Sobota 4. února 2023, svátek má Jarmila
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 4. února 2023 Jarmila

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M18i65l38a12n 87H44l75a55d60k22ý 8122728680

Myslím, že za to může hlavně výchova. O lidi se sociální stát nějak stará. Ale najednou tu máme generaci čtyřicetiletých puberťáků. Holky a kluci co si skotačí na skateboardu, na koloběžce, na kolečkových bruslích. Zodpovědnost žádná. Touha něco dokázat nikde. Chtějí se jen bavit a všichni, tedy okolí, rodina, média, je v tom jen podporuje. Vždyť hrdinou není ten kdo něco vystudoval, objevil, je dobrý pracant. Ale někdo kdo někde udělal nějakou rutiku. Někdo, kdo se opil, porval, ... Holka co sice nic neumí a nezná, ale někde ukázala kalhotky, ... Rv

0/0
7.10.2016 20:24
Foto

J33a82n79a 66M76a98j86o43v64á 4835402166313

taky skotačím na koloběžce, v tom to nebude :-)

0/0
7.10.2016 21:56
Foto

F48r91a56n29t48i68š86e22k 69L94u82f84t 2623648748

Kdo za to může? Asi jsem špatně četl, ale v článku nevidím žádný argument, proč by na tom měl mít vinu sociální stát? Autorka sama uvádí "neberte mne za slovo ohledně Romů" - to já bych jí právě vzal za slovo, sama si našla protipříklad, který vědomě nebere v úvahu protože se jí nehodí do její teorie. Tak se věda nedělá. Ještě sociálnější stát byl za komunistů a tam problém s porodností nebyl. Takže kdo za to může? Moje hypotéza: Tlak společnosti: Mít děti v mladém věku není in. Nechat se zbouchnout v 16ti umí kdejaká Romka. Zato vystudovat, mít titul, procestovat svět, vystřídat x vztahů... a když potom táhne na 35 rok, už se do dětí tolik nechce, opouštět kariéru, pohodlný život a vstávat několikrát za noc... Další důvod možná je částečně i ten pečující stát, ale jinak - povinnost zabezpečit dítě dokud nevystuduje, důchodový systém, který zabezpečí a není vázaný na děti, které by se o rodiče postaraly jako za starých časů. Taky státní podpora samoživitelek neváže partnera morálně k matce svých dětí a vede to ke strachu matek mít jich více a současně povinnost otců platit alimenty vede k jejich strachu ...

+2/0
5.10.2016 9:39
Foto

K90a23r31e50l 29H51o11r87á44k 2878789193273

Sociální stát za to nemůže. Může za to špatný politický systém, špatní politici, špatné zákony, emancipace.

+1/0
4.10.2016 11:04
Foto

M27i30r31o72s28l56a38v 54D17v68o65ř81á34k 5103450706209

Sociální stát je sám o sobě špatný politický systém.

0/0
4.10.2016 17:37
Foto

F70r93a24n34t77i89š91e26k 84L79u29f49t 2543418138

Ani politikové za to nemůžou ...

0/0
5.10.2016 9:20
Foto

J80a18n12a 51M77a61r62i89e 46K27r61a68t23o81c62h69v76í87l97o27v67á 7480337121958

Za socialismu jsme měli větší sociální jistoty než teď.Například já jsem platila za čtyř pokojový byt v centru Brna 400 korun nájem,energie byly za babku a za vodu se neplatilo vůbec.Navíc po mateřské vám zaměstnavatel opravdu držel původní místo.A přes to se rodilo hodně dětí.Nechci mluvit pozitivně o komunistech,nesnáším je a beru tento současný režim všemi deseti i s jeho negativy.Ostatně dnes mají hodně dětí hlavně tzv.socky.Nenapadlo vás,že to může mít i jiné příčiny?Je to naprosto přirozené.Lidstvo je přemnožené.Je obrovský tlak na environment.Zastavování orné půdy,ubývající zdroje.Ničení dosud nedotčené přírody kvůli produkci.A my lidé,kteří jsme na vrcholu vývojové řady nemáme žádné přirozené nepřátele kromě sebe samých.Pokud se objeví nějaká hrozba,lidstvo jako celek si s ní poradí.Není to,že lidé v rozvinutých společnostech mají málo dětí jen reakce na tento stav?Příroda vždy nějakým způsobem usměrňuje nerovnováhu .U nás se velmi vysoké procento dětí dožívá dospělosti.V zemích imigrantů je úmrtnost dětí mnohem vyšší.Tímhle vším jsme si také v minulosti prošli.Nemůžete kritizovat ty,kteří se chovají,i když často nevědomě,zodpovědně.Všechno není jen ekonomika.Věřím,že se teď nacházíme v čase velkých změn a jsem opravdu zvědavá,kam se to všechno posune.

Nemáme tolik přírodních zdrojů na skokový nárůst obyvatelstva.Existuje vůbec nějaká solidní studie našich vodních zdrojů s ohledem na počet obyvatel?Nebo kolik obyvatel na našem území ještě neohrozí udržitelnost života,jak ho známe dnes?

Je mnoho možností ,od přijetí a smíření se s miliony přistěhovalců a jejich kulturou nebo tvrdá obrana proti nim a přizpůsobení se ubývajícímu počtu obyvatel.A to jak ekonomicky tak sociálně.

+2/0
4.10.2016 10:20
Foto

J52i82n35d40ř53i73c86h 28R21á49z30l 2281375671670

Zcela zbytečný článek o ničem. Myslím, že jsou důležitější témata....

+3/−1
2.10.2016 16:21
Foto

I91v41o 60P44a41t72t40a 9572700972660

Pokud chce někdo z Vás místo koukání z okna získat jedinečný přehled o tématu popisovaném paní Šichtařovou, má možnost: Sociálně ekonomický audit vyspělého sociálního státu 7. ročník mezinárodní vědecké konference RELIK 2014, 24. a 25. listopad 2014, Vysoká škola ekonomická v Praze. Dostupné na adrese: http://slideplayer.cz/slide/2825793/

0/0
2.10.2016 10:50
Foto

M78i77r53o14s62l49a62v 28D74v65o20ř16á21k 5863170946369

I Marx- Leninismus byl vědecký systém. Alespoň se to o něm přednášelo.

0/0
4.10.2016 17:40
Foto

Š62t50e29f55a68n 70F59r10i56č91a 7512618213206

Autorka popisuje nic menšího, než neperspektivní sobectví a soběstřednost. Dokud si singl užívá života, tak je to fajn. Horší je to pak v pozdějším středním věku a ještě horší v bezmocném stáří, když už vskutku není nikoho kdo by o něj alespoň zakopl. Není se kam ohlédnout, není, kdo by jej alespoň navštívil, nezbývá než čekat a nepřítomně vyhlížet ...

+1/−1
2.10.2016 7:15
Foto

E93l81i82š74k30a 49K42u95č25e65r87o14v49á 7269752503373

nedočetla jsem to, protože je to nesmysl na nesmysl. ženy, které nechtěly mít děti, nebo jich nechtěly mít tolik, kolik jich měly, se vyskytovaly průběžně po celou historii. jediné, co se změnilo, je, že dneska mají na vybranou, jestli je budou mít nebo ne. muslimské ženy na vybranou nemají - společenský tlak na mateřství je u nich ještě silnější. ve striktně muslimské společnosti, kde ženy často ani nepracují mimo domácnost, dokonce ani jinou úlohu než rození nemají, to se pak těžko nechce či lituje.

+3/−1
1.10.2016 19:20
Foto

O29d84s32t62r44a45n25ě59n31ý 84U43ž13i48v16a35t33e14l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
1.10.2016 18:47
Foto

M97a95r27i14a34n29a 15K23r17á33s39n12á 7810547607391

Váš článek mě donutil k zamyšlení, protože jsem si vlastně prožila něco podobného. Jsem z generace, kdy žena, která do dvaceti nebyla vdaná a neměla aspoň jedno dítě, byla "divná". Já divná nebyla, protože jsem v devatenácti jako řádně vdaná porodila své první dítě, ovšem, tak jako u spousty jiných holek, těhotenství nebylo plánované (nulová antikoncepce pro ženy) a tak jsem se vdávala, protože jsem "musela". Po porodu byl můj první silný pocit - bože, už mě nebolí záda, jaká úleva. Dítě jsem tenkrát ještě nechtěla, ale jít před komisi - než to, to radši to dítě. Nějak se to utřepalo, asi v 5. měsíci jsem se začala i těšit na mimino, jenže manželství uzavřené pod tlakem - no nic moc. I když k rozvodu došlo až za dlouhých 31 let, vlastně jsme většinu té doby žili spíš vedle sebe než spolu. A teprve teď, když jsem babička, užívám si lásky k vnučkám, tak jak jsem ji ke svým dětem vlastně nikdy necítila. Už to nemůžu změnit, čas se nedá vrátit zpět, ale...

+2/0
1.10.2016 11:55
Foto

R26o11m33a90n 34K70o29z48e39l 4157886213214

Podle autorky by život se strachem a stresem byl lepší....nebyl.

0/0
30.9.2016 19:31
Foto

M81a61r48e96k 23M92a71t51i41k12o 2800976423389

Proč zmizely Elfové? Jednoduše proto, že si sami vymysleli tolik zkoušek a pravidel a regulí, že je nebavilo žít. A tak ani nechtěli potomky rodit do toho přeregulovaného, přeodpovědného a svázaného světa. Měli super hračky (luky,...) jídlo, prostředí, ale prostě se rozplynuli. Ztratili vnitřní sílu žít. To samé v obměněném měřítku čeká i naší vyspělou civilizaci. Inu a pak přijdou Ti, co neuznávají takovou sešněrovanost, protože je proti "přírodě" no a Ti potom nahradí ty unavené dinosaury co nemají životní sílu. PS: A že jsou mladí nedospělí? Vždyť to není pravda. V té době byla populace z našeho dnešního pohledu dětinská až infantilní. Naopak, mladí jsou uvědomělí až moc a proto ta kariéra a strach o výplatu na nájem, jak se uživit jak uživit plánovanou rodinu atd. A ktomu strach je zapotřebí i ten ventil (v dnešní době bohužel konzum) Vždyt i vy ekonomové říkáte "Ukrojte si měsíčně řádný kus výplaty, ať máte na důchod" Vždyť vy říkáte to samé => pracuj a dři a šetři si a bůh ví jestli Ti to stačí na tvůj život a natož na živení někoho dalšího. :-)

+1/0
30.9.2016 14:57
Foto

O31d17s36t90r81a60n57ě87n76ý 19U31ž79i17v71a55t83e84l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
30.9.2016 21:15
Foto

Z10d33e95n21ě57k 49M43á56č46a46l53a 1593915889520

Co má společného "sociální" stát s tím, že: Lidi se neberou, protože tu š..uk..á kámen cihlu a nechtějí být v chomoutu manželství, chtějí volnost. Lidi nemaji děti, protože si chtějí užívat svých vydělaných peněz, životního stylu a volnosti. Nemusíme se bát o práci? Vy byste vyžila ze sociálních dávek? Celý je to nějak mimo.... Každý je odpovědný sám za sebe, většinová populace opravdu nečeká na to, až jim stát něco nadělí v podobě sociálních dávek. Aspoň tak to mám já (máme 5 dětí) i mé okolí.

+6/0
30.9.2016 11:33
Foto

A71l86o19i17s 97J62i29n38d30r14a 9600304137705

Pani Sichtarova zapomela na to, ze je to prave socialni stat, ktery take umoznuje predevsim zenam zit mnohem nezavislejsi zivot na muzich.

+2/0
30.9.2016 9:18
Foto

A90l44o69i56s 96J23i52n38d97r20a 9240434417275

A v cem je ten nas stat tak strasne moc socialni? To nam p. Sichtarova nesdelila. Myslim, ze socialni velkorysost tohoto statu je jeden velky mytus vyvolavany prave temito clanky. Kazdy system (i tento socialni) potrebuje obcas upravit sve parametry. Ale, ze by byl v principu spatny to zcela urcite ne. Jedine pokud pani Sichtarova - a dalsi podobni naseptavaci jako V. Dlouhy atd - zde nechteji mit Cinsky kapitalismus bez hranic. Asi chteji, je treba se ptat proc.....

+5/0
30.9.2016 9:12
Foto

J11i51n39d64r71a 86V27o28š82t96a 1744814119702

Autorka podle svého tradičního hesla - Já jsem dobrá a mám čtyři děti, takže všemu rozumím - opět předvádí svou sociální nechápavost. Ne, v sociálním státu, který u nás není příliš sociální, ty problémy nebudou. Ostatně, mohl by se soudný člověk dopustit závěru, že problém je v tom, že se něčeho málo bojíme?

+4/−1
30.9.2016 1:10
Foto

J75i82r36k45a 82L35i42b74e62ň25s32k42ý 4552581434809

Životní minimum v ČR (člen EU) je 3400 kč. Tak to u mně není žádný sociální stát, ale kolonie velkých firem. Kolik asi berou migranti v Německu životní minimum?

+6/−2
29.9.2016 20:54
Foto

J19a86n 47N85o95v13á12k 4188898483976

Ale o tom ten článek přeci neníí,,,

0/0
30.9.2016 6:56
Foto

A14l26o50i72s 10J47i69n36d37r43a 9410164947445

Ne a o cem?

0/0
30.9.2016 9:18
Foto

J74a18n 64N12o56v64á84k 4728338623936

o tom, že se o nás stát stará, jako bychom byly malé děti. Proč například musím plati povinné nemocenské pojištění u státu, když se můžu připojistit kdekoli jinde. Proč musím platit na "politiku zaměstnanosti", když nechci a nebudu čerpat žádné dávky z nezaměstnanosti. A když nebudu mít práci, tak budu žít z úspor. Moje babička měla dvě děti před válkou a mou mámu v pětačtyřicátém. Nebyla žádná mateřská, žádné přídavky, žádná nemocenská. Oba mí rodiče jsou ze tří dětí. My s bratrem máme po dvou a naše děti potomky vůbec nechtějí, potože je malá mateřská, malé přídavky... :-/

0/−1
30.9.2016 10:00
Foto

T72e24r32e89z85a 33H42a73j45k93o75v58a 5977812684550

Prosim vas, co je to za hloupost, zasadne neplatit zdravotni pojisteni? Vite kolik stoji uraz, rakovina, infarkt? Porod? A dalsi nemoci?

0/0
30.9.2016 12:55
Foto

T21e72r53e80z52a 16H78a10j67k37o10v35a 5457512494410

Pokud jste vychoval deti tak, ze si stezuji na malou materskou a kvuli tomu nechteji mit deti................cumim.

Informujte deti, jaka je materska nekde jinde?

0/0
30.9.2016 12:56
Foto

J76a48n 46N52o96v22á14k 4528548823626

To jsou jen zástupné problémy - výmluvy. Jsou ve svých 22 letech nedospělí na to, aby mohli a chtěli mít děti a zodpovědnost za někoho jiného. Dnešním mladým to dochází až po třicítce... Oni chtějí tu jistotu (práce, výdělku, pohodlí). My jsme chtěli děti a ostatní se nějak udělá.

0/−1
30.9.2016 14:44
Foto

O70d39s24t87r53a58n81ě25n27ý 22U88ž49i90v70a25t21e84l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
30.9.2016 21:18
Foto

J15a72n 19N57o34v18á66k 4148298183676

Jsem rád, že zná někdo tak kvalitní, jako vy, zná tak dobře moje děti;-D.

Pokud jste dobře četl, tak se stejně chová celá mladá generace.

0/0
1.10.2016 6:49
Foto

J75a41n75a 98M61a94j47o96v97á 4845462916923

Vaše děti jsou ve 22 rodiči? Takových dneska moc není.

0/0
1.10.2016 22:25
Foto

E66l25i59š36k57a 13K15u50č88e41r69o27v56á 7969292653633

a ptal jste se babičky, zda ty děti chtěla a zda je plánovala, a jak jí bylo, když zjistila, že je v tom?

+1/0
1.10.2016 19:25
Foto

J44a90n 77N94o19v53á22k 4188248703636

hmm... až takhle ne. V našich hovorech byl sex a početí tabu. Ale vždycky o té době mluvila s láskou. Asi by se nevdávala, kdyby nechtěla děti. Dřív to bylo jinak - nejdřív kostel, potom postel, takže s tím asi počítala.

+1/0
2.10.2016 7:15
Foto

J25a46n 67N17o86v72á65k 4418518513536

joo a ktomu životnímu minimu - hledejte pomoc na konci své paže;-D a nejlépe obou!!

+1/0
30.9.2016 10:01
Foto

O82n56d11ř87e29j 50S82o44c93h89ů79r35e26k 5321592490196

Přesně tak. Evropa je zhýčkaná a na to taky dojede (už dojíždí). Kolikrát se člověk pozastavuje co je největší problém některých lidí.... Ztratilo se jak rodinné cítění, tak i vztah ke státu a k jeho obraně... [>-]

+4/0
29.9.2016 16:30
Foto

J56a10n32a 92M49a33j12o58v87á 4515272376133

Jo, z toho už dneska obvyklého "státe, starej se" mi naskakuje husí kůže.

+2/0
29.9.2016 18:10
Foto

R71o47m55a67n 38K67o88z18e39l 4627316133194

Za to ale lidé cinkali klíči....za vyšší životní úroveň.

0/0
30.9.2016 19:27
Foto

R25u69d79o20l61f 51K68u27ž51e89l31a 6284602630614

Přééésněěě!

0/0
29.9.2016 15:55
Foto

L64a27d91i94s92l76a62v 75Z63o77c75h 8912208514668

Skutečnost je ovšem taková, že lidé zuřivě bojující proti sociálnímu státu v okamžiku, kdy se jim něco stane (úraz, nemoc, důchod...) nejvíce brečí a dožadují se pomoci.

+4/−1
29.9.2016 13:19
Foto

M91a91r39c28e30l 91Š42e27v70č16í75k 9615123291140

Dožadujú sa pomoci? Predsa všetci zamestnanci si platia zdravotné poistenie, dôchodkové, nemocenské a aj dane. Nedožadujú sa pomoc, iba si žiadajú to, čo si zaplatili. na tom nie je nič sociálne. Tí, ktorí bojujú proti sociálnemu štátu bojujú proti tomu, aby rovnaké služby nedostával aj ten, kto si nič neplatí, neprispieva do spoločnej kasy.

+2/0
29.9.2016 13:27
Foto

L77a17d49i38s53l77a97v 14Z20o24c31h 8922278444978

Máte pravdu, ale já jsem spíše reagoval na toto:"

Naučil nás, že se nemusíme bát o práci, protože když ji ztratíme, dostaneme sociální dávky. Nemusíme se starat o své zdraví, protože když ho lehkovážně při adrenalinovém sportu ztratíme, stát nám přizná invalidní důchod......Stát nás po celý život vede za ruku a vychovává z nás nesvéprávná přerostlá děcka, která neumí vzít do svých rukou ani svůj vlastní živit, natož život svých dětí." Co se týče příživníků, tam je to jasné (i když ti řvou nejvíc)

+3/0
29.9.2016 13:49
Foto

J72á91n 35B40a48d64i36o67v34s43k43ý 2349584766326

Možná má i pravdu, ale stejně se nemůžu ubránit dojmu, že základní pracovní šablona je: za všechno špatné může sociální stát a "levice". Jakékoliv téma se autorce podaří "vyložit" přes tuto optiku. Možná má i v tom pravdu, že to tak je... Já jsem jen není jist kde je ta hranice mezí vírou a skutečností...

+1/0
29.9.2016 11:03
Foto

P69a86v24e60l 57K71o23n13i11g37s47m24a40r24k 8193779207334

souhlasím a karma zasloužená R^

+2/0
29.9.2016 8:24
Foto

Z52d71e77n88ě19k 93R72a39j51s23k70ý 4291446635786

Markéta občas mívá dobré nápady, nicméně připadá mně tak trochu jako narcis sui generis. V každém případě se v našem sociálním státě umí dobře pohybovat.

+4/0
29.9.2016 7:05
Foto

K61a46r98e32l 40Á29b46e24l30o21v37s46k36ý 7879520923282

To tenhle sociální stát žaluju za to, že nás nechal jako společnost zdegenerovat.

Zdroj: http://sichtarova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=5542758-o

+1/0
29.9.2016 1:36
Foto

H34e55l47e52n78a 96Š19e34m50b63e97r83k60o87v65á 8276799764

Zodpovědný jedinec se asi (kromě dalších důvodů) dost rozmýšlí do světa těch vesele se rozmnožujících nezodpovědných přivést svého případného potomka, a pokud si ho přeci jen dopřeje, není logické, že na to moc hrdý není, že se spíš tomu případně fajn děťátku omlouvá už v bříšku....?

0/0
28.9.2016 21:46
Foto

E44v57a 41H20o10r22o51v40á 3739881811450

Nevím, jestli by si paní autorka pořídila 5 dětí, kdyby neexistovaly různé výdobytky sociálního státu, jako např. daňové bonusy, školkovné, úroky z hypotéky coby daňové zvýhodnění a spousta dalších úlev a příjmů souvisejících s dětmi. Netvrdím, že praktikuje výrobu dětí za účelem zisku, jako mnozí hnědočeši, ale určitě v tom umí chodit na příslušné úrovni.

0/−6
28.9.2016 21:04
Foto

J91a25n34a 28S36t25e39h33l23í92k30o35v30á 6938941595318

paní autorka se hlavně dobře vdala, takže doufám, že tyto výdobytky nečerpá..

+1/0
29.9.2016 10:16
Foto

J37a75k58u70b 70R72e26i83t75e24r 2365510658544

Nevíte sice nic, ale jste si jisté, že v tom umí chodit.

Vox populi!

0/0
30.9.2016 16:28
Foto

V77a60v61ř81i61n90e45c 62K47a90r64s46t 4211446473891

Blbej kdo dává, blbější, kdo nebere. Romové umějí pracovat, za minulého režimu pracovali na stavbách, elektrárnách i jinde, ale prokazují, že nejsou blbí. Blbej je stát. Dá se říci, že sociální stát je blbý stát. Stát jsou politici, kteří mají moc. U Romů skutečnost, že mají více dětí je nemusí být instinkt, ale fakt že je to jejich zaměstnání. Jeden významný ekonom řekl, že lidé dělají to za co jsou placení.

+11/−1
28.9.2016 15:03

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS