Středa 29. září 2021, svátek má Michal
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 29. září 2021 Michal

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P25e34t98r 28S21k50á55c82e46l 6874169189

Proč šéfové státu Španělsko poklonkují EU? Jedním s důvodů je podpora EU Španělska nesmyslným rozdělováním kvót skoro na vše. A tak zelenina a ovoce pěstovaná ve Španělsku nachází snadno odbyt ve zbytku Evropy. A hlavně - pěstuje ji tam ve sklenících 100 000 (slovy: jednostotisíc) imigrantů z Afriky (nesmí se moc tohle nikde uvádět). Uvedeno ale v pořadu ČT...natáčeno z balonu..název mi unikl.

0/0
8.10.2017 20:07
Foto

V87á13c48l25a39v 32C23h42u36c94h37m45a 6545171268506

Bohužel se obávám, že Brexit a současné Katalánsko jsou opravdu jen začátkem. Bude to pokračovat a obávám se, že ta EU, která měla být zárukou míru na evropském kontinentě bude příčinou krvavé řeže jakou Evropa nepoznala.

+4/0
7.10.2017 10:36
Foto

J49i35r73k85a 57K16o56p68a77c20e87k 4398703816663

Ačkoliv Moskva ruku v ruce s Čínou podporují tohle evropské "vlastenčení"

(s cílem destabilizovat Evropu a eliminovat tak silného soupeře)

obávám se, že ta vaše předpověď nevyjde.

Vztahy vyspělých evropských států nejsou na úrovni vztahu Ukrajiny s Ruskem,

takže nic takového jako dovolenkáře z Donbasu v Barceloně fakt neočekávám.

+1/0
8.10.2017 13:47
Foto

R42o38m41a79n 86S20t47e53h77l66í92k 2395680343126

Pani Sichtarova by si mela precist neco o Brexitu a jednanich okolo nej. Jednou z veci kterou EU chce po Velke Britanii, je garance prav obcanu po vystoupeni Britanie z EU. Do toho se Britanii moc nechce a vymysli ruzne "klicky". Napriklad navrhuje povinnost soukromeho zdravotniho pojisteni pro obcany EU a zamezeni pristupu do statniho zdravotnictvi NHS. Jestlize zde platim dane a platim socialni pojisteni, prijde mi to znacne nefer. Dalsi vec kterou se britska vlada snazi zneprijemnit zivot obcanum EU v Britanii, je zruseni Permanent Residency a vymysleni noveho tzv. "Settled Status", nebo-li status usedlika. Pokud mam Permanent Residency, je zde dulezite slovo PERMANENT(staly, trvaly). Najednou se ale vlada rozhodne: "Je, my jsme se spletli, trvaly pobyt vam zrusime a zazadejte si znovu". Stranou ponechavam nasilne a neoduvodnene deportace obcanu EU jiz nyni (jeden z duvodu v soucasneho stavu jednani, ktera uvizla na mrtvem bode), ci dopisy rozesilane Home Office informujici o povinnosti opustit co nejdrive Spojene Kralovstvi. Na druhou stranu Britanie se napred chce bavit o obchodnich dohodach a o pravech pro svoje obcany v EU, coz se tyka zejmena britskych duchodcu ve Spanelsku kterych jsou desetitisice. Vlastni tam nemovitosti, ziji tam, vyuzivaji BEZPLATNE zdravotnictvi a pobiraji britsky duchod. Kdyz nedojde k dohode mezi EU a Velkou Britanii, lide odjedou do jine zeme EU. Ale Britanii to bude hodne bolet. Nebude zde mit kdo pracovat. Bez prehaneni. Britove jsou lini, radeji jsou doma na benefitech, nez aby se za ty same penize nekde dreli. Vrati se jim duchodci z primorskych statu. (dalsim faktem by byla v podstate nemoznost dostat se do svych domu ktere si v EU zakoupili) Jen zdravotni pece o ne by NHS stala rocne dle strizlivych odhadu, cca 0.5 mld Liber. Kvuli clu by se britske vyrobky a firmy stali konkurence neschopnymi, atd, atd. Takze v tomto pripade ta "zla EU" pouze dela to, k cemu byla urcena predevsim. Brani zajmy svych obcanu.

+1/0
7.10.2017 8:45
Foto

V93á64c39l78a95v 29C42h40u91c59h53m37a 6905561318176

No a Británie brání zase zájmy svých občanů. Co se vám na tom nelíbí?

+1/0
7.10.2017 10:30
Foto

J84i13r13i 63D81o15b91r77ý 9478119803

Soucasti suverenity je schopnost vytvaret (a prosazovat) mlstni zakony (z omezenim mezinarodniho prava). Pozadavek EU, aby v UK existovala skupina obcanu, na ktere se vztahuji jina, cizi prava je naprosto zhovadily pozadavek.

Naopak, je treba pozadovat aby zakon platil pro kazdeho a pro kazdeho stejne. To je skutecna rovnopravnost. Ale nic takoveho EU po UK nechce, naopak!

+2/0
7.10.2017 13:14
Foto

L95i28b64o76r 86V44a75l25a33c10h 9914855477107

Bulshit! Prirovnat zasah proti referendu k Listopadu 89 je silna kava. V 89. studenti riskovali zivot, nikdo tehdy nevedel jak se komunisti zachovaji.

+2/−2
7.10.2017 0:46
Foto

V48l30a43s82t56a 96S56v59o18b36o65d69a 4299889714

Vzhledem k tomu že listopad byla předem připravená akce tak neriskovali vůbec nic ale v Katalánsku šlo opravdu o život a to jen proto že chtěli demokratické referendum.

+2/−2
7.10.2017 9:47
Foto

J60a40r93o47m46i21r 37H81o66b92l25i41k 1965167915

To, kam to Katalánci se svým záměrem o samostatnost dotáhnou ukáže čas. Osobně jim fandím. Z pohledu ze středu Evropy se ale nedá černobíle usuzovat, kdo má větší pravdu a kdo menší. Jedno je ale jisté - madridská vláda svým zásahem silně nahrála odstředivým tendencím Katalánců. A druhé, hrozivější zjištění je, že bruselští mocipáni nehodlají měřit demokracii stejným metrem a degradovali se tak na pajduláky v rukou Německa a Francie, kteří nechtějí a nebudou schopni rozhodovat o zásadních věcech ve prospěch obyvatel Evropy.

+5/−2
6.10.2017 17:29
Foto

J27i64r63k83a 65K71o43p64a54c83e48k 4688563506303

Autorka článku paní Šichtařová to v článku dost přehání, ve všech směrech.

Pominu hloupý nadpis článku, přirovnávající nynější situaci v Barceloně k zásahu komunistické policie v Praze, kteří v roce 1989 proti studentům, protestujícím proti totalitní vládě. (Opravdu to je nesmyslné přirovnání.)

Pominu, že je prý nyní nevhodné uvádět, že se u příznivců o odtržení Katalánska jedná o separatisty (nechápu proč, když se evidentně o separatisty jedná).

Pominu i to, že si prý odtržení přeje uváděných 90% Katalánců. (V Katalánsku je nyní samozřejmě slyšet ta hlasitá část, přející si odtržení. Ti, co si to odtržení nepřejí jsou nyní zticha, což je v takových situacích běžná věc. Reálné procento příznivců odtržení lze přitom opravdu jen těžko odhadovat. Může to být méně než 90%.. ale může to být třeba i méně než 50%.)

Především je ale současná situace španělského Katalánska naprosto odlišný případ od svého času vražedné situace kolem srbského Kosova a snaze Srbů o potlačení nezávislosti kohokoliv v jeho okolí. Je to odlišné jak kvůli dosavadnímu postoji Španělska ke Katalánsku, tak třeba vzhledem k počtu civilních obětí daného sporu.

A je to odlišný případ nejenom od Kosova,.. je to odlišný případ i třeba od Krymu, je to odlišný případ i od ruského Čečenska, nebo od ukrajinského Donbasu, nebo od Kurdistánu..atd. atd.

A v tom smyslu je autorčino uvedené (byť ironické) vyzývání EU k "bombardování Madridu" až trochu trapné. Autorka by třeba mohla úplně stejně nejapně (ironicky) vyzývat ke srovnání půlky Katalánska se zemí ..jako se to dělo svého času v Čečensku od ruských vojsk. Nebo by autorka mohla vyzývat k obsazení Katalánska francouzskými ozbrojeným a vycvičenými dovolenkáři,.. jako to nyní praktikuje Rusko při snaze o odtržení Donbasu atd.

Mám za to, že si ale autorka potřebuje nyní kopnout především do EU.

Přiznávám se, že mnohokrát je to k EU postoj zcela na místě..

.. ale v daném případě Katalánska to prostě vůbec nesedí.

+5/−4
6.10.2017 13:37
Foto

P73a55v35e61l 48D61r90o98t62á85r 7213474759894

Autorka si ani nebyla schopná zkontrolovat špatně zkopírované akcentované "a" v titulku...

0/0
15.10.2017 18:42
Foto

M40i64l59o52š 25L19a10c15i44n33a 9989266756494

Řada politických stran i občanů bojuje za referendum o vystoupení České republiky z EU. Po zkušenostech z Katalánska jak myslíte že to dopadne?

+1/0
6.10.2017 11:15
Foto

J63i97r52k79a 41K46o28p68a15c44e66k 4408353656113

Určitě by to u nás dopadlo stejně tak, jako pokus o vystoupení Čečenska

z Ruské federace. .. To je naprosto jisté! ;-)

0/0
6.10.2017 12:21
Foto

T97o53m34a67s 73V23r28l88i26k 8417405297684

My cekame na noty z Brusele. Brusel ceka na noty z Berlina. Angela se jeste nevyjadrila.

+6/0
4.10.2017 23:58
Foto

T20o12m61á31š 85T51a44t64í43č40e15k 5380712710598

Schopný politik nečeká na kolečko přes Brusel, jede rovnou podle Berlína.

0/0
5.10.2017 14:44
Foto

J24a84r84o82s44l13a46v 78T74i58c11h35y 9455191356485

Dobre napsane...vedeni EU na to svoje pokrytectvi dojede a bude jen dobre. Papalasi EU, kteri jindy nesetri kritikou a bleskovym odsouzenim poradkovych akci v zemich ktere jsou Bruselu "neposlusne" (jako napriklad v Polsku nebo Madarsku), jsou ted zalezli jako krysy a mimo opatrnych vyjadreni ze to je vnitrni zalezitost Spanelska mlci...

A s nimi mlci i vsechny ty takzvane "neziskovky", ktere jindy dokazou spustit povyk a hysterii nevidanych rozmeru...skoro jako ne povel.;-)

Masakr neozbrojenych Katalancu, kteri prisli nenasilne vyjadrit svuj nazor k demokracii nepatri...po tehotnych zenach a starenekach, pote co je shodili ze schodu nedupali ani nasi policiste v listopadu 89.

Z toho hnusu se normalnimu cloveku zveda zaludek, ale EU a vetsina Evropskych politiku mlci...Do vnitrnich zalezitosti se bud kecat muze nebo nemuze...ale ne jen tehdy, kdyz se to silovym strukturam EU hodi do kramu.

Prijde nekomu tenhle dvoji metr opravdu normalni?

Je tohle ta sama EU, jejiz predstavitele se nepokryte vmesovali do vnitrnich zalezitosti Ukrajiny a rozdavali vrhacum molotovu susenky?

Je tohle ta sama EU, jejiz predstavitele kritizovali akce Madarske policie, jehoz symbolem byl udajne kameramankou podrazeny sympatizer Al Nursy i pote co vyslo najevo, ze tento clovek ztratil rovnovahu pote, co se vytrhl Madarskemu policistovi, ktery ho chytil za kabat?

Je tohle ta sama EU, ktera vyhrozovala Polsku odvetnymi opatrenimi kvuli soudnim reformam?

Je tohle ta sama EU, ktera kritizuje nekolikadenni zadrzeni Navalneho Ruskou policii pote, co zorganizoval nepovolenou demonstraci?

+7/−1
4.10.2017 22:26
Foto

A10l27e59š 57V12o82n45d54r83á31k 9460646235

Skvělý postřeh – za všechno může EU. V případě pí Šichtářové bych ale věřil spíše skupině Elán... že za ty její postřehy může "zanedbaný sex"

+2/−11
4.10.2017 16:09
Foto

I28v38a12n51a 67P73a40z55d57e84r64k73o33v86á 7726839260980

Jste lol

+2/−1
6.10.2017 18:39
Foto

J54i17ř90í 15K21u21b23í56č41e49k 3398989224661

Kosovo mělo jistý stupeň autonomie, kterou Srbsko v roce 1990 zrušilo novou ústavou (zákaz veškerého vyučování v albánštině, zrušení albánské univerzity a další), následoval albánský protest, desítky mrtvých, stovky zraněných, tím to tam začalo. Kataláncům nikdo žádná stávající práva nebere, ani na to nemyslí. Paní ekonomka vidí procentní silnou touhu po nezávislosti a tudíž je to prostě stejná situace, je to totéž a basta fidli. A kdo bere v úvahu okolnosti, které jsou v tomhle případě nesrovnatelné, tak podle ní používá dvojí metr. A založila si poradenskou firmu. Uf.

+4/−6
4.10.2017 11:54
Foto

J65a56n 29R97i82c76h44t94e91r 5522412933835

Ale o to přece nejde. Celé je to o tom podivném "právu na sebeurčení" - nikdo to nedokáže definovat, takže se toto "právo" používá (a zneužívá) podle potřeby.

A Katalánci holt třeba chtějí jiný typ autonomie, než který jim dopřávají lidé v Madridu, kteří sami Katalánci nejsou.

+4/0
5.10.2017 9:55
Foto

D78a94l71i69b67o31r 90Z56a31c23h26o89v37a21l 2420896268589

Referenda se zúčastnilo cca 40 % voličů, tedy argument, že 90 % je pro odtržení má velké ALE... Pokud se odtrhne Katalánsko, další regiony budou jistě následovat. Pokud se v minulosti měnily hranice, bylo to vždy v souvislosti s válkou. Argumenty, že Katalánci doplácí na chudší regiony jsou značně "nedemokratické". Mám vaše texty rád, ale tentokrát opravdu nesouhlasím...

+2/−7
4.10.2017 11:43
Foto

J71a96n 90J66e40n52i84c 1424324207214

Njn, kdo nejel přes FM v pátek odpoledne, kdy se polovina Polska přesouvá z Vídně na sever, tak těžko pochopí...

Prostě je taková doba a zvířata mají před lidmi přednost... Někdy je to úsměvné, to když řekneme, že to by zvíře nevydrželo, to vydrží jen člověk (u nás se to používá při nadměrné spotřebě alkoholu :-)) Někdy je to k pláči, když se zjistí, že psí konzerva obsahuje více masa než ta pro lidí... No a někdy je to k vzteku. To když třeba aktivisté potřebuji vyfotit šelmy v kleci a kvůli tomu otráví hlídací psy. Jenže aktivista je vysoce kladná postava a chráněný druh, zatímco podnikatel s kožkama je škodná, páč se živí vlastní prací. Takže se to vlastně ani nemusí moc vyšetřovat. No a naši poslanci schválí zákon o zákazu chovu těchto zvířat. Jen úplný hlupák a naiva si může myslet, že tyto chovy přestanou. Zcela jistě ne, pouze uvolníme volné místo na trhu... Koneckonců to není poprvé, kdy vycouváme z lukrativního businessu a věnujeme ho někomu jinému...

Děláme si to sami. Místo aby zákony byly jednoznačně na straně většiny, která tvoří hodnoty a celé to divadlo financuje, tak máme v čele státu lidí, kteří za naše peníze tvoří zákony a chrání kdejakou menšinu, utrácejí horentní peníze kvůli pochybné rovnosti a vesele naplňuji definici pozitivní diskriminace. Dnes není problém říct někomu bílá svině, dokonce to není ani rasistické, ale zkusit říct něco o barevných, to je tedy parádní průšvih. Dokonce i na této diskuzi jsem zaznamenal reakci ve prospěch menšin, prostě ani neutrální poznámka se nepardonuje. Tak se nedivme, že je EU jaké je, že ČR je jaké je. Jak dlouho bude ta většina mlčet?

+6/−2
4.10.2017 8:47
Foto

L97u61d79m26i39l76a 45B77u69l40v89o74v34á 9446433138174

R^

+1/0
4.10.2017 19:41
Foto

L54u64d11ě15k 75M93a69z96u91r22e64k 7290836351989

Souhlas a karma! R^

Jde o děsivou ukázku tzv. "svobody a demokracie" v praxi v současné EU! Svoboda pláče a žádná demokracie v podstatě už ani neexistuje (v EU je pouze zdání demokracie s centrálním ovládáním veškeré moci shora). Rv

Takže máme tomu rozumět tak, že pokud by některý dnešní členský stát EU vyhlásil referendum o setrvání v EU, bylo by prohlášeno za nezákonné a neplatné a do příslušné země by vjely vojska EU (po jejichž zřízení tak volal náš Sobotka) a střelbou by zabraňovaly lidem jít volit?!

Tak se ptám, kde jsou všichni ti Havlisté, Chartisté, Kavárníci, TOP 09, Knížata, Halíci, Kocábové, Horáčkové, Gazdíci a podobní? Jak to, že neřvou, neodsuzují, nepíší pamflety, a podobně?

Kde je umělecká fronta, kde je Bára Štěpánová, proč Jan Kraus netočí nějaký televizní speciál na téma "střelba do lidí v EU"? Kde jsou "vědci proti násilí" v čele s panem Drahošem? Proč jim to nevadí?

Už dávno tito pokrytci ztratili jakýkoli kredit! Rv

+20/−2
3.10.2017 16:20
Foto

J80o45s32e60f 46P72r97o43c96h22á56z27k80a 3310655324955

Hysterické výkřiky nabroušeného radikála. Pokud se podobní dostanou k moci, budeme mít opět diktaturu a jeden "správný" názor a jednu "správnou" stranu. Možná bychom to na chvíli potřebovali, abychom se vzpamatovali a vážili si svobody a výhod členství v EU, o ekonomických výhodách společného trhu snad není třeba mezi trochu rozumnými mluvit. Dnes jsme na tom ekonomicky, bezpečnostně i po stránce svobody a suverenity nejlépe v naší historii. Partnerství s Ruskem nebo Čínou je velmi špatnou alternativou.

+4/−10
3.10.2017 23:18
Foto

J49a76n 86J66e18n15i32c 1674194297464

Nutno říci, že překvapení se člověk dočká na každém kroku... Nečekal bych, že po tom jak současné špičky EU funguji proti původnímu evropskému obyvatelstvu a nepokrytě odsouvají země V4 na "druhou kolej" může někdo najít na EU něco pozitivního...

Ale každý má právo na svůj názor. Dokonce i ten co je za to placený. Jen je škoda, že je dopředu zapovězeno o některých názorech dikutovat a jiné, jako třeba ten výše, ač jsou ojedinělé, tak na to s radosti současný establišment reaguje a vyzdvihuje jako většinový názor. Holt už je taková doba. Zdravý rozum je spíše na škodu...

+3/−3
4.10.2017 8:27
Foto

B64e79d57ř84i15c90h 93D88v21o81ř65á44k 2562318146924

Po dlouhé době mohu článek autorce podepsat.

Je jasné,že vývoj vede k drobení států na menší samostatné útvary, ekonomicky propojené.V principu stačí zachovat základní myšlenky EU a vše bude fungovat lépe a radostněji.Co se stane,když Katalánsko bude úplně nezávislým státem v EU ? Nebo se státem s vrcholnou autonomií pod federací Španělska ?

Švýcaři nejsou sice v EU,ale confederace jim funguje již dost dlouho,aby se prokázala správnost tohoto uskupení.

+6/−1
3.10.2017 14:37
Foto

O29t75o 87K74o36s88e67č79e16k 7476425712399

Španělští politici jsou stejní jak v Česku. Jsme demokrati, ale uděláme všechno proto, aby nemohlo být lidové referendum. Jen jím dovolíme jednou za čtyři roky volit - to jim lidem slíbíme cokoliv jen aby nás zvolili a nám šli platy. Jejich názor v referendu by mohl být pomýlený a zkreslený. Referendum nechtěli, kdyby chtěli znát názor voličů, povolili by ho a pak případně jednali, to je demokracie.

+7/−1
3.10.2017 10:47
Foto

J92i36ř52í 61K77u27b63í70č22e89k 3378769214241

V září přijal katalánský parlament zákon o referendu o nezávislosti, a to i přesto, že podle katalánského zákona o autonomii, který vyžaduje dvoutřetinovou většinu v katalánském parlamentu pro jakoukoli vnitřní změnu katalánského statusu, je přijatý zákon protiprávní. Samotné referendum je protiprávní také z pohledu španělské ústavy. 7. září 2017 referendum zamítl rovněž španělský ústavní soud, načež katalánská vláda svévolně prohlásila rozhodnutí ústavního soudu za neplatné.

+2/−1
4.10.2017 13:31
Foto

O82t42o 40K44o14s22e12č90e31k 7546205752219

V tom máte pravdu. Ale mě šlo o to, že pokud se nějaký národ rozhdne , že chce jít svou cestou - jakoukliv i s riziky, měla by to být jeho volba i s následky této cesty. Slovensko,Chorvatsko, Kosovo, státy SSSR a jiní např.Kurdové.Všichni politici si budou stále mlít svou pravdu. Španlsko, Katalánsko i EU. Sám jsem zvědav jak to dopadne. Podle mě jim měli dát možnost referenda jak Skotsku a pak jednat dle výsledku voleb. Bude více národů ještě, které se trhnou.

+2/−2
4.10.2017 14:54
Foto

J77i77ř66í 58K31u59b21í88č38e90k 3948529864391

Nic proti tomu, jenže konkrétně v tom katalánském parlamentu hlasovalo 72 poslanců pro referendum, 52 proti a 11 se zdrželo. Tomu neříkám "národ se rozhodl". To je jenom 53% pro. Proto tam mají tu dvoutřetinovou pojistku pro tak zásadní rozhodnutí, kterou ale příznivci odchodu nedokázali splnit. Navíc řekli, že referendum bude platné, ať už se ho zúčastní libovolně malý počet voličů. To je přece naprosto nefér. Místo potřeby sebeurčení národa z tohohle čiší neférovost a manipulace na 100 honů.

+2/0
4.10.2017 16:54
Foto

T63o97m46á59š 77Z53m95e72k 7179965673268

Proč sem proboha taháte Brusel? A co ten názor na Británii? Myslíte tu Británii co nejprve s Norskem a dalšími zeměmi si založí vlastní uskupení, pak od nich odejde, protože EU byla výhodnější, ale určila si vlastní pravidla, jak v EU být? Třeba žádný Schengen a podobně? Chtěla dostávat víc a víc od EU a víc a víc omezovat a pak se urazila a odchází s tím, že chce stejné výhody, jaké má doposud?

To já zase Bruselu fandím, aby to Británii co nejvíc bolelo.

+4/−14
3.10.2017 8:40
Foto

J15i97r51k12a 15M84a92s54a41ř15í26k 8983342539518

Tak samozrejme takovy pozadavek, aby to Britanii co nejvic bolelo, muze mit jen clovek zly a zahorkly, ktery nikomu nepreje nic dobreho. Osobne v tom nevidim problem, ze Britanie odchazi, chteji to tak, v poradku. Stejne jako nevidim problem v tom, byt s Britanii nadale pratele a nehazet si klacky pod nohy jako zhrzeli manzele po rozvodu. Toto podle me nedelaji inteligentni lide, ale pouze omezenci...

+15/−1
3.10.2017 8:45
Foto

J44i90r27k82a 54M36a33s17a59ř96í66k 8813142599608

Pekny clanek, gratuluji. Jedine k cemu bych tohle neprirovnaval, tak je r. 89. Touha po navraceni autonomie po tom co v minulosti bylo Katalansko nasilne pripojeno ke Spanelsku, bych neprirovnaval k r. 89 v Československu, kdy to nebylo nic jineho, nez pripravená změna režimu s nutným divadlem okolo pro lidi.

+6/−1
3.10.2017 8:01
Foto

V63l42a24d86i33m91í53r 50M80o54r64a19v66e41c 3428770283523

Karma. Upírat lidem právo na sebeurčení není demokratická cesta. Jednání s centrální vládou dlouhodobě selhávala a nespokojenost rostla. Tak co jiného mohli Katalánci udělat?

Ukátka tak zvané, demokracie, tedy iluze demokracie v praxi.

+3/−2
3.10.2017 7:43
Foto

L31e71o15n50t43ý51n74a 81C89h90v14á47t13a87l93o79v51á 1833845476

Spíše než listopad 89 to připomíná rok 68, mít EU armádu, už nejspíš "spřátelená" vojska parkují na území Katalánska a bude hůř. :-(

+25/0
3.10.2017 0:32
Foto

J30o58s90e50f 45P37r89o26c66h75á27z29k48a 3390825864555

Demagogické tlachy pod úrovní dosud vyřčeného. Referenda se nezúčastnilo ani 40% voličů. Ti, co přišli, byli logicky většinou pro odtržení. Podle dlouhodobých průzkumů je pro osamostatnění ani ne 40% Katalánců. Počínání španělské vlády považuji za tragické, ale co s tím má proboha společného Brusel? Naopak španělské vládě hrozí prošetřování ze strany Bruselu. Hlavní starostí katalánské vlády je, aby jí zůstalo členství v EU a Euro. Takže používat tyto události jako další klacek proti EU je úplně mimo.

+9/−16
2.10.2017 23:42
Foto

V23l97a71d22i51m12í61r 46M42o50r75a24v85e88c 3588920803313

Jak jich prosím mohlo dorazut víc, když je policie řezela hlava nehlava, zabavovala hlasovací lístky, zavíraka volevbí místnosti, zabavovala urny?

Jinak, proti EU není třeba používat žádný klacek, EU už se hroutí sama zevnitř, a to jak neúspěšný projekt EURO, tak morálně, tak se hroutí i právní systém. Je to otázka času.

Ale důležitou otázkou nyní je, zda se rozpadne spontánně, čemuž moc nevěřím, nebo zda to bude násilím, či občanskými válkami.

Projekt EU tak, jak byl znetvořen v posledních letech je mrtvý, jenom si to mocní u koryt nechtějí připustit.

+16/−1
3.10.2017 7:47
Foto

L63i14b15o61r 57V25y23k73o84u98p72i15l 9166335379857

Když budu proti odtržení, tak se přece kvůli tomu nepůjdu nechat zmlátit od těch, kterým jdu na ruku. Španělské vládě nehrozí z Brusele nic, samozřejmě, tedy kromě pochvaly. Brusel prohlásil, že to Katalánsku osladí a nevezme ho zpět, což ovšem znamená oslabení Brusele, doufající původně, že to strašení postačí. Takže teď budou muset bombardovat Basky, aby si náhodou nevzpomněli na svoji kapitolu separatismu. Ale to se ještě bojovalo proti Frankovu režimu, to byla brnkačka.

0/0
4.10.2017 1:11
Foto

J22i35ř77í 56M38í14k13a 7858242117790

Obecně mi v každé situaci přijde mimo demokracii, pokud stát potlačuje pokojné projevení názoru.

I pokud to má být neústavní referendum.

Pro nás možná poučení, pokud by ČR jednou chtělo vystoupit z EU. Dnes to právo EU umožňuje. Pokud se to změní už by dle této logiky ČR nemělo právo na samostanost.

Nakonec i v Ústavě ČR je napsané, že ČR má povinnost dodržovat mezinárodní dohody. Bylo by proti opuštění EU pak mnoho právních bariér. Tak nebo tak když jde policie mlátit lidi, kteří jdou jen volit (hodit papírek do urny), a policie se jim tomu snaží zabránit násilí, nepatří do demokracie.

Kupodivu se ministr Španělska vyjádřil, že policejní útok na voliče "ochránil demokracii". Možná tím myslel "právní řád" resp. Ústavu, ale termín demokracie je právě čistě o vůli voličů. Papíry, formální řešení jsou spíš technikálie ,

Stát se tohle v Rusku, tak to máme policii mlátící voliče denně na talíři v médiích a rusobijeckých blogách. Dvojí metr v různých směrech je znát.

+29/−2
2.10.2017 21:23
Foto

J86a68n 35U67l17r20i16c90h 9199916209644

Politické hlasování (volby, referendum, rozhodování zastupitelských či exekutivních orgánů státu) přece není vyjádření názoru, nýbrž způsob přijetí rozhodnutí, které se později projeví v podobě mocenských (násilných) kroků. V tomto případě je tímto krokem zásah do územní integrity Španělského království a ustavení nového státu. Jinými slovy, když řeknete "jsem pro nezávislost Katalánska", je to vyjádření názoru, zatímco když jdete hlasovat v referendu o nezávislosti, je to participace na politickém rozhodnutí, které se projeví jako násilný akt.

+3/−6
2.10.2017 22:03
Foto

P88a87v61e43l 77Š69t17í62p61e71k 5809553534255

Jak může být nošení papíru do školy politické, když tu tak řvete, jak není podle ústavy, čili vlastně neexistuje? Aha, proto neexistující referendum vás centralisty tak vzteká.

+5/−4
2.10.2017 22:13
Foto

J92a11n 69U51l67r50i51c68h 9189536929264

Politický akt může být ilegální. Je to poměrně běžné.

Mimochodem, já nejsem proti secesi nebo nezákonnému politickému jednání obecně. Záleží na důvodech a cílech. A nacionalismus je tupý, idiotský, a proto zcela nelegitimní důvod a vytvoření dalšího státu stejného typu a obsahu je logický nesmysl.

+3/−4
2.10.2017 22:18
Foto

P34a95v54e21l 63Š94t64í40p17e72k 5729183904615

A jak může být ilegální referendum, které nesplinilo náležitosti a tedy neexistuje? Aha, on má Madrid hrůzu už z toho, že někdo dává najevo své názory..

+3/−3
2.10.2017 22:24
Foto

J82a12n 11U21l74r17i30c42h 9789786849114

Opakujete zodpovězenou otázku.

+4/0
2.10.2017 22:46
Foto

P56a10v17e41l 20Š92t61í28p11e18k 5149293124985

Odpověď, že to na vás působí politicky, fakt neberu.

+1/−3
2.10.2017 22:47
Foto

T44o10m20á30š 37Z61m60e15k 7669495673968

Jak může být lilegální držení omamných látek, když zákonem je toto zakázané, tedy neexistuje nic jako ilegální držení omamných látek, neboť nemůže existovat nic, co je zákonem zakázáno. Vaše tvrzení, že to nemá s vaší otázkou nic společného neberu.

0/0
3.10.2017 8:43
Foto

P77a85v94e90l 26Š74t36í61p47e64k 5339753624795

V zákoně se píše, že držení omamných látek je zakázáno, čili existuje. Kde se v něm píše, že nosit papír do školy je zakázáno?

0/0
3.10.2017 9:36
Foto

J56i71ř59í 74M96í80k18a 7758722307310

No nacionalismus za Rakouska Uherska mi dával smysl. Podobně pokud se spojíme do federace s nějakými mimozemskými přáteli.

Někdy může být a historicky často byl nacionalismus obranou proti útlaku.

Unifikace/globalizace typicky centralizuje mocenskou strukturu. Pokud se to neděje procesem, který je každému žádoucí, může cítit nutnosti kroku zpět k větší suverenitě.

+1/−1
2.10.2017 22:33
Foto

J58a51n 32U50l51r43i67c72h 9229246759324

Nacionalismus nedává smysl nikdy. Je to zlovolný nesmysl. Nicméně samozřejmě někdy může být vedlejším produktem nacionalistického počínání i něco prospěšného.

Československo: Osobně se domnívám, že vznik tohoto státu byl aktem z hlediska zásad rozumu a obecného dobra velmi sporným.

Nevyslovil jsem se pro unifikaci. Globalizace je faktickým kulturním a ekonomickým jevem. Jsem stoupencem toho, co zde fakticky máme a co všude na Západě dobře funguje - individualistické koncepce života. Nacionalismus je konkurenční anachronický koncept založený na vytváření a živení lživé představy velkých skupin navzájem nepříbuzných lidí jako nějaké širší rodiny.

+3/−2
2.10.2017 22:45

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz