Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VJ

Tohle ale funguje jen tam, kde není příliš mnoho účastníků a obecně malé rychlosti. Tedy v malém městě či na vesnici. V Praze (pravděpodobně i v Brně) by po takových úpravách nastal totální kolaps. A jsem celkově dost skeptický, že by taková opatření fungovala v prostředí ČR, kde se z lidí za volantem stávají primitivové s telefonem u ucha a nohou na pedálu. :-P

Například na dálnici by bylo ke zlepšení bezpečnosti i zlepšení průjezdnosti velmi efektivní úsekové měření, které by opravdu zastropovalo rychlost na 130 km/h tam, kde jsou pouze dva pruhy (velký rychlostní rozdíl mezi jednotlivými pruhy).

Možná bych autorce doporučil si poslechnout nějaké dopravní experty, např. prof. Lehovec, kteří o tom fakt něco vědí. Bohužel i když jsou poradci různých ministrů, tak parlament a vláda je očividně moc neposlouchá. :-/

6 2
možnosti
RH

R84a51d26e84k 97H54o33d47a48ň

16. 7. 2016 20:34

Kdykoli si pamatuji že na velkých křižovatkách v Brně nejely semafory byl průjezd daleko lepší, než když fungují. Oni totiž v okamžiku kdy řidiči nekoukají na červenou a zelenou ale na auta kolem třeba přestávají dělat jeden z nejhorších nešvarů - vjíždění do křižovatky kterou nedokáží opustit (což následně zablokuje kolmý směr)

4 2
možnosti
JR

J64a96n 81R59á47ž

16. 7. 2016 16:14

Je to sice dávno, ale dosud s úsměvem vzpomínám na to, jak jsem jezdil po Bagdádu, kde fakticky platilo jedno pravidlo: Jezdí jak chceš, ale nenabourej. Viník byl vždy ten, kdo narazil. Zdá se to neuvěřitelné, ale po jisté asimilaci, jsem jezdil bez problémů. Hodně se houkalo, hodně nadávalo ( naučil jsem se dost arabských nadávek), musel jsem dávat pozor na policisty, kteří se najednou někde vynořili aby udělali v dopravě chaos a totálně ucpali křižovatku, ale jinak to bylo fajn. Rozhodně lepší, než jezdit dnes po Praze.

8 0
možnosti
PR

Ten princip je : Nechat odpovědnost za svoje chování na původcích tohoto chování. To znamená, že každý bude odpovědný za to, co dělá. Všude se vyskytuje 5% blbců, co si myslí, že nad ně není a mohou si dělat, co se jim zlíbí a 5% chudáků, kteří přes svůj strach neudělají nic. A zbylých 90% lidí si může oddechnout, že na prázdné silnici ve tři ráno nemusí jet 50, protože prostě nemají jak udělat průšvih. Nebo v místech úsekového měření nemusí pořád koukat na tachometr místo před sebe. O to drakoničtější by mohly být pak pokuty. Udělal jsi havárku? Zaplať. Udělal jsi ji podruhé během dvou let? Zkus to rok bez řidičáku. Udělal jsi během tří let tři havárie? Řidičák nebudeš mít 5 let. A po čtvrté havárii za 5 let ho už nedostaneš vůbec, protože jsi nenapravitelný. Těch 5 let je samozřejmě celkem 10, když započítáme i ty přestávky. To myslím na vyautování choleriků, kteří nedokáží regulovat své chování na silnicích stačí. A my ostatní se budeme mít dobře. Budeme přemýšlet o svém chování na silnici a budeme se dívat při řízení dopředu. A policie tu bude k tomu, aby honila zločince a ne buzerovala slušné lidi, co jen trochu víc šlápli na plyn. Značky do šrotu a rychlostní kamery také. R^

32 0
možnosti
VJ

Když si tak jdu Prahou, tak bych opravil počet těch blbců za volantem tak na 40%. A mobil u ucha má tak polovina. Možná v nějakém jiném národě by takový princip odpovědnosti za své chování fungoval. Tento národ si dokolečka volí za své zástupce zloděje, lháře a defraudanty a pak na ně v hospodě nadává...to je ta vaše odpovědnost? 8-o

2 2
možnosti
MK

No, podala jste zajímavé informace, ale bez bližší specifikace jsou skoro bezcenné. Při zrušení dopr. značek by v ČR Vámi popisovaný efekt mohl být naplněn pouze tím, že se hodně řidičů bude bát do té loterie vyjet.

Jsem přesvědčen, že při zrušení omezení rychlosti by řada "spěchajících" jezdila po dálnici 160 a více, nebyla by výjimka kolem 200 km hod. Máme na to dálnice?

2 2
možnosti
JR

J55a57n 81R11á46ž

16. 7. 2016 16:21

A to, že se jezdí 160 dnes snad není?

Horší, než ti, kdo jezdí 160 jsou ti, kdo jedou trvale v levém pruhu nebo na třiproudovém kusu u Prahy v prostředním pruhu 120 a myslí si, že jsou králi dálnic.

8 1
možnosti
MN

Je sice fakt, že jste zase semlela páté přes deváté, na druhou stranu jste vynechala tradiční pasáž z rodinného života. Onen klasický úvodník "to jsem takhle přebalovala pokakané mimčo a Pikora dostal za úkol ohřát polívku. A on tu polívku připálil. No a stejné je to se státními regulacemi..." zde tentokrát chybí :-(

2 15
možnosti
JZ

Se základní myšlenkou blogu souhlasím, s tou pasáží o drogách taky, u těch dopravních značek mě ale přece jenom zaráží jedna věc - pokud nejsou žádná dopravní pravidla, jak se určí viník dopravní nehody?

2 0
možnosti

Nepochopil jste zakladni myslenku clanku... nehody prece NEBUDOU..... a tim, ze nebudou pravidla a znacky nebude treba ani policie (co by delala?) ani pojistoven atd. atd..... genialne jednoduche, jednoduse genialni......., nebude muset vyjizdet tolik sanitek a hasicu, kdyz ty nehody nebudou.....

0 8
možnosti
PN

P25a30v58e38l 52N49o88v62á57k

15. 7. 2016 17:24

O odstranění značek a světel lze uvažovat někde, kde je malý provoz. Tam to možná zvýší i bezpečnost, nicméně brzdění a akcelerace na každém křížení dvou ulic kvůli přednosti zprava asi neudělá radost místním kvůli zvýšení hluku a exhalaci. Každá strana má dvě mince. U křižovatek s hustým provozem světla a značky smysl dávají. Co se týká usekovych měření, je to u nás asi jediná šance, jak zpomalit provoz. Že to někde nedává dobrý smysl, neznamená, že je to špatně všude. Ale EU se musí bít za každou cenu, že?

1 3
možnosti
Foto

A víte, že se rychlostní limity zavedly z důvodu ropné krize? A dokonce po té stoupla nehodovost?

6 0
možnosti
PN

P70a35v61e89l 84N18o44v87á56k

15. 7. 2016 17:14

No vida, paní Sichtarova se tento týden podívala do světa dopravy. Co bude dál, chov tulenu za polárním kruhem?

4 7
možnosti

Dobrý den, bývá dobrým zvykem uvádět odkazy na materiál odkud autor čerpal informace, například ohledně zmiňované nehodovosti, odstranění dopravních značek atp. Prostým ověřením na mapsgoogle, se každý může přesvědčit o tom, že ve zmiňovaném nizozemském městě Emmen je u komunikací dopravních značek, jako v každém jiném obdobném městě. Tudíž se tvrzení uváděné ve článku řadí do sekce JPP - jedna paní povídala. Diskutéři, kteří urychleně myšlenky blogerky přijali za své a ohajují je jako skvělý nápad pak mohou vypadat poněkud stádovitě..... Rv

9 0
možnosti
Foto

M74a11r98t15i22n 38Š56i75k

15. 7. 2016 15:19

Hmm, tak tentokrát doprava, no... Už se těším na příště, na postřehy z oborů jaderná fyzika, hledání pokladů, život brouka Potemníka, lov divoké zvěře, nebo pěstování Aloe Vera. Skoro by se dalo říct, že vám "nic cizího není lidský", jak se praví v jednom krásném českém filmu. Možná chybí už jenom stát modelem za 7kč/h na UMPRUM, nevím. A k těm značkám ve šrotu. Jeden postřeh z obyčejného města, kde na klíčové, velmi frekventované křižovatce občas vypnou semafory. To vám je ale zábava, troubení a dobržďování na poslední chvíli! Ale nechci generalizovat, ostatně tak jako vy s oblibou zhusta činíte, protože absolutně nemohu vyloučit, že v jiném prostoru a čase po demontáži dopravního značení nastává automaticky ráj na zemi. A v čem že vidím tu vaši generalizaci? Vaším slovníkem - inu zrovínka v tom, že podle poměrně úzce zvolených statistik, děláte obecné závěry o neužitečné větší regulaci a dokonce státní šikaně. Klasická věta: "a mohli bychom citovat další čísla" je jako přímo vystřižená z učebnic demagogických manipulací. Jen citujte, zkuste aspoň prvních 7 zdrojů. A teď bych prosil tu o broukovi Potemníkovi, to je totiž můj velký oblíbenec. Díky! R^

3 7
možnosti
  • Počet článků 687
  • Celková karma 43,62
  • Průměrná čtenost 20125x
Markéta Šichtařová,

ředitelka společnosti Next Finance s.r.o., ekonomka,

spoluautorka několika bestsellerů o aktuální ekonomicko-politické realitě.

V roce 2016 vydala knihu Jak to vidí Šichtařová, aneb Co nám neřekli o imigraci, důchodech a naší budoucnosti.

Seznam rubrik

Oblíbené články