Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kdysi jsem viděl pěkný obrázek od Jiránka: Starý otec na vesnici před baráčkem seká dřevo a syn přijel ze studií asi na prázdniny. Otec se ptá: "A co se vy se na té vysoké ekonomce vlastně učíte?"

Taky si kladu tu otázku. Ekonomie - to je něco jako šamanství, rozhodně to s exaktní vědou nemá nic společného. Jinak by nemohlo být na jednu a tutéž otázku x- vzájemně si odporujících odpovědí. Jsem strojař.

1 0
možnosti

Od ekonomů by bylo poctivější přiznat, že se jakž-takž vyznají ve střípcích reality, ale její celkové pochopení a tím i podložené odpovědi na zásadní otázky dát nemohou. Zde jim víra nahrazuje poznání.

0 0
možnosti

když ono to euro je v zásadě jako každá jiná měna, takže za to nemůže euro jako takové, ale ti lidé za ním. Ale chápu, že nadávat na všechno, co začíná"eu"je in, a rozhodně snazší, než jmenovat konkrétní lumpy..

2 3
možnosti

Zkráceně řečeno, EU bude existovat tak dlouho, dokud poběží rotačky na tisk eura.

2 0
možnosti

Známý rektální cestovatel a eurohujer Sobotka je prostě duše nepolíbená.Jak on mohl dělat ministra financí je neuvěřitelné jakou měl na to kvalifikaci?

2 0
možnosti

Nacismus se naplno rozjel az v letech 38-39. V letch 33-38 to z hlediska prumerne nemecke rodiny byl celkem normalni rezim.

0 0
možnosti

Pan Sobotka je Čechovova Dušinka.

0 0
možnosti

Jsem pro několikarychlostní EU. Jedna rychlost bude o hlubší integraci, jiná rychlost bude o hospodářském růstu, Další rychlost bude o přijímání musulmanů a pomuslimšťování atd. Já například jsem pro desintegraci a vyšším hospodářském růstu. Další rychlosti nepřijímám vůbec.

4 0
možnosti
Foto

"Pryč z EU, odchod!"..... častý verdikt už mnoho let. A je to naprosto logické, co v takhle zprzněné EU dělat, kdo to má vydržet.

Jenže...

Všechny dosud čtené a slyšené varianty co dál po odchodu z EU byly a jsou neživotné až nesmyslné a tak jsem si říkal, že třeba něco zveřejní "významná ekonomka", bojovnice proti EU a "spoluautorka několika bestsellerů o aktuální ekonomicko-politické realitě."Jenže....

Obecné fráze, strašení, ale rada či úvaha veškerá žádná. Dokonce ani hraběcí ne.

Ale to by mne ani tak netrápilo, takový "umělců" už jsem potkal dost, takový je život. Co mne spíš trápí, je množství lidí, kteří jsou s tím nejen spokojení, ale sympatizují s tím a připadá jim ta bezobsažnost vyhovující a využitelná.

Já už se před více lety přestal rozčilovat a trápit diletantismem v hospodaření státu, ale nepřestává mne lidí jako např. zde udivovat... jak to nazvat ...... snad lehkomyslnost?..... nezájem?.... naivita? Nevím.

Pokud mne chcete obvinit, že autorku napadám, protože nesouhlasím s jejími názory, tak si to ušetřete.... nemohu jí napadat, protože jsem žádný napadnutelný názor, natožpak doporučení nečetl.

Ale když vám TOHLE konvenuje.....

3 1
možnosti

I10v18o 88S78a46l83e70k

22. 5. 2017 17:13

Pokud se týká eura, tak já si myslím, že životaschopné je.Ono totiž je výhodné hlavně pro ekonomicky silné státy jako je Německo, Benelux, severské státy. Kdyby tyto státy měly svoje měny byly by vzhledem k síle těchto měn jejich vývozy neúměrné drahé. Takto kurz eura snižuje vzhledem k nízké produktivitě jižní křídlo EU a Německo může dělat obrovské přebytky. Část z nich pak přesouvá zpět do Řecka atd. a stále se mu to vyplatí. V USA jsou také státy s různou ekonomickou úrovní a zákony a platí jednotnou měnou. Domnívám se také, že přijetí eura by u nás částečně zvedlo naše nízké mzdy.

4 1
možnosti

Především dolar a euro jsou měny, které slouží jako nástroj k obírání okolních a podřízených států o hodnoty v nich vytvářené. Cestou úvěrů a dluhů, cestou směnných kurzů a silou ekonomiky, případně armády, když to nejde po "dobrém".

0 0
možnosti

soboka nema smysl pro humor.. ale dela co je treba at se to libi nebo nelibi pani sichtarove a panu hannigovi.. a to je spravne..

0 3
možnosti

na co má smysl ani ten aby už táhl!

0 0
možnosti
  • Počet článků 683
  • Celková karma 44,21
  • Průměrná čtenost 20243x
Markéta Šichtařová,

ředitelka společnosti Next Finance s.r.o., ekonomka,

spoluautorka několika bestsellerů o aktuální ekonomicko-politické realitě.

V roce 2016 vydala knihu Jak to vidí Šichtařová, aneb Co nám neřekli o imigraci, důchodech a naší budoucnosti.

Seznam rubrik

Oblíbené články