Neděle 28. listopadu 2021, svátek má René
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 28. listopadu 2021 René

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O49l46g16a 21P45a71v20l54í61k11o64v83á 6394668747392

Docela odpovídající hodnocení situace ve školách, nicméně, není to beznadějné. Ten stupidní trend může sjednocovat rodiny. Za totáče byli komouši, dnes je nahradila například inkluze :-)

+1/0
27.4.2017 8:58
Foto

P41e98t14r 44H47o33r42v41á50t 1123926934357

Reakce na:

Začíná to už povinnou inkluzí.

Je lež jako věž, inkluze není povinná a ještě jeden školní rok nebude.

0/0
26.4.2017 17:23
Foto

P55e52t49r 40H30o53r55v73á67t 1523266134747

V rámci inkluzí mám jedno dítě a tak chci reagovat.

Dítě má DMO, v 5 letech díky různým neziskovkám plavalo, jezdilo na kole.

Na zápisu do 1.třídy manželka škole předala zprávu z neurologie.

Aniž by se paní ředitelka na dítě podívala, řekla že takové dítě na škole nechce a poslala nás do 20 km vzdáleného speciálního centra.

A víte proč? PROTOŽE MOHLA. (v jiném kraji by nám ji třeba vzali, protože podmínky nebyly stejné)

Dítě celý první stupeň prospívalo s vyznamenání, nyní je prvním rokem na víceletém gymnáziu - hádejte asi proč? Tušíte co se změnilo? I když se postižení se zhoršilo.

Dodám, že jediné speciální potřeby jsou 2 sady učebnic. Nic víc, nic míň, Žádná asistence, žádné poruchy chování atd.

Inkluze jsou o vytvoření stejných podmínek v celé ČR a je velká škoda, že většinou je zneužívají rodiče dětí k vlastní pohodlnosti. Normální rodič s IQ větším než venkovní teplota dítě s ADHD, Aspergerem do běžné školy prostě nedá a hlavně ani nemusí. Je to na zvážení rodiče.

+1/0
26.4.2017 17:19
Foto

J70a43n 78R25y28s34k98a 2126344738277

No kde to jsme? Co je to za zemi, když rodiče musejí prosazovat péči svých dětí státu navzdory?

Tahle by to sedělo taky, ale ještě zatím děti nechávají matkám, odstraňování otců je předvoj.

Ty nádoby tématu článku a můj příspěvek jsou propojeny, říká se tomu sociální inženýrství.

Směřuje to ke stabilní ochraně dítěte státem před rodiči.

0/0
26.4.2017 10:54
Foto

M26a98r38t53i44n 57T15a96k94á93c58s 7533634142824

Inkluze je super, zavedl bych ji take napriklad ve sportu!

+3/0
26.4.2017 10:36
Foto

H54e88l90e22n31a 89Š48e70m36b81e83r69k92o45v44á 8316789314

Maturita je - tedy říkalo se, že je to zkouška dospělosti.. vzpomínám si, jak jsme premiantku třídy museli jet hledat do města, protože neunesla ten tlak - naštěstí jsme ji našli a odmaturovala s vyznamenáním... vím, že to nesvědčí o její psychické odolnosti, ale - už je to asi možná 10 let nebo více? - nevím... každopádně absolvovala VŠ a učí na integrované škole a je oblíbenou učitelkou...

Po celou dobu, co jsem bývala u maturit, jsem měla dost času přemýšlet, co by se v tom dalo vylepšit...

Nakonec mi přišlo, že maturita je vlastně hodně nespravedlivá záležitost...

Stačí nemít v ten den "svůj den". Stačí mít štěstí a i když se jedná o žáka, který defakto snad školu ani neměl navštěvovat, protože jak se zvětšovala nouze o žáky, tak se bohužel stalo, že na školu byli přijímáni žáci, kteří by dříve měli problém i získat výuční list - no, tak když takový žák měl štígro, tak náhle triumfoval nebo se třeba nestačil divit jak je nejspíš fakt geniální...

Prostě mi přijde, že ke zlepšení by jistě přispělo, pokud by studovali jen aspoň trochu studijní typy a aby se přestalo s tím nesmyslem, že kdo nemá školu, je vlastně mimo hru...

Přišlo by mi lepší, kdyby se ty nestudijní typy netrápily na gymnáziích, ale že by byly školy víc jako učňáky tj s praxí, kde by se formou přednášek, kurzů učilo to, co by sami studenti cítili, že potřebují k výkonu práce znát. Byly by tam možnosti výměnných pobytů se školami v zahraničí...

Vysokých škol by nebylo moc, protože těch studijních typů, kteří mají radost pronikat do tajů různých problematik v teoretické rovině fakt moc není

Pak by možná pomohlo věci, pokud by to, že žák dojde k maturitě tj že nepropadl, tak by to mělo znamenat, že maturita už je jen příjemným dovršením jeho studia a součástí hodnocení u maturity by měly být body nasbírané v průběhu studia a při maturitě by získal určité body navíc nebo také moc ne... prostě by nerozhodovalo, jestli zrovna nemá den, jestli má trému nebo si vybral otázku, kterou se prostě nenaučil..

+2/0
25.4.2017 9:05
Foto

K58a14t54e27ř30i32n93a 20T16y78c75o83v35á 9610241506535

bezvýhradně souhlasím. mám ve svém okolí několik různě starých žáků ZŠ, jejichž rodiče jsou zoufalí a uvažují přesně o tom, o čem píšete. jak se postavit k faktu, že jdete do školy s tím, že máte pocit, že vaše dítě potřebuje doučování (při přezkoušení vykazuje podle vás donebevolající neznalosti) a ve škole vám řeknou, že plašíte, že je lepší průměr. nebo matce osmáka, která chce, aby si syn zlepšil známku, protože jede na průměr kvůli střední škole, řeknou, že je příliš náročná matka a že ho má nechat vyvíjet se svobodně. nebo v opravené písemce najdete chyb na pětku, které učitelka neopraví a dá dítěti jedničku mínus za ty, co opravila. jak chcete vysvětlit dítěti, že něco neumí a mělo by se učit, když do páté třídy minimálně nosí jedničky, ať má znalosti jakékoli? po zničeném zemědělství a pomalu rozvraceném zdravotnictví se někdo snaží zlikvidovat i školství?

+2/0
24.4.2017 20:03
Foto

P22a43v61e95l 90H76o38r12á71k 8601863225612

Školství je likvidováno již 30 let.

+5/0
25.4.2017 8:01
Foto

O60t72o 79J31u14r10n38e37č67k67a 2273200821683

Souhlas se vším s vyjímkou tohoto odstavce:

.

"A to ještě ani nemluvím o tom, CO se děti ve školách učí; to je kapitola sama o sobě. C.-K. systém biflování v době Wikipedie! Bezmyšlenkovité memorování vzorečků namísto ovládání IT na prahu čtvrté průmyslové revoluce!".

.

Jsem přesvědčen, že CK systém biflování stál za úspěchem prvorepublikového školství. Biflování naučí děti "se učit". Internet jim nepomůže když nebudou vědět co mají hledat. Už vidím, jak sluneční bouře rozbije trafo stanice a lidé horečně hledají na internetu, jak to vlastně funguje a jak to spravit. Totéž platí o vzorečcích. Vzoreček se přece nejdříve bifluje ale později začne dávat smysl. V určité etapě začne student za těmi symboly vidět vztahy mezi jevy reálného světa.

+9/−1
24.4.2017 9:22
Foto

P93a51v56e31l 55H51o90r31á87k 8261353675362

To ekonomce jen těžko vysvětlíte.

+1/0
24.4.2017 15:31
Foto

P26e24t58r 71S17l97o54v28á13k 9149138568231

Biflování vzorečků, násobilky, atd. je samozřejmě v pořádku. Biflování letopočtů nebo dokonce vyjmenovat všechny černouhelné doly ve Švýcarsku (s dodatkem pana učitele, že pokud nebudou názvy měst psány přesně německy do písmene, tak to neuzná) je něco jiného. Ty doly - to byla realita u mého synovce na střední škole. A bohužel můj pocit je o tom, že stále nutí děti biflovat mnohem víc než by musely.

+1/0
30.4.2017 16:51
Foto

J22o25z54e74f 44K84o17s18t43e59l25a38n41s70k69ý 8385832629956

Celému "porevolučnému" školstvu by úplne stačila jediná a jednoduchá reforma - vrátiť sa k učebným osnovám pred r. 89. Samozrejme s vynechaním tých komunistických blábolov. Na základnej škole však boli vtedy obmedzené len na výtvarnú výchovu (pri výročiach) a občiansku náuku. V odborných predmetoch ako matematika, fyzika, chémia boli komunistické reči tabu. Aspoň v našich končinách.

Vtedy neexistoval žiadny monitoring, na ktorý sa pripravovali decká pri prechode na druhý stupeň. Existovali len prijímačky v ôsmej, resp. deviatej triede a boli pre všetkých rovnaké. Vyhlasovali sa v rádiu, takže obísť ich bolo prakticky nemožné.

Kto sa ako na ne pripravil, záležalo len na ňom. Každý žiak si mohol kúpiť zbierku príkladov, z ktorých potom niektoré boli vybrané na prijímačky. A školy prijímali žiakov podľa svojich kritérií - ak bol slabý záujem, tak bez prijímačok, na bežné školy čistí jednotkári či víťazi olympiád bez prijímačok, na výberové školy musel prijímačky robiť každý. A prijímalo sa - aspoň oficiálne - podľa dosiahnutých bodov. Plus niečo na odvolanie. Neoficiálne to už bolo - ak bol veľký záujem - hlavne o známostiach. Ale toto riziko je prakticky v každom systéme.

Priznám sa, že neviem, čo svetoborného by chcela p. Šichtářová na prijímačkách vymyslieť.

Rovnako aj maturity. Podľa mňa by maturant mal maturovať minimálne zo svojho jazyka. Bez ohľadu či bude moderátorom alebo lovcom veľrýb. Za komoušov to bolo jednoduché - druhý povinný predmet bola ruština. Matematika povinná nebola. Takže dnešné maturity by kľudne mohli byť jazyk + povinne 1 cudzí jazyk + odborné predmety podľa špecializácie školy. Za komoušov si ešte žiaci mohli dobrovoľne zvoliť ešte jeden predmet, z ktorého by chceli maturovať.

Minimum čo by mal maturant ovládať, je vlastný jazyk + dohovoriť sa v aspoň jednom cudzom jazyku. Ale myslím, že to nie je nič nové - rovnaké pravidlá platili isto ešte aj za prvej republiky.

+2/0
23.4.2017 19:49
Foto

J46o72z22e23f 19K95o20s22t38e50l90a47n52s74k41ý 8385742769226

A ešte jedna poznámka. Teraz školskí "vedátori" s veľkou slávou - aspoň na Slovensku - objavujú, že učňovské školstvo by malo byť prepojené s praxou. :-) Teda niečo, čo bolo za komoušov úplne samozrejmé...

Nechcem, aby to vyzeralo, že sa mi páčil komunistický režim. To ani náhodou. Ale nič nie je absolútne dobré a nič nie je absolútne zlé. Aj tí "blbí" komunisti vedeli, že systém školstva majú nechať odborníkom resp. zachovať z prvej republiky, a nie ideológom - ako je to teraz. Keď sa stavalo sídlisko, automaticky sa stavala aj nová škola. Každý rok si zisťovali, koľko asi žiakov pôjde vtedy a vtedy do školy. Nemohlo sa tak stať - ako teraz -, že "odborníci" na úradoch s prekvapením zistia, že žiakov je buď veľa alebo málo.

Takže po 25 rokoch "demokratizácie" školstva sa pomaly, ale isto vraciame tam, kde sme po r. 1990 vykročili k "modernému západnému" školstvu.

A len tak mimochodom - jedna otázka z matematiky pre prvý stupeň: Jožko mal 7 jabĺčok, z toho 3 zjedol. Čo mu zostalo? "Správnu" odpoveď" by neuhádol ani Einstein. To len súčasní pokrokári môžu vymyslieť takú somarinu. Aká je teda odpoveď?

3 ohryzky... ;-D

A nie je to vtip. Pýtal som sa na to priamo učiteľky. Vraj takéto príklady majú malé deti viesť k logike...

+4/0
23.4.2017 19:58
Foto

P81a49v60e28l 81H63o43r42á74k 8361833885282

Bylo období, kdy se z matematiky nematurovalo, ale většinou ano. Matematika je něco jako jazyk vědy, mělo by se z ní maturovat podobně jako z mateřského jazyka.

+1/0
24.4.2017 15:35
Foto

E50v16ž20e50n 10T12e44r78š33l 2716776679520

Premyslim co je to "normalni skola"? Ma byt normalni skola jako ta ve Svedsku, Finsku, Nemecku nebo Holandsku? System "normalni" skoly vychazejici z pruske kadetky nepovazuji zanormalni ale za zastaralou byt nejvice pouzivanou formu.

Existuji u nas skoly (a nekter jsou velmi prestizni) kde deti "normalni" profituji z inkluze svych spoluzaku.

Myslim s i ze prave ona zavrhovana inkluze je prilezitost pro ty normalni skoly zmenit mechanizmus vyuky z pomyslneho vecne pretekajiciko trychtyre se stejne velkym hrdlem pro kazdeho zaka na sytem postupneho prorustani vedomostmi a dovednostmi. Ostatne modernich osvedcenych systemu je na to spousta.

0/−4
23.4.2017 15:37
Foto

P22ř71e63m98y42s93l 61Č71e80r55n85ý 6543399585751

Inkluze je příležitost udělat z chytrých dětí blbce. Tak to vidím já pane Evžene.

+10/0
23.4.2017 17:44
Foto

J62a44r85o53m60í71r 95K45r63á90l 4370729414439

A z těch inkludovaných outsidery.

+9/0
23.4.2017 20:03
Foto

P57a77v81e60l 39H51o70r77á75k 8931893375562

Opravdu se nedomnívám, že by si třeba Karel Čapek dovolil říct, že maturovat povinně z matematiky je hloupost. Že on ji už pak v životě nikdy nepoužil.

+2/0
23.4.2017 11:49
Foto

P69e60t34r95a 70H53a67v25e88l85k33o17v79á 8253353982

Mám pocit, že to vše není, jak autorka tvrdí. Inkluze byl nápad na jeden rok a osobně jsem sledovala, jak se to řešilo u nás v městě se 7. tisíci let u dítěte, které bylo na hraně, vynikalo ve škole speciální, ale patrně by nezvládalo výuku ve škole normální. NIkdo z pedagogů rodiče k inkluzi do běžné třídy vůbec nenutil a sami se rozhodli, že dceru nechali na základní škole speciální. Ta má ale své omezení. Toto dítě už nikdy nebude moci udělat maturitu, protože na škole speciální základní, nejsou tyto děti připracovány na to, aby odmaturovali, ale jen, aby se mohli vyučit například zahradníky, kuchaři, anebo číšníky A tak to prostě je a bude. Mají méně učiva, založeného spíše na osvojování si základních dovedností a mnohem méně učiva z běžných předmětů. K IQ testům na střední a vysoké školy. Tyto se už dávno před desítkami let konají běžně na univerzity v UK a není s tím v UK žádný problém. Tam se počítá s tím, že dítě, jež se hlásí na univerzitní obor prostě to IQ mít muásí, a pokud jej nemá, neprojde testy, tak ten obor s velkou pravděpodobností nebude schopno vystovat. V UK se počítá, že se na univerzitě, protože je obor specializovaný, žák vše dozví. Za mne se na vysoké dělaly zkoušky z oborů, na něž jsem se hlásila, přičemž každá univerzita měla jiné požadavky. To například nyní v Brně na Masarykově univerzitě odpadlo. Studenti slabí v matematice, fyzice, bilogii a chemii, kteří mohou studovat například aplikované vědecké obory, se automaticky hlásí na politologii anebo ligvistiku. A tam mají velkou naději, že budou přijati, protože se na tyto oboru v současné době už moc studentů nehlásí. A tak se kamarádčině synovi, protože IQ má, poštěstilo dostat se na polikologii, ačkoli o ní vůbec nic nevěděl. Nevím ale, v čem je problém. Inteligentní a cílevědomé dítě se na přijímací zkoušky na SŠ anebo VŠ připravuje samo.

0/0
23.4.2017 10:52
Foto

P31e29t37r32a 77H13a93v98e17l14k84o67v91á 8633323252

Pro děti ze sociálně slabých vrstev, jež mají češtinu jako druhý jazyk, například většinou u nás pro děti romské, existují díky neziskovým organizacím bezplatné doučovací kurzy, kde mají možnost si projít maturitní otázky z českého jazyka, základní látku a vše se v klidu naučit.

+1/0
23.4.2017 10:53
Foto

J36o84s39e94f 66N28o73ž28i68č90k57a 5535591359456

I když s paní Šichtařovou obvykle souhlasím, v tomto případě nemohu a napsal jsem na mém blogu i přímou reakci. Kdo má zájem a ještě ji nečetl, může tak učinit zde:

http://nozicka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=600209

+2/0
23.4.2017 10:49
Foto

V77l67a88d68i18m28í46r 81V30e12t70e46š62k39a 2301925695832

Dle jednoho blba nelze dělat obecný závěr.

0/0
23.4.2017 8:06
Foto

J64a88r49o69s22l47a12v 54P19o63l86a55m49e 9495800688

Promiňte, ale poslední zájemce o práci (konstruktér) nebyl schopný spočítat obsah pravoúhlého trojúhelníku. Na co by měl znát primitivní vzoreček když to najde na netu. Absolutně nesouhlasím s tím že biflování je k ničemu.

+4/−1
23.4.2017 0:18
Foto

V16l98a13d93i24m95í88r 13V19e91t94e81š20k87a 2471965865682

Dle jednoho blba nelze dělat obecný závěr. (A na druhý pokud jsrm to snad umístil dobře. ;-D )

0/−1
23.4.2017 8:08
Foto

J93a46r94o18m54í50r 65K62r19á82l 4940749614319

Bohužel to není nic ojedinělého.

+2/0
23.4.2017 9:31
Foto

P64a92v32e30l 89H74o69r67á98k 8461593305522

Maturita dříve byla právě o tom, že se zaměstnavatel nemusel podobných "konstruktérů" obávat. Věděl, že má před sebou příslušníka nějaké patnáctiprocentní elity národa, který se dokázal naučit a pochopit spoustu věcí, které možná v životě už nikdy nepoužije, ale tím, že to dokázal, je zárukou toho, že bude pro zaměstnavatele přínosem. Navíc dnes státní maturita třeba v matematice spíše prověřuje, zda během čtyř let nezapomněl to, co se dříve požadovalo u přijímaček na střední školu.

+7/0
23.4.2017 11:45
Foto

M30i44l30e25n88a 67Š80e54b44e73s97t54o61v38á 9603869164170

Máte pravdu, dnes se mi každá přijímaná servírka ohání tím, že má maturitu, ale nespočítá kolik stojí 5 zákusků. Na to musí mít kalkulačku. A když stojí 100g salátu 25 Kč, potom přepočet na 150g je neřešitelný problém.

+2/0
23.4.2017 11:52
Foto

P43a40v73e26l 26H64o26r16á22k 8981353465572

Maturita pro všechny znamená těžkou ránu pro vzdělanost. Jedinou otázkou je, zda to byla hloupost a nebo záměr.

+2/0
23.4.2017 16:06
Foto

K57a34t97e44ř28i87n66a 16T17y79c75o30v29á 9340751386465

přesně tak. když jsme s manželem viděli, jaké znalosti se požadují na matematickém gymnáziu dnes, mohli jsme si hlavy ukroutit. vynikající student by byl za nás sotva prolezl

0/0
24.4.2017 20:11
Foto

P80a92v39e25l 88H77o14r27á65k 8971813555812

Ale prolezl, jen ne současnými znalostmi. Navíc problém je ten, že když se chce málo a dokonce ještě nepovinně, pak náročnost klesá i pro ty, kteří by mohli a nebo i chtěli. Když zájemce o studium např. historie věděl, že s trojkou z čehokoliv se na "fildu" nedostane, musel se zatraceně snažit a měl znalosti, na kterých vyučující mohl stavět. Neřešil situaci, kdy má ve třídě lidi, co by sotva zvládli dřívější přijímačky podle Bělouna. Co pak chcete učit ty, co znalosti mají.

0/0
25.4.2017 10:01
Foto

K28a96t25e49ř29i62n92a 42T98y48c11o36v59á 9960941956405

právě. a zkuste se ve třídě zeptat, co, nebo kdo je Běloun. spousta lidí si bude myslet, že prášek na praní

0/0
26.4.2017 17:28
Foto

M50a77r74t89i54n53a 28J41u45ř29í40k10o31v67á 7333616978569

O domácí výuce jsem nikdy neuvažovala, protože naše děti kolem sebe potřebují děti. Ideálně "hromadu" dětí. Pravda, jsou zatím "malé". Nicméně mě článek přiměl přemýšlet, kde vlastně vznikla potřeba dceři před zápisem do první třídy (když se ptala, jak studia pokračují dál) říkat že, když bude šikovná, může jít už od šesté třídy na gymnázium..... Opravdu nevím, asi jsem někde odposlouchala, že to pro ni bude lepší.... Otázka, bude-li šikovná, zda to v rámci našeho maloměsta opravdu lepší bude

0/0
22.4.2017 23:28
Foto

J32i14ř83í 56K74r53á74t81k53ý 3370882384

Mám v primě syna, také na malém městě. Hlásilo se přes 100 dětí, přijímali 25. Standardní přijímačky z cermatu max.80 bodů + max.20 bodů za vysvědčení ze 4. a 5. třídy. Výuka rozhodně na vyšší úrovni než ZŠ. Už jenom proto, že ti co tam jsou prošli sítem přijímaček a nemají tam žádnou brzdu, kvůli které musí učitel všechno opakovat 3x. A jestli se dají přijímačky natrénovat? Tak asi ano, ale o tom to je, když se zvládne připravit, může to zvládat i nadále.

0/0
24.4.2017 15:36
Foto

K79a18t30e35ř57i14n79a 90T73y53c95o18v82á 9430611426765

když byly děti malé, jezdívali jsme občas na dovolenou v době vyučování. dostali jsme ke zvládnutí látku, kterou třída měla probrat v daném čase a bez problémů a s hojným procvičením jsme ji zvládli. kdyby nechodily na doučování z jazyků, neuměly by nic. kdybychom sami občas nezasáhli, tápaly by v látce jako slepý ve sklárně. nebála bych se toho. jak chcete pokojně vstřebat představu, že děti místo diktátu a násobilky hodinu sedí v kruhu, na zádech přišpendlený lístek, kam jim spolužádi píší, co si o nich myslí. prý sebereflexe...

0/0
24.4.2017 20:17
Foto

P79a77v74e61l 50H72o91r55á92k 8121313255722

Podobné nesmysly povedou k tomu, že evropské děti budou brzy opravdu jen montovat a posluhovat Asiatům.

0/0
25.4.2017 10:05
Foto

K10a90t52e16ř48i32n78a 95T20y29c80o16v82á 9780171756725

možná je to opravdu záměr. aby se s tím snadněji smířily. ještěže jsme tak flexibilní národ ;-). tak ty děti prostě budeme vzdělávat ilegálně

0/0
26.4.2017 17:31
Foto

D41a90l41i15b72o59r 23Š76i39m45o38n 4787639115

budoucí jaderný inženýr musí umět stejně dobře česky jako budoucí televizní moderátor... To není dnes kumšt!

+4/0
22.4.2017 22:16
Foto

T58e75r11e52z15a 64H76a93j39k62o79v69a 5577922544670

V zahranici jsou prijimaci zkousky na gymnazium, vedle toho na dalsi stredni skoly (podle typu skoly) jednotne a maturity urcite jednotne. Protoze pouze na gymnaziu.

0/0
22.4.2017 19:02
Foto

S79i30m70o40n82a 66S36e41d38l39á19č85k50o27v55á 3284322406803

Na gymnazia v Bavorsku prijimaci zkouske nejsou. Je ale treti a ctvrta trida, ktera rozhodne, zda dite je schopne zvladnout ucivo na gymnaziu. Pokud nema ten pozadovany prumer, nebo pokud pochazi ze skol, kde se neznamkuje, dela takzvane cvicne vyucovani, kde to dite tri dny testuji, zda je schopno zvladnout ucivu gymnazia.

Maturita je pouze na gymnaziu, na jinem typu skol ne a tak je to spravne.

Paradoxni je, ze jsou to vsechno zaci, v CR mam pocit, ze se "studuje" jiz zakladni skola. Neni vyjimkou, kdy lide, na dotaz, kam chodi do skoly reknou, ze studuji ucebni obor. Je to cele zvracene.

+2/0
23.4.2017 15:38
Foto

T35e12r20e95z47a 60H78a34j13k11o30v31a 5707512534980

Ve Svycarsku zase pijimaci zkousky jsou, samozrejme jednotne a lecckdy pripominaji ceskou maturitu, nbo naopak.

A maturita (s pristupem na vysokou) je taky jen na gymnaziu. A stado tam rozhodne nemaji.

Souhlas.

+1/0
23.4.2017 21:08
Foto

P43e39t28r 91J43a26n73k36e46l83e 6525215629237

Problém českého, stále ještě socialistického (jak by ne, když ho již dlouho de/formují socialisté) školství je bezesporu v systémovém chaosu a nejasně určených cílech a k nim zvolených strategiích rozvoje českého školství. Cíl zavedené inkluze je nejen inkludovat žáky s jistými abnormalitami ve smyslu handicapu, ale též inkludovat a správně podchytit a rozvíjet zejména děti a mladistvé mimořádně nadané a nadprůměrně inteligentní... A to se tedy po čertech nedaří a neděje.

Máme to štěstí, že máme tři mimořádně inteligentní a talentované děti. Nejstarší absolvoval gyml v jednom málem městě. Základní školy prošel dvě a v obou se těšil "nepochopení", dokonce šikaně vedoucí až k fyzické inzultaci z řad "třídního romského kápa". Po gymplu absolvoval Karlovu univerzitu a zároveň pracoval na Molekulárním ústavu Akademie věd ČR. A i když je to ryze česká vlajková loď české vědy, vše se odehrávalo v cizích jazycích, zejména angličtině. Dnes studuje doktorát na EPFL v Lausanne (Univerzita v 1. dvacítce na světě, pro představu UK je v šesté stovce) a opět se vše děje ve francouzštině a angličtině. Druhý potomek absolvoval strojní průmyslovou školu a následně Technickou univerzitu v Liberci s červeným diplomem v oboru strojírenství a plastařina. Už při škole si ho našel zaměstnavatel, ryze česká firma, u které pracuje i v současné době. Komunikuje a kooperuje denně s Čínou, Taiwanem, Amerikou... Ale to hlavní, sebevědomí, analytické a kritické myšlení a dovednost komunikovat žádná škola moje děti neučila a ani to neuměla učit. Naopak. Stesky některých nad "úpadkem" češtiny a odsudky zavedení povinné angličtiny od 1.třídy mi připadají proto naprosto malicherné a typicky "čecháčkovské"... Svět česky nemluví!

Nedobrou úroveň školství si užívá třetí syn. Z osmiletého gymplu přešel raději na elektroprumyslovku. Ale už ve 2 předmětech musel vyučovat spolužáky o věcech, o nichž vyučující ani neslysela. O Průmyslu 4.0 v automatizaci ani slovo. Pan učitel prý "nemá čas se vzdělávat"...

0/0
22.4.2017 18:25
Foto

K39a70t24e85ř66i80n68a 33T33y78c14o42v33á 9390181186475

ano, je to běs. aneb: urob si sám...

0/0
24.4.2017 20:22
Foto

Š43t95ě27p22á87n 14B47i47c19e38r83a 6599622178666

všechno co člověk umí, je výsledkem "biflování" - neustálého opakování. Od chůze počínaje, přes mluvu, sport, práci. Aby se člověk cokoli naučil, musí to do zblbnutí opakovat, aby mozek pochopil, že je to opravdu potřeba a a z operační paměti to převedl na "pevný disk" a řádně to v závitech uložil.

+5/−2
22.4.2017 14:49
Foto

M19a16r48i87e 10C91h43m27e37l45a19ř24o44v10á 8515666757489

Já s biflování souhlasím. Porovnejte čínské děti s českými. Čínské jsou o mnoho chytřejší a proč?Jakmile dáte dětem na vybrání jestli biflovat nebo učit jen když chtějí tak co si myslíte že si vyberou? Dnes každý ministr školství jen vymýšlí blbosti dokonce každé 4 roky. Začala s tím Bůzková, která si svoji dceru dala do soukromé, hlavně že školství rozvrtala. Dříve kdo měl maturitu tak jste věděli že je chytrý ale dnes jí má kdekdo. Dnešní školství v ČR upadá a už se dohromady nikomu nepodaří dát ho dohromady, mohou za to politici a né učitelé.

+16/−1
22.4.2017 13:51
Foto

V57l51a84d73i69m70í46r 70V43e67t58e11š62k58a 2331875125802

Souhlasím, ovšem až na úvod. Biflování přeci není opakem onoho "učit jen když chtějí". Biflování je snaha mechanicky zapamatovat bez pokusu pochopit.

0/−1
23.4.2017 8:14
Foto

J64a59r46o26m94í65r 31K26r97á51l 4360889304919

Základy se opravdu nabiflovat musíte. A až pak z nich můžete odvozovat složitější věci.

+7/0
23.4.2017 9:30
Foto

P40a46v36e30l 53H45o45r76á51k 8391583755682

To ano, ale slovo biflovat se používá často také pejorativně právě pro to, co popisuje pan Veteška.

0/0
25.4.2017 10:07
Foto

J36o82s59e90f 55A97d69á11m26e11k 2409565298516

Musím Vám dát za pravdu, že maturanti měli dříve lepší znalosti. Maturoval jsem v r. 1978 a již rok mám za spolupracovníka absolventa stejné průmyslové školy. Normálně se stydím, že chodil do stejné školy, jak zoufalé má neznalosti...

0/0
24.4.2017 22:04
Foto

P53a72v93e44l 54H47o66r70á26k 8311133445652

A teď si vemte, kolik Vašich spolužáků ze základní školy se na střední ani nedostalo, dnes jsou v kategorii "nemá ani maturitu" a přitom jejich schopnosti a znalosti jsou vyšší než u Vámi popisovaného kolegy. Mnoho dnešních bakalářů by se dříve nedostalo ani na slušný učební obor.

+2/0
25.4.2017 10:09
Foto

B67o28h96u94m42í47r 60Š79i90m59e90k 3231440954724

Bohužel, je to tak, kvalita vzdělávání klesá!

:-)

+2/0
22.4.2017 12:54

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz