Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LT

Myslím, že v tom VW nejede sám. Všimněte si mlčení ostatních automobilek. Kdyby svaté, už dávno ukázaly na VW prstem a ječely "My to neděláme" ;-)

16 0
možnosti
PR

a ja celou dobu myslel ze si za to muzou sami :P

10 0
možnosti
JH

Váš pohled p.Šichtařová je pouze ekonomický a hodně naivní. Vidíte chybu v předpisech a ne v podvodech a kšeftaření...Samozřejmě, že se nic nemá přehánět, ale kdyby nebylo těch "zelených bláznů",tak dobrovolně emise řešit nikdo nebude. Bohužel dokud bude fungovat ropná lobby a dokud si státy nepřestanou přilepšovat k rozpočtu daní z benzínu a nafty, perspektivnější pohony (např.vodík) nebudou vyvíjeny do použitelné a ekonomicky únosné formy. Špatná není snaha o snížení emisí,ale snaha o pouze papírovém vyhovění předpisům, která vede k nesmyslným malolitrážním přeplńovaným motorům a přimícháváním řepkových sraček do paliv...

2 2
možnosti
Foto

"Špatná není snaha o snížení emisí,ale snaha o pouze papírovém vyhovění předpisům, která vede k nesmyslným malolitrážním přeplńovaným motorům a přimícháváním řepkových sraček do paliv..." R^

6 0
možnosti
PA

To je hodně naivní pohled. Za prvé - koncern VW se sám podílí na vytváření norem jako je EURO6, které ho dostaly do problémů. Zvyšování požadavků mu totiž pomáhá dlouhodobě potlačovat menší konkurenční výrobce aut. Zjednodušeně řečeno si udělají poradu a dohodnou se, jak by ostatním zkomplikovali život tak, aby se jich to nedotklo. A tentokrát přestřelili. Za druhé - ostatní výrobci s touto normou očividně problém nemají, inženýrské řešení tedy existuje. IMHO VW měl managerské problémy. Nejspíše měli od inženýrů informaci, že řešení existuje, ale nestíhají ho vyřešit v daném termínu. Nabídli variantu, že mohou problém "odsunout" a až bude vyřešen, nějak to v nejhorším případě sami v rámci svolávací akce nebo běžné garanční prohlídky vyřeší. A management rozhodl, že je to z hlediska nákladů nejlepší řešení. Nečekali, že se jim v tom bude šťourat někdo s měřákem. Ostatní automobilky podobný problém nemají, i když normy také splňují.

0 0
možnosti
Foto

Ale mají s tím problémy ostatní výrobci, mají...viz už uveřejněné testy, kdy úmyslně byly provedeny trochu jinak, než software předpokládá :) Stačí si dohledat :)

2 0
možnosti
Foto

Nezlobte se ale přínos snížení emisí je jednoznačný a nic na tom nemění to kolik vyprodukují zámořské lodě a letadla.  Už jen proto, že ty nejezdí po městech a mezi lidskými obydlími.Pokud už hodnotíte ten přínos je potřeba vidět ho nejen z globálního hlediska, ale i lokálního.

Faktem je, že byly stanoveny nějaké pravidla a ty Wolkswagen porušil. Na kolena jej nedostali "zelení šílenci". ale jejich vlastní podvod.

4 2
možnosti
Foto

"Ne, já se Volkswagenu nezastávám, podvádět se nemá a už naši předkové moudře říkávali, že „kdo lže, ten krade, do pekla se hrabe“." ...Takže ses s autorkou v posledním svém odstavci shodl, že?:)

4 0
možnosti
Foto

Vida...občas se i shodneme :) 

Stačí si porovnat odhadovanou hodnotu emisí (třeba tu dusíkatou složku) všech automobilů na světě a kupříkladu ...zaoceánských lodí :) O letadlech nemluvě :)

7 0
možnosti
Foto

Pane Boháčku to, že letadla a lodě produkují hodně zplodin je pravda a měly by je omezit, ale to přeci neznamená, že auta nemusí zplodiny omezovat.

A zapomínáte, že vliv emisí není jen globální, ale i lokální.

1 0
možnosti
TJ

Prospěšnost čehokoliv je otázkou míry. Dbát o životní prostředí je v pořádku, sám se také snažím - neplýtvat s jídlem, vodou, teplem, oblečením, minimalizovat odpad a ten ještě třídit, nejezdit autem zbytečně, když jdu na houby, tak i s taškou na odpad (ale igelitkou, ta hrůza). A je potřeba tlačit v tomto směru na výrobce, protože žádná firma nemá svědomí, to je v pořádku. Problém s ekoteroristy je, že oni svědomí také nemají. Jak se podaří něco prosadit, přitvrdí. A dál a víc až ad absurdum.

13 0
možnosti
ZJ

... souhlas - ,,všeho moc škodí" - i všelijakých paragrafů, předpisů a nařízení:-). A to je - i pro pana Polického - důležité GLOBÁLNÍ HLEDISKO!!

0 1
možnosti
  • Počet článků 687
  • Celková karma 43,51
  • Průměrná čtenost 20125x
Markéta Šichtařová,

ředitelka společnosti Next Finance s.r.o., ekonomka,

spoluautorka několika bestsellerů o aktuální ekonomicko-politické realitě.

V roce 2016 vydala knihu Jak to vidí Šichtařová, aneb Co nám neřekli o imigraci, důchodech a naší budoucnosti.

Seznam rubrik

Oblíbené články