Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10a86n 56J45e31n45i24c 1844604297754

Paní Šichtářová super. Sice nesouhlasím s tím, že by jezdily bezobslužné kamiony, je toho fakt spoustu, než se toto podaří, ale jinak ano.

Nevím kolik voličů ANO si to uvědomuje, ale pokud má ANO v gesci ministerstvo financí a vyhožovalo, že bude stát řídit jako firmu, tak tento blog a realita je usvědčují ze lži.

Přijmout 30 000 státních úředníků a ještě všem i těm stávajícím zvýšit výrazně plat, tohle by neustála ani silná firma. Tedy dlouhodobě. To by museli zvednout produktivitu asi o 100%.

Komplexnost dnešních výrobních systémů mění velmi výrazně nároky na kvalifikaci lidí. Umění správně interpretovat data v daném prostředí a čase je taky velmi náročná věc a vyžaduje nejen znalosti, ale i přehled a pochopení procesů. Tohle je slušný oříšek pro středoškoláky. ZŠ nemá šanci. A co děláme u nás? Likvidujeme jak o závod kvalitu vzdělávání (viz absurdně pojatá inkluze) a vzhledem k platům kantorů tam dělají buď nadšenci nebo ti, co se nedostali na jinou školu. Takže úroveň nic moc.

Skoro mám pocit, že pro lidi levicového typu jako Zaorálek či Sobotka je vlastně super mít "hloupého voliče", těm se dá navykládat kdejaká pitomost, takže čím více se likviduje školství, tím více levicových voličů. Typickou ukázkou je to, jak se daly vyhrát 2x volby kvůli 30Kč. A těmto voličům ani nevadí, že privatizace OKD připravila desítky tisíc lidí o byty a dovolila tunelování OKD a ještě si to chlapci koupili zpátky. I koblihy mnoha náramně chutnají. Tak nějak už nikdo nevidí, že každá rozdaná kobliha je asi 1M přínosu pro jistou firmu, když se například prodlouží dotace na řepku. Že to devastuje krajinu, zhoršuje sucho a eroduje půdu? Však vypíšeme dotace a zamáznem to sběrem dešťovky. Nezamáznem, páč tu spláchlou půdu už nikdo z5 nevrátí a když krajina neudrží vodu, tak to dešťovka v podzemní nádrži nevyřeší...

+5/−1
24.8.2017 15:04
Foto

R66o44m98a11n 98K71o12z27e36l 4427706433144

Platy byly zvýšeny hlavně ozbrojeným složkám, zdravotním sestrám, pracovníkům v sociálních službách. Plat běžného úředníka na přepážce je 15 až 20 tisíc hrubého.

+1/0
24.8.2017 23:59

J49a57k73u26b 60B44o41h76o74n80ě78k 8915796369297

Od ekonomů bych čekal trochu sofistikovanější pojednání.

Například ignorování rozdílů mezi variabilním nákladem v podobě zaměstnance a fixním v podobě robota opravdu bije do očí a z potenciálně zajímavé myšlenky dělá jenom další politický elaborát.

A ne, nejsem volič ČSSD ani ANO, takže mě to osobně neuráží. Jenom profesně jako ekonoma z průmyslu.

+1/0
24.8.2017 12:34

J82a83n 71J11e78n70i87c 1154864237564

Nejsem sice ekonom, ale odhaduji, že obojí bude přímo úměrné množství vyrobených kusů, takže půjde svým způsobem o přímé náklady. A nutno si přiznat, že péče o robota a režie na něj napojené budou menší než u zaměstnanců. Stejně tak problémy s čerpáním a převáděním dovolené a s tím spojených rezerv.

Z pohledu nákladů a účetnictví je to asi problém, z pohledu kalkulací a přímých nákladů a režii mi to moc rozdílné nepřijde. Stejně je dnes snaha co nejvíce nákladů identifikovat k vyrobenému kusu, minimalizovat režie a tím zobjektivizovat skutečně vynaložené náklady...

0/0
24.8.2017 14:36

J54a67k59u64b 66B66o26h22o41n80ě87k 8505686109837

Věřte mi, že v realitě bude první otázka: do kdy se to zaplatí? Jestli bude doba delší než tři roky, tak na to nikdo nekývne.

Ve hře bude ještě druhé kriterium a to je podíl fixních nákladů na celkových nákladech. Tam se každý bojí toho, že jakmile trochu klesne odbyt, tak budou náklady na kus v háji.

Rozdělení na režijní a jednicové nebo přímé a nepřímé v realitě v podstatě nikoho nezajímá.

A další nástavba je samozřejmě to, že pokud se vyrábí menší výrobní dávky s větší variantností, tak je docela problém a zdržení přenastavit automatizovanou linku. Lidi se přeorientují mnohem líp. Ale to už je hodně problém z praxe.

0/0
24.8.2017 14:42

J43a88n 69J27e31n17i90c 1754964537574

Tak otázky do kdy se to vrátí a jaká je "vata" v tom kterém projektu, se obvykle řeší na začátku. Pak se rozhodne a riziko je nutné nést. Když přijde krize nebo si s Vámi zašpásuje kurz EURa, tak jsou fixy velký problém.

Proto se vždy zvažuje, kde je hranice rentability pro robotizované pracoviště, tj. při jak velké serii jsou náklady na kus menší u robota než u lidské obsluhy.

U menších dávek a variabilitě nemám moc zkušenosti, tak tam bych plácal. Taky asi záleží na dané technologii. Je rozdíl, jestli měním nástroj, který upnu za 10 minut nebo měním formu, kterou předehřívám 2 hodiny, upínám další hodinu a rozjíždím s desítkami technologicky nutných zmetků. To je další alchymie, co je ekonomicky únosná doba výměny nástroje, abych neztratil rentabilitu, ale zároveň neměl moc peněz v zásobách a nárocích na skladování...

Beru článek paní Šichtářové spíše jako populární formu, kde se detaily nedají pitvat. Z mého pohledu je struktura našeho hospodářství špatná (montovny a sklady) a zoufale málo peněz ve školství, což podkopává budoucí úroveň žáků a potencionálních zaměstnanců.

0/0
24.8.2017 15:36

J97a41k34u77b 68B67o38h47o87n85ě19k 8245266229347

Samozřejmě, že se to řeší na začátku a je to podklad pro rozhodnutí koupit nebo zaměstnat :-)

Když ono je to těžké. Na jednu stranu se mluví o vysoké vzdělanosti, ale na druhou stranu je skoro nadlidský úkol shánět slušné vývojáře pro jakékoliv větší vývojové centrum. To pak člověku nic jiného než montovna nezbývá. Ale to už jsme tématicky uhnuli

+1/0
24.8.2017 16:31

R63a23d87i11m 95P30o42l78á85š54e26k 9276953349479

Slušní vývojáři jsou lidi s IQ minimálně 130 a jako takoví stoprocentně využili našeho bezplatného školství k naučení se dokonalého jazyka a k vysokému využití výměnných školních programů., jako je Erasmus.

To prostě nejsou řadoví technici z montoven, kteří kolikrát neumí cizí řeč, jsou často smířeni s tím, že nevycestují a 40 tisíc hrubého je pro ně královská mzda.

Tudíž pro ty kvalitní vývojáře je po škole otevřen celý vyspělý svět se svými vysokými mzdami na příslušných pozicích pro takové lidi. Abyste je udržel tady v ČR, musíte jim nabídnout odpovídající podmínky. Ne o moc nižší mzdy než na západě plus další benefity. Spoléhat jenom na to, že tady mají rodinu a známé je jaksi mimo.

Pokud tolik platit nechcete nebo nemůžete, musíte se spokojit s podřadnými vývojáři. Nebo sáhnout do skupiny starších a zkusit najít někoho, kdo se i přesto, že je starší, buď neprosadil nebo naopak už dosluhuje. I za cenu třeba toho, že to je svérázná individuální osobnost A budete muset tomu přizpůsobit svůj přístup nebo že bude muset nejnovější věci dostudovávat.

0/0
25.8.2017 11:02

R76a83d66i22m 19P27o80l16á13š29e81k 9396623959579

To se právě s tím přenastavením linky pletete. Podstatou Průmyslu 4,0 je právě to velice rychlé přenastavení linky.

Dá se to interpretovat tak, že pro určité, velmi vysoké množství výrobních variant je přenastavení linky už zpracováno předem, tudíž se při výrobě neztrácí vůbec žádný čas mimo vlastní fyzickou změnu režimu, pokud je nutná.

V praxi se to má projevit tím, že varianty, které si v internetovém objednávkovém eshopu nastaví po jednotlivých kusech jednotliví zákazníci, se přímo z chodu v těch kusových množstvích na lince dělají. Maximálně, pokud je akceptovatelné zpoždění výroby pár hodin nebo den, nějaký automatizovaný software poskládá pořadí jednotlivých vyráběných druhů výrobků tak, aby vlastní fyzická změna řežimu linky byla mezi jednotlivými výrobky co nejmenší.

0/0
24.8.2017 19:08

R79a54d10i19m 81P36o62l19á51š61e76k 9986553909249

Bajky firemních personalistů a manažerů o údajném nedostatku lidí se bortí.

http://polasek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=620232

0/0
24.8.2017 12:32

R51a21d50i62m 48P42o40l58á98š25e45k 9416803979769

Mzdy v ČR se ale zvyšovat musí. Každý rok, kdy jsou u nás výrazně nižší mzdy proti Západu, ztrácíme z tohoroční absolventské generace ty nejlepší, protože díky znalosti jazyků ze školy a výměnnému programu Erasmus většina z nich automaticky odchází za lepšími mzdami do Západní Evropy nebo jinde.

Pokud to bude trvat dostatečně dlouho, zmizí těch nejlepších tolik, že česká pracovní síla v podatě zdegeneruje na málo kvalifikovanou a málo schopnou učení masu. Navíc nevhodnou k zaměstnávání v budoucích robotizovaných a automatizovaných fabrikách, zatímco montovny naopak vymizí, protože se v konkurenci robotů neudrží.

Naše ekonomika pak bude žít z oborů jako je prodej surovin, zemědělství nebo turistika a jinak z ničeho.

+1/0
24.8.2017 12:13

J48a12n 26J89e96n45i72c 1944244657494

Většinou jo, ale zvyšovat mzdy a nemít to podložené produktivitou jde jen velmi krátkou dobu. Žádný majitel nebude dobrovolně snižovat zisk nebo jít do ztráty kvůli ČSSD. Ceny výrobků jsou nasmlouvané a marže nějaké velké zvyšování nedovolí.

0/0
24.8.2017 14:39

R31a57d70i57m 50P80o60l21á14š40e28k 9216433189469

Podloženo produktivitou to v podstatě je, takže to visí jen na vyšší nasmlouvané ceně výrobků.

jak rychle majitel dokáže zvyšovat nasmlouvanou cenu výrobků, tak rychle se mzdy v jeho firmě mohou zvyšovat.

A není to kvůli ČSSD, protože já nemyslím zvyšování miniálních mezd, to je spíš kravina. Určující jsou střední a vyšší mzdy, ne nízké mzdy blízké minimální mzdě.

0/0
24.8.2017 19:12

P23e51t20r 65M90a30r38t52í84š38e95k 3395115272158

Robotizace - částečně ano. Ovšem samořiditelná auta bez kompletně přepracovaných silničních systémů? Ani náhodou. Něco jiného je samořiditelná sranda někde v dobře zmapované oblasti a něco jiného je pak na běžné silnici za běžného provozu s občas nepředvídatelnými okolnostmi.

Platy a produktivita - no ano, to máte pravdu, ale na druhou stranu - dnes je základní plat tak nízký, že pokud nemáte dvě práce, nezaplatíte ani slušné bydlení s energiemi a o nějakém stravování a dalších věcech se nemá smysl ani bavit. Minimálka by měla být někde u 25 000 hrubého, aby se lidem vůbec vyplatilo normálně žít a ne že při stávající práci budou pořád na existenčním minimu. Nebo snad dnešní člověk nemá právo na normální život a je nucený díky tomuto samoudržujícímu se otrokářskému systému pracovat od rána do noci, jen proto, že dosud nebyl demokratizován ani bankovní sektor a v podstatě ani státní sektor?

Co takhle kdyby stát snížil odvody za zaměstnance ze 60% třeba na 20%, tím pomohl pořádně zvýšit platy zaměstnanců bez dalšího tlaku na zaměstnavatele? Jo aha.. ono by pak vlastně bylo málo peněz pro různé "neziskovky", "humanitární pracovníky" a jisté skupiny nejmenovaných obyvatel, kterému se musí povinně platit výpalné, že?

+1/−1
24.8.2017 11:56
Foto

R47o55m47a81n 92K19o11z37e67l 4947606293864

Naprostá většina odvodů - 80 % nejde neziskovkám a menšině, ale na důchody, co s tím?

+2/0
24.8.2017 12:16

J71a17n 83J14e56n87i98c 1584524147104

Vám přijde normální, aby měli lidé, kteří celý život byli jen na dávkách větší důchod než většina lidí, co pracovala? Že by většina odvodů šla na důchody, to se mi nezdá. Možná většina sociálního. Jinak není normální, aby se přbralo 30 000 státních úředníků a zároveň se všem úředn íkům zvednul plat. To nehospodárně a nezodpovědně se nedokáže chovat nikdo jiný než levicový politik. Hádám, že tímto krokem se zvýšily náklady na mzdy u státních úředníků o několik desítek procent a možná se to blíží 50%.

+2/0
24.8.2017 14:29
Foto

R58o11m28a27n 72K21o84z31e19l 4867346793644

1) lidi na dávkách nemají důchod vyšší než ti, co pracovali, už to bylo nesčetněkrát vyvráceno.

2) Není podstatné, co se vám zdá, čísla hovoří jasně - na důchody jde 400 mld, na tzv. problémové dávky (příspěvek na bydlení, hmotná nouze) 20 mld.

3) když už, tak se přibylo 30 tisíc státních zaměstnanců, jako vojáků, učitelů, úředníků je z toho naprostá menšina, nesmíte dát jen na to, co opakují neumětelové Kalousek a Fiala. A k těm platům úředníků - není to tak dávno, co zde byl článek o tom, že nástupní plat úřednic na ÚP je 15 t hrubého a známá, co tam dělá už snad 7 let, tak má tak 17 tisíc.

0/0
24.8.2017 23:36

M94i36c53h14a50l 81S97o94l68n18i65c22k30y 2225343543391

Milá paní Šichtařová.

Objednává si u Vás články pan Kalousek nebo rovnou jeho mecenáši, třeba pan Šťáva ? Co to plácáte za ty nesmysly se strašením lidí robotizací a průmyslem 4.0. Víte o tom něco ? Navážíte se do vzdělání pana Zaorálka, tak se tedy ptám já, jakou Vy máte technickou kvalifikaci, kolik automatizací provozů a nasazení průmyslových robotů jste realizovala ? Já hodně a vím, že technicky vzdělaní lidé musí v závodech zůstat, jelikož robot musí někdo objednat, zadat co má dělat, instalovat, zprovoznit a realizovat zkušební provoz a následně ho velmi svědomitě sledovat, servisovat, opravovat atd. V závodech kde se podobná technologie nasadí se moc nepropouštělo, naopak zkušení pracovníci na robotizovaných linkách si často zvýšili kvalifikaci a byli schopni pracovat jako obsluha linky s více roboty, což byla výhoda ve vyšší produktivitě, kvalitě, menších prostojích atd.

Ze strany českých podnikatelů a manažerů se však dělníci spíše než robotizace dočkají převedení výroby do zemí s ještě levnější pracovní silou než v Čechách nebo navezení agenturních pracovníků, kteří mají jakési otrocké vztahy s mafiánem který vše zařizoval. Robotizace je totiž složitá a mnoho českých podnikatelů pocházejících z taxikářských, veksláckých a šmelinářských kruhů jí nerozumí. Zato s mafiány z Ukrajiny, Rumunska, Bulharska nebo Moldávie jsou jedna ruka.

Navíc se mi zdá, že jste vlastně nikdy pořádně v žádném výrobním závodě nebyla a natož aby jste v nějakém pracovala. Je to prostě jen to psaní keců na objednávku. Pište ale prosím o něčem čemu alespoň trochu rozumíte.

0/−4
24.8.2017 10:50

J16a88n 12J43e81n43i17c 1814204947824

Buď jste nepochopil psaný text nebo máte rudo před očima kvůli Kalouskovi. Kalousek mi taky vadí, ale myslím si, že tohle nemá s tímto článkem nic společného.

Nesouhlasím vždy s pí Šichtářovou, ale v tomto případě (až na ty kamony bez řidičů) bych to podepsal. Oživoval jsem testovací stanice už v roce 1998 a tak si myslím, že o tom něco vím.

Vy mluvíte o kvalifikované pracovní síle a tam o tom není pochyb. Jenže těchro lidí je na trhu trvalý nedostatek. Pí Šichtářová mluví o nekvalifikovaných lidech a tam je opravdu velký problém s nástupem robotizace. Včera jsem se vrátil z rajchu a když porovnám úroveň robotizace a automatizace v německé továrně a u nás, tak to je opravdu obrovský rozdíl.

U nás je problém především ve struktuře. To je však podmíněno kvalitním vzděláním. Takže záměrná likvidace školství od r. 1990 nahrává těm montovnám a nás pasuje do role lokajů. Třeba v Německu mají učitelé jedno z nejlepších finančních ohodnocení v Evropě a je to vidět.

Celá EU a socanské vedení ČR má jeden zásadní problém. Místo toho, aby řešili příčiny problémů, tak problémy zneužívají k ovládání lidí a před volbami zadlužení země jak jen to jde. Sobotka, Zaorálek a spol. místo řešení problematické struktury vyroby, řeší minimální mzdu. Pokud se nezmění struktura, tak jediným důsledkem bude ztráta pracovních míst a často i přestěhování provozů dále na východ (spíše tedy jihovýchod). Maďaři a Rumuni už dávno nejsou jen pěstitelé papriky, ale čím dál více dělají o do průmyslu. Přes počáteční porodní bolesti se potýkají docela slušně i s kvalitou, takže ty montovny, co jsou u nás se klidně mohou posunout.

A k tomu ještě "osvícené" rozhodnutí vlády odpustit daně na několik let, dát pozemky za 1Kč a zadotovat stavbu haly. Takže daná firma, když chce zvednout kotvy, tak ji to vůbec nebolí...

Průmyslová revoluce? Bude čím dál více požadovat vyšší a vyšší kvalifikaci lidí. Takže nekvalifikovaná pracovní síla to má dnes spičítano nezávislé na politicích.

+3/0
24.8.2017 12:01

J75a97n 76F83i82k14á48č60e60k 1545542

Áááááá, žumpa českých blogů zase v akci. :-)

0/−3
23.8.2017 23:33

J12a32r11o62m41i19r 61H59o89b71l96i64k 1575287905

Aby pan Zaorálek zvýšil svoji produktivitu o 45%, měl by se obejít bez 45% osazenstva jeho ministerstva. Tím jak ministerstva stále bobtnají, tak ta neefektivita čím dál víc českou ekonomiku zabíjí.

+4/0
22.8.2017 18:01

P62a61v53e19l 95D67o71b13r21o92v20o88l38n47ý 1188841926774

"Dokáže pan Zaorálek zvýšit svou vlastní produktivitu během pěti let o 45%?"

Dokáže snadno o 100%!

Stačí, když začne něco smysluplného dělat.

0/0
22.8.2017 15:11

I61v43o 10H20e79b80e75l72k57a 8445920132100

Nevím, jestli si to pamatujete a všimnete si toho, ale pokaždé, naprosto pokaždé, když se zvyšuje minimální mzda, tak "ekonomové" jako Šichtářová, křičí něco o tom, že vznikne armáda nezaměstnatelných a podobný kecy. Spousta lidí jim to sežere, takže tito "ekonomové" mají o teplé a skvěle placené místečko postaráno.

A nikoho už pak za půl roku za rok nezajímá, že nikde žádná armáda nezaměstnatelných nevznikla. Protože tito "ekonomové" vymyslí novou hrozbu, krizi, příležitost, aby se zapomnělo a oni mohli zase hlásat další nesmysl.

+2/−4
22.8.2017 13:15

P21a36v64e22l 85S98z17i44r58o43t60n97ý 3502474974720

Socani jsou nevolitelná pakáž a je úplně jedno kdo je předseda a kdo volební lídr. Výčet buzeračních zákonů, které tato vláda přijala je dlouhý a nemá cenu to zde znovu připomínat. Když už před volbami zvyšují jako pominutí mzdy "učitelům, hasičům a zdravotním sestřičkám", rozhodují alespoň o státních zaměstnancích. Což vláda může (i když rozhazuje nesmyslně). Ale jak si můžou dovolit určovat výši odměny za práci, na které se smluvně dohodne soukromý subjekt s fyzickou osobou ? To je prostě nehoráznost. Navíc kecy odboráře Středuly jsou úplně mimo. A sice, že vyšší minimální mzda bude lidi motivovat k práci a nebýt na dávkách. Jenže sociální dávky se v drtivé většině případů odvíjejí právě od minimální mzdy. Takže když bude minimální mzda vyšší, více lidí na sociální dávky dosáhne. Řešením by bylo snížení podpory v nezaměstnanosti pro dlouhodobě nezaměstnané. Příp. snížením navazujících sociálních dávek pro lidi, kteří nepracují ačkoliv by mohli (v dnešní době, kdy jsou inzeráty hledající zaměstnance na každém rohu). Jenže to není tak líbivé před volbami, že ? Zvlášť pro socany, kteří se snaží lovit právě v těchto vodách. Jenže se to stejně mine účinkem. Lidi na minimální mzdě či nezaměstnaní si rádi vezmou penize navíc. Ale volit v drtivé většině stejně nepůjdou.

+3/−3
21.8.2017 20:47
Foto

R31o52m63a22n 70K79o66z56e61l 4507736383294

Několik omylů:

sociální dávky se neodvíjí od minimální mzdy, odvíjí se od životního minima, to je 3410 Kč, naposledy se zvýšilo v roce 2012, za vlády TOP 09. Vzpomeňte si, že i pan prezident mluvil několikrát o zvyšování minimální mzdy a také o snižování sociálních dávek a minimální mzda se zvyšovala i za pravicových Klausových vlád.

Kdo odmítne práci, tak je vyřazen z evidence a tím o dávky příjde. i když mi k tomu známá - úřednice na sociálce řekla, že ti lidi si na to už umí dát pozor a je fakt, že doktoři napíšou ledasco, proč člověk nemůže tu a tu práci dělat....a také ti lidé často pracují načerno.

Ke snižování sociálních dávek už dochází u lidí, co nejdou na veřejnou službu, platí to od srpna

http://ekonomika.idnes.cz/zkracene-davky-nezamestnanost-verejne-prospesne-prace-pit-/ekonomika.aspx?c=A170105_124606_ekonomika_lve

líbivé to právě je:

http://zpravy.idnes.cz/zivot-z-davek-pruzkum-cvvm-ddl-/domaci.aspx?c=A150403_200324_domaci_hro

+1/0
21.8.2017 23:44

S94y23l67v28a 89Š20p76o11r82k94o97v92á 9706269840654

plete si dvě zcela odlišné věci - sociální dávky jako takové a podporu v nezaměstnanosti. pouze té se týká to, o čem píšete, o ostatní sockální dávky nikdo nepřijde, a to ani vyřazením z nějaké evidence či odmítnutím veřjeně prospěnšých prací.

0/0
22.8.2017 17:05
Foto

R59o81m39a38n 73K84o23z49e49l 4877506563974

Vyřazení z evidence také znamená povinnost si platit zdravotní pojištění, asi 1200 Kč to je a odmítnutím veřejné služby nepřijde sice o vše, ale jsou dávky kráceny.

0/0
22.8.2017 23:34

J64i34ř58í 43H15o38r48á46k 5402322560

Ať soudruzi Štěch, Zaorálek nebo Zimola založí firmu, každý zaměstná padesát lidí a předvedou, jak vypadá podle nich plat a potom budou moci radit jiným. Vždyť Zimola dělal nějakého řemeslníka ve Vítkovicích, tak ví o čem práce je. Ve výsledcích většiny firem je vidět, že zvýšením mzdových nákladů by se dostaly do ztráty, pořád jsme výrobna dílů pro Německo, Ti tam přidají přidanou hodnotu a cenu.

+4/0
21.8.2017 17:47

J87a94n 29J69e67n23i77c 1194494717954

Je to jak píšete... Z marže v jednotkách procent se zvyšování dělat nedá a obávám se, že mnoha lidem nedochází, že zvýšením minimální mzdy dochází k lavinovému efektu, kdy se musí zvýšit úměrně i další třídy, nejen ta nejnižší...

0/0
24.8.2017 15:40

J89i90ř98í 90P30a37r53o77u50l31e36k 1540849391734

Už jste viděli něco co vymysleli socani že by funglovalo .NEVOLTE SOCANY

+3/0
21.8.2017 17:07
Foto

M43a36r21t55i26n 23R50o16t80t84e88r 2935792809737

Robotizace ve stylu, v jakém se aplikuje nyní, bude za pár let OBROVSKÝ problém a pokud se buď výrazně nezkoriguje způsob užití robotů nebo nezměné ekonomické paradigma, budeme v šachu, a to velmi brzo.

0/−1
21.8.2017 14:02

P71a46v57e92l 37S68z51i15r46o27t18n86ý 3532164664680

Nebudeme. Jen se budeme muset přizpůsobit. A bránit se tomu je asi stejně chytré jako rozbíjení strojů na počátku průmyslové revoluce. Ano, kdo zvládne jen odnést něco z místa A do místa B a mezitím si dát "kouřovou pauzu" jistě za pár let bude "out" a nezaměstnatelný. Chtělo by se mi ironicky napsat, že pořád může být politikem nebo pracovat v nějaké neziskovce. Ale vážně. Nemyslím, že se v dohledné době rozšíří roboti třeba na úklid měst či údržbu zeleně. Nebo na některé další služby. A tady bude šance pro ty, co se nenaučili víc než jim poskytla základní škola. Ale problém mít asi budou. Od toho jsou ale rekvalifikace, které ÚP pořádají. Kdo chce, může. A kdo odmítá všechno, bude zřejmě žít pod hranicí chudoby. A dobře mu tak.

0/0
21.8.2017 21:14

S73y83l37v49a 43Š81p38o25r78k75o50v91á 9206459480584

přesně...a obrovský potenciál bude ještě v péči o seniory

0/0
22.8.2017 17:23

P96a68v56e63l 17H36o46r45á74k 8841153185972

Práce je neskutečně mnoho, jen ale za ni nechce nikdo zaplatit. Dnes jen malé procento populace je schopno levně a rychle vyrobit dostatečné množství jídla, energie, spotřebního zboží, léků, ..., pro ten zbytek. A přesto pořád čteme, že budeme muset odcházet do důchodu později, pracovat déle a více. V horším případě, že nás spasí jen pracující přicházející z Afriky,

+1/0
22.8.2017 23:26

E14v63a 62H73a28s29n30í94k52o34v37á 1644291766574

Ani v Německu se už moc nepracuje. Byla jsem v Porýní, kde mají spoustu železničních zastávek, ale všechny stanice jsou prázdné. Nahradil je automat. Sice si žádný turista neumí správně koupit jízdenku, ale hlavně že ušetřili x platů.

0/0
21.8.2017 10:44

M91i10c22h36a81l 69P37u55p46c19s15i65k 8573903134687

A co rovnou nechat zaměstnance pracovat jen za byt a stravu? Čeští podnikatelé by jistě byli spokojeni. Nebo aspoň za africké mzdy. A to vše pár kilometrů od Německa.

Takže: jestli čeští podnikatelé nemají dost peněz na to, aby slušně zaplatili své zaměstnance, ať jdou podnikat do Afriky. tam mohou dát lidem ještě méně.

+4/−12
21.8.2017 8:08

J95a33r16o79s71l85a39v 45M26a28š38e12k 5269320354523

Coz takhle jít makat do toho Německa co je jen pár kilometrů?

A Vy sám, kolik lidí zamětsnáváte a jak dobře je platíte?

+5/−1
21.8.2017 8:29

P17a68v86e81l 83S91z80i25r44o36t16n37ý 3182244634470

Přesně tak. Můj známý tam pracuje. Pro slušnou firmu, žádný otrok. Dostává diety a peníze vždy včas. Ale pracuje 10 hodin denně od pondělí do pátku a v sobotu cca 6 hodin. Domů jede někdy o víkendu (i na ten volný víkend dostává diety). Někdy je tam ale třeba měsíc (podle potřeby zaměstnavatele). Nedřou ho z kůže a vydělá si slušný peníze. Je spokojený, ale má peníze za práci. Není to pro každého. Kdo chce být každý den ve tři odpoledne doma, jít na levné pivko, platit levný nájem (v porovnání s Německem), tak tu může psát své bludy a volit ČSSD.

0/0
21.8.2017 21:04

P61a31v68l67a 94K70o76z30á23k82o90v65á 1501970530305

Za byt a stravu ve velkých městech dáte mnohem více, než minimální mzdu. Mnozí by si dle vašeho nápadu polepšili, takže proč ne?

+1/0
22.8.2017 18:29

O86t78o23m50a32r 25T86h21o41m34a 2635367596335

Všichni 28 let po sametu už aspoň tuší, že jsme se dostali na druhou stranu systému , kde se kapitál nehromadí, ale naopak odtéká pryč , což sebou nese všechny negativní jevy včetně žalostných mezd...

+18/0
20.8.2017 17:52

J17a17n 13K74a63š64p10a66r 9831213970197

Hezky o tom píše ekonom profesor Zelený

http://www.milanzeleny.com/cs-CZ//stranky/1/-/0/484/degenerace-ceske-ekonomiky-nasta

Který na rozdíl od našich "ekonomistů" má přehled o ekonomii. ;-D

0/0
21.8.2017 6:41

P60a69v19e89l 59S92z37i61r17o31t45n50ý 3962384154800

Profesor Zelený má levicové vidění světa i ekonomie. Nic proti tomu, každý má právo na svůj názor. Nicméně si myslím, že není třeba ho vyzdvihovat jako nějakou ikonu. Ekonomové, stejně jako právníci, jsou vzláštní sorta. Když se sejdou dva, mají tři názory. A on svoji představu zkrátka neobhájil ve volbách. A to je jediné kritérium. "Knížecí rady" těch neúspěšných mě nezajímají. Dneska každý může říkat, že by to udělal jinaki, kdyby to uměl.

+1/0
21.8.2017 21:25

J55o63s45e22f 93S62l58a82v57í46č33e88k 4643856216383

Mohu se zeptat na které soukromé škole jste získala ekonomické vzdělání?

0/0
20.8.2017 16:54

P39a33v15e35l 51H32o44r14á42k 8321703105852

V případě ekonomických škol je to v podstatě jedno. Autorka je celkem dobrá v oblasti financí, kde oproti jiným chápe, že vše nefunguje tak, jak se to povinně učí. Nicméně pokud se pokouší komentovat reálnou ekonomiku, tak to dopadá jak tento článek.

+1/−1
20.8.2017 17:19

I67r34e66n35a 94V84r37á56n61o96v66á 5162592165124

Obecně nic proti, ale nechápu, proč by lidé, kteří takto dostanou výpověď, nemohli jít na úřad práce? Vždyť i když třeba věří, že zaměstnání neseženou, dostanou aspoň na nějakou dobu podporu v nezaměstnanosti a stát za ně zaplatí zdravotní pojištění.

0/0
20.8.2017 12:16
Foto

L55i14b71u51s44e 33P21a67l15k98o55v14a 6410114188607

trapnost a nevskus některých lidí očividně nemá hranic8-o

nebo jsou tak hloupí že si myslí, že ostatní neprokoukli jejich upocenou snahu dostat se na výsluní za každou cenu8-o

nemyslím nikoho konkrétního;-D

+2/−1
20.8.2017 11:57
Foto

I40v87o 82P71a78t97t32a 9392900362100

O mzdách a samozřejmě o dani ze mzdy, protože to k sobě neoddělitelně patří, není možné ani začít diskusi. Proč? Protože stávající systém (zákony č. 586/1992 Sb., č. 589/1992 Sb, č. 48/1997 Sb.), je založen na několika vrstvách lží. Lží od odvodu sociálního a zdravotního pojištění hodným zaměstnavatelem za pracovníky počínaje a údajným pojištěním nekonče. Stačí napsat do vyhledávače "Sociálně ekonomická hlediska podpory rodin" a zjistíte jak je to se mzdou a jejím zdaněním skutečně! Vyjímám z doporučeného dopisu z 18. 8. 2017 ministrovi I. Pilnému:

Pokud bychom nepřevzali z metodik EU daňovou a sociální legislativu, tj. zůstaly by nám daně a sociální zákonodárství platné ještě v r. 1992, tak zohlednění nákladů na výchovu dětí v rodinách vypadá následovně: Na každé dítě odpočet 50 % nákladů na výchovu dětí v rodině, tj. 3 333,- Kč na jedno dítě měsíčně. Ročně na jedno dítě odpočet 3 333 x 12 = 39 996,- Kč. Ve výsledku by to znamenalo: Rodiny s dětmi s příjmem rodičů v mediánu se přestanou propadat od druhého dítěte do sociální sítě mezi tzv. sociálně slabé.

+8/0
20.8.2017 10:57

I81r70e18n67a 44H71r38u12b86á 7289976589509

Paní Šichtařová píše čím dál větší hlouposti. ČSSD nevolím a nesnáším, ale tento článek je snůška blábolů. Např. "už teď ve velkých obchodech končí prodavačky...." ano? V kterých? Všude mají problémy prodavačky najít. Samokasy - skvělý doplněk, do budoucna jako jediný způsob placení nesmysl. Stačí mít alkohol, kosmetiku, oděvy, tak se bez asistence prodavačky neobejdete. U nás v Tescu valná většina lidí na normálních pokladnách a u samokas sem tam někdo s menším nákupem. Další věc jsou starší lidé a lidé neschopni používat techniku. Já osobně odmítám tyto samoobsluhy, děláte práci za obchod a suplujete prodavačku, roste akorát zisk prodejně. Přesně tak samoobsluhy v bankách, člověk zastoupí práci bankéřů a stejně ještě platí poplatky. Robotizaci nízká úroveň mezd nezastaví. Je ale důležité, jak se k ní svět postaví. Nemůže tady najednou vzniknout armáda miliónů, možná i desítek miliónů nezaměstnaných a nezaměstnatelných. I když dostanou odpovídající příjem, nic neděláním zakrní nebo se vzbudí frustrace a vztek (protože budou mít míň než pracující), začnou nepokoje a války. A srovnání s průmyslovou revolucí pokulhává, tyto lidi nebude kde zaměstnat. Je potřeba si uvědomit, že ne každý je chytrý a schopný studovat a být IT specialista. Jako člověk bez nohy neuběhne profi maraton, člověk s nižším IQ nevystuduje. Bohužel je pohled na méně schopné méně inteligentní lidi takový, že si za to mohou sami. Podle mě robotizace narazí na limity IQ lidstva. PS: dříve než prodavačky v supermarketech skončí Šichtařová a její finanční poradenství, protože v tomto oboru digitalizace a robotizace postupuje nejrychleji....

+7/−10
20.8.2017 7:46
Foto

R44o23m98a30n 94K39o33z24e60l 4877166753704

Robotizaci nízká úroveň mezd nezastaví....to je pravda, snad by si to autorka uvědomila, když by musela sekat kosou ručně trávu, úsek, který zvládne traktor posekat za hodinu.

0/0
20.8.2017 13:09

R32a39d76i15m 49P21o53l96á20š84e43k 9906863699689

Ale dlouhodobá nízká úroveň mezd robotizaci odežene.

Pokud u nás budou dlouhodobě nízké mzdy, schopní lidé utečou za lepším nebo zakrní na mizerně placeném pracovním místě, protože nebude mít za co kupovat nezbytné kvalitní a drahé celoživotní vzdělávání.

V robotizovaných fabrikách u nás by potom neměl kdo dělat.

A stavět robotizovanou fabriku tady, aby se skoro všichni zaměstnanci přistěhovali odjinud, nikdo nebude.

0/0
24.8.2017 13:08



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.