Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FV

Já si nemůžu pomoct, ale hrozně mi připomínáte Matějku. Tím tupým populismem, kritikou bez náznaku řešení, znalostmi brouka Pytlíka, který nerozumí ničemu ale žvaní o všem. Nenarodila jste se v kině?

A pamatuji si dobře vaši kariéru jako poradkyně ministra financí Tlustého, to bylo taky něco. :-/

6 22
možnosti
VBS

Jen bych dodal ze zkušenosti blízkých příbuzných, které dlouhá léta učí a mnohé z nich absolvovaly specializaci pro "zvláštní školy". Dnes nevědí co s nimi bude, na slíbené asistenty nejsou peníze /navíc se jich v době, kdy je relativní konjunktura do této práce zrovna moc nežene/, kolegové z "normálních" škol na ně hledí jako na parvenu. Léta praxe jsou jim /ke škodě dětí i školství/ k ničemu, mnoho pozdějších doplňovacích studií a kursů (za "peníze nás poplatníků) k ničemu. Starší budovy nejsou adekvátně připraveny atd. atd. Připojíme-li k tomu skandálně nízké ohodnocení nepedagogických zaměstnanců, bez kterých žádná škola nepojede (školník, úklid, kuchařky, ekonom atd...), tak je školství po sérii nekonečných reorganizací, přestaveb a modernizací v katastrofálním stavu. Pokud to ovšem řeknete naplno na úrovni nám. min. školství, tak jste umlčeni slovem :" Na ty také dojde". Tak došlo, už odcházejí jinak, třeba markovat ke kase do jednoho řetězce, kde se inzeruje 22 000 Kč/ měsíčně.8-o

12 0
možnosti
SS

ADHD se dříve diagnostikovala jako lehká mozková dysfunkce nikoliv jako neposednost.

Popsala jste pouze symptomy a zaměnila je za ADHD. Symptomy samozřejmě neznamenají projev jakékoliv nemoci a ta se musí teprve prokázat vyšetřením.

To, že někdo zamění ADHD za neposednost, neznamená, že to je ADHD. To musí prokázat vyšetření a diagnostika.

ADHD je polygenetická porucha, na které se podílí mutace více genů.

ADHD se dá zjistit např. MRI (magnetickou rezonancí), která nám ukáže opožděný vývoj mozku, zmenšení bazálních ganglií atd.

Důležitá je korová tloušťka, kdy neléčená je značně snížená a ovlivňuje kvalitu života jedinců. Dále je častá dysregulace noradrenergního a dopaminergního systému apod.

U každého jedince, dle jeho predispozice a fyziologie, jako u jakékoliv jiné nemoci, pak probíhá vývoj do nějaké míry odlišně a má odlišný vliv na jeho život. Řada lidí často končí v psychiatrické péči.

To, že dochází u jakýchkoliv nemocí k záměnám diagnostiky či indikace je normální a lékaři, nikdo není perpeetum mobile. Tyto chyby se následně zaměňují za účinnost jakékoliv alternativní terapie, placebo či jsou přisuzovány samovyléční nebo neexistující nemoci atd. apod. Vyloučení těchto chyb lze zaslepenou studií na mnoha pacientech

Průkaznost nemoci a její léčby určují zaslepené studie na mnoha pacientech po dobu řady let po celém světě. Lékaři, vědci a farmaceuti by museli být masochisté, pokud se léčí stejnými léky a hyeny, pokud takto své děti.

2 1
možnosti
SS

Tzn., že u každého dítěte, dle predispozice a jeho fyziologie, stádia nemoci, se ADHD projevuje různě a není dobré zanedbat léčbu stejně tak jako u S.B. pokud pacientovi nemoc opravdu byla diagnostikována a není vůbec podmínkou, že se nemoc vývojem zlepší a naopak neprohloubí apod. Důležitá je přesná diagnóza.

Samozřejmě si můžete myslet, že vědecký svět jsou spiklenci, masochisté a hyeny za účelem zisku, ale doufám tedy, že přeberete zodpovědnost za svá jakákoliv tvrzení, jež jsou v rozporu s vědními poznatky, pokud kdokoliv na základě Vašeho článku zanedbá vyšetření, které by tak mohlo včas odhalit ADHD a lékaři nemoc vhodně léčit. Vše bylo prokázáno randomizovanými a kontrolovanými studiemi a spadá pod evidence based medicine.

1 0
možnosti
Foto

Dobře jste to napsala.R^Karma.R^

10 0
možnosti
AP

Problém nevidím v inkluzi, ale v tom, že na školách stále neví, co s tím dělat. Já nechápu jednu věc. Inženýr se musí celý život vzdělávat. Lékař také. Pedagog ne? Jaktože máma si může informace o tom, jak s takovými dětmi jednat, naštudovat za pár odpolední, ale pedagog to nedokáže?

0 11
možnosti
LG

Pedagog má ve třídě více než dvacet dalších žáků. I kdyby dobře věděl, jak s těmi dětmi jednat, bude na to mít prostor? Nebo existuje nějaký zázračný návod, který nevyžaduje nepoměrné množství pozornosti a času?

6 0
možnosti
Foto

Ano, přesně tak. Marksová má zářez. Takto to dopadá, když vláda není řádně kontrolována parlamentem. A odvozeně: když vláda nenese naprosto žádnou odpovědnost za svá rozhodnutí, která se týkají těch, kteří to jen nedobrovolně platí. V lepším případě jen penězi, v horším případě i poškozením vlastních dětí. Marksová je nebezpečný fanatik a nikdy jí neměla být taková funkce svěřena. (A není sama, těch nebezpečných lidí je ve vládě více.)

22 1
možnosti
PP

Ano, je to fanatik to máte recht, ale tady ji křivdíte. To je výmysl ministryně školství Valachové. Ale jinak se dámy liší pouze vzhledem.

5 0
možnosti
LM

Inkluze v tomto smyslu s 30 dětmi ve třídě je nesmysl. Myslím si, že je to krok zpátky. V podstatě do každé třídy, kde je dítě se speciálními potřebami, přibude ještě jeho asistent.

Holčičce je asi lépe, protože většinou soukromé školy navštěvuje méně děti. Paní učitelka se jí má možnost více věnovat. V menším kolektivu si také lépe zvykne na děti, práci.

Vše je to o prostoru, počtu hodin, penězích.

Ach jo.

6 0
možnosti
Foto

Ještě byste měla uvést jakou šanci by měly děti s ADHD vystudovat vysokou školu poté co by prošly pomocnou školu, kde by se dle vás mohly cítit lépe, ale vzdělání je tam na diametrálně nižší úrovni. A jsou rodiče, kteří si soukromou školu dovolit nemohou.

K tomu vašemu případu vzhledem k tomu, že maminka měla na soukromou školu tak nepochybně nebyla v situaci, že rodinu jen tak tak uživí. Možná by řešením v jejím případě bylo omezit práci a více se věnovat dítěti-s její diagnózou nejsou babičky, tety a družina nejlepším řešením. problém mohl být i v konkrétní škole-spousta učitelů se totiž rádo podobných dětí ůzbavujeů -jsou prací navíc.

Rozhodn je ale nesmysl házet problém na inkluzi což dokazuje i to, že jinde funguje normálně.

2 12
možnosti
LO

Třída, ve které se děti s vývojovými poruchami cítí lépe, není totéž co pomocná škola. Existuje více možností jak děti vzdělávat, nejen duo běžná škola, pomocná škola.

4 0
možnosti
Foto

Tentokrát s vámi souhlasím. Rovnostářství ministryň školství a práce je donebevolající a hlavně zničující!!!!

7 0
možnosti
MP

Místo psaní fiktivních příběhů doporučuji se hlouběji seznámit s problematikou :

http://www.adehade.cz/

1 6
možnosti
MP

A nebo tedy, jestli příběh není fiktivní, vysvětlete, proč v oné soukromé škole může holčička fungovat lépe. Není spíše problém v podfinancování veřejného školství ( velký počet dětí ve třídě, neexistence pomocných pedagogů, platové podmínky ). Ale to Vy jako libertariánský ekonom brát v úvahu nehodláte, že ?

2 1
možnosti
  • Počet článků 686
  • Celková karma 42,32
  • Průměrná čtenost 20154x
Markéta Šichtařová,

ředitelka společnosti Next Finance s.r.o., ekonomka,

spoluautorka několika bestsellerů o aktuální ekonomicko-politické realitě.

V roce 2016 vydala knihu Jak to vidí Šichtařová, aneb Co nám neřekli o imigraci, důchodech a naší budoucnosti.

Seznam rubrik

Oblíbené články