Sobota 4. února 2023, svátek má Jarmila
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 4. února 2023 Jarmila

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K14a38m31i70l 68D37o87l52e75z31e53l 6282106624692

me z toho vyplyva, ze lide jsou hloupi, dobrovolne podepisi smlouvu a pak se divi... pak maji pocit, ze je nekdo podvedl, ale podvedl jej pouze vlastni mdly rozum

0/−1
19.4.2018 21:52
Foto

J26i52r78k60a 11K13o78p12a97c78e67k 4948783296673

Ten pocit mít můžete. Problémem ale je, že kromě mdlého rozumu zákazníka (nepopírám, že to je opravdu velký a často i těžko řešitelný problém)

podvede zákazníka neméně často i sám profesionálně vykutálený (třeba bankovní) obchodník. Výstižně se tomu v určitém druhu podnikání říká "šmejdi".

+1/0
22.4.2018 12:01
Foto

J47i55r79i 46K91o59u78k15l 7537103135746

na pojistovny plati jednoduchy trik:

preoste neplatit, nikdo z nich si netroufne ztratit event. budouciho klienta primym vymahanim prez system dluznik/veritel...vetsinou je to i ztratovy podnik, protoze nez se pojistovna docka sveho rozhodnouti soudem uplyne hodne, hodne let...vetsinou prilis mnoho aby to stalo za to. Navic, kdyz mate u stejneho institutu nekolik pojisteni (auto, dum, movitosti, cestovni pojisteni atd. atd) tak si to sakramentsky rozmysli vas zalovat:-P

0/0
19.4.2018 13:26
Foto

I88r67e61n78a 73K96r34o79u33p97o45v68á 4900353367332

Problém je, že finanční instituce (resp. jejich zaměstnanci) při uzavírání smluv matou, klamou, mlží nebo svým zákazníkům rovnou lžou. Knížecí rady, typu "smlouvu je třeba si důkladně přečíst, věnovat pozornost i dodatkům psaným malými písmeny" dávají obvykle lidé, kteří moc dobře vědí, že i kdyby si takový běžný občan oči vykoukal a hlavu ulámal, nebude mu to moc platné, protože smlouvy jsou jednak psány jazykem, který má s jeho mateřtinou jen málo společného, navíc připravované týmy právníků (ve službách toho kterého ústavu), kteří výborně vědí, jak využít každé mezery a kličky v zákonech a jiných normách. Takže výsledkem je, že občan si zodpovědně pojistí nemovitost proti povodni, ale když mu dům uplave, pojišťovna mu vysvětlí, že nešlo o povedeň, ale záplavu, s bankou si sjednáte pojištění konta na jeden rok, ale banka si strhne pojištění na další rok (bez domluvy s vámi), protože vy jste pojištění sjednané na jeden rok šest týdnů před koncem pojištění nevypověděli atd.

Pokud jde o životní pojištění se spořením (nebo jak se to správně jmenuje), protože mi bylo jasné, že je to složité, požádala jsem zástupce pojišťovny, aby mi fungování produktu přeložil do lidského jazyka. Přesvědčil mě, že pokud dodržím sjednanou dobu pojištění (tuším 25 let) aniž by došlo k pojistnému plnění, obdržím zpět zhruba tolik, kolik jsem během spoření uložila (sliby, že bych mohla mít nějaký podíl z hospodaření pojišťovny, jsem nebrala vážně) a samozřejmě se ukázalo, že po skončení pojištění dostanu sotva zlomek vložených peněz.

A tak by se dalo pokračovat do nekonečna. Kdyby se stejným způsobem choval veterinář, který mi ošetřuje psa, nebo automechanik, který se mi stará o auto (což jsou opět obory, kterým nerozumím a i tak jejich služby čerpám), splakala bych nad výdělkem.

Těžko se divit nechuti občana vůči institucím, které zneužívají svojí převahy a toho, že se bez nich občan neobejte, k tomu, aby ho rutinně podváděli a šidili.

+2/0
19.4.2018 10:31
Foto

P91e10t42r 19B32u18r83i97a47n 4621706194478

Souhlas, karma.

0/0
17.4.2018 14:10
Foto

J46i34r59k97a 37K89o44p45a10c93e97k 4538493436483

Ten článek vypadá jak takové na rychlo spíchnuté bankovní PR.

Jednostranně napsané, až to bolí. Už nadpisem nám autorka naznačuje, že si s objektivním pohledem na věc hlavu lámat nebude. A skutečně nelámala.

Některé hlubokomyslné poučné rady v článku jsou spíše k pousmání, než k čemukoliv jinému. Konkrétně jsem se musel pousmát nad touto chytrou radou: "Ať tak či onak, já bych na místě klienta byla nadmíru nedůvěřivá a opatrná vstoupit do jakéhokoliv sporu.".. (No to jsme opravdu nevěděli!) ;-)

Nebo následné autorčinu chápající omluvné konstatování: "Finanční instituce pochopitelně občas v konkrétních případech chybují." (Aby ale autorka hned našla nějaké řešení, jen probůh hlavně žádné hromadné žaloby:) "Od toho máme finančního arbitra, aby v takových individuálních případech přišel klientovi na pomoc." (Bohužel, co znám arbitrážní rozhodnutí, tak to zní spíše jako ironie, než jako vážně míněná rada.)

Takže po tom rozsáhlém a kvalifikovaném poučování autorky je nám všem nakonec jasné, že frontální, hromadné tažení proti finančním institucím je prostě odporné a organizují jej zloději (tedy aspoň podle nadpisu článku)... V případě sporu pak máme jít do konfrontace s bankou jedině a jedině individuálně.. jinak se to vždy otočí proti nám... a pak ještě proděláme, bacha na to!

No, jak jsem se již zmínil.. takové asi celkem levné bankovní PR. ;-D

+3/0
16.4.2018 20:11
Foto

T19e21o55d65o33r 55B23e52z67d92ě51k 5804820638403

Odkdy mají být blogy "objektivní"? Jde o vyjádření názoru. Neplatete si je náhodou se zprovodajstvím, stejně jako většina průměrných novinářů?

0/0
16.4.2018 20:54
Foto

J20i35r25k41a 85K72o84p69a62c45e91k 4868913166433

Odkdy se probůh v diskusi nemá kritizovat autor blogu za neobjektivnost?

+2/0
16.4.2018 23:09
Foto

T65e82o73d44o88r 36B17e15z85d91ě32k 5814900158843

Nidko neříká, že nemáte, ale je to asi tak stejně inteigentní, jako kritizovat zelináře za prodej okurek. Samotným smyslem blogů je čistá subjektivita.

0/0
18.4.2018 19:56
Foto

J19i60r81k68a 82K72o37p17a57c75e33k 4508923306403

Vy jste fakt mimo. Nikdo přeci neříkal, že si autor neobjektivnost nemá dovolit. Já ale mám právo ho za neobjektivnost kritizovat.

A ty vaše nynější argumenty jsou ještě šílenější než ten váš původní nesmysl.

Prodejce má třeba za stěžejní úkol prodat okurky, ale autor rozhodně nemá za stěžejní úkol být neobjektivní. Naopak, čím více objektivity,

tím je názor autora relevantnější a pravdivější.

+1/0
22.4.2018 11:52
Foto

J67i31ř46í 34L36i68b16e48r 6748140130302

Mám obavu, že "IŽP" jsou nejhůře investované peníze jak do pojištění, tak do investování. Zatím jsem všechny poradce odehnal požadavkem, že vložené peníze se musí po odečtení všech poplatků zúročit minimálně 4 % p.a., a mám od nich klid. Za článek karma R^

0/0
16.4.2018 15:59
Foto

J39a49r63o90s93l64a76v 35H40a15v32r32á70n37e75k 3260686646850

Autorka v tomto případě neví o čem mluví. Zaprvé by mě zajímalo, kdo je ten zloděj, který má chytat pojišťovny - zloděje.

Pokud jde o bankovní poplatky, tak s souhlasím, že celá akce byla uměle vykonstruovaná. Klient chtěl úvěr, ten dostal. Poplatek byl ve smlouvě a klient ho odsouhlasil a platil ho.

Nyní porovnání s životními pojistkami

- např. produkt ČP - V pojistných podmínkách je jen toto: Informace v pojistných Pojistitel má právo na úhradu počátečních a správních nákladů dle matematicko pojistných zásad.

- žádné procento, žádná částka nic. Ve výpisech si pojišťovna uváděla pojišťovna vlastní měnu místo korun. Zmíněné matematicko pojistné zásady měli být k dispozici na pobočce - zkuste si je jít prohlédnout - neexistují.

Navíc klientovi jsou tyhle produkty prodány jako výhodné spoření a investice. Cílem bylo zhodnotit peníze. Jestliže jsou poplatky tak velké, že není možné být reálně v plusu, tak to odporuje smyslu proč takovou smlouvu dělat. Trochu rozdíl mezi hypotékou, kde je hlavním cílem bydlet a to klient dostal.

Další pojišťovny to mají podobné. Průměrná přímá investice má náklady v desetinách až procentech ročně. Pojišťovna tento produkt zapouzdří, zvýší náklady až 50krát a prodává to jako pojištění. Opravdu je normální, aby pán, který si naivně spoří 1000.-Kč měsíčně měl platit náklady ve výši skoro 95 000.-Kč? Podepsal by to, kdyby to věděl (Bylo to ve smlouvě napsané).

1) Možná bych doporučoval přečíst si ty rozsudky o kterých se zmiňujete. Je z nich docela dost patrné, že nejde o štestí.

2) Žádná umělá kauza to opravdu není - např momentální rozsudek proti smlouvám České spořitelny vznikl tak, že pojišťovna zažalovala klienta kvůli hloupým 13000.-Kč. po tom co klient do smlouvy již utopil desítky tisíc.

3) Nejedná se o bagatelní částky. U bankovních poplatků šlo o cca 5400.-Kč na klienta max. V případě IŽP jde o desítky tisíc korun. 70leté paní, smlouva do 99 let věku na 300 000.-Kč ročně, ačkoliv jediné přijmy jsou důchod.

+7/0
14.4.2018 8:18
Foto

J24o83s54e33f 10Č44e66r77v26e12n22i17c63k79ý 9529974661923

Páté přes deváté.

Proč v takovém článku zmiňujete živnostníky?

+6/0
13.4.2018 22:40
Foto

J83a39n 84U25r93b98á61n98e23k 9635974923899

Bankovní poplatky zpět byl opravdu úlet, s tím souhlasím, přišlo mi to tehdy divné, a nerozuměl jsem, jak do toho ti lidé mohli jít.

Jenže IŽP je trochu jiná liga. Velkou spoustu jej uzavřeli takzvaní poradci, a v mnoha případech to bylo na hraně, a v mnoha případech i za hranou. Zavadil jsem o jednu poradenskou firmu, takže nějaké informace z první ruky bych měl. Dnes je trh již o něco čistší než byl před řekněme 10 až 20 lety, ale ani dnes to není zdaleka vždy fér.

Sám si proto myslím, že čím je smlouva starší, tím větší šance je, že klient s případnou žalobou uspěje.

P.S. Finarbitr pokud vím drsně nestíhá...

+2/0
13.4.2018 21:16
Foto

R78a19d28i88m 45P83o25l62á55š36e86k 9606333289979

Investiční životní pojištění je pojištění, ale je i investrování.

Ve skutečnosti je to 5 - 10 pojistných produktů dohromady plus investování do něčeho jako jsou podílové fondy zprostředkované pojišťovnou.

A je to šité na míru šmejdovému prodeji obchodními zástupci pracujícími na živnosťák (speciální pojistný) a výhradně za provize odvíjející se od velikosti pojistného placeného klientem, protože dohromady těch 5 - 10 pojistných produktů plus investování vytváří dohromady takové pojistné podmínky, které jsou extrémně dlouhé a složité a které kompletně odpresentovat během 1 - 2 půlhodinových schůzek je absolutně nemožné. Prodejce má tak prostor vybrat jen ty věci, na které klient slyší a "dostat" ho tak k podepsání smlouvy.

+4/0
13.4.2018 21:09
Foto

P67a52v27e39l 18S32z83i34r10o97t88n54ý 3712114304120

Sektorové daně jsou levicová zhovadilost, která zřejmě nikdy neumírá. Když zdražíme ty "bohaté" banky, pojišťovny, operátory, budeme se mít líp. Nebudeme. Případné zavedení sektorové daně jen promítnou do vyšší ceny. Uvažují totiž ekonomicky, na rozdíl od rudých a oranžových mozků části našich politiků.

+3/0
13.4.2018 20:50
Foto

J78u33l21i43u96s 45C90h16a23l50o40u37p12k97a 4642709800621

Možná, že ta nechuť k bankám je proto, že v pozici klienta jsme o dost menší. Zakládali jsme si účet, to můžete buď přijmete bankovní podmínky, nebo účet nebudete mít.

0/0
13.4.2018 16:07
Foto

P40a70v45e68l 83S67z93i84r27o89t56n38ý 3532604354330

Anebo si ho uděláte u jiné banky. Těch nových, menších a přívětivých je hned několik.

+4/0
13.4.2018 21:03
Foto

M18i37r21o84s11l32a60v 21B25u66č90e56k 6313123431284

Boj o sektorovou daň, o zvýšení Daně z nemovitosti , o zamezení Dividend investorů - (které jsme sami pozvali), - a řada dalších patří do ranku dobra ! Pak se objeví i úsměvné kuriozity ! Chlapci z Lihového domu jsou v čele průvodu - Konec levné práce - Ošetřovatelek kuchařinek, školníků - Nesmíme však říci, že (MY jsme jejich zaměstnavatelem)! Je mrzuté, když se nestaví dálnice - Tak alespoň podepíšeme Petici za to, aby se to stavělo rychleji ! Pak podpis Premiéra a ministra dopravy má i svou váhu ! ... :-)

+2/0
13.4.2018 10:58
Foto

K73a18r70e59l 66B20o48k 7531487221271

Autorka ví o čem mluví.R^

+4/−3
13.4.2018 9:38
Foto

A11l59e84š 96L79i12s78o88v36s58k95ý 9619188192332

Dost dobrý článek.

+4/−1
13.4.2018 9:13
Foto

J52i26ř75í 47Ř62e25z55n37í64k 4442892743665

Zaplést do kauzy životních pojistek sektorovou daň, tak to se podaří i na tomto blogu málokomu.

+3/−4
13.4.2018 8:49
Foto

A97r87n66o45l87d 14L59i61č40k69a 7216535524220

Karma.

+2/−1
13.4.2018 8:11

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS