Neděle 28. listopadu 2021, svátek má René
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 28. listopadu 2021 René

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J19o75s72e49f 42S52u89k 4955820880204

a je to tu zas.."levná voda pro všechny"..Jako v tom zdravotnictví..až reálný život ukáže, že bohatý si ke špičkové léčbě cestu najde, ale špičková péče není k uhrazení z pojištění pro všechny..Jen ten poskytovaný průměr je díky komunistům a jejich rovnostářství za každou cenu o dost níže, než by mohl být..

0/0
14.8.2018 17:09
Foto

J32a84n13a 48P29a60j79d77o94v23á 3597849864

Karma.

0/0
13.8.2018 15:59
Foto

J72i31ř13í 82K54u64č17e46r23a 5528681274306

Voda a zejména ta pitná bylo politikum odjakživa, stejně jako neodbytná dětská touha vlastnit právě tu věc, co má ten druhý. Proti tomu stojí "my house, my castle", u nás pomyslný i skutečný práh a to vše co přes něj nesmí.

Společně se svobodou slova je právo na osobní vlastnictví tím nejzákladnějším nám co demokracie dává. Právo vlastnit nelze nikomu upřít a vlastnictví nelze násilím nebo podvodem zbavit. Míra toho, jak je státem osobní vlastnictví omezeno, je i mírou demokracie v daném státě. Komunistické vidění znamená násilné zabavení osobního vlastnictví a v tom je celá ta ideologie zvrácená, krvavá a brutální. Možná, že salámovou metodou to tolik nebolí, ale výsledek je stejný jako všeobecné násilné znárodnění. Ten kdo se začne natahovat po cizím majetku, měl by dostat přes prsty, důrazně.

V klimatologii a vodním hospodářství se nevyznám, tak do toho nekecám, že ano.

+2/0
13.8.2018 12:45
Foto

J44o17s85e23f 72L17e76b74d50u75š22k98a 4282783603495

Jo, vrty obcí. Nedaleko je obec, sdružující více malých obcí. V jedné z nich má již několik let vrt 100 m hluboký, vody hafo. Ale není od ní rozvod - vodovod do těch menších obcí, kdysi to lidé odmítli, měli své studny. V těch malých obcich nemají kanalizaci, tedy ani čističku a momentálně je v nich řada lidí bez vody a chodí ted k sousedům, kterí mají vrt a vodu, bez nařízenéí, bez hrozby pokutou, lidé si umí pomáhat, zejména v malých obcích. Středisková obec dostala kdysi dotaci i vybudovala kanalizace a čističky, ovšem pouze pro střediskovou obec, pokud by ji nyní chtěla rozšířit i pro ostatní, vyšlo by to asi na 150 milionů a obec má roční rozpočet kolem 10 milionů přitom se už zadlužila čističkou, protože dotace nepokryjí vše.

Tedy zadotujeme obce, naděláme vrty, ty seberou vodu všem a protože nebude na vodovod ani kanalizaci, budou všichni na suchu.

0/0
13.8.2018 12:44
Foto

P78e90t59r 90C84h75ý20l48e17k 8518285814733

Co je soukromý statek a co jsou společné zdroje, to asi autorce nic neříká, jinak by takový blábol nemohla vypustit do světa.

Studna může být určitě soukromá, ale voda v ní je společným zdrojem. A vzhledem k tomu, že hrozí nadužívání, může vláda přistoupit k regulaci.

Zase nám autorka sklouzla ke karmohonění.Rv

+1/−6
13.8.2018 8:59
Foto

J19o41s44e30f 98Š25i71l91h80a50n 8524180223315

A co je lepší pro propagaci obchodu autorky blogu: sebepropagace zajištěná vysokou karmou a za půl hodiny slepeným blogem nebo ... no autorka ani nic jiného neumí ani nic jiného nepotřebuje.

0/0
13.8.2018 11:42
Foto

J89o83s36e84f 55L95e43b61d19u35š45k67a 4952463163315

soukromý statek je ta studna, že? I ty trubky v ní i ta elektřina, která pohání čerpadlo v ní. Tedy kdo bude platit amortizaci, elektřinu i ty rozbory vody? Majitel studny? Věřím, že pokud se odbourá monopol rozných vodárenských společností a zákonem umožní chtít za vodu totéž, co chce vodárenská společnost, která mimochodem čerpá vodu také ze společných zdrojů, pak nebude vůbec žádný problém a spousta majitelů studní ráda vodu z nich prodá. Konec konců, soukromý dům, byt, chata stojí na veřejném zdroji, pozemku, ne? Tedy proč neumožnit všem tem, kteří nemají dům, byt, chatu, zahradu aby bydleli a rekreovali se v cizím? Stačí jen vymyslet zákon.

+3/0
13.8.2018 12:51
Foto

P87e93t10r 41C43h77ý77l29e62k 8878575964493

pozemek či budova má svého vlastníka, ať je to fyzická nebo právnická osoba, takže konec Vašeho příspěvku je jedna velká kravina, o které nikdo neuvažuje.

K té vodě - zatím nikdo přesně zákon neviděl (včetně autorky blogu), takže jsou to samé domněnky.

zpět k vodě - za mě může nastat přesně pozitivně definovaná situace, kdy by bylo možné vodu ze soukromé studně použít pro potřeby obce či jiných institucí za úplatu - napadá mě například živelná katastrofa, teroristický útok apod.

+1/0
13.8.2018 16:38
Foto

J16i82ř71í 53K64u58č32e24r42a 5358761744796

Super teorie. Soukromá zahrada je soukromá, ale vzduch je společným zdrojem. A vzhledem k tomu, že hrozí nadužívání, může vláda přistoupit k selektivnímu dušení obyvatel. ;-D

Zajímavé by to bylo i se slunečním zářením, deštěm, větrem a půdou. Trochu extrémní by to mohlo být i s penězi, jídlem a pitím, dětmi, volným časem a podobně.

Jen si to dosaďte a dojde vám ta socialistická pitomost.

0/0
13.8.2018 13:57
Foto

P34e94t62r 57C75h54ý74l29e63k 8238215894213

ano, vámi zmíněný vzduch je společným zdrojem. a vláda může svým nařízením omezit například emise do ovzduší, aby ho nemohl kdokoliv jakkoliv znečišťovat (a tím způsobit to vaše dušení), což se také děje. ostatní co jste uvedl jsou větší nebo menší blbosti, kterými se snažíte své argumenty podpořit.

+2/0
13.8.2018 16:20
Foto

J21i16ř16í 31K67u48č45e21r13a 5528721234416

Evidentně vám nedochází ten rozdíl a motáte dvě věci do kupy. Regulace TZL a dalších škodlivin v ovzduší je stejná jako zákaz zalévání zahrádek v době sucha, to je v pořádku. Co v pořádku není, je zásah do soukromého vlastnictví, tedy že stát určí, že vaše soukromé zařízení bude použito k "obecnému prospěchu" na váš úkor. Asi budete štěstím bez sebe, když u vás v kuchyni zřídí obec veřejnou vývařovnu, protože vlastní nemá a vy máte takovou velkou a dobře vybavenou. U studny to vypadá jako blbost a u sporáku to má hned jinou váhu co, přitom je to to samé.

Tohle blbosti nejsou, postupné okrajování práv použitím metody „Overtonova okna“ je zločin a nesmíme dovolit ani krůček, o to totiž jde.

0/0
14.8.2018 9:40
Foto

J86a82n 16B55u67r33i65a62n 2533819654150

Koukám, že studnám taky moc nerozumíte - ona je sice na Vašem pozemku, ale ta podzemní voda prostě od někud teče někam - je to podobné jako s řekou na povrchu.

A asi mi nebudete tvrdit, že by bylo OK, kdyby si vlastník pozemku mohl neregulovaně dělat s potokem či řekou co chce.

Jinak vaříme z vody - ten zákon zatím nemá jasné znění - minulý týden jsem slyšel nějakého ministra, že to bude všechno jinak a že to nebude o tom, že obec bude moci čerpat ze soukromé studny; že to bude o tom, aby obec či nějaký úředník mohl zakázat v době sucha čerpání vody do bazénu či na zalévání - prostě, aby "zbytečně" neklesala hladina spodní vody.

+2/0
13.8.2018 7:32
Foto

J22o12s32e29f 51L68e59b63d52u46š26k17a 4212673383385

Koukám, že vy také ne. Potok i řeka jsou majetkem státu, včetně pozemků. Pokud změní tok, změní se i majetkové uspořádání. Pro běžný odběr vody nepotřebujete žádné povolení, ovšem jakmile zabudujete nějaké čerpadlo, sání či chcete do vody něco vypouštět, je třeba povolení, stejně tak pro jakoukoliv stavbou na březích či v toku. Obdobná situace je u místních vodotečí, majitel pozemku na nich nesmí provádět žádné úpravy.

Hladina podzemní vody samozžejmě kolísá, dle ročního období, srážek i dle odběrů. Obec má už dnes právo vyhlásit zákaz zalévání, napouštění bazénů, čerpání vody z rybníků, řeka a podobně.

0/0
13.8.2018 13:29
Foto

J67a31n 52B89u43r43i67a91n 2233189544870

Tak to Vás musím opravit - menší potůčky běžně patří vlastníkům pozemků, kterými jsou i fyzické osoby. A nikdy jsem netvrdil, že ta voda je vlastníka pozemku - právě naopak. Ale to není podstatné. Já jen chtěl názorně ukázat naivitu autorky, která nejspíš žije v přesvědčení, že má pozemek a vše na tomto pozemku i pod ním je její (nejspíš až k zemskému jádru).

0/0
14.8.2018 7:15
Foto

L33a58d67i33s50l26a55v 46D23v91o60ř82á22k 6590874505652

Souhlas s tím, že vláda nám čím dál více nařizuje, zakazuje, bere. Ale ten příklad je mimo mísu. S vodou ve studních to není tak jednoduché, ona se totiž každému na pozemku jen tak sama nezjevuje, většinou teče odjinud. A to znamená, že když ji vyčerpají jinde, tak vám nepřiteče. Zásahy do soukromého vlastnictví by měly být minimální, ale v případě opravdové krize voda ve vaší studní nemůže být jenom vaše.

+2/0
12.8.2018 23:38
Foto

M97i43r10e94k 37T93u31r39e75č70e77k 4443402160432

Pokud by k takovemu nehoraznemu totalitnimu paskvilu i doslo, tak ocekavam platby za kazdy litr vody, jelikoz ta studna mohla majitele stat i 250 tisic korun:

https://zpravy.idnes.cz/nedostatek-vody-sucho-zajem-o-studna-vrt-kopane-studny-vrtane-studny-podzemni-vody-gmx-/domaci.aspx?c=A180716_115421_domaci_hell

0/0
11.8.2018 10:31
Foto

B24o71h40u93m78í91r 66Š94i21m90e25k 3751700694764

Jenže stovka za litr vody to nespraví. Stále budete škodný!

+1/−1
11.8.2018 15:31
Foto

M83i55r26e35k 24T73u53r91e95č63e45k 4933742540772

V tom případe budu rád škodný, protoze se nikdo me vody domáhat nebude.

0/0
12.8.2018 22:51
Foto

V11l81a85d26i67m50í29r 93Z70e72m41a48n 3885130210270

Většinou čtu Vaše články rád. Tento je ale tak trochu mimo mísu. Než by se mohlo sáhnout na soukromý majetek, a voda ve vlastní studni soukromí majetek je, muselo by se překopat tolik zákonů, že se dá říct, že je to prakticky nemožné. Jestli to někde někdo navrhl a na sociálních sítích se to jako fakt zneužívá, tak to neznamená, že je to pravda. Už to bylo taky oficiálně odmítnuto.

Sucho a horko tady už bylo mnoho mnohokrát. Dokonce i za komunistů. A studny nikdo nikomu nebral. I kdyby se komunisti dostali do vlády v této době (opravdu v ní teď nejsou), tak by zcela určitě zůstal soukromý majetek nedotčen.

Takže Váš článek tentokrát bez karmy.

+1/−4
11.8.2018 9:29
Foto

R60o69s97t85i32s27l14a90v 68C69a78h43a 6393427977911

Cerpani vody sousedek sice ministertsvo dementovalo, ale vstup na pozemek NIKOLIV:

"Nicméně každý bude povinen poskytnout informace, které mohou mít vliv na zvládání nedostatku vody, např. technické kapacity vodohospodářských zařízení. Vstup vodoprávního orgánu nebo zástupců komise pro sucho na soukromý pozemek je umožněn až po vyhlášení nedostatku vody, a to zejména kvůli kontrole dodržování zmíněných omezujících opatření. "

Takze nepisete pravdu, ze by soukromy majetek zustal nedotcen.

+4/0
11.8.2018 9:35
Foto

M49i42r88e42k 89T53u11r36e64č60e54k 4613822350642

Mimochodem mam studnu za branou a tu branu mam zamknutou, at' jsem doma nebo v praci. Kdo a jak by se domahal vstupu, kdyz 10 hodin nejsem doma ?? I kdyz verim ze ti dnesni "demokraticti" byrokrati by to zase nejakym totalitnim zakonem vyresili...

0/0
12.8.2018 22:56
Foto

L88e83o45n84t33ý75n68a 55C83h77v93á57t97a70l84o64v38á 1733495976

Dostanete pokutu za to, že jste neumožnil přístup. Že nemůžete být doma v pracovní době kontrolních orgánů, protože musíte vydělat na jejich platy, tak nějak nikoho zajímat nebude. Možná si zavolají policii a ta zavolá zámečníka a Vy jeho práci zaplatíte, k tomu pokutu, prostě socialismus jak má vypadat. Jen je neuvěřitelné, kolik lidí věří, že tyhle socialistické "vymoženosti" slouží k něčímu prospěchu.

+1/0
12.8.2018 23:17
Foto

T55o23m77á37š 17T68a71t30í70č71e51k 5180432150898

No, jako anarchistický (ve smyslu antietatistický) souhlas. Až na poslední odstavec ovšem: oni tam píšou "voda někde zlevní, někde vzniknou nově prostředky" - to ale neznamená, že nově prostředky vzniknou zlevněním, ale že vzniknou tam, kde ke slevě nedojde, protože vodohospodářům zůstanou za nehtama ty daně, který nebudou muset odvést.

0/0
10.8.2018 23:16
Foto

M92i57l73a25n 80K86e15s64l 2946956133648

Ono s těmi studnami to není tak jednoduché.Máte studnu i s vodou.Soused si vyvrtá studnu o dva metry hlubší a máte ještě studnu,ale bez vody.Moc vám nepomůže si tu pumpu hlídat.Podzemní vodu pod vašim pozemkem si nijak neohlídáte.Čerpáním se hladina vody snižuje v celé oblasti a nejen u toho ,kdo čerpá.Takže bylo by vhodné výstavbu studní regulovat.Třeba nepovolit studny přehnaně hluboké a podobně.Jak jinak výstavbu regulovat,než stavby studní povolovat a provedení kontrolovat.Kromě jímek na dešťovku by bylo vhodné nutit stavebníky, zvláště plošně velkých objektů,budovat vsakovací jámy či zářezy,takové podzemní mokřady.Je to drahé a geologie není vždy vhodná,ale jinak nám dešťovka frnkne do kanálu.

+4/−4
10.8.2018 21:24
Foto

O79l95g26a 87P42a36v18l74í16k18o77v64á 6134478837222

Ono je to s tou dešťovkou trochu složitější. Dešťovka nám totiž ředí všechny ty splašky, které jsou do vodních toků a pokud ji ve velkém zadržíme, příroda si už s těmi splašky neporadí

+2/0
10.8.2018 22:05
Foto

M85i23r91e80k 35T70u80r10e33č27e68k 4183232410202

Prave proto aby k tomu nedoslo, existuje projekt, ktery musi byt schvalen stavebnim uradem. Pokud to dovoli, pak tento urad je zodpovedny za ztratu vody a musi zjednat napravu.

0/0
11.8.2018 10:35
Foto

M64i17l50a74n 55K63e74s16l 2966246523848

Já reagoval na blog nějaké ekonomky,která se čílila,že na stavby studní musí být stavební povolení.

+1/0
11.8.2018 18:24
Foto

R79u18d22a 42S12l92a39v18í81k 5203828536341

Tak až budeme mít moře jako Izrael, tak můžeme odsolovat vodu jako Izraelci a hospodařit s ní jako Izraelci.

0/0
10.8.2018 20:23
Foto

K45r86y19š19t48o65f 91L75a66n10í94k 1969190665705

si muzeme nejake pronajmout :-)

0/0
10.8.2018 20:57
Foto

M33i38r53e34k 95T49u19r75e65č96e58k 4573592180222

Jaky je problem instalovat trubku z nejblizsiho more ? Kdyz muze byt ropovod, proc ne trubky na vodu ?

0/0
11.8.2018 10:38
Foto

M18i26l45a92n 35I68l96l74e26k 6263706487430

Nemam rad, kdyz si ekonomove mysli, ze se Zeme ridi ekonomickymi zakony. Zemekoule se ridi prirodnimi zakony.

+2/−1
10.8.2018 19:31
Foto

R95o96s34t81i50s18l52a37v 55C70a10h68a 6563937557191

a? Jak to souvisi s clankem?

+1/0
11.8.2018 9:36
Foto

P45a18v32e76l 87P81a94v48e72l 1880246357623

R^

+2/0
10.8.2018 18:45
Foto

K37a17r35e10l 75T78r67č72á75l17e51k 2658838620546

Problematiku vody, stejně jako autorka, jakož i sucha řeším i ve svém článku

https://trcalek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=674050

0/0
10.8.2018 17:57
Foto

B44o34h78u73m50í65r 79Š18i48m71e55k 3241120844194

R^

Začalo to tím, že naši politici nenápadně proměnili neviditelnou ruku trhu v neviditelnou ruku zloděje. A pak se začali předhánět v socialismu. Bohatým brát a chudým dávat. Aby podlomili iniciativu chudých i bohatých. A v tomto pokračují ostopéro!

Ve zdravotnictví začali tím, že nechtěli proplatit zdravotní péči. A dnes neseme důsledky. Virtuální společnost přinesla virtuální zdravotní péči. Na tu samozřejmě není a nikdy nebude dost peněz. Maskujeme to nejrůznějšími ideologiemi. Titanic se potápí a politici stále ještě na palubě tančí valčík. Nekonají! Věcná doporučení odmítají dvacet pět let! A přitom je to tak jednoduché. Chudé nemohu řešit tak, že dám bohatým zdravotní péči zadarmo! Chudé musím řešit sociálními dávkami! Ne, oni nás nutí žít komunistickou iluzí dostupnosti kvalitní zdravotní péče zadarmo!

Proč tak lpíme na tom komunismu, kterému nás učili komunisti? Žijeme v postkomunistické zemi a vládnou nám tu převážně překabátění komunisti.

Masarykovy vize společnosti vložené do základů tohoto státu nikoho nezajímají. A tak nemáme, co dát Evropské unii. Proto ji mnozí z nás odmítají! Zajíždíme na slepou kolej!

:-)

+7/0
10.8.2018 17:30
Foto

M92i26r74e27k 63T74u67r80e24č87e46k 4693112800202

Sice souhlas, ale spise nez "překabátění komunisti" nam tu vladne bezuzdna pseudo-kapitalisticka mafie, ktera uz nema s kapitalizmem ani komunizmem nic spolecneho.

0/0
11.8.2018 10:42
Foto

V13l28a49s13t48i19m50i84l 96F56ü98r86s38t 5292642645860

Kolega Trčálek bude mít zase o čem psát. Jste jednou z jeho oblíbených múz. ;-)

+3/0
10.8.2018 17:14
Foto

K66a55r57e48l 19T45r90č68á65l97e59k 2628298200166

Ani bych neřekl.

Ne můzou, ale můrou.

Noční, hehe!

0/0
10.8.2018 17:33
Foto

M66i61c51h95a62l 81T70e50s52a40ř 4778692630871

Jen bych k tomu podotknul, že studna Vám sice patří, ale voda ve studni nikoli, přestože jí můžete svobodně (do určitých mezí) využívat. Vodní zákon už teď říká, že na vodu ve Vaší studni se nevztahuje vlastnické právo. Se vstupem na soukromý pozemek je už to jiná písnička...

+17/−1
10.8.2018 16:50
Foto

M39i60r59e32k 58T12u54r33e70č92e81k 4583442810212

Tak tech 250 tisic jsem utratil jen tak z rozmaru, pro dobry pocit v duši? 8-o;-O

https://zpravy.idnes.cz/nedostatek-vody-sucho-zajem-o-studna-vrt-kopane-studny-vrtane-studny-podzemni-vody-gmx-/domaci.aspx?c=A180716_115421_domaci_hell

0/0
11.8.2018 10:45
Foto

M89i32c76h46a91l 29T76e76s67a12ř 4158952140141

Jak to mám vědět? Já Vaše rozmary neznám:) Já jen konstatuju, co říká platný zákon. A jsou k tomu dobré důvody. Jestli s tím nesouhlasíte, možná jste měl nejdříve číst a potom stavět?

+3/−2
11.8.2018 12:03
Foto

Š17t41ě74p36á80n 36Z47e10m39e69k 3177613432893

Vrtat studnu uprostřed obydlené aglomerace je dost riskantní. Mohou tam být ve spodní vodě všelijaké neplechy. Lidé si tam myjí auta, mohou jim prosakovat septiky a mnoho jiného. Obecní studny (vrty) jsou zpravidla mimo a především jsou dost ostře kontrolované. Tedy ta voda z nich. Taky ty vrty mohou strhnout vodu ostatním. Ale pokud už ho někdo má, je to jeho investice a jeho užitek. Takže pokud by se o tu vodu měl s někým dělit, tak jedině za úplatu. Zodpovědnost za kvalitu takto sdílené vody musí nést ten, kdo to nařídil.

+5/0
10.8.2018 16:22
Foto

J58a23n 14J46e87s39l62í18n10e33k 6717689611823

Sličná paní blogerka zase perlí, neodvažuji se ji nazvat "Economist, writer". jak se autodefinuje. Spíš bych ji nazval brutální buranskou českou definicí "POLITRUČKA", podívejte se na začátek komentovaného článku:

Rozmohlo se nám tu těch nešvarů už nějak moc. Jednomu z nich se říká socialismus.

Zdroj: https://sichtarova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=674286

Takto přesně začínaly články v komunistických plátcích konce 70. let, dosadte s místo "socialsimus" jenom slovo "kapitalistická, buržoazní mentalita", a jinak ta dikce byla úplně stejná. Dnes samozřejmě paní Šichtařová musí dokázat svoje echt pravicové smýšlení (samozřejmě s podporou pana manžela, vždy jej anebo jeho příbuzné ve článcích cituje) a takto vytváří své bludné výtvory, tentokrát se stala expertkou na vodní hospodářství. V nějaké budoucí pravicové vládě by se díky svým mulltioborovým vlohám mohla stát ministryní čehokoliv, stejně jako tomu je u současné oligarchistické vlády ANO.

+4/−16
10.8.2018 16:10
Foto

B90o30h53u16m49í29r 62Š61i17m31e62k 3541720894924

Autorku článku nemám rád, protože píše dlouhé články. A na to nemám čas.

Ale nactiutrhání si rozhodně nezaslouží!

!!

0/−2
10.8.2018 17:34
Foto

J17a38n 40J84e85s28l53í97n67e17k 6747509981413

Vážený pane Šimku,

rozhodně paní blogerku nechci na cti utrhávat. Asi jsem se nevyjádřil zcela jasně, můj pohled je, že má velmi ideologizované schematické prizma a k tomu pak "přišpendlí" nějaký názor z oboru, aniž o něm příliš ví, tot vše. Dělení na pravicové a socialistické myšlení je už trochu nudné, svět se posunul mnoho dále.

0/0
10.8.2018 21:50
Foto

B51o64h22u73m63í18r 19Š25i10m21e24k 3361960164814

Bohužel se mýlíte! Pokud bychom se dokázali vzdát toho socialistického inženýrství a připustili si, že příroda je mnohem "chytřejší" než člověk, a pokud bychom formovali svoje vztahy v rámci svobodných, přirozených, pravicových vztahů, tak bychom byli mnohem dál! Když budete stírat rozdíl mezi pravicí a levicí a lpět jen na bazálních ideologických pozicích o chudých a bohatých, pak se skutečně nikam nehneme. Protože dnes už můžeme být všichni slušně bohatí, pokud se nebudeme spoléhat na stát a jeho sociální dávky. To nejsou ideologické žvásty, to je realita!

+1/0
10.8.2018 23:22
Foto

J83a43n 65J72e25s91l93í40n82e75k 6647479311853

Aj, aj, aj, vážený pane Šimku, jsem z opravdu zmatený z toho, o čem tady diskutujeme. Fascinuje mne vaše definice "svobodné, přirozené, pravicové vztahy"....

Víte, žil jsem v různých koutech světa a měl jsem tam svobodné a přirozené vztahy, ale nějak jen nedokáži definovat, jestli jsou pravicové nebo levicové. Asi budu muset požádat své přátele v různých zemích o specifikaci, jestli jsou naše vztahy pravicové nebo levicové, ale asi mi odpoví, jestli jsem náhodou nezešílel... Debata o tom, co je pravicové či levicové probíhala ve většině světa v 80. letech minulého století, nyní se už řeší konkrétní problémy (klimatické změny, ilegální přistěhovalectví, dopad robotizace na zaměstnanost atd.), i když ne vždycky se to daří. Olepovat řešení problémů ideologickými nálepkami z minulého století nemá smysl. Asi se shodneme, že pracovitý člověk člověk se většinou má hmotně i kvalitativně lépe než lempl. Ale zkuste aplikovat pravolevé etikety na současný svět, Trump je pravičák nebo levičák.... rozhodně nasazování cel a bránění volnému obchodu není nic pravicového, ale nazvete jej kvůli tomu levičákem? Erdoganův systém v Turecku je pravicový nebo levicový? a takto bychom mohli pokračovat. Samozřejmě, žijeme ve svobodné zemi a pokračujte etiketovat situace a jejich řešení, autodefinujte se a budete mít většinou jasné, ideologicky správné a v realitě špatné řešení!

+1/0
11.8.2018 9:38
Foto

B98o74h77u63m29í65r 66Š50i79m19e80k 3821900384284

Ano, pravolevost v tom klasickém střihu nemá smysl, protože jsme, nebo můžeme být, dnes většinou prakticky všichni relativně bohatí.

Jako jedině správné myšlení považuji myšlení v souladu s přírodou! To je pro mne pravicové myšlení. Jako jedinečně špatné myšlení považuji dávání přednosti sociálnímu inženýrství před přirozenou realitou života, jako to máme u nás. Proto to u nás nefunguje. Možná i úmyslně nefunguje, aby se to lépe rozkrádalo. Možná.

Pravicové vnímám takové myšlení, které vede k přirozené a tvůrčí soutěživosti a které se nespoléhá na stát. Dnes vidíme u nás pravý opak. Dnešní člověk je veden ke spoléhání se na stát, přirozená činorodost je většinou státem trestána. To je na levačku, proto mluvím o levičáckém myšlení.

Když odložíme falešné pravolevé ideologie, pak se mnou snad můžete souhlasit. Bez ideologií a bez předsudků! Prosté nálepkování samozřejmě nemá smysl! Možná jsem zaspal dobu, ale pravolevý širák zatím neházím v dáli.

Zbytečné dotace a nejrůznější zbytečné subvence považuji za zcestné, za stranění někomu, jinému ne. A nekonečný zdroj korupce. Opět na levačku! Opět si člověk zatížen vlastní pýchou myslí, že je chytřejší než příroda!

Trump není ani pravičák ani levičák, to je b.. (Bohužel bez dehonestace to nejde!) Levičákem není, snad hlupákem, když si nevidí ani na špičku nosu.

Babiš je podnikatel, tedy liberální pravičák, ale dělá z nás závislé levičáky.

O Turecku toho vím strašně málo, ale svobodných, přirozených vztahů tam bude asi pramálo.

Nemyslím si, že mám ideologické myšlení, když dávám přednost svobodným, přirozeným vztahům. Jen tu pravici a levici musím kvůli Vám vygumovat, abychom si rozuměli.

0/0
11.8.2018 15:28
Foto

J70a59n 31J47e25s83l72í19n77e83k 6497569331383

Pane Šimku, děkuji za Vaši odpověd. De facto se shodneme, protože též já vyznávám přírodní řád věcí, situace je v současné době asi taková, že existuje stát a nad nimi svým způsobem nadnárodní společnosti. Stát se ve všech zemích dostává do konkurence s těmito společnostmi, navíc musí reagovat na aktuální podmínky, proto je ze své role přinucen něco dělat, tedy v zásadě regulovat a tím se automaticky dostává do funkce dohližitele a cenzora. Tak to funguje ve všech demokratických společnostech, týká se to všech evropských zemích, o ostatních kontinentech něco vím, ale neodvažuji se je posuzovat. Rozhodnutí jsou velmi pragmatická a poplatná příslušnému politickému i ekonomickému momentu. Zdůvodnění si politici a úředníci vždycky najdou, někdy mohou mít pravdu, ale často se jedná o cestu nejmenšího odporu a prosazení konkrétních zájmů....naštěstí v demokracii je nějaká možnost reagovat, v jiných systémech je to jenom silová otázka.

+1/0
11.8.2018 16:12
Foto

N97a98ď70a 86D39u11b46c46o72v76á 7505240424625

S tou vodou je to těžké, čím víc se šetří s vodou, tím víc se zdražuje, je to jasné, majitel chce dohnat zisk.

A jestliže se bude i nadále zdražovat, tak je fakt, že si ji ti bohatí zaplatí, a šetřit nebudou a ti chudí se vrátí k tomu, že se budou sprchovat (koupat) jako kdysi jednou za týden a že jim budou smrdět záchody, neb budou splachovat az po několika použití. V ceně to tedy nebude, ale jinak máte pravdu, narušování soukromí se víc a víc rozšiřuje, v zimě čím topite, v létě vám seberou vodu...

+7/0
10.8.2018 14:53

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz