Diskuse

Bude CZEXIT?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RS

Vystoupit z EU?. Nase republika na to nema. Nebo si nekdo mysli, ze nas prumysl je dotatecne silny, aby se sam ve svete prosadil? Zeman to sam asi nezvladne.

15 15
možnosti
JR

J42a69n 49R97á48ž

10. 6. 2016 18:39

Jaký vliv na prosazení se exportního průmyslu ve světě má členství v EU? To jako, když vystoupíme z EU, tak VW nebo Huyndai, popřípadě Bosch, či Continental svoje závody u nás zavřou a půjdou jinam?

1 0
možnosti
JH

J24a77n 51H42a12v91r82d67a

10. 6. 2016 13:17

Drobnost, která mě nejde pod vousy. Kamionová doprava neumí konkurovat, v Německu proč? Nechť dopravci dají německou minimální mzdu svým řidičům. Jistě bude pořád menší, než jsou platy německých řidičů.

22 1
možnosti
DB

Zkrátka: volání po BREXITu, CZEXITu, FIXITu a dalších referendech v dalších zemích není nutně jen výtryskem nacionalismu, iracionality a vášní. Je to jednoduše chladný kalkul mnoha obyvatel mnoha zemí, kteří překvapeně zjišťují, že ačkoliv měli na členství v EU či eurozóně vydělat, skutek nejen utek, ale dokonce musí mnohdy sáhnout ještě mnohem hlouběji do kapsy než bez EU...

Zdroj:http://sichtarova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=527690

tento "chladný kalkul je jen kalkulem lidí, kteří si nevidí přes okraj svého vlastního talíře...tedy kapsy. EU je podstatně více než jen stejné výplaty. A krom toho i ve východním Německu jsou jak platy tak i důchody ještě pořád...po 25 letech..o něco nižší než na západě.

Pokud paní Šichtařová takto populisticky sbíráte body a nejste schopna lidem , národu vysvětlit, co je podstatou EU, tak byste se měla poněkud více zamyslet nad svým působením. Populismus je velmi dobrá pomůcka neschopných.

Pokuste se raději o racionální analýzu EU, z pohledu historie, z pohledu evoluce, a z pohledu současného stavu globalizace ve světě, a pak nalijte lidem konečně čistou pravdu.

13 15
možnosti
JH

J41a91n 78H66a82v66r27d31a

10. 6. 2016 13:14

Paní Šichtařová o voze, vy jako obvykle o voze. Co píšete v prvním odstavci, platí beze zbytku pro dolních 10 milionů. A o tom paní Šichtařová píše. Ona nevysvětluje podstatu EU z pozitivního úhlu pohledu, jak byste si rád viděl, ale z toho úhlu, jak to vnímají občani. Co je výhodné pro elitu, nemusí a taky téměř nikdy není dobré pro občana.

A o tu racionální analýzu se pokuste sám. Třeba na to máte. Nebuďte jen kritik, který sice vždycky ví, jak by to mělo být správně ale protože to sám neumí, tak je jenom pindajícím kritikem.

15 3
možnosti
PK

Ono je to ale v podstatě jinak. Kamionoví dopravci nakupují vozy za evropské ceny, nakupují naftu za evropské ceny, náhradní díly .... Jediné, co je možná "trochu" levnější se servis. A jak je tedy možné, že by nebyli schopni konkurovat Němcům nebo dalším, budou-li na německém trhu placeni řidiči jako Němci? To znamená, že skutečně ČR pořád na zahraničních trzích konkuruje pouze levnou prací (tedy ala Bangladéš či Vietnam v textilu a Čína v elektronice) a nikoliv kvalitou a výkonem? To je tedy smutné zjištění.

To samé s korunou. ČNB ji znehodnotí (to byla jednoduše devalvace nebo znehodnocení, nic jiného), aby se udržela "bangladéšská cena" pracovní síly a tedy konkurence (protože v podstatě vše ostatní od energií přes materiály po stroje atd.) se do výroby nakupuje za světové ceny). Místo kvalitou produkce a produktivitou soupeříme levnou pracovní silou - hurá do Asie. Tady je ten problém, tak už si to konečně přiznejme.

Brexit nic neřeší, řeší to důsledná a zásadní reforma sociálního systému, nebo-li žádné dávky za nic. Nejdřív něco odpracuj a pak dostaneš. Jinak nic, podle komoušského hesla "Kdo nepracuje, ať nejí". A problém je vyřešen.

Jinak tenhle spolek hádajících se menších státečků ekonomicky "slupnou" takoví giganti jako jsou USA nebo už pomalu dnes i Čína.

24 1
možnosti
OP

K MiLoGu: pokud to Němci skutečně zrealizují, je na dopravcích, aby je žalovali u mezinárodního soudu. Protože určovat, jaké mají mít mzdy řidiči vozidel na německých silnicích je tak neskutečná zhovadilost, že ani nechápu, že se urodila. V žalobě by pak měla zaznít výhrada, jak to že se se.ou do mezd řidičů kamionů a nevadí jim nízké mzdy u řidičů ostatních vozidel. Ale jinak kvituji, že tímto Němci přikládají polínka pro další exity

3 1
možnosti
VV

To asi nebude to jedine!

0 0
možnosti
Foto

Jeden z mnoha výstřelů hodně naslepo :)

11 0
možnosti
Foto

Evropská unie se jednou rozpadne stejně jako slepence národů Rakousko-Uhersko a Sovětský Svaz. Amerika není slepenec národů, ale komunita lidí různých národností a srovnávat ji s národními státy může jenom ignorant.

18 1
možnosti
PK

Samozřejmě. A v tom je její síla. To jen ti naivkové si myslí, že v budoucnu budou nějaké národní státečky o pár milionech či max. desítkách milionu něco znamenat. Nebudou. Giganti jako USA či Čína je postupně stejně ekonomicky zvládnou tak, že si budou myslet, jak jsou dobří, ale ve skutečnosti budou jen rezervací. A předpokládám, že po Brexitu bude následovat separace Skotska, Sev. Irska a nakonec Walesu (to jsou taky přece jiné národy než Angličané). A z Velké Británie zbyde časem bezvýznamný Velký Londýn (business se přesune do Německa) s okolím. Tak končí impéria.

1 0
možnosti
Foto

Absolutně nejvíc škodí na EU systém dotací. Jen pro tohle by stálo za to shodit to bruselské jho.

40 2
možnosti
VK

Pane Mlichu, to bruselské jho, které tu opakovaně z oblibou používáte, to vám poradil kdo? Nebo to jsou flashbacky?;-D

3 0
možnosti
DM

Paní Šichtařová,ověřujte data a své zdroje,číslo uváděné Vámi je hausnumero-navíc počítat automobilový průmysl do přepravního chce hodně volný výklad pojmů a MILOG je sice v platnosti ,nicméně německá strana jej u tranzitních přeprav NEKONTROLUJE,sami Němci jsou si vědomi že dodržování zákona je víc než problematické,naráží dokonce na český právní řád a nejen český.

10 0
možnosti
VV

Nevim jak to Nemci kontroluji, ale byl jsem pozadan o pomoc kdyz cesky autobusovy dopravce byl pristizen a jednoduse se snazil pozadavek nemeckeho financniho uradu prehrat na sve zakazniky.

Vzdy doporucuji zametat nejdriv pred vlastnim prahem.

1 0
možnosti
ZH

Madam, pište radši o šmelině na burzách, tomu rozumí málokdo a tak budete vypadat třeba i chytře. Možná by jste se mohla příště nějakého kamioňáka zeptat kolik bere, jestli žije z platu, nebo spíš z diet, a kolik dní v měsíci je doma. Nebo se zeptejte německého řidiče, co si myslí o polácích. Doporučuji si k rozhovoru přibrat slovník sprostých slov, protože určitě neznáte všechna, která uslyšíte. :-)

19 2
možnosti
  • Počet článků 687
  • Celková karma 43,49
  • Průměrná čtenost 20125x
Markéta Šichtařová,

ředitelka společnosti Next Finance s.r.o., ekonomka,

spoluautorka několika bestsellerů o aktuální ekonomicko-politické realitě.

V roce 2016 vydala knihu Jak to vidí Šichtařová, aneb Co nám neřekli o imigraci, důchodech a naší budoucnosti.

Seznam rubrik

Oblíbené články