Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I52v48o 44P77a29t58t90a 9292890212440

Článek založený na chybných předpokladech, viz, cituji: "Vymíráme. I řada jiných národů vymírá. Je to definiční znak bohatých společností". Ano, hromadně vymíráme od r. 1996, kdy se naplno projevil vliv nové daňové a sociální legislativy převzaté Klausovou vládou v r. 1992, s platností od 1. 1. 1993 (Aktuálně - v roce 2017 jsme vymírali tempem 108 nenarozených dětí denně). Nenarozených do vyrovnaní populační bilance 10 milionové populace. Nejedná se ale o "definiční znak bohatých společností". Jde o zrcadlový obraz Husákových dětí. Za G. Husáka stát masivně přidal rodičům peníze na pokrytí nákladů výchovy dětí v rodině. Výsledek: v průběhu tří let stoupla porodnost o 33 000 novorozenců ročně. Za V. Klause stát sebral rodičům peníze na výchovu dětí v rodině. Peníze, které si sami vydělali! Výsledek: v letech 1994 - 1996 klesla porodnost o 30 500 novorozenců ročně a to trvale (Hiršl M., Studie, časopis Demografie, 2004, 46: 166 až 176).

0/0
9.7.2018 9:12

V79i54o70l91a 28M20o79d32r25á 5764756809115

Musím říct, že takto zmatený příspěvek už jsem dlouho neviděla. Budí to ve mně dojem, že se autorka někde dočetla o tom, že existují jacísi antinatalisté. Nechtěla ztrácet čas tím, že by si o nich něco více zjistila, tak zkrátka splácala dohromady vše, co jí napadlo. Nakonec osvědčené "postřehy" typu bezdětní politici jsou zhoubou lidstva, bezdětní nám vysávají důchodový systém či migranti jsou zlo apod., nikdy nezklamou. A i když s tématem antinatalismu nutně nesouvisejí, nebo jen okrajově, část čtenářů si s autorkou na všechny ty zlé jedince ráda zanadává. A karma je zajištěna.

Co mi ovšem na článku vadí asi ještě více než zmatenost a laciná snaha o zalíbení se je arogance, se kterou je napsán. Nemusím rozhodnutí nemít děti chápat. Označovat ale ty, kteří ho udělali, za cvoky, je totéž jako označovat tak někoho, kdo si těch dětí pořídí třeba pět. Ani to by totiž nebyla zrovna ideální "norma".

0/0
6.7.2018 16:46
Foto

I86v48o 63P27a85t74t27a 9572210442320

Ale ano! Bezdětní nám jako starobní důchodci skutečně vysávají důchodový systém. Starobní důchody jsou výnosy z vkladů do výchovy dětí (definice platná v mezigeneračně financovaných systémech, jako je ten náš). Vy patrně věříte, že si na svůj důchod odkládáte peníze z odvodu sociálního pojištění! Nic proti Vám, podobného omylu se dopustili soudci Ústavního soudu v Brně v cause soudce K. Sochora, kterému se nelíbilo, že jako důchodce obdrží méně než zaplatil na sociálním pojištění. Ale konkrétně: Bezdětný vloží na svůj starobní důchod v průměru 400 000,- Kč, což jsou přerozdělené daně částečně použité např. na školství. Následně bezdětný jako důchodce v průměru odčerpá dva miliony korun, tj. rozdíl ve výši 1 600 000,- Kč je tunel do státního důchodového systému! Aktuálně se jedná o pouhých 10 % ze sumy důchodcům vyplácené, tj. o 43,44 miliardy korun v r. 2018. Takže ten tunel je aktuálně 43,44 mld. Kč : 365 dní = 119 milionů korun denně. To je ale maličkost, jednak z toho důvodu, že v době odchodu ročníků ze 70. let stoupne tunelování z aktuálních 10 % na 33 % z hodnoty vyplácených důchodů. Za druhé se jedná o zakrývání skutečnosti, že bezdětným nemá kdo z odvodu sociálního "pojištění" financovat důchody, což je hlavní důvod (80 %), při rozhodování mladých zda si pořídí děti nebo zůstanou bezdětní.

+1/−2
9.7.2018 9:37

M40i37c78h23a56l 81H41u85š77á47k 2757686205615

A jake reseni mate pro ty prelidnene oblasti ? Byla jste nekdy v Africe ? Videla jste ploty, ktere chrani divoka zvirata, aby je lide nezbastily ?

+1/0
5.7.2018 16:49
Foto

I10v27o 89P64a35t32t76a 9662420902800

To je jednoduché. Zavést jim tam "Vyspělý sociální stát". V praxi to znamená že stát sebere rodičům peníze na výchovu dětí v rodině. Peníze, které si sami vydělali! To je jen první krok. Dalším krokem k zaručeně TRVALE nízké porodnosti je zavedení důchodového systému, ve kterém nejsou zohledněny náklady na výchovu dětí. Úspěch je předem zaručen. Na přelomu let 50. a 60. si to vyzkoušelo Německo, u nás jsme to zavedli k 1. 1. 1993 a mezi lety 1994 - 96 klesla porodnost o 30 500 novorozenců ročně.

+1/0
9.7.2018 10:00
Foto

M94a72r43t24a 92D85o67u20b48r60a89v40o66v75á 4420444885137

Lidí je moc a tečka. Zabíráme životní prostor ostatním živočichům čím dál víc. Kolik druhů jsme totálně vyhubili? Najděte si to. :(

Afrika se vůbec nechová racionálně. Pozoruji na zvířatech kolem sebe (resp. letos hlavně na ptactvu), že když nejsou dobré podmínky, tak rodinu nezaloží. Afričani se ale množí, aniž by je zajímalo, jak rodinu uživí. Tak jako ostatní věci, i porodnost by se měla řídit heslem "všeho s míru". Takže je špatně děti nemít vůbec, ale zrovna tak je špatně mít jich deset. Ideální stav je za každého člověka zplodit jednu náhradu, sem tam některá rodina jednoho až dva navíc pro vyrovnání různých smutných ztrát (nemoc, nehoda, teroristický útok apod.).

Každopádně souhlasím, aby v čele států stáli lidé s dětmi, kterým není lhostejné, v jakém stavu zemi přenechají potomkům.

+3/0
5.7.2018 12:45

J63i20r78k52a 65L84i56b37e91ň85s21k54ý 4722931874429

Mně to připadá jako pseudoproblém - ta bezdětnost jako program. Bezdětnost totiž byla vždycky, jen to nebyla ideologie, ale někdo se stal starou pannou a někdo starým mládencem - nerozmnožili se. Země se přelidňuje a bude nadále, vyplývá to z medicínského pokroku a dostatku potravin. Problém nastane většinou tehdy, když už na ty potraviny není, pak začnou války a hladomory. Paní Merkelová a spol se tváří, že všechny problémy vyřešíme - každému selskému rozumu je to patrné, že je to nesmysl. Nemůžete řešit problémy Afriky, kde žije miliarda lidí a za 20 let jich bude o 500 milionů více - ne, to si musí řešit oni sami. To samé Asie - není vzdálená doba, kdy Čína a Indie budou mít dohromady 3 miliardy lidí. Ale tam lidský život nehrál nikdy valnou roli - oni si s tím poradí. Paradoxní je, nikdy se o tom v této souvislosti nemluví, že Sibiř, Aljaška nebo Kanada jsou obrovské plochy prakticky prázdné.

+1/0
4.7.2018 15:55

K61a19r97e70l 83S60t18r58ž70a10n20o86v33s88k91ý 1868865635

Mezi mými vrstevníky je mnoho takových, co nemají děti, aby se nemuseli omezovat, nebo mají jen jedno, aby mu mohli poskytnout vše na sto procent a ne na padesát, kdyby měli dvě. A je mi líto svých dětí, že kromě našich důchodů budu muset přispívat minimálně na jednoho takového dalšího. Představoval bych si mít důchod tak kolem dvaceti tisíc. S manželkou je to dohromady čtyřicet, s dalším člověkem navíc šedesát. Takže naše dvě děti přijdou každý měsíc o šedesát tisíc ze svého platu? To je samozřejmě nesmysl, takže budeme všichni rádi za šest tisíc důchodu. Přitom řešení není složité. Ať se stanoví nějaká nízká částka pro všechny, třeba těch šest tisíc. A pak ať každý dostává tři nebo pět procent z platu svých dětí. Kdo jich měl víc a investoval víc peněz do jejich rozvoje a vzdělání, ten bude mít taky vyšší důchod.

+1/0
4.7.2018 6:06

B78l79a11n51k16a 58Š67i65k92u80l97o92v87á 5958523348244

Jen mě napadlo, zda byste měl stejný názor, kdybyste děti mít nemohl.

0/0
5.7.2018 9:58
Foto

I33v45o 28P29a12t11t30a 9802640742690

Za prvé lékařská věda dnes dokáže zázraky. Za druhé vzpomenout si na děti až v 35 letech není totéž jako ve 20 letech. Za třetí Neil Gilbert (N. Gilbert What Do Women Really Want?, Public Interest, Winter 2005), navrhl typologii žen od těch se třemi a více dětmi, které odvozují smysl své osobní identity a úspěchů z tradiční odpovědnosti za pokračování rodu až k ženám, které jsou na "základě své volby" bezdětné a soustřeďují se na svou kariéru. Podotýká, že v průběhu několika posledních desetiletí je znatelný trend směrem k "modernímu" a "postmodernímu" konci spektra, což má předvídatelné demografické důsledky. Závěr: Netvrďte mi, že 30 % žen je neplodných. Je to příliš laciná výmluva!

0/−2
9.7.2018 10:11

J14i13ř93í 34K66o18n25d17r40á19t 4125491138

Do rozvoje a vzdělání vašich dětí investují i vaši bezdětní vrstevníci.

+2/0
5.7.2018 10:57
Foto

I28v67o 36P59a77t22t23a 9442970742680

To je samozřejmě pravda. Z přerozdělených daní bezdětný částečně financuje výchovu dětí těch druhých. Dobrým příkladem je školství. Souhlas. Problém je v tom, že bezdětný tím způsobem vloží na svůj starobní důchod v průměru 400 000,- Kč. Následně bezdětný jako důchodce v průměru odčerpá dva miliony korun, tj. rozdíl ve výši 1 600 000,- Kč je tunel do státního důchodového systému!

0/−1
9.7.2018 10:15

I50l68o44n75a 77E79r69n50e83s96t60o89v85á 7733359785790

Jak jste došel k těm 400.000 Kč ?

Státem vyhlášená průměrná mzda je nějakých 30.000 Kč. Z toho odvod pouze na důchodové pojištění je 8.400 Kč (28 % z 30.000 Kč). Ročně to dělá 100.800 Kč. A pokud vím, za 4 odpracované roky nárok na důchod není.

0/0
9.7.2018 10:33
Foto

I44v92o 14P30a95t25t11a 9442730692130

Vycházíte z předpokladu, že si spoříte na vlastní důchod odvodem důchodového pojištění. Jedná se ve skutečnosti o daň, protože jde o peníze přímo použité na výplatu důchodů našich rodičů. Pokud zítra stát přestane vybírat sociální pojištění, tak pozítří nevyplatí důchodcům ani korunu. Zůstaneme jen a pouze u daní, které máte v kolonce daň na výplatní pásce. Uvedená částka je částečně použita mimo jiné na krytí nákladů výchovy dětí. Za ekonomicky aktivní část života je přerozděleno v průměru právě těch 400 000,- Kč, což je 20 % z částky použité celkem na krytí všech nákladů na výchovu dítěte. Skutečná částka je cca 17 %, já se přidržel prof. M. Potůčka, který říká že se jedná o částku do 20 %.

0/0
9.7.2018 11:48

J52i60ř35í 15K38o35n82d97r73á48t 4385601498

Když pominu tuto konkretni castku a pujdu ke kořenu věci, tak každe dítě je potecionální důchodce. Tzn. že každý platí důchod někomu a poté od někoho vezme, jsme na nule. Takže bezdětný nežijí na úkor ostatních ale naopak jsou solidární.

+2/0
9.7.2018 11:03
Foto

I60v65o 15P66a77t50t84a 9512420432980

Máte v tom zmatek. Zkuste si vzpomenout na pohádku O třech groších. Cestář v ní říká králi: Vydělám denně tři groše. Jeden vracím, druhý půjčuji a ze třetího jsem sám živ. Ten půjčený groš, tj. investice rodičů do výchovy dětí, ve Vaší argumentaci chybí. Přesná definice důchodů v průběžně financovaném systému zní: Starobní důchody jsou výnosy z vkladů do výchovy dětí (všimněte si, že tam chybí slovo rodičů, což souvisí s výše uvedenou částkou 400 000,- Kč. Ten bezdětný vklad ve výši 1,5 - 2,5 milionu korun do výchovy dítěte ušetřil. Bezdětný vložil jen 400 000,- Kč a požaduje jako důchodce nikoliv spravedlivou pětinu, ale pětinásobek.

0/0
9.7.2018 12:01

T15o69m47á54š 52K43u41c13h19a66ř 3977321718551

K tomu zpochybňování přelidnění: Je možné, že by se do domu paní Šichtářové vešlo až 50 dětí a možná by jich i tolik uživila. Ale určitě nepovažuje za rozumbé ai jich tolik pořizovat. A se Zemí je to stejné.

+2/0
3.7.2018 12:31
Foto

I60v60o 90P37a14t41t15a 9422640682390

Paní Šichtařová výchovou více než dvou dětí přispívá k udržení státního důchodového systému i pro bezdětné důchodce. O své dividendy z investic do výchovy dětí se v účetně špatně vedeném státním důchodovém systému rozdělí s bezdětnými důchodci. Přelidnění? Jak kde. Myslete globálně, jednejte lokálně!

0/0
9.7.2018 10:22

J19o43s66e33f 84Š60i20l27h36a98n 8674860373545

Jeste drobnost: Theresa Mayová s manželem se o děti snažila a neuspěla. Spojovat takové lidi s antinatalisty je (hodně) mírně řečeno neslušné.

+3/0
3.7.2018 11:33

K40a17r34e50l 82S62t42r43ž21a26n88o93v24s37k11ý 1928725145

Spíš tím mělo být řečeno, že kdyby děti měla, pravděpodobně by nebyla premiérkou.

0/0
4.7.2018 6:07

J78o24s43e98f 73Š79i34l15h86a15n 8444550923725

Jenže autorka uvedla paní Mayovou jako kritický argument vůči těm, kteří nechtějí mít děti. Spojovat s nimi britskou premiérku je sprosťárna.

0/0
4.7.2018 6:41

J62i82r73k33a 80L90i81b15e96ň75s32k49ý 4442901464819

Václav Havel mohl mít děti, ale nechtěl - takže politici jsou prostě zvláštní druh lidí, co děti nepotřebuje.

0/0
4.7.2018 15:56

J32i72n27d67ř75i34c44h 43N68o15v89ý 3125294392645

údajně nemohl

0/0
5.7.2018 9:00
Foto

I49v71o 41P90a35t74t14a 9392690762670

Nejde o to děti porodit, ale řádně vychovat. Sirotků a odložených dětí je zajisté dost i v Anglii. Pokud máte podrobnější informace o T. Mayové, můžete zjistit zda se o děti snažila ve dvaceti letech nebo v třiceti pěti letech? Je to podstatný rozdíl a o mnohém to vypovídá. Viz Gilbertovy kategorie.

0/0
9.7.2018 10:28

J26o28s59e14f 28Š47i30l54h40a44n 8954530643185

"V poslední době pozoruji mezi lidmi novou fobii: strach z přelidnění." Pozoroval některý čtenář v poslední době koelm sebe také strach z přelidnění jako novinku?

"Přispívají k ní jak různí ekologičtí aktivisté ..." Kteří?

"tak třeba i nedávná imigrační krize" Z kontextu je jasné, že autorka mluví u migrační vlně v roce 2015, což byli lidé v naprosté většině ze Syrie a tedy utíkající před válkou.

"Fobie to asi musí být hodně velká, protože ti, kdo jí podlehli, vykazují dost drastická „řešení“.

Tento týden vyšla zpráva, že v Alžírsku vyvážejí nechtěné imigranty do pouště, kde je nechávají vlastnímu osudu." Takže antinatalisté, kteřé autorka pozoruje mezi lidmi, nějak souvisejí s migranty v Alžírské poušti?

"Podle jiných i tohle je „řešení“ přelidnění." Podle kterých?

A jen tak na okraj, Arthur Schopenhauer je zmíněn hned na začátku stránky o antinatalismu na wikipedii. Oceňuji autorčiny rešerše;-) Ovšem google mi na heslo "čeští antinatalisté" vrací na prvním místě tento blog paní Šichtařové ... Prostě myšlenky antiantinatalistů zde vidíme přehledně rozpracované, teď už jen zbývá identifikovat myšlenky českých antinatalistů.

+2/−3
3.7.2018 9:25

J19o81s18e69f 46H95l45i92n59o89m69a31z 3850854163278

Tak jsem si prošel diskusi a žasnu nad tou plejádou česky píšících géniů.

0/0
3.7.2018 8:34
Foto

J43a56r89o18s17l26a82v 63S85o51j80k73a 8985300530270

Příspěvek je přece jen příliš zjednodušující a v jistém smyslu je, alespoň podle mě, i poněkud primitivní.....

+1/0
2.7.2018 12:50
Foto

V76l81a25d92i95m68í33r 79K31r32o67u69p44a 8957618431482

Moc rád bych se od Vás dozvěděl, kde konkrétně vidíte onen primitivismus...

0/0
2.7.2018 14:07

A22l10e48š 62W55o11l92k97e53r 6829939244719

Tak třeba povrchní zobecňování. Například klasické: "Podle mě je to dobré, (mám pro to tyto 3 argumenty), tak to musí být dobré pro všechny".

Nebo zajímavá myšlenka: "Nechceš mít děti? Pak by ses měl asi zabít." (Jak mají postupovat ti, co děti mít nemohou? ;-) ) Atd.

+2/0
3.7.2018 9:10

D93a39n46i51e54l 13M70a22g30n73u33s 4193865834577

No, pokud nevidíte rozdíl mezi "nechceš mít" a "nemůžeš mít", asi těch rozdílů nebudete vidět víc...

+1/0
4.7.2018 8:17

E23v28a 89H89a46s35n85í29k14o64v30á 1804311936524

Nevím, jestli je antinatalismus užitečné hnutí nebo další okopávka jako veganství, transgender (co bychom si počali, kdyby nebylo proti čemu se vymezit), ale jedno je jisté - druhu homo sapiens vyhynutí nehrozí.

A co se týče politiků - kvitují, že nemusí dělit svoji pozornost mezi práci a rodinu. Kdysi pracovaly jenom svobodné ženy a mateřství se bralo na plný úvazek. Že pak nerozumí dětem a neřeší budoucnost? Politik často není ani lékař, ani senior, ani kuřák, ani gay a rozhoduje za nemocné, důchodce, minority...

0/0
2.7.2018 11:39
Foto

R84i38c65h59a38r38d 33N92e51u57g72e35b91a35u25e52r 6688269456842

Antinatalismus se přeceňuje. Já třeba ani nevím, kde je nejbližší uliční organizace Sdružení za dobrovolné vyhynutí lidstva.

+1/0
2.7.2018 11:15
Foto

O34t92a 14B77l45a18ž19e41k 3853344319487

Jsem otcem dvou dětí - a jsem antinatalista. Faleš ? Rozpor ? Ne - proč ? Kdyby byla naše průměrná porodnost 2,0 dítěte na matku, bude nás pomaličku ubývat, protože pro rovnovážný stav je zapotřebí 2,1. Nepléduji za úředníky a nařízení, která budou každé rodině nařizovat právě 2,0 dítěte anebo méně.. Není potřeba - mohu-li věřit statistice z internetu, skutečnost je u našich českých matek 1,6. Katastrofa ? Ne - proč ? Kdybychom totálně stopli imigraci, bude nás časem ne deset, ale devět, pak osm milionů - a pak se dost možná kyvadlo samo zastaví - natolik důvěřuji skrytému řádu a jakési vyšší moudrosti, která na nás dohlíží. A že takto neutáhneme důchody ? Leccos lze řešit přestavbou daňového systému, věkem odchodu do důchodu, ale také jistým utažením opasků - myslím, že na to my máme. Dovedu si představit i totální zrušení důchodů. O něco by se snížily daně, ale pokud by tak bylo rozhodnuto s dostatečným předstihem (řekněme 20 let), lidé by si začali na stáří odkládat - a také dost možná rodit více dětí - aby se o rodiče časem postarali - to by bylo takové nejpřirozenější utahování opasků. Tedy - množit se kvůli důchodovému systému považuji za naprosto nepatřičné. Pravda - problém je ta většinová a chudší část světové populace. Je z velké části ta "tmavá". Bohužel - zatím stále není nositelkou pokroku - spíše naopak zmaru. Tady je moje rozumování krátké - leda bych rozvedl svoje oblíbené téma - prosazení novodobého kolonialismu. Ale to by bylo další téma - a už i tak jsem se rozkecal až dost...

+2/0
2.7.2018 9:46

M28i77r88o93s53l36a55v 28M89e35d 3484416

Dle mého názoru zbytečně dlouhý článek o poměrně jednoduché věci - antinatalismus je sice určitý filozofický postoj, nicméně antinatalisty je pár teoretiků (a nebo řekněme filosofů) a to je celé. Lidi nechtějící mít děti najdeme především ve vyspělejších zemích a jejich postoj nemá s žádnou filozofií nic společného - prostě děti nechtějí, protože to přináší zodpovědnost, časovou i finanční náročnost a omezení komfortu. Je prostě mnoho lidí, kteří se nechtějí starat o nikoho jiného (než o sebe), protože by to mohlo znamenat, že by se nemohli věnovat svým zálibám, nemohli by mít nejnovější mobily, značkové oblečení a boty, nemohli by jezdit na dovolené do exotických zemí, navštěvovat posilovny, solária atd. No a nemalé množství lidí pak nechce děti kvůli tomu, protože se obávají, že by rodina mohla brzdit jejich kariéru. Naše společnost se prostě postupně mění ve společenství osamělých egoistů a to je celé. Opačným extrémem jsou pak lidé v rozvojových zemích - krom "dělání dětí" nic moc neumějí a tak ani nic jiného (krom nábožensky, politicky a nebo etnicky motivovaného válčení) nedělají a proto jich přibývá víc než je zdrávo.

+2/0
2.7.2018 8:10

J72a98n 93R93á88ž 1219603644850

Bagatelizace faktu, že v některých částech planety došlo k obrovskému přemožení lidí, jehož výsledkem je, že lidé tam žijící už nemají možnost vyprodukovat základní potraviny umožňujících jejich přežití a abstrahování toho, že zejména v takto přelidněných oblastech dochází už teď k nevratnému mizení zdrojů pitné vody, což vyvolá obrovské nejprve lokání a později i globální konflikty, udělalo bezcenný celý text.

+1/0
1.7.2018 16:36

J19i27ř91í 34K87o23n30d28r90á16t 4265361348

Ovšem kdo přispíval na školu antinatalistům? Přeci lidé, kteří platili své i cizí děti.

A co bezdětní, ti nepřispívali? Klasický argumentační faul.

+1/0
1.7.2018 9:33

J17a23k46u31b 98M42o70r26a94v98č53í71k 4148460233250

Autorko, počtěte si (a vy, co s ní souhlasíte, taky):

http://kontrafikce.blogspot.com/2018/06/sichtarova-antinatalismus.html

0/0
1.7.2018 8:01

J52a74n 72R66á62ž 1189593954690

S textem autorky blogu sice nesouhlasím, ale přesto jsem Vámi doporučený text přečetl. Výsledekm je, že s ním nesouhlasím, ale přesto pro poznání myšlení antinatalistů doporučuji také přečíst.

Mne v něm zaujala zejména tato pasáž:

" Kromě toho, antinatalisté zvládají umění, které by Šichtařové velmi prospělo: činit správná rozlišení na těch správných místech. Proto také (antinatalisté) rozlišují mezi otázkou, zda je dobré, aby nějaký život vůbec začal a otázkou, zda je dobré, aby existující život skončil. I když by pro nějaký konkrétní život, třeba Markéty Šichtařové, ekonomky, bylo lepší, kdyby vůbec nezačal, neznamená to, že když už ji tady máme, bylo by pro ni lepší, aby zemřela. A když už tu je, myslí si antinatalisté, tak by měla přemýšlet nad tím, jestli pro její možné potomky nebude lepší, aby vůbec nebyli."

Že by tento text u mne vzbudil nějaké sympatie k sektě antinatalistů, se řící nedá!

0/0
1.7.2018 16:50

S65y23l35v98i97e 28T31u15r48k90o79v56á 2677227282924

Paní Šichtařová, přečtěte si aspoň jeden jediný článek o Leilani Münterové. Pak možná pochopíte, že u ní se rozhodně nejedná jen o pózu.

+1/0
1.7.2018 6:36

J68a24n28a 47S61t82e76h16l13í48k41o53v69á 2719980620496

zajímavá žena R^

0/0
2.7.2018 13:32
Foto

P60e43t28r45a 26H95a79v32e66l64k54o42v68á 8833613532

V textech Markéty Šichtařové se systematicky po dlouhou dobu objevuje celá řada argumentačních klamů. Někdy vzniknou tím, že nad svým texty moc nepřemýšlí, a ty bychom jí snad mohli odpustit, ale někdy v nich můžeme odpustit, někdy jsou ale zcela úmyslné. Vystudovala sice ekonomii, ale v logice, či rétorice pokulhává. Viz výrok, kde se zabývá bezdětností některých evropských politicích, jež označuje za antinatalisty a spojuje to s tím, že politikové jsou často monstra. Přečtěte si důkladně tuto pasáž. Já jsem zde objevila klam daný vyloučením, irelevantní závěr, podsunutý argument, unáhlené zobecnění a bylo by jich více. Když si to přečte člověk rychle, tak zajásá, jak je článek výstižný, když nad tím začne přemýšlet do důsledků, zjistí, že je do značné míry manipulativní.

+9/−2
30.6.2018 9:53
Foto

L72i93b93u41s58e 17P81a46l28k95o58v86a 6770454768917

velice manipulativníR^

ostatně opakovaně označit za cvoka někoho kdo stejně jako ona nevidí smysl života v rozmnožování, naznačit že tito lidé jsou zbyteční a sebevražda by byla nejlepším řešením jak planetu zbavit těch co žijí na úkor jiných, to je dost přes čáruRv:-/

+2/−1
30.6.2018 10:54

T26o16m16á78š 98T57a51t27í47č25e94k 5280312720448

Žel to vidím i v textu paní Šichtařové podruhé krátce po sobě: chybu pramenící z hyperkorektnosti. "Káží vodu" je prostě špatně a tečka. Vodu kážou, víno pijí - nebo pijou.

Protože výskyt chyb tohoto druhu sleduji, mám dobré indicie pro to, že trend k hyperkorektnosti spustil náš nepřekonatelný spisovatel a humanista V. H. A jeho nevzdělaní, resp. polovzdělaní milovníci to šíří nezadržitelně dál, a proto mě výskyt těchto chyb mrzí u lidí, které považuji za inteligentní, jako je paní Šichtařová.

+2/−2
29.6.2018 23:00

T64o78m98á95š 76T14a31t90í53č60e81k 5260302470928

Ale jinak s článkem souhlasím. :-)R^

0/0
29.6.2018 23:08

D54á31š87a 61Ž26a61l77u82d54o25v51á 5755922424225

Já zase sleduji, jak dlouhá souvětí tvoří lidé bez citu pro jazyk a sloh. Ten druhý Váš odstavec je odstrašující příklad.

0/−1
30.6.2018 16:15

T63o24m55á60š 93T17a77t48í98č87e94k 5240622270278

Já sleduji, že se za vzdělané považují lidé, pro které se věta musí vlézt do bubliny.

+2/0
1.7.2018 20:07

T40o30m78á54š 70T72a39t68í56č81e85k 5940542790348

Mimochodem, můj druhý odstavec sestává ze dvou vět. :-P

+1/0
1.7.2018 20:08

I37v37o 58B40o96u66š70e 5682537848

Právě. Zvlášť ta druhá věta je děsná. Dvakrát "a..." v jedné větě. Navíc nezvládáte použití čárek.

0/−1
4.7.2018 10:29
Foto

L75i81b88u73s30e 47P25a65l37k84o31v95a 6470714488337

co ty tisíce mladých mužů kteří slouží církvi dobrovolně se uváží k celibátu místo aby plodili děti a živili rodiny a jen žvaní ale nic neprodukují-nejčastěji radí ostatním jak je důležité mít děti a jak je vychovávat (to vědí nejlépe když sami žádné nevychovávají) a v rámci šíření poselství lásky posílají do pekel ateisty muslimy, pohany a všechny, s nimiž nesouhlasí-že ale v převážně ateistickém státě právě ateisté ze svých daní platí restituce jim nevadí-ti také žijí na úkor jiných-a ještě ostatní proklínají a urážejí:-/

+4/0
29.6.2018 22:20

T55o97m78á17š 22T33a67t73í59č66e65k 5310302590688

To je fakt, takový imám je čestnější, že ano, a má se svými čtyřmi manželkami dětí minimálně dvacet.

+1/−1
29.6.2018 23:03

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz