Diskuse
Bude CZEXIT?
Děkujeme za pochopení.
K59a25r27e31l 53S80t16r57ž52a74n66o74v48s89k95ý
Jestli Británie vystoupí z EU, tak ti migranti jim tam stejně zůstanou.
M13i54r38e54k 15K71o72v64a24c54i12k
Upřímně - pokud se bavím s jakýmkoliv odpůrcem EU, tak jsem ještě nenarazil na ten chladný kalkul. Naopak ti lidé často nejsou schopní ani rozlišit, který bič pochází od Unie a který na nás upletla naše vlastní věrchuška. A je tomu tak i u lidí, které jinak považuju za celkem inteligentní...
T33o61m89á54š 91R47ů45ž78i95č91k54a
Zkreslování argumentů a jejich účelové používání s nezbytnou dávkou pesimismu. Článek nijak nevybočuje ze standardu autorky.
L49u68k94á84š 88Š60m33a10h39e61l
Tady je vidět, že karma vzniká u některých blogerů už jen z titulu jména. Tento článek je naprosto nehodný renomovaného ekonoma. Už jen konstatování, že 6,9 miliardy Kč je 0,59 % HDP, není jen zavádějící, to je vyložená chyba, neboť HDP za rok 2015 nečinilo nějakých 1,2 bilionu Kč, ale téměř 4,5 bilionu, tedy skoro 4x více. Dále by mne zajímalo, odkud vychází to šílené číslo, že v přepravě a oborech souvisejících pracuje 1,91 milionu lidí. To je naprosto nereálné (vždyť je to víc než třetina zaměstnaných), leda že do toho započítáte všechny firmy, které čas od času něco vyvezou do zahraničí, bez ohledu na to, nakolik cena za dopravu zboží reálně ovlivní jejich ekonomiku. Přímo zaměstnaných v mezinárodní dopravě tam, kde mezinárodní doprava bude tvořit významný podíl cest (tedy žádní dodávkáři, kurýři, dodavatelé pro obchodní řetězce apod.), bude jen pár desítek tisíc, tedy o dva řády (!) méně. A takhle by se dalo pokračovat.
T45i94b76o60r 29M96a69s94n12ý
Zase jen strašení, ale nic konstruktivního.
J82u75l51i16u86s 55C90h15a94l22o49u85p87k64a
Tento týden budu připlácet cca 30 tis. k novému plynovému kotli, protože ty staré jsou v EU zakázané. Také budu muset zajistit dvojí NOVÉ vyvložkování komína k tomu kotli. To jen na okraj.
Mé svědomí je čisté, já, ani členové mé rodiny jsme pro vstup do EU nehlasovali, resp. byli jsme proti. Mysleli jsme si, že budeme takoví "chudí" příbuzní. Je to horší. Neberou nás vůbec na vědomí a dělají si co chtějí. Poslední "směrnice o zbraních" je toho důkazem.
P58e14t69r59a 29H81a22v41e23l24k49o86v65á
Jste naivní. Jenom my v EU v domácnostech respektujeme jakékoli evropské normy. Jinak na ně v celé EU zvysoka kašlou, protože na ně nemají peníze. Pokud nejste podnikatel, nikdo na vás nemá a můžete si dát i ponechat starý typ kotle, tzv. nekondenzační, neúsporný atp.. Tak se to dělá v celé EU a můžete si tento kotel klidně objednat přes internet. Starých ale v podstatě nových, protože nepoužitých nekondenzačních kotlů bude dost, nikdy se nestihnou prodat. Bude zde jen jedna maličkost. Na tento kotel vám nikdo nedá papír, že je jako 1 x rok zrevidovaný, ale každý servisák vám ho ho v pohodě opraví a stále na to bude náhradních dílů dost. Jen když by vám náhodou vybuchl barák, což je úplná hloupost, tak asi pojišťovna, pokud jí to dojde nezaplatí dům. Ale to je jediné riziko. V kotelně, u kotle stále platí, že tam musí být přísun vzduchu, aby se nespotřeboval kyslík a celé to náhodou nevybouchlo. Komín si také nemusíte vložkovat, podle mě je celá ta výměna starých kotlů za nové, kondenzační nesmysl. Například kondenzanční kotle v bytovkách ve spodních patrech mohou být hodně problematické protože na to vůbec nejsou vhodné klasicky projektované odtahové šachty. Kondenzační kotle budou produkovat hodně vody, nic se tím neuspoří, protože jejich pořizovací cena je o hodně vyšší a je to blbost. Pokud je dům zaizolovaný zvenku, je to nesmysl a buzerace lidí. Revize komínů si v termínech nedělají ani podnikající firmy a pokud nevyhoříte, tak se vám nic nestane. Komín se ale musí čistit, u plynu ale nevznikají skoro žádné saze. Navíc směrnice EU se mění co půl roku, takže nemusí být za půl roku už ani závazné a celé se to zruší a vaše peníze za nový kotel budou vyhozené, protože se povolí zase ty staré nekondenzační.
A22n92t72o49n75i82n 92K19a77d97l62c17e39k
Nasledne muze byt v mensim meritku MOREXIT. Myslite, ze ne? Jeden den se to stane.
L97a54d37i87s88l75a57v 40T28r55i58s47k49a
... a pak přijde SLEXIT?
Já bych to asi zas tak moc nepřeháněl.
B22e89n 51P61a36v65k10a
Teď mám zrovna takovou jednu juchů historku s EU. Pamatujete ještě na tu dobu po vstupu, kdy každý k čemukoliv placeného z dotací přirazil nulu? No ono to vlastně neskončilo, ale to je jedno, k věci...
Potřebuji prostavět pár milionů na betonu, asfaltu, trubkách, atd. Prostě projekt, který dává naprostý smysl, jsou na něj peníze a všechno by mělo být O. K.
Dostal jsem se ale do situace, že nikdo nechce za normální ceny pracovat, protože to není žádné ryto a všichni čekají na ty dotační programy, až zase budou futrovat pupky a pak nic nedělat nějakou dobu.
Něco příšerného. Buď to budu muset odšéfovat sám, což se mně jako nestavaři moc nechce a nebo to zadám Němcům. A to všechno jenom díky EU. Díky moc!
Š22t32ě71p73á12n 93F55r79a16n17c51l
Aha. A nemůže EU taky za to, že se vám srazilo mlíko?
Pokud nemůžete najít nenažraného českého stavitele, zkuste Slováka - tam mají o zakázky nouzi. A nebo toho Němce - i to je výhoda, kterou vám přináší EU a volný pohyb osob i práce. Sedět v koutě, brečet a nadávat na nenažrance a ještě to házet na EU, to je dost mimo.
A88l83o66i13s 35J35i72n38d35r92a
Sichtarova, zbytecne strasis. Podle Sichtarove bychom tu stale meli vydelavat min nez polovinu Nemecke minimalni mzdy. Aby ona, psanim podobnych pamfletu a vysedavanim v bance, si mohla za trochu vetsi penize pripadat jako nekdo.
Uz mam delsi pocit, ze nejvetsi brzdici mezd jsou cesti stredni manageri zahranicnich firem. Vidim to kolem sebe docela casto.
V46i23k12t35o70r 13N66á25r70o95ž17n50ý
V dopravě a logistice pracuji a proto tento blog považuji za nesmysl. Pokud se zvýší mzda českých řidičů při cestách mezi Německem a ČR , dojde k růstu ceny za přepravu , ale nijak zásadní. Pokud by došlo k růstu ceny nafty o nějakých 15-20% bylo by to mnohem horší. Jinak náklady na přepravu přenesené do ceny zboží jsou minimální. Představa , že kvůli tomu zahraniční obchod zkolabuje je hodně přitažená za vlasy. Dojde maximálně k tomu , že cena dovezeného zboží se zvedne o pár promile a část zboží se přesune na železnici.
Nejvíce by se tato změna dotkla českých dopravců , kteří si svůj byznys založily na pendlování mezi jednotlivými zeměmi EU. A upřímně řečeno , nemám nic proti tomu, aby český řidič pendlující mezi Rakouskem a Německem pobíral rakouskou či německou minimální mzdu. Stejně česká firma , která tyto výkony zajišťuje bude mít mnohem menší náklady než rakouská či německá firma. Ono je to o mzdě lidí , kteří v té firmě pracují na území ČR za českou mzdu a ceny servisních prací jsou v ČR také mnohem a mnohem nižší , než v Rakousku či Německu.
P29e42t15r26a 24H72a62v83e48l49k51o94v60á
Mně nejvíce štve, že tato autorka, jež vystudovala ekonomii, si nedokáže záměrně, opakuju zcela záměrně, spočítat nejjednodušší ekonomická fakta, jež si spočítá jednoduše sociolog Keller na 2 prstech ruky, a chlubí se, že radila našim vládám spolu se svým manželem Pikorou a byla v zákulisích mnohých dění. Škoda. ˇ%Skoda, že si navše vláda nepřizvala někoho aspoň s IQ, znalostmi a přehledem jako je Peter Staněk, který radil na Slovensku. Bohužel u nás radila Markéta Šiktářová alespoň to o sobě tvrdí. To mi na ní velmi vadí. Kdyby otevřeně a upřímně řekla, lobbuju v tomto svém článku například za Českou průmyslovou komoru, lobbuju proti zájmům řidičů, co si přejí vydělat 220 Kč na hodinu a uživit své rodiny, které přes týden nevidí, tak bych to přijala. Takto ale jen říkám, autorka klame naivní důvěřivé čtenáře MF dnes. Má tam krásnou fotku na titulku blogu, má tam hezky rozcuchané vlasy, článek možná nenapsala, ona ale její manžel, jenž by nikdy na titulní stránce blogu být nemohl, protože už skoro nemá vlasy a vypadá nefotogenicky, tak bych to možná přijala. Takto ale říkám, celé to, co tady dlouhá léta píše je socioekonomický apokalyptický balast. Nepíše nic jiného nežli autor Původ peněz Liam Fergusson, toho asi kopíruje, on zná historii a ekonomii, a tak to pořád provazuje, taky plácá, stejně jako autorka o zkáze antického Říma a propojuje to s EU a daňovou zátěží, oba dva myslí za roh, a úplně se v tom vyžívají. Fergussona pár lidí v britském a světovém tisku dost spražilo, že jeho paralely jsou pseudoparalelami bez opodstatnění, ale autorce ještě v ČR nikdo pořádně v rámci kritiky nevynadal a tak jí narůstá hřebínek. Pokud ovšem tento hřebínek nenarůstá jejímu choti Pikorovi.
- Počet článků 687
- Celková karma 43,49
- Průměrná čtenost 20125x
ředitelka společnosti Next Finance s.r.o., ekonomka,
spoluautorka několika bestsellerů o aktuální ekonomicko-politické realitě.
V roce 2016 vydala knihu Jak to vidí Šichtařová, aneb Co nám neřekli o imigraci, důchodech a naší budoucnosti.