Diskuse

Czexit?!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K49a69r18e80l 12P22a25t80á52k 2813163512452

Chcete realitu namísto laktační psychózy? http://pulsevropy.cz/2018/03/24/polemika-s-marketou-sichtarovou-czexit-je-nesmysl/

0/0
6.4.2018 18:49
Foto

J14a51r38o91m52í74r 80T24i27c18h92ý 9896878909723

Jedno je jisté, myslet si, že vystoupením naší ekonomiky z EU nebude mít pro nás vážné a bolestivé důsledky, nemůže myslet skutečný ekonom vážně, leda by na konci článku napsal apríl.

+1/0
1.4.2018 15:10
Foto

J20a97r87o55s94l76a37v59a 72Š61v46a93j48c18r32o92v46á 7540522954173

Hezký den,paní Šichtařová,

nevím, jak jste časově vytížená, ale když jsem si přečetla současně s Vaším článkem "Czexit", jakou profesi vykonáváte, napadá mě jediné: Proč ne 1 CZK = 1 EU ? Nemohla byste se toto představou alespoň v duchu zabývat? Těším se na to, co Vás napadne.R^

https://svajcrova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=650009

+1/0
24.2.2018 9:59

D18u41š17a79n 64M85a32t61o24u90š23e31k 7523690530935

Na to vám nikdo seriózně odpovídat nebude,neb je to naprosto stupidní otázka...

+2/0
25.2.2018 13:04
Foto

J60a55r68o76s91l65a39v15a 79Š41v16a94j24c56r44o45v93á 7640122664803

Milý pane Dušane,

co je stupidního na přátelství? Není o rovnosti? Bez rovnosti není partnerství. Bez rovnosti není spolupráce, jen si to myslíte.

0/0
26.2.2018 8:45

D74u40š89a14n 96M57a70t32o72u95š47e77k 7983840970825

Přátelství je hezká věc,ale hospodářské výsledky jedna věc,parita kupní síly druhá,směnný kurz a jejich mechanismus třetí.Navíc je kurz EU/CZK nikoliv obráceně

Ta otázka je stejně nesmyslná jako případný dotaz co bylo před velkým třeskem a rovni si rozhodně nejsem a být nemůžeme...chápejze že stejnou rovnost by pak logicky muselo mít i Trinidad a Tobago

A rovni si nejsme dokonce ani v rámci republiky,byť máme jednotnou měny,i zde jsou regionální rozdíly v platech,zkuste si odpovědět sama co je hlavní faktor.

0/0
3.3.2018 16:57

V29l24a52s11t11i98m33i79l 37J47i67r55g77l 8364869676867

Paní Švajcrová, vy jste geniální. Na blondýnu fakt dobrý Já bych měl, ale ještě lepší nápad. Co takhle 1€ = 1€? ,nebylo by to jednodušší a férovější? Předpokládám, že paní Šichtařovou napadne o vás zhruba to, co napadlo mě, ale věřím, že má trochu taktu, takže vám to, stejně, jako já nenapíše. Já jsem, například znal jednoho, který si myslel, že vynaleznul perpetum mobile a nedal si vymluvit, že je to blbost. Trochu mi ho připomínáte.

0/0
26.2.2018 18:45
Foto

J23a85r25o77s71l94a17v68a 81Š17v44a67j26c25r70o45v62á 7740502584643

Hezký den, pane Jirgle V.,

Já zatím nejsem schopna překonat kvantovým skokem místo, kde právě teď bydlíte vy. Jsem zvyklá dívat se na věc ze své pozice. Tedy nejprve 1 Kč = 1 EU. Teprve pak je možné 1 EU = 1 EU. Děkuji. Ráda jsem byla Vámi. :)

0/0
27.2.2018 9:26

V78l75a17s20t76i59m89i24l 54J45i18r79g89l 8844989826147

To je tedy ohromující síla mysli.:-)

0/0
28.2.2018 23:23

K56a28r45e42l 29P90a87t21á20k 2313953202252

Bez rovnosti není partnerství. Bez rovnosti není spolupráce, jen si to myslíte.Takže třeba 1HUF= 1 CZK, OK?

0/0
6.4.2018 18:45

J61o45s18e32f 44V19o18s66i93c45k26y 4533367716353

Tak jsem si to precetl jeste jednou . . Tak pani specielne v tom bodu 7. vy klamete verejnost. Clensky stat EU si nemuze NIC vyjednavat s nekym mimo EU. !

+4/0
23.2.2018 17:32

J86i35ř39í 71M62a57t28o31u23š31e58k 5830284983660

Jen v bodě 7? :-) Odbornice, ekonomka, spisovatelka, odbornice na výchovu dětí, kuchařka, ale především autorka knížek pro děti... co dalšího nám paní Šichtařová předvede? Jako vždy paní nejde do hloubky a plácá se na povrchu...;-)

0/0
27.2.2018 8:22

M37a93r14t39i83n 71S71v67o50b88o73d46a 7619827282885

Možná by bylo dobré doplnit, že podle posledního průzkumu si odchod z EU přejí nezaměstnaní a sociálně slabí lidé....:-P

0/0
22.2.2018 22:54

J91o29s61e33f 83P90r33o57c66h43á24z93k10a 3840355884675

Za naši současnou vysokou životní úroveň a za hospodářský růst vděčíme především členství v EU.

+5/0
22.2.2018 21:57

P37ř18e32m49y96s86l 62Č25e66r88n82ý 6873209655481

eů určitě pomocí bankéřů ukáže zbytku států na brexitu, že přesto, že se tyto státy připraví, nemají šanci, oni mají pokladničku a veliký vztek. A tak je s nimi nutno hrát hru, podvádět, měnit kroky, slibovat, plnit, někdy nesplnit a především mást. Použít nejpodlejší metody jaké jsou možné protože oni je použijí taky. jak říká ve filmu Tichý don. - jeden donský kozák - když mně někdo chce hodit ze skály, hodím ho tam sám.

0/0
22.2.2018 19:53

K94a42r66e63l 65J74a81n45y69š56k71a 5506572764671

INTEGRACE NÁRODŮ EVROPY V NÁROD JEDEN, V POSLEDKU NĚMECKÝ, PROSTŘEDNICTVÍM EU ?

Název, jak z hororu, co ? A přesto popisující realitu. Co se tedy děje ?

Lidský svět, coby celek, se snaží zorganizovat (já vím, že marně, ono to nejde ze známých důvodů, je navždy lidmi nezorganizovatelným spontánním řádem, který řídí je, ne oni jeho) skupina nejbohatších lidí světa, tedy špičkových socialistů. Ano, bohatí mentálně propadnou dojmu, že když umějí zorganizovat tak obří a výnosné firmy a majetky, že by to mohlo jít i z celým lidským světem. A tak pilně zasedají v různých světových podivných institucích a radí se, jak to udělat.

Špičkou a centrem takového celosvětového radění, tedy socialistického řádění, je Bilderberg. Na něm se tajně, naposledy na konci minulého roku na 3 denním jednání, domlouvají. Kdo to nechce vidět - nevidí, stačí však vyhledat všechno na netu a jen ignorant si myslí, že na tajném jednání si porovnávají, kdo má dražší slipy nebo hodinky. Dohodnou se a konají. A samozřejmě, že v první řadě ovlivňují politické dění všude ve světě tak, aby to jejich záměrům vyhovovalo. A jedním z jejich hlavních zájmů je samozřejmě Evropa.

Mimochodem, Macron pracoval přímo v administrativě Bilderbergu a tak není divu, že náhle z ničeho nic získal takovou podporu Francouzů prakticky neznámý člověk, když mu Bilderberg patřičně pomohl. Totéž platí o předsedovi francouzské vlády, který byl účastníkem Bilderbergu také. Také, o podle všeho vydírané, Merkelové. Každý si pamatuje, když vypukla aféra s tím, že ji sledovala roky tajně polostátní americká agentura, jak rychle změnila názor na jí před tím tolik kritizovaný mulitikulturalismus.

Německo a Francie se dohodly pod tlakem svých mocenských choutek, tažených inspirací socialismem, který má ve Francii své "vědecké" rodné hnízdo a kterým se Němci velmi rychle nakazili už dávno. Dokonce přes linie první světové války se hádaly, řečeno s mistrem Hayekem z jeho slavné Kontrarevoluce vědy, kdo z nich lépe ovládá umění socialismu, tedy

0/−3
22.2.2018 18:00

K65a62r84e78l 33J74a95n49y94š42k97a 5186262124501

kdo umí lépe zorganizovat lidský svět. No a taková ideologická nálož v obou národech se Bilderbergu velmi hodila a hodí. Tlačí je už roky k založení jednoho evropského velkostátu, který by mohli mocní lépe svými penězi ovládat. EU ničím jiným, než takovým zárodkem, neustále se vyvíjejícím v tomto směru, není.

Ale vraťme se k tzv. integraci Evropy, tedy neustále omílanému termínu, jakoby vůbec nešlo o pohlcení malých velkými a likvidaci národních států a dokonce národů na evropském kontinentu. Ano, tzv. integrace Evropy nic jiného neznamená. Kdo si pod takovým termínem představuje něco jiného, měl by to vyložit. Já, coby znalec kompozitivní teorie, to nedokáži. Kdo potom jiný, mi není jasné.

Momentální model EU podle LS, jak jinak, byla přijata za předsednictví Německa, je skvělým nástrojem pro tak zločinný úkol. Vždyť z ní vycházející euorgány neslouží ničemu jinému, než podřízení všeho v EU Německu, coby nejsilnějšímu jeho členovi. Každý vidí, že za EU v případě skutečně velkých věcí jedná Merkelová, ne ty loutky, které Německu v čele EU slouží. Mimochodem, Německo už těží z EU a eura teď. Má největší přebytek státních financí na světě, přestože růst HDP jen průměrný.

A intergrace, tedy podřízení národních států a národů Evropské unii prostřednictvím tzv. implementace tzv. evropského práva, čti evropského, tedy vlastně novoněmeckého, příkaznického práva, postupuje. Někdy tempem až závratným. Najednou se mluví o Evropanech, o Evropě jako státu, o evropanství a populismu těch, kteří se odmítají takovému vývoji podřídit. A Macron do toho přijde na poradě se svojí rupočernou německou soudružkou s návrhem na urychlení integrace a zapojení do této nelidskosti dalších a dalších oblastí tak, aby evropský stát skutečně vznikl, a to co možná nejrychleji.

0/0
22.2.2018 18:02

K68a56r76e74l 98J66a28n71y33š92k55a 5716612914341

Neznikne však. Vznikne jen strašné napětí, které může skončit obřím krveprolitím při zpětném osvobozování národů a národních států z područí tohoto zločinného molochu. Návrhy na evropskou armádu a společnou policii a zdanění nejsou ničím jiným, než dalšími střípky do mozaiky euvýstavby, tedy v budoucnu podřízení Evropy tomu nejsilnějšímu, tedy v posledku právě Německu. To, že si to Francouzi a další neuvědomují, není vůbec důležité. Prostě jim chybí vzdělání stran spontánního řádu lidského světa.

Nemá cenu nikoho o takovém vývoji přesvědčovat. Pro sečtělého je však až neuvěřitelně a nápadně shodný s vývojem a koncem SSSR a pěstováním tzv. sovětského člověka, mimochodem, u nás Čechoslováka a v EU teď tzv. Evropana, které tak krutě a přirozeně selhalo. Stalo se to proto, že se to stát muselo. Spontánní řád lidského světa nic jiného nedovolí a už vůbec ne lidskou hloupost a nadutost ve věcech, které náleží jen a jen jemu, coby nezničitelné neosobní spontánní řídící struktuře všeho ve vesmíru, tedy i lidského světa. Je jedinou možností existence lidstva... Dzp.

0/0
22.2.2018 18:03

A46n15t47o98n33í29n 13T41r42č73á97l92e70k 6319674666647

Co by ale s pádem EU dělali europapaláši? Skončili by u lopaty? Zasloužili by si to, rozhodují o "důležitých" věcech jako o zakřivení banánů, atd...

+1/−2
22.2.2018 1:11

K43a28r86e25l 72J82a77n10y46š90k60a 5856762124431

CO JE TO KOMPOZITIVNÍ TEORIE ? JSOU TO "STANOVY" LIDSKÉHO SVĚTA, OBJEVENÉ VĚDOU.

Metoda relevantních společenských věd je výhradně kompozitivní, tedy skladná. Viz slavná Kontrarevoluce vědy od nositele Nobelovy ceny A.F. von Hayeka. Vědecké informace jí získané, navzájem provázané a neodporující si, tvoří kompozitivní teorii. Myslíme zásadně a vždy v teoriích, tedy jinak se takový obří soubor nebo dokonce koridor souvisejících vědeckých informací o lidském světě nazvat ani nedá.

Co tedy obsahuje ? Úplně všechno, co věda ví o kulturní evoluci i jejich počátcích, tedy o oddělování našich lidských prapředků ze zvířecí říše a kulturním vývoji světa lidí, tedy světa týkajícího se jen lidského rodu, tedy světa lidského, a principů, na kterých vyrostl a stojí. A to jen a výhradně bez pověr a mýtů, tedy bez náboženských a okultních ohledů, tedy na vědecké bázi.

Čím se tedy zabývá konkrétně ? Vysvětlením motoru kulturního vývoje lidstva, tedy objevem obchodu, coby generátorem zisku a důsledky z něho. Tedy vysvětlením procesu civilizace, coby nástroje přeměny divocha, nejprve v samostatného, od kmene odděleného, jednotlivce a návazným procesem masívní emancipace lidí od kmenového způsobu života vůbec, v občana.

0/0
21.2.2018 18:29

K56a69r94e92l 69J27a77n31y65š24k44a 5116102734561

Studuje principy, které k takovému pohybu v čase a v prostoru vedly a vysvětluje je. Vysvětluje vznik civilizačních pravidel chování, lidské mysli, inteligence, lidského rozumu, abstrakce, soukromého práva a zejména vznik a vývoj neustále se souběžně od civilizovaných více k civilizovaným méně rozšiřujícího v čase a v prostoru generátoru všeho lidského, spontánního řádu lidské interakce a lidského světa.

Z toho jasně vyplývá, že člověk není motorem vývoje, ale že to jsou spontánní síly, které ovládají vesmír a cokoliv na Zemi. Jejich neosobní souhra určuje svými regulačními, záchovnými a pořádacími vlastnostmi co bude a co ne. Nepředstavitelná složitost jejich interakce člověku stanoví meze toho, na co má vliv a co musí ponechat k "řešení" na nich.

Kompozitivní teorie je tedy vždy nejvýše možným věděním lidstva, neboť je neustále vědou verifikována a aktualizována a je česky řečeno skladná a celostní, tedy zahrnující všechny vědecké poznatky z obou větví vědy a tvoří neustále vědou upřesňovaný koridor relevantních vědeckých informací úplně o všem, zejména o lidské situaci. Jsou to tedy jakési vědou určené stanovy lidského světa.

Měli bychom vždy, a za každých okolností, respektovat to, co tento nejvyšší intelektuální výkon lidstva, tedy vědy, přinesl.

Bez takového vzdělání, které odhaluje nastavení hranic, které nám spontánní síly neosobně stanovují a určují tedy i možnosti vývoje lidského světa, se neobejdeme. Už proto, že vývoj jde jinudy, než si lidé myslí a nerespektují ho. Proto ony války a proto onen zmar.

Začít se vzděláváním kompozitivní teorií je bezpodmínečně nutné. Vždyť každou aktivitu lidí je nutné tímto věděním poměřovat. Více lidstvo neví a nikdy vědět nebude... Dzp.

0/0
21.2.2018 18:30

V49l64a36s90t38i42m15i19l 73H32a69l98a85š37t51a 4553648708640

Bezpečnost ČR je podle autorky jen věcí vojensku, takže stačí NATO. Jenže já bych jako nebezpečné viděl i jen politickou závislost na Rusku. Další konsekvence, včetně našeho členství v NATO, jsou zřejmé.

Takže bod 1 rozhodně irelevantní není.

+1/−1
21.2.2018 16:24

J45a11n 35J73e95n47i64c 1964304107384

Super! Snad z tohoto blogu dojde všem co hlasovali pro EU, že netušili, o čem hlasují. V roce 2004-2005 to nevěděli pořádně ani naši politici, ale vidina extra koryt tu byla, tak se stádo muselo zmanipulovat.

Teď kdy se čím dál více ukazuje, jak je levicová EU škodlivá a proti obyčejným lidem, tak se papaláši bojí o koryta a přísun peněz a straší o stošest. Njn, tak uvidíme, kam to EU dotáhne. V Německu se ustanovila vláda a první prohlášení bylo: Už se zase postavíme do čela EU a pojede se podle našich not. No Makaron nebo Merkel, obojí začíná ma M a navíc on má potřebu mít kolem sebe starší ženy, tak jim to dohromady určitě bude klapat. A my? My na ně přece budeme makat, že?

P.S. Umí si někdo představit tu pohromu pro Německo, kdyby se rozpadla EU? To by asi DM byla i v kurzu 2:1 silnější než dnešní EUR. To by asi nebylo pro Německo nic dobrého, že?

+1/−5
21.2.2018 16:03

V80á76c36l89a50v 95H58l85a73v10a51t59ý 3319704988283

Pokud chcete porovnávat výsledky v EU, tak by musela paní ekonomka psát o mzdách v EU, a o mzdách v bývalých komunistických státech, které jsou mimo EU. Jak rostou tady, a jak tam. O růstu HDP. O výši nezaměstnanosti....

+1/0
21.2.2018 17:39

V91á92c24l68a78v 40H45l37a55v24a90t39ý 3539724458833

Německo dokáže vyvážet i do USA a také do Asie. Pro Německo jako exportní zemi by to byl velký problém, pro nás ještě větší. Také proto, že v německých výrobcích se nacházejí české díly.

0/0
21.2.2018 17:42

V19á45c50l92a71v 95H85l55a95v78a95t63ý 3939504148133

Kdo nevidí rozdíl mezi Švýcarskem a ČR, ten má hlavu opravdu velmi prázdnou. Pro EU je výhodné, když má EU otevřený přístup k bohatým švýcarským zákazníkům. To pomáhá pracovnímu trhu EU. Švýcarsko do EU dodává hlavně některé léky a chemikálie, které se moc v EU nevyrábějí. Proto je zájmem EU otevřený trh se Švýcarskem. Proč by ale měli zaměstnanci v automobilovém průmyslu v Německu, Francii, itálii, Španělsku, na Slovensku chtít, aby jim čeští zaměstnanci brali práci ?

+1/−1
21.2.2018 15:27

J95a28n 71J14e16n40i58c 1504414977434

Myslíte, že lithium je důležité a je ho plná Evropa nebo by se ČR mohla stát důležitým sousedem? A našlo by se toho víc, jen mít sebedůvěru. Btw, jaká část obratu EU je obchod se Swiss?

+1/0
21.2.2018 15:48

V36á14c29l41a10v 64H67l49a85v29a16t55ý 3959164688723

Lithium až tak důležité z hlediska pracovního trhu EU zatím není, a ani z nás nedělá bohaté zákazníky, abychom odebírali z EU významné množství zboží. To Švýcaři kupují z EU zboží víc.

0/0
21.2.2018 15:54

J10a43n 80J42e15n19i86c 1424344107404

Myslíte, že je lepší víc kupovat než prodávat? Myslíte si, že po masírce proti dieselům a pro nesmyslná elektroauta je lithium zanedbatelné?

Nemyslím si, že jsme jako národ hloupí. Jen jsme moc pohodlní. Kdybychom stáli před potřebou přežít, tak bychom se mobilizovali jinak, než když máme jen pasivně nataženou ruku a křivíme dotacemi konkurenceschopnost.

+1/0
21.2.2018 16:07

V76á77c85l10a60v 73H61l59a50v75a46t94ý 3979364108283

Nataženou ruku nemusíme mít, protože vyrábím dost zbož, a to se dobře prodává. V EU, nikde jinde. Trocha másla v Číně nás nezachrání. Nerozumím vaši otázce, co je lepší. Zda kupovat, či prodávat. Pro nás je důležité, abychom prodávali, pak si můžeme dovolit kupovat. Pro EU je důležité si svůj pracovní trh chránit.

0/−1
21.2.2018 17:34

D83u89š72a75n 96M47a67t57o16u59š64e38k 7273270860175

Lithium u nás není z těch nejkvalitnějších,nicméně ano strategická surovina.Ale to samo o sobě nestačí a velmoc to z nás nedělá...

+1/0
21.2.2018 20:16

K10a34r89e71l 98J28a55n80y43š56k28a 5956632474811

PROČ JE EU SOCIALISTICKÝM NESMYSLEM A ZLOČINEM, ZEJMÉNA RUDOČERNÝCH SOCIALISTŮ.

Jak známo, vývoj lidského světa je tažen civilizací jednotlivců obchodem, tedy jejich vyšším a vyšším osamostatňováním. Takoví lidé jsou pak už dlouhá tisíciletí tahouny dalšího jeho vybavování technickými prostředky, neboť svojí nekoordinovanou aktivitou vygenerovali neosobně a nezáměrně spontánní řád lidské interakce a lidského světa, který je svými evolučně vyvinutými pravidly řídí a nutí k efektivním a produktivním druhům jednání.

A přinutil je založit evoluční cestou bez původního záměru vlastní správní jednotky, národní státy.

Pomiňme tu eskapádu historických událostí, které vedly k dnešku a podívejme se na to, co je. Co vniklo a co dál vzniká. Jen za poslední 3 dekády vznikly desítky nových národních států a nikdo se jich, tedy každý toho svého, nechce vzdát. Jak to ? Vždyť EU je přece prý jakousi novou lepší formu lidského světa. Tak proč ne ?

Jednoduše proto, že to není mírovými cestami možné. Historickými vazbami a vzájemnou všemožnou sounáležitostí osazené skupiny lidí, kteří si říkají národ, dokonce až paradoxně na tom trvají i v USA, kde je national skoro všechno, totiž se této vlastnosti ani vzdát nemohu. Je vrostena v jejich historii a v jejich myslích, tedy v systému tzv. pravidel jejich správného chování. Proto není znám případ, kdy by se někdo dobrovolně vzdal své národní identity.

+1/−3
21.2.2018 10:32

K16a14r89e13l 52J60a34n42y39š20k37a 5926112184331

Národy a jejich národní státy, není zatím dáno, že co národní stát to jeden národ, se staly jedinými možnými správci zemského povrchu, a každý vidí, že skoro o každý metr svého území jsou ochotny bojovat. Ale co je nejpodstatnější pro existenci lidského světa, že se staly největšími prvky jeho spontánního řádu, který je samotnou podstatou jakékoliv možnosti, aby lidský svět vůbec existoval. Přičemž vzájemné vazby prvků spontánního řádu jsou výsostně omezující, tedy negativní, tedy zákazové. On jediný umožňuje lidem a jejich organizacím, včetně národních států, sledovat nekonečné množství účelů a cílů svých jednání tak, aby při tom nenarážely do ostatních, tedy, aby lidí se stejným neosobním sebezáchovným úkolem vůbec přežití.

Tato neobkročitelná podstata musí každého, kdo se o zorganizování lidského světa snaží příkazy, varovat. Nejde to, není to možné, musel by nejprve umět zrušit vesmír a naučit se ho sestavovat, tedy nekonečně složité řády, příkazem (tedy lidským rozumem, který je ovšem produktem vývoje, takže to není možné už z tohoto důvodu), ne omezeními. To je každému, aspoň trochu málo zorientovanému člověku jasné.

EU je tedy silou anticivilizační a může existovat jen na základě 3 předpokladů.

+1/−2
21.2.2018 10:32

K42a32r88e39l 94J73a46n38y29š64k44a 5906412504281

1.Všichni lidští obyvatelé a všechny národy Evropy se prohlásí dobrovolně, podtrhuji dobrovolně, za Němce a vznikne německý superstát, který budě řízen klasickými metodami. Bude mít i svoji velkou armádu a policii.

2.Momentální vývoj bude pokračovat navzdory názorům Evropanů na EU a bude postavena silná eunijní policie a armáda k potlačování odporu a nesouhlasu. Takový stav známe ze Sovětského svazu a každý ví, jak to s ním dopadlo.

3. Evropská unie bude stát na stejném principu, na kterém stojí spontánní řád lidského světa v Evropě, tedy na negativní multismlouvě mezi státy pro dosažení konsensu a garantování principu, já pán - ty pán.

3a. Žádná Evropská unie prostě nebude.

Vráťme se teď k názvu eseje a zdůvodněme ho. Kdo má všech pět pohromadě, všechno našel unitř. Kdo ne tomu nemá žádný smysl cokoliv dalšího povídat.

Snad až na termín rudočerní. Od roku 1931 je církev svatá přesvědčena o správnosti socialismu, neboť přijala do své doktríny tzv. sociální spravedlnost, takto socialismu právě středobod. Od té doby se sice všemožné druhy socialistů perou navzájem, ale táhnou ve skutečnosti za jeden organizační provaz. Nutí je k tomu uznání řídící autority, coby podle nich jediné možné varianty uspořádání lidského světa a jedné možnosti, která lidstvo může přivést ke štěstí.

Hluboce, ale opravdu hluboce, se mýlí. V případě náboženských fanatiků je to dokonce pohrdání dílem božím. Kdyby to tak Bůh chtěl, udělal by to tak a možnost zorganizovat lidský svět by lidem poskytl. On to však neudělal... Dzp.

+1/−2
21.2.2018 10:33

V71l93a68s76t58i33m36i24l 44J55i74r90g59l 8604709356547

Na to jste přišel sám, nebo jste si to někde přečetl? Národní identita je hezká věc, ale co si za ni koupíte? Kosovo, Albánie, Makedonie, Moldavsko, Ukrajina, Bělorusko, Gruzie, Ázerbájdžán ti mají takovou identitu. A co ve světě znamenají? Kolik výrobků z těchto států máte doma? Kolik firem z těchto států u nás investuje? Kolik turistů z těchto zemí u nás utrácí svoje peníze? A kolik z EU? Jestli chcete být na jejich úrovni tak tady propagujte takové bludy.

+3/0
21.2.2018 11:49

V72l20a23s94t16i34m51i17l 68J75i70r47g17l 8694919906207

Paní Šichtařová (A pane Pikoro), na vás se přesně hodí tato definice z Wikipedie:

"Demagogie je v moderní době působivé a klamné řečnické vystupování, využívané k získání vlivu, politické podpory a moci. Místo věcného zdůvodňování působí hlavně na předsudky a emoce posluchačů, k čemuž slouží polopravdy, překroucené argumenty, logické klamy, falešné sliby, vyvolávání strachu a podobně". Tím vším se vaše články přímo hemží a těch věcných argumentů je tam poskrovnu. Například jste, kromě jiného (jistě neúmyslně) v bodě č.6 pozapomněla na clo. Představa, že by s námi po vystoupení EU nezrušila celní unii je úplný nesmysl. Chlácholit nás tím, že minimálně patnáctiprocentní zdražení našich vyvážených výrobků nebude mít na nic vliv, je už vyložené lhaní. To, že Velká Británie, nebo Švýcarsko mají nesrovnatelně lepší vyjednávací podmínky, než my, vám nebrání nás s nimi dávat do jedné roviny. A to, že lidi mají po posledních dvou volbách strach z toho, že po vystoupení z EU by logicky následovalo vystoupení z NATO by pro lidi vašeho vzdělání mělo být také jasné.

+9/−3
20.2.2018 23:18

J47a43n 33J33e58n98i15c 1184544827304

Ještě, že máme právo na svůj názor. Na rozdíl od Vás si myslím, že demagogem jste Vy. Máte pocit, že Turecko tím, že není v EU musí z NATO odejít? Trochu hloupé strašení, že? Stejně tak celní omezení. O kolik by zdražily vozy německých automobilek, kdyby měly díly o 15% dražší? A myslíte si, že by někdo našel tak rychle náhradu? Velmi hloupá úvaha. Ale jak říkám, každý má právo na svůj názor...

+1/−2
21.2.2018 16:11

V82l86a76s57t39i89m27i31l 36J33i64r69g27l 8684889576647

To jsme potom podle vás demagogové všichni, kdo vyslovujeme nějaké svoje názory. Ovšem, kdybyste si pořádně přečetl tu definici, nějaký rozdíl byste v tom viděl. Rozdíl je v tom, kdo takové věci tvrdí a v čí prospěch. Já si myslím, že kdo věří tomu, že když se osvobodíme od té zlé EU, bude to pro nás lepší a bude tady ráj na zemi, tak je buď velmi naivní, nebo tím něco sleduje. Ale zájem nás všech to nebude. Jestli vám připadá hloupé upozorňovat na to, že, když vystoupíme z EU, tak se zařadíme po bok postsovětským a postjugoslávským republikám, tak prosím. Taky názor. Jestli nevidíte, že naši občané čím dál tím víc věří demagogům a manipulátorům, kteří nás pořád nenápadně posouvají na východ a tím pádem jsou lidé schopni uvěřit už jakékoliv lži, kterou jim naše media vlastněná většinou lidmi, kteří mají vřelý vztah k východním velmocem (i když to někteří vehementně popírají) šikovně zaobalené předloží. Z toho mi logicky vyplývá, že s jídlem roste chuť a proč by nezkusili po úspěšném očernění EU poštvat lidi také proti NATO? Lidé jsou dnes schopni odhlasovat svoji záhubu a ještě to oslavovat, jako vítězství.

+3/0
22.2.2018 12:24

J75i36r85k82a 98K48o23p37a11c30e24k 4208173866613

Autorka už (asi z hlediska svého politického přesvědčení) ztrácí poslední zbytky soudnosti.Ač se nám nyní snaží namluvit, že sama není "ani na podporu Czexitu ani proti němu", evidentně článkem (i když ne přímo) Czexit jasně podporuje.

Dělá to hodně zaslepeně a ještě více neprofesionálně. Až je úsměvné to číst.

Když ten její článek shrnu, podle autorky by vystoupení Česka z EU bylo téměř bez problému (podívejte se, jak to bez problému už zvládla nějaká vzdálená Velká Británie a podívejte se, jak se činí malé Švýcarsko). Sice se prý EU "umí mstít".. ale (nevyřčené ale celkem jasně z článku vyplývající:) "jsme přeci hrdí vlastenci a neměli bychom se nechat od té hloupé a zlé EU jakkoliv vydírat.. že jo!"

Zdá se, že duch článku nadchnul všechny Okamurovce a podobné "myslitele" a "národovce",.. takže se tady karmovalo a karmovalo.

Ale už mě to nepřekvapuje. Poté co lid ve volbách prosadil nečestného podvodníka Babiše přímo do čela vlády, aby zrovna ten bojoval "proti rozbujelé korupci, klientelismu a oligarchům" a taky poté, co lid zvolil Zemana do čela státu aby zrovna ten nás "slušně reprezentoval" ve vyspělém světě..... tak po tom všem mě už nepřekvapí vůbec nic. Ale můžeme si za to sami... a především za to může naše elita, která se nechá koupit za koblihu, resp. tedy nyní za nějakou populární "karmu".

+7/−3
20.2.2018 23:17

J50a31n 34J81e98n23i18c 1274514707644

Říct o něčem, že je zaslepené a hloupé a neopdpořit to žádným pádným argumentem je odvaha.

Co mám dělat, když mi vadí Bureš i Zeman, ale ještě více EU? Poprvé do 1989 jsem nešel k volbám, protože Zeman pošpinil prezidentský úřad nevratně, ale Drahoš se svým ŘK je snad ještě větší zlo. Zcela jistě nebudu tupě panáčkovat a tleskat EU. Jezdím dost často do Německa a to, co se tam děje nyní je hodně na pováženou. Snad se toho v ČR nedožijeme.

+1/0
21.2.2018 16:18
Foto

D86a81v73i16d 63H68o51m50o41l28a 4962472829473

Zvláštní, taky jezdím často do Německa...ale bude to patrně jiné Německo, možná i do jiného Rakouska jezdím...nevím...nebo jsem jak Babiš a sním, když náhodou spím?

Nic není dokonalé, ale jakkoli v Maďarsku a na Slovensku vládnou populisté a podivní lidé, i tam mám pocit, že mají lidé víc rozumu, než tady...

Faktem je, že, a teď si nejsem jist, jestli to řekl Churchill, posledním stádiem socialismu je nacionalismus...a to je přesně to, o co tu teď někteří usilují a pomýlení voliči je v tom ještě podporují.

Musím říci, že Babiš je pro mě ztělesněním všeho toho zla, proti kterému naoko bojuje, ale má aspoň tolik rozumu ( i když jsou v tom asi spíš ty dotace), že z EU nechce....

+1/−1
22.2.2018 8:34

J63i30ř37í 68Ž13a20m28b46o13c28h 5943443170581

Dobře a realisticky napsáno.

Rozvedl bych tu dvourychlostní myšlenku -realističtější než czexit mi připadá V4-exit, kdy okamžitě po dokončení brexitu a a pár měsících zkušeností s ním, by se V4 či i další rozhodla pro totéž , žádala tytéž smlouvy a postup a navíc by okamžitě navázala jednání s Británií o jakési EU2 -zoně volného obchodu atd, prostě EU, do které jsme vstupovali na původních principech. To je nejrealističtější a bezpečná varianta s mnohem silnější vyjednávací pozicí. Možna teprve tento tlak by nakonec přiměl EU k reformám a V4exit by nebyl třeba.

+2/−8
20.2.2018 19:31

D51u67š18a43n 21M44a61t40o63u93š66e54k 7683660540425

No tak Británie ,která kvůli polákům ,potažmo slovanům exitovala s námi půjde do holportu protii tomu naprosto zbytnému a nepodstatnému jádru EU.Navíc jasně největší gró zahraničního obchodu spočívá v exportu do GB...

Váš optimismus nebo naivitu bych chtěl mít.,tu neznalosto už ne.

PS:Zkuste si jen tak z legrace sečíst HDP V4 proti zbytku EU-GB..

+7/0
20.2.2018 21:03

J83a50n44a 44V91a79l58e47n60t45o49v78á 1542213285618

Kdysi - ale to už je pár let jsem texty paní Šichtařové považovala za "příjemné osvěžení", jednoduché, zjednodušující, ale v zásadě odpovídající nějakému (jejímu) názoru. V poslední době s ní více a více nesouhlasím, myslím, že se z původně sympatické podoby "ekon-rebelky" (pravda o důchodech apod.) posunuje k nebezpečnému světu "bez EU". Ano - píšu nebezpečnému. Píšu to i s vědomím toho, že paní Šichtařová do úvodu napsala "není to ani pro ani proti". Opak je pravdou. Její argumenty - a opravdu hodně často hodně vycucané z prstu (viz ekonomické důsledky našeho odchodu - kde její přání "wir schaffen dass" - je naprosto v rozporu s mou znalostí mechanismů působení ekonomických vlivů (a důsledků) odhadovaných kroků /Czexit/ pro ekonomiku našeho typu. 85% exportu do nějakého územního, správního, právního, ekonomického a sociálního celku - a my vystoupíme - s naší ekonomickou silou. Srovnání s VB - směšné - to byla, je a bude "světová" ekonomika před i po EU. Zkrátka a dobře - ať to shrnu: Juncker se mi nelíbí, Schulz ještě více, dokonce (trochu) závidím i velkorysou sociální zajišťovnu euro-poslanců, ale napsat, že "kofinancováním" dotací zvyšujeme zadlužení... hmmm. Paní Šichtařová - řekněte to narovinu. Jste pro vystoupení z EU. Nic proti tomu - je to Váš názor. Já mám naprosto opačný, a stojím si za ním. Vy jen mlžíte...

+20/−3
20.2.2018 17:29

D92u97š73a19n 62M35a48t85o33u66š43e11k 7583500610915

Souhlas a podpis,pokud se někdo honosí ekonomickým vzděláním a bagatelizuje takto naprosto pro nás drtivvé důsledky vystoupení,pak je buď totálně mimo mísu,u ekonomicky vzdělané osoby to ale nepředpokládám,nebo argumentuje na základě cíléeného závěru,ignorujíc všechny indicie a fakta která závěr popírají

Jak jsem psal níže,vzhledem k stoupajícímu populismu blogů to vidím na brzký start politické kariéry..

+9/0
20.2.2018 17:49

J69i74ř21í 92M72a23t59o86u59š95e60k 5980214603180

Naprostý souhlas. Nejhorší je, že alespoň v bodě 4 a 7 ukazuje fundamentální neznalost. Jednotlivé státy si s náma nic nevyjednají - jednou pro vždy nevyjednají - to je základní princip fungování EU. 8-o A co se týká ekonomiky, která reaguje s předstihem - ano, obzvlášť na ty, o kterých neví vůbec nic...

Ach jo, ty její knížky pro děti byly podstatně lepší.

+1/0
27.2.2018 8:27

J82o47s92e74f 67S79u33k 4895570120574

Myslím si, že GB si s referendem o Brexitu také jen zahrávala a myslela si, že tím zvýší svou váhu v EU. V současné době si zcela jistě drbou hlavu..Vaše hodnocení jejich kroku považuji za povrchní a předčasné, kurz anglické libry je každopádně dostatečně ukazující na reálné důsledky jejich kroku již v současné době, kdy GB dosud využívá ekonom. výhod spojenectví..

Mám s Babišem velký problém, ale souhlasím s ním v tom, že musíme být v EU aktivní a hledat spojence pro prosazení našich zájmů. Postoj - cesta GB je na prd.

+6/0
20.2.2018 16:57

F21i34l46i56p 88K19ř82í57ž 2187788981359

Uvádění mýtů na pravou míru??? Dovolte abych se zasmál. Vždyť v textu naopak mýty šíříte. Opravdu jste ekonomka?

+11/−1
20.2.2018 16:42
Foto

R88i79c48h86a59r66d 74N49e74u71g57e60b62a65u74e92r 6218469836622

A také mi tady chybí diskuse o Moraxitu (vystoupení Moravy) a Slexitu (návratu Slezska domů),

+3/0
20.2.2018 14:21

M90i24l11a34n 49S12t17e50h25l62í52k 7380829223131

... a Krnxitu (návratu Krnovska do náruče Lichtejnštenského knížectví). ;-D

+1/0
20.2.2018 15:11

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz