Diskuse
Návod, jak školou vychovat stádo
Děkujeme za pochopení.
P81e20t29r 80S66e19d39l33á69č39e54k
Pozoruji, že stále větší a větší bláboly v článcích jsou v přímé úměře k váze, správněji řečeno hmotnosti, autorky.
J83i71ř31í 29D40v32o43ř15á94k
Přiznám se . Tento blábol jsem nedočetl do konce.A vlasně nemám náladu ho ani komentovat. Na to je můj život příliš krátký.
J61a64r76o48s80l27a40v 21K80a54v79u14l15o61k
Takže se vyjadřujete ke článku, který jste ani nečetl a ještě tvrdíte, že ho nechcete komentovat což vlastně děláte....
Kolik jste toho vypil?
P19a43v35e94l 37N82o84v93á68k
Aaa, autorce nevyšla předpověď s posílením koruny po konci intervencí, tak je třeba oprášit inkluzi a další témata, kterým rozumí ještě míň :-D
V18e57r55o83n31i42k72a 78V75a39l95í27k42o80v10á 48Š77u27b52o24v58á
Češtináři na SŠ bohužel musí učit částečně to, co vyžaduje státní maturita. Pojmy, ismy, analýzy textů, funkční styly.... Já jsem vám to říkala Opakuji to samé už sedm let.
T49e77r19e41z20a 96H96a47j76k22o75v70a
A co jineho by meli ucit? kdyz skola konci maturitou ?
R17a39d32i71m 56P89o48l81á10š38e74k
A mimochodem, brzo bude třeba, co se týká školního vyučování, začít diskuzi, jestli se máme vzdát češtiny jako rodné řeči a negovat tak výsledky 150 let našeho Národního obrození nebo stále máme investovat úsilí do zachování češtiny.
Totiž například realistická strana pana Robejška má v programu povinnou angličtinu už od prvního ročníku základní školy.
Když pominu, že na jedné straně je dobrá angličtina základem kariéry, na druhé straně angličtina od začátku vyučovaná společně s češtinou a na rozdíl od češtiny rozsáhle používaná při odborném studiu na střední a vysoké škole odsune u této generace češtinu do role hovorového dialektu, jehož pravidla se není třeba učit a není je třeba znát ani není třeba je dodržovat. Což je vidět například už teď, kdy prudce stoupá množství gramatických chyb v českých internetových a novinových článcích a ještě víc v diskuzích pod nimi.
A další generace po této už bude vidět češtinu jako polozaniklý jazyk, který se budou učit pouze historikové a nadšenci.
M65i71c75h61a35l 55K58o64n42o78p20a
To je dobrá připomínka.
Co nás dnes vlastně nutí vyjadřovat se správně česky? Snad kromě úředničiny a pár lidí, pro které je správná čeština součástí jejich osobní vizitky, nevidím v podstatě nic.
Nicméně, nemyslím si, že by čeština i ve vzdálenějším budoucnu nějak polo-zanikala. Spíše jsme ve stavu, kdy se většina lidí neumí správně česky vyjadřovat, ale jejich úroveň cizího jazyka (nejčastěji AJ) je poměrně bídná.
R67u78d45o51l21f 45S74t40a98r27y
Autorciny uvahy jsou spravne. Zapomela na jednu vec. Deti mohou byt taky opozdene. On je rozdil mezi casem astronomickym a biologickym. Znam jednoho, ten v obecne tride byl na propadnuti. I Rodice ho poslali do privatni skoly. Ukoncil ji s dobrym ale ne vybornym prospechem. Sel do uceni a kdyz se vyucil zacal s maturitou. Tu absolvoval vybonym prospechem a tak na vysoke skole ziskal titul bachelor. Ve studiu pokracoval a ziskal titul master of science. Dnes pracuje jako manager s platem o kterem se mnohym ani nesni. Takze jestlize se nekdo chce neco naucit, tak se to nauci, protoze k tomu ma potrebu.
R29a55d35i50m 76P76o31l37á14š42e57k
Ale to už je dnes málokdy. Opožděné děti ve škole byly běžnější dříve za našich časů, dnes toto obvykle psycholog pozná a navrhne odklad.
R21a13d53i69m 43P44o71l91á27š56e43k
Já vidím hlavní problém v tom, že vzdělání je zdarma, respektive je placeno státem.
Nejvíc to asi deformuje vysokoškolské vzdělání. A když to je zdarma, tak si ho nikdo neváží.
Neváží si ho u zájemců o práci ani personalisté ve firmách, jinak by nebyli schopni odmítat zájemce o práci s trochu jiným vysokoškolkým oborem než potřebují a současně žvanit o nedostatku lidí. Neváží si ho firmy obecně, jinak by neodmítali nezaměstnané vzdělané zájemce o práci vyššího věku jen proto, že jejich manažeři by museli trochu změnit způsob své práce s podřízenými, což by pro ně znamenalo trochu námahy navíc. Neváží si ho ani na vysokých školách profesoři a na středních a základních učitelé, jinak by nebyli ochotni "protahovat" školou i vyloženě neschopné studenty a žáky. Neváží si ho samotní žáci, studenti ani absolventi, jinak by byli ochotni mnohem víc hledat správnou práci a nevzít práci za almužnu hned v první druhé firmě. A taky by ve školách trvali na mnohem kvalitnější výuce, než se jim dostává a na odstranění překážek, které ve třídách optimální výuce brání.
R90o96m71a52n35a 15H77o12w16e
vadí, že je školní docházka povinná! To odebírá vzdělávání v ústavu všechnu vážnost a důležitost ....
N68a39ď57a 46D25u50b21c57o78v37á
K některým diskutujícím: Není možné srovnávat dnešní školy s minulými, protože informace, které se na děti valí ze všech stran, oborů a pochybných zdrojů, a to nejen na děti, jsou v takovém množství, že pobrat je náctiletým mozkem je mnohdy nad mozkovou kapacitu. Takže, trénovat paměť memorováním je možná dobré, ale pochybuji, že to v paměti zůstane. Že by se mělo školství s ohledem na 21. století změnit je jasné, ale zachovala bych základy češtiny a matematiky. Jinak nejsem ta, která by věděla jak to školství změnit, tedy přizpůsobit době, na to by měli být jiní fištróni. S mnohými názory, zde v diskusi uvedenými souhlasím.
P37e38t46r 61S55k75á91c80e77l
Oni i fištróni jsou k ničemu. Příklad: Ve výzkumném ústavu min. školství konstatovali, že by se vyučování mělo zahajovat až po 8.30 hod. Jenže, koncem, března každého roku od roku 1979 nepřetržitě, se pootočí hodinami vpřed a tak děti a studující vstávají denně o hodinu dříve. A zahajují vyučování o hodinu dříve, navzdory fištrónům, co zdravým rozumem doporučují změnu zahájení výuky. Pro začátek by dětem a studentům stačilo, aby se zrušilo přešupačení času. Podobně jako to od roku 2011 mají v Ruské Federaci. A nikomu to neschází, žijí v souladu s přírodou.
N10a13ď48a 80D70u84b63c37o77v33á
Ano, vyjmenovala jste to dobře, ale jak tomu čelit? Přijde jiný ministr a vymyslí ještě větší blbosti, co s tím, když parlament neumí ty blbosti neodsouhlasit...
R51o26b58e11r35t 87B81a55l17e53j91i33k
Jediny problem skolstvi je ze nejakych par uredniku urcuje co se ma ucit, kdo muze ucit (na uroven zakl, stred. skoly neni treba univerzitu), pri tom jediny kto do toho ma neco rict sou rodice, deti a skola. Vzdelavaci koncept je stejny jak za marie tereize, uci se 80%+ zbytocnosti a zlym spusobem - spravne ve skole jen "practice" a teorie online (video, animace..) Dnes existujou sluzby jako: khanacademy, coursera, MITx, edX, ucitele netreba, staci mentori kt. jen usmernuji a pomuzou kdyz treba. https://www.youtube.com/watch?v=gM95HHI4gLk
P23e22t88r 29S15k54á45c25e76l
Nepomůžou videa, když je třeba. Je třeba vždy člověka, lidský faktor ničím nenahradíte (láska, pohlazení, gesto, atp.).
Proč se po roce 1990 u nás nevyužívá odkazu našeho velikána? Zanechal prosté a účinné rady. Např.:
"Kdonedbá být vyučován, toho budeš marně vyučovati, dokud u nějneprobudíš vřelý zájem o učení"
>J.A.Komenský.
„Našiučitelé nemohou být jen sloupy u naší cesty, které nám ukazujísměr a samy nejdou“ » J.A.Komenský.
Znám mnoho učitelů, kteří jako sloupy nestojí, sami svým životem ukazují směr, cestu zdravého rozumu...
- Počet článků 686
- Celková karma 42,77
- Průměrná čtenost 20154x
ředitelka společnosti Next Finance s.r.o., ekonomka,
spoluautorka několika bestsellerů o aktuální ekonomicko-politické realitě.
V roce 2016 vydala knihu Jak to vidí Šichtařová, aneb Co nám neřekli o imigraci, důchodech a naší budoucnosti.