Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Masový automobilismus je systém postavený na násilí, je budován silou za asistence státu a je budován z daní, tedy uloupených peněz. Je provozován ve veřejném prostoru a negativa přenáší na všechny okolo. Argument o svobodě proto tímto padá. Více než svoboda se s automobilismem asociuje násilí. A je zcela legitimní proti násilí použít zase násilí, za účelem eliminace celého technicky zastaralého a morálně vadného systému.

Jsem pro zásadní omezení automobilismu, reversním způsobem k jeho rozšíření.

0 2
možnosti
JH

J94i53r55i 75H64u82b76k48a

8. 8. 2016 22:03

...z daní ekonomicky aktivních, tedy zhusta majících a používajících vůz.

A teď o tom násilí...jak prosím? Jaké násilí je používáno? Zakazuje vám někdo chodit pěšky? Jezdit na kole? Používat MhD? Jaké násilí je pácháno?

Dodržují se při výstavbě dopravních staveb platné zákony? Jaké násilí je pácháno?

1 0
možnosti
ON

O88t26t48o 29N43o31v33a25k

8. 8. 2016 10:06

V Praze jde hlavne o vyzdimani dalsich penez od ridicu ... tedy dalsi dan, o nic jineho nejde.

Radnice uz si zvykla na milionove prijmy z mereni, pokut za parkovani, vypalne za odtahy .... naopak zavedou modre zony VSUDE ... a umozni tam ostatnim PLATIT.

Praha je mestem Zm*du a podle toho to tam tak vypada, co tam ziji za lidi poznate podle taxikaru, mestaku a uredniku ... a presne takovych prazanu je tam nejvice, cest vyjimkam.

0 0
možnosti
EH

První půlka článku super, lidi už fakt nevědí, co by ještě chtěli. Asi se na ně moc valí reklama.

Akorát nechápu, co má společného vysoká životní úroveň s dopravou po Praze. Já teda dám přednost v centru zeleni a restauračním zahrádkám než plechovým miláčkům. Nemám problém dojet do města, zaparkovat auto a koupit si celodenní lístek MHD.

Je fajn, že každý má na nějakou ojetinu, ale to není o svobodě, ale pohodlí. Pro někoho je pohodlnější si všude dojet, pro jiného je pohodlnější v klidu přejít cestu nebo neposlouchat celý dne kravál z motorů.

2 1
možnosti
IK

A kde že to auto parkujete? Jestli napíšete, že na záchytném parkovišti, pak se vystavujete nebezpečí, že se čtenáři (já tedy určitě) budou domnívat, že o Vašem tvrzení by se dalo s úspěchem pochybovat.

Moje zkušenost je, že venkovští návštěvníci přijedou do Prahy, auto ukotví poblíž stanice metra na sídlišti, takže místní nemají kde parkovat. Rušením parkovacích míst nebo omezováním vjezdu do centra se problémy s parkováním jenom hodí na krk někomu jinému. A navíc, ne každý se jde do centra projít a posedět na restaurační zahrádce. Jsou i lidé, kteří pracují - divte se - rukama. K tomu obvykle potřebují nářadí, často těžké a objemné a vozit ho metrem je trošku problém.

4 1
možnosti
AW

Samozřejmě nevím konkrétně u vašeho známého. Ale každé další dítě se na finanční úrovni běžné rodiny promítne dost výrazně. (Dům asi nelze postavit o moc levněji než za "několik" milionů. Např. i 1mil. pozemek + 2mil. dům = 3mil. Pokud by měli hypotéku, tak nad dalším dítětem jen tak rukou nemávnou.)

0 0
možnosti
EH

Já bych spíš řekla, že další dítě je levnější, protože plno věcí už bylo koupeno apod. Samozřejmě záleží na věku starších děti apod. Čtyři děti už jsou problém, pokud chce rodinka někam cestovat.

No ale pokud rodina vidí dítě jako balíček vybavení + oblečení + eletroniky + studia + dědictví, tak samozřejmě pak je první i druhé dítě zátěž.

1 0
možnosti
RJ

Pokud zúžíte magistrálu, tak zácpa bude. Ale jen nějakou dobu. Časem si to kvůli tomu část řidičů rozmyslí, pojede jinudy, nebo pojede metrem (které pod magistrálou vede).

Většina cest autem po městě je zbytečných, konají se jen z pohodlnosti nebo pro demonstraci vlastního sociálního statusu.

Navíc to tak dělá (alespoň v Praze) menšina lidí. Většina po Praze, zejména do centra, jezdí MHD a přesto mnohem více prostoru v ulicích zabírají auta.

1 1
možnosti
IK

Jasně. Auto strčí do kapsy a pojede metrem.

1 0
možnosti

Taky jsem to celé nechápal, a nedávno jsem se dočetl, že jsou to masochisti. Zní to šíleně, ale popřemejšlejte o tom.

1 0
možnosti
JL

SAfra, to je rozmazlená generace. ;-D

0 0
možnosti
KN

Magistralu at klidne zuzi - ale az bude KOMPLET HOTOVY vnejsi i vnitrni mestsky okruh!

Do te doby by meli kazdeho, kdo s podobnym napadem prijde, rovnou zavrit do blazince...

7 1
možnosti
TM

Jako obvykle karma.

Jen mě tak napadá, nechtěl by někdo z manželů kandidovat za Svobodné?

3 1
možnosti
Foto

Nemůžou, on je ženatý, ona vdaná.

8 0
možnosti

Tak nějak nám mizí jedna svoboda za druhou!

Omezováním svobody řidičů vyháníme řidiče z města.

Omezováním svobody lékařů vyháníme lékaře ze země.

Najde se nějaký politik, který pochopí, že bez svobody se nedá žít? To vám těch čtyřicet let nestačilo?!?

:-)

11 0
možnosti

Tohle srovnání je nesmyslné. Zatímco řidič svému okolí nic pozitivního nepřináší (až na výjimky tvořící jednotky procent - podnikatelé vozící si nářadí k práci, rozvozy všeho možného) a tím, že z něj učiníte neřidiče, je stále ještě člověkem (jen použije třeba metro, tramvaj nebo vlak), lékař je ve zcela jiné pozici.

0 9
možnosti
  • Počet článků 683
  • Celková karma 44,25
  • Průměrná čtenost 20243x
Markéta Šichtařová,

ředitelka společnosti Next Finance s.r.o., ekonomka,

spoluautorka několika bestsellerů o aktuální ekonomicko-politické realitě.

V roce 2016 vydala knihu Jak to vidí Šichtařová, aneb Co nám neřekli o imigraci, důchodech a naší budoucnosti.

Seznam rubrik

Oblíbené články