Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K85a50m11i65l 18D63o60l64e32z76e15l 6242926814122

me z toho vyplyva, ze lide jsou hloupi, dobrovolne podepisi smlouvu a pak se divi... pak maji pocit, ze je nekdo podvedl, ale podvedl jej pouze vlastni mdly rozum

0/−1
19.4.2018 21:52

J84i46r64k26a 62K46o18p12a17c98e34k 4708843616413

Ten pocit mít můžete. Problémem ale je, že kromě mdlého rozumu zákazníka (nepopírám, že to je opravdu velký a často i těžko řešitelný problém)

podvede zákazníka neméně často i sám profesionálně vykutálený (třeba bankovní) obchodník. Výstižně se tomu v určitém druhu podnikání říká "šmejdi".

+1/0
22.4.2018 12:01

J42i57r46i 94K79o78u60k87l 3610356145136

na pojistovny plati jednoduchy trik:

preoste neplatit, nikdo z nich si netroufne ztratit event. budouciho klienta primym vymahanim prez system dluznik/veritel...vetsinou je to i ztratovy podnik, protoze nez se pojistovna docka sveho rozhodnouti soudem uplyne hodne, hodne let...vetsinou prilis mnoho aby to stalo za to. Navic, kdyz mate u stejneho institutu nekolik pojisteni (auto, dum, movitosti, cestovni pojisteni atd. atd) tak si to sakramentsky rozmysli vas zalovat:-P

0/0
19.4.2018 13:26

I54r54e29n31a 94K92r54o23u65p74o44v36á 4320763487922

Problém je, že finanční instituce (resp. jejich zaměstnanci) při uzavírání smluv matou, klamou, mlží nebo svým zákazníkům rovnou lžou. Knížecí rady, typu "smlouvu je třeba si důkladně přečíst, věnovat pozornost i dodatkům psaným malými písmeny" dávají obvykle lidé, kteří moc dobře vědí, že i kdyby si takový běžný občan oči vykoukal a hlavu ulámal, nebude mu to moc platné, protože smlouvy jsou jednak psány jazykem, který má s jeho mateřtinou jen málo společného, navíc připravované týmy právníků (ve službách toho kterého ústavu), kteří výborně vědí, jak využít každé mezery a kličky v zákonech a jiných normách. Takže výsledkem je, že občan si zodpovědně pojistí nemovitost proti povodni, ale když mu dům uplave, pojišťovna mu vysvětlí, že nešlo o povedeň, ale záplavu, s bankou si sjednáte pojištění konta na jeden rok, ale banka si strhne pojištění na další rok (bez domluvy s vámi), protože vy jste pojištění sjednané na jeden rok šest týdnů před koncem pojištění nevypověděli atd.

Pokud jde o životní pojištění se spořením (nebo jak se to správně jmenuje), protože mi bylo jasné, že je to složité, požádala jsem zástupce pojišťovny, aby mi fungování produktu přeložil do lidského jazyka. Přesvědčil mě, že pokud dodržím sjednanou dobu pojištění (tuším 25 let) aniž by došlo k pojistnému plnění, obdržím zpět zhruba tolik, kolik jsem během spoření uložila (sliby, že bych mohla mít nějaký podíl z hospodaření pojišťovny, jsem nebrala vážně) a samozřejmě se ukázalo, že po skončení pojištění dostanu sotva zlomek vložených peněz.

A tak by se dalo pokračovat do nekonečna. Kdyby se stejným způsobem choval veterinář, který mi ošetřuje psa, nebo automechanik, který se mi stará o auto (což jsou opět obory, kterým nerozumím a i tak jejich služby čerpám), splakala bych nad výdělkem.

Těžko se divit nechuti občana vůči institucím, které zneužívají svojí převahy a toho, že se bez nich občan neobejte, k tomu, aby ho rutinně podváděli a šidili.

+2/0
19.4.2018 10:31

P65e83t92r 74B13u90r43i57a76n 4961116324338

Souhlas, karma.

0/0
17.4.2018 14:10

J57i12r90k57a 42K63o56p86a77c38e77k 4408473756673

Ten článek vypadá jak takové na rychlo spíchnuté bankovní PR.

Jednostranně napsané, až to bolí. Už nadpisem nám autorka naznačuje, že si s objektivním pohledem na věc hlavu lámat nebude. A skutečně nelámala.

Některé hlubokomyslné poučné rady v článku jsou spíše k pousmání, než k čemukoliv jinému. Konkrétně jsem se musel pousmát nad touto chytrou radou: "Ať tak či onak, já bych na místě klienta byla nadmíru nedůvěřivá a opatrná vstoupit do jakéhokoliv sporu.".. (No to jsme opravdu nevěděli!) ;-)

Nebo následné autorčinu chápající omluvné konstatování: "Finanční instituce pochopitelně občas v konkrétních případech chybují." (Aby ale autorka hned našla nějaké řešení, jen probůh hlavně žádné hromadné žaloby:) "Od toho máme finančního arbitra, aby v takových individuálních případech přišel klientovi na pomoc." (Bohužel, co znám arbitrážní rozhodnutí, tak to zní spíše jako ironie, než jako vážně míněná rada.)

Takže po tom rozsáhlém a kvalifikovaném poučování autorky je nám všem nakonec jasné, že frontální, hromadné tažení proti finančním institucím je prostě odporné a organizují jej zloději (tedy aspoň podle nadpisu článku)... V případě sporu pak máme jít do konfrontace s bankou jedině a jedině individuálně.. jinak se to vždy otočí proti nám... a pak ještě proděláme, bacha na to!

No, jak jsem se již zmínil.. takové asi celkem levné bankovní PR. ;-D

+3/0
16.4.2018 20:11

T22e20o71d13o40r 67B31e77z41d38ě10k 5634210718543

Odkdy mají být blogy "objektivní"? Jde o vyjádření názoru. Neplatete si je náhodou se zprovodajstvím, stejně jako většina průměrných novinářů?

0/0
16.4.2018 20:54

J97i90r31k88a 17K72o53p77a89c22e90k 4158873546253

Odkdy se probůh v diskusi nemá kritizovat autor blogu za neobjektivnost?

+2/0
16.4.2018 23:09

T43e64o25d75o44r 65B34e97z91d65ě35k 5344580288413

Nidko neříká, že nemáte, ale je to asi tak stejně inteigentní, jako kritizovat zelináře za prodej okurek. Samotným smyslem blogů je čistá subjektivita.

0/0
18.4.2018 19:56

J10i45r25k33a 40K85o19p57a67c94e68k 4428813896483

Vy jste fakt mimo. Nikdo přeci neříkal, že si autor neobjektivnost nemá dovolit. Já ale mám právo ho za neobjektivnost kritizovat.

A ty vaše nynější argumenty jsou ještě šílenější než ten váš původní nesmysl.

Prodejce má třeba za stěžejní úkol prodat okurky, ale autor rozhodně nemá za stěžejní úkol být neobjektivní. Naopak, čím více objektivity,

tím je názor autora relevantnější a pravdivější.

+1/0
22.4.2018 11:52
Foto

J61i43ř32í 26L94i45b47e44r 6368870720922

Mám obavu, že "IŽP" jsou nejhůře investované peníze jak do pojištění, tak do investování. Zatím jsem všechny poradce odehnal požadavkem, že vložené peníze se musí po odečtení všech poplatků zúročit minimálně 4 % p.a., a mám od nich klid. Za článek karma R^

0/0
16.4.2018 15:59

J39a33r80o48s94l58a57v 22H55a89v64r24á38n34e16k 3560806756330

Autorka v tomto případě neví o čem mluví. Zaprvé by mě zajímalo, kdo je ten zloděj, který má chytat pojišťovny - zloděje.

Pokud jde o bankovní poplatky, tak s souhlasím, že celá akce byla uměle vykonstruovaná. Klient chtěl úvěr, ten dostal. Poplatek byl ve smlouvě a klient ho odsouhlasil a platil ho.

Nyní porovnání s životními pojistkami

- např. produkt ČP - V pojistných podmínkách je jen toto: Informace v pojistných Pojistitel má právo na úhradu počátečních a správních nákladů dle matematicko pojistných zásad.

- žádné procento, žádná částka nic. Ve výpisech si pojišťovna uváděla pojišťovna vlastní měnu místo korun. Zmíněné matematicko pojistné zásady měli být k dispozici na pobočce - zkuste si je jít prohlédnout - neexistují.

Navíc klientovi jsou tyhle produkty prodány jako výhodné spoření a investice. Cílem bylo zhodnotit peníze. Jestliže jsou poplatky tak velké, že není možné být reálně v plusu, tak to odporuje smyslu proč takovou smlouvu dělat. Trochu rozdíl mezi hypotékou, kde je hlavním cílem bydlet a to klient dostal.

Další pojišťovny to mají podobné. Průměrná přímá investice má náklady v desetinách až procentech ročně. Pojišťovna tento produkt zapouzdří, zvýší náklady až 50krát a prodává to jako pojištění. Opravdu je normální, aby pán, který si naivně spoří 1000.-Kč měsíčně měl platit náklady ve výši skoro 95 000.-Kč? Podepsal by to, kdyby to věděl (Bylo to ve smlouvě napsané).

1) Možná bych doporučoval přečíst si ty rozsudky o kterých se zmiňujete. Je z nich docela dost patrné, že nejde o štestí.

2) Žádná umělá kauza to opravdu není - např momentální rozsudek proti smlouvám České spořitelny vznikl tak, že pojišťovna zažalovala klienta kvůli hloupým 13000.-Kč. po tom co klient do smlouvy již utopil desítky tisíc.

3) Nejedná se o bagatelní částky. U bankovních poplatků šlo o cca 5400.-Kč na klienta max. V případě IŽP jde o desítky tisíc korun. 70leté paní, smlouva do 99 let věku na 300 000.-Kč ročně, ačkoliv jediné přijmy jsou důchod.

+7/0
14.4.2018 8:18

J52o17s52e13f 91Č11e41r33v95e61n10i87c44k66ý 9929794341863

Páté přes deváté.

Proč v takovém článku zmiňujete živnostníky?

+6/0
13.4.2018 22:40

J55a72n 82U34r77b92á71n78e17k 9865704383899

Bankovní poplatky zpět byl opravdu úlet, s tím souhlasím, přišlo mi to tehdy divné, a nerozuměl jsem, jak do toho ti lidé mohli jít.

Jenže IŽP je trochu jiná liga. Velkou spoustu jej uzavřeli takzvaní poradci, a v mnoha případech to bylo na hraně, a v mnoha případech i za hranou. Zavadil jsem o jednu poradenskou firmu, takže nějaké informace z první ruky bych měl. Dnes je trh již o něco čistší než byl před řekněme 10 až 20 lety, ale ani dnes to není zdaleka vždy fér.

Sám si proto myslím, že čím je smlouva starší, tím větší šance je, že klient s případnou žalobou uspěje.

P.S. Finarbitr pokud vím drsně nestíhá...

+2/0
13.4.2018 21:16

R63a60d64i30m 85P86o29l88á46š62e35k 9606593549119

Investiční životní pojištění je pojištění, ale je i investrování.

Ve skutečnosti je to 5 - 10 pojistných produktů dohromady plus investování do něčeho jako jsou podílové fondy zprostředkované pojišťovnou.

A je to šité na míru šmejdovému prodeji obchodními zástupci pracujícími na živnosťák (speciální pojistný) a výhradně za provize odvíjející se od velikosti pojistného placeného klientem, protože dohromady těch 5 - 10 pojistných produktů plus investování vytváří dohromady takové pojistné podmínky, které jsou extrémně dlouhé a složité a které kompletně odpresentovat během 1 - 2 půlhodinových schůzek je absolutně nemožné. Prodejce má tak prostor vybrat jen ty věci, na které klient slyší a "dostat" ho tak k podepsání smlouvy.

+4/0
13.4.2018 21:09

P29a57v45e53l 80S69z34i12r49o27t38n58ý 3412224924540

Sektorové daně jsou levicová zhovadilost, která zřejmě nikdy neumírá. Když zdražíme ty "bohaté" banky, pojišťovny, operátory, budeme se mít líp. Nebudeme. Případné zavedení sektorové daně jen promítnou do vyšší ceny. Uvažují totiž ekonomicky, na rozdíl od rudých a oranžových mozků části našich politiků.

+3/0
13.4.2018 20:50

J62u67l70i46u37s 79C46h17a91l15o97u19p20k57a 4722279480701

Možná, že ta nechuť k bankám je proto, že v pozici klienta jsme o dost menší. Zakládali jsme si účet, to můžete buď přijmete bankovní podmínky, nebo účet nebudete mít.

0/0
13.4.2018 16:07

P59a59v51e26l 56S30z39i57r24o12t56n37ý 3872754524180

Anebo si ho uděláte u jiné banky. Těch nových, menších a přívětivých je hned několik.

+4/0
13.4.2018 21:03

M72i92r87o18s73l48a21v 38B60u74č71e25k 6913903531204

Boj o sektorovou daň, o zvýšení Daně z nemovitosti , o zamezení Dividend investorů - (které jsme sami pozvali), - a řada dalších patří do ranku dobra ! Pak se objeví i úsměvné kuriozity ! Chlapci z Lihového domu jsou v čele průvodu - Konec levné práce - Ošetřovatelek kuchařinek, školníků - Nesmíme však říci, že (MY jsme jejich zaměstnavatelem)! Je mrzuté, když se nestaví dálnice - Tak alespoň podepíšeme Petici za to, aby se to stavělo rychleji ! Pak podpis Premiéra a ministra dopravy má i svou váhu ! ... :-)

+2/0
13.4.2018 10:58

K20a69r62e43l 13B45o20k 7501177781651

Autorka ví o čem mluví.R^

+4/−3
13.4.2018 9:38

A43l59e64š 27L31i65s11o84v79s39k39ý 9969218482222

Dost dobrý článek.

+4/−1
13.4.2018 9:13

J64i81ř58í 23Ř64e32z57n46í27k 4272222193155

Zaplést do kauzy životních pojistek sektorovou daň, tak to se podaří i na tomto blogu málokomu.

+3/−4
13.4.2018 8:49

A36r81n47o11l93d 81L77i78č95k57a 7496585894160

Karma.

+2/−1
13.4.2018 8:11

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz