Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F19i86l31i43p 65T10y79k36a24l 3285758823774

Soudružko Šichtářová, slovuji Vás tak, protože Váš vokabulár, styl i Vaše názory mi velmi připomínají dobu temna od r.1953 do 1989. Nebudu komentovat Vaše diletantické tlachy o českém zákonodárství a zdravotnictví ani Vaše scestné fantasmagorie o t.zv. rodičovském právu versus přísné regulárie ohledně hygieny a prevence infekcí na ICU (Intensive Care Unit) v nemocnicích.

Vaše stupidní glosa o škodlivém stressu a následně zvýšení hladiny cortisolu v sérum jako důsledek nepřítomnosti matky u 5-ti týdenního novorozence je slabomyslnost non plus ultra.

Neonatologie je velmi úzký, specifický obor pediatrie a je sama o sobě i v dnešní době kontraversní. Sekrece cortisolu, aldosteronu, adrenalinu, noradrenalinu, dopaminu a 40 dalších t.zv. stresshormonů patří do oboru endokrinologie a je velmi nákladné, finančně i časově, pomocí prospektivních studií získat "aussagekräftige" (spolehlivé)

parametery. U nonorozenců, kteří per definitionem patří do oboru neonatologie jsou tak jako tak z etických důvodů neproveditelné.

Vy jste si pravděpodobně přečetla v populárním časopise nějakou hypothesu od potřeštěných psychologů, které postrádají jakékoli důkazy a které nemají ve vědecké, medicinské literatuře žádný význam. Takže než se opět rozepíšete o cortisolu, tak si předtím osvujte trviálními vědomosti o principu "hypophyse-hypothalamus-adrenerge tisue- axis" a pak přijďte s Vaší troškou na iDnes.blog.

Mimochodem terminus technikus "lege artis" se používá výhradně pro medicinské úkony, ne však pro verbální potyčky.

K chování dotyčného lékaře nebo té starostlivé (velmi pravděpodobně hysterické) matky se nemohu vyjadřovat, protože nic podrobného nevím.Vy jste ve Vašem bloggu zaujala velmi subjektivní a neprofesionální stanovisko, což by Vám tam, kde žiji přineslo disciplinární řízení a při opakování i odejmutí novinářské akreditace. Vy zřejmě pro veřejný tisk nepracujete a proto si můžete dovolit takové "fauxpas".

0/0
12.5.2018 16:33

J74a96n 76J43e34n20i15c 1944314807784

Paní Šichtařová díky! Super napsané. Jen mne překvapuje, kolik lidí je slepých a nazná svoje práva. I ze svého okolí znám lidí, co zcela vážně mají syndrom bílého pláště. Přitom doktor je zcela obyčejný člověk jako kdokoliv z nás, často "levý" na práci s PC jako většina polupace. Chlastá stejně jako jiní chlapi a když to přežene, má opičku. (Pro gender, nejsem žena, tak nesrovnávám doktorky).

Co ale obhájcům doktorů v tomto případě uniká je rovnováha mezi zodpovědnosti a pravomocemi. Tady už to moc legrace není. A lze jen souhlasit, že ač nevystudovaná medička, může matka vycítit mnohem dříve, že je s dítětem něco v nepořádku a stejně tak může působit uklidňujícím způsobem na nemocné dítě. A tohle vše činí s nepoměrně větší zodpovědnosti než doktror či jiný zdravotnický personál.

Je velká škoda a přežitek komunismu, že lidé necítí potřebu mít u sebe malinké batole. Dokonce je to tak daleko, že soudružka Engelsová ještě v roce 2013 hlásala v ČRo, že stát ví lépe než rodiče, co je pro dítě dobré. Následně se stala ministryni v Bohúšové vládě. Tohle je fakt v lidech a je mi líto, že většina používá hlavu jen, aby jim nepršelo do krku. Pak si mohou doktoři opravdu dovolit chovat se často jako nadlidé, být arogantní a kašlat na pacienta, protože vědí, že většina z nich má respekt, strach a apod. Požádat doktora o medikaci je vlastně skoro drzost, chtít s ním probrat navržený způsob léčby taktéž a když si dovolíte navrhnout alternativu, tak nezřídka se takto drzý pacient setká s tvrzením, že pokud nesouhlasí s doktorem, tak může jít jinam. No, že v takovém případě jde o argumentační nouzi je jasné jen hrstce lidí.

Takže všem co slepě věří doktorům přeju, aby Vás nic opravdu zákeřného nepotkalo. Pak se Vám může snadno stát, že doktor pokrčí rameny a doporučí Vám dožít doma, případně až to nepůjde vydržet, tak nějaké morfium a pod. Jenže jsou vyzkoušené alternativy, ke kterým se medicína záměrně nevyjadřuje nebo je zesměšňuje... I tohle svědčí něco o současné medicíně.

+2/−2
10.4.2018 18:37

K45a68t48e33ř34i35n16a 76H48a56v17e22l26k47o93v58á 2798779801803

R^!

0/0
13.4.2018 21:41

D14a23v68i25d 79R65y48c41h11e49t24s65k49ý 9636291400410

Vaše argumenty týkající se ekonomie jsou často přínosné, ale k tomuto tématu jsem čekal domarodičský blábol a splnilo se mi to.

+4/−4
9.4.2018 15:02

M13i88c92h68a15l 39J28a88r63o26š 7864250552245

Na JIP jde o život nejen kojencům, ale prakticky všem. Pokud to maminka nechápe nebo to nechce respektovat a motá se jim tam, tak je nejen obyčejný sobec, ale ohrožuje na životě skupinu nevinných lidí. A že nějaký zákon dává právo matce být s dítětem kde se jí zlíbí? To je celkem stupidní výklad zákona, to by si s ním potom mohla lehat třeba i ve školce.

+5/−3
9.4.2018 11:06

J52a10n 97J34e63n34i63c 1184554497374

Možná jste to nezaznamenal, ale 5 týdenní dítě a školka, to jste hodně přehnal...

+1/0
10.4.2018 18:13

M16i55c67h97a59l 96J40a38r48o46š 7764900282455

Možná jste to nezaznamenal, ale dítě je dítětem do osmnácti let.

0/0
11.4.2018 9:08

T17o39m96á90š 11Z31m54e84k 7939985223498

srovnávat těžce nemocné umírající dítě, které v nemocnici musí být, s dítětem, které někam jde, aby si tam hrálo a bylo hlídáno a něco se naučilo, je sakra přes čáru.

+1/0
25.4.2018 10:03

L65u94k76á17š 48V80o47g28l 3769325713313

Nic není ani černé, ani bílé. Na místě jsem nebyl, nedokážu posoudit, kde je pravda.

Některé Vaše názory sdílím, ale tentokrát si myslím, že jste v návalu emocí trochu sešla z vyšlapané cestičky, paní Šichtařová.

Jako pilíř vašeho příspěvku uvádíte zákon č. 372/2011 Sb. Nebo spíše jeho část - bohužel příliš malou část. Kdybyste dočetla onen nezmíněný paragraf 28 až do konce, zjistila byste, že síla vašeho přesvědčení, stejně jako pilíř Vašeho článku se poměrně sníží. V paragrafu 28 článku 3, písmeno e) v bodu 1. se mimo jiné píše, že:

ANO - pacient má právo na nepřetržitou přítomnost zákonného zástupce ......

ale také se tam píše: a to v souladu s jinými právními předpisy a vnitřním řádem, a nenaruší-li přítomnost těchto osob poskytnutí zdravotních služeb...

Takže chápu to tak, že přímo v zákoně je uvedena možnost toto právo matce odejmout. Můžeme se maximálně bavit o tom, kdo toto odejmutí práva má provádět a z jakých důvodů. Má to být lékař nebo primář oddělení? Ředitel nemocnice? Nemocniční ombudsman? ...soud?

Řád nemocnice tak tolerantní není, ale vychází z výše zmíněného zákona, který obejít nelze.

Dále uvádíte řadu zaručených, ale nesmyslných dat, jejichž zdroje uvedeny nejsou - úroveň blesk. Úsměvné.

Takže závěrem...

Jak jsem v úvodu příspěvku psal, pravdu zhodnotí jiní. Každý máme na to jiný názor, ale považuji za vhodné Vás upozornit na to, abyste Vaše další články tvořila s větší opatrností.

L.V.

+7/−1
9.4.2018 10:03

P65e66t89r 84A26g74u16l32á17r 4157288260344

Uplivl bych si, ale to bych jen poplival vlastní podlahu. Některé věci mohou fungovat jen když jejich fungování budou ostatní respektovat. Dalo by se najít mnoho příkladů toho, kde se potichu toleruje nerespektování zákona. Řekl bych, že většina z vás je každý den svědkem porušování požárních předpisů nebo bezpečnosti práce. Copak by mohl chirurg na sále diskutovat s nějakou maminkou o tom, jestli může držet své dítě za ručičku během transplantace? Na JIPce je to obdobné a navíc, pokud si pamatuji se nejednalo o matku, ale nějakou zástupkyni. Pokud rodiče důvěřují zdravotnictví, že jejich dítěti pomůže, musí respektovat také metodu. Pokud ne, ať si najdou jiné zařízení. Vzpamatujte se.

+5/−4
6.4.2018 19:35

J64a63n98k76a 34N16o26v58á88k57o89v23á 8697825794710

Souhlasím s Vámi a obávám se, že tento blog je snůškou demagogických tvrzení!Rv

Paní Šichtařová evidentně nemá nejmenší tušení, jaký je chod oddělení typu ARO, JIP, a snad ani Vámi zmiňovaného operačního sálu...

+4/−1
6.4.2018 19:44

J69a10n 57J66e29n43i20c 1824124767934

Pokud neuvedete nějaký argument, tak váš příspěvek je také jen demagogii. Jinak si myslím, že pokud někdo mele nesmysly o držení za ruku na operačním sále, tak mu nejde o seriózní diskuzi, ale pouhé napadání.

+1/0
10.4.2018 18:42

F95i34l11i85p 28T84y93k12a49l 3975718953734

Ano, i já mmm ten dojem, že pí.Šichtařová neví o čem píše. Nevztahuje se to jen na tento diletantický pohled na zdravotnictví.

Ševče, drž se svého kopyta, pokud vůbec nějaké máš.

0/0
11.5.2018 10:37
Foto

J40a39n 25C53i23b48u24l49k97a 9462678460349

Vážená paní Šichtařová, vážím si Vás jako ekonoma, mám i pár Vašich knížek.

Zkuste využít svého mediálního vlivu a Vašeho bezpříkladného odhodlání za něco bojovat a zkuste udělat něco pro napřímení a ozdravení ekonomických vztahů v našem zdravotnictví. Věřte, že vše ostatní se od toho významně odvíjí.

Děkuji

+2/0
6.4.2018 12:49

P21a78v45e30l 87M93a31l39e32č61e64k 5561134942831

Z vlastní zkušenosti vím, že v téhle nemocnici pracuje řada skvěle odborně i lidsky vybavených lidí, před nimiž smeknout. V jejím vedení však sedí komouši se socany spíš sosany a řediteluje ji za jejich souhlasu ODSák, co prokazatelně tuhle nemocnici připravil předraženými nákupy přístrojů a služem o 130 milionů. Kterého, byť zatím nepravomocně, ústecká justiční mafie zprostila obvinění s tím, že to prý - chudák neudělal vědomě (byť si ty výrazně nižší ceny mohl sám najít několika kliky na internetu).

No a pak se divte, že totalitně nadutá, zlodějsky komoušská morálka těchto papalášů, pro něž je obyčejný člověk, "natož žena" úplné lejno, infikuje i některé doktory. Což bylo nejspíš příčinou tohoto konfliktu.

+3/−2
6.4.2018 11:34

J31a71n 38J60e92n87i13c 1934384887374

Neznám ten špitál, ale 100% souhlasím, že ten doktor měl komoušské chování. Tohle v těch lidech prostě je.

0/0
10.4.2018 18:40

K65a20t68e46ř73i95n60a 84H56a27v92e65l42k11o52v15á 2388919851233

Bohužel, je to tak, máte Pravdu! R^

0/0
13.4.2018 21:46

M33a15r53t26i93n 54M57a49t86a94s 1408499325915

Řeším denodenně matky, které nechtějí být na naší JIPce hospitalizovány se svým novorozeným dítětem. A že je jich hodně. Ale to nikdo nemedializuje. Leda, že bych na matku zavolal policii, že nechce být se svým miminem.

+3/0
6.4.2018 10:44

L60u89k25á94š 80M17a63r31e47d56a 6591894467208

Já mám právo, já mám právo, já mám právo. A je mi jedno, že tím pošlapávám práva ostatních.

Šichtářová - jedna z těch paniček jejíž nejpouživanější slovíčko je "Já"?

+8/−4
6.4.2018 8:37

J10a63k58u59b 73R58e15i41t15e24r 2295780518124

Čím autorka/autoři pošlapali práva ostatních?

0/0
6.4.2018 13:34

P45e69t31r 62A25g19u18l91á24r 4227968140164

Autorka dost ukročila stranou. Každopádně ta ženská, která se domáhala být na JIPce obtěžovala svým jednáním ostatní pacienty. Viz vyjádření jejich rodičů.

+4/0
6.4.2018 19:37

T69o82m16á69š 44H63o21l39e86k 5415800881577

tak tentokrát jsem karmu nedal. Rv

Paní Šichtařová si asi nevšimla, že se jedná o JIP

a to, jak šichtařka hodnotí lidi s jiným názorem než má ona, je ubohé RvRv

+9/−1
5.4.2018 0:59

T43o54m58á20š 80K60u37t21á29l12e86k 5384376308108

Jenom se motáte ve stejné pasti, jako další...

"Paní Šichtařová si asi nevšimla, že se jedná o JIP" a co? Co to konkrétně mění a kde a z čeho to vyplývá?

+2/0
5.4.2018 13:06

L90u71k44á47š 76M53a98r70e31d18a 6591444867898

Že na tom oddělení bylo více nemocných dětí? Že to nebyl soukromý pokoj.

To že ta matka tam neustále telefonovala i v noci a tím rušila i ostatní dětské pacienty...

+7/0
6.4.2018 8:39

L15u82b89o80r 36A61d74á46m65e11k 4253539776586

Stále platí, že dítě je dítě svých rodičů. A ne cizích lidí. A to i přesto, že mají ti cizí na sobě bílou plachtu a papír z VŠ. I (případná) odbornost stále neznamená privilegovanou moc nad cizími lidmi. Dokonce ani kdyby politický plebs v parlamentu rozhodl jinak.

Jediný důvod proč omezit/zamezit rodiči přístup k dítěti je v případě týrání apod. A k tomu co vím nedocházelo... nebo se mýlím?

+2/−6
4.4.2018 18:01

L62u13b81o15r 36A90d39á94m68e46k 4503809886556

Případně se dá omezit pohyb pokud je tím ohroženo třeba jiné dítě, jiný pacient. Zase na druhou stranu... privátní sektor by měl alespoň incentivy bezpečný prostor pro dítě a jeho matku aspoň vytvořit. Státní zdravotnický socialismus si s tím lámat hlavu nemusí... peníze vždy dostane z daní. Vytváření vhodných podmínek? Vždyť stačí zavolat policii... jak vidíme.

+6/−1
4.4.2018 18:08

M86a87r71t10i92n 33K38a96l13e48n55s92k47ý 8255355774451

Budeme poustet i matky na sál při operaci? Milá Šichtářová o tom případu zase ví kulové, ale je se vším hned hotova. A jak je poslední dobou u ní pravidlem s velkou dávkou populistických a demagogických tvrzení. O tom, jak se chovala matka dítěte a jak aktivistka, jsem slyšel své. A vy, milá Šichtářová, přestaňte lidi, kteří mají odlišný názor, titulovat ovcemi. To dělají lidé s IQ pod 80. A pak ještě vy a váš miláček a vzor Klaus mladší. Je mi z vás špatně.....opět.

+7/−6
4.4.2018 15:35

J60a98n 30J22e67n14i76c 1384594987744

Vám asi hodně schází argumenty, když použijete operační sál, že?

0/−2
10.4.2018 18:50

M86a30r44t84i79n 85K89a78l22e53n53s84k34ý 8345165784661

Proc by mi schazely argumenty? Pouzil jsem naprosto legitimni priklad toho, ze matky proste nemuzou vsude, kam se jim zachce. I na JIPce je sterilni prostredi a plati tam urcita pravidla. Jou tam i jine deti, kterym treba pritomnost hystericke matky nedela zdravotne moc dobre. A pritomnost hystericke aktivistky, co si tam vsechno toci? Tak ta uz vubec ne. Mate vy nejake argumenty, nebo si je mam najit v te vasi jedine, hloupe vete?

+3/0
10.4.2018 22:26

J80a96r90o79s43l68a15v 29S88u35l73i30t67k32a 1639737384311

Paní Šichtářová. Tak, jak vás rád čtu jako rozumnou ekonomku, tak tady už začínáte být lehce hysterická. :-/

+9/0
4.4.2018 8:18

T26o27m21á17š 67H39o44l98e32k 5175550451877

jen lehce ?

+1/0
5.4.2018 1:00

T43o96m97á71š 78K11u82t17á86l74e79k 5594956648148

Nejste hysterický spíš vy?

+1/−3
5.4.2018 13:07

J91a84n30k31a 60N94o83v62á49k69o88v33á 8497975684810

Lehkou hysterii si představuji jinak...

0/0
6.4.2018 19:46

M22i42l88o85s85l70a33v 91J93o37s48í18f40k45o 6372176423792

Tak kdo má větší právo? Dítě v levém inkubátoru, nebo dítě v pravém inkubátoru?

+5/0
3.4.2018 10:20

T94o39m31á34š 24K36u47t22á45l31e19k 5214586668878

Jak bylo omezeno právo toho kterého dítěte v inkubátoru?

0/0
5.4.2018 13:08

M16i96l47o63s74l27a15v 24J96o38s65í67f45k53o 6182336613262

Odpovím taky otázkou. Víte co to je JIP?

+2/0
6.4.2018 7:45

J17a28n 73J51e89n18i74c 1594474577874

Jednotka intenzivní péče. Jak to souvisí s právem matky být u 5 týdenního dítěte?Jako že přes den ano a v noci ne?

0/0
10.4.2018 18:49

M69i84l25o89s51l51a39v 39J68o78s14í77f33k17o 6372846693792

Zjevně víte, co znamená zkratka JIP. Položím otázku srozumitelněji. Víte co je to jednotka intenzivní péče?

+1/0
11.4.2018 6:03
Foto

J76a91k23u84b 59M41u59l69l41e54r 6569540981679

Dobrý doktor je Bůh, jelikož dává něco co si za peníze nekoupíte, čas na zemi. To je fakt:))) takže děkuji za pěkný pravdivý název blogu.

PS: Dobrý ekonom je Bůh to už mi tak dobře nezní:))

0/−4
3.4.2018 10:18

T67o66m18á68š 80K51u55t12á66l93e31k 5564376238958

A když bůh ordinuje s dvojkou v žíle a předepisuje léky se vzájemnou kontraindikací tak se to řeší či posuzuje jak?

+2/0
5.4.2018 13:09

P27a82v80e89l 88Š67e79d95l56b98a64u57e91r 7818961842225

Minimálně stejně dobře a možná ještě lépe mi tedy zní, že ten, kdo vymyslel lékařské přístroje a léky a dostal je do stavu použitelného v praxi je Superbůh, protože bez těchto technických věcí by dobří lékaři (takže jen někteří) dokázali prodloužit čas nemocného na Zemi mnohem méně, pokud vůbec... Bez těchto přístrojů, postupů a léků by často s úspěchem pro léčbu naprosto stačily babky kořenářky...

0/0
6.4.2018 19:56

L33u15k19a65s 50M28u25d88r37a 6316896562901

Krom toho, že laktační psychóza není nadávka z internetových diskusí, ale skutečná psychologická diagnóza s velmi nevypočitatelným průběhem, ale často hodně závažnými důsledky, lze také v prostředí JIP a pod tíhou situace předpokládat s daleko větší pravděpodobností záchvat tzv. hysterie nebo jinak iracionálního chování a reakce na věcný argument. Už jsem v praxi zažil pobíhání ženy s telefonem u ucha po chodbě traumatologie, doprovázené křikem do telefonu "ON UMŘE, ON UMŘE!", což je jednak silně obtěžující pro ostatní pacienty a jejich rodinné příslušníky, a druhak lze těžko odhadnout, čeho je v takovou chvíli takový člověk schopen.

Pokud lékař jednal v souladu s nejlepším profesionálním přesvědčením v zájmu pacienta (dítě), a odmítl nátlak, případně nevhodné chování ze strany rodinného příslušníka, tak pak je jeho jednání nejen pochopitelné, ale dokonce i logické. A nehraje v tom žádnou roli, zda se jedná o starého člověka nebo malé dítě. Rodinní příslušníci mají jistě svá práva, ovšem o jejich "silovém" uplatnění nebo dokonce nárokování lze v prostředí JIP úspěšně pochybovat. A pokud takovou možnost připustíme, tak to bude jedině a pouze na úkor toho nejdůležitějšího, o kterého tam jde - pacienta. A u dětí, zvlášť v dnešní době, bohužel platí: Zákonný zástupce nerovná se v každý moment to nejvhodnější rozhodnutí nebo nejrozumnější úvaha.

A velmi smutné je, že i kdyby se po všech stránkách prokázalo, že lékař jednal zcela v souladu s profesní ctí, Hippokratovou přísahou (která by měla pro lékaře být nad zákonem) a skutečným stavem věcí, bude mít vlivem silné medializace trvale nevratně poškozenou reputaci, což mu může silně komplikovat budoucí výkon praxe. Je to vlastně stejné, jako v případě nespravedlivě nařčeného ze znásilnění...

Ale tak víme, proč nám paní Šichtářová tento podivně pokroucený pamflet předhodila, vzhledem k její doslova závislosti na psaní blogů na všechna možná, především tedy ostře sledovaná a čtenost zajišťující, témata.

+8/−5
2.4.2018 17:58

A37l83e31x55a45n36d73r 73C18h77y98t85i22l 2224812865961

Lékař jednal špatně a vzdělejte se i Vy, je to poměrně stará a známá věc.

Kapitola I.4:

Existuje však studie, která po měření srdeční činnosti novorozenců spících v matčině náručí a dětí, spících v postýlkách či inkubátorech, tvrdí,

že separace od matky je pro novorozence největším fyziologickým stresorem (Ringler,N. M., Kennell,J. H., Jarvella, R.et al, 1975)

https://dspace.cuni.cz/bitstream/handle/20.500.11956/51526/BPTX_2012_2_11240_0_318914_0_130457.pdf?sequence=1

Takže bych s tím nespravedlivým nařčením byl docela opatrný. Lékař se choval jako hovado, tak je s ním tak naloženo. Ve Vašem podání děláte z lékaře obětního beránka, ale ve skutečnosti se tam stalo toto:

Na audiozáznamu, který pořídila, mužský hlas říká: „Vypadni, nebo ti dám přes držku“.

Zdroj: https://usti.idnes.cz/konflikt-nemocnice-usti-matka-dite-jip-aktivistka-policie-p38-/usti-zpravy.aspx?c=A180326_142910_usti-zpravy_vac2

+6/−5
2.4.2018 19:32

V19e83r96o46n44i14k18a 85N60ě41m61e74č98k39o58v15á 6989180378724

Konečně jsem pochopila, proč si někteří lékaři myslí, že s matkami mohou takto jednat. Mají velkou podporu dalších stejně arogantních kolegů i laické veřejnosti.

Pokud je jiný člověk pod stresem, může jednat iracionálně. Tak snad už proto si zaslouží pomoct, i tu lékařskou. Přece mámu, která se bojí o život dítěte nevyhodite z nemocnice, ale nabidnete adekvátní pomoc. Co je tohle za uvažování? Jen sobeckost, odsuzování a urážení.

+12/0
2.4.2018 22:25
Foto

H69a36n60a 57V47l59k95o40v66á 9645154132174

Ano - neměl volat policii, ale psychiatra - co ovšem s "kamarádkou", která tam neměla co dělat a laktační psychózou evidentně netrpěla....

Aktivistky tohoto druhu ...vy.... .. ....del ( podobné znění znáte z Pelíšků)

+7/−3
3.4.2018 17:13

V50e33r79o71n93i90k49a 27N46ě59m74e42č21k43o78v69á 6369170228734

Paní netrpí laktační psychózou.

Proč tam kamarádka neměla co dělat?

Proč je nazyvate aktivistkami? To jste v tuto chvíli i vy?

Proč nadávky?

+3/−1
3.4.2018 17:45

V58e34n49d56u45l88a 96S53z22l54a93u76e56r71o91v88á 7342356377238

"která by měla pro lékaře být nad zákonem" - ta přísaha například říká, že lékař neudělá ženě interrupci..

A to, že ten lékař nejednal profesionálně už se ví, jsou venku záznamy jeho chování, takže ona teoretická možnost padá..

+2/0
3.4.2018 0:29
Foto

H45a33n52a 88V11l81k15o47v61á 9615964372974

Můžete dát odkaz na (nesestříhaný) záznam?

Já bych ráda viděla celou akci - jak jednání matky, tak jednání lékaře i té duly co tam neměla co dělat....

Potom bych si utvořila názor.

Za odkaz předem děkuji.

+2/0
3.4.2018 17:10

V89e42n90d98u40l24a 57S11z51l72a34u14e80r65o64v71á 7852796127808

Záznamy jsou nesestříhané (pokud neberete střih na začátku a na konci, to jistě chápete, že nemohu posoudit - jestli je to střižené, nebo v té chvíli natáčení začalo).

"Já bych ráda viděla celou akci" - taky bych ráda viděla celou akci, bohužel matka asi neočekávala, že by měla od začátku natáčet. Já bych ráda viděla i jak se lékař chová k jiným pacientům. Taky bych ráda viděla, jak se primář obhajoval po tom útoku na matčinu kamarádku a spoustu dalších věcí - bohužel tyto záznamy k dispozici nejsou.

Jak víte, dokázat, že se něco nestalo, je velmi obtížné (někdy dokonce nemožné), takže dokázat, že matka nepochybila, nelze. Lze ovšem snadno dokázat, že pochybil lékař a to už je dokázáno.

+5/0
4.4.2018 11:34

M84a59r22i10e 95K67r44š17k90o16v59á 6910965487575

Vážený pane Mudra, asi jste nikdy neměl dítě v nemocnici jinak si neumím vaši reakci na článek paní Šichtařové vysvětlit. Já jsem měla děti v nemocnici několikrát a vždycky jsem těžce nesla že je musím opustit a bezmocně čekat na nějaké informace. Proto vítám, že to dneska jde. A zkuste ty vaše příspěvky zkrátit, jinak hrozí, že někteří kvůli délce ani nebudou číst do konce.

+5/−2
3.4.2018 9:59

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz