Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PH

P92a38v49e27l 16H79o19r80á29k

23. 4. 2017 11:49

Opravdu se nedomnívám, že by si třeba Karel Čapek dovolil říct, že maturovat povinně z matematiky je hloupost. Že on ji už pak v životě nikdy nepoužil.

2 0
možnosti
Foto

Mám pocit, že to vše není, jak autorka tvrdí. Inkluze byl nápad na jeden rok a osobně jsem sledovala, jak se to řešilo u nás v městě se 7. tisíci let u dítěte, které bylo na hraně, vynikalo ve škole speciální, ale patrně by nezvládalo výuku ve škole normální. NIkdo z pedagogů rodiče k inkluzi do běžné třídy vůbec nenutil a sami se rozhodli, že dceru nechali na základní škole speciální. Ta má ale své omezení. Toto dítě už nikdy nebude moci udělat maturitu, protože na škole speciální základní, nejsou tyto děti připracovány na to, aby odmaturovali, ale jen, aby se mohli vyučit například zahradníky, kuchaři, anebo číšníky A tak to prostě je a bude. Mají méně učiva, založeného spíše na osvojování si základních dovedností a mnohem méně učiva z běžných předmětů. K IQ testům na střední a vysoké školy. Tyto se už dávno před desítkami let konají běžně na univerzity v UK a není s tím v UK žádný problém. Tam se počítá s tím, že dítě, jež se hlásí na univerzitní obor prostě to IQ mít muásí, a pokud jej nemá, neprojde testy, tak ten obor s velkou pravděpodobností nebude schopno vystovat. V UK se počítá, že se na univerzitě, protože je obor specializovaný, žák vše dozví. Za mne se na vysoké dělaly zkoušky z oborů, na něž jsem se hlásila, přičemž každá univerzita měla jiné požadavky. To například nyní v Brně na Masarykově univerzitě odpadlo. Studenti slabí v matematice, fyzice, bilogii a chemii, kteří mohou studovat například aplikované vědecké obory, se automaticky hlásí na politologii anebo ligvistiku. A tam mají velkou naději, že budou přijati, protože se na tyto oboru v současné době už moc studentů nehlásí. A tak se kamarádčině synovi, protože IQ má, poštěstilo dostat se na polikologii, ačkoli o ní vůbec nic nevěděl. Nevím ale, v čem je problém. Inteligentní a cílevědomé dítě se na přijímací zkoušky na SŠ anebo VŠ připravuje samo.

0 0
možnosti
Foto

Pro děti ze sociálně slabých vrstev, jež mají češtinu jako druhý jazyk, například většinou u nás pro děti romské, existují díky neziskovým organizacím bezplatné doučovací kurzy, kde mají možnost si projít maturitní otázky z českého jazyka, základní látku a vše se v klidu naučit.

1 0
možnosti
JN

I když s paní Šichtařovou obvykle souhlasím, v tomto případě nemohu a napsal jsem na mém blogu i přímou reakci. Kdo má zájem a ještě ji nečetl, může tak učinit zde:

http://nozicka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=600209

2 0
možnosti
VV

Dle jednoho blba nelze dělat obecný závěr.

0 0
možnosti
JP

Promiňte, ale poslední zájemce o práci (konstruktér) nebyl schopný spočítat obsah pravoúhlého trojúhelníku. Na co by měl znát primitivní vzoreček když to najde na netu. Absolutně nesouhlasím s tím že biflování je k ničemu.

4 1
možnosti
VV

Dle jednoho blba nelze dělat obecný závěr. (A na druhý pokud jsrm to snad umístil dobře. ;-D )

0 1
možnosti
MJ

O domácí výuce jsem nikdy neuvažovala, protože naše děti kolem sebe potřebují děti. Ideálně "hromadu" dětí. Pravda, jsou zatím "malé". Nicméně mě článek přiměl přemýšlet, kde vlastně vznikla potřeba dceři před zápisem do první třídy (když se ptala, jak studia pokračují dál) říkat že, když bude šikovná, může jít už od šesté třídy na gymnázium..... Opravdu nevím, asi jsem někde odposlouchala, že to pro ni bude lepší.... Otázka, bude-li šikovná, zda to v rámci našeho maloměsta opravdu lepší bude

0 0
možnosti
Foto

Mám v primě syna, také na malém městě. Hlásilo se přes 100 dětí, přijímali 25. Standardní přijímačky z cermatu max.80 bodů + max.20 bodů za vysvědčení ze 4. a 5. třídy. Výuka rozhodně na vyšší úrovni než ZŠ. Už jenom proto, že ti co tam jsou prošli sítem přijímaček a nemají tam žádnou brzdu, kvůli které musí učitel všechno opakovat 3x. A jestli se dají přijímačky natrénovat? Tak asi ano, ale o tom to je, když se zvládne připravit, může to zvládat i nadále.

0 0
možnosti

budoucí jaderný inženýr musí umět stejně dobře česky jako budoucí televizní moderátor... To není dnes kumšt!

4 0
možnosti
TH

V zahranici jsou prijimaci zkousky na gymnazium, vedle toho na dalsi stredni skoly (podle typu skoly) jednotne a maturity urcite jednotne. Protoze pouze na gymnaziu.

0 0
možnosti
SS

Na gymnazia v Bavorsku prijimaci zkouske nejsou. Je ale treti a ctvrta trida, ktera rozhodne, zda dite je schopne zvladnout ucivo na gymnaziu. Pokud nema ten pozadovany prumer, nebo pokud pochazi ze skol, kde se neznamkuje, dela takzvane cvicne vyucovani, kde to dite tri dny testuji, zda je schopno zvladnout ucivu gymnazia.

Maturita je pouze na gymnaziu, na jinem typu skol ne a tak je to spravne.

Paradoxni je, ze jsou to vsechno zaci, v CR mam pocit, ze se "studuje" jiz zakladni skola. Neni vyjimkou, kdy lide, na dotaz, kam chodi do skoly reknou, ze studuji ucebni obor. Je to cele zvracene.

2 0
možnosti
Foto

Problém českého, stále ještě socialistického (jak by ne, když ho již dlouho de/formují socialisté) školství je bezesporu v systémovém chaosu a nejasně určených cílech a k nim zvolených strategiích rozvoje českého školství. Cíl zavedené inkluze je nejen inkludovat žáky s jistými abnormalitami ve smyslu handicapu, ale též inkludovat a správně podchytit a rozvíjet zejména děti a mladistvé mimořádně nadané a nadprůměrně inteligentní... A to se tedy po čertech nedaří a neděje.

Máme to štěstí, že máme tři mimořádně inteligentní a talentované děti. Nejstarší absolvoval gyml v jednom málem městě. Základní školy prošel dvě a v obou se těšil "nepochopení", dokonce šikaně vedoucí až k fyzické inzultaci z řad "třídního romského kápa". Po gymplu absolvoval Karlovu univerzitu a zároveň pracoval na Molekulárním ústavu Akademie věd ČR. A i když je to ryze česká vlajková loď české vědy, vše se odehrávalo v cizích jazycích, zejména angličtině. Dnes studuje doktorát na EPFL v Lausanne (Univerzita v 1. dvacítce na světě, pro představu UK je v šesté stovce) a opět se vše děje ve francouzštině a angličtině. Druhý potomek absolvoval strojní průmyslovou školu a následně Technickou univerzitu v Liberci s červeným diplomem v oboru strojírenství a plastařina. Už při škole si ho našel zaměstnavatel, ryze česká firma, u které pracuje i v současné době. Komunikuje a kooperuje denně s Čínou, Taiwanem, Amerikou... Ale to hlavní, sebevědomí, analytické a kritické myšlení a dovednost komunikovat žádná škola moje děti neučila a ani to neuměla učit. Naopak. Stesky některých nad "úpadkem" češtiny a odsudky zavedení povinné angličtiny od 1.třídy mi připadají proto naprosto malicherné a typicky "čecháčkovské"... Svět česky nemluví!

Nedobrou úroveň školství si užívá třetí syn. Z osmiletého gymplu přešel raději na elektroprumyslovku. Ale už ve 2 předmětech musel vyučovat spolužáky o věcech, o nichž vyučující ani neslysela. O Průmyslu 4.0 v automatizaci ani slovo. Pan učitel prý "nemá čas se vzdělávat"...

0 0
možnosti
KT

ano, je to běs. aneb: urob si sám...

0 0
možnosti
Foto

všechno co člověk umí, je výsledkem "biflování" - neustálého opakování. Od chůze počínaje, přes mluvu, sport, práci. Aby se člověk cokoli naučil, musí to do zblbnutí opakovat, aby mozek pochopil, že je to opravdu potřeba a a z operační paměti to převedl na "pevný disk" a řádně to v závitech uložil.

5 2
možnosti
  • Počet článků 686
  • Celková karma 42,80
  • Průměrná čtenost 20154x
Markéta Šichtařová,

ředitelka společnosti Next Finance s.r.o., ekonomka,

spoluautorka několika bestsellerů o aktuální ekonomicko-politické realitě.

V roce 2016 vydala knihu Jak to vidí Šichtařová, aneb Co nám neřekli o imigraci, důchodech a naší budoucnosti.

Seznam rubrik

Oblíbené články