Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R68i46c48h71a20r70d 46N41e11u10g24e93b27a90u47e54r 6908649946942

Děkuji.

0/0
14.3.2018 8:45

B17e40d50ř16i69c33h 57D96v30o97ř94á44k 2492278576764

Autorka vůbec nezažila dobu před rokem 1989 a radí a kritizuje.

+2/−4
10.3.2018 22:18

J10a68n 56R15á95ž 1159133144530

Tak zvané "tradiční" strany ČSSD a ODS ztratily zcela kredit a už nikdy nebudou schopny řídit stát. Nemají lidi ani lídry! O tom se rozhodlo už Opoziční smlouvou. Plastelinoví Lidovci na vládu nemají už z principu své politiky!

O pokusech zakládání stran zprofanovanými politiky, jako je TOP09 nebo Starostové se nedá vůbec mluvit ve spojitosti s nějakou seriozní politikou a věřím (doufám), že po příštích volbách budou tyto strany tèmatem jen pro historiky.

Musí vzniknout nové strany nalevo i napravo, s charismatickými a důvěryhodnými lídry, schopnými vytvořit týmy s minulostí nezatíženými lidmi, které budou připraveny se postavit dnešnímu mocenskému bloku tvořenému reálně jen Babišovým ANO a pošlou do ústraní Okamuru a spol. Komunisté mi nevadí, neb díky své archaistické ideologii budou následovat své západní soudruhy, kteří byli také jednu dobu silní a teď paběrkují. Piráti se možná transformují v liberální středovou stranu a já jim to přeji! Nebo odejdou ze scény, což bude škoda!

+6/0
10.3.2018 17:49

V71o45j10t33e23c55h 90P30á61n27i44k 88S50r50. 5211751124917

Paní Šichtařová, v tomto článku jste uletěla. Vrcholem je psát o hrozbě návratu do let padesátých.

Držte se svého - ekonomiky:-/

+4/−3
10.3.2018 9:05

Z83d51e47n93ě57k 43B41á58r84t61a 2893514447945

Karma.Jinak jste paní autorko dost naivní,těm pomalejším nelze nic vysvětlit.Zkoušela jste to někdy?Ti nadále budou volit "protestní strany" a nikdy jim nedojde,že si z nich Babiš nebo Okamura pouze dělá užitečné idioty a jediný výsledek jejich "protestu" je ukojení touhy Babiše po absolutní moci a Okamurova plná kasička.To vše doprovázeno stále větším prostorem pro komunisty....

+1/−2
10.3.2018 7:22

J50i82ř56í 76Z65a76p68l80e60t55a97l 2750458112974

No hlavně že představitelům tradičních stran jde o úplně něco jiného, než plnou kasičku (nebo sem tam ukojení touhy pomoci), pane užitečný pomalejší.

+3/0
10.3.2018 9:50

Z76d72e63n58ě21k 54B69á22r23t59a 2473424717215

Žádná z tradičních stran nemá v čele majitele nebo vudce,kteří jediní kontrolují chod strany a hlavně její finance.To je ten rozdíl,kteří pomalejší nechápou a je marné jim ho vysvětlovat....R^

+2/−1
10.3.2018 10:13

J95i79ř77í 69Z66a32p73l80e40t24a55l 2920178162464

Ano, ten rozdíl tam je, proto se tradiční strany více zaměřují na, ehm, "kontrolu" veřejných peněz, že. Máte pravdu, že v čem je to lepší, mi pořád ještě nedošlo;-)

+2/0
10.3.2018 12:14

T95o80m70á77š 98T73a16t29í38č30e45k 5120492840658

Babišovy bezmocné podržtašky mně spánek neberou.

0/−3
10.3.2018 1:42

J69i96ř89í 20Z92a32p34l94e14t85a51l 2820658562224

Druhá půlka blogu tedy slabší. Zaprvé nevím, o jaké pravici ve sněmovně to mluvíte, nejvíc napravo je středová ODS a pak kromě SPD dlouho dlouho nic. Tím se dostáváme k tomu, proč se utužují poměry - není to důsledek Babiše, je to důsledek jednoduše toho, že velká většina národa volí levicově.

No a obhajobu tradičních stran bych tedy od vás taky nečekal. Tyto strany ve své zoufalosti sází na jedinou kartu a to tu, že jsou jakože pořád ještě o něco lepší než BUBUBU estébáci a komunisti. (Nejsou.) A vy jim jako tuhle taktiku schvalujete? No to snad ne... Neříkám, že si tam máme držet Babiše. Naopak, ať se to pořád točí a přichází někdo nový, však ono se tam nakonec pár dobrých a schopných lidí dostane. A i kdyby náhodou ne, horší než s tradičními stranami to nebude.

+5/−2
10.3.2018 0:40

T24o73m98á43š 24T84a41t22í42č89e59k 5760382840108

Vyjadřuji souhlas, i když s výhradou vůči tomu optimismu. Do těch odporných politických chlévů vleze jedině špinavé prase.

Ať mě to stojí život i dukáty. :-P

+2/0
10.3.2018 1:46

J62o75s89e29f 31K33l68a22t 3119597543961

Pane Dorotíku že jste volil Zemana a Babiše ? A že věříte tomu že země je placatá a američani nikdy na Měsíci nebyli ,protože jste dostal mail od kamaráda ?

+6/−2
9.3.2018 21:38

V14l30a85s58t41i30m93i16l 59D70o36r52o75t19í29k 3616356917689

Vaše tragédie spočívá v tom, že Vy vždy víte, co si myslí ti druzí a snažíte se je o tom přesvědčovat. Trochu málo, ne?

Zkuste se raději zamyslet první sám nad sebou, co a jak si myslíte Vy a když si to necháte pro sebe, tak se vůbec nic nestane.

:-)

+3/−1
9.3.2018 23:38

P58e14t84r 63M27e23j53z54l61í69k 8758944231370

"Tradiční strany"... Kolik je jako ta tradice? Pět let? Deset? Třicet?:-/

+5/0
9.3.2018 19:47

V35l98a91s47t83i10m16i11l 42D34o53r55o38t92í39k 3636206177269

To se musíte asi zeptat jich samotných, protože ony se tak samy označily a takto o sobě mluví.

:-)

+2/0
9.3.2018 23:35

V94l36a82s59t75i34m88i64l 34D80o77r33o70t44í14k 3916186237609

Paní Šichtařová,

musel jsem se podívat, kdy jste se narodila, kolik Vám je, kolik toho pamatujete. Protože v tomto tématu jste asi nějak úplně vedle, tohle není Vaše parketa. Věnujte se raději ekonomice.

Jen něco málo. Dejte si 1 + 1 dohromady a vyjde Vám, že:

Celý listopad 89 je přece dílem komunistů a jejich mocenských složek, šlo o řízený vnitrostranický mocenský generační boj, samozřejmě v návaznosti na změny, které se udály ve světě (rozpad východního bloku, tolerance od SSSR???).

Takže Havlovo "nebudeme jako oni" nebyla žádná uvědomělost a velkorysost, ale jen součást scénáře. Přece komunisté se nemohli sami mezi sebou věšet. Jen se podívejte, kam se ihned poděly milióny tehdejších komunistů, stb-áků, pomocníků, .... (jednotlivé strany, parlament, vláda, ....).

Lustrační zákon přece není žádným chlácholením veřejnosti, jak uvádíte, ale prostředkem ke kontrolovanému ovládání, případnému umravnění, či politické likvidaci nepohodlných lidí, kteří si s tehdejším režimem, jako mnoho jiných, nějak zadali, v rámci politického boje. Vzpomeňte si hned na první volby, na předsedu lidovců Bartončíka. V TV dnes slyšíte, že svazky byly zveřejněné až po 14 letech a 25 000 spisů bylo Sacherem skartováno (asi tak nějak to je to uváděné).

Takže srovnávat vyrovnání se s érou komunismu a nacismu takto nemůžete vůbec brát.

Nacismus byl válkou na hlavu poražen, oficiálně byla snaha jej celosvětově vymýtit, a přesto řada jeho představitelů v klidu a úspěšně léta přežívala na vysokých postech, jak sama uvádíte.

Ale samotní komunisté se tady ve skutečnosti nemohli postavit mimo zákon, sami sobě to přece nemohli udělat. Chtěli je zlikvidovat jen naštvaní lidé, ale ne samotný revoluční a porevoluční systém. Je to všechno takový paradoxní proces jakéhosi pozvolného evolučního přerodu samotných komunistů do úplně opačného kapitalistického režimu.

:-)

+14/−8
9.3.2018 19:08

J92a67r25a 12R75a90n34k 1631136459381

Pane Dorotiku, v tom pripade byli Vychodni Nemci, Madari a Polaci svedeni ceskymi komunisty? Tam vsude uz byly protesty a uteky jiz v srpnu, videli jsme uprchliky a ubytovny pro ne v Rakousku jiz po letnich prazdninach. Zapadonemecky konzulat v Praze byl ovesen ceskymi komunisty8-o?

+3/−2
9.3.2018 20:56

V66l43a92s44t46i13m46i43l 66D65o15r76o44t65í37k 3426446427769

To si dobře pamatuji také.

Každý stát si to řešil po svém a nebo to tam probíhalo po jejich.

Nevím, proč by měli být sváděni českými komunisty??? Ti zjevně měli hlavu v pýru z toho, co je čeká doma a co s tím budou dělat (my jsme byli až kolikátí v pořadí, po nás snad bylo jen Rumunsko???).

A tak to udělali, jak to udělali, včetně vyřešení a ošetření následných vztahů s komunisty ....... . Problém s komunisty nespočívá v tom, že tady jsou, ale že se s nimi účelově pokrytecky nakládá podle toho, jak se to komu hodí. Bez komunistů si naše politická scéna ani nevrzla od prvních dnů po revolucí až dodnes (viz. Havel + Čalfou, Havel zvolený komunisty, Klaus zvolený komunisty, Kalousek chtěl vládnout s komunisty, .....).

:-)

+9/0
9.3.2018 23:33
Foto

A10l71e47š 17M41e35r70t71a 4792248478667

V Německu opravdu nešlo o masový jev. V Bavorsku v roce 1951 tvořili bývalí nacisté 94 procent soudců a žalobců, 77 procent zaměstnanců ministerstva financí a 60 procent úředníků regionálního ministerstva zemědělství. V roce 1952 byl každý třetí úředník ministerstva zahraničí v Bonnu bývalý člen nacistické strany. V nově utvořené diplomatické službě bylo 43 procenta diplomatů bývalí příslušníci SS a dalších 17 procent sloužilo v Sicherheitsdienstu nebo v gestapu viz https://echo24.cz/a/wuzr5/mytus-nemecke-denacifikace-tady-jsou-fakta?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu :-)

+6/−3
9.3.2018 18:41
Foto

P55a71v89e43l 74D85v37o76ř48á85k 5419775944640

A Hitler byl presidentem.

Pletete si to s NDR.

+4/−6
9.3.2018 18:44
Foto

A34l80e69š 97M89e62r26t94a 4132128958707

Ale pane Dvořáku, píše se tam přece o Bavorsku a kdyby jste chtěl rozprovat zdroj, tak vězte, že Echo 24 bylo založeno novináři, kteří prchli po ovládnutí MF Babišem, takže asi váš šálek kávy.

+5/−1
9.3.2018 18:54
Foto

P22a30v98e45l 90D70v76o31ř40á89k 5179875884550

Zajímavé, že najednou věříte všemu, co se kde napíše. Nejde o to, v jakém médiu, ale zda lze ověřit zdroj.

+2/−5
9.3.2018 20:17

V12o63j80t44e46c65h 47P42á45n17i55k 83S20r44. 5701831584697

Pane Dvořáku nestrapňujte se a přečtěte si Dějiny Německa od Helmuta Mullera (vyšlo to i v češtině), část 12.7 Denacifikace.

0/0
10.3.2018 9:01
Foto

A44l38e94š 65M10e26r55t50a 4702168758787

Pokud se už nedá věřit ani pravicovému médiu, tak je to s tou demokracií u nás asi opravdu špatné:-)

0/0
10.3.2018 10:45

J77a15n 26R54á26ž 1599563694660

Pan Dvořak věří jen tomu, co je v souladu s jeho názory.

0/0
10.3.2018 17:54

M87i24r38o19s64l73a16v 21C17e86s11t93r 7502870710103

R^Komunisté už opět tančí a idioti jim fandí. Dokud budou volit Češi populistické altruisty Ano, SPD, ČSSD a KSČM, tak se našemu národu brzy podaří propojit socialismus EU se socialismem oligarchů v Rusku.

+9/−4
9.3.2018 17:56

J60a92r74o68s67l87a42v 26R89e90z95n36i49k 4772823699300

jenže ti poctiví nepopulističtí egoisti volby rozhodně nevyhráli....;-D

+2/−6
9.3.2018 17:57

M59i78r64o88s54l92a39v 53C56e29s27t14r 7772260210513

No zřejmě to bude tím, že se většina občanů podobá právě vám s rozzářeným dotačním úsměvem.

+4/−2
9.3.2018 18:10

J85a58r70o24s53l75a96v 28R11e68z85n90i45k 4892563179460

Byly svobodné volby, každý má nárok na demonstraci.Ale ne na svržení svobodně zvoleného parlamentu a prezidenta

+5/−6
9.3.2018 17:54

A15l95e94š 41W55o14l72k57e64r 6889709304739

Celkem souhlas, až na poslední odstavec. Asi už opravdu zase nastává čas jít "vyřvávat" na náměstí. Půjdu zas.

+2/−2
9.3.2018 17:41

M13i41l34a22n 95I11l84l50e29k 6893926727520

Mam to stejne, souhlas az na posledni odstavec. Pani Sichtarova navrhuje nevolit protestni strany. Ale my je volime, protoze kolotoc stridani pravice x levice, ktery tu predvadely tradicni strany od revoluce, zklamal. Mezi protestnimi stranami vidim taky velky rozdil - napr. Pirati x ANO. ANO je totiz stranou jednoho muze. Pani Sichtarova navrhuje volit mensi zlo? No to snad NE. Volit toho, kdo si min nakradl? ODS je prototypem tunelovani statnich zakazek a to ze si vymeni predsedu a delaji, ze se ocistili, to snad nemuzou myslet vazne. Jak nekdo tuhle stranu muze volit? To nas maji za hlupaky, co po roce ztraci pamet?(Pro zapomnetlive - Bem, Janousek, Topolanek, Dalik, Alexandr Novak, Ivo Rittig a spoustu dalsich, kteri nejsou tak znami)

0/0
16.3.2018 7:45
Foto

J63i45ř32í 17H50e33r32m71á32n21e48k 4936312682100

Řeknu svoji teorii a věřte mi prosím, že nevařím z vody. Dnes jsem viděl a slyšel pana Babiše, jak se rozčiluje, že žádným agentem nebyl.

Vysvětlení je ale velmi prostě. Československá rozvědka ho do hodnosti agenta "povýšila" bez jeho vědomí.

On poctivě plnil své pracovní úkoly, informoval o nich své "dozorce" z rozvědky, ale sám nikdy nikoho nesledoval, neodposlouchával a podobně.

Prostě, nic aktivního. Tu "hodnost" agent vyfasoval prostě proto, že poctivě dělal svou práci a poctivě o ní informoval.

+4/−14
9.3.2018 17:13

K93a78r72e64l 92K88u72b84i15š93t70a 9662246720612

Přání otcem myšlenky. Tady to pane Hermánku neokecáte. Nebo jste byl ten "dozorce"?:-P

+6/−3
9.3.2018 18:13
Foto

O42t59t19o 48Č62e49r34n92ý 3655585817792

Asi to tak nebylo, snad jen to, že zrovna nemusel nikoho udávat, měl jiné úkoly.

+1/−1
9.3.2018 20:09
Foto

P81a71v34e27l 26D38v30o57ř40á26k 5179665574910

Vy jste ho úkoloval, že to víte? ;-D

+4/−3
9.3.2018 20:18

K77a17r43e88l 90J71a61n83d57a 5982686381136

A povyšoval ho Jiří Hermánek. proto to ví naprosto přesně.

+2/−2
9.3.2018 22:46

V50í22t98ě89z91s68l70a56v 55K84o46š40ť50á16l 9158134498

To by to musel podepsat, težko uvěřit, že by přitom nebyl při vědomí.

0/0
17.3.2018 10:04
Foto

J81a12r14o73s57l62a40v 81N10e81d21o52b68i82t15ý 6261479376877

Takovyho textu a pritom takova blbost ;-D

+7/−9
9.3.2018 14:55
Foto

P68a68v61e81l 20D61v37o11ř37á84k 5519895584780

Jako obvykle. ;-(

+2/−2
9.3.2018 18:24

J83i50n15d96r30a 50S39v86o46j33a85n 1657407189570

Sjednotit kteroukoli část politického spektra je utopie. Proč? Protože "sjednocená strana" má jen jednoho předsedu, pár místopředsedů, atd. tzn. málo koryt na ty hordy politiků, co zavřou hubu a mají uklizeno ze stolu.

+2/0
9.3.2018 13:10

O57l70g80a 54P33a91v87l54í10k76o88v16á 6724808127262

Když se konečně lidé naštvou a otevřeně se na náměstích postaví proti estébákovi, to považujete za vyřvávání? Nejste vy ta trochu jednoduchá?

+12/−11
9.3.2018 10:58
Foto

J41i15ř55í 47H41e74r38m10á14n12e13k 4386532332620

Není to trochu přehnané, trochu vymyšlené a trochu arogantní používat vůči civilovi označení "estébák".

Za mých mladých let, vlastně až do mých asi 42 roků, se výrazy "esenbák" a "estébák" používaly pro příslušníky komunistické policie podle zařazení a uniforem.

Po tzv. revoluci se najednou vžilo nebo to spíš někdo do společnosti infikoval, že se "estébák" nadává každému, kdo se znelíbí.

+10/−10
9.3.2018 11:05

V89o55k56o13u91n 62V45l57a11d94i43m42i25r 8272338969818

Ano, to oznacenei je ponekud nepresne. Lepe je pouzivat vyrazy Agent, Duvernik ci tajny spolupracovnik StB.

Nejlepe by bylo jeste pouzivat kryci jmena a cisla vazacich protokolu.

+10/−2
9.3.2018 13:36
Foto

P90a84v53e89l 11D17v53o55ř67á52k 5109985394960

Už jsem je sem jednou dával, jen jsem myslel, že to jsou krejčovské míry na uniformu. S tím krycím jménem mě tenhle naštval - Dvořák. Proto mi došlo, proč mě nemá rád. Vždy, když vidí moje jméno, musí to škubnout kšandou.

+4/−1
9.3.2018 18:27

M97a53r72t95i52n36a 33V10a31n96k72o39v29á 4187763562182

Kdepak, popis reality...na jednoho estébáka jsem se byla podívat ve svazcích....vědomě se s nimi mnozí scházeli po kavárnách a režim podporovali....někteří po revoluci převlékli kabát.

+3/0
9.3.2018 17:33
Foto

P29a57v22e36l 45D79v16o31ř13á55k 5139615644460

Já jich našel, až mi z toho bylo mdlo. U nás v podniku byl šéfem oddělení buď člen KSČ, nebo spolupracovník StB.

+3/−1
9.3.2018 18:29

V14o38k97o89u15n 91V26l12a10d19i60m64i45r 8222538979338

Jo, hlavne ti referenti pro zbytecne zalezitosti, tam snad bylo podminkou oboji.

0/0
10.3.2018 16:29
Foto

F96r54a25n63t28i33š75e94k 97K68š44í87r 2899286715

Je to fakt zbytečné vyřvávání, které je, těm co vládnou, k smíchu.

+3/−1
9.3.2018 12:08

M32i16r66o47s12l15a76v 47K57u63b22u 3106827476552

To řeknete Ondráčkovi

+1/−1
9.3.2018 19:13
Foto

K18a75r86e90l 84C38a88c51h 8169684635124

Už pomalu třicet let se opakuje stále stejné klišé a nadpis článku paní Šichtařové "Hýčkej si svého estébáka" to jen potvrzuje. Nikdy jsem nebyl znalcem policejní struktury, ale vím, že tu byl SNB tedy národní bezpečnost, kde byli pochůzkáři, dopraváci atd. Čili taková nižší policejní kasta policejních dělníků. Pak byla StB, tedy státní bezpečnost a to byla ta kasta vyšší, taková policejní šlechta. Ale i ta se dělila na různá oddělení. Můj bývalý kolega, který odešel z naší chemičky k bezpečnosti, měl cíl absolvovat policejní jazykovou školu a dostat se k StB jako řidič na některou z ambasád, protože všichni řidiči na ambasádách ve světě byli příslušníky StB (tedy špioni, či rozvědčíci, ale zároveň bodyguardi). Můj bratranec byl absolventem VŠ elektrotechnické a v Praze získal pracovní místo v technickém oddělení StB se zajímavou pracovní náplní testovat veškeré světové el.technické novinky s cílem navrhovat jejich vhodnost pro práci státní bezpečnosti a zajišťovat jejich nákup. Pak tam bylo celé rozsáhlé oddělení zahraničně ekonomické atd. Tito všichni, kteří pracovali v StB jsou dnes ostrakizováni, jako nejhorší zločinci jen proto, že v StB bylo také oddělení vnitřní bezpečnosti a to bylo právě to, které sledovalo (fízlovalo) lidi z hlediska jejich vztahu k režimu. A s nimi jsou ostrakizováni všichni, kteří byli z titulu své práce vytěžováni zahraničně ekonomickou sekcí StB, což nemá s fízlováním lidí z hlediska jejich vztahu k režimu žádnou přímou souvislost. Uplatňuje se tu princip kolektivní viny, který je nepřípustný. Nechť je každý posuzován jen podle toho, co skutečně dělal a udělal.

Za úpadkem stran, které si mnohdy neprávem říkají, že jsou demokratické, je právě to, že se svému poslání a demokratickým principům zpronevěřily a voliči to poznali. A zaplať pán Bůh, volby jsou stále ještě demokratické. Protestní volba má také svůj význam. Je to signál, že je třeba jednat , ale férově! tak, aby se nám voliči znovu vrátili.

+18/−8
9.3.2018 10:31

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz