Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O88l39g41a 54P18a71v39l52í43k59o61v70á 6894688327192

Docela odpovídající hodnocení situace ve školách, nicméně, není to beznadějné. Ten stupidní trend může sjednocovat rodiny. Za totáče byli komouši, dnes je nahradila například inkluze :-)

+1/0
27.4.2017 8:58

P39e62t51r 43H59o12r27v83á81t 1943476564647

Reakce na:

Začíná to už povinnou inkluzí.

Je lež jako věž, inkluze není povinná a ještě jeden školní rok nebude.

0/0
26.4.2017 17:23

P50e81t66r 59H24o12r43v81á80t 1133866714137

V rámci inkluzí mám jedno dítě a tak chci reagovat.

Dítě má DMO, v 5 letech díky různým neziskovkám plavalo, jezdilo na kole.

Na zápisu do 1.třídy manželka škole předala zprávu z neurologie.

Aniž by se paní ředitelka na dítě podívala, řekla že takové dítě na škole nechce a poslala nás do 20 km vzdáleného speciálního centra.

A víte proč? PROTOŽE MOHLA. (v jiném kraji by nám ji třeba vzali, protože podmínky nebyly stejné)

Dítě celý první stupeň prospívalo s vyznamenání, nyní je prvním rokem na víceletém gymnáziu - hádejte asi proč? Tušíte co se změnilo? I když se postižení se zhoršilo.

Dodám, že jediné speciální potřeby jsou 2 sady učebnic. Nic víc, nic míň, Žádná asistence, žádné poruchy chování atd.

Inkluze jsou o vytvoření stejných podmínek v celé ČR a je velká škoda, že většinou je zneužívají rodiče dětí k vlastní pohodlnosti. Normální rodič s IQ větším než venkovní teplota dítě s ADHD, Aspergerem do běžné školy prostě nedá a hlavně ani nemusí. Je to na zvážení rodiče.

+1/0
26.4.2017 17:19

J39a83n 98R93y70s92k40a 2786964458547

No kde to jsme? Co je to za zemi, když rodiče musejí prosazovat péči svých dětí státu navzdory?

Tahle by to sedělo taky, ale ještě zatím děti nechávají matkám, odstraňování otců je předvoj.

Ty nádoby tématu článku a můj příspěvek jsou propojeny, říká se tomu sociální inženýrství.

Směřuje to ke stabilní ochraně dítěte státem před rodiči.

0/0
26.4.2017 10:54

M58a67r86t22i57n 72T23a33k81á87c91s 7763944202754

Inkluze je super, zavedl bych ji take napriklad ve sportu!

+3/0
26.4.2017 10:36

H66e87l37e58n58a 63Š70e55m71b42e83r87k34o53v25á 8846529464

Maturita je - tedy říkalo se, že je to zkouška dospělosti.. vzpomínám si, jak jsme premiantku třídy museli jet hledat do města, protože neunesla ten tlak - naštěstí jsme ji našli a odmaturovala s vyznamenáním... vím, že to nesvědčí o její psychické odolnosti, ale - už je to asi možná 10 let nebo více? - nevím... každopádně absolvovala VŠ a učí na integrované škole a je oblíbenou učitelkou...

Po celou dobu, co jsem bývala u maturit, jsem měla dost času přemýšlet, co by se v tom dalo vylepšit...

Nakonec mi přišlo, že maturita je vlastně hodně nespravedlivá záležitost...

Stačí nemít v ten den "svůj den". Stačí mít štěstí a i když se jedná o žáka, který defakto snad školu ani neměl navštěvovat, protože jak se zvětšovala nouze o žáky, tak se bohužel stalo, že na školu byli přijímáni žáci, kteří by dříve měli problém i získat výuční list - no, tak když takový žák měl štígro, tak náhle triumfoval nebo se třeba nestačil divit jak je nejspíš fakt geniální...

Prostě mi přijde, že ke zlepšení by jistě přispělo, pokud by studovali jen aspoň trochu studijní typy a aby se přestalo s tím nesmyslem, že kdo nemá školu, je vlastně mimo hru...

Přišlo by mi lepší, kdyby se ty nestudijní typy netrápily na gymnáziích, ale že by byly školy víc jako učňáky tj s praxí, kde by se formou přednášek, kurzů učilo to, co by sami studenti cítili, že potřebují k výkonu práce znát. Byly by tam možnosti výměnných pobytů se školami v zahraničí...

Vysokých škol by nebylo moc, protože těch studijních typů, kteří mají radost pronikat do tajů různých problematik v teoretické rovině fakt moc není

Pak by možná pomohlo věci, pokud by to, že žák dojde k maturitě tj že nepropadl, tak by to mělo znamenat, že maturita už je jen příjemným dovršením jeho studia a součástí hodnocení u maturity by měly být body nasbírané v průběhu studia a při maturitě by získal určité body navíc nebo také moc ne... prostě by nerozhodovalo, jestli zrovna nemá den, jestli má trému nebo si vybral otázku, kterou se prostě nenaučil..

+2/0
25.4.2017 9:05

K22a10t55e25ř31i33n18a 89T62y89c25o47v17á 9140821936365

bezvýhradně souhlasím. mám ve svém okolí několik různě starých žáků ZŠ, jejichž rodiče jsou zoufalí a uvažují přesně o tom, o čem píšete. jak se postavit k faktu, že jdete do školy s tím, že máte pocit, že vaše dítě potřebuje doučování (při přezkoušení vykazuje podle vás donebevolající neznalosti) a ve škole vám řeknou, že plašíte, že je lepší průměr. nebo matce osmáka, která chce, aby si syn zlepšil známku, protože jede na průměr kvůli střední škole, řeknou, že je příliš náročná matka a že ho má nechat vyvíjet se svobodně. nebo v opravené písemce najdete chyb na pětku, které učitelka neopraví a dá dítěti jedničku mínus za ty, co opravila. jak chcete vysvětlit dítěti, že něco neumí a mělo by se učit, když do páté třídy minimálně nosí jedničky, ať má znalosti jakékoli? po zničeném zemědělství a pomalu rozvraceném zdravotnictví se někdo snaží zlikvidovat i školství?

+2/0
24.4.2017 20:03

P52a51v48e85l 89H87o21r24á78k 8731833875792

Školství je likvidováno již 30 let.

+5/0
25.4.2017 8:01

O66t12o 48J39u81r20n29e50č66k13a 2503680101803

Souhlas se vším s vyjímkou tohoto odstavce:

.

"A to ještě ani nemluvím o tom, CO se děti ve školách učí; to je kapitola sama o sobě. C.-K. systém biflování v době Wikipedie! Bezmyšlenkovité memorování vzorečků namísto ovládání IT na prahu čtvrté průmyslové revoluce!".

.

Jsem přesvědčen, že CK systém biflování stál za úspěchem prvorepublikového školství. Biflování naučí děti "se učit". Internet jim nepomůže když nebudou vědět co mají hledat. Už vidím, jak sluneční bouře rozbije trafo stanice a lidé horečně hledají na internetu, jak to vlastně funguje a jak to spravit. Totéž platí o vzorečcích. Vzoreček se přece nejdříve bifluje ale později začne dávat smysl. V určité etapě začne student za těmi symboly vidět vztahy mezi jevy reálného světa.

+9/−1
24.4.2017 9:22

P40a34v35e79l 14H39o27r72á43k 8141603325222

To ekonomce jen těžko vysvětlíte.

+1/0
24.4.2017 15:31

P44e11t51r 59S33l11o82v33á22k 9979768318721

Biflování vzorečků, násobilky, atd. je samozřejmě v pořádku. Biflování letopočtů nebo dokonce vyjmenovat všechny černouhelné doly ve Švýcarsku (s dodatkem pana učitele, že pokud nebudou názvy měst psány přesně německy do písmene, tak to neuzná) je něco jiného. Ty doly - to byla realita u mého synovce na střední škole. A bohužel můj pocit je o tom, že stále nutí děti biflovat mnohem víc než by musely.

+1/0
30.4.2017 16:51

J73o84z84e47f 97K27o88s17t80e88l53a93n79s57k62ý 8925672449786

Celému "porevolučnému" školstvu by úplne stačila jediná a jednoduchá reforma - vrátiť sa k učebným osnovám pred r. 89. Samozrejme s vynechaním tých komunistických blábolov. Na základnej škole však boli vtedy obmedzené len na výtvarnú výchovu (pri výročiach) a občiansku náuku. V odborných predmetoch ako matematika, fyzika, chémia boli komunistické reči tabu. Aspoň v našich končinách.

Vtedy neexistoval žiadny monitoring, na ktorý sa pripravovali decká pri prechode na druhý stupeň. Existovali len prijímačky v ôsmej, resp. deviatej triede a boli pre všetkých rovnaké. Vyhlasovali sa v rádiu, takže obísť ich bolo prakticky nemožné.

Kto sa ako na ne pripravil, záležalo len na ňom. Každý žiak si mohol kúpiť zbierku príkladov, z ktorých potom niektoré boli vybrané na prijímačky. A školy prijímali žiakov podľa svojich kritérií - ak bol slabý záujem, tak bez prijímačok, na bežné školy čistí jednotkári či víťazi olympiád bez prijímačok, na výberové školy musel prijímačky robiť každý. A prijímalo sa - aspoň oficiálne - podľa dosiahnutých bodov. Plus niečo na odvolanie. Neoficiálne to už bolo - ak bol veľký záujem - hlavne o známostiach. Ale toto riziko je prakticky v každom systéme.

Priznám sa, že neviem, čo svetoborného by chcela p. Šichtářová na prijímačkách vymyslieť.

Rovnako aj maturity. Podľa mňa by maturant mal maturovať minimálne zo svojho jazyka. Bez ohľadu či bude moderátorom alebo lovcom veľrýb. Za komoušov to bolo jednoduché - druhý povinný predmet bola ruština. Matematika povinná nebola. Takže dnešné maturity by kľudne mohli byť jazyk + povinne 1 cudzí jazyk + odborné predmety podľa špecializácie školy. Za komoušov si ešte žiaci mohli dobrovoľne zvoliť ešte jeden predmet, z ktorého by chceli maturovať.

Minimum čo by mal maturant ovládať, je vlastný jazyk + dohovoriť sa v aspoň jednom cudzom jazyku. Ale myslím, že to nie je nič nové - rovnaké pravidlá platili isto ešte aj za prvej republiky.

+2/0
23.4.2017 19:49

J59o96z84e49f 25K52o26s66t27e57l27a36n58s57k40ý 8655412879946

A ešte jedna poznámka. Teraz školskí "vedátori" s veľkou slávou - aspoň na Slovensku - objavujú, že učňovské školstvo by malo byť prepojené s praxou. :-) Teda niečo, čo bolo za komoušov úplne samozrejmé...

Nechcem, aby to vyzeralo, že sa mi páčil komunistický režim. To ani náhodou. Ale nič nie je absolútne dobré a nič nie je absolútne zlé. Aj tí "blbí" komunisti vedeli, že systém školstva majú nechať odborníkom resp. zachovať z prvej republiky, a nie ideológom - ako je to teraz. Keď sa stavalo sídlisko, automaticky sa stavala aj nová škola. Každý rok si zisťovali, koľko asi žiakov pôjde vtedy a vtedy do školy. Nemohlo sa tak stať - ako teraz -, že "odborníci" na úradoch s prekvapením zistia, že žiakov je buď veľa alebo málo.

Takže po 25 rokoch "demokratizácie" školstva sa pomaly, ale isto vraciame tam, kde sme po r. 1990 vykročili k "modernému západnému" školstvu.

A len tak mimochodom - jedna otázka z matematiky pre prvý stupeň: Jožko mal 7 jabĺčok, z toho 3 zjedol. Čo mu zostalo? "Správnu" odpoveď" by neuhádol ani Einstein. To len súčasní pokrokári môžu vymyslieť takú somarinu. Aká je teda odpoveď?

3 ohryzky... ;-D

A nie je to vtip. Pýtal som sa na to priamo učiteľky. Vraj takéto príklady majú malé deti viesť k logike...

+4/0
23.4.2017 19:58

P16a42v42e14l 63H21o97r65á52k 8521303395542

Bylo období, kdy se z matematiky nematurovalo, ale většinou ano. Matematika je něco jako jazyk vědy, mělo by se z ní maturovat podobně jako z mateřského jazyka.

+1/0
24.4.2017 15:35

E62v96ž70e74n 88T45e69r94š80l 2596716599620

Premyslim co je to "normalni skola"? Ma byt normalni skola jako ta ve Svedsku, Finsku, Nemecku nebo Holandsku? System "normalni" skoly vychazejici z pruske kadetky nepovazuji zanormalni ale za zastaralou byt nejvice pouzivanou formu.

Existuji u nas skoly (a nekter jsou velmi prestizni) kde deti "normalni" profituji z inkluze svych spoluzaku.

Myslim s i ze prave ona zavrhovana inkluze je prilezitost pro ty normalni skoly zmenit mechanizmus vyuky z pomyslneho vecne pretekajiciko trychtyre se stejne velkym hrdlem pro kazdeho zaka na sytem postupneho prorustani vedomostmi a dovednostmi. Ostatne modernich osvedcenych systemu je na to spousta.

0/−4
23.4.2017 15:37

P62ř93e45m48y91s31l 15Č71e38r46n27ý 6913319375261

Inkluze je příležitost udělat z chytrých dětí blbce. Tak to vidím já pane Evžene.

+10/0
23.4.2017 17:44

J85a73r23o96m27í72r 72K60r85á64l 4760949284109

A z těch inkludovaných outsidery.

+9/0
23.4.2017 20:03

P35a81v70e54l 10H58o13r29á13k 8591973345822

Opravdu se nedomnívám, že by si třeba Karel Čapek dovolil říct, že maturovat povinně z matematiky je hloupost. Že on ji už pak v životě nikdy nepoužil.

+2/0
23.4.2017 11:49
Foto

P34e60t53r82a 66H17a52v18e17l46k73o41v89á 8883433592

Mám pocit, že to vše není, jak autorka tvrdí. Inkluze byl nápad na jeden rok a osobně jsem sledovala, jak se to řešilo u nás v městě se 7. tisíci let u dítěte, které bylo na hraně, vynikalo ve škole speciální, ale patrně by nezvládalo výuku ve škole normální. NIkdo z pedagogů rodiče k inkluzi do běžné třídy vůbec nenutil a sami se rozhodli, že dceru nechali na základní škole speciální. Ta má ale své omezení. Toto dítě už nikdy nebude moci udělat maturitu, protože na škole speciální základní, nejsou tyto děti připracovány na to, aby odmaturovali, ale jen, aby se mohli vyučit například zahradníky, kuchaři, anebo číšníky A tak to prostě je a bude. Mají méně učiva, založeného spíše na osvojování si základních dovedností a mnohem méně učiva z běžných předmětů. K IQ testům na střední a vysoké školy. Tyto se už dávno před desítkami let konají běžně na univerzity v UK a není s tím v UK žádný problém. Tam se počítá s tím, že dítě, jež se hlásí na univerzitní obor prostě to IQ mít muásí, a pokud jej nemá, neprojde testy, tak ten obor s velkou pravděpodobností nebude schopno vystovat. V UK se počítá, že se na univerzitě, protože je obor specializovaný, žák vše dozví. Za mne se na vysoké dělaly zkoušky z oborů, na něž jsem se hlásila, přičemž každá univerzita měla jiné požadavky. To například nyní v Brně na Masarykově univerzitě odpadlo. Studenti slabí v matematice, fyzice, bilogii a chemii, kteří mohou studovat například aplikované vědecké obory, se automaticky hlásí na politologii anebo ligvistiku. A tam mají velkou naději, že budou přijati, protože se na tyto oboru v současné době už moc studentů nehlásí. A tak se kamarádčině synovi, protože IQ má, poštěstilo dostat se na polikologii, ačkoli o ní vůbec nic nevěděl. Nevím ale, v čem je problém. Inteligentní a cílevědomé dítě se na přijímací zkoušky na SŠ anebo VŠ připravuje samo.

0/0
23.4.2017 10:52
Foto

P83e25t35r85a 70H13a63v56e47l31k78o23v66á 8693623972

Pro děti ze sociálně slabých vrstev, jež mají češtinu jako druhý jazyk, například většinou u nás pro děti romské, existují díky neziskovým organizacím bezplatné doučovací kurzy, kde mají možnost si projít maturitní otázky z českého jazyka, základní látku a vše se v klidu naučit.

+1/0
23.4.2017 10:53

J92o88s47e10f 42N81o19ž87i74č91k27a 5455951229196

I když s paní Šichtařovou obvykle souhlasím, v tomto případě nemohu a napsal jsem na mém blogu i přímou reakci. Kdo má zájem a ještě ji nečetl, může tak učinit zde:

http://nozicka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=600209

+2/0
23.4.2017 10:49

V68l69a69d29i44m72í47r 21V31e96t96e45š45k37a 2391515465822

Dle jednoho blba nelze dělat obecný závěr.

0/0
23.4.2017 8:06

J75a48r10o50s42l27a11v 16P47o21l78a84m27e 9595340218

Promiňte, ale poslední zájemce o práci (konstruktér) nebyl schopný spočítat obsah pravoúhlého trojúhelníku. Na co by měl znát primitivní vzoreček když to najde na netu. Absolutně nesouhlasím s tím že biflování je k ničemu.

+4/−1
23.4.2017 0:18

V19l52a95d49i28m34í54r 77V26e12t44e46š72k59a 2451505795622

Dle jednoho blba nelze dělat obecný závěr. (A na druhý pokud jsrm to snad umístil dobře. ;-D )

0/−1
23.4.2017 8:08

J30a73r19o28m36í52r 28K37r35á36l 4420469784479

Bohužel to není nic ojedinělého.

+2/0
23.4.2017 9:31

P21a34v28e85l 54H96o63r50á93k 8311343405812

Maturita dříve byla právě o tom, že se zaměstnavatel nemusel podobných "konstruktérů" obávat. Věděl, že má před sebou příslušníka nějaké patnáctiprocentní elity národa, který se dokázal naučit a pochopit spoustu věcí, které možná v životě už nikdy nepoužije, ale tím, že to dokázal, je zárukou toho, že bude pro zaměstnavatele přínosem. Navíc dnes státní maturita třeba v matematice spíše prověřuje, zda během čtyř let nezapomněl to, co se dříve požadovalo u přijímaček na střední školu.

+7/0
23.4.2017 11:45

M63i42l86e74n38a 14Š64e38b59e11s90t26o52v31á 9893989274450

Máte pravdu, dnes se mi každá přijímaná servírka ohání tím, že má maturitu, ale nespočítá kolik stojí 5 zákusků. Na to musí mít kalkulačku. A když stojí 100g salátu 25 Kč, potom přepočet na 150g je neřešitelný problém.

+2/0
23.4.2017 11:52

P78a32v96e35l 48H41o59r94á82k 8971793795862

Maturita pro všechny znamená těžkou ránu pro vzdělanost. Jedinou otázkou je, zda to byla hloupost a nebo záměr.

+2/0
23.4.2017 16:06

K92a95t70e63ř94i47n61a 13T42y24c18o60v32á 9370691126745

přesně tak. když jsme s manželem viděli, jaké znalosti se požadují na matematickém gymnáziu dnes, mohli jsme si hlavy ukroutit. vynikající student by byl za nás sotva prolezl

0/0
24.4.2017 20:11

P72a50v75e85l 54H17o83r38á93k 8551243425302

Ale prolezl, jen ne současnými znalostmi. Navíc problém je ten, že když se chce málo a dokonce ještě nepovinně, pak náročnost klesá i pro ty, kteří by mohli a nebo i chtěli. Když zájemce o studium např. historie věděl, že s trojkou z čehokoliv se na "fildu" nedostane, musel se zatraceně snažit a měl znalosti, na kterých vyučující mohl stavět. Neřešil situaci, kdy má ve třídě lidi, co by sotva zvládli dřívější přijímačky podle Bělouna. Co pak chcete učit ty, co znalosti mají.

0/0
25.4.2017 10:01

K65a57t79e24ř96i29n81a 67T94y60c65o41v46á 9180871746255

právě. a zkuste se ve třídě zeptat, co, nebo kdo je Běloun. spousta lidí si bude myslet, že prášek na praní

0/0
26.4.2017 17:28

M14a88r92t18i35n39a 13J10u47ř87í85k35o11v91á 7463706218589

O domácí výuce jsem nikdy neuvažovala, protože naše děti kolem sebe potřebují děti. Ideálně "hromadu" dětí. Pravda, jsou zatím "malé". Nicméně mě článek přiměl přemýšlet, kde vlastně vznikla potřeba dceři před zápisem do první třídy (když se ptala, jak studia pokračují dál) říkat že, když bude šikovná, může jít už od šesté třídy na gymnázium..... Opravdu nevím, asi jsem někde odposlouchala, že to pro ni bude lepší.... Otázka, bude-li šikovná, zda to v rámci našeho maloměsta opravdu lepší bude

0/0
22.4.2017 23:28

J60i79ř17í 39K49r30á17t77k88ý 3190532184

Mám v primě syna, také na malém městě. Hlásilo se přes 100 dětí, přijímali 25. Standardní přijímačky z cermatu max.80 bodů + max.20 bodů za vysvědčení ze 4. a 5. třídy. Výuka rozhodně na vyšší úrovni než ZŠ. Už jenom proto, že ti co tam jsou prošli sítem přijímaček a nemají tam žádnou brzdu, kvůli které musí učitel všechno opakovat 3x. A jestli se dají přijímačky natrénovat? Tak asi ano, ale o tom to je, když se zvládne připravit, může to zvládat i nadále.

0/0
24.4.2017 15:36

K98a95t62e77ř51i35n49a 22T40y28c76o23v59á 9400941416935

když byly děti malé, jezdívali jsme občas na dovolenou v době vyučování. dostali jsme ke zvládnutí látku, kterou třída měla probrat v daném čase a bez problémů a s hojným procvičením jsme ji zvládli. kdyby nechodily na doučování z jazyků, neuměly by nic. kdybychom sami občas nezasáhli, tápaly by v látce jako slepý ve sklárně. nebála bych se toho. jak chcete pokojně vstřebat představu, že děti místo diktátu a násobilky hodinu sedí v kruhu, na zádech přišpendlený lístek, kam jim spolužádi píší, co si o nich myslí. prý sebereflexe...

0/0
24.4.2017 20:17

P68a29v70e34l 59H37o93r18á73k 8491713105572

Podobné nesmysly povedou k tomu, že evropské děti budou brzy opravdu jen montovat a posluhovat Asiatům.

0/0
25.4.2017 10:05

K49a93t56e39ř88i88n71a 33T50y21c30o98v27á 9410131936795

možná je to opravdu záměr. aby se s tím snadněji smířily. ještěže jsme tak flexibilní národ ;-). tak ty děti prostě budeme vzdělávat ilegálně

0/0
26.4.2017 17:31

D18a34l74i82b30o89r 82Š82i49m68o67n 4687769855

budoucí jaderný inženýr musí umět stejně dobře česky jako budoucí televizní moderátor... To není dnes kumšt!

+4/0
22.4.2017 22:16

T76e21r82e78z81a 66H29a51j15k69o69v28a 5187492354410

V zahranici jsou prijimaci zkousky na gymnazium, vedle toho na dalsi stredni skoly (podle typu skoly) jednotne a maturity urcite jednotne. Protoze pouze na gymnaziu.

0/0
22.4.2017 19:02

S94i90m23o93n40a 47S35e73d28l13á73č55k49o30v13á 3634725347527

Na gymnazia v Bavorsku prijimaci zkouske nejsou. Je ale treti a ctvrta trida, ktera rozhodne, zda dite je schopne zvladnout ucivo na gymnaziu. Pokud nema ten pozadovany prumer, nebo pokud pochazi ze skol, kde se neznamkuje, dela takzvane cvicne vyucovani, kde to dite tri dny testuji, zda je schopno zvladnout ucivu gymnazia.

Maturita je pouze na gymnaziu, na jinem typu skol ne a tak je to spravne.

Paradoxni je, ze jsou to vsechno zaci, v CR mam pocit, ze se "studuje" jiz zakladni skola. Neni vyjimkou, kdy lide, na dotaz, kam chodi do skoly reknou, ze studuji ucebni obor. Je to cele zvracene.

+2/0
23.4.2017 15:38

T86e44r62e30z36a 59H66a28j14k22o12v81a 5427572184720

Ve Svycarsku zase pijimaci zkousky jsou, samozrejme jednotne a lecckdy pripominaji ceskou maturitu, nbo naopak.

A maturita (s pristupem na vysokou) je taky jen na gymnaziu. A stado tam rozhodne nemaji.

Souhlas.

+1/0
23.4.2017 21:08

P76e55t82r 55J39a85n19k59e78l92e 6735115839667

Problém českého, stále ještě socialistického (jak by ne, když ho již dlouho de/formují socialisté) školství je bezesporu v systémovém chaosu a nejasně určených cílech a k nim zvolených strategiích rozvoje českého školství. Cíl zavedené inkluze je nejen inkludovat žáky s jistými abnormalitami ve smyslu handicapu, ale též inkludovat a správně podchytit a rozvíjet zejména děti a mladistvé mimořádně nadané a nadprůměrně inteligentní... A to se tedy po čertech nedaří a neděje.

Máme to štěstí, že máme tři mimořádně inteligentní a talentované děti. Nejstarší absolvoval gyml v jednom málem městě. Základní školy prošel dvě a v obou se těšil "nepochopení", dokonce šikaně vedoucí až k fyzické inzultaci z řad "třídního romského kápa". Po gymplu absolvoval Karlovu univerzitu a zároveň pracoval na Molekulárním ústavu Akademie věd ČR. A i když je to ryze česká vlajková loď české vědy, vše se odehrávalo v cizích jazycích, zejména angličtině. Dnes studuje doktorát na EPFL v Lausanne (Univerzita v 1. dvacítce na světě, pro představu UK je v šesté stovce) a opět se vše děje ve francouzštině a angličtině. Druhý potomek absolvoval strojní průmyslovou školu a následně Technickou univerzitu v Liberci s červeným diplomem v oboru strojírenství a plastařina. Už při škole si ho našel zaměstnavatel, ryze česká firma, u které pracuje i v současné době. Komunikuje a kooperuje denně s Čínou, Taiwanem, Amerikou... Ale to hlavní, sebevědomí, analytické a kritické myšlení a dovednost komunikovat žádná škola moje děti neučila a ani to neuměla učit. Naopak. Stesky některých nad "úpadkem" češtiny a odsudky zavedení povinné angličtiny od 1.třídy mi připadají proto naprosto malicherné a typicky "čecháčkovské"... Svět česky nemluví!

Nedobrou úroveň školství si užívá třetí syn. Z osmiletého gymplu přešel raději na elektroprumyslovku. Ale už ve 2 předmětech musel vyučovat spolužáky o věcech, o nichž vyučující ani neslysela. O Průmyslu 4.0 v automatizaci ani slovo. Pan učitel prý "nemá čas se vzdělávat"...

0/0
22.4.2017 18:25

K16a54t82e95ř48i95n41a 69T85y43c72o28v30á 9600251316405

ano, je to běs. aneb: urob si sám...

0/0
24.4.2017 20:22
Foto

Š97t41ě57p35á18n 89B78i23c10e35r12a 6519432858656

všechno co člověk umí, je výsledkem "biflování" - neustálého opakování. Od chůze počínaje, přes mluvu, sport, práci. Aby se člověk cokoli naučil, musí to do zblbnutí opakovat, aby mozek pochopil, že je to opravdu potřeba a a z operační paměti to převedl na "pevný disk" a řádně to v závitech uložil.

+5/−2
22.4.2017 14:49

M43a47r16i57e 97C46h19m21e40l16a68ř48o81v20á 8655576447569

Já s biflování souhlasím. Porovnejte čínské děti s českými. Čínské jsou o mnoho chytřejší a proč?Jakmile dáte dětem na vybrání jestli biflovat nebo učit jen když chtějí tak co si myslíte že si vyberou? Dnes každý ministr školství jen vymýšlí blbosti dokonce každé 4 roky. Začala s tím Bůzková, která si svoji dceru dala do soukromé, hlavně že školství rozvrtala. Dříve kdo měl maturitu tak jste věděli že je chytrý ale dnes jí má kdekdo. Dnešní školství v ČR upadá a už se dohromady nikomu nepodaří dát ho dohromady, mohou za to politici a né učitelé.

+16/−1
22.4.2017 13:51

V61l75a69d36i40m97í64r 13V82e47t70e39š28k52a 2571165835812

Souhlasím, ovšem až na úvod. Biflování přeci není opakem onoho "učit jen když chtějí". Biflování je snaha mechanicky zapamatovat bez pokusu pochopit.

0/−1
23.4.2017 8:14

J53a67r32o93m88í30r 26K29r49á50l 4950129444769

Základy se opravdu nabiflovat musíte. A až pak z nich můžete odvozovat složitější věci.

+7/0
23.4.2017 9:30

P67a93v80e20l 94H16o17r18á91k 8941623705502

To ano, ale slovo biflovat se používá často také pejorativně právě pro to, co popisuje pan Veteška.

0/0
25.4.2017 10:07

J11o87s25e89f 75A35d82á13m75e33k 2679855498206

Musím Vám dát za pravdu, že maturanti měli dříve lepší znalosti. Maturoval jsem v r. 1978 a již rok mám za spolupracovníka absolventa stejné průmyslové školy. Normálně se stydím, že chodil do stejné školy, jak zoufalé má neznalosti...

0/0
24.4.2017 22:04

P21a58v23e16l 79H12o92r70á33k 8701473205772

A teď si vemte, kolik Vašich spolužáků ze základní školy se na střední ani nedostalo, dnes jsou v kategorii "nemá ani maturitu" a přitom jejich schopnosti a znalosti jsou vyšší než u Vámi popisovaného kolegy. Mnoho dnešních bakalářů by se dříve nedostalo ani na slušný učební obor.

+2/0
25.4.2017 10:09

B73o45h74u37m40í27r 79Š24i40m33e60k 3301760604724

Bohužel, je to tak, kvalita vzdělávání klesá!

:-)

+2/0
22.4.2017 12:54



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.