Diskuse
Jak ještě zhoršit školství?
Děkujeme za pochopení.
F67r43a90n22t61i64š84e47k 37C24h13m77e48l84a14ř
Inkluze je cesta, jak udělat z našich dětí a vnoučat poslušné stádo nemyslících idiotů ... docela smutná budoucnost náš národ čeká
I10v12a69n 15H61r17b79e43k
Po 13 letech pedagogické praxe na středních školách se cítím oprávněn odpovědět na řečnickou otázku v nadpisu článku: Jak ještě zhoršit školství? Odpověď: Těžko, velmi těžko. Půjde to přes všechno úsilí jen o kousek!
J29a72r59o50s58l62a73v 85E72r10b59s
Pracoval jsem, mimo jiné, též jako učitel odborných předmětů na 2 středních školách. Mám mezi bývalými kolegy řadu přátel,
ale nikdo z nich není inkluzivním školstvím nadšen, spíše naopak. Četl jsem od Markéty Šichtařové již řadu článků vždy jsem se nakonec přesvědčil, že měla ve všem pravdu.
R21u91d14o24l32f 78L87u11k19e92š
Karma,Karma,Karma!Pravda je ta, že ke vzniku tzv. zvláštních škol nedošlo kvůli snaze někomu ublížit a vyřadit jej ze vzdělávacího procesu, ale právě naopak.Inkluze je skok o sto let zpět.
S57i56m77o31n89a 58S65e28d78l21á93č87k98o71v49á
Mohu se autorky zeptat, proc v clanku o inkluzi je vlozeno foto autorky same ? Tedy ve vsech clancich je jeji foto. Ma to nejaky smysl ?
Jinak tedy skolstvi tezko zhorsime inkluzi a vymlouvanim se na EU. Poradila bych pani autorce podivat se, jak funguje skolstvi treba v Nemecku, nebo jinych EU zemich. Jestli to nebude stejny problem jako balene koblihy.
J36a83k62u37b 39C77i87d72l22í94k
I když se s autorkou nemohu ve všem stotožnit, tak inkluze je opravdu mor. Čím menší jsou rozdíly mezi žáky, tím více se jim může přizpůsobit výuka. Pokud každý žák bude na jiné úrovni nikdo se nenaučí nic. Nejvíce to odnesou ti "nejlepší", kterým nebude věnován čas žádný a omlouván tím, že to nepotřebují.
P86e46t35r73a 16H70a50v70e25l81k29o68v13á
Inkluze psychicky nemocných anebo handicapovaných dětí funguje ve vysoce vyspělých společnostech, kde se platí státem každému dítěti speciální ošetřovatelka asistentka pedagoga, dozorovatelka. Takto je to v Irsku, kde už regulérně řadu let běží a funguje řadu let, kamarádka to má jeho zaměstnání. Není tam moc speciálních tříd a děti s lehkým psychickým postižením mají asistentky. Ale stojí mnohem více peněz, protože se musí tyto speciální pečovatelky pro jedno konkrétní dítě, rušící ty ostatní, zaplatit. Česká inkluze je zatím pouze experiment, jenž lze samozřejmě časem zvrátit, pokud se nepovede. Nic není dáno a psáno na 100 let dopředu, ale může se s tím legislativně hýbat v řádu let, pokud se to osvědčí anebo neosvědčí. Pokud nebudou peníze na kvalifikované asistentky pedagogů pro děti s lehkým psychickým postižením, zabudovaných v normálních třídách, na což mají tyto děti nyní právo, ne povinnost, celé se to rozpadne max. za 1 rok za 2 a navrátí se to do starých dobře vyjetých a fungujících kolejí. Pokud se to osvědčí a děti se integrují a kolektiv je přijme, zůstane to, jak je to nyní naplánované, neviďme to zas tam moc hystericky., jako to vidíme, když se to nyní rozjíždí.
I18r66e93n87a 65K33r92o42u74p31o64v61á
Mluvila byste jinak, kdyby Vaše dítě spadalo do těchto, jak říkáte "experimentálních" ročníků. Ono to není žádná legrace mít ve třídě takové z norem vybočující spolužáky. Konkrétně děti s ADHD (vím o čem mluvím, máme jedno takové v širším příbuzenstvu) jsou velice vynalézavé a místy hodně zlomyslné. Vzpomínám si na konkrétní případ, kdy chlapec olámal trny z opuncie a nastražil je třídnímu na židli - a povedlo se (pro zajímavost, ten svatý muž ho nepotrestal ani třídní důtkou, jenom mu napsal poznámku do třídnice, protože má pochopení pro jeho postižení, já bych tedy neměla, kdyby se terčem podobného vtipu stalo moje dítě). Moje dcera už je naštěstí na gymnáziu na které se inkluze nevztahuje.
P26e55t64r28a 78H88a58v77e63l77k81o53v47á
Inkluze psychicky nemocných anebo handicapovaných dětí funguje ve vysoce vyspělých společnostech, kde se platí státem každému dítěti speciální ošetřovatelka asistentka pedagoga, dozorovatelka. Takto je to v Irsku, kde už regulérně řadu let běží a funguje řadu let, kamarádka to má jeko zaměstnání. Není tam moc speciálních tříd a děti s lehkým psyhcickým postižerním mají asistentky. Ale stojí mnohem více peněz, protože se musí tyto speciální pečovatelky pro jedno konkrétní dítě, rušící ty ostatní, zaplatit. Česká inkluze je zatím pouze experiment, jenž lze samozřejmě časem zvrátit, pokud se nepovede. Nic není dáno a psáno na 100 let dopředu, ale mžůe se stím legislativně hýbat pokud se to osvědčí anwbo neosvědčí. Pokud nebudou peníze na kvalifikované asistenky pedagogů pro děti s lehkým psychickým postižením, zabudovaných v normálních třídách, na což mají právo, ne povinnost, celé se to rozpadne max. za 1 rok za 2 a navrátí do starých kolejí. Pokud se to osvědčí a děti se integrují a kolektiv je přijme, zůstane to, jak je to nyní naplánované, neviďme to zas tam moc hystericky.
A87l26o58i10s 33J28i93n66d79r53a
A ted to bude drsne - ja si myslim, ze dite s vahou 1800g vubec nemelo prezit. Neni to tak davno, neni to mnoho generaci zpatky, kdy to bylo normalni. Z te doby a doby predesle, zde mame nejake jedince, ktere po sobe dedi nejake vlastnosti dulezite k preziti. Tady nejde primarne o penize. Samozrejme je zde velka otazka etiky, zda-li nechat prezit takoveho jedince s jasnou pravdepodobnosti vyvojovych poruch.
Minusy o tom, ze jsem "necita" si prosim nechte od cesty......
L89e32o 48V28l61a22c25h69y21n89s24k84ý
Na inkluzi není nic pozitivního. Paní Valachová a její gang ministerských expertů na vzdělání je hrobařem našeho školství. Peníze které si vydupali pro platy učitelů na ministru financí, nebudou stačit na zvýšení nákladů pro zajištění inkluze. Vyčíslení nákladů na inkluzi se nikdo nikde nechlubí.
Likvidací speciálních škol se rozředí vzdělanost na základních školách. Likvidací učňovského školství se deformuje trh práce a posiluje nezaměstnanost mladých lidí. Placení škol dle počtu žáků na středních i vysokých školách, bez ohledu na reálnou potřebu takto vzdělaných lidí povede k vyhazování miliard ročně na vzdělání, která nebudou nikdy využita.
Ve školství nefungují zpětné odezvy v řádech roků, ale desetiletí. To už bude brát slušný plat na ministerstvu druhá generace současných úředníků a krčení ramen bude jedinou odezvou na minulou kritiku.
Diskutuji s mnoha pedagogy s praxe (speciálky, základky, VŠ, ZUŠ, Gymnázia) nikdo s ministerstvem nesouhlasí, ale všichni se bojí říci svůj názor, vůbec diskutovat odborně pro možnou ztrátu zaměstnání, označení obhájcem bolševika a obavou že se najdou ředitelé škol kteří budou oponovat, že u nich to jde a výborně.
Pak, že se historie nevysměje včerejším vítězům.
P46e92t70r 89S49k40á84c50e49l
Výstižně jste uvedl stav, v jakém se nachází naše školství, společnost. Po roce 1990 se nevěnují odkazu našeho velikána, přitom je to tak jednoduché:
"Kdonedbá být vyučován, toho budeš marně vyučovati, dokud u nějneprobudíš vřelý zájem o učení"
>J.A.Komenský.
P76e17t43r 42N50o12v70á93k
Paní Šichtařová, mám Vás rád a s články o ekonomice, financí, politice a spol. s Vámi (až na výjimky) souhlasím, ale tady očividně píšete o tématu o kterém máte jen kusé informace (v horším případě jen z médií).
Inkluze jako taková beží již řadu let, teď se to jen pojmenovalo. A není to tak, že se děti s ADHD a dalšími poruchami cpou do školem. Je to vždy na rozhodnutí rodičů, kterému přechádzí (nebo by alespoň měla předcházet) konzultace a vyjádření odborníků.
Inkluze tedy jako taková problém není a nikdy ani nebyla. Problémem ani není to, že ve třídách s takovými dětmi je potřeba asistentů - ano, na tyto děti nejsou pedagogové samotní, ale vždy by tam měl být jeden či dva asistenti, kteří jsou na dané poruchy odborníky a pomáat dětem zvládat výuku.
Obrovským problémem ale je to, že tito speciální asistenti jsou naprosto neadekvátně ohodnoceni (mnohdy i pod 10.000Kč hrubého měsíčně) a za tuto "odměnu" to prostě nepůjde dělat ani průměrně zdatný asistent. A tedy je obrovký nedostatek těchto speciálních pracovníků. Toto je obrovský problém, ne inkluze.
P65e19t58r 12N64o66v82á36k
Koukám, že minusují další co o tom nic neví :-) Já se ve školství pohybuji.
- Počet článků 686
- Celková karma 40,48
- Průměrná čtenost 20154x
ředitelka společnosti Next Finance s.r.o., ekonomka,
spoluautorka několika bestsellerů o aktuální ekonomicko-politické realitě.
V roce 2016 vydala knihu Jak to vidí Šichtařová, aneb Co nám neřekli o imigraci, důchodech a naší budoucnosti.