného falšování reality, dějin, vnucování myšlenek či chování (což je asi autorčin soukromý výklad pojmu hyperkorektnost, jehož skutečný význam je jiný, jak lze snadno usoudit analýzou významů pojmů hyper a korektní). Podali snad tvůrci hry nějaké prohlášení o tom, že úmyslem dosazení černošky do role Hemiony je udávat podle nich správný druh myšlení a vymýtit z někoho nějaké odlišné názory? (já opravdu nevím, třeba něco takového někde prohlásili, autorka to však nezmiňuje.) Protože jediné, z čeho vychází je, že že roli dostala herečka černé pleti. Pouze z tohoto faktu poměrně neomylně usuzuje, že je to výsledek jakési úmyslné manipulace a falšování skutečnosti (tedy toho, co si nadefinovala jako hyperkorektnost). Vůbec nevzala v potaz to, že obsazení černé herečky mohlo mít zcela jiné důvody, jako např. její herecké kvality nebo prostě to, že je pevnou součást ansámblu.

+4/−11
doporučit
30.8.2018 15:26

V11e20r20o27n58i59k17a 68E48x74n20e76r62o74v62á 2726791907189

Při čtení jsem si vzpomněla na dávnou záhadu, jak je možné že v filmu "Jáchyme hoď ho do stroje" mohli psychiatři považovat Františka Koudelku (= Luďka Sobotu) za Japonce Uko Ješitu?

+1/0
doporučit
30.8.2018 17:34







Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz