Děkujeme za pochopení.
V41l23a87d10a 61S64i32m59o90n82i91k
Paní autorka by se hodně divila - podle Němců ze starší generace byla značka made in Germany poškozena velmi zásadně. Když už nikde, tak v Německu samotném.
L64u63b97o54m92í42r 44B12o61u18š78e
Že zelení blázni ? Tak to je pohádka pro malé děti. Zelení blázni řádí už 30 let, ale dnes šlo o to, aby byl zlikvidován koncern Volkswagen. Cui bono ? Hádejte a můžete třikrát. Který zaoceánský stát stojící na hraně státního bankrotu nepotřebuje dovážet auta, ale svá auta naopak vyvážet ?
M83a65r77t61i86n 58D24l79u71h31o36š
Ten článek je ale blábol.
Hlavními lobbisty pro normy Euro 3,4,5 a 6 jsou samozřejmě evropské automobilky v čele s VW a žádní ekoteroristé. Je to totiž způsob jak bránit dovozu levných čínských a indických aut na evropský trh (pod záminkou že tyto normy nesplňují).
O to je ten podvod pikantnější.
Z73d48e51n51ě82k 50V38o34k79u88r22k50a
A co tohle ?
Jedna obří nákladní loď zatíží životní prostředí více než 50 milionů osobních automobilů. Pouhých patnáct největších lodí tak vyprodukuje více nežádoucích látek než všech 760 milionů aut na světě.
J19a82n 22V36e34s48e67l76ý
Jenže v případě lodí se jednalo hlavně o SO2 (v naftě a benzínu prakticky není). Píšu jednalo, protože už platí mezinárodní dohoda obsahu síry v palivu pro lodě, která efektivně snižuje emise SO2 na desetinu.
A navíc regulace NOx je dělána hlavně kvůli jeho nepříznivému vlivu na život lidí, tj. na moři nevadí. Když jde z výfuku ve městě lidem přímo pod nos, tak to vadí MOC.
A69l37e88š 58V12o50n59d92r73á37k
Mňo, jako ekonomka byste mohla vědět, že ekologie je hlavně obrovský byznys a tahoun ekonomiky. V současné době je to právě ekologie, co táhne vědecký pokrok. Ono právě díky "zeleným" jsou naše peněženky plnější a navíc díky nim dýcháme zdravější vzduch. Takže já bych je zas tak nezatracoval…
Od ekonoma bych prostě čekal trochu kvalifikovanější pohled na věc.
I89v41o 13H53e47b45e86l23k29a
tak paní je v dnešním komentáři úplně mimo.
v první řadě je za své jednání odpovědný VW. Udělal několik chyb a špatných rozhodnutí. Tak teď za to musí zaplatit.
1) Má ta společnost miliardy na marketing, právníky a lobisty, mohla je použít aby zabránila schválení "nesmyslných norem". Proč tak neudělala?
2) Dává miliardy do vývoje, měli vymyslet řešení, které bude funkční a legální. Místo toho vymysleli podvod. protože si spočítali, že díky tomu vydělají víc.
3) Nejen že by měli zaplatit ty obří pokuty, ale všechny takhle vyrobený auta by měli být přeřazeny do správné normy a VW by měl za to zaplatit každému majiteli auta náhradu škodu.
V60l50a60d60a 44S77i11m79o80n93i62k
K bodu 3 - jaká měřitelná škoda vznikla uživateli, kterého do minulého týdne ani nenapadlo se podívat, jestli ten motor pod kapotou vůbec je.
L33a82d88i74s13l60a10v 71H66a17d63r31a12v50a
teď mají přijít 2 extrémně teplé roky, až se budete péct, brutálně šetřit vodou a kupovat jídlo o 100 pct. drazší, vzpoměňte si na ty blázny
J54a78n 17P26a89n52e71k
Ano, protoze nikdy v minulosti teple roky nebyly, ze?
R88o31b98e52r23t 76B92a21l70a44b86á83n
Rozhodně nehodlám zelené mužíky obhajovat, ale v tomhle případě jsou z obliga. Je za tím jen nenažranost a nestydatost pramenící z křupanské nadřazenosti.
P21a97v16e52l 38M50o86r45a25v56e22c
S hlavní zprávou (forma regulace "nezelených" aut je špatná) bych i souhlasil, ALE:
1) Titulek je bulvarizující a nepřesný. VW nesrazili na kolena žádní zelení blázni. On se tam srazil sám. On podváděl, on je přímo zodpovědný za tu kauzu, zelení jen nepřímo. To je jako obvinit Velký třesk ze všeho (protože tím vše vlastně začalo, žejo).
2) Když už chceme hledat viníka a jdeme ke kořenům, proč paní ekonomka nepokračuje dále? Proč zelení přišli s tou regulací? Protože auta měla velký negativní dopad na živ.prostředí. Proč to? Protože máme kulturu automobilismu (za tu můžou US automobilky které kulturu agresivně a nemorálně vnutily ve 30.letech v USA a odtamtud se to rozšířilo celosvětově) a protože automobilky schválně lpí na neekologickém palivu - ropě a schválně ignorují či zašlapávají do země jeho alternativy (kdyby šel stejný objem peněz jak jde do výzkumu vylepšení naft.motorů namísto toho do paliv.článků, všicyni jezdíme s paliv.články). Ale konzervativní automobilky nechtějí riskovat (což má logiku).
Takže o krok dále v hledání viníka jsou na vině zase automobilky?
Díky argumentům přitaženým za vlasy ("tamten udělal něco špatného, a proto já udělám toto špatného, ALE on bude za můj čin zodpovědný").
Všechny ty kroky (vnucení automobilismu, zelené regulace, podvod VW) jsou špatně, ale za každý z nich je jen JEDEN viník: ten kdo jej provedl. Nikdo jiný. Nikdo je nenutil daný krok udělat..
- Počet článků 687
- Celková karma 43,51
- Průměrná čtenost 20125x
ředitelka společnosti Next Finance s.r.o., ekonomka,
spoluautorka několika bestsellerů o aktuální ekonomicko-politické realitě.
V roce 2016 vydala knihu Jak to vidí Šichtařová, aneb Co nám neřekli o imigraci, důchodech a naší budoucnosti.