Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M71a29r45i35e 31P73a37š38k52o63v64á 5812977247923

;-O![>-]!;-O

0/0
24.5.2018 13:34

R33u97d64a 24S33l27a87v32í14k 5183598276151

Pokud je nesmyslné udržování při životě jen týrání toho dítěte, mají rodiče teda plné právo týrat své dítě?

0/0
2.5.2018 15:02

V88e20n98d42u55l68a 32S46z17l11a41u23e71r80o90v19á 7642156307158

Vy jste si to nepřečetl...

0/0
24.5.2018 15:30

J31a70r25o17s14l71a87v 82T96a40c27h71o55v32s48k41ý 7638317351399

Hruza bes. Pokud bylo zajistene dostatecne financovani, nema stat do pece, co mluvit.

A co se tyce financovani, jestli si peci rodice plati sami, tak je to jen jejich vec. Pokud to plati pojistovna, tak ta se musi rozhodnout, jak prostredky co nejlepe alokovat. Jestli podporovat urdrzovani pri zivote ditete na urovni preparatu nebo treba zaplatit tisicum jinych deti ockovani.

0/0
2.5.2018 10:59

J91a55n 26R96i33c10h61t45e96r 5232492133385

Srovnávat, a omlouvám se za to drsné vyjádření, kus nevnímajícího masa se Stephenem Hawkingem, je nehezky zavádějící (narozdíl od srovnání se Schumacherem).

Každopádně pokud si rodiče jsou ochotni, resp. schopni platit potřebné přístroje a příslušný personál, nikdo nemá nárok jim toto právo brát.

0/0
30.4.2018 8:48

H22o83n27z94a 91F38á82t80o48r 2499755834680

Každý má jiné koníčky. Pokud je někoho zálibou udržovat při životě nic necítící svaly a kosti a pokud na to má dost peněz, mělo by mu to být umožněno. Z mého pohledu je to ale nesmyslné.

0/−3
28.4.2018 13:56

V66l49a41s58t55i42k 78C90e22r74n54y 5288833138204

Mám Vaše články rád, ale srovnání s matkou, kterou nenechali přes noc u inkubátoru v místnosti s ostatními dětmi přespávat na zemi - v místnosti - kde je více dětí v ohrožení života, v místnosti, která NENÍ UZPŮSOBENA na to, aby tam kdokoli přes noc spal na zemi, to mě překvapuje...

Rozdíly? Zájem dítě zachránit, na státní náklady, a to i další děti ve stejné místnosti. Dovedete si představit, že nějaké dítě (třeba ve vedlejším inkubátoru), bude mí srdeční zástavu, sestra s přibíhajícími doktory se budou pokoušet dítě zachránit a na zemi se snaží probudit (v nějaké fázi spánku) ženu ve spacáku??? Která mele co se děje, je po probuzení zmatená, nemá tušení, co se děje... Sebereme miminku v ohrožení minutku před ošetřením, než se podaří matku, která tam nemá co dělat, umístit jinam. Může začít hysterčit (v noci jí někdo vytrhne ze spánku s tím, že vedle jejího dítěte možná umírá jiné dítě, a ona je tam, protože má o své dítě panický strach, že nevěří doktorům, proč by měla být klidná?) Nebo se jim polospící motá v noci po místnosti, protože hledá záchod??? To myslíte VÁŽNĚ???

Já měl předčasně narozenou dceru právě na takovém oddělení, každý den u ní byl. Žena byla přes den u dcery a přes noc v pokoji s ostatními matkami. V případě této ženy strach o dítě přešel za hranu do roviny bezohledného sebestředné sobectví. U té matky v té situaci to chápu, u vás, když se nad tím můžete v klidu zamyslet, ne...

+1/−1
28.4.2018 11:10

V51l85a83s90t23i43k 43C47e31r46n70y 5928513588534

A nedá mi to ještě k těm rozdílům :-D

U nás rozhodoval lékař během služby, podle pravidel nemocnice. Žádné soudy a konsilia. Žádné týdny na analýzy. A rozhodl podle pravidel v nemocnici platných (ať se nám líbí nebo ne).

A poslední rozdíl? Alfie po zásahu "státní moci a doktorů" zemřel, naše dítko zřejmě prospívá.

Kde je vůbec nějaká podoba???

0/0
28.4.2018 11:24

D16a50n22i63e43l 22Ř14e47h67á16k 2330479101

Vyrábíme další a další funkce, instituce a zákony. Co se řešilo morálkou má paragraf. Jedinou vybudované úřední posty generují lejstra čím dál blbější.

+1/0
28.4.2018 9:17

S18i72m75o17n34a 72S39e61d65l83á69č35k33o11v20á 3224835497377

Zrejme jste se jiz pomatla na rozumu, nebo jak si vysvetlit tuto vetu?

O dětech, o jejich žití či nežití, už nemohou rozhodovat ti, kdo jim život dali - jejich rodiče.

Nechcete rict, ze rodic muze sve dite zabit a rozhodnout o jeho neni ti, ze ne.

0/−6
27.4.2018 19:20

A41l67e68š 13V15o30n68d97r46á47k 9250846895

To je demagogie jak Brno – my nestojíme proti státu, protože ten stát jsme my. To není rozhodnutí státu, to je rozhodnutí konkrétních úředníků, kteří se chovají jako lidé, a třeba se normálně "zaseknou", Všechny ty zákony a vyhlášky nepíše stát, ale konkrétní lidé – politici, které jsme si zvolili my, obyčejní lidé...

Ale chápu, je to tak jednoduché a pohodlné – nadávat na stát a dávat mu za vinu, co jsme si sami navařili.

+3/−5
27.4.2018 19:17
Foto

F94r43a39n57t69i63š67e78k 29K90š50í66r 2529376205

Ne My opravdu nejsme stát. To je velká mystifikace. Pokud by to byla pravda tak když stát provede nějakou špatnost, například usmrtí nějaké lidi, tak podle vašeho názoru lze říct, že tito lidé spáchali hromadnou sebevraždu.

+3/0
27.4.2018 20:23

K20r93y35š83t65o95f 15L41a49n68í69k 1869640735915

ja tedy nejsem lekar ani nevim jak na tom byl Stephen Hawking jako mimino, ale na jedne strane tvrdite, ze netrpi, nevnima, protoze temer nema funkcni mozek a na strane druhe naznacujete, ze by z nej mohl vyrust dalsi genialni fyzik.

cimz samozrejme netvrdim, ze by ta nemocnice nemela dite okamzite vydat rodicum, kdyz si to preji.

+4/−1
27.4.2018 17:11

J24a49n97a 79P39a89j71d61o51v30á 3807579224

Srovnání se Schuhmacherem je trefné.

+7/−1
27.4.2018 11:11

B76o27h46u62m91í58r 87Š52i21m41e28k 3921890124884

Markéto oceňuji, jak vládnete slovem!

Dík za seznámení nás s absurditou dnešní doby! S myšlením dnešního člověka!

Zdá se, že bez Boha se apokalyptický konec člověka blíží mílovými kroky! Team neuropatologa Františka Koukolíka exaktně poznal, že člověk je naprogramován k sebezničení. Spásu přesto nehledá...

:-)

+3/−2
27.4.2018 7:21
Foto

J87a10n75a 12M15a37j76o10v67á 4725972296483

za poslední dvě věty R^R^

+2/0
27.4.2018 9:20

J41a83n 63P84a47v92e63l 8313322178946

O tom, že lidstvo jde do háje, se píše už pár tisíc let

A pořád nic ...

0/−1
27.4.2018 10:01

J16i85ř48í 12F18i78š85e49r 1873812721506

Asi to trvá o něco déle, třeba pár desítek tisíc let. Pak začne opět doba kamenná.

+1/−1
27.4.2018 12:32

B53o77h52u84m98í26r 77Š89i92m38e48k 3201370774434

Je rozdíl mezi tím, jak se zbytečně strašíme podle našich aktuálních pocitů a mezi exaktním poznáním, že? Někomu může být exaktní, prokázané poznání zbytečné, že? Ale máte pravdu, pokud si říkáte, co nás má potkat, to nás nemine... :-)

0/0
28.4.2018 7:07

B54o95h47u66m65í92r 80Š95i28m87e73k 3911870854584

Ano, strašíme se podle aktuálních pocitů, ale výzkum nezastavíme! :-)

0/0
28.4.2018 7:11

H41o65n68z42a 19F16á94t18o63r 2159535264110

V háji by ještě bylo pěkně. Bojím se, že jdeme jinam.

0/0
28.4.2018 13:52
Foto

J76a46n38a 74M39a45j40o52v50á 4255172576713

Jednu věc nejde autorce upřít. Umí vyhmátnout téma vzbuzující emoce až obdivuhodným způsobem. Škoda ale, že ten názor na podporu státu jde doslova ode-zdi-ke-zdi. Na jedné straně (např.) domácí porody a "státe nepleť se mi do toho" na druhé stráně využívání špičkové zdravotnické techniky a zase "státe, nepleť se do toho, co chci".

A tak by se dalo pokračovat řádkou dalších příkladů. Nerozumím tomu. Tak buď věřím sama sobě, přebírám za sebe odpovědnost a řeším si rizika sama, nebo využívám to, doba umožňuje využívat. Tohle je tak trošku "jak-se-mi-to-zrovna-hodí". Tedy necítím v tom to "státe nezasahuj do mých práv", ale "státe poslouchej a dělej, co já chci".

+8/−11
27.4.2018 7:20

Z80b33y95n34ě33k 88H13a44l96u82z51a 5933670368592

Sakra, nemůže si ten článek aspoň pořádně přečíst.

+6/0
27.4.2018 8:12

R87a82d61e21k 75H79o29f81m59a98n 7627521540152

Třeba čte, ale nechápe.

+3/0
27.4.2018 8:23

A90n50d60r83e47j 35R70u21š39č80á64k 6227657784624

Zkuste nejdříve číst a potom psát. V článku je jasně napsané, oč jí jde.

+4/0
27.4.2018 8:21

V85ě80r71a 18F80o64l66t62ý95n81o91v60á 1518466357709

Hm.....tak oč jí jde?

0/0
27.4.2018 9:13
Foto

J46a58n38a 15M42a90j19o30v11á 4885762536793

Umím číst a četla jsem. Nevyjadřuji se k problému tohoto dítěte, to je zoufalá situace, kde se zase jednou ukazuje, že jsme (celkově) společnost vyspělá technicky a velmi zaostávající eticky. Takové problémy a otázky se ve zdravotnictví vyskytují dnes a denně, tato "jen" (a je to hrozné) převýšila do skutečného dramatu.

Vyjadřuji se k tomu, že si autorka vybírá populistická témata a její názor není nijak jednotný ani navazující - prostě píše to, na co bude velký ohlas.

To vůbec neznamená, že jsem článek nečetla a nepochopila.

Autorku už ale nechápu vůbec. Ledaže by to byla potřeba být populární. A tomu asi věřit nechci.

+3/−6
27.4.2018 9:20
Foto

V56á62c23l49a28v 73C28h89u44c73h50m33a 6865631128546

Můžete vyjasnit kde vlastně vidíte ten rozpor nebo princip "ode zdi ke zdi". Mně přijde že na rozdíl od vás je autorka ve svých názorech dosti konzistentní.

Myslíte si snad, že bez státních bičů a plotů omezujících osobní svobodu by zde neexistovala špičková zdravotncká technika, kterou bychom mohli v případě skutečné potřeby využívat?

+9/0
27.4.2018 10:29

M73a28r73t13i19n 27N63e37č73a30s 8933703503169

Fajn a teď zas napište nějaký blog o tom, že současná generace je zhýčkaná a že by to chtělo vrátit se ke kořenům, kdy lidé bojovali o přežití. A pak to zas můžete proložit hysterickým jekotem, že matka nesmí být ani na chvíli bez dítěte a že kempovat na operačním sále je právem každé ženy. A pak můžete zas zkritizovat generaci "sněhových vloček". R^

Vaši věrní čtenáři vám to s chutí odkývou R^

+12/−8
27.4.2018 5:55

Š90t87e23f82a49n 29B77u20k33o72v17a79n 6111840869803

Prečo mi popisovaný prípad pripomína nacistov a ich likvidáciu psychicky a telesne postihnutých počas druhej svetovej?

+5/−6
26.4.2018 20:33
Foto

J54á36n 16E74l37i70á12š 3490707387982

Je to veľmi podobné tomu Hitlerovmu rozhodnutiu... Prešlo sotva 80 rokov odvtedy, čo nariadil všetky tie obludnosti a dnes má spoločnosť tendenciu, súhlasiť s podobnými praktikami...

+3/0
28.4.2018 5:17

V84í75t96ě78z56s49l37a81v 62K20o14š24ť82á76l 9628944108

Jak vůbec můžete srovnávat případ, kdy chce stát zabít dítě s hysterkou, co si myslí, že porodnice bude skákat, jak ona bude pískat, bez ohledu na lékaře i ostatní maminy, to je vrchol demagogie. Británie má samozřejmě dítě uvolnit do zdravotní péče v Itálii, o tom žádná, ale ta ústecká husa ať si klidně příště rodí doma, jednou se nechala hospitalizovat, tak ať se kouká přizpůsobit provoznímu řádu porodnice a pokynům lékaře.

+15/−5
26.4.2018 19:39

R95a38d25e78k 50W91o74l67o63s75z78c30z84u73k 4229208290914

Bohužel i naše a vaše děti jsou již zestátněny, jenom ty projevy nejsou (zatím) tak hrůzné.

+5/0
26.4.2018 19:24

I44v35o 93Ž59i40ž73k12a 8333707501211

U nás je to opravdu jinak. Žádný soud by se nekonal, protože by dítě náhodou zemřelo v čase, kdy ho rodiče zrovna nehlídali. Předchází se tím podobným kauzám.

0/0
28.4.2018 10:32

V97í74t 74O11d53l41o22ž29i44l82í31k 8206913727587

To by tak hrálo, aby ho pustili do zahraničí a on se tam třeba uzdravil - jak by potom ti Britové vypadali?

+15/−2
26.4.2018 17:41

Z61b77y46n91ě13k 62H83a27l68u16z46a 5973510768262

Doporučuji k tématu článek Lucie Sulovské na echu24.cz .

+2/0
26.4.2018 17:26

J30a34n 55P40a76v13e54l 8823292798976

Můj tip je, že by byl udržován na životě v Itálii, ale podle EU dohody by to platila britská pojišťovna.

To, že je někdo něčí dítě neznamená, že je jeho majetek. Kdyby někdo dítěti zlámal ruce a prohlásil "je to moje dítě", pardonovala byste ho? Ok, je to kapku extrémní případ, ale chci tím doložit, že právo rodičů rozhodovat o dětech není absolutní. Je tam určitá hranice a často záleží jen na subjektivním posouzení, kde ta hranice leží.

Když vezmu čistě Váš případ, Alfie je tak živý a hodný ochrany, jako kousek prstu co jsem si kdysi ušmiknul až moc ostrým nožem. Také bychom tento kousek mohli uložit do živného roztoku a nějakou dobu udržet při životě. Ale k čemu? Je otázkou, kdy je idiot skutečně jen hromádka masa. IQ 20? 15 ? Nevím. Ta hranice je hodně subjektivní. Ale vím, že Alfie je daleko, daleko za hranou ...

+1/−8
26.4.2018 17:20

T10o57m60á13š 82T66a67t24í49č55e34k 5580182690248

Včera jsem o tom četl článek na Weltu. Táhl se to dýl, němečtí specialisti měli naprosto všechno připravené, aby uspokojili nejnáročnější požadavky britských lékařů, včetně speciálního letadla na převoz Alfieho do Německa (nebo do Vatikánu). Článek byl rozhovor s tím doktorem, co to koordinoval, vykládal, že naprosto nechápe, proč to britští lékaři a soudy odmítají. Oni prostě upřeli rodině právo svěřit dítě do lékařské péče komukoliv jinému než britskému medicínskému systému. Který rozhodoval bez ohledu na přání rodičů.

+17/0
26.4.2018 17:13

J56a15n 94P17a42v69e52l 8283622968646

Kdybych byl soudcem, asi bych z toho pár nocí nespal. Problém je v tom, že obě strany mají pravdu. Jedna strana říká "rodič má právo na své dítě". Druhá strana říká (zjednodušeně) "tohle už není dítě"

Já osobně bych se přiklonil na druhou stranu a přikázal jeho zabití, ale s nikým bych se nepřel zda jsem udělal dobře či ne, neboť bych věděl, že posouzení je subjektivní

+1/−7
26.4.2018 17:24

T61o94m54á16š 93T26a21t15í62č36e66k 5640322780408

Jasně, taky si myslím svoje o péči o zombie. Nicméně když byli ve spřátelených zemích kolegové nejen ochotni a připraveni péči převzít, ale vyloženě o předání té péče žádali, je ten britský dirigismus příliš.

+8/0
26.4.2018 17:27

J37a36n 69P95a75v46e69l 8623562498876

V tohle částečně souhlasím. Nicméně si zároveň kladu otázku, jestli je humání tohle udržet při životě a jestli rodiče mají právo to držet při životě

0/0
26.4.2018 21:23

M22a46r37t56i38n 97R16o28z14u71m68e42k 6611182463135

Vyjadřovat se o živém dítěti jako o TOMHLE je docela chucpe, nemyslíte?

+4/0
26.4.2018 21:44

J17a86n 89P49a71v37e12l 8423252578656

Není to dítě. Je to mrtvola dítěte uměle udržovaná ve vegetativním stavu. Není to třeba člověk v komatu, který se může probrat.

+3/−2
26.4.2018 21:46

D30a27n91i41e97l 66M15a13g73n76u15s 4963675584147

Tohle všechno jste poznal z novinových článků. Bravo.

+1/0
27.4.2018 17:56

J73i67ř67í 92P18l86í38v43a 4615742665987

Nějak to nechápu. Rodiče si odnesou dítě z nemocnice a nesmí sním odjet do Itálie?

Jinak souhlasím. Účel státní moci je ochraňovat život, svobodu a majetek občanů před násilím. Rodiče jistě nechtějí pro své děti něco špatně, takže státní moc tu nemá co dělat.

+4/0
26.4.2018 16:00

M26i84l44e94n40a 80K41l84o10u22č39k70o75v55á 2146720366122

Trochu se ztrácím. Nejdríve ho udržovali - to platil kdo? Rodiče tvrdí, že si chtějí financovat vše sami? Tak proč to nefinancují v Británii, ale snaží se ho přeložit nekam do Itálie?

0/−2
26.4.2018 13:41

P89e31t90r 66M62u44n73z32a48r 1785911839396

Jestli jsem to pochopil, tak protože jim to Británii neumožní.

+6/0
26.4.2018 14:00

A66n40t67o88n28í39n 80P73o26l36i72c14k61ý 9380962271627

Pravděpodobně bylo placeno ze zdravotního pojištění. Británie chtěla odpojit a oni si v Itálii našli nemocnici, která je ochotna se postarat. Ergo, v Británii na to nemají, Itálie (resp. Vatikán) je ochoten se postarat. Tam ale nesmí vyjet.

+6/0
26.4.2018 16:37

Z81d64e17n59ě84k 45B17á58r31t10a 2313184417625

Andy jistě netrpí,jak by také mohl,když nemá funkční mozek....pokud si jeho rodiče chtějí za každou cenu prodloužit své utrpení a nejsou schopni přijmout milosrdnou smrt,kde je chyba?Srovnávat případ Andyho s případem geniálního fyzika jistě nemyslíte vážně,jejich stanovené diagnozy dělí přes 50 let,za tu dobu je nejen lékářská věda uplně někde jinde....

+17/−10
26.4.2018 13:32
Foto

K92a26r82e72l 40M18á65d85l43e 6554371734943

Nestává se to často, ale občas se i shodneme.

0/0
26.4.2018 16:40

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz