Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M70i79k26u74l84á93š 19B81u76r31e29š 2134940924301

K častému argumentu, proč o státním svátku ten zákaz nakupování "vnucovat všem", bych měl tuto odpověď: Třeba proto, že je státní svátek? My Češi na jednu stranu teoreticky uznáváme, že státní svátek je významný den naší historie, který bychom měli ctít (už kvůli předkům), na druhou stranu ale běda, pokud by ten svátek znamenal vzít nám kus "té naší svobody nakupování v hypermarketech". Není to trochu schizofrenní? Jestli jsme opravdu natolik přízemní, že nám na té svobodě nakupování tolik záleží, zrušme tedy státní svátky a užívejme si hypermarketů! A bude to zcela legitimní.

Ale pokud chceme státní svátek opravdu uctít, neměli bychom podle mého názoru k tomuto dni přistupovat ve stylu "paráda, máme volno, hurá do hypermarketů", ale jako ke dni, který pro náš národ nese něco hlubšího a holt to také znamená určité omezení konzumu (lapidárně řečeno).

Zkrátka, hybrid ve stylu "státního nakupovacího svátku" se mi nezdá tím pravým ořechovým.

0/0
20.5.2018 23:58

K23r57y76š65t42o77f 30L55a45n36í68k 1889490785555

s osekavanim svobod mate pravdu. a kupte si normalni mrazak.

0/0
19.5.2018 0:06

I79v50o 31K68v96ě13t46o75ň 3988196846257

Přesně. Když se po válce začalo znárodňovat, taky to nešlo nejdříve na kolaboranty pak na velkoprůmyslníky, pak na banky, velké podniky, menší podniky, manufaktury, dílny., kulaky, majitelé domů...všechny. Celý proces trval cca 7 let a lidé si nejprve říkali "dobře jim tak"...až se to dotklo ve finále i jich a byl klid. Každá sebemenší trhlinka v hrázi vede dříve nebo později k jejímu protržení. a politici se samozřejmě vždy zaklínají "vyšším dobrem"... Jenže lidi už ztratili instinkty, "ztloustli" a zlenivěli, nechápou hodnotu svobodného rozhodování a konání, takže ten trend je bohužel jasný a bojím se že bez velkého společenského otřesu nevratný.

0/0
17.5.2018 10:28

V23i31l89é90m 79B87a44r97á70k 4926887859916

Chceme se mít jako v Německu a Rakousku (kde se mimochodem v neděli zavírá), ale zároveň bychom si rádi zachovali naše východní křupanství, tj. nepodřizování se morálce, etice, tradici, nejsme ochotni jakkoliv se omezit. To nikdy nemůže fungovat.

+2/−2
16.5.2018 9:05

L92a58d69i39s58l34a29v 42T96r74i49s61k72a 4335337200

Hmm, podivné. My jsme letos v Rakousku v neděli v supermarketech nakupovali. Asi máte staré informace pane Baráku.

0/0
16.5.2018 17:34

L20a11d66i33s91l15a42v 24T46r76i18s61k44a 4575187560

Příklad: https://www.wogibtswas.at/f/billa-weitmoserstrasse-2-5630-bad-hofgastein

0/0
16.5.2018 17:35

L42a82d15i20s86l15a68v 60T60r94i80s33k24a 4505277250

Pokud byste náhodou pane Baráku neuměl německy, tak v neděli mají v rakouské Bille otevřeno od 9:00 do 13:00.

Přestaňte tu tedy prosím šířit bludy.

0/0
16.5.2018 17:40
Foto

L21e73o60n81t86ý29n67a 11C53h37v24á21t56a21l80o62v27á 1413145396

Já se nechci mít jako v Německu a Rakousku, chci se mít dobře a chci žít v klidu, na to nepotřebuji nikoho dohánět, nepotřebuji se srovnávat se sousedy, bude mi stačit moje vlastní spokojenost a tu jsem plus minus měla, než se začaly zavádět nesmyslné restrikce, protože "všude" je mají a rozhodně si nepřipadám proti Němcům a Rakušanům jako křupan, Vy ano? A už vůbec nechápu, co je morálního, etického a tradičního na omezování svobodného podnikání.

+1/0
17.5.2018 1:40

V50i28l98é32m 94B96a72r41á19k 4606897319356

Buď člověk sleduje nějaký morální kodex nebo se alespoň poměřuje s těmi lepšími. Ano, chceme si žít po svém, nikým a ničím neomezováni, jako zvířata.

0/0
18.5.2018 18:46
Foto

V89á46c33l82a56v 74C54h62u46c19h42m76a 6535481138836

Je ale od vás hezké, že přiznáváte, že jste jen východní křupan, který nemůže pojem "svoboda" chápat.

0/0
17.5.2018 10:54

V10i70l95é19m 23B84a69r55á60k 4596917329946

Jediní Češi díky Václavu Klausovi chápou co je svoboda, jsou v tomto ohledu největšími borci na světě, mohli by všechny mistrovat a poučovat.

A ostatně, dnešní úrovně jsme dosáhli navzdory Unii a ne díky ní. Jak pravil VK. Amen.

0/0
18.5.2018 18:50

J68a44n 76J34e89n30i30c 1434384447834

Tak pokud mi dává někdo v dnešní době Německo jako vzor, tak to zcela jistě neberu. Stát, který už dnes plánuje, že v roce 2050 bude muslimský nemůže být mým vzorem. Navíc tam z pohledu svobody velmi težce přituhuje. Doufejme, že to bude dostatečná výstraha i pro všechny eurohujery...

0/0
17.5.2018 11:26

J39i83ř86í 80V89o88n27d52r33á37č35e59k 5286344260764

Potřebovala jste napsat svůj názor na zavřené supermarkety o svátcích. Dobře. Ale proč k tomu píšete srdceryvný "příběh" o vaší rodině, které se přes noc zkazily všechny potraviny v mrazáku a ledničce8-o, takže jste v Praze nebyla schopna nasytit své chudáky děti jinak, než suchary s medem? Trapné, bohužel.

+4/0
16.5.2018 8:58

J60o62s37e95f 24Š62o40l50t49e97s 8104298570813

Jo a mimochodem, argument, že když o svátcích musí být ve velkých obchodech zavřeno, takže zaměstnanci mohou zůstat doma, bývá běžně naprosto lichý. V tyto dny se totiž dohání to, co se nestíhá za provozu. Dělají se inventury, dohání se byrokracie, třídí se všechno kolem, dělají se opravy... Naprostá většina personálu je nastoupení v práci. Takže se tu prosím neohánějte tím, že pracovníci supermarketů mají být právo doma, protože stejně nejsou.

+1/0
15.5.2018 21:33

R63o65m41a61n 35R82o10u82n 4731693690736

To je zase kravina !! Pokud autorka nespala 24 hodin či nemá mrazák z muzea, zcela jistě z něj "necrčela" voda. I kdyby se stalo, že proudový chránič vypne celý okruh, moderní mrazák je na výpadky proudu vybaven poměrně slušnou tepelnou izolací.

Ale budiž, tekl mrazák... Nicméně i kdyby tomu tak ze záhadného důvodu bylo, tak jedna rodina nepřežije jeden den? Potažmo v Praze, kde je tisíce možností, kde nakoupit i v době svátku? Či prostě jít mimořádně na oběd do restaurace?

Inu autorce vůbec nejde o ten jeden "hrůzostrašný" den. Ona jednoduše nesouhlasí se zákonem č. 223/2016 Sb, který není žádným omezováním ze strany státu, ale ochrannou prostých obyčejných lidí - prodavaček a prodavačů.

Srovnání s odhalením sochy Karla Heinricha Marxe v Trevíru je zcela zcestné.

Mimochodem i já "musím" o svátcích zavřít tři obchody, které vlastním. A rozhodně se z toho nepos...

+2/−1
15.5.2018 20:45

J78o70s40e18f 26Š16o64l14t52e82s 8754178860243

Ochranou prodavaček a prodavačů je ten zákon proč? Respektive proč se chrání prodavači a prodavačky a ne ostatní pracující? Proč soused má mít ženu o svátku doma a já ne jen proto, že je doktorka? Hm?

+3/0
15.5.2018 21:26
Foto

R31o55m40a50n 89K26o32z75e55l 4717926853724

To ano, vím o firmě (výrobně), kde se chodí do práce i na Nový rok a na to zákon nepamatuje. Prodavačky na Nový rok nechodily nikdy, ani dříve, když zákon ještě nebyl.

0/0
16.5.2018 7:28

J89i93ř60í 79V62o35n54d87r60á78č18e89k 5826234920764

Tak to zkuste prosadit i u lékařů. A dalším zákonem navrhněte zákaz být lidem o svátku nemocní nebo mít úraz. Chlape, vy nemáte za ženu doktorku. Vypadá to podle vašich příspěvků, že je prodavačka a vy jste naštvaný, že je o svátek s vámi doma

0/0
16.5.2018 10:11

J20a82r65o53m47í67r 78K36r43á29l 4780579564949

A proč chcete "ochraňovat" prodavačky proti jejich vůli ? Například ve zdejším marketu je zájem o sváteční směny větší, než je třeba k obsazení té směny.

0/0
16.5.2018 7:42
Foto

L84e46o32n29t90ý24n58a 32C95h53v61á69t43a93l60o41v10á 1433195816

Vy opravdu věříte tomu, že zákony jsou tu proto, aby chránily prosté obyčejné lidi? Tak naivní snad dnes už nikdo nemůže být. Druhá otázka je, co je to vlastně prostý obyčejný člověk? ;-D

+1/0
17.5.2018 1:31

M77i60l20a29n 28W51e35l80s52e28r 5162748408141

Dokonale napsano. Akorat nekteri prispevovatele to nepochopili. Ze to neni o tom, ze bychom umreli hlady, ale o neustalem omezovani ze strany statu. To utahovani sroubu je uz prilis silne.

+2/0
15.5.2018 16:31

V82i33l52é60m 92B11a62r61á60k 4696987859976

Řeči, slova, pokrok, modernita....... Abyste neumřela hlady.

Měřítkem svobody v Česku je jezdit autem bez omezení pravidly, kouřit a odhazovat vajgle kde mě napadne, mít čokla a aby se mu přizpůsobovali všichni okolo, moci i na Štědrý den se jít se prohazovat do supráče (v otrhaných riflích).

0/−1
15.5.2018 11:34

J44i42ř81í 86K77u24č46e23r17a 5848221984716

No jasně, máte recht, všechno bych to zakázal, hlavně to nošení riflí. Vždyť to jsou vlastně americké montérky, jako bychom neměli svoje, žejo.

+2/0
15.5.2018 14:12

V71i32l50é53m 35B55a93r12á88k 4766187579816

Nepochopil.

0/0
15.5.2018 17:39

J58i59ř28í 64K37u46č19e45r28a 5968261674696

Naopak.;-)

0/0
16.5.2018 7:12

J26o67s47e93f 38Š89o38l20t26e73s 8404138410523

Srovnáváte neporovnatelné. Jezdění autem bez pravidel významně víc škodí okolí, než mu pomáhá. Stejně tak kouření a odhazování vajglů. Ve srovnání s tím mi supermarket otevřený na Štědrý den (což mimochodem je i teď, jako jindy mají do 4) přijde docela nesrovnatelně přínosnější pro okolí a škodí teoreticky jenom zaměstnancům.

0/0
15.5.2018 21:28

M15i78r30o41s30l42a91v 85M62i49c52h16a94l14e43c 3882361964855

Zavřená lednice plná chlazených potravin se oteplí ze 6 st.C na 12 st C asi za 12 až 14 hodin.

Čím je plnější, tím déle vydrží chladná.

Při teplotě 12 st. se běžné čerstvé potraviny včetně chlazeného masa nezkazí. To nemusím připomínat.

Uzavřený mrazákový box plný masa a mražených potravin se oteplí z mínus 12 st.C na 0 st,C asi za 16 až 20 hodin.

----

Za tento podivuhodný příběh o nešťastné rodině bez jídla nemohu dát karmu.

Už snad právě proto, že na vině je státní svátek a prodavačky doma s rodinami.

Znám spousty prodejen potravin do 200 m2, které mají otevřeno každý den až do večera.

----

... a Karkulka pak toho vlka snědla....( bože, co to plácám)

+7/−1
14.5.2018 14:05

J31a17n 91D88v43o31r51a34k 4697485422545

Nechápu o čem vlastně autorka píše, v zahraničí ( v té kulturně na výši tz. na západě) jsou velké obchody zavřeny každou neděli a nikumu to nevadí. Jsou na to zvyklí a mají nakoupeno a neděli nechodí se vyprdět do "Kauflandu" ale chodí do kaváren a restaurací( v česku do hospod).

+1/−2
14.5.2018 13:17
Foto

V34á33c14l66a40v 49C75h84u46c37h33m80a 6845541848826

Kolika lidí jste se ptal, že si troufáte tvrdit, že nikomu to nevadí. Omezování svobody vadí mnoha lidem i na tom vašem tzv. vyspělém západě, který už má k totalitě blíže než my.

+2/0
15.5.2018 16:37

J42i16ř82í 84V13o15n55d31r96á85č40e96k 5986894670264

Omezování svobody je pro vás zavřený supermarket o svátku? Tak to jsme na tom ještě dobře.

+1/0
16.5.2018 10:15

O24n16d97ř81e71j 98M75a57r86e31k 2112837792675

Vůbec nechápu jak ti naši předci mohli přežít když za socíku se krámy zavíraly v pět a o víkend byly zavřené úplně 8-o Co lidi jedli a co chudáci děti jistě byli podvýživené.

Jo to dnes je dobře, klidně i v půlnoci když dítě se vzbudí a dostane chuť na kinderbuchtu,. mamka radostně zaběhne do Tesca. Kdepak dneska hlad nehrozí, tedy až na těch pár svátků :-)

+5/0
14.5.2018 11:26

J17a58n 75J65e50n36i41c 1594684317284

Njn, kdysi musely mámy a otcové používat hlavu a plánovat co jak dělat. Dnes mohou tak nějak na spoustu věci kašlat, páč v marketu se to sežene... Navíc "nákupní" kultura, kdy se celé víkendy tráví procházením letáků a projížděním nejrůznějších nákupních center také není k zahození. Prostě degenerace je na postupu a používání mozku přepych...

+1/0
14.5.2018 11:34

Z58d44e43n62k44a 86S47v46o65b64o70d48o85v11á 2702168164373

u nás se za socíku zavíraly obchody bez výjimky v šest ... to až soukromí majitelé obchodů začali zavírat v pět ...

... jinak si velmi často říkám, jak jsme to vůbec mohli přežít, že ano, bez civilizačních vymožeností dnešní doby ...

+1/0
15.5.2018 10:29

J25a83n 53J46e27n28i32c 1474324347264

Paní Šichtářová, rád Vás čtu a většině Vašich příspěvků fandím. Ale čas od času se Vám povede "perla", podobná tomu, co jste napsala teď.

Přece jen jsem chlap a technicky založený a tak ten příměr s vypadlým jističem/proudovou ochranou a potřebou konzultace mi přijde hloupý. Stejně tak, že Vám přes noc zcela rozmrznul mražák a v lednici se vše zkazilo... Možná Vás to překvapí, ale v dnešní době existuje i vymoženost zvaná prodlužovačka a tak když vypadne jedna fáze nebo jeden jistič, lze s úspěchem přes prodlužovačku připojit lednici na jiný okruh/jistič.

Jestli to byla jen snaha, jak zdramatizovat nemožnost nakoupit v supermarketu, tak dám několik dobrých rad: benzínky, restaurace skýtají docela slušný výběr jídla pro nouzové použití...

Pokud to celé má navodit atmosféru nezbytnosti supermarketu, aby fungovaly denně, tak je to taky hloupé. Máme několik sousedů (tuším Polsko, Rakousko a Německo, kde se ctí neděle a svátky), kde nikdo neumírá hladem, že nemají otevřeno jako u nás. Dokonce si myslím, že by nám to jako obyvatelům ČR prospělo, kdyby bylo otevřeno jen po-pá a v sobotu jen vybrané obchody pár hodin ráno. Lidé by museli přemýšlet, jak ztrávit čas jinak než na nákupním molu a možná by vzali děti do přírody a za kulturou. Pak bychom snad ani nemuseli být čím dál více konzumní společnosti.

Vzhledem k tomu, jaký názor máte třeba na porody či svobodu, mne tento článek docela zklamal.

+5/0
14.5.2018 11:13

M88i81r55o39s59l52a50v 40M23i33c85h23a45l42e11c 3522871374785

R^R^R^

Napsal jste to krásně.

Paní Šichtářovou jsem docela rád četl.

Ale poslední dobou...

+1/0
14.5.2018 14:08

J48o64s35e53f 40V16e44s14e97l25ý 4442213496245

Vážený pane Vyskočile,

reaguji na Váš názor: "Vy osobně by jste (jenom poznámka, správně je byste) byla ochotna pracovat a víkendech a o svátcích?" takto:

a Vy nejezdíte o víkendu s rodinou na výlet? Vlakem nebo autobusem? A jestli na autem, tak si načerpáte už v pátek? A jestli jezdíte na výlety, tak si hrajete na české dovolenkáře za socialismu a veškeré pití a jídlo si vozíte s sebou? A to, jestli máte děti, upřete jim o víkendu i zmrzlinu? No a pak znám ještě vyšší level - co kdyby zaměstnanci všech elektráren také měli přes víkend volno? (Nemluvím o záchranném systému - to je něco jiného.) Hloupé? Fakt? A zaměstnanci vodáren, řidiči MHD - od všech nakupujete a za to platíte...

Zkuste, prosím, nad tím svým názorem trošku popřemýšlet. Děkuji Vám.

Josef veselý

+8/0
13.5.2018 19:18

J22i48ř74í 87H91o56r51á27k 5642742230

Bylo zbytečné rušit RVHP (pro mladší: Rada vzájemné hospodářské pomoci ekvivalent EU za socialismu), stačilo na EU v ní počkat.

+3/0
13.5.2018 8:29

J90a96n 39R10á83ž 1269793594940

Spíš ji transformovat do EU. Bylo by to jednodušší, než budovat stejný (v mnohém ještě horší) systém od začátku, jako se to v EU dnes děje.

+5/0
13.5.2018 12:16

V54i77l33é56m 12B98a53r18á46k 4426977889746

Zmůžete se na něco jiného než nepřiléhavé přirovnání?

0/0
15.5.2018 11:36
Foto

P73e31t30r 61M76o98o44s 6322965467

Kdyby bylo podle mého, spoustu svátků jako den pracovního volny bych zrušil. Nechal bych Vánoce, Nový rok (spíše z praktických důvodů), Velikonoce a 8. květen jako Den vítězství v 2. světové válce.

Zbytek by si mohl každý slavit, či neslavit dle libosti - ovšem bez nároku na státem nařízené a placené volno. Posuďte sami:

1. květen: vsadím se, že drtivá většina obyvatelstva už ani neví, proč se Svátek práce vůbec slaví. My dřívěji narození si pamatujeme "dobrovolně povinnou účast" v prvomájových průvodech za kolektiv svého zaměstnavatele/školy a taktéž povinné mávání směrem k tribuně s přítomnými stranickými potentáty.

Když popátrám ve vyhledávači, vyplivne mi tento jakousi odborářskou demonstraci za vyšší mzdy (jak jinak!) na konci 19. století v Chicagu, která se ovšem trochu zvrtla a přítomní odboráři dostali na budku ve větší míře, než malé. Dnes si ovšem na tuto událost nikdo nevzpomene, prvomájové průvody už rovněž vyšly z módy a tak se v tento den potká stále řídnoucí skupinka starobolševiků na Letné/na Výstavišti a se slzou v oku vzpomínají na časy, "kdy (jim) bylo lépe". Občas nějaká skupinka "anarchistů" hodí dlažku do výlohy McDonalda, případně se někde poperou s mladými nácky a to je tak vše. Naprosto zbytečný svátek, zrušit!

5. červenec příchod Cyrila a Metoděje na Velkou Moravu. Oba tito bratři ze Soluně přinesli s sebou písmo, tzv cyrilici, která se ovšem u nás nechytla(na rozdíl od Ruska), bo píšeme latinkou, od Husovy reformy dokonce bez spřežek a s nabodeníčkami (později háčky a čárky). Jako exkurz do historie hezký, ovšem netuším, proč by se měl odehrávat doprovázen ještě větším utlumením již tak prázdninově dokonale utlumené ekonomiky a vnášet nepravidelnosti do pracovního cyklu.

6. července upálení Mistra Jana Husa. Dodnes kontroverzní postava, která rozděluje národ na ty, kteří ho uznávají jako reformátora v té době již značně zkostnatělé církve,

+1/0
12.5.2018 23:32
Foto

P69e77t26r 24M47o74o96s 6402275417

(pokračování) a na kritiky, kteří mu nemohou zapomenout jeho konfrontační styl a že byl spíše rozeštvávač, než sjednotitel. Jinak platí to, co u předchozího svátku: nevidím jediný důvod, proč kvůli vzpomínce na tohoto pána zastavovat kola ekonomiky.

28. září zavraždění svatého Václava, o kterém většina Pražanů ví jen, kde má sochu, protože si u ní dávají srazy s mimopražskými (kteří v Praze jinam netrefí).

Jinak je zarážející, že se neví, kterého roku byl Václav svým bratrem Boleslavem I. zavražděn. Bylo to 935, nebo ještě 6 let předtím? A bylo to vůbec 28. září? A není lepší tento svátek rovněž vypustit?

28. října vznik Československého státu. Tak to je skutečná pikantérie. Oslava státu, který přestal existovat 31.12. 1992. Stát, kterého od samého počátku provázely velkohubá prohlášení tehdejších politiků - viz "Jsme jeden národ československý", což muselo příšerně na...štvat 2 miliony Němců v českém pohraničí, kteří nám to o 20 let později pěkně spočítali za přispění jednoho našeho nejmenovaného spoluobčana z Braunau am Inn. My jsme jim to později spočítali taky, ale otázka zůstává, zdali k oběma vzájemným zúčtováním vůbec muselo dojít.

Československo byl stát, ze kterého Slováci dvakrát zdrhli (a dodnes někteří období po prvním zdrhnutí oslavují), kdykoliv k tomu byla příležitost. Nebylo to období, na které by bylo možné být dnes jakkoliv hrdý. Raději zapomenout!

17. listopad má dva významy. Ten mladší význam mám ještě v dobré paměti a narozdíl od předchozích se domnívám, že tady je co slavit. Ovšem je třeba připomenout: 17.listopad 1989 připadal na pátek, tedy den normálně pracovní. To nejdůležitější se odehrálo v jeho večerních hodinách, zbytek se upeklo přes víkend. A od pondělí 20.11. už to jelo velice rychle...

+4/0
13.5.2018 0:08
Foto

P29e66t70r51a 41H89a56v97e19l28k41o25v12á 8313643782

Zaměstnanci mají nárok na měsíc dovolené dle zákoníku práce a dále na placenou dovolenou o státních svátcích. Vzít si volno, jak Šichtařová navrhuje, znamená připravit se o placené volno. Zaměstnavatel by v tomto případě musel dát volno povinně placené a to by patrně pak vyžadovali všichni zaměstnanci supermarketů. Jiný režim platí pro určité profese, nepřetržitý provoz. Ti kdo pracují o svátcích mají nárok na náhradní volno anebo pracovní příplatek. Markéta Šichtařová si nemusí vydělávat manuálně, a když by měla být prodavačkou v supermarketu, tahala tam těžká břemena, často těžší, nežli povoluje legislativa, asi by hovořila trochu jinak. Dřív tady žádné Hornbachy, nevím, na co jí radil kvůli jídlu Hornbach, projektový hypermarket, z jejich produktů by se moc nenajedla. Když jsou otevřené restaurace, mohla si celá rodina vlivných českých ekonomů dojít na společný oběd, nejsou zas až tak drahé a jejich rozpočet by to nezatížilo. Ale namísto toho nechala autorka děti hladovět a dala se do psaní dalšího brblacího blogu.

+6/−10
12.5.2018 21:38

J63a63n 13R59á59ž 1319803864850

A přesto je hodně, myslím že i většina prodavaček s odrostlými dětmi, které nadávají, že o svátcích nemohou pracovat, neb příplatek za práci o svátcích byl dobrou nadstavbou jejich mzdy.

A kterým se práce o svátcích nelíbí se nabízí neskonalé množství jiných pracovních příležitostí. Zejména ve větších městech...o Praze a Brně, ani nemluvě.

PS. Naprostá většina hypermarketů, umožňuje pět týdnů dovolené, zkrácené pracovní úvazky i nižší, jak čtyřicetihodinovou týdenní pracovní dobu s nadstandardními mzdami. Takže nějaká nářky na ně nejsou objektivně na místě.

+9/−1
13.5.2018 12:28
Foto

R33a81d38k70a 70K45i66e70l43b84e11r62g90e35r66o54v74á 6973377500464

Jeden po vzoru paní autorky myslel, ale zcela jistě to nevěděl. A tak trochu jako mistr blábola hovořil za lidi.kterých se to týká, kterých se na to ale zcela jistě neptal a vychází pouze z domnívání. Doporučila bych shrnout nos nahoru do normální polohy....bude pršet.

0/−9
13.5.2018 14:11

V11á21c25l19a27v 76S62t38u38d68e44n89ý 1634551652745

Hlavně si to vezměte k srdci Vy.

+4/0
13.5.2018 20:27

J47a57n 94J58e41n87i79c 1774114727764

Tak se zkuste zeptat vy a nebuďte překvapená. Je docela dost lidí, co dávají přednost práci ve svátek právě kvůli příplatkům a nejen v supermarketech, ale třeba i ve fabrice. Někteří lidé s tím počítají skoro najisto a vadí jim, když mají menší výplatu, protože nepracovali ve svátek nebo v neděli...

+2/0
14.5.2018 11:28

V92i14l55é81m 58B45a86r80á26k 4556617289896

A kdyby dělali 24/7 tak vydělají ještě více. Potom si to mohou nacpat do rakve.

+1/0
15.5.2018 11:40

O17t15o 55S41t27r10á70n21s88k10ý 1381880928505

Jestli to nebude taky tím, že v normální pracovní době bez zaplacených přesčasů a odpracovaných svátků by ta výplata stála za houbyhou. Všechny supermarkety nemají mzdy těch pověstných 28000 hrubého měsíčně, spíš bych řekl, že málokterý a mimo Prahu snad žádný... A nejen supermarkety, taky nejrůznější fabriky, služby, doprava atd.

0/0
15.5.2018 14:59
Foto

R52o79m37a39n 49K75o89z60e45l 4647886183154

Věřte mi, že jsem se o tomto bavil a několik paní mi řeklo, že jim to fakt nevadí - děcka už jsou veliké, tak mají své a s manželem se doma hádat nepotřebují. Mi od cca 11 let byli také přednější kamarádi, kolo, knížky a co rodiče, mne nějak netáhlo.

0/0
14.5.2018 17:33

P19e77t92r 52B91ü95r76g67e33r 4817336457820

Kdybyste chvilku přemýšlela (místo zbrklého psaní), dokázala byste si sama odpovědět: Elektrikář potřeboval koupit proudový chránič, patrně jako náhradu za ten vyhořelý. Proč zrovna v Hornbachu nevím - ale Obi a Bauhaus na tom zřejmě byly stejně. Rodinu Šichtařových patrně oběd v restauraci nezruinuje, to máte pravdu - ale popisovaná příhoda se může přihodit komukoli - třeba i Vám, nemyslíte?

A co se týče podstaty problému, plně s autorkou souhlasím. Povinně zavřené markety o některých svátcích je pitomost, a je to vidět právě na tomto případě. Když už jsme si totiž do Česka tyto molochy pustili, došlo k výraznému prořídnutí malých a středních firem. Víte, takový chránič stojí dejme tomu pětistovku, na skladě by ten elektrikář potřeboval tak 10-20 kusů a typů. Proč by mu v tom měly ležet peníze?

+4/0
13.5.2018 13:18







Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz