Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P96a53v53e86l 84M87a72c40h84a88č73e67k 5701782983

Je obrazem bídy tohoto segmentu národa, když jsou fáze a nicotnost odměňovány až frenetickým karmováním a souhlasem.

0/0
3.8.2017 8:41
Foto

I14v52o 98P68a54t25t62a 9312460732560

Je zde ještě další problém, který ekonomové nevidí, protože nemají dítě jako člověka mezi narozením a pubertou ve svém portfoliu (sociologie.netstranky.cz/2-cast-ekonomove-a-dite.html). Problémem je porodnost. Ta se v ČR pomalu propadala od roku 1981. K dramatickému snížení porodnosti na extrémně nízkou (plodnost pod 1,3 dítěte/ženu), došlo mezi lety 1993 - 96. Tehdy se porodnost propadla o čtvrtinu, tj. o 30 000 dětí ročně. Sečteno a podtrženo, v ročnících 1996 - 2005 je o 64 - 65 tisíc dětí méně, než požadovaných 15,4 promile potřebných k trvalé udržitelnosti populace. Proto začíná ekonomiku trápit, s časovým odstupem jedné generace, nedostatek nových pracovníků na pracovním trhu. To je ten naprosto základní důvod, proč líp už být nemůže.

0/0
29.7.2017 8:05
Foto

Š72t23ě94p66á63n 23B15i91c21e61r79a 6959752808266

Blogy této autorky čteností i karmou mi připomínají seriál MASH 4077. Víc jak 250 dílů na stejné kopyto. Na Primě vysílané pořád dokola a přesto dílo mnoha diváky sledované a dobře hodnocené.

+1/0
27.7.2017 9:58
Foto

Š38t69ě67p71á35n 82B29i82c63e64r42a 6469512448446

Co je to být líp? Staří Římané měli rčení "chudý není ten, kdo má málo, ale ten, kdo chce mít víc." A v tom to vězí.

+1/0
27.7.2017 9:48

R31a16d22e37k 24H58o44d28a34ň 9606617781663

There was a Shepherd Boy who tended his sheep at the foot of a mountain near a dark forest. It was lonely for him, so he devised a plan to get a little company. He rushed down towards the village calling out “Wolf, Wolf,” and the villagers came out to meet him. This pleased the boy so much that a few days after he tried the same trick, and again the villagers came to his help. Shortly after this a Wolf actually did come out from the forest. The boy cried out “Wolf, Wolf,” still louder than before. But this time the villagers, who had been fooled twice before, thought the boy was again lying, and nobody came to his aid. So the Wolf made a good meal off the boy’s flock.

http://fablesofaesop.com/the-boy-who-cried-wolf.html

Je nevyhnutelné že nastane to co popisujete. Problém je, že když to budete ob měsíc prezentovat způsobem "už je to tady", ve výsledku to stejně k ničemu nebude.

0/0
26.7.2017 8:45
Foto

Š47t34ě55p32á87n 38B85i91c63e74r48a 6739522408416

Je to stejně zbytečné, jako lidem připomínat skonání. Kazí to náladu a smrt to nezažene.

0/0
27.7.2017 9:42

T11o31m75á62š 57K76u39c72h82a48ř 3657671938511

Že "nejsou lidi" jsme slýchávali za komunistů a je to samozřejmě blbost. Lidí je jako s****k. Kamkoli se pohnete, rychle zjistíte, že jich spíš přebývá. I kdyby na celém světe žil jen milion lidí, tak by nebylo pravdou, že "nejsou lidi". Prostě by jich bylo právě milion. Tečka.

Je to pouze otočené naruby. Nejsme tu my pro systém, ale systém pro nás. To, že by tu momentálně někdo našel práci pro milion zaměstnanců pracujících za malou mzdu (a za rok už zase ne) neznamená, že tu ten milion lidí chybí. Je to jako bych měl pytel granulí, nevěděl co s nimi a proto tvrdil, že mi doma "chybí" sto psů. Ne, opravdu nechybí. ;-)

0/0
25.7.2017 23:22
Foto

Š42t21ě72p14á62n 45B39i18c19e57r23a 6579512668416

Lidí je spousta. Jsou jimi narvané kanceláře státních úřadů a institucí zabývajících se totálními krávovinami. Lidé chybí akorát na skutečnou práci.

0/0
27.7.2017 9:44

M73i62r70o27s12l26a13v 83V97e30r88n17a60r 9710838326703

Z té velké karmy zase Prčálka klepne pepka. ;-D

+1/−1
25.7.2017 13:15

J91a50r30o62s75l69a89v 94K12o92ž21i27c49h 2988357716412

"Tedy upřímně – jde-li o praktický život, většinou jeho nápady zavánějí jednou velkou kalamitou. Naproti tomu jde-li o ekonomiku - většinou se shodneme."

Chudák Vladimír. Nic neví lépe než Markéta. Maximálně se shodnou ...

0/0
25.7.2017 11:25

L19u84d93m49i90l35a 39B36u73l82v72o38v77á 9466353358524

A)Když vládní pracovníci pláčí nad tím, že výber daní na důchody nepokrývává jejich výši, dopuručila bych jim se zamyslet nad výší mzdy.... zvýšení mezd znamená i vyšší odvody .. a že máme nízké mzdy?? To ví kde kdo... , ale co bychom chtěli v montovnách .... B) když mi někdo nabídne práci za na dva dni v týdnu nebo práci za 12 000 na směny??? asi bych musela být blázen ,abych za tuto cenu práce šla do procesu .... , každý máme svoji cenu... C) když je teda taková přezaměstnanost, tak za 1/2 roku mi neodpověděl na moji reakci na případný inzerát nikdo... Mám 4 roky do důchodu... takže lidí je dost...

0/0
25.7.2017 8:01

R65o11s45t77i96s92l80a32v 10C33a91h65a 6583317637441

ad A) rust mezd zvysuje i inflaci

ad C) je zajimave, ze tata prisel po padesatce trikrat o praci a vzdy nasel. Na zacatku tisicileti. Z te posledni ho nechteli ani pustit do duchodu. Jenze sel z puvodni prace dost dolu, jak pozicne, tak platove. Ale problem najit praci nebyl.

0/0
25.7.2017 17:33

J28a62n 97J37e30n10i24c 1904364117854

Paní Šichtářová, málokdy s Vámi nesouhlasím a dnes nebude výjimka, i když je tu dost příspěvků opačných.

Minimálně ty symptomy jsou velmi podobné. Jelo se nadoraz, už nebylo jak navyšovat přesčasy, byly rekordní zisky a nezaměstnanost nízká.

V době kdy už v USA bili napoplach, tak Kalousek držel zcela nepochopitelně vysoký odhad růstu HDP. Možná chtěl podpořit umělé příjmovou stránku státního rozpočtu. No a jak se přijal rozpočet, tak se snižoval odhad až na nulu a pak do červených...

Snížily se investice, hromadně se propouštělo, šetřilo se, kde se dalo. Lidé byli rádi, že mají místo a toužili ho měnit kvůli penězům. Kvalita lidí ve firmách vzrostla a tak se také lépe přežívalo.

No podle toho co teď slyším, tak jsme na vrcholu a kupodivu, ač není schválen rozpočet, tak se šušká o snížení výhledu růstu... Na to, že ten růst nebyl nijak závratný je to varovný signál... Ale určitě se z toho nehroutím. Počítám s tím, že plat asi neporoste tolik jako letos, ale to už je život, hlavně to zdraví a pohoda :) Tak pokud ta krize bude, tak ať ji ve zdraví přežijeme :)

0/0
24.7.2017 19:22

O26n66d33ř55e84j 91K95r42y33š35t62o21f 6903231

JJ pamatuji si jeho projev ve sněmovně kdy hulákal - ,,podzim 2008" že on žádnou krizi nevidí - a ostatní podléhají bludu.--no nějak se Míra seknul - ale občas s ním i souhlasím.

0/0
26.7.2017 14:24

J26i90ř12í 47V69o24n60d19r92á58č83e37k 5966314640854

Dnes s vámi nesouhlasím. Co jste tím jako chtěla sdělit? Aby si lidi hodili smyčku dřív, než umřou hlady? Nebo co máme proti předpovědi vašeho manžela dělat? Brát antidepresiva abychom se taky nepřehřáli? Nevím...

0/0
24.7.2017 16:51

P51e95t17r 63V65l75a76s16a73t62i87k 5393180653507

Myslím, že když paní Šichtařová vychrlí každý měsíc článek o tom, že krize je za dveřmi, tak se jí nakonec tu krizi předpovědět podaří. Dávám tomu deset let. Maximálně dvacet. :-)

+11/0
23.7.2017 21:50

M16a24r13e19k 22V52e65s86e34l17ý 8723733717577

Pan Topolánek mluvil o protikrizových opatřeních v USA a v Evropě v březnu 2009 jako o cestě do pekel - jde tedy o více než 8 let starý výrok.

Opatření tehdejší Topolánkovy vlády způsobily, že hospodářský pokles v ČR byl výraznější než v okolních zemích - od ještě horších dopadů nás (s mírným přeháněním) zachránilo šrotovné zaváděné v Německu a dalších zemích. Kalouskovi a Topolánkovi se podařilo domácí poptávku úspěšně zadusit, řadu firem zachraňovala zvýšená poptávka ze zahraničí (zahraniční obchod se snížil pouze v roce 2009, v následujícím roce se dostal na předkrizovou úroveň a pak dále rychle rostl). Naše ekonomika se "rozhýbala" v podstatě až po odchodu Nečasovy vlády.

Dnes mají firmy zakázky, nezaměstnanost pomalu klesá, mzdy postupně rostou - hospodářská politika dnešní a předchozí (Rusnokovy) vlády je tedy dle mého názoru lepší než hospodářská politika Topolánkovy a Nečasovy vlády.

Přitom se například za poslední roky zvýšila minimální mzda - někteří ekonomové nás s vážnou, až skoro vystrašenou, tváří vždy varovali, že pro ekonomiku a trh práce to bude mít zdrcující důsledky (pokles konkurenceschopnosti, růst nezaměstnanosti) - neměli by si tito odborníci přiznat, že rozumný růst minimální mzdy žádný kolaps nepřinese? Třeba i paní Šichtařová je přesvědčena, že minimální mzda je kontraproduktivní a lidem ubližuje - http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-politika/410818/minimalni-mzda-lidem-ublizuje-mini-ekonomove-odborari-se-bouri-kvuli-chudobe.html

+1/−2
23.7.2017 21:33

J93a74n 76J47e80n21i25c 1834584607244

Jsme malá ekonomika, abychom mohli změnit svoji závislost. Neříkám, že Nečasova vláda bylo nějaké vítězství, ale určitě nemrhala penězma tak, jako Rusnokova a Sobotkova. Nečas měl smůlu, že vládnul v krizi a navíc neustál puč. Kdyby neodstoupil, neměl by šanci Rusnok a spol. nadělat tolik bince. No a jak to vede Sobotka a Bureš to snad ani horší být nemůže.

Zvyšovat počty úředníků a ještě jim enormně zvýšovat platy, to snad je na hranici sebevraždy. Copak se dá tak skokově bez následků zvyšovat platy v rozpočtové sféře? Minimální mzda? Fajn, ono to nevypadá tak špatně, když se zvedne o 1200. Jenže problém je celé odměňování. Když zvednu jednu třídu, musím reagovat i s těmi ostatními. Tedy pokud nechci říct, že ta třída o stupeň výše na tom bude hůře nebo pokud jí nezměním náplň práce, což obecně nelze očekávat.

Takže i kdyby krize nepřišla, tak jsme jen zatnuli sekeru a dosti hluboko a to v tučných létech. Takže až přijdou ta hubená léta, tak buď ji zatneme ještě hlouběji nebo budeme muset drasticky šetřit...

Asi jsem už hodně starý, ale když se mi daří, tak šetřím na dobu, kdy se mi dařit nebude. Možná to nepřijde, možná se nebude dařit tak zlé, abych musel čerpat rezervy, ale mohu v pohodě přežívat. Když si vyčerpám rezervy, budu si muset půjčit a pak dlouho splácet a kdoví, třeba si tím zhorším i výhled na stáří... Stát to má lehčí, pořád má někoho, kdo platí daně. Jen naše děti mají čím dál chmurnější vyhlídky... Proč jím to dáváme do vínku neumím říct, ale často mám pocit, jako bychom se chovali ve stylu: po nás potopa.

0/0
24.7.2017 19:11

M35a40r95e61k 72V78e83s92e42l30ý 8823273557737

Já vubec nepolemizuji s tím, že jsme malá otevřená ekonomika.

Pamatuji si, jak někteří politici a ekonomové nám tvrdili, že krize k nám byla "importována" ze zahraničí. Přitom zahraniční obchod klesl pouze v roce 2009, v roce 2010 už se dostal na předkrizovou úroveň a v následujících letech prudce rostl. Zahraniční obchod tedy od roku 2010 tuto ekonomiku "zachraňoval". Topolánek, Nečas a Kalousek ale asi těžko přiznají, že jejich hospodářská politika byla špatná. Jak už jsem psal třeba na příkladu šrotovného - podle Topolánka to byla cesta do pekel, přitom zachraňovalo naši ekonomiku - bez němo bychom chybnou hospodářskou politiku Topolánka, Nečase a Kalouska pocítili mnohem výrazněji.

Platy u nás jsou dlouhodobě oproti západní Evropě velmi nízké - to, že nyní rostou tedy asi nebude taková katastrofa - nervozní jsou z toho stejní "odborníci", kteří byli nervozní když vzrostla minimální mzda.

0/0
25.7.2017 7:42

J11a84n 18J81e56n92i12c 1144584787864

Neznám čísla zahraničního obchodu, musel bych se na ně kouknout, ale život nebyl zrovna veselý. Bylo málo práce, nebyly zakazky ani ze zahraničí, jen v naší fabrice 40% pokles vývozu a silná koruna to ještě dusila víc. Nečas aspoň začal s důchodovou reformou, to kudrnáč Bohúš zrušil druhý pilíř, ale neudělal nic, což je velmi špatně. Brzo nás tyto problémy doženou a budeme se divit.

A platy? Nevím kolik jste dělal kalkulací na výrobek, ale abyste třeba mohl zvednout platy ve firmě o 5%, tak musíte zvýšit produktivitu o 10%. Když zvýšíte skokově platy v rozpočtové sféře, tak se musí na to vzít peníze v rozpočtu. Ale když už byl plánovaný schodek, pak bude výsledek ještě horší.

Nevím, koho myslíte tím "odborníci", ale zkuste na svou obhajobu říct nějaké argumenty, odkud se na zvýšení platů vezmou peníze.

0/0
25.7.2017 14:52

M20a91r37e53k 34V32e65s52e94l85ý 8223693357617

Ohledně tehdejšího prudkého posílení koruny - Topolánek tehdy prohlásil, že krátkodobě našim eportérům posílení vadit bude, ale dlouhodobě ne - je to samozřejmě přesně naopak.

Ad. důchodová reforma: to co chtěla prosazovat Nečasova vláda byla naprostá hloupost v režii lobby penzijních fondů - povinnou účast ve 2. pilíři se jim ale nakonec nepodařilo prosadit - už totiž byly známé tristní výsledky vyvádění peněz z průběžného důchodového systému do penzijních fondů v Maďarsku, Polsku a na Slovensku. Zkráceně - fondový systém je obecně dražší a rizikovější.

Co se týče zvýšení platů - u nás jsou mzdové náklady oproti Západu poloviční až třetinové, naše bilance výnosů (tzn. převody dividend apod.) je dlouhodobě pohybuje v deficitu několika stovek miliard - tzn. neškodilo by, kdyby část těchto peněz zůstala v naší ekonomice třeba v podobě zvýšených mezd. Pár statistik je třeba zde: https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ceska-prace-je-osma-nejlevnejsi-v-eu-projdete-si-nove-porovn/r~51b1bf101dea11e782e8002590604f2e/

0/0
26.7.2017 7:47

J37a87n 79J38e36n21i56c 1314724787364

Nevzpomínám si, že by v té době nějak prudce posílila koruna. Ona trvale posilovala až k 23 nebo dokonce k 22 a pak se propadla k 25. Ale bylo to v delším časovém období a z pohledu obchodu to bylo špatné, ale ne tragické. Jenže jak padaly objednávky ze dne na den, tak už to tragické bylo. Co byl mnohem větší průšvih firem, že netušily kam až posilování půjde a použily hedging. A to bylo víc než bolestné...

Druhý pilíř? Možná Vás překvapí, ale někde funguje skvělé. Je třeba si o tom něco nastudovat a dělat to prolidí. Kaýdopádně zrušit něco a nenahradit to ničím dalším je velmi špatné. Možná Vám to nedochází, ale Sobotka a spol. vycházejí ze zcela nepochopené premisy, že zdroje na důchod existuji (vzniklo v hlavě špidly). Ale už jim nikdo neřekl, že ty zdroje jsou buď vyšší zdanění nebo další pilíř, popř. výrazné posílení některého z existujících pilířů.

Mzdové náklady. Buď jste se spletl v tom co jste chtěl říct nebo v tom máte zmatek. Protože je u nás nižší produktivita práce než ve vyspělých zemích, tak jsou mzdové náklady vyšší. Problém ale spočívá především ve vlastnictví závodů a fabrik. Tam se "legálně" převádějí mimo zdanění ohromné částky jako je třeba "enigineering fee" apod.

Pokud máte výrobek, tak velmi jednoduše řekněme, že náklady se skládají z přímé mzdy, materiálu a režie. Když přidáte k nákladům marži, pak máte cenu. Marže v našich fabrikách není nijak závratná. Tak odkud chcete přidávat?

Jo kdyby naše vlády místo hrabaní pod sebe dělaly i něco s tím, abychom nebyli jen montovny, tak by to byla jiná. Jenže se podívejte na ty "borce" co tam jsou. Vždyť to dovedli tak daleko, že žádný slušný člověk tam už nechce, protože by se zdiskreditoval... Člověk má dnes radost i z toho, že udělají ze 100 jednu dobrou věc. To je k pláči. Umíte si představit Sobotku, že bvy v životě dělal něco jiného, než mlátil pantem? Takže pokud se nezmění struktura našeho průmyslu a jeho efektivita, tak pojedeme i nadále na 30 let starých mašinách a režie bude pořád tragická

0/0
26.7.2017 13:56

M17a12r11e67k 22V31e81s26e73l61ý 8863563497187

Koruna v roce 2008 během června a července posílila o více než 2 koruny (30.5.2008 - 25.09, 21.7.2008 - 22.97) - dle mého názoru to bylo hodně prudké posílení.

Co se týče fondového penzijného systému - třeba v Chile na něj přešli v roce 1981 (tzn. "funguje" tam 26 let) - je tedy zhruba v polovině doby, kdy systém půjde plně vyhodnotit - na to totiž u fondového systému potřebujete 60 let (40 let spoření + 20 let čerpání důchodu - Chillan, kterému v roce 1981 bylo 20 let zatím 26 let spoří, za zhruba 15 let by mohl jít do důchodu a uvidíme, jaká penze mu bude z fondů vyplácena dalších 20 let). Vyvádění peněz z průběžného systému do soukromých penzijních fondů není žádná důchodová reforma. Maďarsko si to vyzkoušelo a zjistilo, že tudy cesta nevede - u nás se samozřejmě psaly bláboly o "znárodňování" apod., o podstatě se ale nepsalo (zjednodušeně - část peněz, které se dříve odváděly na průběžný systém se začaly odvádět do soukromých fondů, to samozřejmě znamenalo výpadek v průběžném systému - stát si tedy na to půjčoval od těchto penzijních fondů - takže vznikl nový, drahý, zbytečný mezičlánek) - rozepisovat to, to by bylo na článek a ne na pár vět.

Ohledně mezd - tvrdím, že jak absolutní náklady, tak relativní podíl mzdových nákladů na celkových je u nás oproti Západní Evropě podprůměrný.

Ohledně politiky - dle mého názoru má Babiš pravdu v tom, že "staré struktury" mezi sebe nikoho nechtějí pustit - "starým strukturám" tedy vyhovuje "zahnojený stav", do kterého nikdo slušný nechce. V tomto mám "nepopulární" názor třeba na poslanecké platy - tvrdím, že poslanci májí být dobře zaplaceni, aby slušným, schopným lidem stálo za to jít do politiky.

0/0
26.7.2017 21:44

R97o26s73t59i86s88l24a82v 29C29a14h31a 6743317677401

Ono je otazka, co presne zpusobilo ten pokles v roce 2009. Zvlaste kdyz si uvedomite ty vykyvy kurzu - prudke posileni a prudke oslabeni mezi 23 a 29 korunami. To je pro export docela vrazedna vec.

0/0
25.7.2017 17:46

R88o29s57t26i27s29l63a84v 82C64a39h53a 6603107497411

Mimochodem, aktualne jsme asi na petinasobku obchodni bilance proti roku 2007

0/0
25.7.2017 17:48
Foto

K39a30r38e93l 82Á70b84e88l22o34v82s80k62ý 7899550593582

No, já nevím ... zhroutil se svět, tedy v tom roce 2008? Nezhroutil, prostě jen praskla jedna bublina, bublina, kterou vytvářejí často lidé jako vy, tedy lidé v bankovním a ekonomickém, finančním poradenském sektoru, na trhu s nemovitostmi, komoditami a pod. Nač si jako stěžujete, nebo v čím zájmu právě dnes píšete? 8-o Omg. Líp, se neměří pouze ekonomikou a financemi, ... jako sorry;-DRvRv

+7/0
23.7.2017 16:57
Foto

P43e72t67r 97H33a90n77n61i88g 5766324595704

Máte pravdu, že lidé rádi zapomínají na to zlé. Ekonomika se vyvíjí podle vzoru sinusoidy. Jednou je nahoře, jednou dole. Obvykle se v minulosti ekonomika, když nebylo východiska, řešila válkou. Je třeba, aby byla v zásadě možnost rekonstrukce hospodářství po nějaké katastrofě. Evropa měla vždy enormní schopnost se regenerovat vzhledem k poučenému vývoji jejího obyvatelstva. Obávám se, že dnešní nekontrolovatelná migrace (nebo záměrně naordinovaná ke zkáze Evropy a ztráty její konkurence schopnosti?) jednou provždy znemožní onu zákonitou regeneraci ekonomiky, když křivka sinusoidy spadne dolů. Proto my, Rozumní, neřešíme aktuální stav ekonomiky, ale schopnost regenerace ekonomických, sociálních, zdravotnických a společensko-kulturních systémů.

+3/0
23.7.2017 8:51

P31a28v79e72l 90S53z91i72r56o27t43n68ý 3142924454820

Pane Hannigu, jděte se svojí neuměle skrytou předvolební agitací do ... jetele. Lituju, že jsem si nezapsal jména stran a straniček za které už jste kandidoval. Už by to byl, myslím, úctyhodný seznam. Zamyslel jste se někdy nad tím, proč dosahujete volebního výsledku v řádu desetin procent ? Voliči vás prostě nechtějí !!! Nechtějí vás nikde a v žádné volitelné pozici. Tím méně jako prezidenta. Jen se ztrapňujete, ale hroší kůže je vám zřejmě vlastní.

+3/−1
25.7.2017 0:30

P31e91t18e79r 93Z27a37m81f42i16r 5387593412925

Nic neroste no nebe,nic netrva vecne.To same s neustalym rostem ekonomiky.

+1/0
22.7.2017 21:33
Foto

D93a62l39i50b12o63r 11B89a97r11t66o84š 5854550337399

ekonomika roste již mnoho desítek tisíc let............jinak byste ještě seděl u ohníčku a škrábal maso pazourkem...........

+3/−1
24.7.2017 10:00

R28o97s42t78i67s83l23a78v 75C13a90h97a 6393837247421

Jak pise Bartos, zatim porad ekonomika roste. Je sice pravda, ze jsou obdobi, kdy je rust docasne prerusen, ale asi jste nezaznamenal, ze se nikdy drive nezilo lepe.

0/0
25.7.2017 17:36

B40e63d33ř80i38c62h 89D81v81o40ř92á17k 2222198416804

Současný bankovní systém je značně spekulativní a tvoří neúměrné zisky z ničeho.Až nasadíme umělou inteligenci,tak bude nutno velmi změnit uvažování o úrocích a jejich úloze. Musí se zásadně změnit postoj k zaměstnanosti,protože v nové průmyslové revoluci 4.0 bude jistě vše jinak. Všichni dnešní ekonomové uvažují pořád v pravidlech platných před 50 a více lety. Je vůbec zisk podmínkou rozvoje společnosti ? Jsou vůbec potřeba peníze dnešního typu a účelu ? Nelžeme si dnes již příliš ? Finanční svět a systém se stěhuje do Číny. To má nějaký účel a Čína bude první,která se tomu přizpůsobí. V Česku budeme jedni z posledních a dost na to zase doplatíme jako na naše triky s přijetím Eura. Osvícení poslanci neexistují a prezident je zbytečná instituce.V

+1/−1
22.7.2017 15:49
Foto

D57a13l87i40b27o62r 35B19a48r59t74o98š 5714130607249

podle mne je zbytečné jen hlásat že potřebujeme změnu aniž by se řeklo jakou přesně............ale pro lid je pro velmi čtivé---- lid rád slyší o ZMĚNÁCH....i když vůbec netuší jaké budou........taky psychologie..........

+1/−1
22.7.2017 16:26

J85a34n 54J31e31n52i10c 1644174597964

Nechci Vás děsit, ale umělá inteligence (AI) a průmysl 4.0 jsou tu už nějakou dobu. Peníze budou ještě hodně dlouhou dobu. Jak jinak by si celebrity mohly dovolovat to, o čem se obyčejnému smrtelníkovi ani nezdá? Stejně tak by nebyla možná ještě větší kumulace peněz pro pár vyvolených...

Spíše se připravte na to, že budete sledován úplně všude a kontrolován úplně se vším. Demolition Man byl slabý odvar toho, co se chystá. To jak snadno a levně jsme se vzdali svého soukromí mnoho analytiků překvapilo. Dnes už jsme za čárou jak z toho ven. Pokrok v této oblasti daleko předběhnul legislativu (možná je tak líná záměrně), takže sdílet informace o lidech je dnes běžné. No a GDPR bude v platnosti až od konce května 2018. To už o nás všech budou záznamy na nejrůznější identifikace (hlas, sítnice, otisky, tvář, odezírání ze rtů). A umělá inteligence udělá analýzy Vašeho chování tak důklaně, že s úsměvem odsouhlasíte všechno co bude třeba, aniž byste tušil co se vlastně děje :)

Už nějakou dobu se budují ohromné databáze o každém z nás a propojují se nejrůznějšími možnými způsoby. FB, Google, Apple vědí o svých klientech více než banky u nichž mají účet :) Njn, musíme pořád spěchat, pořád mít emoce, pořád mít více nejen peněz, ale i vzrušení a je nám úplně jedno co a kolik za to zaplatíme... Už schází jen malý krůček. Dát každému při narození čip a pak už to bude dokonalé...

0/0
24.7.2017 19:37

R36o90s16t66i66s71l19a49v 36C95a83h24a 6773377247411

to vypada jako komunisticke kecy.....

0/0
25.7.2017 17:37

M78i87l90a19n 77S79t78e30h87l63í19k 7590149133321

Vy jste dobrá. Nejdříve nás všechny vystrašíte přehřátou ekonomikou, abyste to vzápětí zabila tvrzením, že "v nejbližších letech není žádná komplikace v podobě krize reálná". :-)

0/0
22.7.2017 10:07
Foto

D32a66l65i98b28o42r 92B17a36r61t62o34š 5284120197769

a proto již velmi dlouho tuto paní kritizuji...s ekonomií nemají její články nic společného...........jen s psychologií..........

0/−1
24.7.2017 10:02

D93a17v20i30d 75V26l50k 6286555218857

Ekonomika roste velmi solidně, lidi mají práci.Ekonomika EU roste taky velmi slušně ovšem za rohem je opět strašná katastrofa;-D;-D;-D.Populární negativní blogy paní Šichtařové vždy zaberou. Češi si libují v sebemrskání , jak bude hůř. Mrzí mě , že paní Šichtařová nenajde v sobě odvahu napsat, že ekonomika by velmi nutně potřebovala tak 200 000 přistěhovalců. Kdybychom měli rozum, dávno nabídneme třeba Ukrajincům s rodinami snadné získání občanství+ nějaké startovací byty. Anebo by Češi museli přestat být sobci a mít víc dětí. Ovšem to paní Markéta nenapíše za to by nebyla Karma. Lidi pravdou je , že se máme strašně dobře, tak se nestrašte a žijte.

+5/−7
22.7.2017 9:26

M78i12r61o59s44l32a72v 60M57í21r38a 5947989857807

Můžete vyrazit na Ukrajinu a otevřít si tam fabriku! Nic Vám v tom nebrání! ;-)

+3/−5
22.7.2017 9:34
Foto

V63o56j25t55e60c27h 77P86á25n51i93k 81S56r16. 5251461524167

Nestrapňujte se!

Pan Vlk mluví o české, ne ukrajinské ekonomice.

+4/0
22.7.2017 10:23

J56o24s15e73f 12N27o11ž54i51č61k64a 5645211219446

Já sice Davide nejsem ekonom, ale že období konjunktury netrvá věčně, ví nejspíš i každý laik. Pouze beru s rezervou tvrzení paní Šichtařové, že ekonomika již dosáhla svého maxima - to beru jako teoretickou úvahu, reálně ničím nepodloženou.

A k tomu vábení Ukrajinců či jiných přistěhovalců: proč podnikatelé, kterým se nedostává lidí, raději nezkusí nabídnout uchazečům o práci vyšší mzdy, za kterých budou mít zájem o daná pracovní místa i čeští lidé?

+2/0
22.7.2017 9:52
Foto

V94o62j93t13e10c59h 67P10á24n46i18k 50S49r25. 5541411744857

Jací, pane?

Je statisticky doloženo, že ve svobodném světe nikdy nebude pracovat 100% práceschopných. Těch českých 96 % je véééélmi dobré číslo.

+3/−1
22.7.2017 10:21
Foto

D88a52l71i75b88o54r 96B53a15r75t26o32š 5604390817479

nižší počet potomků je evoluční nutnost daná rodičovskou investicí..............už jsem o tom psal, najděte si to..........ale SOUHLAS s tím že paní Šichtařová má mnoho karmy a mnoho čtenářů ale jen těch, kdo si moc nedovolí ji kritizovat..ona také téměř ze zásady nikdy nereaguje na to co ji píšu, a to ani na emaily........asi ví dobře proč.............a máte ještě jednu pravdu...naprostá většina toho co p. Šichtařová napíše, je ekonomická nepravda a lze to lehce prokázat..jen lid ekonomickou vědou nedotčený to vidět nemůže.............

0/0
22.7.2017 16:31

P60a53v31e43l 51S55z87i23r89o37t92n75ý 3602394954290

Vůbec se nedivím, že nereaguje na ty vaše přiblblé kecy, zabalené do rádoby intelektuálního obalu. Co kdyby jste si založil vlastní blog ? Můžete tam ventilovat své neotřelé názory a zkusit si získat čtenáře. To by bylo fér. Ale myslím, že na to "nemáte koule". Kverulanství nad blogy jiných je mnohem pohodlnější, že ?

0/0
25.7.2017 0:44
Foto

D88a77l32i68b72o29r 72B49a15r55t54o91š 5834910857779

existuje obrovské množství světové literatury jak vědecké tak i populární na téma lidská hloupost a jak řekl klasik ta je bezmezná...tedy on řekl nekonečná.........stačí si mne najít mezi autory článků a číst........ale jak již to bývá..jsou lidé , kteří první mluví a pak teprve myslí..........

0/0
25.7.2017 12:22
Foto

D68a12l63i11b19o40r 44B42a63r57t85o60š 5604300927759

více či méně dětí není o sobectví...........Metternich měl asi 13 dětí a polovina jich zemřela...tomu se říká sobectví..........ale počet dětí je o změnách v rodičovské investici..........a ta se mění podle evolučních zákonů....

0/0
24.7.2017 10:05
Foto

I78v95o 42P81a17t22t73a 9412790812370

Cituji: "...lidé nejsou... ". Problém dostatku lidí na pracovním trhu máme dnes díky ekonomům a jejich diletantismu v sociální problematice! Jen z důvodu přípravy na vstup do EU tehdejší ministr financí V. Klaus převzal daňovou a sociální legislativu, která od 1. 1. 1993 rozpoutala peklo pro rodiny s dětmi. Jak? Tím, že rodičům vzala peníze na výchovu dětí v rodině! Díky tomu nám od roku 1996 spadla porodnost na 90 000 dětí ročně, namísto potřebných 154 000 novorozenců v 10 milionové populaci. To znamená, že s časovým odstupem jedné generace přichází na pracovní trh o 64 000 lidí méně a tahle situace vydrží příštích 8 let. Po této době bude chybět na pracovním trhu ročně "jen" 50 000 lidí ročně. Stojí za zmínku, že Češi reagovali na radikální zhoršení podmínek pro rodiny dvakrát rychleji než Slováci.

+5/−2
22.7.2017 8:33
Foto

D94a11l94i38b96o51r 25B17a57r74t94o20š 5584430897159

potřebnost těch 150 000 dětí prokážete v dynamickém evolučním modelu jak prosím???, kdybyste měl pravdu...tak tedy za 20 let je rozdíl cca 60 000 ročně , tedy celkem 1,2 milionů lidí navíc a to pouze ve skupině do 20 let..tedy většinou ještě ve školách.............to jen tak pro upřesnění naší nepřesnosti...........

I když Klause vůbec nemusím od první chvíle kdy jsem ho viděl v červnu 90 v televizi..........kdyby tohle tenkrát udělal jinak..výsledek bychom ještě neměli..ale naopak do budoucna bychom měli minimálně o jeden milion více těch, kteří budou vyřazeni robotizací z pracovního procesu.............

doporučuji si nastudovat evoluční vliv na rodičovskou investici............

0/0
22.7.2017 16:49
Foto

I24v43o 21P87a84t62t77a 9222870582140

Dalibore třeba se naučíte logiku a počty dříve než hru na housle. Mnoho zdaru.

+1/0
22.7.2017 22:08

P70a56v38e31l 31V37é13b48r 5409672282871

V jednom se paní Šichtářová hluboce mýlí a to v míře nezaměstnanosti, která je ve skutečnosti mnohem, mnohem vyšší, než uvádí. Problém je v tom, že se jedná o skupinu privilegovaných lidí, jimž jsou vypláceny nezrušitelné a vysoké dávky a pro forma vykazují jakousi činnost, veskrze pro ekonomiku zhoubnou. A protože jakousi činnost vykazují, nejsou zahrnuti do kolonky "nezaměstnaní".

Jedná se o naše přebujelé úřednictvo.

+17/0
22.7.2017 7:51





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.